جمعه ۹ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۵۱
index
يادداشت
تنبيه، تنها راه حل
005193.jpg
ماني خورشيدي
هميشه تنبيه بهترين راه حل نيست. بسياري از مسئولان و قانونگذاران در سراسر دنيا تنبيه را يك  راه حل موثر براي كاهش جرم مي دانند.
نياز نوجوانان، كودكان و حتي جوانان و بزرگسالان به تنبيه امروزه به صورت يك اصل درآمده. اما اين كه روش تنبيه، جواب مناسبي براي برخورد با معضلات اجتماعي باشد هنوز به شكل يك پرسش باقي است.
چندي قبل جوانان انگلستان نسبت به روش هاي دولت اين كشور در برخورد با متخلفان اعتراض كردند.
به گزارش خبرگزاري جامعه جوانان ايراني ـ سينا ـ برنامه هاي دولت انگليس براي گسترش مجازات رفتارهاي ناهنجار اجتماعي، جوانان اين كشور را عصباني كرده است.اين خبرگزاري به گزارش پايگاه اينترنتي «بي بي سي» مي افزايد كه جوانان معترض مي گويند مجازات رفتار غيراجتماعي بدون توجه به ريشه اين رفتارها جوانان را مجرم مي شناسد.
مدير «جامعه كودكان و نوجوانان» اين كشور معتقد است كه اگر بخواهيم با مجرم شناختن جوانان و نوجوانان و لكه دار كردن نام آنان مشكلات اجتماعي را حل كنيم اشتباه بزرگي كرده ايم.
به نظر اين گروه آنچه واقعاً در اين سال ها مورد بي توجهي مسئولان قرار گرفته ريشه يابي بروز اين مشكلات از سوي جوانان است. آنان معتقدند كه مسئولان دولتي تنها به تنبيه براي از بين بردن بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي روي مي آورند و اين كارنه تنها نتيجه مطلوبي در بر نخواهد داشت بلكه اثرات منفي زيادي نيز بر جاي مي گذارد.
اما از سوي ديگر يكي از مسئولان شهر ناتينگهام در توضيح روش كار مسئولان و نيروهاي دولتي مي گويد: «اين مجازات ها تنها حربه اي است كه ما در مقابله با رفتارهاي غيراجتماعي كه جامعه را تحت تاثير قرار مي دهد در دست داريم.»
او تاييد مي كند كه مجازات رفتارهاي غيراجتماعي واقعاً شديد است و ممكن است يك جوان به دليل انجام يك رفتار غيراجتماعي حتي به پنج سال زندان محكوم شود كه اين خود يك عامل بازدارنده است و هرگز فراموش نخواهد شد.
او كه معتقد است اين قوانين هرگز با ملايمت با جوانان متخلف برخورد نخواهد كرد مي افزايد: «اما ما تا زماني كه اين قوانين كاركرد بازدارنده داشته باشند از آنها استفاده مي كنيم و سعي مي كنيم با استفاده از اين قوانين فرصت داشتن يك جامعه آرام را به مردم بدهيم.»
اين اظهارنظرها درحالي بيان مي شود كه جامعه جوان به شدت از آسيب احتمالي و اثرات نامطلوب اجراي اين قوانين نگران است.
به نظر مي رسد با وجود پيشرفت علم به ويژه در چند دهه اخير و رشد روزافزون علوم انساني به ويژه روان شناسي هنوز جاي خالي مطالعات كاربردي در زمينه ايجاد و اجراي قوانين احساس مي شود.
در بيشتر كشورها تنها راه حل برخورد با جرم هاي اجتماعي تنبيه است. اما از سوي ديگر، مسئولان وظيفه پيشگيري و ريشه يابي جرم ها را از ياد برده اند.
در اغلب كشورهاي جهان به جاي از بين بردن عوامل جرم خيز سعي بر وضع قوانين دقيق براي برخورد هرچه بيشتر با متخلفان دارند.
زندان هاي طولاني مدت، عدم برخورداري از حقوق اجتماعي، كار اجباري به دور از مشاوره هاي لازم روان شناسي سبب شده است تا وضع كنوني به شكل يك عامل بازدارنده و يك تهديد بزرگ براي جوانان درآيد.
از سوي ديگر وضعيت معلق و نامطلوب جوانان در سراسر دنيا تهديدي است كه نياز به توجه بيشتري دارد. نيروي جوان در جوامع مختلف در رويارويي با نابساماني هاي اجتماعي، براي تخليه انرژي نهفته خود راه بهتري پيش رو نمي بيند. رشد فزاينده بيكاري، دوري از تحصيل رايگان با شرايط مناسب، مشكلات گوناگون خانوادگي، همه و همه بر دوش جوانان سنگيني مي كند.
بروز ناهنجاري هاي اجتماعي ثمره بي توجهي به وضعيت جوانان و نوجوانان است. اما هنوز تنبيه به عنوان بهترين عامل براي رسيدن جوامع بشري به سلامت كامل مورد استفاده قرار مي گيرد.

جوانان، بيشترين تخلف
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي مي گويد: بيشترين آمار تصادف ها مربوط به گروه سني ۲۵ تا ۳۵ سال است.
به گزارش خبرگزاري جامعه جوانان ايراني ـ سينا ـ سردار محسن انصاري بيشترين آمار تخلفات رانندگي را پس از اين گروه مربوط به ۱۸ تا ۲۵ ساله ها مي داند هر چند معتقد است كه اجراي دقيق تر قوانين سبب شده تا تصادفات شهري ۲۵ درصد كاهش پيدا كند.
در ماههاي ابتدايي سال ۸۲ سهم موتورسواران در بروز تصادفات ۴/۵ درصد بود در حالي كه اين سهم در سال جاري به چهار درصد كاهش يافت.
سردار انصاري درباره فعاليت آموزشگاه هاي رانندگي مي گويد: اين آموزشگاه ها، بايد براساس قانون در ازاي ۲۰ ساعت رانندگي در شهر و ۱۰ ساعت آيين نامه، ۸۶۰ هزار ريال از شهروندان دريافت كنند و دريافت مبلغ بالاتر، آموزش كمتر و اعلام آموزش  تضميني رانندگي در اين زمينه غيرقانوني بوده و همشهريان مي توانند تخلفات را در اين زمينه به معاونت راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي منعكس كنند. در صورت تخلف پروانه آموزشگاه لغو خواهد شد.

برنامه ادامه بازي هاي جام ملتهاي آسيا
جمعه ۹/۵/۸۳ (امروز)
۱- ساعت ۳۰/۱۴ : ازبكستان، بحرين (ورزشگاه چنگ دو)، ۲ - ساعت ۳۰/۱۷ : چين، عراق (ورزشگاه پكن)
شنبه ۱۰/۵/۸۳ (فردا)
۳- ساعت ۳۰/۱۴ : ژاپن، اردن (ورزشگاه چونگ كينگ)
۴- ساعت ۳۰/۱۷ : كره جنوبي، ايران (ورزشگاه جينان)
مرحله نيمه نهايي
سه شنبه ۱۲/۵/۸۳۰، ساعت ۳۰/۱۴ : برنده بازي ۱ با برنده بازي ۳ (ورزشگاه پكن)، ساعت ۳۰/۱۷ : برنده بازي ۲ با برنده بازي ۴ (ورزشگاه پكن)

آخرين خبرها
ايران خواستار تغيير قيمت اوپك است و همچنين پيشنهاد كرده، قيمت رسمي نفت كه توسط اوپك تعيين مي شود، بايد از حد ۲۲ تا ۲۸ دلار به ۳۰ تا ۳۵ دلار برسد.
مذاكرات هسته اي ايران و سه كشور اروپايي در پاريس ادامه مي يابد منابع ديپلماتيك غربي از ادامه مذاكرات هسته اي ايران با سه كشور بزرگ اروپايي در ساختمان وزارت خارجه فرانسه در پاريس خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري رويتر از پاريس، در ادامه مذاكرات اخير سه كشور انگليس، فرانسه و آلمان با ايران درباره برنامه هاي هسته اي، مقام هاي ارشد اين كشورها بعدازظهر پنجشنبه در پاريس با يكديگر ديدار و گفت وگو مي كنند.
درگيري در سفارت شيلي در سن خوزه چهار كشته برجاي گذاشت. صليب سرخ نيز كشته شدن چهار نفر را در سن خوزه تاييد كرده است. اين گروگانگيري در پي دستگيري و گروگانگيري چند نفر توسط يك پليس صورت گرفته است.
صدام حسين از پيروزي تيم فوتبال عراق مقابل عربستان خوشنود شد. ديكتاتور سابق عراق با ابراز خرسندي از پيروزي تيم ملي فوتبال عراق مقابل عربستان در جام ملت هاي آسيا، آن را ناشي از قدرت عراقي ها دانست.
هجدهمين درخواست ايران براي عضويت در سازمان تجارت جهاني رد شد
پليس بيشكك پايتخت قرقيزستان از دستگيري يك مرد به اتهام آدم خواري خبر داد. پليس اين كشور با مشاهده سر يك انسان در خيابان و پس از جستجو در نزديكي اين
محل، مردي را كه در حال پختن غذا از گوشت يك زن بود دستگير كرده است.

بررسي رابطه جوانان با نامشان
از اسمم متنفرم
005190.jpg

مينا شهني
اسم بر شخصيت آدم تاثير مي گذارد در واقع آدم ها در پناه اسم زندگي شان را
شكل مي دهند رابطه اي كه هر شخص با اسم خودش برقرار مي كند بر آينده
و به ويژه موقعيت اجتماعي اش تاثير دارد. تأثير اسم بخش مهمي از هويت شخص را در برمي گيرد و در واقع آدم ها با اسم خود زندگي كرده رشد مي كنند
تا مدت ها قبل هر كس اسمش كامليا بود خصوصيات ويژه رفتاري را به ذهن متبادر مي كرد كه رفتار متقابل ديگران نيز بر ثابت شدن اين ويژگي ها تاثير زيادي داشت يا اصلاً بعضي اسم ها نوعي شخصيت انساني دارند يادمان نرفته كه «كامران» معرف يك بچه پولدار تقريباً از خودراضي بود يا «نازيلا» اسم دختري بود كه عزيز دردانه
و لوس بود
«مصيبت» از اسمش متنفر است. حالا كه مرد بزرگي شده و سه تا بچه دارد خجالت مي كشد جايي اسمش را به زبان بياورد. قبل از انجام كارهاي بانكي و اداري در دلش دعا مي كند كه كارمند اداره  اسمش را با صداي بلند نگويد.
ماجراي اسم مصيبت، ماجراي جالبي است. پدر مصيبت كشاورز بود و دو سال پياپي محصولش به بار ننشت، در همين دو سال فرزند پسري در خانواده به دنيا آمد و پدر تصميم گرفت نام پسرش را مصيبت بگذارد.
«دختر بس» همكلاسي ما بود ماجراي اسم او جالب تر از اينها بود. مادرش پنج تا دختر پشت سر هم زاييده بود و براي دوركردن بلاي «دخترزايي» از خانواده نام دختر ششم را دختربس گذاشتند تا به اين وسيله از خانواده «دفع بلا» كنند.
دختربس بيچاره از كلاس اول دبستان عذاب كشيد تا بالاخره ۱۸ ساله شد و رفت اسمش را عوض كرد.
005202.jpg

بعضي آدم ها با اسمشان مشكل دارند.خيلي از دختران و پسران جوان از اسم هايشان خوششان نمي آيد و گاهي سايه اسمشان بر زندگي سنگيني مي كند.
اين نظريه كه اسم آدم ها چه تاثيري بر رفتار و حتي غالب شخصيتي آنها دارد هنوز از بحث هاي روان شناسان است.
تا مدت ها قبل هر كس اسمش «كامليا» بود خصوصيات ويژه رفتاري داشت كه رفتار متقابل ديگران نيز بر ثابت شدن اين ويژگي ها تاثير زيادي داشت. يا اصلاً بعضي اسم ها نوعي شخصيت انساني دارند، يادمان نرفته كه «كامران» معرف يك «بچه پولدار» تقريباً از خودراضي بود يا «نازيلا» اسم دختري كه عزيز دردانه و لوس بود.
بعضي اسم ها هم دوره اي محسوب مي شود مثلاً در بحبوحه انقلاب براي تعداد زيادي از دختران اسم «آزاده» انتخاب شد. آنقدر اين كار با شدت دنبال شد كه بدون لحظه اي درنگ وقتي قرار است با يك دختر به نام آزاده روبه رو شويد دختري ۲۵ـ۲۲ ساله را مجسم مي كنيد و اصلاً به ذهنتان خطور نمي كند كه ممكن است دختر نوجواني را ببينيد يا دختري كه ۳۰ ساله است.
گاهي هم اسم يك آدم مشهور با اقبال عمومي روبه رو مي شود و مردم اين اسم را براي فرزندانشان انتخاب مي كنند به عنوان نمونه  مي شود به اسم «ليلا» اشاره كرد.
۲۱هزار نفر اسم شان را عوض كردند
در سال گذشته ۲۱هزار نفر در كشور نام خود را تغيير دادند. كساني كه درخواست تغييرنام دادند چنانچه بالاي ۱۸ سال سن داشته باشند مي توانند شخصاً براي تغيير نام خود اقدام كنند. در غير اين صورت چنانچه افراد زير ۱۸ سال سن داشته باشند پدر يا سرپرست مي تواند براي تغييرنام اقدام كند.
معاون حقوقي سجلي سازمان ثبت احوال كشور در گفت و گو با خبرگزاري مهر با بيان اين كه بر اساس ماده ۲۰ قانون ثبت احوال انتخاب نام با اعلام كننده بوده و براي نامگذاري يك نام ساده يا مركب كه عرفاً يك نام محسوب مي شود بايد انتخاب شود مي گويد: «تشخيص نام هاي ممنوع با شوراي عالي ثبت احوال بوده و اين شورا نمونه هاي اين اسامي را تعيين و به سازمان ثبت احوال اعلام مي كند.»
عبودي مواردي را كه به موجب آن قانون اجازه تغييرنام را به صاحب نام مي دهد ۱۴ مورد بيان كرده و مي افزايد: نام هايي كه موجب هتك حرمت و حيثيت مقدسات اسلامي شود، اسامي مركب ناموزون كه عرفاً يك نام محسوب نمي شوند مانند سعيد بهزاد، شهره فاطمه و يا كامبيز حسين، عناوين اعم از عناوين لشكري، كشوري و يا تركيبي از اسم و عنوان مانند سروان محمد، سرتيپ علي، شهردار علي و... است.
جالب تر اين كه يكي از موارد اجازه تغييرنام، همنام بودن خواهرها و برادرها با هم است و يا اين كه تغيير اسامي روزهاي هفته كه براي افراد انتخاب شده است مانند جمعه، شنبه و يا پنج شنبه كه براي نامگذاري فرزندان پسر به كار مي رفته است.
فرزند ناخواسته
اگر شما يك «فرزند ناخواسته» در خانواده تان هستيد رابطه اي جدي بين اسم شما و به دنيا آمدن بي هنگامتان است.
دكتر ناصر قاسم زاده ـ روان شناس ـ در اين باره معتقد است كه فرزندان خانواده ها دو دسته اند: خواسته و ناخواسته؛ فرزندان ناخواسته مانند مهمانان ناخوانده اي هستند كه خود را به جمع خانواده ها وارد مي كنند، به دليل عدم پذيرش روحي خانواده  براي اين دسته اعضاي جديد، اسم آنها نيز با دقت انتخاب نمي شود. به همين دليل اين افراد ـ معمولاً و نه هميشه ـ در يك كشمكش دايمي با نام خود هستند.
005199.jpg

اين روان شناس تاكيد مي كند كه اسم در ديدگاه روان شناسانه بخش مهمي از هويت شخص را در برمي گيرد و در واقع آدم ها با اسم خود زندگي كرده، رشد مي كنند و با همين اسم هويت واقعي شان را به دست مي آورند.
دكتر قاسم زاده معتقد است: «اسم بر شخصيت آدم تاثير بسياري مي گذارد در واقع آدم ها در پناه اسم زندگي شان را شكل مي دهند. رابطه اي كه هر شخص با اسم خودش برقرار مي كند بر آينده و به ويژه موقعيت اجتماعي اش تأثير دارد.»
اگر شما از آن دسته آدم هايي هستيد كه با اسمتان رابطه خوبي نداريد و به دلايلي از اسمتان ناراضي هستيد حتماً اين نارضايتي در زندگي شما رسوخ مي كند و باعث تغييراتي در روند عادي و معمولي زندگيتان مي شود. به اعتقاد روان شناسان افرادي كه اسم هاي نيك و بامسمايي دارند احساس موفقيت بيشتري از كساني دارند كه از داشتن يك رابطه خوب با اسمشان محرومند.
رابطه اسم فرزند با والدين
بيزاري هر فرد از اسم خودش،ممكن است سبب شود كه فرد در ايجاد رابطه عاطفي مناسب از همان ابتدا دچار اختلال و مشكل شود.
اين اختلال بيشتر به رابطه ميان فرزند و پدر و مادر بر مي گردد. فرزندان معمولاً والدين خود را در انتخاب اسمشان مقصران اصلي مي دانند و هنگامي كه فرزندان از اسم خود راضي نباشند ممكن است در ايجاد يك رابطه صميمانه و دور از كينه با والدين خود دچار تعارض شوند .
اسم مرده گذاشتن
مردم ما معمولاً براي مردگان خود احترام خاصي قايل هستند در اين محترم شمردن تا آن جا پيش مي روند كه پس از مرگ شخص تمام كينه و دلخوري كه از مرده دارند دور مي ريزند و فراموش مي كنند.
نوع ديگري از احترام گذاري بر مرده رايج در كشورمان مربوط به نامگذاري فرزندان است؛ برخي پدر و مادرها پس از مرگ يكي از نزديكان خود، نام مرده را بر فرزند خود مي گذارند تا به اعتقاد عامه «اسمش زنده بماند.»
در اين موارد اگر رابطه ميان پدر و مادر با مرده خوب و شفاف بوده باشد مشكلي پيش نمي آيد اما در برخي موارد كه رابطه پدر يا مادر با فرد مرده شفاف نبوده باشد تاثير منفي زيادي بر رابطه فرزند و والدين مي گذارد. به عنوان مثال اگر مردي نام پدرش را بر فرزندش بگذارد حال آن كه خود با پدرش رابطه صميمانه اي نداشته باشد شايد در آينده با پسرش ـ به دليل نام پدر ـ نتواند رابطه خوبي داشته باشد.
دو اسمي شدن
دكتر قاسم زاده معتقد است:  «اسم هر فردي بخش مهمي از شخصيت فرد را پي ريزي مي كند و در واقع يك اسم مناسب مي تواند احساس آرامش به انسان ها بدهد. گذاشتن اسم هاي طولاني بي معني و يا دو اسمي  نامتناسب تا حدي باعث مي  شود كه احساس آرامش را از فرزندانمان دور كنيم.»
در برخي موارد نيز گذاشتن اسامي دو جزيي براي فرزندان آنها را دچار تنش و دوگانگي شخصيتي مي كند. به عنوان مثال وقتي اسم فرزند را «محمد شهروز» مي گذارند در حالي كه اين دو جزء هيچ هماهنگي اي با يكديگر ندارند . جالب تر وقتي است كه گروهي فرد را «محمد» صدا مي كنند و گروه ديگر «شهروز» و همين سبب مي شود تا در دوره تكميل شخصيت فرد با مشكل روبه رو  شود.
جوانان ناراضي
در هرحال برخي از جوانان هنوز با نام خود مشكل دارند هر چند گروه ديگري نيز از اسم خود بسيار راضي اند مثلاً «سامان» از اسمش كاملاً راضي است. چون فكر مي كند اسمش مناسب با دوره كنوني زندگي اش انتخاب شده در حالي كه «هوشنگ» فكر مي كند اسمش براي سن و سالش خيلي سنگين است. يا اين كه «نازيلا» حالا كه ۳۲ ساله شده است فكر مي كند اسمش «سبك» است و «كشور» فكر مي كند چرا بايد اين اسم را يدك بكشد.
يك استاد دانشگاه مي گويد: در آغاز هر ترم تحصيلي گروهي از دانشجويان به دفترم مي آيند و خواهش مي كنند تا اسمشان را سركلاس نگويم در واقع آنها از اسم هايشان گريزانند.
اولين گام براي تغيير اسم
در تماس با اداره ثبت احوال و بررسي تقاضاي تغيير نام به راحتي در مي يابيد كه اولين گام براي تغيير اسمتان مراجعه به دادگاه است. بر اساس قوانين موجود كسي كه تقاضاي تغيير نام دارد بايد به نزديك ترين شعبه دادگاه خانواده در محل زندگيش مراجعه و تقاضاي تغيير نام كند.
هر چند كارمند دادگاه به سرعت توضيح مي دهد كه «اسم هاي آزيتا مازيتا و رزانا نمي ذاريم.»
به هرحال پس از طي مراحل اداري قاضي به شما اجازه مي دهد تا اسمتان را عوض كنيد و اسمي دلخواه كه منع قانوني نيز نداشته باشد براي خودتان انتخاب كنيد.

يك هفته يك اتفاق
۱۸ هزار وبلاگ
در اولين جشنوراه وبلاگ نويسي «امام خميني و جوانان» ۱۸ هزار وبلاگ ارايه شده است. جشنواره وبلاگ نويسي «امام خميني و جوانان» از ۱۰ خرداد ماه آغاز شده و تا ۱۷ مرداد ادامه دارد.
اسدا... اسدي گرمارودي، دبير كميسيون فرهنگي شوراي عالي جوانان در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران موضوعات اين جشنواره را «امام خميني (ره) از زبان شما»، «خاطرات شما»، «بزرگداشت امام»، «تريبون آزاد» و «دانشجويان و امام» عنوان كرد.
او مي افزايد: «تاكنون ۴۸ هزار و ۸۲۷ نفر از اين جشنواره بازديد و ۱۸ هزار و ۵۹۰ وبلاگ در موضوعات مذكور ارايه كرده اند و ۱۹۱ نفر نيز به خلق زيباترين عناوين پيرامون امام پرداخته اند كه اين امر حاكي از جايگاه والاي امام خميني (ره) در قلب و روح جوانان است.»
در پايان اين جشنواره به نفرات اول تا پنجم به ترتيب ۱۵ تا ۱۰ ربع بهار آزادي به همراه تعدادي از آثار تاليفي امام خميني (ره) اهدا مي شود و يك نفر از شركت كنندگان به قيد قرعه انتخاب و به حج عمره مشرف خواهد شد.

هنرمندان و مقابله با اعتياد
سردار طلايي ـ فرمانده نيروي انتظام تهران بزرگ ـ هنرمندان را به مقابله با اعتياد فراخواند. سردار طلايي در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران گفت: «هنرمندان بايد به طور جدي در زمينه مقابله با اعتياد به روش به تصوير كشيدن عواقب سوء آن و زندگي مشقت بار با اعتياد، درمان و تحمل اعتياد تا زمان پاك شدن جامعه كوشش كنند و الگوي مناسبي را براي پيشگيري ارايه دهند، چرا كه مشكل اعتياد در جامعه صرفاً با پنهان كاري حل نمي شود و هرچه دانايي افزايش يابد، افراد توانمندتر مي شوند. »
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ معتقد است كه درمان اعتياد دركشور ما تبديل به ارزش نشده است. او با بيان اين كه اعتياد واقعيت امروز جامعه است افزود: «اگرچه اعتياد امروزه يك ضدارزش و ناهنجاري در رفتار اجتماعي است؛ اما تاكنون نتوانسته ايم راهكاري در برابر آن بيابيم.»
هرچند سردار طلايي حلقه هاي مبارزه با اعتياد را به هم پيوسته مي خواند اما معقتد است: «در زمينه درمان و كاهش اعتياد، نگاه هاي سخت افزاري بايد به نگاه هاي نرم افزاري اجتماعي تبديل و با هماهنگي دستگاه ها و تقويت  همكاري هاي بين بخشي نقطه سياه اعتياد پاك شود.»

۷۰ هزار دانش آموز جهانگرد مي شوند
امسال ۷۰ هزار دانش آموز دختر و پسر تحت پوشش برنامه هاي گردشگري قرار مي گيرند. سازمان ملي جوانان با اختصاص يك ميليارد ريال ۷۰ هزار دانش آموز را در پوشش طرح هاي گردشگري قرار مي دهد.
برنامه هاي گردشگري كه از تيرماه سال جاري شروع شده تا ۱۵ شهريور ادامه دارد. سازمان دانش آموزي ظرفيت اجراي طرح ها را بر پايه نظر سازمان ملي جوانان بين استان هاي سراسر كشور توزيع مي كند.
جشنواره پاياني طرح گردشگري در شهريور ماه سال جاري برگزار مي شود.

دختر فرانسوي با حيوانات حرف مي زند
005196.jpg

يك دختر ۲۲ ساله فرانسوي مي تواند با حيوانات خانگي صحبت كند. به گزارش خبرگزاري جامعه جوانان ايراني براساس گزارشي از «AP» مادر اين دختر جوان معتقد است: برخورداري او از اين ويژگي به دليل داشتن يك موهبت الهي و ذاتي است كه مي تواند صداي حيوانات مختلف را تقليد كرده و با زبان خودشان با آنها صحبت كند.
اين مادر معتقد است دخترش مي تواند بفهمد كه حيوانات خانگي چه وقت و به چه دليل ناراحت هستند. دختر جوان مي گويد: «در زندگي ماشيني امروز بهترين و بيشترين دوستان من حيوانات هستند.»
اين دختر با طوطي ها، ماهي ها، اسب ها، سگ ها و گربه ها ارتباط برقرار مي كند.

نهادهاي مشاوره براي كاهش طلاق
احداث دفترچه هاي مشاوره و ارشاد در دادگاه هاي خانواده اقدامي مناسب و موثر براي كاهش نرخ طلاق كشور است. فريده غيرت، حقوقدان و وكيل دادگستري معتقد است تاسيس نهاد عالي مشاوره و ارشاد قبل و بعداز ازدواج در استحكام بنيان هاي خانواده موثر است.
او در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران با بيان اين كه جوانان بايد قبل از تشكيل خانواده از مشاوره هاي لازم بهره مند شوند، عدم توجه به هدف هاي واقعي ازدواج و زندگي مشترك را عمده ترين عامل سست شدن بنيان خانواده دانست.
غيرت معتقد است: «اكثر جوانان بي آن كه بدانند از زندگي آينده و مشتركشان چه مي خواهند و بي توجه به اين مطلب كه بايد از همسر خود شناخت كامل اخلاقي و اجتماعي داشته باشند، اقدام به ازدواج مي كنند.»
او با هشدار به خانواده ها مي گويد: اين كه مرتباً به زوجين يادآوري كنيم كه «تو از اين حقوق  برخورداري»، «حق طلاق با مرد است»، «زن هر زمان كه بخواهد مي تواند مهريه اش را به اجرا بگذارد» و ... نه تنها مشكلي را از زوج هاي جوان حل نمي كند بلكه سبب دامن زدن به مشكلات مي شود.

هفته
جهان
پنجره
داستان
چهره ها
پرونده
سينما
ديدار
حوادث
ورزش
هنر
صفحه آخر
|  هفته   |  جهان  |  پنجره  |  داستان  |  چهره ها  |  پرونده  |  سينما  |  ديدار  |
|  حوادث   |  ورزش  |  هنر  |  صفحه آخر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |