سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۶۲ - Aug 10, 2004
مشتقات نفتي به سفره هاي زيرزميني حومه ري نفوذ كرده است
گروه شهري: آلودگي آب هاي زيرزميني شهر ري ناشي از راه يابي مشتقات نفتي به سفره هاي آب زيرزميني اين منطقه است.
به گزارش خبرنگار همشهري، مهندس اصغر قرباني، مديرعامل شركت آب و فاضلاب تهران، ضمن بيان اين مطلب افزود: تنها راه حل آلودگي آب هاي منطقه شهر ري، انتقال آب سالم و بهداشتي از نقطه اي ديگر به اين منطقه مي باشد.
قرباني درباره كيفيت آب تهران گفت: بزرگ ترين آزمايشگاه كيفي و پروسه كنترل آب در تهران وجود دارد و در حال حاضر، شش آزمايشگاه مجهز به صورت تخصصي در زمينه هاي آب و فاضلاب فعاليت مي كنند كه توانسته اند گواهي نامه هاي ايزو ۹۰۰۱ و ايزو۱۴۰۰۱ را دريافت كنند، همچنين در شرف اخذ گواهي نامه اعتبار بخشي آزمايشگاه آب (ايزو ۱۷۰۲۵ ) هستند كه در سطح بين المللي از اعتبار ويژه اي برخوردار است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب تهران، تصريح كرد: ظرف چند روز آينده ۶ شركت اقماري آب و فاضلاب تهران منحل و اين شركت ها به شركت آب و فاضلاب تهران تبديل خواهد شد.

ديدار اعضاي شوراي شهر تهران با شهروندان
اعضاي شوراي شهر تهران فردا با حضور در مناطق ۷، ۱۱، ۱۵، ۲۰ با شهروندان ديدار خواهند داشت.
حسن زياري، عباس شيباني و مهنوش معتمدي در منطقه ۷ و اميررضا واعظي آشتياني در منطقه ۲۰ با شهروندان ديدار خواهند داشت.
همچنين حسن بيادي در منطقه ۱۵ و محمود خسروي وفا به همراه حبيب كاشاني با حضور در منطقه ۱۱ به مشكلات شهروندان رسيدگي خواهند كرد.

افزايش سرعت خودروها در بزرگراه هاي تهران
008631.jpg
رييس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: با اعمال مقررات جديد و برخورد با ده تخلف ويژه رانندگي سرعت خودروها در بزرگراه هاي تهران تا ۱۵ درصد و سرعت اتوبوس ها در خطوط ويژه تا ۳۰ درصد افزايش يافته است.
وي افزود: جريمه هاي راهنمايي و رانندگي در برخورد با تخلفات دهگانه از فروردين تاكنون ۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته است.وي گفت: با ساير تخلفات رانندگي نظير نصب صفحه نمايشگر در داخل خودرو و يا حمل حيوانات اهلي با خودرو سواري نيز برخورد قانوني مي شود.

شهردار منطقه ۱۵خبر داد
اجراي طرح هاي ترافيكي در جنوب شرق تهران
008625.jpg
گروه شهري: شهردار منطقه ۱۵ تهران گفت: دهها پروژه ترافيكي به منظور ساماندهي و استاندارد سازي عبورومرور در جنوب شرق تهران اجرا مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۵، مهندس سيد محمود نصري با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: پروژه دوربرگردان خاورشهر در سطحي معادل ۱۳ هزار متر مربع و با هزينه اي بالغ بر دو ميليارد و ۷۰۰ ميليون ريال و با هدف دسترسي ايمن خودروها از شهرك خاورشهر به بزرگراه امام رضا احداث شد و به زودي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
مهندس نصري در تشريح پروژه هاي در دست اجراي منطقه خاطرنشان كرد: دور برگردان بزرگراه بعثت با هدف سهولت دسترسي خودروها از شهرك سعيديه به باند شمال بزرگراه بعثت و كاهش بار ترافيكي ميدان بسيج در سطحي معادل ۲ هزار مترمربع، دور برگردان تقاطع سجاد (شهرك كاروان) با بزرگراه امام رضا به منظور تسهيل در گردش به خيابان سجاد به بزرگراه امام رضا در سطحي معادل ۱۴ هزار متر مربع و اصلاح هندسي راستگردهاي تقاطع خيابان قايم - ابومسلم و تركاشوند - ابومسلم در مسعوديه از جمله طرح هاي ديگري است كه به منظور كاهش بار ترافيكي مسعوديه و استفاده بهينه از سطحي كه وجود دارد، در حال اجرا مي باشد.
شهردار منطقه ۱۵ تهران افزود: عمليات نصب ۲ دستگاه پل عابر پياده در بزرگراه امام رضا حد فاصل محله مسعوديه و روستاي لپه زنك در دست اجرا مي باشد. وي همچنين به خط كشي معابر طي دوماه گذشته اشاره كرد وگفت : حدود ۱۲۰ هزار متر طول خط كشي محوري انجام شده و همزمان هشت چراغ راهنمايي در تقاطع هاي مهم سطح منطقه نصب شده است.

نگاه
داوود كاظمي
008622.jpg

رؤساي مجمع امور صنفي و توليدي و اتحاديه فرش فروشان تهران:
در صورت تأمين امكانات زيربنايي با مكان جديد نمايشگاه هاي تهران موافقيم
رئيس اتحاديه فرش فروشان تهران با اشاره به اختصاص محل جديد براي برپايي نمايشگاه هاي تخصصي و عمومي تهران در كيلومتر ۱۵ جاده مخصوص كرج گفت: گروهي از دست اندركاران فرش از محل جديد نمايشگاه بازديد و برخي از آنها هم موافقت خود را با برگزاري نمايشگاه فرش در مكان جديد اعلام كرده اند.
مصطفي چيت ساز افزود: چنانچه امكانات و تجهيزات زيربنايي براي برگزاري نمايشگاه فرش در مكان جديد مناسب باشد، براي ما هيچ تفاوتي نمي كند كه نمايشگاه در چه مكاني برگزار شود.
وي گفت: موافقت با برگزاري سيزدهمين نمايشگاه فرش دستباف ايران در مكان جديد منوط به تصميم گيري مجري نمايشگاه است و چنانچه مجري و برگزاركننده نمايشگاه موافقت خود را اعلام كنند، اتحاديه فرش فروشان براي اين منظور هيچ مشكلي ندارد. چيت ساز افزود: براي برگزاري نمايشگاه فرش بايد برنامه ريزي هاي لازم اتخاذ شود و اين امر براي حفظ منافع ملي و آبروي كشور بسيار ضروري است.
بنا به همين گزارش رئيس مجمع امور صنفي و صنوف توليدي تهران گفت: اگر شهرداري تهران بتواند امور زيربنايي محل جديد نمايشگاه بين المللي تهران را آماده كند، از انتقال نمايشگاه تهران از محل فعلي به محل جديد استقبال مي كنيم.
علي فاضلي افزود: براي مجمع امور صنفي و صنوف توليدي و خدمات فني تهران هيچ فرقي نمي كند كه نمايشگاه در چه محلي برگزار مي شود و فقط آنچه مهم است اين است كه محل برگزاري از امكانات زيربنايي از جمله آب، برق، تلفن، پاركينگ و... برخوردار باشد.
وي افزود: برخي اتحاديه ها و شركت هاي داخلي با طرف هاي خارجي خود براي برگزاري نمايشگاه فرش قراردادهايي منعقد كرده اند كه مكان جديد نمايشگاه بايد با حفظ آبرو و منافع ملي كشور باشد و تعهدات بين المللي را تأمين كند. رئيس مجمع امور صنفي و صنوف توليدي تهران با بيان اين كه انتقال نمايشگاه بايد با همكاري و تعامل تمام دست اندركاران از جمله شهرداري و وزارت بازرگاني انجام شود، تصريح كرد: در شرايط كنوني بايد سازمانهاي ذيربط با تعامل و حفظ اتحاد، مشكلات پيش رو را حل كنند.
*مركز توسعه صادرات از بازپرداخت وجوه شركت كنندگان در سيزدهمين نمايشگاه بين المللي فرش خودداري مي كند.
يك مقام آگاه ديروز به خبرنگار ما گفت: در پي اظهار تمايل علاقمندان به حضور در سيزدهمين نمايشگاه فرش در محل جديد نمايشگاهي كه توسط شهرداري تدارك ديده شده است، مركز توسعه صادرات وابسته به وزارت بازرگاني در اقدامي بي سابقه وجوه دريافتي براي عرضه غرفه را باز پس نمي دهد.

شهردار تهران در همايش مهندسين سپاه:
براي پيشرفت بايد نگاه ها را به سوي مديريت انقلابي سوق داد
شهردار تهران گفت: بخش مهندسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در دوران جنگ و سالهاي پس از آن كارهاي بزرگي را كه از نظر برخي ها نشدني بود به بهترين شكل ممكن به سرانجام رساند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر محمود احمدي نژاد با حضور در همايش مهندسين سپاه ضمن اعلام اين مطلب افزود: مهندسين و كارشناسان اين نيرو با بكارگيري نگاه انقلابي در صحنه كار و مسئوليت توانستند در جهت اعتلا و رشد اين كشور در دوران جنگ و نيز بعد آن گام برداشته و پروژه هاي عظيمي از جمله سد كارون ۳، سد كرخه، تونل هاي بزرگ و ده ها پروژه بزرگ صنعتي و نظامي را به بهره برداري برسانند.
شهردار تهران با انتقاد از ريخت و پاش هاي مديران پروازي مستقر در تهران افزود: شوراي شهر تهران خواستار خارج شدن تمام مديران سازمانها و شركت هايي شد كه محل كار يا شركتهاي تابعه آنها در خارج از تهران است و در غير اين صورت اين افراد بايد عوارض بيشتري به شهرداري بپردازند.
به گفته دكتر احمدي نژاد، پس از تصويب اين مصوبه گروهي از مديران و مسئولان برجسته كشور، اعتراضات و واكنش هاي شديدي نسبت به اين اقدام شوراي شهر از خود نشان دادند و اين در حالي بود كه اين مصوبه كمك زيادي به ارتقاي كيفيت كار اين مديران و فعاليت شركتهاي مذكور مي كنند و همچنين از صرف بسياري از هزينه هاي بي مورد نيز جلوگيري خواهد كرد. وي تصريح كرد: براي جهش و پيشرفت كشور بايد نگاه ها را به سوي مديريتي از نوع انقلابي سوق داد.شهردار تهران در خاتمه اظهار داشت: تغيير نگاه به معني آن است كه ما كشور و ملتي داراي ريشه هاي فرهنگي و مترقي بوده و با حفظ آرمان ها و اصول انقلاب و تكيه بر توانمندي هاي موجود بايد پيشرفت كنيم.

تهيه برنامه ۵ ساله ورزش
008628.jpg
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به دغدغه هاي مديريت شهري در زمينه توسعه ورزش، گفت: شهرداري تهران با هدف توسعه امكانات ورزشي و بسيج عمومي، درصدد تدوين برنامه پنج ساله براي ورزش شهروندان تهراني است.
رحيم مشايي با اعلام اين مطلب در مراسم افتتاح سالن كشتي سيدعلي اكبر حيدري قهرمان المپيك كه با حضور جمعي از مديران و معاونين شهرداري تهران و رئيس فدراسيون كشتي در محل پارك جنگلي سرخه حصار برگزار شد، افزود: ورزش كاركردهاي مهم و اثرگذاري در برنامه ريزي هاي مديريتي حوزه هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي و حتي سياسي دارد.

برج ميلاد سال آينده به بهره برداري مي رسد
008634.jpg
برج ميلاد پايان سال ۸۴ به بهره برداري مي رسد. مهندس هادياني در گفت و گو با ايسنا اعلام كرد ساخت مرحله چهارم برج «ميلاد» ظرف ۴۵ روز آينده به پايان مي رسد.وي همچنين برج ميلاد را در برابر زلزله ۸ ريشتري مقاوم خواند و گفت: تأسيسات برج ميلاد توسط مشاور خارجي بازنگري مي شود.مديرعامل شركت يادمان سازه بكارگيري اصول معماري ايراني را موجب افزايش جذابيت برج ميلاد دانست و افزود: اين برج علاوه بر ايجاد موقعيت مناسب براي گردشگري، برج مخابراتي بزرگي براي تقويت ارتباطات در سطح شهر و كشور به جهت ارتفاع زياد است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |