سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۹ - Sep 7, 2004
شكست سنگين ايران مقابل كره باوركردني نبود
خبرنگار همشهري: حادثه بزرگ آغاز دور دوم دوازدهمين دوره رقابت هاي واليبال جوانان آسيا با شكست ايران (تيم مدافع عنوان قهرماني) در برابر كره جنوبي شكل گرفت. تيم ايران كه به همراه سه تيم قطر، چين و هند از انجام بازي در دور مقدماتي معاف بود، در مقابله با سرعت برنده كره اي ها جاماند و كره اي هاي سخت كوش در برابر قهرمان دوره پيش آسيا ناباورانه و راحت تر از آنچه كه تصور مي كردند پيروز شدند. كره اي ها گيم هاي اول و سوم را نتيجه ۲۵ بر ۱۹ بردند اما در گيم سوم برتري ۲۵ بر ۱۲ آنها جاي بحث و تحليل بسياري دارد. حالا ايران براي رسيدن به مرحله نيمه پاياني و دفاع از عنوان قهرماني دوره قبل خود چاره اي جز پيروزي و شكست دادن چين و عمان دو حريف ديگر همگروهش ندارد. تيم ايران امروز ساعت ۱۸ به وقت تهران مصافي دشوار با چين تيم سوم دوره قبل پيش رو دارد و باخت در اين بازي به منزله ناكامي كامل در اين دوره خواهد بود.

خداداد: ما برنده ايم
000246.jpg
خداداد عزيزي كه بعد از يك دوره طولاني به جمع ملي پوشان پيوسته است نيز دراين باره گفت: به طور حتم ما تيم برنده اين ديدار خواهيم بود و كليه بازيكنان با روحيه بالا درصدد جبران نتيجه بازي رفت هستند.عزيزي در پايان گفت: اردن در سال هاي اخير شاهد رشد خوبي بوده ولي در مقام مقايسه با ايران فاصله زيادي با ما دارد.

بازيكنان تيم ملي فوتبال از پيروزي مقابل اردن مي گويند
000244.jpg
خبرنگار همشهري: در آستانه ديدار تيم ملي فوتبال ايران و اردن در چارچوب رقابت هاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان بازيكنان ايران آخرين وضعيت تيم را مورد ارزيابي قرار دادند. علي دايي با ارزيابي كلي در مورد اين ديدار گفت: بازيكنان ايران براي شكست اردن همدل شده اند تا با فتح اين بازي به حضور در جام جهاني اميدوار شويم. وي در مورد اردن گفت: اين تيم در سال هاي اخير با سرمايه گذاري فراوان قصد دارد تا يك مدعي در اين قاره باشد و اكنون نيز تا حدودي به اهداف خود رسيده است.
دايي در پايان گفت: براي ترقي در فوتبال كشور صعود به جام جهاني ضروري است و در اين صورت نگاه فوتبال دنيا به ايران تغيير خواهد كرد.

لغو حكم مربيان تيم هاي ملي كشتي
خبرنگار همشهري: در فاصله يك ماه تا شروع رقابت هاي ليگ كشتي ايران و به دنبال تصويب قانون ممنوعيت حضور مربيان ملي در ليگ كشتي توسط سازمان ليگ، فدراسيون كشتي به دليل اهميت اين كار حكم تمامي مربيان رده سني بزرگسالان را لغو كرد تا اين مربيان بتوانند در ليگ كشتي به كار مربيگري بپردازند. طبق اساسنامه هر زماني كه يك مربي بخواهد مربيگري تيم ملي را در رده سني بزرگسالان برعهده بگيرد، بايد قراردادش را با باشگاه خود فسخ كرده تا مشكلي براي سازمان ليگ به وجود نيايد.
ديروز اسدالله رضايي رئيس سازمان ليگ كشتي كشور گفت: امسال ۱۲ تيم براي شركت در ليگ كشتي آزاد ثبت نام كرده اند كه همانند سال قبل تيم ها در دو گروه پيكارهاي خود را برگزار مي كنند. وي تاريخ شروع اين مسابقه ها را روز ۱۶ مهرماه سال جاري اعلام كرد.

استعفاي رئيس فدراسيون ژيمناستيك
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون ژيمناستيك از مسئوليت خود به دليل آنچه كه ادامه تحصيل در خارج از كشور عنوان كرد، كناره گيري نمود.
دكتر حسن اسدي اين مطلب را ديروز در مراسم گشايش آكادمي ژيمناستيك غرب آسيا در تهران عنوان كرد.وي علت كناره گيري خود از رياست فدراسيون را تحصيل در خارج از كشور بيان كرد .

روايت دوگانه فوتبال ملي
بدعتي براي هم آواز شدن در ميدان امان
000238.jpg
معراج مژده: ديدار فردا با اردن براي ورزش كشورمان تبديل به يك بازي حساس و پرتنش شده است. از اهميت اين بازي همين بس كه بدانيد، فدراسيون فوتبال، برانكو ايوانكوويچ سرمربي و بقيه مسئولين فوتبال از مواضع خود (اصولي و غيراصولي) پائين آمدند و بالاخره با هر ترفندي بود، وحيد هاشميان و خداداد عزيزي را پذيرفتند. اين حركت بازگوكننده خيلي از مسائل فوتبال و اهميتي است كه براي اين بازي قائل شده اند. همه چيز (مثبت) در پرتو حضور اين  دو نفر محو شد و ديگر عمق ميدان آنچنان به وضوح ديده نمي شود كه بتوان تبعات آن  را ديد و از روي منطق و اصول آن را مورد ارزيابي قرار داد. درواقع مي توان گفت، همه دست در دست يكديگر اين بازي را به سود تيم ملي فوتبال ايران تمام كنند و اين يك خيزش بلند ملي است كه از ديرزمان مي توانستيم با دورانديشي مسئولين فوتبال و ورزش آن را آغاز كنيم. با وجود اينكه اين بازي در دور مقدماتي انجام مي شود، انگار در حال بازي پلي آف با استراليا براي ورود به جام جهاني هستيم.
وحيد هاشميان مرد شماره يك اين جريان با درايت و تدبير خاصي آمد و خود را در مسير جريانات حاشيه اي قرار نداد تا تيم با تنش كمتري و بدون آنكه فاصله ذهني بين او و بازيكنان ملي پوش ايجاد شود به ديدار با اردن بروند.
وحيد هاشميان، علي دايي، خداداد عزيزي، علي كريمي، جواد نكونام، يحيي گل محمدي، رحمان رضايي، حسين كعبي، محمد نصرتي، محمد علوي و ميرزاپور خوب مي دانند كه در اين گذر فوتبال و ورزش ما به چه نكات مثبت و هموار كننده اي خواهد رسيد و جدا از پيروزي و اميد به صعود براي مرحله بعد، چه آينده روشني براي فوتبال ترسيم خواهد شد و يگانگي آشكار تا چه اندازه در فوتبال ما گسترش پيدا مي كند. شايد پس از موفقيت ايران در امان معناي ارزشهاي پنهان اين رشته را در باور جامعه بهتر بشناسيم و ببينيم كه در اين افق پيچيده و شايد مبهم، چه روزنه هاي قابل گسترشي وجود دارد. تيم ملي فوتبال ايران در شرايط فعلي، روحيه دارد، مصدوم ندارد، وضعيت تمام بازيكنان خوب است و رئيس سازمان ورزش را هم در كنار خود دارد و در كل هيچ چيز كم ندارد.
اين شرايط را مي توان آرماني خواند، مهمتر از همه اينكه رسانه هاي ما با تيم ملي يكصدا و همصدا شده اند و هدف مشترك خود را شناخته اند. اگر پيروزي اتفاق بيفتد، پس از آن تيم ملي با اين حمايت عمومي و رسانه اي راه دشواري در پيش رو نخواهد داشت.
از نظر فني نيز اين گروه ۱۱ نفره درمقايسه با بازيكنان حريف داراي برتري هاي بسياري هستند: تجربه، قدرت، سابقه، موقعيت و حتي اصالت و قدمت تاريخي كشورمان، نشانه هاي برتر ما را برجسته تر مي كند. پس نگراني فعلاً وجود ندارد و هر آنچه در حال شكل گيري است مثبت و اميدواركننده است. بايد باور داشته باشيم كه در تمام ابعاد اين بازي ما برتر و بهتر هستيم، اين باور اگر در ذهن بازيكنان جا بيفتد به راحتي اين حريف در حال رشد را شكست خواهيم داد.
فردا در مورد شيوه بازي، استقرار نفرات و چگونگي اجراي بازي خواهيم نوشت. اين دوگانه نگاه را براي فوتبال ملي مي نويسيم تا شايد بدعتي شود براي هماهنگ كردن اجزاي فوتبال، از رسانه ها گرفته تا آخرين ذخيره تيم ملي.

جواد نكونام: روح تازه اي در كالبد تيم ملي دميده شده است
000248.jpg
جواد نكونام، هافبك جوان و پركار تيم ملي با روحيه اي شاد و مطمئن گفت: بايد در اين شرايط اردن را ببريم، روح تازه اي در كالبد تيم ملي دميده شده است. يكپارچگي و هماهنگي لازم به وجود آمده و بچه ها يكصدا قصد دارند،  اردن را شكست دهند.
نكونام افزود: اگر حادثه و اتفاقي نيفتد و شرايط بيروني روي بازي اثر نگذارد تيم ما در اين ميدان پيروز خواهد شد. در شرايط حاضر خط دفاعي خوبي داريم، در خط مياني برنامه خاصي را برانكو از ما خواسته و با اين نفرات در خط حمله نيز جاي نگراني وجود ندارد، من به نتيجه اين بازي بسيار خوشبين هستم. اميدوارم كه بتوانيم روز چهارشنبه پيام آور شادي و پيروزي براي مردم مهربان و علاقمند كشورمان باشيم.

علي كريمي: خوشبين باشيد، مي بريم
000242.jpg
ما براي پيروزي به ميدان مي رويم. اردن روي اتفاق در تهران ما را شكست داد، موقعيت هاي زيادي داشتيم كه يك گل اردن را تلافي كنيم،  اما شانس ياري نداد. تيم ما با روحيه اي عالي به مصاف اردن مي رود، شرايط هم خوب است، شايد هيچ زمان تيم ملي اينچنين ميل به پيروزي نداشته و اين تصميم كمك خواهد كرد تا ما راحت تر بازي كنيم.به نظر مي رسد اردن را مي بريم، تلاش مي كنم وظايفي را كه به من محول شده است به خوبي انجام دهم، چون اين بازي آخرين اميد ما براي صعود به مرحله دوم است. شما هم چون ما خوشبين باشيد.

وحيد هاشميان: من هم در اين پيروزي سهم خواهم داشت
وحيد هاشميان سخت حرف مي زند، حق هم دارد، نگران اين بود كه مبادا از ميان صحبت هايش، حرفي بيرون بيايد كه به كسي بر بخورد يا باعث سوءتفاهم شود. اجازه بدهيد فعلا چيزي نگويم، باور كنيد همه حرف هاي من در مورد تيم كشورم مثبت و اميدواركننده است. بچه ها نيز همين را به شما گفتند. من آمده ام تا در پيروزي تيم ملي سهم كوچكي داشته باشم و تمام تلاش خود را انجام خواهم داد. برنامه ها را مرور كرده ايم و تقريباً هركس وظايفي دارد كه اگر خوب انجام شود ، تيم ما اردن را خواهد برد. مي بريم، حتماً.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |