سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۲۳ - Oct 12, 2004
رئيس دادگستري استان تهران:
علني بودن دادگاه پاكدشت به مصلحت نيست 
مهاجرت غير قانوني ، برق دزدي و حلبي آباد نشيني، مواردي است كه شوراي امنيت ملي بايد در موردشان تصميم بگيرد
نه فقر مادي و فرهنگي تمام علت بروز جرايم است و نه وضع خوب مادي. علت هايي وجود دارند كه زمينه ايجاد جرم را فراهم مي كنند. ما بايد به همه آنها توجه داشته باشيم 
003489.jpg
رئيس كل دادگستري كل استان تهران گفت: من بارها به نيروي انتظامي گفته ام كه وقتي جرمي در خيابان به صورت مشهود رخ مي دهد چنان برخورد كنيد كه ابهت نظام را بالا ببرد.
عباسعلي عليزاده رئيس كل دادگستري كل استان تهران درحاشيه ملاقات مردمي ديروز خود درخصوص دستگيري فردي متهم به جرايمي شبيه متهمان پاكدشت در غرب تهران گفت: نه فقر مادي و فرهنگي تمام علت بروز جرايم است و نه وضع خوب مادي. علت هايي وجود دارند كه زمينه ايجاد جرم را فراهم مي كنند. ما بايد به همه آنها توجه داشته باشيم. منطقه بروز جرم يكي از آنهاست، در عين حال نحوه برخورد با جرايم با توجه به منطقه وقوع آن فرق مي كند. به عبارت ديگر نحوه برخورد با جرم در شميرانات با برخورد با كسي كه در خيابان به عربده كشي و چاقوكشي مي پردازد فرق مي كند. موضوع افزايش آزار واذيت جنسي كه شما مي گوييد بايد در مورد پرونده رسيدگي شود و تمام جوانب بررسي شود و با توجه به آنها برخورد شود و بايد ديد كه آيا اين فرد جوان اين كار را از روي اضطرار انجام داده يا بر اثر شهوت بوده است. وي در مورد علت غير علني بودن دادگاه پاكدشت گفت: براساس ماده 188 قانون آئين دادرسي، اصل بر اين است كه دادگاه ها علني باشد مگر مواردي كه به تشخيص دادگاه منافي عفت عمومي و باعث خدشه دار شدن احساسات مردم شود. در قتل كودكان پاكدشتي در موضوع اعمال عمل خلاف شرع و قتل مطرح است. در مورد قتل ها مساله اي براي علني بودن آن نداريم. اما در مورد كودكاني كه عمل خلاف شرع در موردشان صورت گرفته بايد بگويم مصلحت نيست دادگاه تعدادي از اين كودكان كه زنده اند و خانواده كساني كه كودكان شان فوت كرده اند علني باشد. روز قبل 5 نفر قاضي تمام اين موارد را بررسي كرده و نظر نهايي خود را مبني بر غير علني بودن آن صادر كردند. اين قرار هم قانوني است و هم مصلحت اجتماعي اقتضا مي كند قرار اجرا شود.
عباسعلي عليزاده، در مورد پيشنهاد دو قسمتي كردن دادگاه و رسيدگي جزا به موضوعات قتل و عمل خلاف شرع گفت: از آنجايي كه معلوم نيست متهم، شكات و وكلاي آنها در حين دادگاه به فراخور روند دادگاه چه صحبتي كنند و جرم قتل در ارتباط مستقيم با جرم آزار و اذيت جنسي است نمي  توان آنها را از هم جدا كرد. البته طوري تنظيم كرده ايم كه از طريق رسانه ها مردم در جريان آن قسمت از جرم كه مي  توان مطرح كرد قرار گيرند. وي در مورد گزارش هيات اعزامي دادگستري به پاكدشت گفت: اين گزارش به همه مقامات رده بالا ارايه شده است و شخص رئيس جمهوري دستور داده اند كه در هر رده و مقامي كه قصوري صورت گرفته اعلام و برخورد شود. همچنين دستگاه قضائي هم در مورد متخلفان مشخص شد. در اين گزارش دستور اكيد رسيدگي صادر
كرده اند من يك هفته پس از دادگاه قاتلان پاكدشت نام و قصور مسوولان مربوطه را اعلام خواهم كرد.
وي در پاسخ به سوالي در مورد شايعه غيرمتخصص بودن بازپرس ها و قضات اين منطقه از استان در برخورد با جريان پاكدشت گفت: وقتي كسي در دستگاه قضائي  سمتي را مي  گيرد مراجعي چون ارزشيابي قضات، حفاظت اطلاعات قوه قضائيه و كارگزيني، پرونده آن را بررسي و صلاحيت او را تاييد  مي كنند. اينطور نيست كه با رابطه و بدون ضابطه مسووليت پذيرفته باشد. اگر برخلاف اين روند باشد تخلف صورت گرفته است، اجازه بدهيد يك هفته آينده تقصيرهايمان را بگوييم.
دادگستري ضعيف نبوده، برخي از مسوولان كوتاهي و قصور داشته اند كه تا دادگاه برگزار نشود من اجازه ندارم بگويم.
وي در ادامه گفت: البته منطقه پاكدشت منطقه اي بسيار خاص است. تعداد زيادي از افاغنه در آنجا وجود دارند. كوره هاي آجرپزي و چاله هايي با عمق 35 متر و ... كه باعث مي شود افراد در روز روشن با اسلحه هم از آنجا عبور نكنند.
حاشيه نشيني در اطراف تهران، بيكاري و فقر در وقوع جرايم در اين منطقه تاثير بسيار زيادي دارد. نمونه اين مناطق قرچك و ورامين است كه جمعيتش نسبت به اوايل انقلاب حدود 15 برابر شده است. با اينكه در آنجا 7 - 6 دادگاه داير شده است و شعبات شوراي حل اختلاف مشغولند، باز هم ما حريف آنجا نمي شويم. من دو سه مرتبه نسبت به قرچك اعلام خطر كرده ام. بخش گلستان (رباط كريم نيز همين وضعيت را دارد. مهاجرت غير قانوني ، برق دزدي و حلبي آباد نشيني، مواردي است كه شوراي امنيت ملي بايد در موردشان تصميم بگيرد. اگر بخواهيم مواردي چون قتل هاي محفلي كرمان، قتل هاي زنجيره اي مشهد و مواردي چون پاكدشت رخ ندهد بايد پس از بررسي، امكانات اختصاص داده شود.
آيا نيروي انتظامي كه بايد براي پاكدشت و قيامدشت امنيت فراهم كند امكانات دارد؟ نه ندارد.
عباسعلي عليزاده در مورد انتقاد نمايندگان مجلس از نحوه مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: برخورد با جرايم اقتصادي بحث بسيار ظريف و حساسي است و حرف زدن در اين مورد كار بسيار ساده اي است، ولي در مقام عمل بايد طوري عمل شود كه فرار سرمايه ها و ناامنيتي در زمينه هاي انجام كار اقتصادي ايجاد نشود. اين در حالي است كه مبارزه با مفاسد اقتصادي به تنهايي قابل حل نيست.
رئيس قوه قضائيه بارها اعلام كرده اند كه حتي كارمندان شعبات رسيدگي كننده به جرايم اقتصادي نيز بايد دانش اقتصادي داشته باشند و معني اقتصاد سالم و غير سالم را بدانند.
وي در مورد پرونده شهرام جزايري گفت: كساني كه در پرونده شهرام جزايري پول دريافت كرده اند دو دسته اند: يا نادانسته اين كار را كرده اند و صرف امور خيريه شده كه اين جرم نيست يا اينكه دانسته اين پول را دريافت كرده اند كه همه پول ها مسترد شده است.

مردي پسرعمويش را كشت
اختلافات مالي دو پسر عموي افغان ، ديروز در شهريار كرج منجر به درگيري و قتل يكي از آنان شد.
ماموران كلانتري 16 انديشه شهرستان شهريار ديروز از درگيري بين دو تبعه افغان باخبر و بلافاصله عازم محل شدند، اما قبل از رسيدن ماموران به صحنه، نزاع به قتل منجر شد.
براساس اين گزارش، پليس با مشاهده جسد پسر جواني كه با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده بود، آگاه شد كه قبل از وقوع جنايت، درگيري شديدي بين مقتول < حسين - ق > با پسرعمويش <يعقوب > متهم به قتل روي داده است.
اين گزارش حاكي است، كارآگاهان با آغاز تحقيقات خود و پرس وجو از همسايگان متوجه شدند متهم با پسر عمويش اختلافات مالي داشته است.
گفتني است تلاش پليس براي پيدا كردن متهم فراري ادامه دارد.

حكم اعدام عامل قتل مغازه لوسترفروشي نقض شد
003492.jpg
پرونده مردجواني كه به اتهام قتل عمدي صاحب يك مغازه لوستر فروشي به اعدام محكوم شده بود، مجددا به خاطر نقص در تحقيقات به شعبه 1156 دادسراي بعثت ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 10 شب بود، احمد و پسرش كم كم در حال مرتب كردن مغازه لوستر فروشي بودند و خود را آماده رفتن به خانه مي كردند كه ناگهان صداي در مغازه به صدا درآمد. همين كه احمد برگشت با چهره عصباني <بابك.خ> روبه رو شد به او سلامي كرد و از او خواست تا بنشيند، اما او بدون هيچ مقدمه اي يك اسلحه كمري از كتش درآورد و به طرف احمد نشانه گرفت.
بهروز ( پسر صاحب مغازه از جايش بلند شد. بابك فرياد كشيد: زودتر پولم را بده وگرنه مي كشمت. احمد وحشت زده شده بود. مدتي قبل بابك مقداري پول به صورت امانت به احمد داده و قرار بود پس از مدتي آن را پس بگيرد، اما احمد بدقولي كرده وهمين امر باعث مشكلات مالي بين دوهمكار شده بود.
بهروز در بازجويي هايش در اداره 10 آگاهي عنوان كرد: همان لحظه بود كه بابك با پدرم درگيري لفظي پيدا كرد به طوري كه مشاجره آنان باعث درگيري شد و در يك لحظه بابك به طرف من و پدرم شليك كرد و از محل متواري شد.
پس از مرگ صاحب لوستر فروشي، ماموران كلانتري 127 در محل حادثه واقع در خيابان رسالت حضور يافتند و پس از بررسي هاي مقدماتي، پيكر خونين احمد براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت و تيمي از كارآگاهان به تعقيب بابك پرداختند. ماموران در رديابي هاي ويژه خود توانستند بابك را در يك عمليات ضربتي شناسايي و دستگير كنند. وي در بازجويي مقدماتي پس از دستگيري به قتل اعتراف و تنها انگيزه خود از وقوع جنايت را مشكلات مالي عنوان كرد.
به اين ترتيب بابك پس از برگزاري جلسه محاكمه و به درخواست اولياي دم ازسوي قاضي همتيار به قصاص نفس (اعدام محكوم شد. اما حكم صادره پس از ارسال به ديوان عالي كشور به خاطر نقص در تحقيقات نقض شد و مجددا به شعبه 1156 دادسراي بعثت انتقال يافت.

زورگيري كاراته كار تيم ملي از پدرش
دانا - يكي از اعضاي سابق تيم ملي كارته كه از پدر خود زورگيري كرده بود، دستگير شد.
اين كاراته كار سابق تيم ملي كه …سعيد” نام دارد پس از زورگيري از پدر خود، با اعلام شكايت از سوي پدر وي توسط ماموران دستگير و پرونده او به مراجع قضائي ارجاع شد.
اين جوان رزمي كار در تحقيقات انجام شده به جرم خود اعتراف كرد و با قرار بازداشت روانه زندان شد.
يك منبع آگاه در اين رابطه به خبرنگار دانا گفت: فقط در صورتيكه پدر اين جوان اعلام رضايت كند، وي تحت پيگرد قرار نخواهد گرفت ، اما ظاهرا پدر او قصد اين كار را ندارد.

فردا پيش از طلوع آفتاب، سه نفر اعدام مي شوند
قرار است فردا، پيش از طلوع آفتاب آخرين چهارشنبه قبل از ماه رمضان، سه نفر اعدام شوند. دو مرد و يك زن. زني به نام فاطمه پ كه متهم است به قتل همسر صيغه اي اش؛ قرار است صبح فردا، پيش از طلوع آفتاب، فاطمه با دو دخترش وداع كند و در برابر چشمان خانواده مقتول، طناب دار بر گردنش فرود آيد و كشيده شود و جان به جان آفرين بسپارد.
قرار است صبح فردا، حكايت سه پرونده به پايان رسد، سه پرونده جنايي. تلفن زنگ مي زند.فاطمه، زني با صدايي لرزان مي گويد: به خدا قسم من شوهرم را خيلي دوست داشتم. انگيزه قبلي نيز براي كشتن او نداشتم؛ اگر آن روز حادثه، آن اتفاق تلخ نمي افتاد و اصلا اين واقعه پيش نمي آمد تا من رو سياه شوم.
زن مدعي است كه همسر صيغه اي اش  قصد تعرض به دخترش را داشته است اما بار ديگر تلفن زنگ مي زند و مردي برافروخته از جور روزگار در مورد پرونده قتل برادر همسرش مي گويد: در آخرين دادنامه آمده است كه همه ادعاهاي متهمه در خصوص قصد تعرض همسرش به دخترش كذب است. اين يعني اين كه قاضي نيز حرف هاي دروغ او را باور نكرده است. در ضمن دختر مقتوله حاضر نشد براي اثبات گفته هايش به پزشكي قانوني برود. اين چه چيزي را ثابت مي كند.
زن از كيلومترها فاصله مي نالد: حال كه در شب هاي آخر زندگي و شايد ساعت ها پاياني عمرم به سر مي برم، مي خواهم 
از طريق روزنامه شما حرفم را به گوش اولياي دم برسانم. به آنها بگوييد اگر گذشت كنند يك مادر را بخشيده اند. درست است كه عزيزشان را از دست داده اند، ولي گذشت آنها در منظر خداوند مورد توجه خواهد بود. به آنها بگوييد به دو دخترم رحم كنند.
مرد با صدايي گرفته از دو سال عزاداري مي گويد: اگر اين زن تنها مقتول را كشته بود و آن بلاها را سر جسد نياورده بود، شايد جاي عفو و بخششي وجود داشت. ولي شما نمي دانيد چه بر سر جسد بي جان او آورده بود. باور كنيد اگر جلسه آخر دادگاه آن ادعاهاي كذب را عنوان نمي كرد، شايد گذشت مي كرديم.
زن با صدايي لرزان مي گويد: به خدا قسم من فقط به خاطر دفاع از دخترم اين عمل را انجام دادم. من عاشق همسرم بودم. عشق او در يك كفه قرار داشت و محبت مادري در كفه ديگر ترازو. اگر آن شب، فقط دو ساعت از خانه خارج مي شد، شايد خشم من نيز فرو مي نشست و اين حادثه اتفاق نمي افتاد كه او در گور شود و من زنده بگور.
مرد عصباني مي غرد: برويد بپرسيد. حتي پدر دو دختر فاطمه حاضر نيست، مسووليت دخترانش را قبول كند. مي گويد آنها را به بهزيستي بسپاريد. زن هق هق مي زند: به خاطر خدا، به خاطر دو دخترم، فقط يك ماه فرصت مي خواهم. مرد فرياد مي كشد: هيچ راهي وجود ندارد. فاطمه اعدام مي شود.
فردا، پيش از طلوع آفتاب آخرين چهارشنبه مانده به ماه رمضان، سه نفر اعدام مي شوند؛ دو مرد و يك زن.

بياييد گناهان ديگران را ببخشاييم
نامه اي به مادر و خانواده داغديده: مصيبتي كه بر خانواده شما پيش آمده جبران پذير نيست. اين را همه ما مي فهميم.
مطلب قصاص <فاطمه.پ> را در روزنامه خواندم، دلم به درد آمد براي شما كه عزيزت را از دست داده اي و براي دختران فاطمه كه ديگر مادري نيست كه از آنها مواظبت كند.
و دلم به درد آمد براي فرزندان فاطمه ها... چه بر سر آنها خواهد آمد. بچه هاي بزهكار فرزندان كه هستند؟ آنهايي كه در زيرپل ها آتش روشن مي كنند و از سرما داخل كارتن ها شب را به صبح مي رسانند، بچه هاي كه هستند؟
آنهايي كه با صورت و دست هاي كبره بسته سياه و موهاي به هم چسبيده داخل زباله ها را جست وجو مي كنند كه هستند؟ مطمئن هستم اينها مادري ندارند كه آنها را نوازش كند، غذاي گرم به آنها بدهد و لباس آنها را بشويد و بگويد پسرم، دخترم، بدو مدرسه ات دير شد.
مادر عزيز، من قصد دفاع از فاطمه را ندارم. او گناه كرده است، شكي نيست. اما آيا با قصاص فاطمه، محمد به شما برگردانده مي شود، آيا قصاص او مساله شما را حل مي كند؟ نه پس اجازه بدهيد از شما تقاضايي بكنم. دختران فاطمه هر دو به شدت مريض هستند. دختر كوچك او نياز به مراقبت دارد. آنها با فقر و بدبختي دست و پنجه نرم مي كنند. نگذاريد دو نفر ديگر به بزهكاران اضافه شوند.
مادر عزيز، من را ببخشيد. تقاضاي سنگيني از شما مي كنم، شايد اين حق را نداشته باشم ولي از شما تقاضاي عفو و بخشش اين مادر را مي كنم.
خداوند بخشنده است و دوست دارد بنده اش هم بخشنده باشد. فاطمه را به خاطر دختر كوچكش ببخشيد. بچه ها تقصيري ندارند و گناهي مرتكب نشده اند. مابه التفاوت ديه فاطمه با پسرتان را به مادري هديه كنيد كه چشم انتظار است تا كسي مخارج سنگين عمل قلبش را پرداخت كند. مطمئن باشيد هم قلب شما شاد مي شود هم روح محمد و هم اينكه قلب مادري را از ايستادن نجات داده ايد. مادر عزيز، ماه مبارك رمضان در پيش است. بياييد از خداوند بخواهيم كه راه حقيقت را به ما نشان دهد. دل هايمان را پاك كند. گناهانمان را ببخشد و به ما كمك كند گناهان ديگران را ببخشيم.
يك خواننده روزنامه همشهري 

با تاييد حكم از سوي شعبه 4 ديوان عالي كشور
شمارش معكوس براي مرگ مستاجر جوان
مستاجر جواني كه در پي برخي اختلافات صاحبخانه خود را به طرز فجيعي به قتل رسانده بود، باتاييد حكم از سوي ديوان عالي كشور در آستانه مرگ قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، اول شهريور ماه سال 71 از طريق ساكنان خيابان 16 متري در جنوب تهران به ماموران انتظامي اطلاع داده شد كه جنازه مرد ميانسالي كه به طرز فجيعي به قتل رسيده بود، در پاركينگ يك واحد مسكوني پيدا شده است. بلافاصله ماموران كلانتري به همراه بازپرس ويژه قتل -محمد سلطان همتيار - در محل حادثه حضور يافتند و در بررسي هاي مقدماتي متوجه شدند كه جنازه متعلق به <اسرافيل - الف> است كه با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده بود و عامل يا عاملان جنايت پس از به قتل رساندن اسرافيل پيكر بي جان وي را در  حاليكه داخل يك گوني گذاشته بودند، داخل پاركينگ رها كرده اند.
كارآگاهان جنايي در ادامه تحقيقات خود متوجه شدند كه مقتول در زمان وقوع جنايت به تنهايي در خانه اش بوده و اعضاي خانواده اش پس از بازگشت از كار روزانه با پيكر خونين وي در پاركينگ رو به رو شده اند.
پس از نخستين بررسي ها از محل كشف جسد، جنازه اسرافيل براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت و تيمي از كارآگاهان جنايي تهران مامور شناسايي عامل يا عاملان جنايت شدند.
به اين ترتيب كارآگاهان در رديابي هاي ويژه خود از همسايگان و خانه مقتول متوجه شدند كه ظاهرا روز حادثه كسي وارد خانه وي نشده است.
از طرفي مستاجر جواني كه در طبقه اول خانه مستقر بود و <عزيز - م> نام داشت دقيقا زمان وقوع حادثه در خانه اش بوده است. بنابراين، فرضيه اي مبني بر اينكه مستاجر جوان از وقوع قتل اطلاع داشته يا كساني كه وارد خانه شده اند را ديده باشد قوت گرفت و با دستور قاضي پرونده <عزيز> بازداشت شد وتحت بازجويي مقدماتي قرار گرفت.
وي در نخستين بازجويي ها منكر هر گونه اطلاع از وقوع جنايت شد، اما تحقيقات بعدي كارآگاهان بيانگر آن بود كه عزيز در اظهاراتش دچار تناقض گويي است، بنابراين همسر وي نيز تحت بازجويي قرار گرفت و وي در حالي كه بسيار وحشتزده بود عنوان كرد، روز حادثه همسرم از صبح در خانه بود و پس از گذشت چند ساعت بدون اينكه حرف خاصي به من بزند از خانه بيرون رفت و در را روي من قفل كرد. وقتي به خانه برگشت قدري اضطراب داشت و از من خواست تا به خانه مادرم بروم.
كارآگاهان با توجه به اظهارات زن جوان عزيز را مجددا تحت بازجويي قرار دادند، اما وي با توجه به تناقض گويي هاي مكرر به قتل اعتراف نكرد. از سوي ديگر مشخص شد كه مرد جوان در پي برخي اختلافات اخلاقي با صاحبخانه اش مدعي بوده كه وي با همسرش رابطه داشته است. بنابراين قاضي پرونده با توجه به درخواست اولياي دم مبني بر قصاص نفس (اعدام، مراسم قسامه در شعبه 1608 دادگاه جنايي تهران برگزار شد و وي به اتهام يك فقره قتل عمدي به قصاص محكوم شد. حكم صادره پس از ابلاغ به متهم براي تاييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد و چندي قبل از سوي شعبه 4 ديوان عالي كشور مورد تاييد قرار گرفت و هم اكنون پس از انجام مراحل قانوني قابل اجرا خواهد بود.

گفت وگوي سخنگوي جديد قوه قضائيه
ايسنا - اولين نشست مطبوعاتي <جمال كريمي راد>، سخنگوي جديد قوه  قضائيه، امروز (سه شنبه برگزار مي شود. پيش از انتخاب كريمي راد به عنوان سخنگوي قوه  قضائيه، غلامحسين الهام اين مسووليت را به عهده داشت كه با عضويت وي در شوراي نگهبان و پذيرفته شدن استعفايش از سمت سخنگويي قوه قضائيه، نشست هاي مطبوعاتي در اين قوه به مدت 75 روز برگزار نشد. آخرين مصاحبه مطبوعاتي الهام در سمت سخنگويي قوه  قضائيه در تاريخ 6 مردادماه 83 برگزار شد كه در همان روز وي از ارايه استعفاي خود از اين سمت به رئيس قوه  قضائيه خبر داد. پس از قبول استعفاي الهام از سوي آيت الله هاشمي شاهرودي، معاون اول قوه  قضائيه اعلام كرد كه تا انتصاب سخنگوي جديد قوه  قضائيه به سوالات خبرنگاران رسانه ها پاسخ خواهد داد و بالاخره 75 روز بعد از آخرين مصاحبه مطبوعاتي دكتر الهام، جمال كريمي راد دادستان انتظامي قضات با حفظ سمت به عنوان سخنگوي جديد قوه  قضائيه منصوب شد و قرار است كه اولين مصاحبه مطبوعاتي وي به عنوان سخنگوي قوه  قضائيه امروزبرگزار شود.

دستگيري مامور قلابي در اسلامشهر
ايسنا - داديار شعبه ششم دادسراي عمومي و انقلاب اسلامي شهرستان اسلامشهر از شناسايي و دستگيري يك كلاهبردار تحت عنوان مامور خبر داد.
فرج الله رضايي نژاد اظهار داشت: تيم 5 نفره به عنوان ماموران قلابي يكي از ارگان هاي دولتي با سپردن چك هاي مسروقه اقدام به خريد از فروشگاه هاي لوازم صوتي و تصويري، لوازم خانگي و ... مي كرد. وي با بيان اينكه مالباختگان با مراجعه به بانك متوجه  مسروقه بودن چك ها شدند، گفت: <عباس-ف> 27 ساله اهل تهران، <سعيد - م>، <پيمان - م> و <اكبر و علي - ت> با جعل عنوان مامور يكي از ارگان هاي نظامي شهرستان ساوه چك هاي مسروقه را به جاي اموال شكات دادند. رضايي نژاد، با بيان اينكه <عباس - ف> تنها بازداشت و مابقي متهمان فراري هستند، افزود: فعلا نزديك 120 ميليون ريال چك مسروقه در پرونده موجود است كه طبق اظهارات شاكي و متهم اين مبلغ افزايش خواهد يافت. وي با بيان اينكه مردم به خاطر آسيب پذيري و فراواني معاملات چك فقط از افراد معتبر چك دريافت كنند، گفت: در اين پرونده بي احتياطي مالباختگان در عدم دريافت مدارك و اسناد معتبر و بي دقتي عامل موثر در انجام اين كلاهبرداري بوده است.

اقدام به خودكشي يك سرباز
سربازي به دليل نامعلوم زماني كه در حال نگهباني بود اقدام به خودكشي كرد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 26:6 از طريق مركز فوريت هاي پليس به بازپرس ويژه قتل - حسيني - اطلاع داده شد كه سربازي به نام <عقيل> اقدام به خودكشي كرده است. بلافاصله ماموران به همراه بازپرس حسيني در صحنه حادثه حضور پيدا كردند و پس از بررسي مقدماتي از شاهدان حادثه دريافتند كه سرباز 19 ساله دقايقي قبل ا سلحه كلاشينكف خود را زير گلويش گذاشته و شليك كرده است.
با دستور بازپرس حسيني پيكر خونين عقيل براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت و تيمي از كارآگاهان در حال بررسي انگيزه خودكشي وي هستند.

سرعت رسيدگي در قتل هاي پاكدشت
محاكمه قاتلان سريالي پاكدشت كه از روز سه شنبه آغاز مي شود يكي از حساس ترين و بزرگترين محاكمه هاي قضائي ايران خواهد بود.
به همين دليل بررسي كيفيت و نحوه انجام اين محاكمه از اهميت خاصي برخوردار است. …عبدالصمد خرمشاهي” حقوقدان و وكيل دادگستري در رابطه با محاكمه قاتلان پاكدشت گفت: …طبق تبصره يك الحاقي ماده 20 قانون اصلاح قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب الحاقي سال 81 رسيدگي به جرايمي كه مجازات قانوني آن قصاص عضو، قصاص نفس، رجم، صلب يا حبس ابد باشد و همچنين رسيدگي به جرايم مطبوعاتي و سياسي در صلاحيت دادگاه كيفري استان است.> وي افزود: به همين دليل پرونده بيجه و همدستش به اين دادگاه ارجاع شده است و محاكمه متهمان از سوي 5 قاضي كه شامل يك رئيس دادگاه و 4 مستشار يا دادرس علي البدل است انجام خواهد شد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |