پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۹۱ - Sep 9, 2004
ايران از سد اردن گذشت
000498.jpg
تيم ملي فوتبال ايران ديشب موفق شد تيم ملي اردن را در خانه حريف شكست دهد.
گل نخست تيم ايران را عليرضا نيك بخت واحدي در دقيقه ۸۰ وارد دروازه اردن كرد. علي دايي نيز در دقيقه ۹۰ گل دوم ايران را وارد دروازه حريف كرد.تيم اردن تا پيش از نخستين گل ايران مي كوشيد آهنگ بازي را كند نگهدارد. تيم ايران در اين بازي خطرناك چندين فرصت ديگر را نيز در برابر دروازه اردن از دست داد.پادشاه اردن از جمله تماشاگران اين بازي بود.
تيم ايران پس از اين پيروزي،اكنون آماده بازي با قطر و لائوس است.

شهردار تهران: ميراسماعيلي با اقدام خود
به افتخار ابدي دست يافت
000484.jpg
شهردار تهران  در مراسم  تجليل  از قهرمانان  مدال آور المپيك  با اشاره  به اقدام  آرش  ميراسماعيلي  در المپيك  آتن ، گفت : اگر چه  اين  ورزشكار قهرمان مدال  طلايي  المپيك  را به  گردن  ندارد، اما با اين  اقدام  خود به  يك  افتخارابدي  دست  يافت .
محمود احمدي  نژاد در اين  مراسم  كه  سه شنبه شب    در فرهنگسراي  هنر برگزارشد، افزود: به  طور قطع  مردم  و ملت  ايران  قدر اين  جوانان  فهيم ، آگاه  وشجاع  را خواهند دانست .
شهردار تهران  گفت : رژيم  اشغالگر قدس  به  يك  ورزشگاه  فلسطيني  حمله  وتعدادي  از ورزشكاران  را شهيد و مجروح  كرده  است .
وي  افزود: وقتي  جنايت هاي  رژيم  صهيونيستي  را مشاهده  مي كنيم ، به  ارزش كاري  كه  آرش  ميراسماعيلي  در المپيك  آتن  انجام  داد، بخوبي  پي  مي بريم .
وي  با بيان  اين كه  ايران  مملو از جواناني  پاك  و با ايمان  است ، اظهارداشت : هرگاه  عرصه ها در اختيار اين  جوانان  قرار مي گيرد، موفقيت  و پيروزي را براي  ملت  ما به  ارمغان  مي آورند.
احمدي  نژاد با تأكيد بر اين كه  در تهران  بايد عرصه ها را براي  پويايي جوانان  فراهم  كرد، افزود: جوانان  بزرگترين  سرمايه  يك  ملت ، نماد اميدواري ، پويايي  و نشاط هستند، زيرا هر گاه  در اين  ۳۰ سال  اخير فرصتي  در اختيارآنها قرار گرفته ، معجزه  آفريده اند.
وي  با بيان  اين كه  تهران  امروز، شايسته  مردم  تهران  نيست ، گفت : بايد همه تلاش  كنند تا تهران  از جمله  در عرصه هاي  ورزشي  ساخته  شود، زيرا با وجودامكانات  و تجهيزات  ورزشي  در اين  شهر، اين  امكانات  در مقايسه  با نيازجوانان  بسيار اندك  و محدود است .
شهردار تهران  از سازمان  فرهنگي  هنري  شهرداري  خواست  زمان  بيشتري  رابراي  فراهم  كردن  امكانات  و تسهيلات  در حيطه  ورزش  براي  جوانان  تهراني  فراهم كند.
در اين  مراسم ، مرادي  رئيس  فدراسيون  وزنه برداري  كه  به  عنوان  نماينده روساي  ساير فدراسيون ها براي  سخنراني  دعوت  شده  بود، با اشاره  به  سالروز ۱۷شهريور گفت : بيشتر قهرمانان المپيك  متولدين  سال  ۵۷ هستند كه  اميد است  اين جوانان  ياد حضرت  امام  (ره ) را زنده  نگه  داشته  و نام  مقدس  جمهوري  اسلامي ايران  را در همه  جا پرطنين  كنند.

سرپرست تيم كشتي هما:
ما باز مي گرديم
گروه ورزشي: سرپرست تيم كشتي آزاد هما در ليگ برتر سال گذشته مي گويد: سال آينده با حداكثر توان خود در ليگ برتر كشتي شركت خواهيم كرد.
سيد اكبر مير روشن اظهار داشت: اولين نشست هيات امناي باشگاه هما با حضور ۵ عضو اين هيات برگزار شد و به بررسي مسايل تيم داري در سال آينده پرداختيم و مقرر شد تا با حداكثر توان در سال آينده در برخي از رشته ها به تيم داري بپردازيم.
وي در خصوص دليل كناره گيري هما از ليگ برتر كشتي و برنامه آينده باشگاه هما در اين رشته گفت: كشتي ورزش اول مملكت است و همه دوست داريم در اين رشته فعاليت كنيم تا كمكي كرده باشيم اما به خاطر مشكلاتي كه سال گذشته فدراسيون بوجود آورد، امسال به استراحت پرداختيم اما با رفع اين مشكلات سال آينده نيز در ليگ برتر حضور خواهيم يافت.
وي در پايان خاطر نشان كرد: علاوه بر كشتي قصد تيم داري در رشته هاي تكواندو، بسكتبال و واليبال را نيز داريم كه البته كشتي و تكواندو در رأس برنامه ها قرار دارند. هم اكنون نيز باشگاه هما در رشته هاي فوتبال و تنيس مردان و همچنين هندبال و واليبال بانوان فعاليت دارد.

تيم فوتبال جوانان ايران عازم تايلند شد
000494.jpg
گروه ورزشي:تيم فوتبال جوانان ايران روز گذشته براي انجام دو مسابقه تداركاتي با تيم جوانان تايلند عازم اين كشور شد.
اين تيم با ۲۰ بازيكن و ۴ مربي ديروز به قصد يك سفر ۱۰ روزه و دو ديدار تداركاتي با تيم جوانان تايلند، و كسب آمادگي جهت حضور در رقابتهاي قهرماني جوانان آسيا كه مهرماه سال جاري در مالزي برگزار مي شود، ايران را به مقصد بانكوك، ترك كرد.
يك عضو كميته جوانان فدراسيون فوتبال بعدازظهر چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: قرار بود مدت سفر تيم جوانان يك هفته باشد اما به دليل كمبود پرواز، تاريخ بازگشت ملي پوشان سه روز به تعويق افتاد و مسئولان فدراسيون و اعضاي كادر فني تيم تصميم گرفتند كه پس از ديدارهاي تداركاتي در تايلند يك اردوي تمريني سه روزه نيز برپا كنند.
قبل از اين سفر در اوايل شهريورماه تيم جوانان كشور در تهران ميزبان تيم جوانان سوريه بود كه طي دو ديدار تداركاتي خود توانست اين تيم را شكست دهد.
تيم ايران خود را براي حضور در رقابتهاي قهرماني آسيا آماده مي كند.مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا در روزهاي سوم تا سيزدهم مهرماه سال جاري در مالزي برگزار خواهد شد كه تيم ايران در گروه دوم با تيم هاي چين، قطر و اندونزي همگروه است.

افتتاحيه اولين دوره مسابقات المپيك جام همبستگي بانوان استان تهران
گروه ورزشي:مراسم افتتاحيه اولين دوره مسابقات المپيك جام همبستگي بانوان استان تهران در مجموعه ورزشي بدر منطقه ۱۸ از سوي حوزه معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اين منطقه با حضور جمعي از مسئولين شهرداري تهران و تربيت بدني برگزار شد.
در اين مراسم، مهندس شايسته شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به اين كه عقل سالم در بدن سالم است به اهميت ورزش و سلامت و تندرستي انسان تاكيد كرد و گفت: هرچه به ورزش و تربيت بدني بيشتر ارزش قائل شويم و در برنامه هاي روزانه خود آن را به كار ببنديم مي توانيم به شكل بهينه از افكار خود نهايت بهره را جسته و منشأ تحولات فراواني، در زندگي براي خود و ديگران باشيم.
وي با اظهار اميدواري كه ورزشكاران خواهر بتوانند با روحيه ورزشكاري، ورزش را در زندگي خود و اطرافيان خود تعميم دهند، خاطرنشان ساخت: حضور ورزشكاران كشور در مسابقات بين المللي از ورزش محلات شروع شده و چون علاقه و انگيزه خوبي كه در ورزشكاران بانوان منطقه مشاهده مي شود ان شاءالله تعدادي زيادي از اين جمع را در آينده، در مسابقات جهاني خواهيم ديد.
مهدي نثاري معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه ۱۸ در حاشيه اين مراسم گفت: تعداد تيم هاي شركت كننده در اين مسابقات ۱۲۰ تيم شامل ۱۵۰۰ ورزشكار در هفت رشته آمادگي جسماني، فوتسال، فوتبال، كاراته، واليبال، بسكتبال و ژيمناستيك از شهرستان هاي استان تهران و مناطق شهرداري تهران مي باشند كه انشاءالله مسابقات جام كلان شهرها با حضور ۱۲۰ تيم در ايام الله دهه فجر برگزار خواهد شد.

سوريه، بحرين و لبنان پيروز شدند
000490.jpg
گروه ورزشي:در ادامه  مسابقات  فوتبال  مقدماتي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ در قاره  آسيا، سه  ديدار ديگر نيز برگزار شد و در آنها تيم هاي  سوريه ، بحرين  ولبنان  بر حريفان  خود غلبه  كردند.
به گزارش  خبرگزاريها، از گروه  شش  اين  رقابتها، تيم  سوريه  در شهردوشنبه  با تك  گل  رجا در دقيقه  ۳۴، تاجيكستان  را شكست  داد.
در همين  گروه ، در ديداري  كه  در شهر بيشكك  برگزار شد، تيم  ملي  بحرين با نتيجه  ۲ - ۱ قرقيزستان  را مغلوب  كرد.
حسين  علي  احمد دقيقه  ۲۴ و هوبيل دقيقه  ۵۸ براي  بحرين ، كنجساريف  دقيقه  ۸۵ براي  قرقيزستان  در اين  ديدارگلزني  كردند. با انجام  اين  ديدارها، هم اكنون  در اين  گروه  بحرين  با ۱۰ و سوريه  با۷ امتياز در رده هاي  اول  و دوم  ايستاده اند. بنابه  همين  گزارش ، در ديدار پرگل  مالديو و لبنان  كه  از گروه  هفت  دركلمبو برگزار شد، تيم  ملي  لبنان  با حساب  ۵ بر ۲ به  برتري  رسيد. ابراهيم  فاضل  و علي  عمر در دقايق  ۷۹ و ۸۸ دو گل  ميزبان  را به  ثمررساندند، اما علي  ناصرالدين  دقايق  ۳ و ۵۸، فيصل  عنتر ۴۵، محمد شاهود ۶۳و رودا عنتر ۷۵، پنج  بار تور دروازه  مالديو را به لرزه  درآوردند تالبنان  به  يك  پيروزي  پرگل  دست  يابد. در اين  گروه  هم اكنون  پس  از پيروزيهاي ديروز، تيمهاي  كره  جنوبي  ولبنان  بترتيب  با ۱۰ و ۹ امتياز از ۴ بازي  در مكانهاي  اول  و دوم  جدول  باقي  ماندند.

سيدورف در ميلان ماند
«كلارنس سيدورف» بازيكن خط مياني ميلان قراداد خود را با اين تيم تا پايان تابستان ۲۰۰۹ تمديد كرد.
سيدورف در اين باره گفت: «گفت وگوي بسيار خوبي با مسئولان ميلان داشتم و در طي سه و حداكثر چهار دقيقه مذاكرات ما به پايان رسيد و بر سر مسايل مالي به توافق كامل رسيديم. ميلان و من هر دو براي ادامه همكاري علاقه مند هستيم و پنج سال ديگر در اين تيم خواهم ماند.»

پيروزي هاي ارزشمند بازيكنان ملي پوش دانشجوي ايرا در مسابقات جهاني
گروه ورزشي:تيم ملي شطرنج دانشجويان ايران با كسب نتايج خوب و قابل قبول در دور چهارم هشتمين دوره مسابقات دانشجويان جهان راهي دوره پنجم اين رقابت ها شد.
به گزارش اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي روز سه شنبه ۱۷ شهريور ماه در دور چهارم احسان قائم مقامي از دانشگاه آزاد با مهره سفيد عليرغم كسب برتري برابر استاد بزرگ كشور مولداوي واموتوشكي به نتيجه مساوي رضايت داد. امير ملاحي ديگر نماينده كشورمان با به دست آوردن برتري قاطع با مهره سياه برابر مليس استاد بين المللي استوني با نتيجه مساوي متوقف شد اما مرتضي دربار و محسن شعرباف هر دو از دانشگاه آزاد ايران با مهره سفيد برابر حريفاني از بلژيك و تركيه به پيروزي رسيدند. پيمان مهاجري هم با مهره سفيد حريف ديگري از كشور ميزبان را پشت سر گذاشت. همچنين در قسمت زنان مونا سلمان ماهيني از دانشگاه آزاد با مهره سياه برابر حريف كرواسي خود به پيروزي رسيد و آناهيتا فتوت اسكندري برابر حريف تركيه اي خود با نتيجه مساوي متوقف شد. شايسته قادرپور ديگر دانشجوي دانشگاه آزاد با مهره سفيد برابر كالوتسكيو استاد بين المللي زنان از روماني تن به شكست داد.در دور پنجم احسان قائم مقامي استاد بزرگ بين المللي از دانشگاه آزاد ايران با مهره سياه به مصاف جيانيو استاد بين المللي روماني با رتينگ ۲۴۲۹ مي رود، امير ملاحي نيز مقابل ميشل روس استاد بين المللي آلمان با رتينگ ۲۳۸۴ با مهره سفيد مصاف مي كند اما مرتضي دربان و محسن شعرباف هر دو از دانشگاه آزاد برابر دو استاد بين المللي به ترتيب برابر دو استاد بين المللي كيوانگ از تركيه با رتينگ ۲۳۹۵ و شاناوا از گرجستان با رتينگ ۲۴۳۸ مي رود. پيمان مهاجر نيز با مهره سياه برونو از بلژيك را پيش روي خود دارد .در قسمت دختران هم مونا سلمان ماهيني آوايي مبارزه خواهد كرد. آناهيتا فتوت اسكندري هم ديگر نماينده كشورمان پورگنينا استاد بين المللي زنان از كشور روسيه با رتينگ ۲۴۰۲ را مقابل خود دارد. شايسته قادرپور هم از دانشگاه آزاد با مهره سياه با آيدين ازكشور تركيه مبارزه مي كند. گفتني است روز پنجشنبه ۱۹ شهريور ماه كه روز استراحت بازيكنان است يك دوره مسابقه بليتس (شطرنج سريع) قهرماني دانشجويان جهان با حضور كليه شركت كنندگان و مربيان برگزار مي شود.

تيم  ملي عراق  با چهار گل  تايوان  را شكست  داد
گروه ورزشي:به گزارش  خبرگزاريها، در ديدار دو تيم  كه  از گروه  دوم  در شهر تايپه برگزار شد، تيم  عراق  با نتيجه  ۴ - ۱ ميزبان  را شكست  داد.
صالح  سدير در دقايق  ۳ و ۴۲، سعد عطا ۸۲ و رزاق  فرهان  ۹۰، چهار بارتور دروازه  تايوان  را به لرزه  درآوردند. تنها گل  تيم  ميزبان  را هوي  كاي تساي  در دقيقه  ۸۸ به  ثمر رساند.در اين  گروه  تيم  عراق  با اين  پيروزي  ۸ امتيازي  شد و به  صدر جدول صعود كرد.
فوتبال نوجوانان آسيا
صعود تيم هاي ايران، قطر، چين و كره جنوبي
گروه ورزشي:صعود تيم هاي  فوتبال  نوجوانان  ايران ، قطر، چين  و كره جنوبي  به  دور دوم  رقابتهاي  قهرماني  نوجوانان  آسيا قطعي  شد.
در ادامه  مسابقات  جام  قهرماني  فوتبال  نوجوانان  آسيا در ژاپن  و در گروه ۳ تيم  نوجوانان  ايران  ۵ بر صفر مالزي  را شكست  داد و در دومين  ديدار كويت ۲ بر ۱ از سد هند گذشت . در اين  گروه  ايران  با ۶ امتياز صدرنشين  بوده  و صعود خود را به  دور دوم قطعي  كرد، كويت  با ۴ امتياز درمكان  دوم ، مالزي  با يك  امتياز سوم  و هند با دو شكست  و بدون  امتياز در رده  چهارم  قرار دارد.
مسابقات  باقي  مانده  در اين  گروه  را امروز  هند با مالزي  و ايران با كويت ، برگزار خواهند كرد. در گروه  ۴ تيم  نوجوانان  قطر با نتيجه  ۶ بر ۱ بنگلادش  را مغلوب  كرد و درديدار دوم  هم  عراق  ۴ بر ۱ ازسد ازبكستان ، گذشت .
دراين  گروه  تيم  نوجوانان  قطر با ۶ امتياز صدرنشين  است ، عراق  با ۳ امتيازدوم  و ازبكستان  و بنگلادش  هر كدام  با ۱ امتياز در رده هاي  بعدي  قرار دارند.
امروز  دراين  گروه  ابتدا ازبكستان  به مصاف  قطر مي رود و در بازي دوم  دو تيم  عراق  و بنگلادش  رو در روي  يكديگر قرار مي گيرند.
در مسابقات  گروه  ۱ و ۲، امروز تيمهاي  ژاپن  - چين ، تايلند - كره شمالي ، كره جنوبي  - ويتنام  و لائوس  - عمان  ديدار خواهند داشت . در گروه  ۱ و ۲ نيز تيمهاي  نوجوانان  چين  و كره  جنوبي  هر كدام  با كسب  ۶امتياز صدرنشين  هستند.
در يازدهمين  دوره  از رقابتهاي  قهرماني  نوجوانان  آسيا ۱۶ تيم  برتر قاره در ۴ گروه  با يكديگر به رقابت  مي پردازند كه  از هر گروه  دو تيم  به  دور دوم صعود خواهند كرد.
در پايان  سه  تيم  اول  به  مسابقات  جام  جهاني  نوجوانان  راه  خواهند يافت .

شميرانات مقام اول دووميداني بانوان را بدست آورد
بانوان دونده تهراني هر ۱۵ روز يك بار دور درياچه آزادي مي دوند.فريده سراجي دبير هيات دو و ميداني بانوان استان تهران با اعلام اين خبر افزود: روز جمعه سيزدهم شهريورماه دوندگان در قالب ۴ تيم شهيد كشوري، آرارات، شميرانات و هنرستان تربيت بدني و در دو رده سني زير ۲۰ سال و بالاي ۲۰ سال در اين رقابت شركت كردند.در رده سني ۲۰ سال بتول كربلايي از شميرانات مقام اول را از آن خود كرد. مهسا شاهد از هنرستان تربيت بدني كميل دوم و نينگاداوديان از آرارات سوم شدند.

دوازدهمين دوره مسابقات واليبال جوانان آسيا
ايران با قطر، يك بازي براي قهرماني!
000486.jpg
خبرنگار همشهري: تيم واليبال جوانان ايران با دو پيروزي قابل توجه و پي درپي در مقابل چين و عمان، شكست در مقابل كره را جبران و علاوه بر آن به عنوان تيم دوم راهي مرحله نيمه نهايي شد. حريف ايران در اين مرحله قطر ميزبان بازي ها است كه در اين رشته سرمايه گذاري كلاني را انجام داده است. قطر در بحث كلان ورزش خود به دنبال ايجاد هرم هاي قهرماني است تا از اين طريق بتواند جذب استعداد و علاقه كند. درواقع قطر در واليبال به يك پتانسيل و يا بخش از فاكتورهاي لازم چشم دوخته و آن كسب مقام به هر  وسيله ممكن است. وزنه برداري، دووميداني و حتي كشتي و ديگر رشته هاي انفرادي براي قطري ها بايد به مرزي برسند كه در آن به نام اين كشور مدال بياورند. حالا نوبت واليبال است تا در اين دور، بتوانند در رده جوانان به ره آوردهاي مثبتي دست پيدا كنند.تيم جوانان ما روز گذشته با نتيجه سه بر صفر بر جوانان عمان پيروز شد. اين اتفاق درحالي افتاد كه عمان در شكست مقابل جوانان چين يك گيم به دست آورده بود. اما جوانان ايران با نتايج (۲۰-۲۵)، (۱۶-۲۵) و (۲۱-۲۵) عمان را مغلوب كردند.
در اين ديدار ايران با مهدي رنجبر، سعيد معروف، جواد محمدزاده، محمد سليماني و آرش صادقيان بازي كرد و چون دو ديدار گذشته محمد سليماني بهترين بازيكن ميدان بود. او به تنهايي ۲۴ امتياز به دست آورد، ضمن آن كه سعيد معروف در توپ گيري يكي از بهترين هاي ما بود. عماني ها كه در اين ديدار اشتباهات فردي زيادي داشتند مقهور همان تاكتيكي شدند كه ايران نسبت به آن در دو ديدار قبلي خود ضعف نشان داده بود، يعني سرعت. الراجي بهترين اسپكر عمان نيز به دليل دفاع عالي روي تور محمدنژاد، صادقيان كاري از پيش نبرد و درنهايت اين بازي را ايران برد تا بتواند در مرحله نيمه نهايي در مقابل قطر تيم نوشكفته و گردهم آمده از بازيكنان آفريقايي و آسيايي قرار گيرد. اي كاش ايران در اين مرحله به قطر برنمي خورد. قطري ها تيمي يكدست ساخته اند كه پيروزي آنها در دور مقدماتي در مقابل ژاپن اين ادعا را ثابت كرد. امروز ايران با اين تيم مدعي روبه رو شده است و عبور از سد قطر كار آساني براي جوانان ما نخواهد بود. ميزبان قصد دارد در اين دوره از مسابقات به مقام قهرماني برسد. براي رسيدن به اين خواسته بايد از سد ايران بگذرد.
يزداني خرم عازم دوحه شد
با صعود تيم  واليبال  جوانان  ايران  به  مرحله  نيمه  پاياني  مسابقات  واليبال  قهرماني  جوانان  آسيا، «محمدرضا يزداني  خرم » رئيس  فدراسيون  واليبال  كشورمان ، عازم  دوحه  قطر شد.
جوانان  واليبال  كشورمان  صبح  ديروز با پيروزي  مقابل  تيم  عمان  به  جمع ۴ تيم  صعودكننده  به  مرحله  نيمه  پاياني  رقابت هاي  واليبال  قهرماني  جوانان آسيا كه  در دوحه  قطر جريان  دارد، راه  يافتند .
يزداني خرم  با حضور در دوحه  از نزديك ، نظاره گر ديدارهاي  تيم  واليبال  جوانان  كشورمان  در اين  مسابقات  خواهد بود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |