پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۵۲ - Nov 11, 2004
تا مرداد سال آينده
دو ميليون نفر سرمايه گذار حرفه اي بورس مي شوند
006393.jpg
گروه بورس: تعداد افرادي كه به طور حرفه اي به سرمايه گذاري در بورس مي پردازند تا مرداد سال آينده از ۸۰۰ هزار نفر فعلي به دو ميليون نفر افزايش خواهد يافت.
دبير كل بورس اوراق بهادار با اعلام اين مطلب گفت: افزايش تعداد شركت هاي كارگزاري و تقويت شبكه معاملات سهام براي تسهيل داد و ستدها از مهم ترين اقدام هاي سازمان بورس اوراق بهادار براي جلب رضايت سرمايه گذاران است.
حسين عبده تبريزي افزود: عواملي چون اعتماد به نيروهاي بازار و استقرار آنها به صورت علمي، رعايت قيمت هاي عادلانه و اصلاح قوانين و آيين نامه ها در رونق فعاليت هاي بورس ضروري است. با ايجاد اطمينان در بازار مي توان به حضور بيشتر سرمايه گذاران در بورس اميدوار بود.
وي ادامه داد: اجراي آيين نامه ارائه خدمات مشاوره و سبد گرداني موجبات حركت بازار سرمايه را به سوي انجام معاملات حرفه اي فراهم خواهد آورد. تصويب اين آئين نامه در شوراي بورس،  زمينه را براي قانونمند كردن فعاليت اين بخش از بازار سرمايه فراهم آورده است.
به گفته عبده تبريزي براساس آيين نامه ياد شده واحدهاي نظارتي سازمان بورس اوراق بهادار از اين پس بر نحوه فعاليت مراكز مشاوره و سبدگرداني نظارت كرده و با هر گونه تخلف احتمالي برخورد خواهند كرد. دبير كل بورس تهران گفت: خدمات مشاوره تا كنون به صورت غيررسمي به سهامداران ارائه مي شد، تصويب آيين نامه مزبور اين گونه خدمات را در چارچوب قانوني به نظم درخواهد آورد. از اين پس ارائه هر گونه مشاوره بايد به صورت مكتوب و با دليل و مدرك هاي مستدل و كافي صورت پذيرد.
وي افزود: تا كنون افرادي در بازار به طور رسمي به سبدگرداني اختصاصي مي پرداختند و در برابر اين كار بخشي از سود سهام به آنها تعلق مي گرفت. با تصويب اين آيين نامه راه سوءاستفاده هاي احتمالي بسته خواهد شد.
عبده تبريزي تأكيد كرد: ايجاد مراكز مشاوره و سبدگرداني مستلزم كسب مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار است. كساني كه مي خواهند اين گونه مراكز را تأسيس كنند بايد يك واحد اداري مستقل و حداقل دو كارشناس را كه گواهينامه نمايندگي كارگزاري را دريافت كرده اند در استخدام داشته و از حداقل امكانات سخت افزاري و نرم افزاري برخوردار باشند.
وي گفت: توسعه سرمايه گذاري هاي غيرمستقيم هماهنگ ساختن بازيگران بازار اصلاح قانون بازار سرمايه، مبارزه با فساد، افزايش توزيع اطلاعات و تقويت اطلاع رساني از جمله برنامه هاي سازمان بورس براي افزايش سطح مشاركت شهروندان در بازار سرمايه است.
دبير كل بورس افزود: در كنار اين ها ايجاد تنوع در محصولات مالي، كاهش ريسك، پذيرش و عرضه اوراق فروش متري مسكن، گواهي سپرده، تبديل اعتبارات اسناد داخلي، استفاده از طرح هاي اعتباري، توزيع سهام بين كارگران و كارمندان، اصلاح شيوه هاي واگذاري سهام از ديگر محورهاي توسعه بازار سرمايه تلقي مي شود.
وي تصريح كرد: توسعه فيزيكي و الكترونيك بورس، راه اندازي سامانه معاملات براي پرداخت سود سهام و تقويت شبكه كارگزاري براي دسترسي بيشتر شهروندان به بازار سرمايه از ديگر محورهاي راهبردي سازمان بورس اوراق بهادار در ۳ سال آينده است.

ابهام دوباره در عرضه سهام پرسپوليس و استقلال
فوتبال در زمين بورس
گروه بورس: همزمان با اظهار نظرهاي متفاوت مسئولان، عرضه سهام پرسپوليس و استقلال و پذيرش آن در بورس بار ديگر در هاله اي از ابهام فرو رفت.
روز گذشته اظهارات متفاوت و بعضاً  متناقض به نقل از دست اندركاران ورزشي روي خروجي خبرگزاري ها قرار گرفت.
در نخستين اظهار نظر علي فتح الله زاده مدير عامل سابق باشگاه استقلال گفت: مسئولان سازمان تربيت بدني خبر واگذاري سهام باشگاه استقلال را تكذيب كرده اند.
وي افزود: بحث واگذاري سهام پرسپوليس و استقلال از گذشته مطرح بوده و در ابتدا قرار بود سهام اين دو باشگاه در بورس عرضه شود اما چون ترازنامه آنها طي ۳ سال گذشته مثبت نبود، مقرر شد ابتدا ۳۰ درصد سهام به بخش خصوصي واگذار شود و بقيه آن در اختيار هواداران باقي بماند.
وي تأكيد كرد:  هنوز از نحوه واگذاري سهام باشگاه ها مطلع نيستم، ولي به عقيده من سازمان تربيت بدني بايد در اين خصوص شفاف سازي كند.
از سوي ديگر معاون سابق اداري سازمان تربيت بدني نيز ضمن تأييد اظهارات فتح الله زاده گفت: استقلال و پرسپوليس به دليل ترازنامه منفي از شرايط حضور در بورس برخوردار نيستند.
وي افزود: براي اين كه باشگاه ها به معناي واقعي حرفه اي شوند بايد به سمت خصوصي سازي پيش روند و فكر مي كنم انتقال سهام آنها به بخش خصوصي مي تواند كمكي در جهت رشد و توسعه آنها باشد.
وي ادامه داد: به اعتقاد من در مرحله نخست بايد سهام باشگاههاي ورزشي به سرمايه گذاران خصوصي واگذار شود و سپس با اصلاح ساختار مالي مردم از طريق بورس در اداره آنها مشاركت كنند.

سهامداران بانك اقتصاد نوين سود دريافت مي كنند
گروه بورس: بانك اقتصاد نوين طي اطلاعيه اي چگونگي پرداخت سود بين سهامداران خود را تشريح كرد.
به گزارش خبرنگار ما براساس اين اطلاعيه آن دسته از سهامداران بانك كه در تاريخ مجامع عمومي عادي سالانه و فوق العاده شركت نيز سهامداران اين بانك بوده اند مي توانند نسبت به پذيره نويسي حق تقدم هاي مربوط اقدام كنند.
اين مجامع در تاريخ هفتم خرداد ماه امسال برگزار شده بود. بنابر اين گزارش سود سهام و وجوه حاصل از فروش حق تقدم هاي پذيره نويسي نشده سهامداراني كه در شبكه بانكي اقتصاد نوين داراي حساب بوده اند به حساب ايشان در شعب مربوطه واريز مي شود.
براي ساير سهامداران نيز حساب سپرده قرض الحسنه نزد شعبه آفريقاي اين بانك افتتاح و سود سهام به همراه مطالبات ناشي از فروش حق تقدم هاي مربوط به آن واريز شده است.
اين گزارش حاكي است: سهامداران داراي حساب مي توانند به هريك از شعب اين بانك در سطح كشور مراجعه و با ارايه دفترچه حساب مربوط و مدرك شناسايي معتبر و يا از طريق صدور چك نسبت به اخذ سود و مطالبات خود اقدام كنند.ساير سهامداراني هم كه فاقد حساب هستند مي توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و مدارك سهامداري خود به هريك از شعب اين بانك مراجعه و ضمن تكميل مدارك افتتاح حساب، مطالبات خود را دريافت كنند.در اين اطلاعيه تصريح شده مطالبات سهامداراني كه نسبت به ارسال شماره حساب در شبكه بانكي كشور (غير از بانك اقتصاد نوين) اقدام كرده اند، حداكثر تا تاريخ ۱۵ آذر ماه امسال به حساب آن ها واريز مي شود.

سهام فولاد مباركه ۳ ماهه در بورس عرضه مي شود
موج: چنانچه مجمع تشخيص مصلحت نظام مجوز ورود فولاد مباركه به بورس را صادر كند سهام اين شركت ظرف كمتر از سه ماه در اين بازار عرضه مي شود.
محمد اسلاميان مدير عامل فولاد مباركه اصفهان، با بيان اين مطلب گفت: همه شرايط براي ورود به بورس در فولاد مباركه آماده شده و با تصميم دولت ۶۰ درصد از سهام شركت به مردم واگذار مي شود.
وي افزود: مهمترين دستاورد در فولاد رفتن به سمت رقابتهاي جهاني است چرا كه هر چقدر دولت از ما حمايت كند، بايد روزي اين حمايتها به خاطر مصرف كنندگان برداشته شود.

شيشه و گاز بين سهامداران خود ۱۰ درصد سود تقسيم مي كند
گروه بورس: شركت شيشه و گاز تصميم دارد۱۰ درصد سود قابل تقسيم امسال را بين سهامداران خود تقسيم كند.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت مابقي سود را براي طرح هاي توسعه خود اندوخته مي كند.
اين شركت در نظر دارد دو دستگاه ماشين IS به مبلغ ۲/۲ ميليارد ريال را خريداري كند كه اين ماشين ها اوايل سال آينده به بهره برداري مي رسند.
بنا بر اين گزارش شيشه و گاز در نيمه نخست امسال۱/۶ ميليارد ريال سود خالص كسب كرد و به هر سهم آن نيز ۱۱۴ ريال سود تعلق گرفت.اين مبلغ در مقايسه با پيش بيني سود ۲۲۴ ريالي براي امسال ۵۱ درصد بودجه را محقق ساخته است.
اين گزارش حاكي است طي ۶ ماه نخست امسال درآمد حاصل از فروش شيشه و گاز ۹۳ ميليارد ريال و ميزان سود عملياتي شركت نيز ۶/۱۴ ميليارد ريال بوده است. در سال گذشته نيز شيشه و گاز ۱۲۳ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۱۱ ميليارد ريال سود عملياتي و ۲/۳ ميليارد ريال سود خالص داشت و به ازاي هر سهم نيز ۱۴۹ ريال سود خالص كنار گذاشت.
پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۳۸ درصد افزايش، بهاي تمام شده ۴۲ درصد افزايش، سود عملياتي ۱۱۸ درصد افزايش و سود خالص نيز ۲۷۶ درصد افزايش داشته است.

ارزش ۵۰ شركت فعال تر بورس به ۳۵ ميليارد دلار رسيد
006390.jpg
گروه بورس: ارزش سهام ۵۰ شركت فعال تر بورس تهران براساس قيمت هاي جاري بازار از ۳۵ ميليارد دلار فراتر رفت.
به گزارش مركز تحليل اخبار اقتصادي مقايسه ارزش بازار شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران نشان مي دهد سرمايه گذاري غدير با ارزش بازاري معادل ۲/۳ ميليارد دلار ارزشمندترين شركت حاضر در بورس است. اين شركت ۸/۶ درصد از كل ارزش بازار اوراق بهادار را در اختيار دارد.
براساس اين گزارش از نظر حاشيه سود صنايع كاني غيرفلزي با ۴/۵۴ درصد، واسطه گري مالي با ۳/۴۵ درصد و مواد شيميايي با ۸/۳۴ درصد رتبه هاي اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند. حاشيه سود ۵۰ شركت فعال تر بورس در سال گذشته معادل ۳/۱۷ درصد بوده است.

عرضه سهام سازمان بورس در تالار مبادلات
گروه بورس: با تصويب لايحه بازار اوراق بهادار سازمان بورس به يك شركت سهامي عام تبديل مي شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حيدر مستخدمين حسيني رئيس هيأت مديره سازمان بورس اوراق بهادار و معاون امور مجلس وزارت اقتصاد و دارايي با اعلام اين خبر اظهار داشت:كليات لايحه بازار اوراق بهادار اوايل ماه جاري در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد در بخشي از اين آن به خصوصي سازي سازمان بورس اشاره شده است.
وي افزود: تا كنون درباره راهكارهاي اجرايي اين لايحه، ارتباط آن با شركت هاي تابعه و موارد ديگر بحث شده ولي تا تصويب كامل لايحه بازار اوراق بهادار نمي توان نظر قطعي داد.
مستخدمين حسيني همچنين با اشاره به اينكه برنامه هاي اجرايي سازمان بورس براي تبديل به شركت توسط قانونگذار مشخص خواهد شد اظهار داشت: در حال حاضر مطالعات اوليه جمع بندي و چگونگي اجرا توسط هيأت نظارت در حال پيگيري است.
معاون وزير اقتصاد تصريح كرد: اگر سازمان بورس اوراق بهادار به شركت خصوصي تبديل شود كارگزاران تشكيل دهنده اين شركت خواهند بود و در شكل گيري اين شركت سهم عمده اي را برعهده خواهند داشت.
وي افزود: هيچ منعي براي اينكه سهام بورس پس از خصوصي سازي فروخته شود وجود ندارد.
مستخدمين حسيني سودآوري و داشتن برنامه طرح توسعه را از جمله شرايط شركت هاي خصوصي دانست و گفت: سازمان بورس اوراق بهادار اين شرايط را دارد و در نهايت مي توان ادعا كرد كه اين سازمان در سال هاي اخير سود ده بوده است.

بورس فلزات ، بازار محصولات فلزي را شفاف كرده است
گروه بورس: راه اندازي بورس فلزات تهران و دادوستد محصولات فلزي از طريق بورس، موجب شفافيت اين بازار شده و اقدامي مثبت و كاملاً  قابل دفاع است.
به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات تهران محسن كوهكن عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي پس از بازديد از تالار معاملات بورس فلزات تهران تأكيد كرد: طبيعي است كه سيستم قيمت گذاري و خريد و فروش اغلب و يا تمام كالاها در كشور در آينده به سمت تقابل عرضه و تقاضا با محوريت شفاف بودن و به روز بودن پيش مي رود و بورس فلزات نيز در همين راستا راه اندازي و فعال شده است.
وي، با تأكيد بر اين كه جمع بندي ما از راه اندازي و فعاليت بورس فلزات تهران مثبت است، گفت: البته بعضي از توليدكنندگان كه بايد مواد اوليه خود را از طريق بورس تأمين كنند، گلايه هايي دارند و بر اين اعتقادند كه نوسان قيمت در نهايت موجب ناپايداري قيمت تمام شده محصولات آنها مي شود و براي آنها مشكلاتي را به وجود مي آورد.
وي اظهار داشت: اين موضوع شايد تا اندازه اي حرف درستي باشد ولي راه حل آن، نفي بورس نيست بلكه بايد راهكار ديگري را تدارك ديد. به عنوان مثال با استفاده از ابزارها و قراردادهاي مدرن معاملاتي نظير قراردادهاي آتي در بورس، عملاً  ريسك معاملات تا حدود زيادي تقسيم مي شود و اين بخش از توليدكنندگان كه مواد اوليه خود را از طريق بورس تأمين مي كنند تا حدود زيادي خود را در مقابل نوسانات قيمت ها مصون نگه مي دارند.
عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي سپس به ضرورت فرهنگ سازي بيشتر درباره نحوه فعاليت بورس فلزات در كشور اشاره كرد و گفت: فرهنگ عرضه كالا در بورس هنوز براي همه افراد و مسئولين جا نيفتاده است؛ بنابراين قبل از آن كه بعضي ايرادات يا اشكالات جزيي ذهن افراد يا مسئولين را پر كند، اين وظيفه بورس است كه با برقراري ارتباطات بيشتر، چه جامعه و چه مسئولين را از اقداماتي كه انجام داده و تواني كه دارد، مطلع كند.
در اين ديدار احمد صادقي دبير كل بورس فلزات تهران نيز توضيحات مبسوطي درباره نحوه راه اندازي و فعاليت بورس، سيستم نرم افزار معاملات، فعاليت كارگزاران و عملكرد يك سال گذشته بورس ارائه داد و برنامه هاي بورس را براي جذب محصولات فلزي وارداتي از جمله فولاد تشريح كرد.
مهندس صادقي گفت: بورس فلزات تهران در اولين سال فعاليت خود با معامله حدود ۵ ميليون تن انواع فولاد، آلومينيوم، مس و روي به ارزش بيش از دو هزار ميليارد تومان، توانست جايگاه بسيار خوبي را در بازار فلزات و سرمايه كشور به دست آورد.
وي، ابراز اميدواري كرد: با برنامه ريزي ها و تلاش هاي صورت گرفته، تا پايان سال جاري امكان استفاده از قراردادهاي آتي نيز در بورس فلزات تهران فراهم شود.

مپنا دو ماه ديگر وارد بورس مي شود
فارس: مدير عامل شركت مديريت پروژه هاي نيروگاهي ايران (مپنا) گفت: مپنا تا دو ماه آينده، پس از تعيين قيمت وارد تابلوي اصلي بورس مي شود.
موسي زماني افزود: هيات پذيرش اوراق بهادار، هفته گذشته موافقت خود را با ورود مپنا به تابلوي فرعي بورس اعلام كرد و پيش بيني مي شود پس از تعيين قيمت كه احتمالاً دو ماه ديگر باشد،سهام اين شركت وارد تابلوي اصلي بورس شود.
زماني گفت:  سرمايه شركت مپنا ۴۸ ميليارد تومان است كه سهامداران آن شركت توانير با ۳۹درصد، سازمان گسترش و نوسازي با ۱۰ درصد و شركت سرمايه گذاري صنايع برق و آب (صبا) با ۵۱ درصد هستند.
مديرعامل مپنا افزود: اساساً شركت هايي به اندازه مپنا در تمام دنيا متعلق به عموم مردم است و پيش بيني ما نيز حاكي از اين است كه استقبال خوبي از سوي عموم مردم براي خريد سهام مپنا صورت گيرد. به گفته وي، علاوه بر عموم مردم، موسسات مالي، بيمه و بازنشستگي از خريداران عمده سهام شركت خواهند بود.
وي در خصوص ضرورت ورود مپنا به بورس افزود: توسعه ظرفيت هاي مالي شركت مپنا با ورود به بورس از طريق انتشار اوراق مشاركت و افزايش سرمايه و جذب منابع مردمي تسريع خواهد شد.
وي گفت: ساخت تجهيزات نيروگاهي، ساخت توربين، ساخت سيستم هاي كنترل بويلرها، طراحي و مهندسي نيروگاه و احداث نيروگاه بر عهده شركت مپنا است.

نبض بازار
حضور همزمان بهبهان در جدول عرضه و تقاضا
گروه بورس: روز گذشته طي مبادلات بورس اوراق بهادار شركت هاي سيماني در جدول تقاضا ركورد شكني كردند.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز تقاضا براي سهام سيمان به نحو چشمگيري افزايش پيدا كرد، به طوري كه ۱۱۸ نفر با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي خريد ۷۱۵ هزار و ۵۹۶ سهم سيمان تهران به ارزش كل ۱۴/۱۳ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
همچنين در اين روز ۳۴ نفر براي ۲۹۵ هزار و ۶۴ سهم سيمان شمال برگه دستور خريد پر كردند. روز گذشته ارزش تقاضاهاي موجود براي سهام سيمان شمال در مجموع ۹ ميليارد ريال ارزيابي شد.
بنابراين گزارش ديروز رتبه سوم جدول تقاضا به سيمان فارس و خوزستان اختصاص يافت. براين اساس ۱۲۱ نفر تقاضاي خريد ۴۶۶ هزار و ۶۳۵ سهم اين شركت در مجموع به ارزش ۲۵/۸ ميليارد ريال را داشتند.
سيمان بهبهان، سيمان كرمان و سيمان گلستان نيز شركت هايي بودند كه ديروز تقاضا براي خريد سهام آنها بسيار بالا بود.
از سوي ديگر در كفه تقاضا نيز روز گذشته نام سيمان بهبهان به چشم مي خورد. در اين روز كاري ۱۲۰ هزار سهم اين شركت به ارزش ۳۶۰ ميليارد ريال توسط ۳ نفر در بازار عرضه شد.
سه فعال بازار نيز در اين روز ۸۹ هزار و ۸۴۹ سهم داده پردازي ايران را كه در مجموع ۳/۶۷۱ ميليارد ريال ارزش گذاري شد براي فروش عرضه كردند.
اين گزارش حاكي است: ديروز سهام ۸ شركت حمل و نقل پتروشيمي نفت پارس، داروسازي كوثر، شيمي دارويي داروپخش، سيمان شمال و شركت هاي سيمان كرمان، سيمان فارس و خوزستان و سيمان تهران با ۵ درصد افزايش قيمت روبه رو بود.
در اين روز قيمت سهام روغن نباتي جهان، مواد الياف مصنوعي، سيمان اردبيل، سرمايه گذاري پتروشيمي، لعابيران و كاشي حافظ نيز ۵ درصد افت قسمت را تجربه كرد.

شاخص
رشد شاخص ها در پايان هفته
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام در آخرين روز معاملات هفتگي بورس اوراق بهادار افزايش يافت تا روند رو به رشد بازار در طول يك هفته گذشته ادامه يابد.
به گزارش خبرنگار ما ديروز شاخص كل ۵۵ واحد بالا رفت و از مرز ۱۳ هزار و ۴۰۰ واحد گذشت. در اين روز شاخص تالار اصلي ۶۷ واحد رشد نشان داد، ضمن اين كه در تالار فرعي شاخص عملكرد بازار ۴/۳ واحد كاهش يافت.
روز چهار شنبه همزمان با رشد قيمت سهام شركت هاي سرمايه گذاري شاخص واسطه گري مالي با ۶۸ واحد رشد روبرو شد در مقابل شاخص سهام صنعتي نيز ۵۵ واحد صعود را تجربه كرد.
در گروه هاي صنعتي نيز بالاترين ميزان رشد نصيب شاخص گروه هاي كاني غيرفلزي با ۳۹۷ واحد و شاخص تصفيه نفت با ۱۲۴ واحد افزايش شد.
رهشاد سپاهان روي تابلوي بورس رفت
گروه بورس: روز گذشته براي نخستين بار نام شركت رهشاد سپاهان روي تابلوي فرعي بورس قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما رهشاد سپاهان چهارصد و پنجمين شركت حاضر در تالار مبادلات سهام است. سرمايه اوليه اين شركت ۷۵ميليون ريال بوده كه پس از آخرين افزايش به ۱۵ ميليارد ريال رسيده است. سهامدار عمده اين شركت، تكادو است. تكادو ۶/۷۹ درصد سهام رهشاد سپاهان را در اختيار دارد.

تغييرات قيمت سهام
چهارشنبه ۲۰ آبان ۸۳
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۵
۱۴۵۰
۳۰,۴۵۸
سيمان شمال
۵
۱۱۲۲
۲۳,۵۶۷
سيمان كرمان
۵
۱۱۰۰
۲۳,۱۰۰
سيمان بهبهان
۵
۱۰۴
۲,۱۸۶
ريخته گري تراكتورسازي
۵
۱۷۴
۳,۶۵۶
ساختمان اصفهان
۴.۹۹
۵۳۶
۱۱,۲۷۱
سرمايه گذاري ساختمان
۴.۹۸
۲۶۴۶
۵۵,۸۰۰
سيمان اروميه
۴.۹۶
۶۲
۱,۳۱۳
آزمايش
۴.۸۲
۳۷۵
۸,۱۵۳
جوشكاب يزد
۴.۸۱
۱۵۷۲
۳۴,۲۷۵
سيمان غرب
۴.۷۴
۳۵۶
۷,۸۷۲
سرمايه گذاري مسكن
۴.۵۵
۵۶
۱,۲۸۸
پشمبافي توس
۴.۵۵
۱۶۳۶
۳۷,۶۰۶
سيمان شاهرود
۴.۳۵
۸۵۶
۲۰,۵۲۶
سيمان سپاهان
۳.۹۲
۹۷
۲,۵۶۹
شيشه وگاز
۳.۸۷
۱۳۶۰
۳۶,۴۶۰
سيمان شرق
۳.۷۳
۲۶۱
۷,۲۶۱
حمل و نقل پتروشيمي
۳.۷۱
۱۷۳
۴,۸۳۳
ايرانيت
۳.۱۶
۶۶۹
۲۱,۸۷۲
نفت پارس
۳.۱۵
۲۱۴
۷,۰۰۰
پگاه اصفهان
۳.۱۴
۲۷۰
۸,۸۷۶
مخابراتي شهيد قندي
۳.۱۴
۱۰۰
۳,۲۸۹
جام دارو
۲.۶۹
۴۷۱
۱۷,۹۶۵
سيمان تهران
۲.۶۷
۸۲
۳,۱۵۴
سرمايه گذاري ملت
۲.۵۱
۷۲
۲,۹۴۰
صنعتي آما
۲.۵
۱۶۹
۶,۹۴۰
معادن منگنزايران
۲.۴۱
۵۸
۲,۴۶۶
شيميايي فارس
۲.۳۴
۳۹۴
۱۷,۲۲۳
سيمان فارس وخوزستان
۲.۲۷
۲۵۰
۱۱,۲۵۰
بسته بندي پارس
۲.۲۴
۱۹۹
۹,۰۹۲
جابربن حيان
۲.۱۹
۷۷
۳,۵۹۱
سرمايه گذاري بوعلي
۲.۱۵
۱۱۷
۵,۵۶۱
داده پردازي ايران
۲.۱۴
۱۰۹
۵,۲۱۳
صنعت و معدن
۲.۱۳
۱۶۵
۷,۹۲۴
سيمان كارون
۱.۷
۵۲
۳,۱۱۳
موتورسازان تراكتور
۱.۶۷
۶۱
۳,۷۲۱
هپكو
۱.۶۳
۱۲۴
۷,۷۱۳
فولاد كاويان
۱.۶۲
۱۲۸۷
۸۰,۹۷۵
سيمان صوفيان
۱.۴۶
۲۳
۱,۵۹۸
نورد ولوله اهواز
۱.۴۲
۳۱
۲,۲۱۷
صنعتي بوتان
۱.۳۴
۲۱
۱,۵۹۰
پارس متال
۱.۲۹
۹۷
۷,۵۸۸
كنتورسازي ايران
۱.۲۷
۳۰
۲,۳۸۸
فارسيت دورود
۱.۱۱
۲۳
۲,۰۸۶
نيرو كلر
۱.۱
۱۱
۱,۰۱۱
پارس الكتريك
۰.۸۹
۳۵
۳,۹۶۸
كمباين ايران
۰.۸۷
۳۵
۴,۰۳۶
شيمي دارويي داروپخش
۰.۸۶
۴۶
۵,۴۱۱
نيروترانس
۰.۸۲
۹۰
۱۱,۰۷۰
بانك كارآفرين
۰.۸
۳۵
۴,۴۰۴
توسعه صنايع بهشهر
۰.۷۵
۵۲
۶,۹۵۲
صنعتي سپاهان
۰.۷۲
۷۶
۱۰,۵۷۳
سايپا ديزل
۰.۷۲
۷۳
۱۰,۲۲۳
قندلرستان
۰.۵۹
۲۲
۳,۷۴۵
فرآورده هاي نسوز آذر
۰.۵۹
۴۶
۷,۷۸۸
سرمايه گذاري ملي
۰.۵۶
۱۳
۲,۳۵۰
نيرومحركه
۰.۵۵
۲۹
۵,۲۷۰
سامان گستراصفهان
۰.۴۸
۱۸
۳,۷۶۸
سرمايه گذاري رنا
۰.۴۴
۳۹
۸,۹۶۸
چادر ملو
۰.۴۴
۶
۱,۳۷۲
ارج
۰.۳۵
۲۱
۶,۰۰۶
كيميدارو
۰.۲۹
۱۰۳
۳۵,۷۹۶
خدمات انفورماتيك
۰.۲۹
۲۵
۸,۵۹۳
سيمان ايلام
۰.۲۵
۱۲
۴,۸۵۴
داروسازي كوثر
۰.۲۲
۱۳
۵,۸۲۰
كارخانجات دارو پخش
۰.۲۲
۴
۱,۸۲۸
پلي اكريل
۰.۲۱
۶
۲,۸۳۱
معادن بافق
۰.۲
۶
۲,۹۶۸
پمپ سازي ايران
۰.۲
۸
۳,۹۸۶
لوله وماشين سازي
۰.۱۶
۲۶
۱۶,۰۱۹
پتروشيمي آبادان
۰.۱۴
۱۲
۸,۲۹۸
ايران ترانسفو
۰.۱۳
۹
۶,۷۷۱
باما
۰.۱۲
۱۰
۸,۰۷۶
سرمايه گذاري بانك ملي
۰.۱۱
۳
۲,۸۵۲
شيميايي سينا
۰.۱
۳
۲,۸۷۶
كارتن مشهد
۰.۰۸
۱۲
۱۵,۰۵۷
پتروشيمي خارك
۰.۰۷
۱
۱,۵۰۹
لاستيك البرز
۰.۰۶
۴
۶,۷۷۴
توسعه فارس
۰.۰۵
۸
۱۵,۸۷۴
صنعتي دريايي(صدرا)
۰.۰۵
۱
۲,۰۳۳
گلتاش
۰.۰۵
۵
۹,۸۹۵
پارس دارو
۰.۰۵
۱۱
۲۲,۷۳۰
سينا دارو
۰.۰۵
۴
۷,۴۶۹
معادن و فلزات
۰.۰۵
۲
۴,۰۴۳
مهركام
۰.۰۴
۴
۱۰,۷۲۱
صنايع شيميايي
۰.۰۴
۸
۱۸,۳۳۶
سيمان بجنورد
۰.۰۲
۱
۶,۴۰۱
تامين ماسه
۰.۰۲
۲
۹,۲۸۷
داروسازي فارابي
۰.۰۲
۳
۱۴,۱۸۹
چرخشگر
۰.۰۱-
۱-
۱۵,۳۸۴
گروه صنعتي سديد
۰.۰۱-
۱-
۱۰,۸۲۷
نگين طبس
۰.۰۱-
۱-
۱۷,۹۳۱
لوله سديد
۰.۰۲-
۹-
۴۱,۸۷۴
سيمان دورود
۰.۰۲-
۱-
۴,۶۷۶
نورد آلومينيم
۰.۰۲-
۱-
۴,۴۶۶
كاشي حافظ
۰.۰۲-
۱-
۵,۵۴۰
داروسازي اسوه
۰.۰۳-
۱-
۳,۵۸۱
لاستيك كرمان
۰.۰۳-
۱-
۳,۲۹۰
پارس توشه
۰.۰۴-
۶-
۱۳,۵۰۳
كاشي الوند
۰.۰۴-
۱-
۲,۳۸۸
روغن نباتي پارس
۰.۰۵-
۵-
۱۰,۱۱۶
اقتصاد نوين
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۳۳
كارتن پارس
۰.۰۶-
۲۰-
۳۰,۹۱۸
نفت بهران
۰.۰۶-
۱-
۱,۷۵۶
آريا الكترونيك ايران
۰.۰۶-
۱-
۱,۵۷۴
سرما آفرين
۰.۰۶-
۱-
۱,۵۹۱
قند شيرين
۰.۰۷-
۲-
۲,۹۵۸
نوش مازندران
۰.۰۷-
۱۳-
۱۸,۹۷۱
سيمان خاش
۰.۰۷-
۴-
۵,۳۴۴
سرمايه گذاري بازنشستگي
۰.۰۸-
۲-
۲,۶۴۳
قند بيستون
۰.۱-
۴-
۳,۸۶۷
ايران خودرو ديزل
۰.۱-
۳-
۳,۱۰۸
سرمايه گذاري سپه
۰.۱۱-
۶-
۵,۶۴۷
سرمايه گذاري غدير
۰.۱۱-
۹-
۸,۱۵۵
البرز دارو
۰.۱۵-
۳-
۱,۹۹۵
تكسرام
۰.۱۵-
۳-
۱,۹۶۸
پارس خودرو
۰.۱۶-
۹-
۵,۷۸۸
صنعتي بهشهر
۰.۱۷-
۵-
۳,۰۰۴
محور سازان
۰.۱۸-
۹-
۵,۰۳۰
ايران خودرو
۰.۲۱-
۵۴-
۲۵,۸۰۰
دوده صنعتي
۰.۲۴-
۲-
۸۴۳
پارسيلون
۰.۲۴-
۴۶-
۱۸,۹۸۶
افست
۰.۲۴-
۴-
۱,۶۹۳
شكر شاهرود
۰.۲۸-
۸-
۲,۸۹۰
كف
۰.۲۸-
۱۱-
۳,۹۶۳
شيشه قزوين
۰.۳۲-
۱۰-
۳,۱۴۲
چيني ايران
۰.۳۳-
۶۴-
۱۹,۵۳۷
پتروشيمي فارابي
۰.۳۴-
۳۵-
۱۰,۱۶۰
كاشي نيلو
۰.۳۵-
۶-
۱,۷۰۱
آذرآب
۰.۳۸-
۱۰-
۲,۶۰۴
ماشين سازي نيرو محركه
۰.۴۶-
۱۶-
۳,۴۶۷
مواد الياف مصنوعي
۰.۴۹-
۷۱-
۱۴,۳۳۷
پتروشيمي اراك
۰.۵۲-
۱۹-
۳,۶۱۷
بهپاك
۰.۵۴-
۵۸-
۱۰,۶۷۰
فرآوري مواد معدني
۰.۵۶-
۶-
۱,۰۶۰
شوكو پارس
۰.۶-
۳۱-
۵,۱۳۵
آهنگري تراكتورسازي
۰.۶۷-
۱۰-
۱,۴۷۲
توليدي گرانيت بهسرام
۰.۶۹-
۳۰-
۴,۲۹۴
پاكسان
۰.۷۴-
۱۸-
۲,۴۱۹
مهرام
۰.۹۱-
۵۶-
۶,۰۷۳
سرمايه گذاري صنعت نفت
۰.۹۷-
۷۶-
۷,۷۲۶
سايپا آذين
۰.۹۹-
۳۵-
۳,۴۸۵
موتوژن
۱-
۷۲-
۷,۱۶۳
كاغذ سازي كاوه
۱.۰۴-
۶۳-
۵,۹۷۱
سرمايه گذاري البرز
۱.۰۵-
۲۸-
۲,۶۳۷
سرمايه گذاري آذربايجان
۱.۰۶-
۲۸-
۲,۶۰۷
ماشين آلات تراكتورسازي
۱.۱۶-
۲۲-
۱,۸۷۱
رينگ مشهد
۱.۱۹-
۴۵-
۳,۷۴۵
نيروي زنگان
۱.۲۸-
۱۱۵-
۸,۹۰۰
كالسيمين
۱.۳۸-
۷۷-
۵,۴۹۴
سرمايه گذاري صنايع بهشهر
۱.۶۲-
۳۵۰-
۲۱,۲۱۶
پتروشيمي اصفهان
۱.۶۳-
۷۳-
۴,۴۱۳
مس شهيد باهنر
۱.۷۹-
۵۰-
۲,۷۴۵
توسعه صنعتي
۱.۹۷-
۸۶-
۴,۲۹۰
معدني دماوند
۲.۰۹-
۱۸۰-
۸,۴۳۹
كربن ايران
۳.۰۷-
۹۳۱-
۲۹,۳۸۸
گاز لوله
۳.۱۷-
۵۱۷-
۱۵,۸۱۳
لاستيكي سهند
۳.۱۹-
۲۴۸-
۷,۵۲۶
سرمايه گذاري پتروشيمي
۳.۴۷-
۱۶۲-
۴,۵۰۴
تكنو تار
۳.۸۱-
۱۶۹-
۴,۲۷۰
تراكتورسازي
۴.۶۳-
۲۴۹-
۵,۱۲۸
قند نقش جهان
۴.۹۸-
۲۱۹-
۴,۱۷۶
داروسازي امين
۴.۹۹-
۳۷۷-
۷,۱۸۱
داروسازي عبيدي
۴.۹۹-
۲۷۹-
۵,۳۱۷
لعابيران
۵-
۲۰۰-
۳,۸۰۱
روغن نباتي جهان
۵-
۱۲۴۳-
۲۳,۶۳۵
سيمان اردبيل
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام تا زمان بسته شدن بازار
(۱۲‎/۳۰ دقيقه ) است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |