دوشنبه ۶ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۸ - Sep 27, 2004
با تكميل مراحل اجراي احكام
قاتل جنايت قيطريه در آستانه اعدام 
دستور رسيدگي دقيق روي اين پرونده كه بعد از انقلاب اسلامي يكي از نادرترين جنايات خانوادگي بود از سوي سردار طلايي صادر شد
002064.jpg
بيست و دوم مهر ماه- چند روز قبل از آغاز ماه مبارك رمضان- آخرين چهارشنبه ماه به عنوان زمان اجراي حكم اعدام عامل جنايت خانوادگي منطقه قيطريه مشخص شده است.
اقعه در يكي از روزهاي بهار سال 82 به وقوع پيوسته بود. پسر جواني كه حدود دو هفته از پدرش خبر نداشت نگران از اين بي خبري غير طبيعي به مقابل در خانه همسر دوم پدرش رفت. چراغ ها خاموش بود و فضاي بيروني خانه برايش غريب جلوه مي كرد. تا به حال نشده بود كه تمامي اعضاي خانواده با هم خانه را ترك كنند. وحيد هر چقدر با تلفن منزل تماس گرفت كسي پاسخگو نبود. وقتي اعضاي خانواده همسر دوم پدرش هيچ كدام به زنگ هاي تلفن هاي همراهشان نيز جواب ندادند بر نگراني وحيد افزوده شد. ماجرا را با برادر بزرگ خود در ميان گذاشت. چند ساعت ديگر صبر كردند ولي اضطراب دست از سرشان برنمي داشت. وقتي بيشتر دقت كردند به ياد آوردند كه محمدرضا پسر بزرگ. همسر دوم پدرشان از اوايل هفته گذشته تاكنون به كارخانه مراجعه نكرده بود. او كه ليسانس حقوق داشت مسوول تبليغات يكي از بزرگترين كارخانه هاي مواد شوينده ايران متعلق به پدرش بود. ديگر طاقتشان به پايان رسيد و دو برادر به كلانتري منطقه قيطريه مراجعه كردند. ماموران بعد از انجام تحقيقات اوليه به دليل اينكه به نظر آنان نيز شرايط خانه غير عادي بود دستور شكستن در خانه را از قاضي كشيك ويژه قتل كه در آن زمان قاضي جواد اسماعيلي بود گرفتند. در كه گشوده شد بوي تعفن شديدي به مشام رسيد. چراغ هاي خانه خاموش بود، ماموران هنوز از راهرو جلو در عبور نكرده بودند كه با دو جسد مواجه شدند. محمدرضا و يك زن ميانسال كه بعدا معلوم شد به عنوان مهمان آن خانواده چند روز قبل از واقعه از يكي از شهرهاي شمالي كشور به نزد آنان آمده بود با شليك چند گلوله به قتل رسيده بودند و مرور زمان باعث متعفن شدن جسد آنان شده بود.
در بررسي بيشتر از خانه، جسد خواهر محمد رضا به نام بهاره در حمام منزل كشف شد و او نيز همانند محمدرضا ميهمان خانه پدر و مادرش كه مهدي و زهرا نام داشتند بودند و اجساد آنها نيز در زيرزمين خانه پيدا شده بود كه با شليك گلوله به قتل رسيده بودند. به دليل اهميت زياد واقعه سردار طلايي فرمانده كل نيروي انتظامي استان تهران همان شب در محل حاضر شد و خود مستقيما به بررسي حادثه پرداخت. دستور رسيدگي دقيق روي اين پرونده كه بعد از انقلاب اسلامي يكي از نادرترين جنايات خانوادگي بود از سوي سردار طلايي صادر شد.
002067.jpg
متهم به قتل عليرضا
تحقيقات همه جانبه اي توسط ماموران دايره 10 صورت گرفت. كارآگاهان همه گزينه ها را براي ارتكاب قتل خانواده  كبيري كه از كارخانه داران معروف ايراني بود تحت بررسي قرار دادند. در همان روزهاي اول بعد از كشف اجساد كارآگاهان به يكي از دوستان محمدرضا به نام عليرضا كه از مدتي قبل با يكديگر آشنا شده و روابط دوستانه اي بين آنها ايجاد شده بود مظنون شدند.
عليرضا در جريان بازجويي هاي اوليه منكر هرگونه اطلاع از چگونگي ارتكاب اين پنج جنايت شد. ماموران گزينه هاي ديگر را نيز تحت بررسي داشتند ولي هر روز كه بيشتر مي گذشت بر سخنان ضد و نقيض عليرضا افزوده مي شد و اين مساله موجبات ظن بيشتر ماموران را برمي انگيخت.
ماموران دايره 10 آگاهي مركز بعد از مدتي متوجه شدند كه محمدرضا و عليرضا در يكي از محلا ت شمال شهر تهران خانه اي مجردي داشتند. با ورود به خانه مجردي آن دو، اجناس به سرقت رفته از منزل مقتولان كشف شد. ديگر چاره اي جز بيان واقعيت از سوي عليرضا وجود نداشت. او به ماموران گفت: روز حادثه در پي يك اختلاف خانوادگي كه از چند ماه قبل بين خانواده من و خانواده محمدرضا ايجاد شده بود به منزل آنان رفتم. از قبل اسلحه اي كه دستگاه صدا خفه كن روي آن بود، همراه داشتم. آن روز خشم تمام وجودم را گرفته بود. احساس مي كردم آن خانواده با آبروي خانواده من بازي كرده اند. وارد خانه شدم، در ابتدا مادر و پدر محمدرضا درخانه بودند. از من پذيرايي كردند، سپس مادر محمدرضا مرا به زيرزمين خانه كشيد كه يك پنكه قديمي را به من بدهد تا برايش بفروشم. به زيرزمين كه رسيدم بر سر همان اختلاف قبلي با هم درگير شديم و من او را كشتم. سپس يك بهانه واهي كبيري را نيز به زيرزمين كشانده و او را نيز با شليك گلوله كشتم، قرباني ديگرم دخترشان بود كه به همراه زن مهمان وارد خانه شد، چاره اي جز كشتن آنها نيز نداشتم. آن دو مرا بعد از ارتكاب دو قتل ديده بودند. چند ساعت بعد از آن محمدرضا كه مقصود اصلي بود وارد خانه شد. قبل از آنكه بتواند از خود عكس العملي نشان دهد او را نيز كشتم. سپس براي رد گم كردن مقداري طلا و فرش و 20 ميليون تومان چك مسافرتي ا ز خانه آنها برداشته و سوار بر خودرو زانتياي محمدرضا از آن محل دور شدم.
عليرضا در جلسات دادگاه به هيچ عنوان حاضر نشد علت اصلي اختلاف خود را بازگو كند، تنها مي گفت: من، آنها را كشتم، قصاصم كنيد. ولي نمي گويم چرا اين  كار را كردم.
حكم اعدام در ملاعام وي توسط قاضي جواد اسماعيلي صادر شد و سپس از سوي ديوان عالي كشور تاييد شد. روز گذشته از سوي يك منبع آگاه زمان اجراي حكم روز چهارشنبه 22 مهرماه عنوان شد.

دانستني هاي قانون
دادسراهاي تهران

عباس زرگر
دردو هفته گذشته توضيحاتي مقدماتي در مورد تفاوت هاي دعاوي حقوقي و كيفري و تفاوت هاي موجود در اقامه آنها را بر شمرديم. امروز همانگونه كه قول داده بوديم نگاه كوتاهي خواهيم داشت به تشكيلات قوه قضائيه جهت پيگيري دعاوي فوق. البته فقط شهر تهران را مد نظر قرار مي دهيم، زيرا به جز چند شهر بزرگ در اكثر شهرهاي كشور دادسرا و دادگاه ها تقريبا در يك مركز متمركز هستند و از نظر صلاحيت، كل شهرستان يا شهر را پوشش مي دهند.
الف براي پيگيري دعاوي كيفري، شهروندان تهراني مي توانند به مراكز زير مراجعه كنند:
۱- دادسراي ناحيه مركز، واقع در نبش ميدان 15 خرداد دادگاه خانواده سابق، دادسراي اسبق در اين مركز دادستان عمومي و انقلاب تهران آقاي سعيد مرتضوي حضور دارند و بيشتر كارهاي ستادي دادسرا در اين مركز انجام مي شود.
۲- دادسراي ناحيه 1- شميران
اين دادسرا به جرايم و دعاوي مربوط به مناطق يك و 3 شهرداري رسيدگي مي كند. نشاني اين دادسرا واقع درخيابان دكتر شريعتي ، پل صدر - خيابان الهيه - پلاك 2 است. اين دادسرا تمامي محدوده كلانتري هاي تجريش، در بند، نياوران، اوين، ازگل، قلهك، گاندي و ونك را پوشش مي دهد.
۳- دادسراي ناحيه 4- رسالت
اين دادسرا در محدوده شهرداري منطقه هاي 4۸، و 13 واقع شده و تمامي كلانتري هاي پاسداران، سيد خندان، فرجام، تهرانپارس، شهرك پرديس ، نارمك و تهران نو را پوشش مي دهد.
نشاني اين دادسرا : رسالت ، فلكه دوم تهرانپارس، خيابان جشنواره، جنب فرهنگسراي اشراق
۴-دادسراي ناحيه  5 - صادقيه
اين دادسرا در محدوه شهرداري منطقه 5۲۲،۲، و حوزه بخشداري كن واقع شده و تمامي كلانتري هاي محدوده كن، باغ فيض، امامزاده داوود، جنت آباد، شهرزيبا، آزادي، شهرك راه آهن،  شهرك قدس، مرزداران، نصر و ستارخان وغرب رودخانه اوين و دركه را پوشش مي دهد.
نشاني : فلكه دوم  صادقيه، خيابان آيت الله كاشاني، بلوار ابوذر
۵ - دادسراي ناحيه 6- خارك 
اين دادسرا به جرايم و دعاوي كيفري واقع در محدوده مناطق۶ و 7 شهرداري تهران رسيدگي مي كند و كلانتري هاي يوسف آباد، سنايي، فلسطين، انقلاب، عباس آباد و شهيد نامجو را شامل مي شود.
نشاني : خيابان خارك - مقابل دانشكده علوم قضائي
6- دادسراي ناحيه 9 - فرودگاه
اين دادسرا كه در فرودگاه مهرآباد واقع شده است به جرايم ويژه فرودگاه رسيدگي مي كند.
۷- دادسراي ناحيه 10- هاشمي سابق
اين دادسرا در محدوده شهرداري منطقه 9، 10و۲۱ واقع شده و به جرايم و دعاوي مربوط به كلانتري هاي مهرآباد جنوبي، هفت چنار و نواب رسيدگي مي كند.
نشاني: خيابان آزادي - رو به روي پمپ بنزين- نبش خوش
۸- دادسراي ناحيه 12 15 خرداد- كاركنان دولت
اين دادسرا در محدوده شهرداري منطقه 11 و۱۲ واقع شده است و به جرايم و شكايت واقع در اين محدوده رسيدگي مي كند. اين دادسرا تمامي كلانتري هاي بهارستان،  بازار، مولوي، جامي و ابوسعيد را پوشش مي دهد.
در اين دادسرا به جرايم زير نيز رسيدگي مي شود
۱- رسيدگي به جرايم مربوط به مطبوعات، كتاب، سينما، تئاتر و اينترنت 
۲- رسيدگي به جرايم ارتشاء و اختلاس كليه كاركنان دولت و نيروهاي مسلح از درجه سرگرد به بالا
۳- رسيدگي به جرايم شهرداران مناطق تهران و معاونان آنها
۴- رسيدگي به جرايم اتباع بيگانه به استثناي اتباع افغانستان، هند، پاكستان و بنگلادش. نشاني: خيابان خيام، چهارراه گلوبندك 
۹-دادسراي ناحيه۱۴ - شهيد محلاتي 
اين دادسرا در محدوده شهرداري مناطق 14 و 15 واقع شده است. اين دادسرا تمامي محدوده كلانتري هاي شهدا، سليمانيه، غياثي، نبرد، افسريه، كيانشهر، مشيريه و هاشم آباد را پوشش مي دهد.
نشاني: خ نبرد، بلوار شهيد محلاتي، بلوار ابوذر، مابين پل چهارم و پنجم 
۱۰- دادسراي ناحيه۱۶ و بعثت. اين دادسرا در محدوده شهرداري هاي منطقه 16 و 19 واقع شده و تمامي كلانتري هاي نازي آباد، جواديه، خاني آباد، خزانه و نيز ترمينال جنوب را پوشش مي دهد.
نشاني: ضلع شمالي ترمينال جنوب 
۱۱- دادسراي ناحيه۱۸ - شهيد مطهري 
اين دادسرا محدوده شهرداري هاي مناطق 17 و 18 و كلانتري هاي ابوذر، يافت آباد و شهرك وليعصر را پوشش مي دهد.
نشاني: جاده ساوه، چهارراه يافت آباد، بلوار معلم، بعد از ميدان، پلاك۲۱۶
۱۲- دادسراي ويژه امور جنايي 20
اين دادسرا به جرايم سرقت هاي مسلحانه، سرقت هاي دسته جمعي، افراد گمشده، قتل عمد، سرقت وسايل نقليه، آدم ربايي و كيف قاپي رسيدگي مي كند.
نشاني: خ وحدت اسلامي، پايين تر از چهارراه وحدت اسلامي، جنب اداره آگاهي مركز
۱۳- دادسراي امور سرپرستي۲۵
در اين دادسرا به امور محجورين، صغار، سفيه، مجنون و اموال بلاصاحب و بلاوارث و پرونده هاي مربوط به خانواده هاي بي سرپرست رسيدگي مي شود.
نشاني: زير پل كريمخان زند، خيابان ايرانشهر
البته به جز دادسراهاي فوق الذكر دادسراي ناحيه 7 انقلاب، دادسراي ويژه ارشاد 21، دادسراي ويژه امور اقتصادي،۲۲ دادسراي امور نيابت۲۳ و دادسراي اجراي احكام كيفري استان 24 و نيز در شهر تهران واقع هستند كه به دليل اينكه دادسراهاي فوق به امور تخصصي خاص مي پردازند و توضيح آن از حوصله اين ستون و خوانندگان آن خارج است از پرداختن به آنها صرفنظر شده است. هم اكنون انتشارات كشاورز كتابي با عنوان راهنماي محاكم و دادسراهاي تهران منتشر كرده است. تهيه كننده اين كتاب كه آقاي محمد مصطفايي است توانسته اطلاعات مورد نياز مراجعه كنندگان به دستگاه قضائي، كانون هاي وكلا، كلانتري ها و دواير ثبتي را به خوبي گردآوري كند. مطالعه اين كتاب پيش از مراجعه به دادگستري و كلانتري ها مانع سرگرداني شهروندان تهراني خواهد شد.
البته براي مراجعه به مراكز مذكور بايد توجه داشت كه جرم يا متهم يا آثار جرم بايد در حوزه هر كدام از كلانتري ها يا دادسراهاي فوق الذكر اتفاق افتاده يا يافت شود.
در هفته آينده نگاهي خواهيم داشت به چگونگي پيگيري دعاوي حقوقي در تشكيلات قضائي.

نتايج تحقيقات قتل  هاي پاكدشت امروزبه اطلاع افكارعمومي خواهد رسيد
ايلنا: فرمانده انتظامي استان تهران گفت: با وجود برخي تقصيرات نيروي انتظامي تنها مسوول حادثه پاكدشت نيست؛چرا كه چه كسي مي  تواند تضمين   كند كه حوادثي مشابه حادثه پاكدشت, در ساير نقاط حاشيه  اي شهر تكرار نشود.
سردار رضا زارعي, فرمانده انتظامي استان تهران در واكنش به تكذيب برخي صحبت هاي وي از سوي اداره اطلاعات پاكدشت, گفت: پاسخ اداره اطلاعات توسط ستاد فرماندهي نيروي انتظامي كشور داده مي  شود, هر چند بند دوم تكذيبيه آنها مبني بر همكاري اداره اطلاعات در كشف سريع  تر مساله پاكدشت بيانگر اصل واقعيات است. وي افزود: در جريان حادثه پاكدشت مظلوميت  هايي بر پليس اعمال شد و ما از كساني  كه به دنبال خدشه دار كردن امنيت بودند, گله  مند هستيم.
سردار زارعي, درخصوص برخي اظهارنظرها از سوي ارگان  ها و نهادهاي مختلف, گفت: در شرايط عادي همه سازمان ها و نهادها به نوعي در جامعه اظهار وجود مي  كنند ؛ اما به محض ايجاد بحران و به وجود آمدن شرايط ويژه, كليه نهادها كنار مي  روند.
فرمانده انتظامي استان تهران تصريح كرد: اصلاح تركيب جميعت, رفع عوامل جرم  خيز مانند فقر, بيكاري و فراهم كردن شرايط مناسب زندگي وظيفه نيروي انتظامي نيست ,در حالي كه عمدتا اين عوامل منجر به وقوع جرم در نقاط حاشيه  اي مي  شود.
سردار زارعي, با اشاره به محدوده بسيار وسيع پاكدشت به مساحتي برابر با 70 كيلومتر, گفت: هر نهادي با ديدن اين منطقه و شرايط نامناسب آن و همچنين اقدامات بسيار پيچيده مجرمان, اتهامات وارد شده به نيروي انتظامي را رد كرده است.
وي, با اشاره به اينكه مهمترين موضوع در گسترش قتل  هاي پاكدشت نهاد خانواده است, افزود: هنوز شش خانواده وجود دارند كه هيچ گزارشي به ما اعلام نكرده  اند و در طول سال 82 نيز تنها پنج خانواده مدعي, وجود داشتند كه افراد مظنون از سوي آنها جزو متهمان پرونده  هاي قتل  هاي پاكدشت نبودند.
وي تصريح كرد: متهمان پرونده قتل  هاي پاكدشت به زندان خورين تحويل داده شدند, كه اين زندان به طور كامل زيرنظر سازمان زندان  هاست و بعد از آن اين متهمان نه در اختيار ما بودند و نه در اختيار اداره اطلاعات. همچنين يك ماه و نيم پس از شروع بازداشت آنها, نيروي انتظامي به اين متهمان دسترسي پيدا كرده و چون شواهد لازم براي اثبات جرم آنها وجود نداشت, اين افراد به دستور قاضي آزاد شدند.
به گفته فرمانده انتظامي استان تهران, اين پرونده درحال حاضر مسير بهتري پيدا كرده است و اميدواريم با مشخص شدن نتايج آن از بروز حوادث مشابه جلوگيري شود.
وي,با اشاره به كمبودها و نواقص موجود در محدوده انتظامي استان تهران, افزود: گزارشي از كمبود تجهيزات و محدوديت  هاي خود در اين استان به فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرده  ايم كه بايد در اولين فرصت نسبت به رفع آنها اقدام شود. سردار زارعي, با تاكيد بر اينكه اخبار نادرست به توانايي  هاي نظام ضربه مي  زند, خاطرنشان كرد: عمق فاجعه پاكدشت بر هيچ كس پوشيده نيست؛   اما متاسفانه برخي نشريات و رسانه  ها با توليد اخبار نادرست منجر به افزايش نگراني در بين مردم شده  اند. فرمانده انتظامي استان تهران افزود: در خصوص اين پرونده نبايد شتابزده تصميم  گيري كرد و با توجه به پيچيدگي و اهميت آن بايد زواياي اين پرونده با دقت بيشتري مورد بررسي قرار گيرد و بعد از آن حكم بعدي صادر شود. سردار زارعي, با اشاره به عدم اطلاع از اين كه پرونده در چه مرحله قضايي است, گفت: صدور حكم به عهده قاضي است كه بايد در فضايي آرام و منطقي تحقيق كرده و راي را صادر كنند و نبايد انتظار داشت كه ما از سير قضايي پرونده مطلع باشيم. وي, در ادامه تصريح كرد: نتايج بررسي  هاي تيم  هاي مختلف در موضوع قتل  هاي پاكدشت در بحث عملكردي و قصور و قوت و ضعف  ها تا فردا به اطلاع افكار عمومي خواهد رسيد. فرمانده نيروي انتظامي استان تهران گفت: تمام سازمان  هايي كه به نوعي در بحث امنيت دخيل هستند, بايد به استان تهران توجه بيشتري داشته باشند و تنها در شرايط عادي از موضوع امنيت صحبت نكنند, بنابراين همه بايد بپذيرند كه براي تامين امنيت و حفظ آن هزينه پرداخت كنند.

اينجا
تكرار حادثه در پيچ تند بزرگراه نيايش
ايسنا - تصادف در بزرگراه نيايش تهران اين بار سه مجروح برجاي گذاشت.
در ساعت۳۰:16 شنبه گذشته در تصادف شديد خودروهاي پيكان، پرايد و پژو، يك زن و دو مرد به شدت مجروح شدند كه به علت وخامت حال يكي از آنان با كمك هاي مردمي به بيمارستان انتقال داده شد.
دو نفر ديگر از مجروحان توسط اورژانس به بيمارستان خاتم الانبياء انتقال يافتند.
اين حادثه در حالي رخ مي دهد كه به گفته كارشناسان، پيچ تند و سرعت خودروها هر روز حوادث مشابهي را در اين مكان ايجاد مي كند كه علاوه بر تصادف و واژگوني خودروها هر بار تعدادي نيز مجروح مي شوند.

مرد گچكار روانه زندان شد
مرد گچكاري كه شامگاه سه شنبه برادر زن خود را در يك درگيري به قتل رسانده بود، ساعتي پس از دستگيري تنها انگيزه خود را اختلاف خانوادگي عنوان كرد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار قرار گرفت كه شامگاه سه شنبه از طريق ساكنان منطقه بومهن به مركز پليس 110 اطلاع داده شد كه در اين منطقه جنايتي به وقوع پيوسته است. بلافاصله پس از اعلام گزارش، ماموران كلانتري در محل حادثه حضور يافتند و در بررسي مقدماتي متوجه شدند كه مرد 24 ساله اي به نام محمد در يك درگيري خانوادگي توسط شوهر خواهرش با ضربات چاقو به قتل رسيده است. بنابراين موضوع به اصغرزاده - بازپرس ويژه قتل - اطلاع داده شد و باحضور وي در صحنه حادثه رديابي هاي اوليه براي دستگيري عامل جنايت كه عباس 30 ساله نام داشت آغاز شد كه ساعتي پس از آن كارآگاهان توانستند وي را شناسايي و دستگير كنند. اين مرد گچ كار كه در خانه خواهرش پنهان شده بود پس از دستگيري بلافاصله به قتل اعتراف كرده و تنها انگيزه خود را، اختلافات خانوادگي عنوان كرد.

قاتل فراري خود را معرفي كرد
عامل جنايت خيابان دربند خود را به ماموران اداره آگاهي تهران معرفي كرد. چندي پيش جنازه دختر جواني در منزل مسكوني اش در دربند كشف شده بود. تحقيقات براي مشخص شدن علت قتل و عامل جنايت شروع شد. پليس توانست يك شناسنامه جعلي به نام نيوشا ديبا را در وسايل او پيدا كند. پس از تحقيق مشخص شد كه هويت اصلي او آزاده - ح است، او به تازگي طلاق گرفته بود. با مشخصاتي كه همسايه هاي آزاده به پليس دادند فردي به نام امير شناسايي شد كه اواخر زندگي آزاده با او در ارتباط بوده است. پليس توانست خانه امير را كه در شهرك غرب بود پيدا كند ولي امير به دليل نامشخصي متواري شده بود. ديروز امير خود را به اداره آگاهي مركز معرفي كرد. او در پاسخ به سوالات پليس گفت: مادرم با من تماس گرفت و گفت كه خبر مرگ آزاده را در روزنامه خوانده است. من باور نمي كردم كه او را كشته باشند. من او را دوست داشتم، او دختر خوبي بود ولي با مردان زيادي در ارتباط بود. امير در پاسخ به اين سوال كه آيا تو نامه تهديد آميزي براي آزاده نوشته بودي؟ گفت: نه، من از قتل آزاده خبر نداشتم. پرونده او براي رسيدگي بيشتر به بازپرس اصغر زاده تحويل داده شد.

بازداشت اختلاس كنندگان بانك ملي
۴ نفر از اختلاس گران بانك ملي در دوعمليات جداگانه توسط نيروي انتظامي در سرعين و تبريز بازداشت شدند. فرمانده انتظامي شهر سرعين گفت: دو نفر از اختلاس گران قصد داشته اند از مرز اروميه خارج شوند كه اين افراد در دوران گذراندن وقت در سرعين به دليل فساد اخلاقي بازداشت شدند و پس از اينكه تمام مجازات ها در مورد اين افراد انجام گرفت، آزاد شدند. در همين حال نيروي انتظامي تهران عكسي را به تمام كلانتري ها فرستاده و خبر مي دهد صاحبان اين عكس ها متخلف هستند و ماموران نيروي انتظامي سرعين آنها را شناسايي كرده و توانستند اين افراد را كه 560 ميليون تومان از بانك ملي اختلاس كرده بودند دستگير كنند. در بررسي پرونده اختلاس از حساب هاي سيباي بانك ملي تهران نيز دو نفر در تبريز دستگير شدند. برابر گزارش معاونت اجتماعي و ارشاد فرماندهي انتظامي آذربايجان شرقي، اين دو فرد با نام هاي محمد و يوسف در حال تبديل چك ها به دلار در بانك ملي مركزي تبريز و با هماهنگي حراست بانك دستگير شدند. در بازرسي، مبلغ 97 ميليون و 500 هزار تومان چك تضميني كشف و ضبط شد.

آنجا
نمايشنامه نويس دزد
يك نمايشنامه نويس انگليسي به جرم استفاده بدون اجازه از عبارات يك روانشناس جرايم و يك نويسنده مجله در نمايش خود مجرم شناخته شد. برايوني لا وري با استفاده از سخنان دكتر دوروتي اوتنولوئيس استاد مركز تحقيقات كودكان در دانشگاه يلز و مالكوم گلدول روزنامه نگار نيويورك تايمز نمايش خود راروي صحنه برد. نمايش يخ زده از مه امسال تا آگوست ادامه يافت و در تئاتر خيابان 13 شرقي برادوي تماشاچيان زيادي را به خود جلب كرد. دوروتي و مالكوم پس از آگاهي از قضيه ابتدا در روزنامه نيويورك تايمز مساله را مطرح كردند اما بعد از بي توجهي از طرف برايوني، به دادگاه رفتند و از دست اين نويسنده شكايت كردند، دادگاه هم بر ضد اين نويسنده به جرم تقلب و دزدي ادبي راي داد.

دستمزد براي هيچ
ادوارد وود لند، پارسال براي تصدي شغل نظافتچي به نيروگاه اتمي پنسيلوانيا مراجعه كرد.او سه روز در دوره آموزشي شركت كرد اما هرگز به عنوان كارگر در محل كار حاضر نشد. به خاطر اشتباه اداره مالي نيروگاه از همان زمان براي وودلند حقوق مشخصي به حساب بانكي اش واريز مي شد. مساله لو رفت و مسوولا ن نيروگاه از مردم خواستند كه 2200 دلا ري را كه گرفته است پس بدهد اما او قبول نكرد. وودلند به همين خاطر دستگير شد ولي با قيد ضمانت تا زمان آغاز محاكمه اش آزاد شد. اگر جرم اين مرد تاييد شود او 7 سال را پشت ميله هاي زندان خواهدگذراند. هنوز نتيجه دادگاه اين كارگر مشخص نيست اما وكيل او تلا ش دارد وودلند را در ماجرا بي گناه نشان دهد.

سارق مار
منزل يك پيمانكار در كاليفرنياي جنوبي در ماه ژانويه مورد سرقت واقع شد. جف هوستون اهل آناهيم اميدوار بود بتواند خزندگاني كه از منزلش دزديده شده بود را بيابد. ارزش اين جانوران بالغ بر 75 هزار دلار بود. او به تمام مغازه هاي فروش حيوانات سر زد ولي چيزي نيافت. جف تصميم گرفت در اينترنت به دنبال مارهاي پيتون خود بگردد. پس از چند ساعت جست وجو او متوجه شد كه مردي يك مار نر پيتون را به قيمت۱۸ هزار دلار به فروش گذاشته است. جف از فروشنده تقاضاي عكس كرد و او هم تصوير مار را برايش فرستاد. جف از روي عكس خزنده خود را تشخيص داد و از مرد فروشنده به پليس شكايت كرد. دربازرسي خانه جفري كيون 24 ساله هشت مار كه همگي به جف تعلق داشت به دست آمد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |   شهري   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |