دوشنبه ۶ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۸ - Sep 27, 2004
چمران: به ابطال مصوبه شوراي شهر در خصوص مونوريل اعتراض مي كنيم
ابراز نارضايتي شوراي شهر از عملكرد تاكسيراني تهران
گروه شهري: بازيافت زباله هاي خانگي و جمع آوري بهداشتي زباله هاي بيمارستاني از برنامه هاي جدي مديريت شهري است.
به گزارش خبرنگار ما مهندس مهدي چمران - رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در پايان جلسه رسمي و بدون حضور مستمع شوراي شهر گفت: در مورد جمع آوري بهداشتي زباله هاي بيمارستاني، هماهنگي هايي با وزارت بهداشت، سازمان محيط زيست و شهرداري صورت گرفته است.
مهندس چمران در عين حال مشكل جمع آوري غيربهداشتي زباله هاي بيمارستاني را ناشي از كمبود اعتبار لازم جهت خريد ماشين هاي مخصوص استرليزه (ميكروب زدايي) و بسته بندي زباله براي بيمارستانها اعلام كرد و گفت: شهرداري تنها وظيفه جمع آوري زباله ها را دارد ولي انجام كارهاي اوليه از جمله ميكروب زدايي و بسته بندي آنها بر عهده خود بيمارستانهاست.
وي افزود: وقتي زباله  بيمارستاني بدون بسته بندي و رعايت نكات بهداشتي تحويل شهرداري مي شود، شهرداري ناگزير است آن را به همان شيوه حمل كند كه اين موضوع مشكلات بهداشتي را در پي دارد.
به گفته وي اگر دستگاه هاي مخصوص جمع آوري و بسته بندي زباله براي بيمارستانها خريداري و اقدامات لازم پيش از حمل بر روي زباله انجام شود زباله هاي بيمارستاني خطري براي محيط زيست نخواهد داشت.
رئيس شوراي شهر خاطرنشان كرد:  شيوه اي كه در حال حاضر در مورد اين گونه زباله ها استفاده مي شود روش سنتي دفن زباله در كهريزك است كه از بيش از ۲۵ سال قبل تاكنون ادامه دارد.
وي افزود: سعي بر اين است كه با برنامه ريزي، زباله هاي شهري بازيافت و يا تبديل به كود گردد و هيچ زباله اي دفن نشود.
چمران در عين حال گفت: در حال حاضر روزانه ۷ هزار تن زباله در تهران توليد مي شود كه يك هزار تن آن به كمپوست تبديل و يك هزار تن مواد پلاستيكي نيز از ميان آنها جداسازي مي شود كه با برنامه ريزي جديد تمامي زباله ها پس از تفكيك با توجه به نوع و جنس آنها بازيافت و يا تبديل به كود مي شوند.
وي همچنين گفت: در جلسه روز يكشنبه شوراي شهر، در مورد كشتارگاه ها و سردخانه ها بحث شد كه وزارت بهداشت به دليل اينكه برخي از اين كشتارگاهها استاندارد نيست  در صدد تعطيلي آنهاست.
چمران افزود: از آنجا كه در حال حاضر جايگزيني براي اين گونه كشتارگاهها وجود ندارد مقرر شد تا اين مكان ها استانداردسازي شده و استفاده از آنها ادامه يابد.
مصوبه قطار هوايي
رئيس شوراي شهر همچنين گفت: ابطال مصوبه قطار هوايي (مونوريل) از هيات حل اختلاف به شوراي شهر ارسال شده ولي هنوز به دست ما نرسيده است.
وي افزود: در صورت دريافت ابطال مصوبه شوراي شهر براساس قانون به آن اعتراض خواهيم كرد.
وي در عين حال گفت: براي شهر تهران به دليل داشتن مصوبه مجلس شوراي اسلامي، ديگر نيازي به طرح اين موضوع در شوراي عالي ترافيك نيست ولي به خاطر شفاف شدن اين موضوع با وزارت كشور بحث خواهيم كرد و چنانچه سيستم مونوريل به عنوان سيستم كلان مطرح باشد در آن صورت از شوراي عالي ترافيك نيز نظرخواهي مي شود.
چمران با اشاره به مطالعات مربوط به سيستم ريلي در تهران گفت: هنوز نتيجه مطالعات مشخص نشده است و جزئيات احداث نوع سيستم اعم از مونوريل، مترو و غيره پس از انجام مطالعات ارائه خواهد شد.
رئيس شوراي شهر همچنين با ابراز نارضايتي از عملكرد تاكسيراني درخصوص نظارت و كنترل نرخ هاي مصوب گفت: مقرر شده است در جلسات آتي شوراي شهر گزارشي در خصوص نرخ كرايه  تاكسي ها ارائه شود.
چمران در عين حال گفت: مديريت سازمان تاكسيراني كار مشكلي است و كساني كه توان انجام اين كار را دارند از پذيرش آن شانه خالي مي كنند.
در جلسه ديروز، شوراي شهر فروش يكي از املاك شهرداري به قيمت كارشناسي دادگستري را تصويب كرد.
در اين جلسه همچنين تصميم گيري در مورد فروش يكي ديگر از املاك شهرداري را به انجام كار كارشناسي بيشتر موكول كرد.

مديرعامل سازمان آتش نشاني:
بخش امداد و فوريت هاي پزشكي در آتش نشاني ايجاد مي شود
002052.jpg
گروه شهري: در حال حاضر ۶۰ ايستگاه آتش نشاني در تهران وجود داد، اما براي پوشش دادن تمام سطح شهر اين ميزان بايد به ۱۲۰ ايستگاه افزايش يابد.
مهندس ضيايي ، مديرعامل سازمان آتش نشاني تهران افزود: براي شهري به وسعت ۷۵۰ كيلومتر مربع و ۸ ميليون نفر جمعيت، براساس استانداردهاي بين المللي به بيش از ۲۲۰ ايستگاه آتش نشاني نياز داريم اما با توجه به ديگر ابعاد شهر تهران با ۱۲۰ ايستگاه هم مي توان اين خدمات را ارائه كرد.
وي با اشاره به مشكلات بافت قديمي تهران و تراكم جمعيت در اين بخش از مناطق شهري بويژه تنگي معابر و معضلات ترافيكي تصريح كرد: نيروهاي اين سازمان از هنگام دريافت خبر تا زمان رسيدن به محل وقوع حادثه ۶ دقيقه زمان صرف مي كنند كه در صدديم با تمهيداتي اين زمان را به حداكثر ۴ دقيقه كاهش دهيم.
ضيايي گفت: در شهريور ماه سال جاري ۵ ايستگاه راه اندازي شد و عمليات احداث ۲۴ ايستگاه جديد آتش نشاني نيز آغاز گرديد.
به گفته وي در ايام دهه مبارك فجر ۶ ايستگاه آتش نشاني به بهره برداري مي رسد و عمليات ساخت شمار ديگري از ايستگاه ها نيز آغاز خواهد شد و در مجموع تا پايان سال آينده ۱۱۵ ايستگاه آتش نشاني در سطح شهر خواهيم داشت. وي با اشاره به بازديد پيوسته كارشناسان اين سازمان براي كنترل ايمني ساختمان هاي بلند در تهران گفت: بخش جديدي تحت عنوان «امداد ، نجات و فوريت هاي پزشكي» در اين سازمان در حال شكل گيري است. براي اين بخش ۲۰ پايگاه در فاز اول پيش بيني شده و اين ميزان تا ۴۰ پايگاه افزايش خواهد يافت.
نيروهاي اداره كننده اين پايگاه ها مركب از خواهران و برادران خواهند بود كه اين افراد افزون بر گذراندن آموزش هاي مربوط به آتش نشاني و اطفاء حريق و امداد، متخصص فوريت پزشكي هستند كه در هنگام وقوع حادثه در كنار آتش نشانان و امدادگران انجام وظيفه خواهند كرد.

شهردار تهران :
جوانان ما در انقلاب جنگ و جبهه هاي علمي پيروز شده اند
002058.jpg
گروه شهري:شهردار تهران با اشاره به توطئه هاي دشمنان عليه نظام جمهوري اسلامي گفت: امروز عده اي ماموريت دارند روحيه اميد و بالندگي را از ملت ما بگيرند.
دكتر محمود احمدي نژاد با حضور در يادواره گراميداشت شهداي گلدسته طي سخناني در مسجد امام حسن عسگري (ع) گفت: دشمنان ايران مطمئن باشند همان طور كه در جنگ شكست خورده اند امروز هم ملت ما توطئه هاي آنها را خنثي خواهد كرد.
وي خاطرنشان كرد: شناخت ريشه هاي دفاع مقدس و جنگ تحميلي و رفتاري كه ملت ما در اين ۸ سال از خود نشان داد، درسهايي است كه بايد آنها را حفظ كنيم وسر لوحه امورمان قرار دهيم.
وي به افكار غلطي كه توسط برخي از افراد ترويج مي شود، اشاره كرد و اظهار داشت: اخيرا بعضي ها مي كوشند هدف ملت ما براي انقلاب را دموكراسي و رفاه وانمود كنند.شهردار تهران با اشاره به سخنان امام راحل(ره) تاكيد كرد: در كدام يك از سخنان امام عنوان شده كه ملت ايران مي خواهد مثل كشورهاي غربي دموكراسي برپا كند.
وي با اعلام اين مطلب كه بيش از ۲۲۰ هزار شهيد و ۱۵۰ هزار وصيت نامه از شهداي انقلاب بر جا مانده است، گفت: با خواندن اين وصيت نامه ها متوجه خواهيم شد كه انگيزه آنها از اين ايثارگريها چه بوده است.
شهردار تهران افزود: جبهه استكبار تحمل تحقق حكومت اسلامي را در محدوده هاي بسيار كوچك جغرافيايي ندارد، براي اينكه تحقق حكومت الهي به معناي فروپاشي و نابودي جبهه استكباراست.
وي با اشاره به اين موضوع كه اكنون بعد از ۱۴۰۰ سال ملت آگاه و مومن يك سرزمين بزرگ به نام ايران پرچم نهضت انبيا را برپا كرده اند، گفت: طبيعي است كه جبهه استكبار با همه توان عليه اين ملت بشورد.
احمدي نژاد ويژگيهاي بارز دوران شكوهمند دفاع مقدس را وحدت و انسجام، روحيه ايماني و اتصال خيل عظيم جوانان مومن به جريان انقلاب دانست و تاكيد كرد: دشمن همواره در انقلاب، جنگ و جبهه هاي علمي از جوانان ما سيلي خورده است.
شهردار تهران دستيابي به فن آوري هسته اي و سلولهاي بنيادين كه تنها ۳ كشور دردنيا به آن دست يافته اند، را لطف خدا به جوانان ايران دانست و اظهارداشت: آن چيزي كه ما را به سوي اهدافمان پيش مي برد اقتباس از بيگانه نيست، بلكه اتكا به ايمان و اراده هاي قوي همين جوانان است.
وي در پايان سخنان خود به مسئوليت سنگين ملت ايران در مقابل خون شهيدان اشاره كرد و افزود: برپايي يك كشورنمونه، پيشرفته و قدرتمند سكو و مقدمه برقراري حكومت جهاني امام زمان (عج) است.

افزايش وام مسكن
002055.jpg
وزير مسكن و شهرسازي گفت: وام مسكن، با توجه به قيمت كنوني واحد مسكوني در تهران بايد تا ۳۰ الي ۴۰ ميليون تومان افزايش يابد و بازپرداخت آن نيز ۳۰ ساله باشد. علي عبدالعلي زاده گفت: بايد وام مسكن به گونه اي باشد كه تا ۸۰ درصد قيمت مسكن را پوشش دهد. وي ضمن انتقاد از عملكرد بانكهاي دولتي اضافه كرد: بانكهاي خصوصي تنها با ۲ سال فعاليت دراين عرصه تا ۵۰ ميليون تومان وام به خريدار مي دهند، در حالي كه حد اين وام در بانكهاي دولتي در سقف شش ميليون تومان محدود مي باشد و در بانك مسكن كه بانك تخصصي اين امر مي باشد نيز از ۱۲ ميليون تومان تجاوز نمي كند.

وام ازدواج  ۷۵ هزار زوج
002049.jpg
دبير ستاد پيوندهاي آسماني شهرداري تهران از پرداخت ۴۰ هزار وام به زوج هاي جوان تهراني تا پايان مهر ماه جاري خبر داد.
دكتر مجيد جمشيديان ضمن موفقيت آميز خواندن روند پرداخت وام ازدواج، به خبرنگار اجتماعي «مهر» گفت: در حال حاضر روزانه ۷۵۰ نفر براي دريافت وام به صندوق هاي تعيين شده معرفي مي شوند.
وي همكاري صندوق هاي بنياد تعاون و انصار المجاهدين، را در جهت پرداخت وام به زوج هاي جوان مؤثر دانست.
همچنين به گفته دبير ستاد پيوندهاي آسماني تاكنون بيش از ۷۵ هزار مدرك متقاضي وام ازدواج به ستاد پيوندهاي آسماني رسيده است.

۵ هزار شناسنامه فني ساختمان
002061.jpg
معاون نظام مهندسي وزارت مسكن و شهرسازي خبر از صدور بيش از ۵ هزار شناسنامه فني ساختمان از بدو تدوين اين قانون تاكنون داد. محسن اكبرزاده اظهار داشت: مقررات ملي ساختمان بايد در دروس دانشگاهي رشته هاي مربوطه گنجانده شود.وي ادامه داد: ايجاد رشته مهندسي ساختمان در دانشگاههاي كشور بايد از جمله حركتهاي محوري اعضاي جديد سازمان نظام مهندسي باشد، چرا كه رشته هاي عمران و ديگر رشته هاي موجود به دليل مطالعات جنبي از قبيل راهسازي و سدسازي از بحث ساختمان فاصله مي گيرد.اكبرزاده همچنين خواستار تصحيح قانون شوراي انتظامي نظام مهندسي شد.

رئيس مركز مديريت و پيشگيري بحران شهر تهران :
انبارهاي نفت بايد از تهران منتقل شوند
گروه شهري: پس از گذشت هفته ها از بروز مشكل زيست محيطي نفوذ نفت در زمين هاي كشاورزي روستاي اسماعيل آباد شهر ري و بحث هاي گوناگون درباره علل و پيامدهاي اين واقعه ، اينك بر مبناي اعلام رئيس مركز مديريت و پيشگيري بحران شهر تهران، نشت نفت از انبار نفت شهرستان ري، يكي از علت هاي وقوع اين حادثه مهم زيست محيطي بوده است. در عين حال، هيأتي از سوي رئيس جمهوري كشورمان مأمور بررسي علل حادثه نشت نفت در اراضي اسماعيل آباد شده است.
مازيار حسيني رئيس مركز مديريت و پيشگيري بحران شهر تهران، ضمن اعلام اين خبر، هشدار داده است كه انبارهاي ذخيره نفت تهران با ۳۰ سال قدمت، از كانون هاي پر خطر به هنگام وقوع زمين لرزه محسوب مي شوند به همين دليل لازم است هر چه سريع تر نسبت به جا به جايي اين انبارها اقدام شود. وي انبارهاي نفت قوچك در شمال شرق، كن در شمال غرب و نازي آباد در جنوب تهران را از منابع خطرساز به هنگام وقوع زمين لرزه مي داند. حسيني در عين حال يادآور شد كه وزارت نفت مطالعاتي را در زمينه انتقال انبارها و خطوط لوله نفت انجام داده است. وي خواستار تسريع در انجام اين مطالعات و اقدامات نهايي شد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |   شهري   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |