سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۸۹
د ه باور نادرست درباره خودرو
روغن سياه ماشين را عوض نكنيد!
امروز هم مي خواهيم به سراغ باورهاي نادرستي برويم كه درباره ماشين ها در ذهن مردم جاي گرفته اند و كلي به ماشين شما آسيب مي رسانند و خرج روي دست شما مي گذارند
015260.jpg
بعضي اوقات يك چيزهايي اينقدر تكرار مي شود و از زبان همه مي شنويم و همه جا مي خوانيم كه فكر مي كنيم كاملا درست است و واقعيت دارد. از جزئي ترين چيزهاي زندگي بگيريد تا مساله هاي مهم تر و بزرگ تر. باورهايي كه ممكن است تاثير زيادي در زندگي ما داشته باشد و ما بدون توجه به درستي يا نادرستي به آن عمل مي كنيم. تا هنوز از خواندن ادامه مطلب منصرف نشده ايد بهتان بگوييم كه بحث فلسفي نمي خواهيم بكنيم. صفحه دخل و خرج خودمان است و نكته ها و مطالبي درباره بهتر نگاه داشتن وسايل و الكي خرج نكردن و از اين جور چيزها.

امروز هم مي خواهيم به سراغ باورهاي نادرستي برويم كه درباره ماشين ها در ذهن مردم جاي گرفته اند و كلي به ماشين شما آسيب مي رسانند و خرج روي دست شما مي گذارند.
۱ بازكردن ترموستات در تابستان 
ترموستات به معني ثابت كننده دماست و وجود آن در خودرو باعث ثابت ماندن درجه حرارت آب موتور در دمايي است كه بهترين راندمان موتور حاصل مي شود و سرد بودن يا گرم بودن بيش از حد آب موتور ضررهاي بسياري را به موتور وارد مي كند.
۲ اضافه كردن مواد افزودني مانن دSTP به روغن 
روغن يك ماده شيميايي است كه بايد خواصي مانند ضربه پذيري، ويسكوزيته مناسب، تميزكنندگي و عدم كف كردن و خوردگي را داشته باشد. يك روغن خوب و استاندارد به تنهايي داراي تمام اين خواص است و براي رسيدن به اين خواص به آن مواد شيميايي افزوده مي شود. اضافه كردن يك ماده ديگر مانند STP مي تواند خواص يك روغن خوب را كم كند.
۳ گرم كردن خودرو در جا
براي گرم كردن خودرو پس از يك دقيقه كاركرد درجا حركت كرده از گرم كردن خودرو در حالت درجا اجتناب كنيد تا هم محيط زيست را آلوده نكرده باشيد و هم به خودروي خود آسيب نرسانيد. بهترين شيوه گرم كردن خودرو حركت با دنده هاي سبك و دورهاي پايين است تا درجه آب به حالت معمولي برسد.
۴ استفاده از روغن ديزلي در خودروهاي بنزيني 
استفاده از روغن موتورهاي ديزلي در خودروهاي بنزيني ضررهاي جبران ناپذيري را به موتور بنزيني مي رساند.
۵ عوض كردن روغن به هنگام تغيير رنگ 
روغن ها حاوي مواد حلال و تميزكننده داخل موتور هستند لذا در بعضي مواقع بدون از دست دادن خواص لازم براي كاركرد موتور ممكن است به رنگ تيره درآيند. تيره شدن رنگ روغن موتور هميشه نشانه زمان تعويض آن نيست بلكه تعويض روغن بستگي به نوع روغن و شرايط كاركرد خودرو دارد.
بعضي ها هم فكر مي كنند كه روغن موتور هرچه سفت تر باشد مرغوب تر است با اينكه روغن بايد داراي ويسكوزيته مناسب باشد. روغن هاي سفت در هنگام استارت اوليه در حالت سرد بودن خودرو ديرتر به قطعات متحرك رسيده باعث خرابي آنها مي شود.
۶ روغن ترمز نياز به تعويض ندارد
روغن ترمز مايع ترمز جاذب رطوبت بوده، قابليت حل آب را در خود دارد. زماني كه آب در روغن ترمز حل مي شود، رنگ روغن ترمز كدر شده و باعث بروز مشكلاتي در هنگام ترمزگيري در حالت گرم شدن نيز مي شود لذا براي كاركرد بهتر ترمز، روغن ترمز را بايد هر دو تا چهار سال يك بار به طور كامل تعويض كرد.
۷ سوراخ كردن فيلتر هوا
فيلتر هوا درواقع پاك كننده هوا از ذرات و گرد و غبار است تا ذرات معلق در هوا وارد موتور و كاربراتور و محفظه احتراق نشود. سوراخ كردن فيلتر هوا مثل برداشتن و عدم نصب آن است زيرا هوا ازطريق سوراخ هاي ايجادشده مي تواند به راحتي وارد شود. هوايي كه مقدار زيادي غبار و گرد و خاك همراه خود دارد و به موتور و قطعات سوخت رساني آسيب مي رساند.
۸ جدا كردن شيلنگ خروجي هواي داخل كارتل 
كمپرس ايجادشده در محفظه كارتل روغن حاوي مقداري سوخت نسوخته و بخار روغن است. يك لوله يا شيلنگ اين كمپرس را به محفظه فيلتر هوا وارد مي كند تا اينكه هم سوخت هاي نسوخته دوباره در موتور به مصرف برسد و هم اينكه بخار روغن، فيلتر هوا را كمي چرب كند تا توانايي آن در جذب گرد و غبار بيشتر شود. جداكردن شيلنگ خروجي از سوپاپ PCV و رهاكردن آن در زير خودرو مانع از انجام اين كار مي شود.
۹ عدم وجود معياري براي زمان تعويض فيلتر هوا
زمان تعويض فيلتر هوا را مي توان با گرفتن فيلتر جلوي نور خورشيد آزمايش كرد. زماني كه هيچ نوري از كاغذ فيلتر عبور نكند زمان تعويض آن فرارسيده است.
۱۰ روشن كردن خودرو با هل ضرري براي آن ندارد
روشن كردن خودرو با هل دادن و رهاكردن كلاچ ضررهاي بسياري به موتور و قطعات انتقال قدرت اتومبيل شما وارد مي كند كه پله شدن سيلندرها، پارگي دسته موتور و تسمه تايمر از آن جمله اند.

بازار۲
فروش فوق العاده لوازم التحرير
015258.jpg
اگر هنوز براي خريد دفتر و خودكار و مداد كاري نكرد ه ايد، چند روز ديگر هم صبر كنيد. چون از اين هفته قرار است اين اجناس با 15 درصد تخفيف در مناطق مختلف تهران عرضه شود.
رئيس مجمع امور صنفي صنوف توليدي و خدمات فني تهران گفت: فروش فوق العاده كالا هاي مورد نياز دانش آموزان از هفته جاري تا 8 مهرماه در 12 نقطه تهران برپا مي شود. پس از اينكه خبر برپا نشدن نمايشگاه پاييزه كه هر سال قبل از آغاز سال تحصيلي در محل دايمي نمايشگاه تهران برپا مي شد، اعلام شد، مجمع امور صنفي فعاليت و رايزني خود را با شش اتحاديه كيف، كفش، نوشت افزار، خياط و پيراهن دوز آغاز كرد تا خلاء تعطيلي و برگزار نشدن نمايشگاه پاييزه به نوعي جبران شود. مجمع امور صنفي تهران در نشست با شش اتحاديه ياد شده مقرر كرد تا كالا هاي مورد نياز دانش آموزان را به جز مكان  هاي داراي بورس اين اقلام، در 12 منطقه شهرداري تهران متمركز كند.
فاضلي تاكيد كرد: مقرر شده اين اقلام با 15 درصد تخفيف به متقاضيان عرضه شود. وي با اشاره به اينكه واحد هاي عرضه كننده اقلام مزبور بايد داراي اتيكت و قيمت مجاز از اتحاديه  هاي مربوطه باشند، تصريح كرد: ناظران سازمان بازرسي و نظارت و اتحاديه  هاي مربوطه با مراجعه مستمر به مراكز فروش، اقلام اساسي دانش آموزان را كنترل خواهند كرد.
رئيس مجمع امور صنفي صنوف توليدي و خدمات فني تهران تاكيد كرد: اگر چنانچه واحدي از ارايه اقلام با كيفيت يا غير از قيمت  هاي ابلاغ شده به متقاضيان خودداري كند، براساس آئين نامه حراج با اين واحد ها برخورد قانوني خواهد شد.

بازار۱
بنزين سال آينده گران نمي شود!
015256.jpg
يك خبر مي دهيم ولي سعي كنيد زياد باور نكنيد.مخبركميسيون برنامه و بودجه با اشاره به فشار تورمي فعلي بر مردم، به خبرگزاري مهر گفت:مجلس به طور جدي بر اين اعتقاد است كه به منظور رفاه حال مردم، قيمت ها به ويژه قيمت بنزين، آب، برق، تلفن و ساير خدمات دولتي سال آينده افزايش نيابد. نظر مجلس بر اين است كه در سال آينده در مورد حامل هاي انرژي، خصوصا بنزين، قيمت ها افزايش نيابد. وي افزود: همچنين براي خدمات دولتي، مثل آب، برق، گاز و تلفن، نمايندگان مصر هستند كه هيچگونه افزايش قيمتي را در سال 84 نداشته باشيم. مفتح، با اشاره به فشار تورمي و اقتصادي بالا بر مردم اضافه كرد: هم نظر كميسيون برنامه وبودجه و هم نظر عموم نمايندگان مجلس بر اين است كه در جهت درفاه حال مردم، حداقل در موارد مذكور، هيچگونه افزايش قيمتي در سال آينده نداشته باشيم. وي درخصوص اينكه در صورت عدم افزايش قيمت ها دولت با كسري بودجه مواجه خواهد شد، اظهار داشت: اتخاذ هر تصميمي محاسن ومشكلاتي را خواهد داشت ولي در مجموع با بررسي ها و كارهاي كارشناسي كه صورت گرفته است اين طرح به گونه اي اجرا خواهد شد كه كمترين مشكلات را داشته باشد. مخبر كميسيون برنامه و بودجه در اين مورد كه قوانين دولت را مجبور به افزايش قيمت ها در هر سال مي كند، گفت: مجلس درخواست جلوگيري از افزايش قيمت ها را از دولت خواهد داشت و اگر در اين مورد قوانيني باشد كه دولت را موظف به افزايش قيمت ها كند اين قوانين در مجلس اصلاح و ملغي خواهد شد كه دولت مشكل قانوني در اجراي اين مساله نداشته باشد.
خلاصه فعلا تا سال آينده شب ها مي توانيد خواب گران نشدن بنزين و ساير چيزها را ببينيد تا ببينيم سال بعد چه مي شود.

درد دل
به ما زنگ بزنيد
2047336تماس 9 الي 12

مدارك گم شده 
دو ماه پيش تصادف كرديم. كلانتري 14 نيروي انتظامي قلعه حسن خان براي ما پرونده تشكيل دادند. يك ماه طول كشيد تا پرونده رفت تهران و معلوم شد در حوزه كاري اين كلانتري نبود.
۵۰ روز هم ماشين توقيف بود، ولي هنوز بعد از 5-4 ماه گواهينامه و كارت ماشين را به من نداده اند و مي گويند در كلانتري قلعه حسن خان گم شده.
چه فايده؟
هرچه درد دل مي كنيم هيچ نتيجه اي ندارد. ميهمان داريم و مجبورم ميوه بخرم. اگر بخواهم از مغازه محل بخرم بايد حقوق 3 روزمان را بدهيم. از سر ناچاري مي رويم ميدان وگرنه با اين وضعيت ميوه هاي ميدان، كي دوست دارد برود آنجا؟ سيب كيلويي 250 تومان از آنجا خريدم كه حيوان هم نمي خورد، چه برسد به آدم. روزبه روز وضعيت مردم بدتر مي شود. خود من دو سه ماه است به سيب گلاب لب نزده ام.
يك خانم 
گراني خانه 
چرا اينقدر خانه ها گران است؟ اينقدر جوان ها را تشويق به ازدواج مي كنند ولي هيچ كاري براي وضعيت مسكن آنها نمي كنند.
خانم سعيدي 
خيابان هنگام 
خيابان هنگام، اينقدر شلوغ است كه اگر كسي بخواهد از اين ور به آن ور برود بايد 10 دقيقه معطل شود. از شهرداري تقاضا دارم در اين خيابان پل عابر پياده نصب كنند.
آقاي مهرآبادي 
پل حصارك 
از كرج تماس مي گيرم، كمال شهر. يك دست انداز وسط پل حصارك مابين كمال شهر و كرج است كه 5-4 ساله هست و هيچ كس هم كاري برايش نمي كند. هفته اي حداقل 5-4 تصادف به خاطر همين دست انداز رخ مي دهد. خود من تابه حال سه بار تصادف كرده ام.
بيژن نگهبان 
مسوول كيست؟
متولي صدور گواهينامه به جانبازان و معلولان چه كسي است؟ وسيله نقليه دارم و بيمه و از زانو به بالا هم قطع نخاع هستم. هرجا مراجعه مي كنم مي گويند به ما مربوط نمي شود. بنياد جانبازان هم مي گويد داريم با راهنمايي و رانندگي به توافق مي رسيم. شايد تا آنها به توافق رسيدند، ما يكي را زديم كشتيم.
فقط پول بنزين!
پرشيا خريدم. هنگام خريد مي گفتند كارت طلايي دارد و فقط پول بنزين را بدهيد و ديگر هيچ خرجي نكنيد، ولي هرموقع تعميرگاه مي روم پول مي گيرند. در روغن موتور مي شكند، با اينكه گارانتي دارد باز هم پولش را مي گيرند و مي گويند به عهده خودتان است.
پاركينگ اتوبوس ها
قرار بود پاركينگ شركت واحد را در خيابان هنگام تعطيل كنند ولي چند ماه از آن قرار گذشته و هيچ خبري نيست. يك عمر است داريم دود مي خوريم.
جاهديان 
بازنشسته شهرداري 
روز پدر به كاركنان رسمي شهرداري 30 هزار تومان بن داده اند ولي به بازنشسته ها چيزي ندادند. مگر بازنشسته ها پدر به حساب نمي آيند؟
نقد، فوري!
براي پسرم يك پرايد به صورت نقد خريدم و قرار بود 20 روزه تحويل بدهند، ولي الان چند ماه گذشته و هنوز نداده اند. بعد از آن روز، قيمت پرايد 150 هزار تومان هم كاهش داشته، ولي در اين مورد هم جوابي به ما نمي دهند.
پولي بابت قبض 
براي گرفتن قبض تلفن همراه رفتم ولي برخلاف هميشه، 200 تومان بابت صدور قبض گرفتند. مي گويند بخشنامه جديد آمده است. چنين چيزي درست است؟
آقاي عليزاده 
جريمه تسليمي 
۴ مورد من را جريمه كرده اند، بدون اينكه قبض جريمه را به من بدهند. ولي دو، سه تا از اين برگه ها، نوشته اند تسليمي يعني آنها برگه جريمه را به من داده اند. حالا بايد دوبرابر جريمه بدهم. آخر چرا الكي نوشته اند تسليمي؟
آقاي نصراللهي 
افتتاح حساب جاري 
براي افتتاح حساب جاري به يكي از شعبه هاي ميدان پونك رفتم. رئيس بانك گفت بايد حتما يك حساب كوتاه مدت حداقل 500 هزار توماني بازكنيد. آيا اين قضيه شرعي و قانوني است؟
ارتقاي مدير دروسان 
از آموزش و پرورش تقاضا داريم درمورد ارتقاي شغلي مدير دروسان، دفترداران و كتابداران هم اقدامي كنند، يك قشر زحمتكش كه تمام وقت در مدارس دارند كار مي كنند.
حقوق را زياد كنيد!
از سازمان تامين اجتماعي، دولت و مجلس تقاضا دارم نسبت به اعمال ماده 96 قانون تامين اجتماعي توجه بيشتري نشان دهند. اين قانون مي گويد زيادشدن حقوق مستمري بگيران و بازنشسته ها از سالي يكبار كمتر نباشد. تقاضا دارم با توجه به هزينه ها و گراني، حداقل سالي دوبار حقوق مستمري بگيرها و بازنشسته ها را افزايش دهند.
يك مستمري بگير
پنير كپك زده 
پنير يكي از اين شركت ها را خريده ام ولي كپك زده. سه دفعه عوض كردم. شير بريده را پنير كرده اند.

انرژي
چهار موتوره در حال بلعيدن انرژي 
015262.jpg
بهروز عيدي -ايراني ها مي توانند اميدوار باشند حتي اگر نفت همه دنيا 60 سال ديگر تمام شود، آنها حداقل تا صد سال آينده نفت و گاز دارند. با اكتشافات جديد نفتي و گازي، ايران به عنوان دومين كشور دارنده نفت بعد از عربستان و گاز بعد از روسيه معرفي شده است. اما ادامه روند فعلي مصرف اين منابع فسيلي، آينده خوبي را براي كشور نشان نمي دهد.
شدت مصرف انرژي در ايران به حدي بالاست كه به نظر نمي رسد اين منابع عظيم بتواند جوابگوي نياز چند سال آينده باشد. تنها در بخش بنزين كشور، رشد مصرف چهار برابر استانداردهاي جهاني است. درست وقتي كه كشورهاي جهان حتي آن دسته كه منابع غني انرژي هاي فسيلي دارند درصدد كاهش ميزان مصرف انرژي در كشورشان و به كارگيري تكنولوژي روز براي كاهش ميزان مصرف اين انرژي هاي گرانقيمت هستند ما ايراني ها بدون توجه به ارزش ذاتي اين فرآورده ها، كالاهايي را توليد مي كنيم كه سوخت زيادي مصرف مي كنند. لوازم خانگي توليد ايران همگي نسبت به استانداردهاي بين المللي مصرف بالايي دارند. همين مساله باعث شده كه ميليون ها دلار انرژي فقط در خانه هاي ايراني هدر برود. بازده بخاري هاي ايراني در بهترين حالت كمتر از 40 درصد اعلام شده است و وضعيت مصرف در وسايل ديگر بهتر از اين نيست. ميزان مصرف برق در يخچال ها و فريزرها، ماشين هاي لباسشويي و... نيز بسيار بالا ارزيابي شده است.
پس خانه هاي ما كه بسيار راحت و مناسب به نظر مي رسند، درحقيقت چهارموتوره در حال بلعيدن منابع انرژي كشور هستند و شايد هيچكس اهميت آنچه كه به راحتي از دست مي رود را تشخيص ندهد اما سال هاي بعد كه به سال هاي بحران انرژي نزديك شديم، به فكر مي افتيم كه بايد درمورد مصرف انرژي هاي نو سرمايه گذاري كنيم و چاره اي بينديشيم.
فضاي اغلب خانه هاي ايراني، در زمستان چنان گرم مي شود كه ساكنان خانه به جاي كم كردن حرارت بخاري، پنجره ها را كمي باز مي كنند و در تابستان در زمان روشن بودن كولر پوشيدن لباس هاي تابستاني هم مشكل مي شود، ازبس كه خانه را خنك مي كنند.

بازار۵
گوشي هاي تلفن همراه با برچسب هاي تقلبي 
015268.jpg
متاسفانه در كشور ما بسياري از افراد به چاپ برچسب هاي كاملا تقلبي بر گوشي هاي تلفن همراه روي آوردند كه حتي حرفه اي ترين كارشناسان هم به سختي قادر به تشخيص گوشي  اصل از متفرقه هستند.
محمد رضا خرميكارشناس انجمن صنفي فروشندگان سيم كارت در گفت وگو با ايسنا گفت: بر چسب هاي تقلبي در چاپخانه هاي داخلي چاپ مي شوند و بر گوشي هاي متفرقه اي زده مي شود كه از كشورهاي خارجي مي آورند و در بازار به مردم فروخته مي شود و با توجه به داشتن برگه ضمانت، كسي نمي تواند متفرقه بودن آن را تشخيص دهد.
تكنولوژي ساخت گوشي تلفن همراه بسيار بالاست و به اين دليل هر كشوري قادر به ساخت آن نيست، بلكه گوشي هاي مختلف با مارك هاي يكسان را شركت هاي مختلف مي  سازند.
كشورهاي صاحب تكنولوژي، تحت ليسانس كشورهاي اصلي تكنولوژي دستگاه ها و خط توليدگوشي هاي تلفن همراه را خريداري مي كنند و آنها را با ليسانس جديد توليد مي كنند.
كشور چين به علت نيروي كار ارزان و تكنولوژي بسيار بالا فن آوري تلفن همراه را از تمام دنيا خريداري كرده است و در حال حاضر تمام گوشي هاي تحت ليسانس كشورهاي اصلي تحت ساخت كشور چين در بازار ارايه مي شوند.
IC ها و قطعات الكتريكي كه كشور چين مي سازد از لحاظ تكنولوژي و فن آوري  هاي بسيار پيشرفته الكترونيكي با محصولات كشورهايي مانند آمريكا، آلمان و انگليس برابري نمي كند، بنابراين احتمال خرابي دستگاه هاي ساخت چين در كشور ما و در كل دنيا بيشتر است.
در حال حاضر در بازار فروش گوشي هاي تلفن همراه به دليل آنكه همه  گوشي ها تحت ليسانس كشور ديگر عرضه مي شود، افت قيمت كلي احساس مي شود.

بازار۴
گرفتن 200 تومان قانوني است!
015266.jpg
اول اين خبر را بخوانيد:
رئيس هيات مديره انجمن تازه تاسيس صاحبان امتياز دفاتر خدماتي گفت: دريافت 2 هزار ريال از سوي دفاتر امور مشتركين تلفن همراه بابت صدور قبض تلفن قانوني است .
داوود اسدي خامنه، در گفت و گو با خبرگزاري فارس گفت: اين دريافت طبق مصوبه شركت مخابرات ايران كه حدود يك ماه و نيم پيش ابلاغ شده است، صورت مي گيرد. وي اظهار كرد: از ابتداي سال جاري دفاتر مشتركين در مورد استهلاك پرينتر و ريبون براي صدور قبض تلفن هاي همراه اعتراض داشتند و قرار شد، مخابرات در اين زمينه هزينه اي به اين دفاتر پرداخت كند. طبق مصوبه مخابرات ايران از 2هزار هزار ريالي كه از مشتركان دريافت مي شود يك هزار ريال اين ميزان سهم مخابرات، 500 ريال سهم كاغذ و 500 ريال نيز سهم دفاتر مشتركين خواهد بود.
سيد حسن رضوي معاون ارتباطات سيار شركت مخابرات ايران نيز با تاييد دريافت اين مبلغ از سوي دفاتر خدمات مشتركان، گفت: اين مبلغ را بخش خصوصي براي هزينه چاپ قبوض تلفن همراه از مشتركان تلفن همراه دريافت مي كند.
نكته: قرار شد، مخابرات در اين زمينه هزينه اي به اين دفاتر پرداخت كند. به اين جمله دقت كنيد همه چيز دستتان مي آيد. قرار بوده مخابرات پرداخت كند، بعد 200 تومان را از مردم مي گيرند، 100 تومانش را هم مي دهند مخابرات. يك كار كاملا قانوني، واقعا خسته نباشيد!

بازار 3
اعزام نيروي كار به كره
015264.jpg
اعزام نيروي كار ساده به كره جنوبي راهكار مفيدي نيست. در اين زمينه وزارت كار وسفارت ايران به دنبال جذب نيروهاي متخصص به كره هستند.
جهان بخش مظفري، سفير ايران در كره جنوبي در گفت وگو با ايسنا، افزود: اگر كارگران متخصص در درجه هاي مختلف اعزام شوند، اين نيروها درآمد بهتر و جايگاه بالاتري خواهند داشت و نسبت به كارگران ساده اعزام شده حقوق فردي، اجتماعي و قضائي بهتري پيدا مي كنند.
مظفري افزود: در حال حاضردوهزار و 600 كارگر ساده در كره جنوبي داريم كه در واقع غيرقانوني بوده اند. اما دولت كره بعد از اتمام مدت ويزا به آنها فرصت دوباره داده است و از اين تعداد 500 كارگر آموزشي داريم كه رسما از طرف دولت ايران اعزام شده اند. وي ادامه داد: تاكنون 300 نفر از كارگران آموزشي اعزام شده اند و تا سال آينده 200 نفر باقيمانده براي اعزام آماده مي شوند و عمدتا در صنايع كوچك و متوسط كره اي فعال هستند كه بهترين آنها دوو و ديليم است. مظفري بحث۳ D را در كره جنوبي در حال كاهش و نزديك به صفر اعلام كرد و گفت:اعتقاد ما اين است كه شرايط فعلي براي نيروي كار ايراني بهترين ها نيست و مي تواند بهتر شود. كارگاه هاي خانوادگي همان شركت هاي كوچك هستند و اغلب كارگران ايراني در همان كارگاه ها مشغول هستند و با تلاش خوب وابسته كار در كره اغلب كارگران به كارگاه هاي مناسبي انتقال يافته اند. وي بر يادگيري زبان خارجي براي نيروهاي متخصص تاكيد كرد و گفت: كارگران ساده اي كه به زبان خارجي وارد نيستند و معمولا از روستاها و شهرها به كشورهاي خارجي اعزام مي شوند، به طور مستقيم با فرهنگي كاملا ناآشنا و متضاد روبه رو مي شوند.

قيمت با تخفيف 
قيمت قبلي 
كالا
۴۹۰۰
۶۷۵۰
مايع ظرفشويي سيليكو تاژ 500 گرمي 
۱۰۵۰۰
۱۴۲۰۰
ليمو عماني 300 گرمي برتر
۱۵۹۷۰
۲۰۰۰۰
سن ايچ سيب 1000 سي سي 
۱۵۹۷۰
۲۰۰۰۰
شربت سن ايچ پرتقال و ليمو 1000 سي سي 
۱۵۹۷۰
۲۰۰۰۰
شربت سن ايچ 1000 سي سي پرتقال مخلوط ميوه 
۲۳۵۰
۳۱۰۰
نوار بهداشتي معمولي 10 عددي گلپر
۱۵۲۵۰
۱۹۵۰۰
چاي مخلوط آبي 500 گرمي ايوار
۷۴۵۰
۱۰۲۰۰
لوبياچيتي 900 گرمي پديد
۱۵۹۷۰
۲۰۰۰۰
شربت پرتقال 1000 سي سي سن ايچ 
۱۵۹۷۰
۲۰۰۰۰
شربت آناناس و پرتقال 1000 سي سي سن ايچ 
۷۸۶۰
۹۲۵۰
روغن مايع 900 گرمي غنچه 
۱۴۰۰۰
۱۷۵۰۰
چاي شكسته 500 گرمي ترنج نمونه 
۳۷۶۵۰
۴۴۹۰۰
روغن 5 كيلويي خالص جامد شيراز
۷۳۰۰
۹۷۰۰
عدس 900 گرمي 
۷۷۰۰
۱۰۲۰۰
لوبياچيتي 900 گرمي 
۵۴۰۰
۷۱۵۰
لوبياقرمز 900 گرمي جگري 
۴۵۰۰
۶۰۰۰
نخود و لوبيا 900 گرمي 
۱۹۹۵۰
۲۷۵۰۰
چاي سيلان 100 درصد خارجي ايوار خالص 500 گرمي 
۴۱۰۰
۸۹۰۰
مايع دستشويي فوم 250 گرمي گلرنگ قرمز
۴۱۰۰
۸۹۰۰
مايع دستشويي فوم 250 گرمي گلرنگ زرد
۴۱۰۰
۸۹۰۰
مايع دستشويي فوم 250 گرمي گلرنگ آبي 
۴۵۰۰
۹۸۰۰
مايع دستشويي فوم يك ليتري قرمز گلرنگ 
۴۵۰۰
۹۸۰۰
مايع دستشويي فوم يك ليتري زرد گلرنگ 
۴۵۰۰
۹۸۰۰
مايع دستشويي فوم يك ليتري آبي گلرنگ 
۳۶۰۰۰
۴۵۰۰۰
ژامبون 80 درصد مرغ كيلويي ميكائيليان 
۴۳۲۰۰
۵۴۰۰۰
ژامبون گوشت تاپ 95 درصد كيلويي ميكائيليان 
۳۸۴۰۰
۴۸۰۰۰
ژامبون مرغ تاپ 95 درصد كيلويي ميكائيليان 
۲۱۱۲۰
۲۶۴۰۰
كوكتل معمولي 55 درصد گوشت كيلويي ميكائيليان 
۲۲۵۶۰
۲۸۲۰۰
ليونر معمولي 55 درصد گوشت كيلويي ميكائيليان 
۳۱۶۸۰
۳۹۶۰۰
هات داگ ممتاز 70 درصد گوشت كيلويي ميكائيليان 
۲۸۶۰۰
۳۲۸۷۰
جوجه كباب بي استخوان زعفراني 900 گرم پوره 
۳۹۹۰۰
۴۵۸۵۰
مغز ران مرغ 1800 گرمي مهيا
۲۸۷۹۷
۳۳۱۰۰
بازو مرغ كبابي 1800 گرمي ناب نوين 
۱۹۷۴۹
۲۲۷۰۰
ساق مرغ ساده 900 گرمي ماكان 
۳۱۰۱۵
۳۵۶۵۰
ران مرغ 1800 گرمي خالص ستاره اميد بهتر
۲۸۵۹۶
۳۲۸۷۰
جوجه كباب بي استخوان زعفراني 900
۳۴۸۸۷
۴۰۱۰۰
سينه مرغ 1800 گرمي خروس قرمز
۳۲۵۸۱
۳۷۴۵۰
ران و سينه مرغ 1800 گرمي هومن و پدرام 
۷۷۴۰۰
۱۸۳۷۰۰
مانتو خاوياري يقه هفت فرحبخش 
۲۸۹۰۰
۷۳۵۰۰
شلوار كشي ترك گاباردين مارليك 
۵۳۲۰۰
۱۱۲۵۰۰
مانتو مخمل كوتاه سبزقبا
۴۷۹۰۰
۱۰۰۰۰۰
شلوار گت سبزقبا
۸۰۷۰۰
۱۶۸۷۵۰
كتاني آديداس چهار خط ياري 
۱۳۸۰۰
۲۹۰۰۰
تيشرت دو جيب كد 01 باني نو
۳۵۲۰۰
۷۳۶۰۰
شوميز كا ب ث آستين كوتاه مسعود
۱۵۹۴۰
۱۸۷۵۰
پارچ تايلندي با ليوان 4 عددي 
۹۹۸۰
۱۲۵۰۰
ليوان 6 عددي كد 766 تايلند
۵۸۰۰۰
۷۰۸۵۰
سرويس ادويه 4 عددي بهاز كالا
۱۶۴۰۰
۲۰۰۰۰
جاظرفي بازير لرانتيك 
۱۳۴۰۰۰
۱۶۳۴۰۰
شكلات خوري پايه دار اپراكريستال آرسي 
۶۲۰۰۰
۷۵۰۰۰
تراش روميزي بزرگ
۱۷۵۰۰
۲۱۲۰۰
ديس پلو كوچك استيل 
۱۴۳۷۰۰
۱۷۳۰۰۰
سيني قلمي نقره اي پژواك 
۶۵۶۰۰
۷۹۰۰۰
سيني ساده كوچك نقره اي پژواك 
۷۷۸۹۰۰
۸۶۳۰۰۰
دي وي دي 5030 پي ام ال جي 
۹۴۷۰۰۰
۱۰۲۱۰۰۰
دي وي دي 7030 وي ام ال جي 
۱۲۸۱۳۰۰
۱۴۵۸۳۰۰
راديوضبط 3830 وي ام ال جي 
۶۲۱۰۰۰
۷۰۵۳۰۰
ويدئو دبليو 320 ال جي 
۶۲۵۰۰۰
۷۳۹۵۰۰
راديو ضبط 371 ام ال جي 
۶۷۰۰۰۰۰
۷۴۰۰۰۰۰
اجاق گاز ic m75 d cx زانوسي 
۳۲۰۰۰۰۰
۳۴۰۰۰۰۰
ظرفشوئي مدل۳۸۳ dcs زانوسي 
۳۰۰۰۰۰۰
۳۲۰۰۰۰۰
ماشين لباسشوئي و خشك كن۶۲ fls زانوسي 
۳۰۰۰۰۰
۴۷۷۷۰۰
توستر نان تايمردار 2537 كلاترونيك 
۱۰۰۰۰۰
۱۴۰۲۵۰
سشوار بيگودي دو برس 2185 كلاترونيك 
۳۰۰۰۰۰
۴۲۰۷۵۰
كتري برقي مربع دوجداره 2598
۲۰۰۰۰۰
۲۸۵۰۰۰
همزن و مخلوط كن با كاسه 100
۱۲۰۰۰۰
۱۵۵۰۰۰
آب پرتقال گيري مولينكس 424
۲۴۰۰۰۰
۳۳۰۰۰۰
پلوپز تري استار 50 دانيه 

دخل و خرج
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
زيبـاشـهر
سفر و طبيعت
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  سفر و طبيعت  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |