يكشنبه ۲۰ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۰۷ - Jan 9, 2005
از سوي نيروي انتظامي و با مشاركت مردم
طرح «نگهبان محله» در كشور اجرا مي شود
گروه اجتماعي: طرح «نگهبان محله» از سوي نيروي انتظامي با هدف ارتقاي سطح امنيت عمومي جامعه براي نخستين بار در كشور اجرا مي شود.
بنابر گزارش خبرنگار ما مدير عامل موسسه انتظام وابسته به بنياد تعاون نيروي انتظامي ضمن اعلام اين خبر افزود: هدف از اجراي طرح مذكور ساماندهي شبگردها، سرايداران و افرادي است كه در حال حاضر به حفاظت از اماكن مسكوني، تجاري و... مشغول هستند.
سيدمحمد تقي زاده همچنين گفت: گسترش امنيت عمومي در لايه هاي دروني جامعه شامل كوچه ها، خيابان هاي عمومي، مراكز تجاري و... با بهره گيري از مشاركت مردمي با به كارگيري نگهبان محله، از ديگر اهداف طرح مذكور است.
وي اظهار داشت: نيروي انتظامي براي ساماندهي اين بخش و با استفاده از همياري مردم، در قالب شركت هاي خدمات حفاظتي و مراقبتي و براساس راهكار ۱۹ برنامه سوم توسعه و نيز اعطاي پروانه كار به افراد داراي صلاحيت و واجد شرايط و داراي تجربه كه سال ها در امور انتظامي و نظامي تلاش هاي موفقي داشته اند، اجراي اين طرح را آغاز كرده است.
مديرعامل موسسه انتظام يادآور شد: از آنجايي كه حضور نابسامان افرادي كه به عناوين مختلف شبگرد، شب پا و... كه بعضا حفاظت نامطلوب اماكن و اموال مردم را انجام مي دهد، مشكلاتي را براي مردم به دليل نبود آموزش هاي لازم، نبود بررسي صلاحيت آ نان، وضعيت ظاهري نامناسب، نداشتن قدرت بدني لازم و نيز نبود نظارت كارشناسانه پليس بر عملكرد آنها به وجود آورده است، «طرح نگهبان محله» با هدف رفع اين كاستي ها اجرا مي شود.
وي گفت: از طرف ديگر نبود ضمانت هاي لازم در سهل انگاري هاي احتمالي و خسارت  هاي وارد شده توسط اين افراد، نگراني هايي را براي شهروندان به وجود آورده است.
تقي زاده اضافه كرد: اين در حاليست كه مي توان با ساماندهي اين افراد توسط تعدادي افراد با تجربه و متخصص (شركت هاي خدمات حفاظتي و مراقبتي) و نيز نظارت كارشناسان نيروي انتظامي بر آنها، پاسخگوي اين نياز مهم جامعه بود.
وي همچنين با اشاره به اينكه اين شركت ها در قالب اشخاص حقوقي و برابر قوانين، ضوابط، دستورالعمل ها و آيين نامه هاي اجرايي مصوب نيروي انتظامي به منظور حفاظت و مراقبت از اماكن، محلات و تاسيساتي كه رده حفاظتي ندارند، تاسيس شده اند، يادآور شد: «اين اماكن شامل محلات، مناطق مسكوني، مجتمع هاي صنفي و مجتمع هاي صنعتي است.»
مديرعامل موسسه انتظام تصريح كرد: «ارايه خدمات حفاظتي و مراقبتي به اشخاص حقيقي و حقوقي به صورت مستقل اما با نظارت تخصصي كارشناسان نيروي انتظامي صورت مي پذيرد.»
وي با دعوت از مردم براي همكاري براي اجراي اين طرح ملي، اظهار داشت: شهروندان مي توانند نظرها، پيشنهادها و انتقادهاي خود را در اين زمينه به شماره ۱۹۷ پليس اعلام كنند.

اخبار سياسي
ولايتي: هر كس قصد خدمت به نظام دارد
بايد همه  مردم ايران در نظرش يكسان باشند
ايسنا: ولايتي گفت: اگر قرار باشد به صحنه انتخابات وارد شوم نه براي پست و مقام رياست جمهوري بلكه به عنوان يك تكليف به صحنه خواهم آمد. علي اكبر ولايتي در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين كه منتظر اجماع اصولگرايان هستيم، خاطرنشان كرد كه اصولگرايان بر حفظ شأن و احترام  هاشمي رفسنجاني اتفاق نظر دارند و اين درست نيست كه وي را از اصولگرايان جدا تصور كرده اند. وي با تأكيد بر حفظ احترام هاشمي رفسنجاني در عرصه انتخابات رياست جمهوري، خدمات وي در طول انقلاب و پس از آن را يادآور شد و اظهار داشت كه شايد عملكرد هيچ كس مورد قبول صددرصدي ديگران نباشد ولي به اين معني نيست كه حرمت ها را نگه نداريم.
ولايتي طرح مسايلي مانند ادامه حضور وي در صحنه انتخابات در صورت قطعي شدن كانديداتوري  هاشمي رفسنجاني را انحرافي دانست و گفت: اگر قرار باشد به صحنه انتخابات وارد شوم نه براي پست و مقام رياست جمهوري بلكه به عنوان يك تكليف به صحنه خواهم آمد. وي با تأكيد بر اين كه در اين عرصه بدون رودربايستي از كسي يا سازش با كسي به هر چه به نظرش صحيح باشد عمل مي كند، بدهكار و مديون هيچ كس نيست و آنچه به مصلحت نظام باشد را انجام مي دهد، ادامه داد: بي ترديد نيروهاي ارزشي تكيه هاي اصلي نظام هستند و هر كس با ارزش ها بيگانه باشد نبايد در حكومت جايي داشته باشد. مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور بين الملل، درباره سياست خارجي خود در صورت كانديداتوري رياست جمهوري خاطرنشان كرد كه رابطه با آمريكا هيچ محلي از تجديد نظر ندارد زيرا رفتار آنها كماكان با ايران خصمانه است و قصد خير براي كشور هاي اسلامي ندارد. وي در پايان با تأكيد بر اين كه هر كس قصد خدمت به نظام دارد بايد همه مردم ايران در نظرش يكسان باشند، ابراز اميدواري كرد كه مردم با حضور پرشور در انتخابات به رئيس جمهور ايده آل خود رأي دهند.
مجلس هفتم جلوي افزايش قيمت كمرشكن را گرفته است
فارس: احمد توكلي با تأكيد بر مهار تورم در سال آينده گفت: مجلس هفتم جلوي افزايش قيمت كمرشكن را گرفته است.
احمد توكلي كه در جمع شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي در شيراز سخن مي گفت، با انتقاد از عدم اجراي سياست غيرقيمتي نظير جمع آوري خودروهاي فرسوده و بهبود ساعت كار توسط دولت در پنج سال گذشته خاطرنشان كرد: دولت در آخرين ماه هاي دوران خدمت خود مي خواهد سياست قيمتي كمرشكن را بر كشور تحميل كند كه مجلس جلوي آنها را گرفته است. وي بهترين راه خدمت به مردم را از طريق قوه مجريه ذكر كرد و اظهار داشت: معيشت و اقتصاد مردم، پاكي و سلامتي نظام و پالايش شدن از فساد و تبعيض ناروا و در واقع مبارزه با فقر، فساد و تبعيض عرصه فعاليت مجلس هفتم است كه اقدامات مثبتي به همت نمايندگان و مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي در طول چند ماه گذشته انجام شد. توكلي طرح مهار تورم سال آينده را يك طرح بسيار با  اهميت دانست و گفت: طبق ماده سه برنامه چهارم توسعه كه مجلس ششم مدافع آن بوده و دولت محترم نيز از آن دفاع مي كند، دولت را مكلف مي كند كه قيمت سوخت نفتي را از اول سال ۸۴ براساس قيمت منطقه اي اين كالا تعيين كند كه با نرخ هاي امروز، بنزين ليتري ۳۰۰ تومان بايد عرضه شود. وي با اشاره به ماده پنج برنامه سوم توسعه كه براساس آن هر سال به دولت اجازه داده مي شود تا قيمت كالاهاي مهمي چون سوخت، گاز، برق و آب را تا ۱۰درصد افزايش دهد خاطرنشان كرد: طبق همين ماده دولت مكلف بود تا هزينه ها را كاهش داده و بهره وري افزايش يابد، اما مطالعات نشان مي دهد دولت در پنج سال گذشته از حداكثر افزايش قيمت استفاده كرده و از تكليف كاهش هزينه و افزايش بهره وري خبري نبود.
اين استاد دانشگاه افزود: تورم هر ساله از سه طريق تورم برنامه ريزي شده، تورم انتظاري و تورم طرف هزينه توسط دولت افزايش مي يابد.
برگزاري كنگره ۱۲ هزار نفري مجمع متخصصين در اسفند
ايسنا:  دبيركل مجمع متخصصين ايران اسلامي، گفت: براي حضور در نخستين كنگره  ۱۲ هزار نفري رياست جمهوري مجمع متخصصين در نيمه  اول اسفندماه از هاشمي رفسنجاني، جاسبي، ولايتي، زواره اي و احمدي نژاد دعوت به عمل آورده ايم و قطعا از ساير نامزدهاي اين عرصه نيز دعوت به عمل خواهيم آورد.خسرو نصيري زاده افزود: در اين كنگره كه براي اولين بار پس از انقلاب برگزار مي شود تمام كانديداها و نامزدهاي رياست جمهوري براي ارائه  ديدگاه ها و برنامه هايشان دعوت مي شوند و همچنين كانديداي مورد حمايت ما يعني هاشمي رفسنجاني نيز در اين كنگره ديدگاه هاي خود را ارائه خواهد داد.

بازتاب
يادباد آن روزگاران...
ديروز سالروز عمليات غرورآفرين كربلاي پنج بود، عملياتي كه به واسطه آن رژيم بعث عراق را بر آن داشت تا قوي ترين و مدرن ترين استحكامات و تجهيزات و نرم افزارهاي نظامي خود را به كار گيرد تا از تهديد و سقوط بزرگ ترين بندر نفتي خاورميانه «بصره» پيشگيري كند. فرماندهان سپاه نيز پس از عمليات كربلاي چهار و پس از هفت سال يورش هاي برق آسا بر جبهه هاي متعدد در غرب و جنوب و كردستان به اهميت استراتژيك و نقش منطقه شرق بصره در تعيين سرنوشت جنگ واقف بودند، ضرورت هاي نظامي، سياسي و اجتماعي نيروهاي شكست ناپذير سپاه را بر آن داشت تاپي ريزي عمليات را در كمترين زمان ممكن صورت دهد.
سرعت تحولات، پيچيدگي و گسترش دامنه عمليات به سويي در حركت بود كه آغاز شمارش معكوس براي پايان جنگ را تداعي مي كرد، به ديگر عبارت با تنوع ،  شدت و سرعت وقوع رخدادهاي جنگ، به تدريج ظرفيت هاي لازم براي تداوم جنگ رو به اتمام بود و برخي از تحليلگران پيش بيني مي كردند كه زمان پايان جنگ فرارسيده است .با همين نگره بود كه عمليات كربلاي پنج در ساعت يك و ۳۵ دقيقه نوزدهم سال ۱۳۶۵ با رمز مقدس يازهرا(س) آغاز و در همان مراحل اوليه عمليات دشمن شكست سختي را متحمل شد. عمليات در سه مرحله ادامه يافت و در نهايت رزمندگان توانمند سپاه اسلام موفق شدند ضمن پيشروي در غرب كانال ماهي و تصرف هلالي شكل سوم و نيز يكي از مستحكم ترين قرارگاه هاي دشمن درهم كوبيده شد.
ارتش عراق در اين عمليات ۹۰ هزار كشته و بيش از دو هزار تن اسير داشت.
نوزدهم دي ماه يكبار ديگر مرور جوانمردي ها، فداكاري ها و ايثارگري هاي پولادمرداني است كه در هجدهمين سال حمله به دشمن، دومين سال سقوط ديكتاتوري عراق را به نظاره نشسته اند .ياد آن عمليات و ياد آن بزرگ دلاوران هميشه در تاريخ ماندگار خواهد شد.

از سوي دادسراي عمومي وانقلاب تهران ادعاي
ضرب و جرح متهمان وبلاگ نويس رد شد
خبرگزاري فارس: دادسراي عمومي و انقلاب تهران با استناد به گزارش سازمان پزشكي قانوني ادعاي يكي از متهمان وبلاگ نويس در مورد ضرب وجرح را رد كرد.
در اين گزارش آمده است: در معاينات انجام شده در اين مركز هيچگونه آثار و علائمي از ضرب و جرح (خانم فرشته قاضي) وجود ندارد و در بررسيهاي به عمل آمده نيز شواهد و يافته هاي پزشكي قابل استنادي به نفع تاييد ادعاي وي به دست نيامد.
دادسراي عمومي و انقلاب تهران همچنين مي افزايد: در خصوص شايعه پراكني تعدادي از متهمين سايت «امروز» كه پس از شناسايي و تعقيب و پايان تحقيقات مقدماتي با توديع وثيقه آزاد شده اند و در دو گروه اظهارات متناقضي در خصوص نحوه نگهداري و رفتار مامورين نيروي انتظامي بيان داشته كه برخي از اين اظهارات مورد استقبال گروههاي معاند و رسانه هاي ضدانقلاب خارج از كشور قرار گرفته، توضيحاتي به شرح ذيل اعلام نمود: سايت غيرقانوني «امروز» به وسيله كميته تعيين مصاديق فعاليت آن به لحاظ عدم رعايت مقررات و انتشار مطالب مجرمانه ممنوع اعلام گرديد و لكن متهمين تحت تعقيب در اين پرونده علي رغم اطلاع  از ممنوعيت مذكور به فعاليت و همكاري غيرقانوني خود با سايت «امروز» و برخي سايتهاي ضد انقلاب ديگر ادامه داده تا اين كه توسط پرسنل هوشيار و خدوم اطلاعات نيروي انتظامي شناسايي و پس از گزارش و اخذ دستور قضائي ضمن بازرسي و كشف مدارك از محل ارتكاب جرم، احضار و بازداشت گرديدند.
اين دادسرا در ادامه اطلاعيه خود آورده است: اكثر قريب به اتفاق متهمين مذكور پس از ملاحظه اسناد و مدارك و تفهيم اعمال و رفتار غيرقانوني و اقدامات و مطالب مجرمانه آنها از همكاري با سايت غيرمجاز فوق اظهار ندامت نموده و با پذيرفتن اشتباهات صورت گرفته ضمن التزام به جبران خطاهاي گذشته، تقاضاي عفو و برخوردي توام با رافت اسلامي نمودند.
روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران در بخش ديگري از اطلاعيه خود آورده است: خانم فرشته قاضي با تباني همسرش آقاي بيگلو و همكاري آقايان عيسي سحرخيز، ماشاءالله شمس  الواعظين و محمد علي ابطحي پس از آزادي از زندان اعلام مي نمايد كه مامورين نيروي انتظامي در زمان بازجويي با ايراد ضربه، بيني ايشان را شكسته اند.
اين مطلب را خانم فرشته قاضي به صورت كتبي به خبرگزاري دانشجويان ايران اعلام كه منتشر گرديد.

كارنامه سوابق ۳۴۰ هزار بيمه شده ابلاغ شد
ايرنا: بر اساس  طرح  ساماندهي  سوابق  بيمه شدگان  تامين  اجتماعي ، تاكنون  حدود۳۴۰هزار كارنامه  به  بيمه شدگان  ابلاغ  شده  است .
علي  برين  ديروز در گفت  و گو با ايرنا، افزود: يكي از مهمترين  مراحل  ساماندهي  سوابق  بيمه شدگان  ارايه  كارنامه  سوابق  بيمه شدگان  در سطح  يك  شعبه  است .
به  گفته  وي ، در اين  صورت  سوابق  استخراج  شده  بيمه شده  در سطح  يك  شعبه  دركوتاهترين  مدت  آماده  ارايه  به  بيمه شده  خواهد بود و اين  در حاليست  كه  ممكن است  بيمه  شده  در يك  كارگاه  و يا بيش  از يك  كارگاه  در سطح  يك  شعبه  فعال  باشد.
برين  اظهار داشت : نرم افزار ارايه  سامانه  سوابق  بيمه شدگان  در سطح  يك شعبه  از مردادماه  در سطح  شعب  نصب  شده  است  و تا اين  تاريخ  بيش  از ۳۰۰ شعبه در سطح  ايران  مجوز صدور كارنامه  در سطح  شعبه  را دريافت  كرده اند.
به  گفته  وي ، بر اساس  آمار آبان ماه  حدود نيم  ميليون  كارنامه  براي بيمه شدگان  صادر شده  كه  حدود ۳۴۰هزار مورد از اين  تعداد به  بيمه شدگان  ابلاغ شده  است . وي  همچنين  اظهار داشت : حدود ۲۵هزار مورد از كارنامه هاي  ابلاغي  كه  ۵/۷درصد كل  موارد را شامل  مي شود، مورد اعتراض  واقع  شده  است .

انتخاب نهم
در حال بررسي پيشنهاد ستاد انتخاباتي ولايتي هستم
ايسنا:«علاءالدين بروجردي» گفت: هنوز در حال بررسي مواردي هستم كه درباره ستاد انتخاباتي آقاي دكتر ولايتي به من پيشنهاد شده است.اين عضو شوراي مركزي فراكسيون اكثريت مجلس اظهار داشت: ستاد انتخاباتي آقاي دكتر ولايتي هم مانند ستاد انتخاباتي ساير كانديداها فعال شده و در اين زمينه به من نيز پيشنهاداتي شده است.
رأي گيري نكرده ايم
الياس نادران نماينده تهران در پاسخ به اين سؤال كه اگر هاشمي رفسنجاني كانديداي رياست جمهوري شود، آيا معادلات شما به هم نخواهد خورد، گفت: ضمن احترام به آقاي هاشمي و قدرداني از عملكرد و خدمات ايشان بايد بگويم كه قطعاً آقاي هاشمي رفسنجاني كانديداي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب و اصولگرايان نخواهد بود و چه ايشان به ميدان انتخابات بيايند و چه نيايند، ما كانديداي مورد نظر خود را معرفي خواهيم كرد. نماينده تهران كه با خبرنگاران در بابل گفتگو مي كرد ضمن سرنوشت ساز خواندن اين دوره از انتخابات رياست جمهوري گفت: تاكنون در مورد هيچ يك از پنج كانديداي احتمالي اصولگرايان در شورا راي گيري به عمل نيامده است.
معين رد صلاحيت نمي شود
مهر: دبير كل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با اشاره به لزوم اجماع ميان گروه هاي دوم خردادي در انتخابات رياست جمهوري، نظرسنجي مردمي را راه رسيدن به اجماع خواند.محمد سلامتي در پاسخ به اين سئوال كه اگر گروههاي دوم خرداد به سمت كروبي بروند سازمان مجاهدين چه سياستي اتخاذ مي كند، گفت: ممكن است افراد ديگري نيز كانديدا شوند و اين اشكالي ندارد؛ در هر حال اعضاي شوراي هماهنگي جبهه دوم خرداد به دنبال راه حلي براي اجماع هستند.
وي در خصوص رد صلاحيت معين و سياستهاي سازمان مجاهدين در اين صورت گفت: ما هنوز راجع به اين مسئله بحث جدي نداشتيم و بعيد مي دانيم كه با توجه به سوابق و شيوه هاي برخورد دكتر معين، وي رد صلاحيت شود.
از آمدن هاشمي رفسنجاني استقبال مي كنيم
فارس: عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون گفت: از آمدن هاشمي رفسنجاني به عرصه انتخابات استقبال مي كنيم، ولي شواهد حكايت از نيامدن وي دارد.
سيد محمد رضوي يزدي عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز اظهار داشت: مجمع روحانيون مبارز تمايل دارد چهره هاي فعال سياسي و ارزشي كشور در انتخابات رياست جمهوري حضوري فعال و قوي داشته باشند، به همين دليل از حضور چهره هايي مانند هاشمي رفسنجاني كه باعث داغ شدن تنور انتخابات و حضور حداكثري مردم مي شوند، استقبال مي كند.
اختلافي در جبهه اصلاحات با وجود تعدد كانديداها وجود ندارد
فارس: عضو شوراي مركزي مجمع نمايندگان ادواري مجلس، تعدد كانديداها در جبهه اصلاحات را مثبت دانست و گفت: با وجود تعدد كانديداها در جبهه اصلاحات، اختلافي در جبهه وجود ندارد و براي اين مجموعه گسترده تعداد كانديداها فوق العاده محدود است.
اكثر اصلاح طلبان حامي كروبي نيستند
مهر: هادي قابل رئيس جبهه مشاركت قم در پاسخ به اينكه اگر گروههاي دوم خرداد روي كروبي اجماع كنند مشاركت چه سياستي را اتخاذ خواهد كرد گفت: در جبهه اصلاحات ۱۸ گروه مطرح هستند، برخي از اين گروه ها تنها در حد شوراي مركزي و تعدادي ديگر حدود ۱۰ الي ۱۵ عضو دارند، بنابراين نمي شود گفت حاميان آقاي كروبي اكثريت اصلاح طلبان هستند.
وي افزود: ما يك راه حل منطقي پيشنهاد كرديم كه براساس اين پيشنهاد در پي تبليغات كانديداها در ماه هاي آينده، شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات مجموعه و يا فردي را در فروردين يا ارديبهشت ماه مامور يك نظرسنجي علمي و بي طرف كند، واجد اجماع در عرصه انتخابات بماند و بقيه گروهها و كانديداها به نفع وي كنار روند.
وي افزود: اين پيشنهاد علمي را مطرح كرده ايم و اميدواريم بپذيرند.
مهمترين دغدغه مردم تورم، اشتغال و مفاسد اجتماعي و اقتصادي است
ايسنا: محمدرضا باهنر گفت: رئيس جمهور آينده بايد براي مسائل روزمره مردم و مطالباتشان راه حل داشته باشد. نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: مهمترين دغدغه مردم تورم، اشتغال و مفاسد اجتماعي و اقتصادي است كه به عنوان مسائل روزمره مردم محسوب شده و بايد پيگيري شود.
دبير كل جامعه اسلامي مهندسين ادامه داد: البته اين معنايش غفلت از استقلال كشور و مسائل فناوري هسته اي و مدرن نيست، بلكه اين موارد نيز در جاي خود بسيار پراهميت است.
اعضاي مجمع روحانيون به استان ها مي روند
ايسنا: حضور اعضاي شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز در استانها، براي ايجاد بسترهاي وحدت در بين اصلاح طلبان به عنوان يكي از برنامه هاي اين مقطع زماني ستاد انتخاباتي اين تشكل تعيين شد. گفتني است در حال حاضر، مجمع روحانيون مبارز در ۱۹ استان كشور، دفتر استاني دارد.
اعلام حمايت يك تشكل سياسي از زواره اي
فارس: چكاد دانشجويان مسلمان در نامه اي از سيدرضا زواره اي جهت حضور در انتخابات رياست جمهوري دعوت به عمل آورد. اين ائتلاف در نامه مذكور با اشاره به اين كه پس از هر انقلابي توقع مردم از مسئولان محقق شدن حداقل ۵۰ درصد از دورنما و شعارهاي اوليه انقلاب است، افزود: علي رغم اين كه كشور ما مملكتي بالقوه ثروتمند است باز هم دچار مشكلات و معضلات عديده اي هستيم، اما مشكل كجاست؟ به نظر مي رسد اساسي ترين مشكل كشور ضعف در مديريت باشد.
براي كانديداتوري سراغ بزرگان رفتن ناديده گرفتن
قدرت كادرسازي انقلاب است
فارس:حبيب اله عسگر اولادي نماينده ولي فقيه در كميته امداد در ديدار با امدادگران و بسيجيان كميته امداد قزوين گفت : براي كانديداتوري رياست جمهوري منحصرا سراغ بزرگان رفتن ناديده گرفتن قدرت كادرسازي انقلاب است. نماينده ولي فقيه در كميته امداد امام خميني با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري تاكيد كرد: خواست امامت امت در زمينه انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري شركت گسترده و پرشور مردم در انتخابات، انتخاب رئيس جمهور با راي بالا و وفاق و همدلي بين امت مسلمان پس از انتخاب رئيس جمهور است.
جبهه مشاركت در انتخاباتي كه فرمايشي برگزار شود شركت نمي كند
ايلنا: عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي گفت: دليلي براي ردصلاحيت دكتر معين وجود ندارد.محسن ميردامادي تصريح كرد: دكتر معين سابقه چند دوره وزارت و نمايندگي مجلس را در كارنامه خود دارد و به مباني اعتقادي و اخلاقي پايبند است، بنابراين دليلي براي ردصلاحيت ايشان وجود ندارد.
شانس اندك اصلاح طلبان در انتخابات
مهر: زيباكلام، تحليلگر مسائل سياسي گفت: اصلاح طلبان در آستانه انتخابات رياست جمهوري بيش از آنكه به فكر تداوم اصلاحات، توسعه سياسي و آينده نظام باشند، در پي منافع گروهي و جناحي و تحكيم قدرت خود در عرصه سياسي اند و اين روش پايگاه مردمي آنان را بيش از پيش متزلزل خواهد كرد.
اين استاد دانشگاه تاكيد كرد: جمع بندي استراتژي و دستيابي به كانديداي واحد در ميان گروه هاي مختلف اصلاح طلب را بعيد مي د انم و اين بزرگترين اشتباهي است كه اصلاح طلبان مرتكب شده اند.
ولايتي: عدالت اجتماعي بدون توليد ثروت به معني توزيع فقر است
فارس: علي اكبر ولايتي ديروز در ديدار اعضاي شوراي مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويي و فارغ التحصيلان دانشگاه هاي سراسر كشور (جنبش اعتدال اسلامي) در پاسخ به سئوالي درباره علت حضورش در صحنه رقابت انتخاباتي، گفت: حضور من در انتخابات براساس تكليف مي باشد.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل به پتانسيل بالاي كشور در زمينه تحقق اهداف مطروحه در سند چشم انداز ۲۰ ساله اشاره كرد و گفت: مبارزه جدي با مفاسد اقتصادي، مالي و رشوه خواري و فاصله طبقاتي، نيازمند حضور مدير اجرايي توانمند و قوي است كه بتواند با اعمال مديريت درست و در دست داشتن ابزارهاي قانوني قوي جلوي فساد را بگيرد.
ولايتي خاطر نشان كرد: در صورتي كه رئيس جمهور آينده كشور باشم، بدون هيچ ملاحظه اي در جهت تحقق منافع ملي و نيازهاي مردم اقدام خواهم كرد. وي همچنين با تاكيد بر لزوم توليد ثروت و توزيع عادلانه ثروت در بين مردم، گفت: عدالت اجتماعي بدون توليد ثروت به معني توزيع فقر است. وي در ادامه با تاكيد بر لزوم ايجاد توازن در مناطق مختلف كشور آن را با امنيت ملي مرتبط خواند و گفت: بايستي شرايطي فراهم شود تا مردم تمام مناطق كشور بتوانند براساس مزيت نسبي منطقه توليد خود ، مشغول شوند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |