دوشنبه ۷ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۵۹۴ - Dec 27, 2004
در جام خليج فارس چه گذشت
بحرين، يكي از بهترين هاي آسياست
009906.jpg
گروه ورزشي -جهانگير كوثري :جام خليج فارس با قهرماني قطر به پايان رسيد. بازي هايي كه آرام از بيخ گوش ما گذشت و چندان به آن توجه نكرديم.البته برانكو با دورانديشي هميشگي خود بازي بحرين و عمان را از نزديك تماشا كرد. عدم حضور او مي توانست در ذهن بازيكنان و مسئولين تيم ملي نوعي خوش باوري و ضعيف پنداري به وجود آورد كه خوشبختانه اينگونه نشد. چهل و چهار روز ديگر بايد در منامه به ديدار بحرين برويم. دو بازي از بحرين در جام خليج فارس ديدم، يكي مقابل عمان كه شكست خورد و يكي هم مقابل كويت كه پيروز شد. از بازي با عمان تا كويت فاصله اي ازنظر كيفيت وجود نداشت و بحرين در هردو بازي با اقتدار بازي كرد. خوب، پرقدرت، سريع، قوي و حساب شده. درواقع نوع تاكتيك هاي انتخاب شده را بازيكنان بحرين با تمام حواس در زمين پياده كردند.
حقيقتا بحرين را هيچ زمان اينچنين مصمم و آماده نديده بودم. شايد كمي اغراق كنم، اما ازنظر حسي در شرايطي بودم كه از بازي بحرين لذت بردم. فوتبالي شناور، گروهي و بي نظير.
علاحبيل در خط حمله بحرين يك استثناست. مهاجمي كه در تاريخ فوتبال آسيا مانند او كمتر داشته ايم. شايد بتوان فيصل الدخيل كويت در دهه هفتاد را همپاي او دانست، يا دايي آماده را و كريمي امروز خودمان را. او بازيكني است سريع، شوتزن، سرزن و دريبل زن كه تمام اين فاكتورها را توام با بازي گروهي انجام مي دهد. حبيل در حركت هاي بدون توپ در جلوي دفاع حريف بي نظيري است. جبيل دفاع حريف را مي شكافد تا بقيه يارانش بتوانند از درهاي دفاعي بازشده به دروازه نزديك شوند. در كنار او بازيكن تكنيكي باهوش فوق العاده به نام ناصر دواج بازي مي كند. او يكي از گلهاي تيمش را مقابل كويت با كنترل عالي و ضربه اي دقيق به ثمر رساند. او بيشتر از سمت راست خود به دروازه حريف نزديك مي شود و فضاي لازم رابراي حبيل و طلال يوسف به وجود مي آورد. در پشت دو مهاجم سريع بحرين طلال يوسف با شماره ۱۳ بازي مي كند. يك بازيكن كامل، دونده، خوش فكر، پاسور، گلزن، شوتزن با حركات حساب شده و مثبت. به جرات مي توان او را يكي از سه بازيكن برجسته امروز آسيا دانست.
او روي تمام ضربات ايستگاهي مرد اول است. از ويژگي او اينكه جاي ثابت ندارد و در طول و عرض زمين حركت مي كند. او زننده اولين ضربه هاي بلندي است كه روي دروازه بحرين فرستاده مي شود. طراوت بازي او ما را ياد حسن روشن مي اندازد. ديگر هافبك مثبت و بازي ساز بحرين محمد سالمين است. با قدي كشيده، ضربه هاي سر بي نظير و استاد در كار دفاعي. او مرد اول ميانه ميدان در كار دفاعي است. احمد معين، جلال محمود و محمد حبيل ديگر بازيكنان خط مياني بحرين به شمار مي روند كه هركدام با ويژگي خاص خود در خدمت تيم بازي مي كنند.استريچكو مربي بحرين سه دروازه بان آماده دارد. عبدالرحمان كريم، علي سعيد و محمدعلي كه عبدالرحمان كريم فعلا شرايط بهتري دارد. عبدالله مرزوقي، فيصل عزيز، حسن موساوي، رشيد الدوساري و سلمان عيسي در خط دفاع بحرين به تناوب و نياز استفاده شده اند. از نوع بازي و تاكتيك اوليه بحرين در شماره هاي آينده خواهيم نوشت.

رئيس سازمان تربيت بدني:
چهار ورزشگاه استاندارد تا پايان سال
به بهره برداري مي رسد
009903.jpg
گروه ورزشي: مهندس مهرعليزاده، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني در خصوص بحث تحريم بازي هاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه قطر گفت: تا آغاز اين بازي ها وقت بسيار است، اما براي ما جلوگيري از تحريف تاريخ و اسير شدن منطقه به يكسري مسائل كه مشخصا از سوي محافلي با اهداف خاص (تغيير اسامي و جعل اسامي جديد بر خليج فارس) به دنبال ايجاد يكسري مشكلات و تفرقه در منطقه هستند جلوگيري كنيم.
به هر حال براي ما مساله خليج فارس به عنوان خليج هميشه فارس مطرح است و روي اين مطلب به عنوان دولت جمهوري اسلامي ايران تاكيد داريم. طبيعتا اگر چنين ادعاهايي كه مطرح شده، ادامه پيدا كند و كشورهاي منطقه در اين خصوص عكس العمل مناسب نشان  ندهند بديهي است كه اثر منفي در آ ينده خواهد داشت.
وي در مورد برگزاري جامي تحت عنوان خليج فارس اظهار داشت: اين بحث، عكس العملي جديد نيست، ۷ الي ۸ ماه پيش به كفاشيان معاون ورزشي پيشنهاد داديم جامي تحت عنوان خليج فارس برگزار شود.
هدف نيز اين بود كه كشورهاي حاشيه خليج فارس با استفاده از پتانسيل هاي يكديگر همچون تبادل تيم ها و انجام مسابقاتي با ارتقاي سطح ورزش در بين اين كشورها جوانانشان هم به يك وحدت برسند. در همين راستا دستورات لازم را داديم و طي پيگيري هايي كه صورت گرفته اين جام به صورت دائمي برگزار خواهد شد تا بتواند به وحدت ملت ها و رشد ورزش در منطقه كمك كند.
مهندس مهرعليزاده در خصوص زمان اتمام پروژه هاي ملي نيمه تمام ورزشي خاطر نشان كرد: اتمام ورزشگاه نقش جهان را تا پايان سال ۸۴ نمي توانم قول بدهم زيرا سازمان مجري آن پروژه نبود و جزء طرح هاي ملي ما نيز نبوده است اما از سال آينده آن را جزء طرح هاي ملي خواهيم آ ورد به طوري كه بودجه آن نيز در نظر گرفته شده است.
اما در مورد طرح هايي چون سنندج و چند شهر ديگر مثل كرج، قم و به طور كلي ۱۲ پروژه بزرگ ۱۵ هزار نفري در سطح كشور را قول مي دهم، تا آخر سال مالي (تيرماه ۸۴) آماده خواهيم كرد.

خبرهايي از واليبال
009897.jpg
سوتكوويچ را درست نقد كنيد
گروه ورزشي - علي شاكري: باز هم اعتراض «سوتكوويچ» به داوران در بازي تيمش با پگاه اروميه براي او دردسرساز شد و آنهايي كه به دلايل مختلف سعي در گرفتن بهانه و به نوعي خارج كردن او از ميدان دارند فرصتي به دست آوردند تا او را روبه روي مسئولان واليبال قرار دهند. انتخاب روش نامناسب براي بد جلوه دادن و خراب كردن يك مربي در نزد مسئولان و جامعه هرگز شيوه خوبي براي مقابله و به كرسي نشاندن حرف حق نيست. بايد از راه منطقي درست و با برهان كافي در پي اثبات حقايق بود. مگر نه اين كه منتقدين اين مربي اهل صربستان در بدو امر به نحوه مربيگري او معترض بودند پس چه شد كه حالا براي اثبات حرفشان دل به حاشيه سازي او در ميدان و بيرون از ميدان بسته اند؟ خود مسئولان واليبال هم اذعان داشته اند كه مسئول رفتار مربيان خارجي نيستند ولي آنها هم به اعتقاد اوليه مخالفان «سوتكوويچ» به اين واقعيت رسيده اند كه اين مربي به لحاظ كوچ و هدايت تيم دچار اشكالاتي است كه آنها را در سپردن سرمربيگري تيم جوانان ايران در راه مسابقات انتخابي قهرماني جهان مردد ساخته است. پس چه بهتر كه دوستان در راه و روش برگزيده خود تجديدنظر كرده و از راه درستش وارد شوند وگرنه اعتراض و بزرگنمايي طبيعي رفتار و حركات يك مربي آن هم در اوج يك بازي حساس چندان به صواب و حقيقت نزديك نيست و جريمه اش نهايت مي تواند كارت قرمز و محروميت چند جلسه اي را آن هم پس از رسيدگي در كميته انضباطي به همراه داشته باشد. آخرين اطلاعات ما از وضعيت «سوتكوويچ» حاكي از آن است كه او همه شرايط فدراسيون را در گفت وگو با دبير فدراسيون واليبال براي ادامه كار پذيرفته است. بركناري «ايوانوف» مربي بدنساز و يك مربي معرفي شده از سوي فدراسيون از جمله پيش شرط هاي ادامه فعاليت اين مربي در ايران بوده است.
دو بازي حساس امروز تهران
امروز واليبال تهران قهرمان جوانان باشگاه هاي خود و يكي از دو تيم برتر صعود كرده به سوپر جام را شناسايي مي كند. ساعت ۱۵ دو تيم پيكان و پاس تكليف قهرماني جوانان را روشن مي سازند و در بازي دوم تيم واليبال سازمان هوا فضا به مصاف اسلامشهر مي رود. تيم پيروز اين ميدان ضمن راهيابي به فينال رقابت هاي دسته يك به سوپر جام تهران راه پيدا مي كند. هوافضا با مديراني علاقه مند و بازيكناني با آتيه تا اينجاي كار خوش درخشيده است.

نايب رئيس فدراسيون كشتي
بابك با هماهنگي صنعتكاران فعاليت خواهد كرد
009909.jpg
گروه ورزشي-محمد رضامنصوريان: مرتضي فرجي نايب رئيس فدراسيون كشتي در رابطه با ابهامات موجود در زمينه ساختار جديد چارت فني فدراسيون كشتي چنين مي گويد: در تشكيلات جديد محمد علي صنعتكاران رئيس سازمان تيم  هاي ملي كشتي است كه تمامي تيم هاي رده هاي مختلف سني آزاد و فرنگي مديراني دارند كه زير نظر سازمان تيم هاي ملي كارهايشان را انجام مي دهند. مدير تيم ملي كشتي فرنگي حسن بابك است كه فعاليتش را با هماهنگي صنعت كاران انجام مي دهد. انتخاب مدير تيم ملي كشتي آزاد بر عهده صنعتكاران است كه مي تواند فردي را به عنوان مدير آزاد انتخاب كند و يا با حفظ سمت در سازمان تيم هاي ملي، خود عهده دار اين مسئوليت شود.
فرجي اضافه كرد: در اين مجموعه دو سرپرست هم در نظر گرفته شده كه سرپرستي كشتي آزاد به من سپرده شده و سرپرستي فرنگي با جواد رفوگر است.
بابك: خودم را شاگرد صنعتكاران مي دانم
«حسن بابك» مدير تيم ملي كشتي فرنگي ايران و سرمربي سابق اين تيم مي گويد: با رئيس سازمان تيم هاي ملي كشتي  آزاد و فرنگي ايران هيچ مشكلي ندارم.
حسن بابك ديروز در گفت وگو با روابط عمومي فدراسيون كشتي اظهار داشت: با توجه به حكم صادر شده توسط «محمدرضا طالقاني» رئيس فدراسيون كشتي مبني بر رياست «محمد علي صنعتكاران» بر سازمان تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران و از آنجايي كه چارچوب و ساختار شرح وظايف هر يك از ما روشن است، هيچ اختلافي بين من و صنعتكاران وجود ندارد.
بابك افزود: صنعتكاران بزرگ كشتي ايران بوده و هست و من خودم را شاگرد وي مي دانم و از آنجايي كه قصد ما خدمت به كشتي ايران است، بايد اعلام كنم كه با صنعتكاران هيچ مشكلي ندارم چون شرح وظايف هر يك از ما از سوي فدراسيون كشتي تعيين شده و به هيچ وجه تداخلي در آنها نيست.
پيش از ظهر ديروز جلسه اي به همين منظور با حضور محمد علي صنعتكاران رئيس سازمان تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران، سيد جواد رفوگر دبير فدراسيون كشتي و حسن بابك مدير تيم ملي كشتي فرنگي ايران در محل فدراسيون كشتي تشكيل شد.

ليگ برتر انگليس
پيروزي آرسنال و چلسي
009912.jpg
گروه ورزشي: چلسي و آرسنال دو رقيب اصلي براي رسيدن به عنوان قهرماني ليگ برتر روز گذشته برابر رقباي خود به پيروزي رسيدند.
تيم چلسي در ورزشگاه استمفورد بريج با تنها گل دقيقه ۳۹ دامين داف مهاجم ايرلندي اين تيم برابر آستون ويلا به برتري دست يافت. چلسي با اين پيروزي با ۴۶ امتياز فاصله ۵ امتيازي خود را با آرسنال حفظ كرد.
مورينيو سرمربي چلسي در پايان اين ديدار گفت: از عملكرد بازيكنان راضي هستيم و تيم ما در اين بازي استحقاق پيروزي را داشت.
وي در پايان گفت: مهاجمان ما در اين بازي فرصت هاي بسياري را از دست دادند و ما بايد بيش از يك گل به حريف مي زديم.در هايبوري آرسنال ميزبان فولام بود و با دو گل از سد اين تيم گذشت.
تيري آنري در دقيقه ۱۲ با يك ضربه مهارنشدني گل اول آرسنال را به ثمر رساند. اين بيستمين گل آنري در اين فصل بود. روبرت پيرس در دقيقه ۷۱ براي دومين بار توپ را درون دروازه حريف جاي داد تا آرسنال همچنان در مكان دوم باقي بماند. در بازي ديگر تيم هاي ساوتهمپتون با چارلتون به تساوي بدون گل رسيدند.

خبر اختصاصي
پاس مدير فني خارجي مي آورد
گروه ورزشي: نتايج ضعيف پاس، موضوع درگيري خداداد با مسئولين اين تيم و در نهايت حضور خداداد قهركرده با پاس در اصفهان اتفاقاتي بود كه هفته قبل رخ داد. اما تيتر روز گذشته روزنامه ها«پاس به شوك نياز دارد» و سرمقاله هشت خطي كه برخلاف عرف زير تيتر يك كار شده بود و همزماني اين حركت با مصاحبه مفصل خداداد عزيزي و همچنين شايعه حضور مصطفي دينزلي سرمربي سابق تيم ملي تركيه در جمع پاسيها باعث شد تا همگان جلالي را رفتني بدانند، اما گويا بايد حرفهاي مصطفي آجرلو را باور كنيم كه گفته بود، خط مشي روزنامه ها، حتماً همسو با تيم پاس نيست و من به بچه هاي پاس جوان، نقد از درون را هميشه توصيه مي كنم. اما در پاس چه اتفاقاتي مي افتد. تصميم كنوني پاس اين است: مجيد جلالي مي ماند با حفظ سمت وبه عنوان سرمربي، البته بعد از جدايي محصص و خواجوي از جمع دستياران اين تيم، شايد عمر سعيد جوشش و علي فيروزي هم كوتاه باشد.
دستياران جديد به زودي به پاس خواهند آمد، گفته مي شود از نسل جوان هم نفراتي هستند، مثل رضا ترابيان، بهزاد غلامپور و... اما عمده تغيير پاس حضور يك مدير فني خارجي است. مطمئن باشيد اين مديريت از تركيه نمي آيد، اسلوبودان سانتراچ سرمربي سابق تيم ملي يوگسلاوي يا «بلاژ اسليسكويچ» سرمربي كنوني تيم ملي بوسني و هرزگوين.

پيشنهاد رئيس فدراسيون وزنه برداري :
رقابت هاي جهاني قطر را تحريم كنيم
009900.jpg
گروه ورزشي- محمد رضا منصوريان: علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري كشورمان به دليل آنكه پست دبيركل كنفدراسيوني وزنه برداري آسيا را در اختيار دارد، از موقعيت ويژه و ممتازي در ورزش آسيا برخوردار است و تصميماتش براي اهالي ورزش مي تواند بسيار تعيين كننده و حائز اهميت باشد. وي در رابطه با تحولات اخير منطقه خليج فارس و حركتي كه كشورهاي معاند حوزه خليج فارس از خود نشان داده اند پيشنهاد جالبي ارائه مي كند. او مي گويد: با توجه به فعاليت هايي كه انجام مي شود پيشنهاد مي كنم بازي هاي غرب آسيا و مسابقات جهاني وزنه برداري ۲۰۰۵ در قطر را از سوي ايران تحريم كنيم. مرادي معتقد است: علي رغم اينكه با انجام اين حركت، ممكن است از لحاظ بين  المللي براي جايگاه من هم مشكلاتي به وجود آيد، اما با اين وجود حاضرم براي حفظ نظام و نام پر بركت ايران، اين كار را انجام دهم.
رئيس فدراسيون وزنه برداري با اشاره به برگزاري جشنواره وزنه برداري خليج فارس در بندر عباس خاطرنشان كرد: برگزاري اين جشنواره ورزشي در حفظ يكپارچگي و وحدت جامعه اسلامي و ايراني در سراسر جهان نقش بسزايي خواهد داشت و مي تواند بسياري از تحركات بين المللي عليه جمهوري اسلامي ايران را از بين ببرد.
فوتسال جام رسانه ها با شعار «خليج هميشه فارس»
گروه ورزشي: رقابتهاي فوتسال جام رسانه ها، از هفته آينده با شعار «خليج هميشه فارس» آغاز مي شود.اين رقابتها كه به همت كميته ورزشي انجمن صنفي روزنامه نگاران برگزار مي شود، بيش از ۶۰ تيم فوتسال از رسانه هاي مختلف گروهي حضور دارند كه رقابتهاي مقدماتي در ۲۰ گروه ۳ تيمي برگزار مي شود. در اين مسابقات جوايز نفيسي از سوي برگزاركنندگان و حمايت كنندگان مالي به تيم ها اهدا مي شود. سيامك قليچ خاني، هيوا يوسفي و محمد شهرابي اعضاي كميته ورزشي انجمن صنفي هستند.
تيم منتخب فوتسال همشهري در اين مسابقات با تيم هاي آفتاب يزد و خبرگزاري سينا همگروه است.

راه آهن و پيام خراسان صدرنشينان فوتبال جام آزادگان
گروه ورزشي: تيم  راه آهن  تهران  در حساس ترين  ديدار هفته  سيزدهم  رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  دسته  اول  باشگاه هاي  ايران  مقابل  تيم  برق  تهران  به  برتري  رسيد.
در اين  ديدار كه  در ورزشگاه  اكباتان  تهران  برگزار شد تيم  راه آهن  در يك  بازي  برتر با نتيجه  ۳ بر صفر همشهري  خود را شكست  داد و مكان  خود را در صدر جدول  رده  بندي  گروه  دوم  اين  رقابتها مستحكم تر كرد. نتايج  كامل  ديدارهاي  روز گذشته به  شرح  زير است :
كاوه  تهران  ۳ - سرخ  پوشان  دلوار افزار ۲
پيام  خراسان  ۲ - صنايع  اراك  ۱
شاهين  بوشهر صفر - شهيد قندي  يزد صفر
كارون  شوشتر ۴ - خيبر خرم  آباد ۱
ديهيم  اهواز ۱ - مرصاد شيراز ۲
مس  كرمان  صفر - تراكتورسازي  تبريز صفر
راه  آهن  تهران  ۳ - برق  تهران  صفر
شهاب  زنجان  ۲ - صنعت  نفت  آبادان  ۱
در ادامه  اين  مسابقات  امروز دو ديدار در تهران  و بوشهر برگزار خواهد شد و در آن  تيم هاي  اكباتان  با پاسارگاد و ايران  جوان  بوشهر با شهرداري  كرمان  به  مصاف  هم  مي روند.

بوكسورهاي لرستاني به تيم ملي دعوت نمي شوند
رئيس  فدراسيون  بوكس  گفت  در پي  انصراف  تيم  لرستان  از شركت  در مسابقات بوكس  قهرماني  باشگاه هاي  ايران ، بوكسورهاي  اين  استان  را به  تيم  ملي  بوكس ايران  دعوت  نخواهيم  كرد.
تيم  بوكس  لرستان  در نخستين  هفته  مسابقات  بوكس  قهرماني  باشگاه هاي ايران  روز جمعه  مقابل  تيم  خوزستان  قرار نگرفت .
احمد ناطق نوري  در گفت  وگو با خبرنگار ايرنا با بيان  اين مطلب  گفت  پيكارهاي  ليگ ، بهترين  محل  براي  شناسايي  مستعدان  اين  رشته  ورزشي براي  دعوت  به  تيم  ملي  به شمار مي رود كه  متاسفانه  لرستاني ها از شركت  در آن خودداري  كردند.
ناطق نوري  افزود: فدراسيون  بوكس  در اين  خصوص  به  اداره  كل  تربيت  بدني استان  لرستان  اعتراض  خواهدكرد و با خاطيان  برخورد مي شود.
ناطق نوري  افزود: فدراسيون  بوكس  براي  برگزاري  ديدار تيم هاي  خوزستان  ولرستان ، داوران  و ناظر خود را به  اهواز اعزام  كرده  بود ولي  متاسفانه لرستاني ها تيم  خود را به  اين  شهر اعزام  نكردند.
وي  افزود: نداشتن  بودجه  بهانه اي  بيش  نيست  چرا كه  فدراسيون  بوكس  به هريك  از تيم هاي  شركت كننده  در ليگ  ۲ ميليون  تومان  كمك  خواهد كرد.
رئيس  فدراسيون  بوكس  در ادامه  اظهار داشت : متاسفانه  مسئولان  بوكس  استان لرستان ، حرمت  ايرج  ملك  حسين پور مربي  پيشكسوت  اين  استان  را كه  قراربود در خلال  ديدار دو تيم  در اهواز از او تجليل  شود، به  عمل  نياورند ودر اين  ديدار حضور نيافتند.

ليگ برتر هندبال ايران
پرسپوليس و فولاد به يكقدمي قهرماني نيم فصل رسيدند
گروه ورزشي: در يك هفته به پايان بازي هاي دور رفت ليگ برتر هندبال ايران رقابت شديدي بر سر كسب عنوان قهرماني نيم فصل در گرفته است. ديروز روز رويارويي مدعيان بود.در سالن شهيد سجادي اصفهان پرسپوليس در پيكاري پرالتهاب تنها با يك امتياز اختلاف موفق به مغلوب كردن كابل خودرو سبزوار شد. پرسپوليس در اين فصل در كنار فولاد مباركه اصفهان يك مدعي بزرگ به شمار مي رود. در حساس ترين بازي هفته فولاد در يزد موفق به شكست كابل هاي شهيد قندي يزد شد. فولادي ها حتي وقت نخست را ۱۴ بر ۱۱ هم باختند، اما درخشش آرمن اميرخانيان و ساداتي پيروزي ميلي متري ۲۷ بر ۲۵ آنان را در پايان اين بازي بزرگ به همراه داشت. در نيمه اول شاگردان كيوان صادقي به لطف تحرك خوب و بازي قابل توجه علي ربيعي كاملا بر حريف مي چربيدند. به اين ترتيب قهرماني نيم فصل به بازي هاي هفته پاياني كشيده شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |