سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۱۶
خيابان هاي مركز شهر، مركز خريدند
خريد از بورس به نفع شماست 
وقتي ترافيك را تحمل كنيد و صفوف طولاني پشت چراغ قرمزها را نيز و تمام اين مسيرهاي منتهي به مركز شهر را از زيرچرخ خودروها يا پاشن كفش هايتان در كنيد، پس از خريد خوشحال خواهيد بود. معمولا تنوع و قيمت به گونه اي است كه شما دست خالي باز نمي گرديد
هرگاه براي خريد كردن وارد بورس همان كالا شويد، با گزينه هاي بيشتري براي انتخاب مواجه هستيد، وارد بورس كه شويد از فرم ظاهري تا كارخانه ساخت جنس، تنوع زيادي دارد
018135.jpg
تهران شهر شلوغي است، قبول. ترافيك سنگين دارد و هواي آلوده، درست. ولي باور كنيد آنقدرها هم اين پايتخت تو سري خورده  ما را نبايد تو سري زد.
هرچند به لحاظ زيبايي معماري فاقد همگوني  و هارموني خاصي است ولي در همين خيابان  هاي دراز و پهن تو در تو، نكته هايي نهفته كه جالب توجه است و مقداري هم به شهرهاي مدرن اصولي نزديك. به هر حال در تمام تلخي هاي دود سرب، مي شود نقاطي از اميد براي زندگي در تهران پيدا كرد.
شما در هر نقطه ازكلانشهر ايران باشيد ، خريد كردن و تهيه مايحتاج زندگي چندان سخت نيست. امروز ديگر براي تهيه نان لازم نيست مسير آسياب را با الاغ و قاطر طي كنيم و آرد خريده شده را به نانوا بسپاريم و فردا روزي برويم نانمان را تحويل بگيريم. امروزه زندگي داراي تسهيلاتي است. اين تسهيلات به گونه اي خاص در هر جامعه تقسيم بندي مي شود و در اختيار اقشار مختلف قرار مي گيرد. نان و سبزي و شير را كه مي شود از سوپر ماركت محل به شكل روزانه وتازه خريداري كرد . يكسري وسايل زندگي كه يكبار يا بيشتر در سال خريداري مي شود، از اين رو بايد در اين قبيل خريدها دقت زيادي كرد. كالاي جديد قرار است مدت ها در اختيارتان باشد. خوب است اين نكته را از قلم نيندازيم وسايلي كه با ما در ارتباط هستند به شدت روي شخصيت و اعصاب مان تاثير گذارند.
محلات يا بورس ها
بسياري از بورس هاي تهران در مركز شهر متمركز شده است. رفت و آمد زياد براي خريد اين كالاها، محله هاي بورس را شلوغ مي كند. معمولا اين بخش هاي شهر از محلات قديمي به شمار مي روند. مردم محل برخي قديمي و برخي مهاجر، متضرر به تحمل انواع سر و صداها شده اند.
چند سال پيش شهرداري تهران تصميمي گرفت مبني بر بيرون راندن مشاغل صنعتي از سطح شهر. با اين اقدام بسياري از مردم توانستند شب سر آرام بر بالين بگذارند. اغلب واحدهاي صنعتي در حاشيه شهر تمركز يافت و چون از قبل برايشان جايي در نظر نگرفتند، آسيب اين مشاغل از پنجره ديگري گريبان پايتخت را گرفت. حاشيه نشيني كارگران تمام نقشه ها را به آب رساند. انگار تمام اين هزينه ها براي سلامتي بهداشت روان جامعه براي آب درهاون كوبيدن بوده است.
به هر حال واحدهاي صنعتي خود را از تهران دور كردند، ولي بورس در محلات حكايت ديگري دارد. با شيوع بازارهاي بورس در تهران محله هاي قديمي آماج هجوم خريداران واقع شد. به جز مغازه ها و كاركنانشان، خريداران و واسطه ها نيز به اين محله ها آمد و شد مي كنند. از اين رو قيمت زمين و خانه دراين محلات افزايش پيدا كرد. وقتي ملك مسكوني شما ارزش تجاري يابد، منتظر سرريز پول زيادي به جيب هايتان خواهيد بود.
هرگاه براي خريد كردن وارد بورس همان كالا شويد، با گزينه هاي بيشتري براي انتخاب مواجه هستيد، كالاي مورد نيازتان هرچه باشد، فرقي نمي كند. وارد بورس كه شويد از فرم ظاهري تا كارخانه ساخت جنس، تنوع زيادي دارد. شما بسته به سليقه و مقدار هزينه اي كه براي اين كالا كنار گذاشته ايد، خريدتان را انجام مي دهيد.
وقتي ترافيك را تحمل كنيد و صفوف طولاني پشت چراغ قرمزها را نيز و تمام اين مسيرهاي منتهي به مركز شهر را از زيرچرخ خودروها يا پاشنه كفش هايتان در كنيد، پس از خريد خوشحال خواهيد بود. معمولا تنوع و قيمت به گونه اي است كه شما دست خالي باز نمي گرديد، فقط كافي است قصد خريد داشته باشيد، به طور حتم موفق مي شويد. به خاطر همين نكته است كه وقتي وارد بازار هاي بورس مي شويد، فروشندگان شما را به فروشگاه هاي خود دعوت مي كنند. معمولا اين رسم باعث آزار و اذيت برخي مشتريان شده و آنها را مي تاراند. برخي مردم ولي از اين برقراري ارتباط لذت مي برند و دعوت را مي پذيرند. به شما پيشنهاد مي كنيم اين دعوت را بپذيريد و داخل شويد، ديدن كالاها برايتان خرجي ندارد. بدون هرگونه رودربايستي وارد مغازه شويد، كالا را ورانداز كنيد، از نشان شركت توليد كننده كيفيت و قيمت اطمينان حاصل كنيد. حال مختاريد از اين فروشگاه خريدتان را انجام بدهيد يا ندهيد.
وقتي وارد بازارهاي بورس مي شويد، كالاي مورد نيازتان را خوب با ذكر مشخصات از فروشندگان بخواهيد. يادتان باشد قرار نيست نخستين مغازه، محل خريد باشد. بسيار پيش مي آيد كه همان كالاي فروشگاه بدوي بهترين گزينه براي انتخاب شما باشد ولي ديدن و وارسي كردن ضمن خريد مطمئن تر، اطلاعاتي نيز از آن بازار در اختيارتان قرار مي دهد. يكي ديگر از محاسن بورس هاي تهران، گونه چيدمان فروشگاه هاست. معمولا آنها در راسته يك خيابان شانه به شانه و رو در روي هم ايستاده اند. ويترين ما به مثابه شناسنامه هر مغازه بخشي از نگاهتان را پر مي كند. اگر ويترين ها را با دقت بنگريد، كالاهايي در گوشه و كنار آن به چشمتان مي خورد كه شايد در مغازه هاي ديگر موجود نباشد. هنگام نظر انداختن به ويترين، سعي كنيد تمام اطلاعات اين محوطه كوچك خوش آب و رنگ را به ذهن بسپاريد.
در خيابان مي توانيد يك مغازه را مبدا قرار دهيد. از همان سو پايين يا بالا برويد و از سوي ديگر مسيرتان را تغيير دهيد. اگر يك بار راسته خياباني را براي ديدن كالاهايي خاص بالا و پايين كنيد، به طور قطع خريدي بهتر انجام مي دهيد؛ خريدي به لحاظ قيمت و كيفيت مناسب.

فروشگاه
قيمت  خودروهاي  صفر كيلومتر در بازار تهران
اتحاديه  صنف  دارندگان  نمايشگاه ها و فروشندگان  اتومبيل  تهران  قيمت  انواع  خودروهاي  صفر كيلومتر را در هفته  منتهي  به  دوازدهم  مهر ماه  اعلام  كرد.
به  گزارش  گروه  اقتصادي  واحد مركزي  خبر،قيمت  خودروهاي  مختلف  در اين  مدت  به   شرح زير  بود:
83 تا 84
بهترين  رنگ 
وانت  نيسان 
5/ 68 تا 69
سفيد قديم 
سواري  پرايد نسيم  فول  دي  ام 
۷۰ تا 5/70
سفيد جديد
سواري  پرايد نسيم  فول  دي  ام 
5/ 68 تا 70
يشمي  قديم 
سواري  پرايد نسيم  فول  دي  ام 
74 تا 75
بهترين  رنگ 
پرايد 141
123 تا 124
سفيد
سواري  دووسي  يلو
125 تا 126
بژ جديد
سواري  دووسي  يلو
125 تا 126
مشكي  متاليك 
سواري  دووسي  يلو
69 تا 70
نقره اي 
سواري  دوو ماتيز
69 تا 70
مشكي  متاليك 
سواري  دوو ماتيز
۴۳۰ تا 435
6 سيلندر فول 
موسو
385 تا 390
6 سيلندر دنده اي 
موسو
53 تا 54
سفيد
وانت  پيكان 
۲۴۰ تا 245
بهترين  رنگ 
وانت  پيكاپ 
5/ 48 تا 49
بهترين  رنگ 
سواري  سپند پي  كي 
۳۰۰ تا 305
چهارسيلندر بهترين  رنگ 
رونيز
392
بهترين  رنگ  اتوماتيك  در كارخانه 
ماكسيما
352
بهترين  رنگ  دنده  اي  در كارخانه 
ماكسيما
143
بهترين  رنگ  در كارخانه 
پروتون  4 در 
147
بهترين  رنگ  در كارخانه 
پروتون  5 در 
94
بهترين  رنگ  در كارخانه 
سيناد يك  رنگ 
5/ 97
بهترين  رنگ  در كارخانه 
سيناد دو رنگ 
101 تا 5/ 101
بهترين  رنگ 
وانت  تك  كابين  مزدا
5/ 117 تا 120
بهترين  رنگ 
وانت  دوكابين  مزدا
215 تا 230
بهترين  رنگ 
سواري  مزدا با اربگ 
۷۰ تا 5/70
سفيد جديد
سواري  پرايد صبا فول  جي  تي  ايكس 
5/ 68 تا 69
سفيد قديم 
سواري  پرايد صبا فول  جي  تي  ايكس 
5/70 تا 71
يشمي  جديد
سواري  پرايد صبا فول  جي  تي  ايكس 
5/ 68 تا 70
يشمي  قديم 
سواري  پرايد صبا فول  جي  تي  ايكس 
227 تا 230
بهترين  رنگ 
سواري  زانتيا سوپر دولوكس 
238 تا 240
كارتكس بهترين  رنگ 
سواري  زانتيا
۵‎/۷۰ تا 71
سفيد با كولرو هيدروليك 
سواري  1600 آر دي 
72 تا 73
يشمي  باكولرو هيدروليك 
سواري  1600 آر دي 
71 تا 5/ 71
عدسي  باكولرو هيدروليك 
سواري  1600 آر دي 
71 تا 5/ 71
آبي نفتي  باكولرو هيدروليك 
سواري  1600 آر دي 
5/ 118 تا 119
مشكي  متاليك 
سواري  پژو 1800جي ال ايكس 
116 تا 117
بژ طلا يي 
سواري  پژو 1800جي ال ايكس 
116 تا 117
نوك  مدادي 
سواري  پژو 1800جي ال ايكس 
115 تا 116
عنابي
سواري  پژو 1800جي ال ايكس 
157 تا 158
نقره اي  متاليك 
سواري  پژوپارس پرشيا
157 تا 158
مشكي  متاليك 
سواري  پژوپارس پرشيا
185 تا 186
16 سوپاپ  جديد
سواري  پژوپارس پرشيا
5/ 103 تا 5/ 104
نقره اي  / مشكي 
سواري  پژو 206
126 تا 127
تيپ  5 بهترين  رنگ 
سواري  پژو 206
156 تا 157
بهترين  رنگ  اتوماتيك 
سواري  پژو 206
5/ 103 تا 104
قرمز‎/ آبي متاليك 
سواري  پژو 206
117 تا 118
توكرم  مشكي ‎/ نقره اي  چوبكاري  شده 
سمند خودرو ملي 
117 تا 118
توكرم  چوبكاري  بژ
سمند خودرو ملي 
116 تا 117
سفيد توكرم 
سمند خودرو ملي 
5/ 58 تا 60
سفيد سقف  معمولي 
پيكان  انژكتوري 

بازتاب
جوابيه مخابرات 
احتراما، در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 3494 مورخ 22/6/83 صفحه 22 آن نشريه به اطلاع مي  رساند:
بر اساس گزارش اداره كل منطقه 3 تلفن شهري، وديعه تلفن متقاضي محترم خانم يا آقاي ميرطاهري به علت عدم وجود امكانات كابلي داير نگرديده است. لذا با توجه به اينكه طرح تقويت كابل مركز تلفن هجرت در دست اقدام مي  باشد به زودي نسبت به دايري ودايع متقاضيان اقدام خواهد شد.
جوابيه برق ولنجك
در تاريخ 21/6/83 در ستون درد دل مطلبي درج شد و مشكل نوسان برق خيابان 22 ولنجك از زبان اهالي محل نوشته شد. پس از آن جوابيه زير از سوي شركت توزيع نيروي برق شمال شرقي تهران برايمان ارسال شد:به آگاهي اهالي محترم خيابان۲۲ ولنجك مي رساند كه با جمع آوري مصارف غير مجاز ساختمان هاي در حال ساخت و نيز اصلاح شبكه مشكل آن محل برطرف گرديد،به طوري كه ولتاژ در محل مصرف در حد استاندارد مي باشد.

بازار۲
كاهش قيمت اتومبيل 
018144.jpg
به گزارش خبرگزاري فارس، بهاي انواع مختلف خودروهاي ساخت شركت ايران خودرو با توجه به پايان فصل تابستان برخلاف ثابت ماندن بهاي خودروهاي ساير شركت ها، كاهش نشان داد. اين گزارش به نقل از آگاهان بازار مي افزايد: ركود در خريد و فروش خودرو و افزايش عرضه و پايين آمدن تقاضا طي دو هفته گذشته، موجب شده است تا بهاي خودروهايي كه به طور نسبي متقاضي بيشتري دارند، كاهش قابل ملاحظه اي بيابند. قيمت پيكان صفر سقف معمولي با 100 هزار تومان كاهش نسبت به 30 شهريور ماه سال جاري به پنج ميليون و 750 هزار تومان و پيكان صفر سقف پژويي نيز با همين ميزان كاهش به پنج ميليون و 800 تومان رسيد. قيمت پيكان در 40 روز گذشته كه به شش ميليون و 50 هزار ريال تومان رسيده بود، از اين تاريخ تاكنون بالغ بر 300 هزار تومان كاهش يافته است. بر اساس اين گزارش، …پژو آردي” نيز نسبت به 45 روز گذشته با 200 هزار تومان كاهش 6 ميليون و 900 هزار معامله شد. بيشترين كاهش قيمت مربوط به پژو 405 با 350 هزار تومان و سمند با 400 هزار تومان است. گزارش ها از بازار تهران حاكي است كه بهاي پژو 206 تيپ۲ نيز نسبت به يك ماه گذشته 200 هزار تومان كاهش يافته است .

بازار۱
خط فقر: 185 هزار تومان 
018147.jpg
درآمد ماهانه يك ميليون و 850 هزار ريال به عنوان خط فقر نسبي براي خانوار پنج نفره شهري تعيين شده است . بر اساس گزارش دفتر اقتصاد كلان سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور، رقم يادشده به قيمت جاري و براي سال۱۳۸۲ محاسبه شده و به اين معني است كه خانوار شهري با پنج نفر جمعيت چنانچه درآمدي زير رقم يادشده داشته باشد، زير خط فقر زندگي مي كنند. به دليل بالا بودن هزينه زندگي در شهرها خط فقر در مناطق شهري همواره بالاتر از مناطق روستايي بوده و اين رقم در سال۱۳۸۲ براي مناطق روستايي يك ميليون و۱۱۵ ريال اعلام شد. شناسايي افراد فقير در قالب تعيين خط فقر صورت مي  گيرد، يكي از روش هاي تعيين خط فقر رتبه بندي خانوارها طبق هزينه خانوار است كه بر اين اساس 50 درصد هزينه خانوار ميانه نصف ميانگين هزينه خانوار به عنوان خط فقر نسبي خط فقر اول تعيين مي شود. طبق اطلاعات خام بودجه خانوار، خط فقر نسبي در سال 1381 براي يك خانوار پنج نفره به قيمت ثابت سال 81 در جامعه شهري يك ميليون و 500 هزار ريال و در جامعه روستايي 908 هزار ريال بود. همچنين ربع هزينه خانوار ميانه ربع ميانگين هزينه خانوار به عنوان خط فقر مطلق خ فقر دوم تعريف مي شود كه شدت فقر براي خانوارهاي زيرخط فقر دوم بيشتر از خط فقر اول است . به گفته مسوولان سازمان مديريت و برنامه ريزي در زمان حاضر حدود 10 ميليون نفر در كشور زيرخط فقر درآمد دارند.

بازار كار
اعزام فارغ التحصيلان به استراليا
018138.jpg
مشاور اداره كل توسعه اشتغال خارج، از اعزام فارغ التحصيلان ايران براي اشتغال به استراليا خبر داد و گفت: در حال حاضر قراردادهايي در اين خصوص منعقد شده تا بتوانيم نيروهاي جوان ايراني را با آشنايي اندك به زبان خارجي، اعزام كنيم.
بابك محمدزاده در گفت و گو با خبرگزاري فارس، افزود: اداراه كل توسعه اشتغال در خارج از كشور جهت كار، در وزارت كار تشكيل شده است.
در حال حاضر برنامه ريزي اعزام بيش از 200 نفر نيرو به استراليا تصويب شده است.
براي اعزام نيرو به خارج از كشور كارجوها بايد به كاريابي هايي كه داراي مجوز هستند، مراجعه  كنند و از شرايط اعزام به كشورهايي كه امكان اشتغال در آن وجود دارد، آگاه شوند و پس از موافقت ثبت نام به عمل مي آيد.
به هر حال اگر دوست داريد در يك كشور ديگر كار كنيد و مدركتان بي استفاده مانده، همين امروز به يك مركز كاريابي مراجعه كنيد.

درد دل
به ما زنگ بزنيد
۲۰۵۲۶۲۷ تماس شنبه تا چهارشنبه 10الي 12
پل عابر
در خيابان آزادي، تقاطع استاد معين نياز شديد به پل عابر پياده داريم.
زير پل يا انبار ضايعات
بلوار شهرداري، زيرگذر و كنار پل يادگار امام، انبار ضايعات و محل استقرار تعداد زيادي چادر جهت زندگي كارگران سازمان آب و فاضلاب و شهرداري شده، بدون وجود سرويس بهداشتي. هم بوي بدي مي آيد و هم آسايش مردم را از بين برده اند.
پاك نمي كنند
راهنمايي و رانندگي خلافي ها را اعلام مي كند و مردم به بانك ها پرداخت مي كنند، ولي دوباره كه براي گرفتن خلافي ها مي رويم، از كامپيوترهايشان پاك نشده است.
رشوه و مواد مخدر
در سه راه آذري، خيابان اردشير يا امام زاده حسن يا اقبال برخي مامورها رشوه مي گيرند و مواد مخدر و مشروبات به راحتي مبادله مي شود.
جانباز
از سال 74 تا امروز يك ريال حقوق نگرفته ام، نه مسكني و نه چيز ديگر. ماهيانه 2 هزار و 500 تومان مي دادند تا سال 82 كه اصلا مبلغي نيست و آن هم قطع شد. گفتند بودجه نيست بايد بنياد بدهد. واقعا كسي نيست به داد ما برسد.
مسكوني يا تجاري؟
در منطقه 6، ميدان ولي عصر، كوچه فيروزه، از اكثر خانه هاي مسكوني، استفاده تجاري مي كنند. آسايش مردم را به هم ريخته اند.
نسيم
معضلي به نام تلفن همراه
فيش هاي تلفن همراه به شكل وكالتي قابل انتقال است. اين قانون جديد شركت مخابرات صداي همه را درآورده، آنها هم زنگ تلفن ستون درد دل را. سال گذشته كه انتقال تلفن همراه به شكل قطعي ميسر بود، امكان سوء استفاده كمتر بود مردم معترض هستند كه با اين روش يك تلفن به چند نفر فروخته مي شود و بزه كلاهبرداري رونق پيدا مي كند. لطفا شركت مخابرات بازنگري كند.
بانك ها را زياد كنيد
اهالي سلطان آباد جاده ساوه در زمان پرداخت بهاي آب ماتم مي  گيرند چرا كه دو بانك موجود در محله فوق الذكر قادر به جوابگويي سيل جمعيت نيست و البته اين معضل در موقع پرداخت ساير ديون همچون برق و تلفن نيز وجود دارد و لذا مستدعي  است كه مقامات عاليرتبه و بلندپايه كشور از شورا و شهرداري و بانك و از هر نهاد و ارگان ذيربط بخواهند كه به اين معضلات پايان دهند.
پ- انصاري 
زائر سراي رايگان 
در مشهد مقدس، زائر سرايي بود، رايگان. كارمندان اداره غله كه مسافرت مي رفتند،  آنجا اسكان پيدا مي كردند. اخيرا مسوول آن تغيير كرده و از مسافران هزينه دريافت مي كنند. اين با سياست تشويق به گردشگري جور در نمي آيد.
جايزه را نداده اند
در مسابقات قرعه كشي بانك ملت برنده پژو شدم. مراسم قرعه كشي قبل از عيد انجام شد. بانك هاي ديگر جوايز شان را تا شهريور ماه تحويل برندگان دادند. ولي هنوز جايزه ام را تحويل نداده اند و مدعي اند شركت ايران خودرو هنوز سند به نام شما نزده است.
رضا حسين پور
امكانات نداريم 
خيابان سردار جنگل در محله پونك فاقد امكانات است. شعبه بانكي و كيوسك مطبوعاتي در اين محله به چشم نمي آيد. تابلوها و نام هايشان به هم شبيه هستند. به همين دليل عمليات پستي دچار اخلال مي شود.
محمدي 
بد منظره است 
انتهاي خيابان طالقاني، منشعب از بزرگراه اشرفي اصفهاني پونك محله مسكوني دارد. به دليل نيمه تمام ماندن پروژه ديوار كشي، محله بسيار بد منظره شده و وضعيت نامطلوبي پيدا كرده است. نبود سرعت گير نيز از دردسرهاي ديگر است.
اهالي محل

بازار۳
اكثر مصرف كنندگان گوشت قشر مرفه هستند
018141.jpg
رئيس اتحاديه گوشت گاوي تهران بازار گوشت كشور را بدون متولي دانست و گفت: در حال حاضر به دليل عدم دخالت و نظارت دولت در بازار گوشت، اين بازار دچار نابساماني شده و زيان حاصل از آن تنها به مصرف كننده و توزيع كننده وارد مي شود.
در سال هاي گذشته سازمانهاي مختلفي از جمله سازمان غله، چاي و گوشت به دليل عملكرد نظارتي، وضعيت عرضه و تقاضاي بازار را هماهنگ مي كردند.
اما وضعيت بازار گوشت به نحوي است كه گراني اين ماده پروتئيني سبب خارج شدن بسياري از مصرف كنندگان از چرخه مصرف آن شده است ضمن آنكه در حال حاضر اكثر مصرف كنندگان گوشت، قشر مرفه هستند و افزايش قيمت گوشت فرقي به حال آنها ندارد.
وي به تعطيل شدن بسياري از كشتارگاه ها به دليل صنعتي نبودن آن اشاره كرد و گفت : دور بودن كشتارگاه هاي صنعتي، سبب طولانيتر شدن مسافت و در نتيجه منجر به افزايش هزينه توزيع و به دنبال آن قيمت گوشت شده است .
رئيس اتحاديه گوشت گاوي تهران با اشاره به بدون استفاده ماندن نخستين مركز مكانيزه عرضه دام زنده درمنطقه كهريزك تهران كه 23 خرداد ماه امسال توسط وزير كشاورزي افتتاح شد، تصريح كرد: بايد علت اين امر كارشناسي شود كه چرا باوجود صرف اين همه هزينه، دامداران از اين مركز استقبالي نكردند.
گفته مي شود براي راه اندازي اين مركز بيش از 90 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است .
به گفته عليزادنيا، اين امر سبب سوء استفاده دلالان از بازار عرضه دام زنده شده به نحوي كه با گران شدن قيمت دام، نرخ گوشت نيز افزايش مي يابد.
دولت بايد با تثبيت نگه داشتن قيمت علوفه، جو، كنجاله كه يك عامل مهم در افزايش هزينه توليد دام است، از بروز بحران در بازار گوشت جلوگيري كند.
ثابت ماندن قيمت دام منوط به ثابت ماندن قيمت علوفه در بازار است كه در اين صورت دست دلالان از بازار گوشت نيز كوتاه مي شود در غير اين صورت با بروز نابساماني دربازار علوفه، دلالان از اين وضعيت براي رسيدن به مقاصد خود استفاده مي كنند.سرمايه گذار هم با ثابت بودن قيمت علوفه، مي تواند براي سرمايه گذاري در اين صنعت، برنامه ريزي كند.
نابسامان بودن بازار گوشت و به خصوص وضعيت قيمت علوفه كه سبب افزايش هزينه توليد دام شده، سرمايه گذاري در اين حوزه را منتفي كرده است . عليزادنيا به سخنان وزير جهاد كشاورزي در همايش ملي صنعت دامپروري در مردادماه امسال كه اظهارداشت توليد گوشت صرفه اقتصادي ندارد، اشاره كرد وگفت : اين سخنان نشان داد، قيمت گوشت از نرخ كنوني آن بايد گرانتر فروخته شود و اين در حالي است كه با قيمت كنوني گوشت قرمز در بازار و كاهش مصرف كنندگان، اكثر اقشار جامعه از مصرف اين ماده پروتئيني محروم خواهند شد.
در صورتي كه دولت توجهي به بازار گوشت قرمز نكند و متولي آن نشود، بازار گوشت قرمز از توليد تا مصرف به بحران كشيده خواهد شد. وي قيمت كنوني گوشت قرمز گوشت گوساله بدون استخوان در بازار را بين 45 هزار تا۴۷ هزار ريال عنوان كرد.

دخل و خرج
ايرانشهر
خبرسازان
در شهر
سفر و طبيعت
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  سفر و طبيعت  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |