شنبه ۱۳ تير ۱۳۸۳ - - شماره ۳۴۲۶
گزارشي از حادثه سقوط يكي از دانشجويان شريف از خوابگاه طرشت
... دانشجويي در كما
000732.jpg
مهري ياوري
روي زمين افتاده است. خوني كه از بدنش بيرون مي ريزد، اطراف او را به رنگ قرمز درآورده... هم خوابگاهي هايش دور تن بيهوش او جمع شده اند كه ديگر نه صدايشان را مي شنود ونه مي تواند حرفي بزند. آنها سرگشته و حيران، به دنبال راهي براي نجات دوستشان از مرگ هستند. دوستي كه از بالكن طبقه دوم ساختمان خوابگاه به پايين پرت شده است.
اويك هم خوابگاهي ورودي جديد و كم سن و سال است كه درحال مشاجره با همكلاسي اش و درگيري با وي به پايين هل داده مي شود و سقوط مي كند.
- به همين راحتي كه من نوشتم و به همان راحتي كه شما خوانديد.
دقيقه ها پشت سر هم تمام مي شوند و از آمبولانس موجود در دانشگاه شريف خبري نمي شود، مسافت خوابگاه طرشت تا دانشگاه آنقدر طولاني نيست. با اين وجود زمان زيادي طول مي كشد تا كسي از راه برسد و در ميان دستپاچگي خوابگاهي ها، بيمار را به بيمارستان منتقل كند. يك آمبولانس بدون بهيار! درحالي كه يك راننده اتوبوس هدايت آن را به عهده دارد و نه يك امدادگر.
اين تأخير طولاني باعث مي شود خون زيادي از مصدوم برود. پس  از آمدن آمبولانس هم، هيچكس نمي داند او را به چه شكلي بايد بلند كنند ودر آمبولانس بگذارند. همانطور كه كسي هم بلد نيست، كپسول اكسيژن را در اختيار بيمار قرار دهد!
در حالي كه دو روز از اين حادثه گذشته است، بيمار در حالت كما است و حالش لحظه به لحظه وخيم تر مي شود.
گفتماني نتيجه بخش
۶ ماه پيش به همان دليلي كه شايد هيچ كس هم نداند چيست، دانشگاه شريف تصميم گرفت بهداري خود را به بخش خصوصي واگذار كند. حرف هاي بسياري زده شد و عده اي به شدت با اين عمل مخالف بودند.
مديركل امور دانشجويي اين دانشگاه در مقابل اعتراضات مطرح شده و نگراني هايي كه در اين زمينه وجود داشت، گفت: دانشجوسالاري مهمترين عاملي است كه مسئولين را به چنين كاري سوق داده است. او معتقد بود پس از اين هزينه كمتري به اين واحد اختصاص مي يابد و فشار مالي آن تا حدي از روي دانشگاه برداشته مي شود. درحالي كه پس از آن به گفته روزنامه دانشگاه شريف، مشخص شد كاهش هزينه اي وجود نداشته است و تنها پيامد آن برداشته شدن شيفت شب براي موارد اورژانسي و بلاتكليف ماندن تنها آمبولانس موجود در دانشگاه مي باشد.
با اينكه در طول ماه هاي گذشته تخلفات عمده اي از سوي بهداري مشاهده شد، اما كسي دراين باره حاضر به پاسخگويي نشد، يكبار يكي از كارمندهاي دانشگاه كه دچار سانحه قطع انگشت دست شده بود، به آنجا فرستاده شد تا اقدامات اوليه بر روي دست وي صورت گيرد و سپس به بيمارستان انتقال يابد. نه تنها كمك هاي اوليه از وي دريغ شد، بلكه با اعمال اشتباه در نگهداري انگشت قطع شده و ديررساندن وي به بيمارستان، آنهم بدون همراهي بهيار، مشكلات بيشتري را برايش فراهم نمودند.
اين درحالي بود كه مدير بهداري حاضر به پاسخگويي نشد و همه اتفاقات رخ داده را تكذيب نمود.
با وقوع حادثه اخير، دانشجويان، خشمگين از تحولات چندماه گذشته و ناراحت از اينكه چرا هيچكس به هشدارهاي آنها اهميت نداد، با نوشتن بيانيه اي خواستار پاسخگويي مسئولين دانشگاه شدند.
دكتر سهراب پور، رييس دانشگاه كه هنگام بروز حادثه به عنوان عضو هيأت امناي دانشگاه كيش در آنجا حضور داشت، به صورت تلفني از وقايع باخبر شده و با دانشجوياني كه باور نمي كردند او در تهران نباشد، از پشت تلفن گفت وگو كرد و به آنها قول داد پس از بازگشت به تهران مستقيم روانه خوابگاه طرشت بشود و به صورتي حضوري با دانشجويان گفت وگو كند.
ساعت ۱۱ شب او به ميان دانشجويان رفت و با صبوري حرفهايشان را شنيد. دانشجويان شركت كننده در جلسه پرسش و پاسخ كه تعدادشان بيش از ۷۰۰ نفر تخمين زده مي شد، با اعتراض به روند خصوصي سازي قسمت هاي مختلف دانشگاه ازجمله بوفه، خدمات، بهداري و غيره كه به تازگي در همه دانشگاه ها باب شده است، از رئيس دانشگاه توضيح خواستند و يكي از آنها در اين باره گفت: من به عنوان يك انسان كه براي خودش حق نفس كشيدن و آزادي بيان قائل است، از رياست دانشگاه مي پرسم آيا مسائلي مثل جان انسان ها قابل خصوصي سازي است؟
يكي ديگر از دانشجويان حاضر در جلسه با اشاره به اينكه اگر قرار باشد اين دانشگاه  تنها طبلي توخالي باشد، اسم و ظاهر آن به درد هيچ كس نمي خورد، مواردي از نارسايي هاي درون دانشگاه را با دكتر سهراب پور مطرح نموده و از وي تقاضا كرد درباره آن توضيحاتي بدهد.
رئيس دانشگاه كه سعي بر آرام  كردن دانشجويان داشت، گفت: نارسايي هاي موجود در دانشگاه، در كوتاه مدت حل نمي شود و نياز به زمان بيشتري دارد.
يكي از مهمترين خواسته هاي دانشجويان كه در جلسه مطرح شده بركناري مدير بهداري از سمت كنوني خود بود، به گفته آنها، مدير بهداري، در گذشته رفتار چندان مودبانه اي در مقابل صحبت هاي دانشجويان و اعتراض آنها از خود نشان نداده بود.
در ابتدا دكتر سهراب پور به لحاظ مسائل مديريتي مرسوم، در حالي كه همچنان به آرام نمودن دانشجويان مي پرداخت، جواب واضحي نداد اما پس از صحبت هاي بيشتر، حق را به آنها داد و موافقت خود را با خواسته هاي آنها اعلام كرد.
بايد فكري كرد
در بسياري از دانشگاه هاي كشور، خدماتي تحت عنوان بهداري براي دانشجويان وجود ندارد و اگر هم چنين سرويسي به آنها ارايه شود از كيفيت لازم برخوردار نيست. شرايط زندگي خوابگاهي، دوري دانشجويان از خانواده هايشان و در نتيجه فقدان راهنمايي هاي آنها، ساكنين خوابگاه را هرازچندگاهي دچار مخاطراتي مي نمايد. ازجمله مسموميت ها، بيماري هاي گوارشي و حوادثي كه دراثر سهل انگاري آنها و گاهي شوخي هاي نه چندان مناسب شان با يكديگر رخ مي دهد.
با اين وجود، در اين  باره سرمايه گذاري چنداني صورت نگرفته و هنگامي كه نياز است دانشجويي خوابگاهي به بيمارستان منتقل شود، اين عمل به شكلي صورت مي گيرد كه در بسياري موارد، وخامت حال بيمار را افزايش مي دهد.
فقدان آمبولانس آماده براي انتقال، نبود بهيار و هر شخصي كه بتواند با استفاده از دانش و تجربيات خود كمك هاي اوليه را به بيمار برساند، همه و همه در جايي وجود دارد كه جان هركدام از ساكنين آن،  بهاي بيش از يك انسان معمولي را دارد.
آنها از خانواده هايشان جدا مي شوند و به شهر ديگري مي روند تا در رشته اي تخصص پيدا كنند، آنوقت در اثر چنين سهل انگاري هايي كه شايد چندان هم به چشم نيايد، جانشان به خطر مي افتد.
حادثه اي كه در دانشگاه شريف رخ داد، اولين غفلت و بي توجهي اي نبود كه نسبت به دانشجويان صورت مي گيرد. تنها فرصتي دست داد تا با بروز چنين اتفاقي از خود بپرسيم با همه كمبودهاي بودجه اي كه وجود دارد و از آن سخن مي رود، بايد چه سرمايه گذاري هايي در اولويت قرار گيرد.

ماراتني در قلب كوه
000735.jpg
ارسلان متين
«دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات در دل كوه هاي حصارك، قلب تحقيقات دانشگاهي در بين واحدهاي سراسر دانشگاه آزاد است.» اين جمله را قبلاً شنيده بودم. وقتي شنيدم يكي از دوستانم در اين قلب دانشگاه آزاد، تحصيل مي كند، به سراغش رفتم تا در اين باره از او سؤالاتي بپرسم.
او سر درد دل را با من گشود و در ادامه فقط يك چيز گفت: از شما خواهش مي كنم يك روز به دانشگاه ما بياييد و از وضعيت دانشجويان دانشكده فني- مهندسي گزارشي تهيه كنيد.
به دعوت اين دوست دانشجو از ميدان پونك(منتهي اليه غرب تهران) بعد از ۱۵ دقيقه انتظار، سوار خودرو مي شوم و در يك خيابان سربالايي به طرف چهارراه «۴ ديواري» حركت مي كنم. بعد از گذر از اين چهارراه، وارد خيابان كه چه عرض كنم وارد يك جاده خاكي پراز فراز و نشيب مي شوم كه به گفته اهالي محل از دو سال پيش تاكنون چندين بار توسط كاميون، تراكتور و بلدوزرهاي دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات كنده شده و مجدداً صاف و آسفالت شده است. در اين هنگام راننده تاكسي كه انگار روزي ۱۰۰ مرتبه اين جمله را تكرار مي كند و از حفظ است سريع مي گويد: «لطفاً شيشه هاي ماشين را بالا بكشيد، خاك تو نيايد.» ۲۰ دقيقه بعد از سوار شدن در تاكسي پونك، به نزديك دانشگاه رسيدم. اما فضاي آنجا ايستگاه اول كوهنوردي را برايم تداعي مي كرد. دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات دو دانشكده علوم انساني و دانشكده فني- مهندسي را در خود جاي داده است، دانشكده اول پاي كوه و دانشكده دوم نزديك به قله است.
قديمي هاي دانشگاه مي گويند: «رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با ساختن دانشگاه در كوه مي خواسته چنين بگويد كه در، دل كوه هم مي توان دانشگاه ساخت و آموزش داد و تحصيل كرد.»
در ميان همه آنها اين شايعه وجود دارد كه: «روزي قرار است كليه واحدهاي دانشگاه آزاد مستقر در تهران به اين دانشگاه منتقل شوند و به قول معروف قرار است اين منطقه به مجتمع دانشگاهي تبديل شود.»
از تاكسي پياده مي شوم، از همانجا به كوه نگاه مي كنم. چشم انداز قشنگي دارد. به بالا كه نگاه مي كني ساختمان هاي سفيد رنگ با پنجره هاي سبز دانشكده ها در دل كوه ديده مي شوند. چگونه بايد به قله رسيد؟ به دانشكده فني- مهندسي دانشگاه علوم و تحقيقات؟
بعد از پرسش از دانشجويان متوجه مي شوم بايد سوار اتوبوس هاي دانشگاه شوم. اتوبوس ها نزديك به محل دانشكده علوم انساني در پاي كوه مستقر هستند. در جاده منتهي به دانشكده فني- مهندسي همه چيز به جاده چالوس شبيه است و تنها تفاوتش نبود فضاي سبز و وجود دلهره بيشتر است. در گوشه هاي جاده تابلوي «خطر ريزش كوه» و تابلوهاي هشداردهنده ديگر نصب شده. كم كم متوجه مي شوم كه چرا دوستم از من خواسته بود به اين دانشكده «سفر» كنم.
علي.م دانشجوي دانشكده فني- مهندسي دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات در مورد چگونگي رفت و آمدش به دانشكده مي گويد: هميشه سعي مي كنم واحد هاي درسي ام را صبح زود نگيرم، چون صبح ها اغلب صف طولاني براي سوار شدن به اتوبوس دانشگاه تشكيل مي شود.
م. كمالي دانشجوي دختر رشته فيزيك در همين دانشكده نيز مي گويد: زمستانهاي اين دانشگاه بسيار سخت است. سرتاسر جاده منتهي به دانشكده  فني- مهندسي در زمستان مه آلود و يخبندان مي شود. من هميشه در زمستان در اين جاده اضطراب زيادي دارم.
از نظر فريبا. ب دانشجوي فوق ليسانس رشته مهندسي نساجي دانشكده فني- مهندسي دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات، دانشگاه حقيقتاً از آخرين دستگاه ها و لوازم آزمايشگاهي برخوردار است و بهترين مركز تحقيقات دانشگاهي در كشور است. وي اما مي افزايد: ما در اين دانشگاه با مشكل سخت رفت و آمد رو به  رو هستيم. مشكل بعدي دانشجويان دانشكده فني- مهندسي، تمركز برخي امور اداري و آموزشي در دانشكده علوم انساني است. به طوري كه مجبور هستيم. مثلاً براي ثبت نام در اول ترم چندين بار به دانشكده پايين مراجعه كنيم و اين كار با توجه به اين كه بايد به وسيله اتوبوس دانشگاه رفت وآمد كنيم برايمان بسيار دشوار است و مراحل طاقت فرساي ثبت نام را طاقت فرساتر مي كند.
يكي ديگر از دانشجويان اين دانشكده مي گويد: در محوطه دانشكده همواره كارگران ساختماني و ماشين هاي سنگين راه سازي و ساختمان سازي در حال تردد هستند. به طوري كه محيط آموزش دانشگاه كاملاً با يك كارگاه ساختمان سازي مخلوط شده است.
اكبر. ر دانشجوي كارشناسي رشته فيزيك دانشكده فني- مهندسي اين دانشگاه نيز يكي ديگر از مشكلات اين دانشكده را بوروكراسي سخت و پيچيده اداري در زمان ثبت نام عنوان مي كند و مي گويد:« براي گرفتن امضاء از مدير آموزش كه دفتر ايشان در دانشكده پايين است، بايد در عرض ۱۰ دقيقه به پايين بروم و آن امضاء را سريع بگيرم و خيلي زود با اتوبوس دانشگاه بالا بروم تا نوبتم در دفتر آموزش بالا كه بايد بقيه كارهايم را آنجا انجام بدهم حفظ شود. تازه بعد از اين كار بايد دوباره سريع به دانشكده پايين بروم تا جايم در صف طولاني واريز پول در بانك دانشكده علوم انساني از دست نرود. رفت و آمدي كه ما در زمان ثبت نام مي كنيم شبيه دو ماراتن است.»
در صندلي اتوبوس دانشگاه جاي مي گيرم. از دانشكده فني- مهندسي به سمت پايين سرازير مي شوم. در راه صحبت هاي دانشجويان را با خودم مرور مي كنم كه چشمم به دو كانتينر پيش ساخته در كناره كوه مي افتد، كه روبه روي هم قرار گرفته بودند. دو كانتينر پر از افغاني و كارگر.
كارگران ساختمان ساز لباس هاي شسته شده شان را در جلوي اتاق هايشان در مقابل كانتينرها پهن كرده اند.
كمي آن طرف تر چهار دستگاه گريدر در حال صاف كردن كوه هستند. كمپرسي هاي خاكبردار هم پشت سر هم ايستاده اند، تا خاك كوه را پايين بياورند. خاك ها جايشان را به ساختمان هاي ديگري كه قرار است تازه در محل دانشگاه علوم و تحقيقات ساخته شود، مي  دهند.
ناگهان اتوبوس توقف مي كند گمان كردم كسي مي خواهد سوار شود. اما با طولاني شدن توقف وقتي از پنجره نگاهي به بيرون مي اندازم، متوجه مي شوم پشت دو كاميون حمل خاك و مواد ساختماني گرفتار شده ايم. با وقفه اي چند دقيقه اي دوباره به حركت ادامه مي دهيم.
در طول مسير، كاميون ها از ما بين اتوبوس هاي دانشگاه سبقت مي گرفتند. خاك تمام مسير را گرفته بود.
اتوبوس به پايين رسيد، پياده شدم و سوار تاكسي شدم و برگشتم. وقتي به خانه رسيدم حقيقتاً احساس كردم از سفر بازگشته ام.

با دانشگاهها
زير ذره بين دانشجويان
به نظر مي رسد در سال هاي اخير بعضي آزمون هاي رشته هاي جديد كارشناسي ارشد ناپيوسته گروه پزشكي، بورسيه PhD خارج از كشور، PhD رشته هاي علوم پايه پزشكي و MPH در صحت و سلامت برگزار نمي شود.
روش آگهي كردن، تعيين شرايط داوطلبان، منابع آزمون، چگونگي اعلام پذيرفته شدگان، ارسال كارنامه ها، نحوه برگزاري مصاحبه ها و ... به نحوي عمل مي شود كه عملاً افراد مورد نظر مجريان آزمون پذيرفته مي شوند.
آزمون پذيرش دستياري سال تحصيلي ۸۴-۸۳ هرچند از اين نوع آزمون ها نيست اما اين اتهام بر آن وارد است و اين سؤال وجود دارد كه چرا واحد مربوطه از اعلام اسامي كليه پذيرفته شدگان خودداري كرده است و در سايت اينترنتي واحد دبيرخانه شوراي آموزشي پزشكي و تخصصي معاونت آموزشي وزارت بهداشت فقط نام هر پذيرفته شده براي خود او قابل رؤيت است و ليست اسامي پذيرفته شدگان در دسترس نيست. لذا شايسته است براي رفع كليه شبهات موجود، واحد مربوطه اسامي كليه پذيرفته شدگان را در روزنامه هاي كثيرالانتشار اعلام كند تا مشخص شود چه كساني واقعاً شايسته بوده اند و چه كساني از روي رابطه پذيرفته شده اند. عدم انتشار كتاب سبز براي تعيين رشته و غيرقانوني خواندن كتاب دكتر كامران احمدي نيز از دلايلي است كه ثابت مي كند آزمون در سلامت برگزار نشده است.
يك پزشك عمومي
اعتراض به وضعيت دريافت شهريه در دانشگاه آزاد
ترم آخر ۲ واحد كارآموزي داشتيم، براساس قوانين دانشگاه اگر دانشجويي در ترم آخر كمتر از ۶ واحد داشته باشد، شهريه ثابت او نصف مي شود. اما دانشگاه از من شهريه كامل را دريافت كرد. در حالي كه دوست من كه در بافت درس مي خواند در ترم آخر به دليل اين كه ۴ واحد داشته نصف شهريه ثابت، معادل ۳۵ هزار تومان پرداخت كرده است.
اما وقتي من از مسئولين دانشگاه در اين باره سؤال كردم تنها به گفتن يك جمله كه اين قانون تنها در مورد ترم تابستان صدق مي كند نه در طول سال تحصيلي، اكتفا كردند. چگونه امكان دارد قانوني در يك دانشگاه باشد ولي عمل به آن در واحدهاي مختلف فرق كند؟ من مي خواهم بدانم حقيقت چيست؟
دانشجوي ترم آخر دانشگاه آزاد كاشمر
دانشگاه پيام نور اسامي ۶۰۰ برگزيده دوره هاي فراگير را از ليست پذيرفته شدگان حذف كرد
جمعي از داوطلبان آزمون دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور، در اعتراض به عدم اعلام اسامي شان به عنوان پذيرفته شدگان، در برابر اين دانشگاه تجمع كردند.
دانشگاه پيام نور پس از اعلام نتايج، اسامي ۶۰۰ نفر از داوطلباني را كه نمره اكتسابي آنها بالاتر از حد معمول بود، جزو قبول شدگان اعلام نكرد.
مسئولان دانشگاه پيام نور دليل عدم ثبت نام و پذيرش اين دسته از داوطلبان را امكان دستيابي آنها به سئوالات از طريق موسسات غيرمجاز آموزشي بيان كرده اند.
دكتر ظهور، رئيس دانشگاه پيام نور در اين باره در جمع اعضاي هيات علمي دانشگاه، گفت: دانشگاه پيام نور از مدت ها قبل با وجود هشدارهاي مختلف و علي رغم آنكه افشاي آن ممكن بود موجب ايجاد مشكل براي دانشگاه شود، مصمم بر افشاي موضوع فروش سئوالات توسط موسسات غيرمجاز بود.
وي با بيان اينكه تمام معترضين لزوما جزو اين ليست نبودند، افزود: در ميان اين افراد، عده اي جزو مردودين بودند كه با بهانه عدم اعلام اسامي شان، دانشگاه را براي پذيرش خود، تحت فشار قرار داد ه اند.
دكتر ظهور درباره تكليف اين داوطلبان، اظهار كرد: با وجود آنكه نسبت به تخلف تعداد زيادي از اين افراد اطمينان داريم، ولي آنها مي توانند در امتحان مرداد ماه مجددا شركت كنند تا درصورت قبولي، پذيرفته شوند و يا اينكه اين گروه به عنوان دانش پذير، واحدهاي درس ديگري را به عنوان پيش نياز بگذرانند و آزمون آن را بدهند.
بنا بر اظهارات تني چند از داوطلبان، دكتر ظهور علي رغم آنكه شركت در آزمون را شرط تحصيل اين افراد بيان كرده بود، به برخي از داوطلبان معرفي نامه ثبت نام داد.
مركز بهداشت دانشگاه تربيت مدرس با تخفيف ويژه به دانشجويان خدمات ارائه مي دهد
مركز بهداشتي و درمان دانشگاه تربيت مدرس با هدف ارائه خدمات بهداشتي درماني به دانشجويان، استادان و كاركنان دانشگاه در دي ماه ۱۳۷۶ مديريت مستقل يافته و تحت نظر معاونت دانشجويي فرهنگي دانشگاه فعاليت خود را با دو كلينيك داخلي و دندانپزشكي آغاز كرده است.
با گسترش فعاليت و جذب نيروهاي جديد، اين درمانگاه در آبان ماه ۱۳۷۸ در ساختمان جديد مركز واقع در ضلع جنوبي دانشگاه متمركز شده و بيماران خارج از دانشگاه را نيز تحت پوشش قرار مي دهد.
شيوع بيماري گوارشي در خوابگاههاي دانشگاه تربيت معلم
رئيس بهداري دانشگاه تربيت معلم اعلام كرد: نوعي بيماري گوارشي در اثر گرمازدگي بين دانشجويان خوابگاهي دانشگاه تربيت معلم شايع شده است.
دكتر عليرضا داوودي علت اين امر را نبود امكانات خنك كننده در خوابگاه ها و سالن هاي امتحان و در نتيجه بروز درجاتي از گرمازدگي در دانشجويان دانست و گفت: با توجه به شيوع اين بيماري در بين دختران، منشأ شيوع بيماري گوارشي، آب يا غذاي دانشگاه نيست؛ چرا كه در صورت آلودگي آب يا غذا، الزاماً دختران و پسران بايد به يك نسبت مبتلا شوند.
وي افزود: نتايج آزمايشگاهي تعدادي از بيماران، دال بر وجود عفونت گوارشي نبوده است.
داوودي در ادامه براي پيشگيري از گرمازدگي متذكر شد كه حتي المقدور در فصل تابستان از پوشيدن لباسهاي با رنگ تيره خودداري و از حضور بي مورد در گرما اجتناب شود.
وي همچنين توصيه كرد اين افراد در طول روز بايد مايعات زياد مصرف كنند و
در صورت داشتن علائمي همچون ضعف عمومي، خواب آلودگي، بي اشتهايي، تهوع و درد شكم، مصرف ORS در طول روز به جاي قسمتي از مايعات كه بايد نوشيده شود به درمان كمك مي كند.
۱۸ دانشجوي برتر دانشگاه تربيت معلم تهران انتخاب شدند
۱۸ نفر از دانشجويان دانشگاه تربيت معلم تهران به عنوان «برترين هاي علمي» اين دانشگاه معرفي شدند.
بر اساس اعلام دبيرخانه جشن فارغ التحصيلي دانشگاه تربيت معلم تهران، اين دانشجويان در رشته هاي مختلف هستند كه بر اساس معدل ۱۷ به بالا از هر رشته دو نفر انتخاب شدند و در روز جشن فارغ التحصيلي، معرفي و تقدير  شدند.
پنجاه و ششمين جشن فارغ التحصيلي ۸۵۰ دانشجوي دانشگاه تربيت معلم تهران دهم تير ماه در دانشگاه تربيت معلم مجتمع حصارك برگزار  شد.
اعزام تيم ربات «امدادگر» دانشگاه صنعتي خواجه نصير به مسابقات جهاني «ربوكاپ»
تيم ربات امدادگر دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي، به منظور شركت در مسابقات جهاني «ربوكاپ» به كشور پرتغال اعزام شد.
اعضاي تيم ربات امدادگر دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي را احسان ميهن خواه، سيد علي جزايري، احسان ابوسعيدان، حسام سمساري لر و آرش كلانتري تشكيل مي دهند و سرپرستي گروه بر عهده دكتر حميد رضا تقي راد است.
مسابقات جهاني ربوكاپ معتبرترين مسابقات در زمينه هوش مصنوعي و رباتيك است كه از سال ۱۹۹۶ شروع به كار كرده و هر ساله در يكي از كشورهاي جهان  برگزار مي شود. امسال نيز اين مسابقات همزمان با جام ملتهاي اروپا از ۲۷ ژوئن تا ۵ جولاي (۷ تا ۱۵ تير ماه) در شهر ليسبون پرتغال در حال برگزاري است.
گزارشي از مجمع عمومي انجمن صنفي اعضاي هيأت علمي دانشگاه پيام نور
سايت انجمن صنفي به آدرس www.safpnu.org راه اندازي شد
دومين مجمع عمومي انجمن صنفي اعضاي هيأت علمي دانشگاه پيام نور در سازمان مركزي دانشگاه پيام نور با حضور دكتر ظهور رييس دانشگاه پيام نور و دكتر رحمتي مدير كل بورس و دانشجويان خارج و اعضاي هيأت علمي دانشگاههاي پيام نور برگزار شد.
در ابتداي جلسه دكتر بدري دبير كل انجمن در مورد روند شكل گيري و فعاليت هاي انجام گرفته انجمن صنفي اعضاي هيأت علمي دانشگاه پيام نور طي يك سال فعاليت توضيحاتي ايراد كرد.
در ادامه جلسه ابراهيم فتح اللهي بازرس انجمن صنفي كه وظيفه بررسي كليه اسناد و اوراق مالي انجمن و تهيه گزارش براي مجمع عمومي و مطالعه گزارش سالانه شوراي مركزي اعم از مالي و غير مالي و تهيه گزارش از عملكرد انجمن براي اطلاع مجمع عمومي را بر عهده دارد به ارائه اين گزارشات پرداخت.
دكتر بخارايي جانشين دبير كل انجمن در ادامه به ارائه تحليل روند فعاليت هاي انجمن صنفي در زمينه اهداف اوليه و عوامل تقويت كننده و تضعيف كننده حركت انجمن صنفي پرداخت.
در ادامه جلسه دكتر ظهور با حضور در ميان اعضاي هيأت علمي دانشگاه پيام نور به پرسش هاي آنها پاسخ داد. پرسش ها بيشتر حول موضوع ارتقا اعضاي هيأت علمي اين دانشگاه بود.
اعضاي هيأت علمي همچنين خواستار انتخابي شدن پست هاي رياست دانشگاه و رياست مناطق مختلف دانشگاه و تمركززدايي از سيستم دانشگاهي بودند.
همچنين اعضاي هيأت علمي نسبت به ارزش گزاري اعضاي هيأت علمي اين دانشگاه به وسيله هيأت هاي مميزه ساير دانشگاه ها و با همان روش سنتي انتقاد كردند و خواستار تنظيم جدول ارزش گزاري متفاوت با توجه به ساختار نو و متفاوت اين دانشگاه با ساير دانشگاه هاي كشور بودند.
اين اعضاي هيأت علمي در ادامه خواستند موظفي آنها منطبق بر ساختار دانشگاه پيام نور باشد. و با توجه به غير حضوري بودن كلاسها حق الزحمه به طور سنتي و بر اساس ساعات حضور در كلاس نباشد.
در ادامه مراسم تريبون آزاد و پرسش و پاسخ با اعضاي شوراي مركزي انجمن حول محورهاي جذب، ارتقا و حقوق مادي اعضاي هيأت علمي محتواي آموزشي و سازمان دانشگاه (انتصابات و اختيارات) برگزار شد.
در اين مراسم سايت انجمن صنفي با آدرس www.safpnu.org معرفي شد و در پايان مراسم دكتر محمد جواد حضوري به ارائه نتايج پژوهش خود با عنوان «بررسي ميزان تعلم سازماني و رضايت مندي اعضاي هيأت علمي دانشگاه پيام نور» پرداخت.

با ما تماس بگيريد
استادان و دانشجويان،مي توانند با مطالب، ديدگاه ها، گزارش ها و حتي مصاحبه هاي خود ياريگر همشهري دانشجو باشند.
با تماس خود ما را سرافراز كنيد.
تلفن: ۲۰۴۹۵۰۹ - نمابر : ۲۰۵۸۸۱۱ - روابط عمومي:۲۰۴۵۳۲۰
نشاني اينترنتي:
Daneshjoo@Hamshahri.org
Daneshjoo@Hamshahri.net

دانشجو-۳
دانشجو-۲
دانشجو-۴
دانشجو-۵
|  دانشجو-۲  |  دانشجو-۳  |  دانشجو-۴  |  دانشجو-۵  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |