شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۸۴ - - ۳۶۷۴
Mp3 player به يكباره پرفروش شد
كوچولوي چندكاره، پديده بازار
032598.jpg
با گذشت چند ماه خريداران اوليه با رضايت از آن، ويگي هاي اين محصول را براي دوستانشان تعريف كردند و نسل دوم خريداران را به وجود آوردند و اين چرخه روز به روز سرعت بيشتري پيدا كرد
فرهاد عشوندي -مهمترين ويگي اين كوچولوي چندكاره حمل و نقل آسانش است. وزني كمتر از 250 گرم كه توانايي انتقال تا 40GB اطلا عات را دارد.
حتما شما هم تا به حال يكي از انواع Mp3player ها را ديده ايد. دستگاهي به اندازه يك فندك كه قابليت تبديل شدن به راديو، ضبط، صداي sterio و پخش موسيقي و جابه جايي اطلا عات را دارد.
اين دستگاه هاي كوچك كه يكي دو سالي مي شود وارد بازار محصولا ت الكترونيك شده اند، در چند ماهه گذشته به يك باره مورد توجه بسياري از جوانان قرار گرفته اند و از بازار فروش خوبي برخوردار شده اند.
اما دليل اين استقبال چشمگير چيست؟ يكي از فروشندگان اين محصول مي گويد: چند ماهي طول كشيد تا اين محصول بتواند در بين خريداران شناخته شود. Mp3player وسيله جديدي بود كه در بازار ايران شناخته شده نبود، اما با گذشت چند ماه خريداران اوليه با رضايت از آن ويگي هاي اين محصول را براي دوستانشان تعريف كردند و نسل دوم خريداران را به وجود آوردند و اين چرخه روز به روز سرعت بيشتري پيدا كرد تا امروز كه در تمام ايران از Mp3player به عنوان محصولي پرفروش نام برده مي شود.
قابليت ها
اين كالا  حتما مزيتي نسبت به ديگر سيستم هاي پخشMp3 دارد كه توانسته اين چنين مورد توجه قرار گيرد. فروشنده محصول مي گويد: تا قبل از اين دستگاه هايي كه قابليت ضبط صدا را داشته باشند walkMan ها و بعد هم بعضي از مدل هاي گوشي هاي همراه بودند. البته هر دوي اين سيستم ها مشكلا ت زيادي داشتند مثلا  walkMan صدا را روي tape ضبط مي كند و تبديل آن بسيار سخت بود يا داشتن گوشي لا زمه اش سيم كارت يك ميليون توماني است يا براي پخش Mp3 دستگاه قابل رقابت با اين محصول CDplayer ها هستند كه هم از نظر جاگير بودن و هم مصرف باتري و از همه مهمتر مقاومت در برابر لرزش نمي توانند با Mp3player رقابت كنند.
اين دستگاه كوچك از يك ic تشكيل شده است كه مي تواند حداقل 128MB اطلا عات را بدون نياز به موتور الكتريكي ذخيره و جابه جا كند و طرز استفاده از آن هم خيلي ساده است.
يك كارشناس لوازم الكترونيك درباره طريقه استفاده از اين دستگاه مي گويد: فقط كافي است كابل usb را به كامپيوتر وصل كنيد تا drive جديدي در صفحه My computer ايجاد شود، آنگاه اگر بخواهيد اطلا عات، flashdisk يا موسيقي را روي دستگاه ذخيره كنيد، ابتدا اطلا عات دلخواهتان را copy كرده و بعد روي drive مخصوص Mp3player، past كنيد.
ديگر قابليت نرم افزاري محصول، اين است كه براي ويندوز xp تعريف شده است، اما در محيط هاي ديگر بايد نرم افزارش به وسيله CD روي آن محيط نسب شود.
البته اين دستگاه يك قابليت ويه هم دارد اينكه به وسيله يك مبدل مي تواند از روي امواج راديويي ضبط ماشين را تبديل به Mp3 player كند. دستگاهي كوچك كه airwave نام دارد و با قابليت بي سيم به Mp3player وصل مي شود و آن وقت روي امواج FM راديوهاي معمولي مي توان موسيقي هاي در حال پخش از اين دستگاه را دريافت و پخش كرد و يك راديوي 2 موج را تبديل به قابليت پخش Mp3 كرد!
پسر جواني كه در زمان حضور ما براي جمع آوري اطلا عات درباره اين كالا  يكي از انواع اين محصول را خريد، درباره علت خريد اين كالا  مي گويد: من مهندس كامپيوتر هستم و محصولي كه خريده ام توانايي جابه جايي 512MB اطلا عات را بدون نياز به كابل رابط و خطر از بين رفتن به دليل مثلا  خش افتادن كه در زمان جابه جايي اطلا عات با CD ممكن است اتفاق بيفتد دارد، خيلي راحت اطلا عات را روي اين سيستم ذخيره و بعد هم مورد استفاده قرار مي دهيم. واقعا وسيله اي مفيد براي كارما است و قيمت مناسبي هم دارد.
032628.jpg
يك ويگي منحصر به فرد اين دستگاه در هنگام ضبط صدا است كه حتما دانستنش براي دوستان خبرنگار جالب خواهد بود. اشرفي فروشنده يكي از انواع پرفروش خانواده Mp3player ها مي گويد: در حالت عادي كه صداهايي خارج از حد معمول نباشد، اين دستگاه مي تواند تمام صداهاي اطراف را در دايره اي به شعاع 5متر به حالت sterio ضبط كند و حتي در شرايطي كه همه جا ساكت باشد مي تواند صداي دم و باز دم تنفس را هم ضبط كند! اين قابليت مي تواند در كنفرانس هاي مطبوعاتي به كمك خبرنگاران بيايد تا هيچ سوالي را از قلم نيندازند.
تنوع
تنوع محصولا ت و مارك هاي مختلف باعث سردرگمي هر خريداري مي شود، شركت ها و نيز كمپاني هاي گمنام در اين بازار حضور دارند و محصولا ت خود را عرضه مي كنند كه اين محصولا ت قيمت هاي متفاوتي دارند.
البته اين تفاوت قيمت به دليل امكانات و قابليت هاي اين دستگاه ها است. دستگاه ها با حافظه 128MB شروع مي شوند تا دستگاه هايي كه با حافظه 40GB حافظه اي به اندازه يك كامپيوتر شخصي دارند! كه مي توانند علا وه بر 4 قابليت تمام Mp3player ها به وسيله نمايشگر LCD كوچكي كه دارند حتي فايل هاي Mp4 تصويري را هم به نمايش بگذارند.
نكته جالب در بازار فروش اين محصولا ت، فروش خيره كننده يك كمپاني بي نام و نشان چيني است كه توانسته نام هاي بزرگ را پشت سر بگذارد و بي آنكه حتي تبليغات زيادي هم داشته باشد صدرنشين جدول فروش باشد.
در بازار كامپيوتر پايتخت كه مركز فروش انواع مختلف تجهيزات كامپيوتر است تمام توليدكنندگان اين محصول كالا هاي خود را عرضه كرده اند و اين بازار محلي مناسب براي به دست آوردن اطلا عات دقيق درباره محصول مورد نظر است.
نماينده فروش محصولا ت يكي از كمپاني  ها وقتي با پرسش ما درباره ميزان استقبال از Mp3player مواجه مي شود پاسخ مي دهد: به رغم تنوع انواع Mp3player هايمان، فروش بالا يي نداريم و حتي با فروش هفتگي 2 تا 3 عدد هم راضي هستيم. قيمت ارزانترين مدل كمپاني ما حدود 85هزار تومان است، اما همين محصول با مارك يك كمپاني چيني 55 هزار تومان قيمت دارد. ما اصلا  نمي توانيم در اين شرايط رقابت كنيم. او در ادامه، حرف هاي جالبتري هم مي زند: تازه شرايط فروش ما خوب است، چون قيمت پايه فروشمان 85 هزار تومان است، اما شركت هايي هم هستند كه همين محصول 128MB را با قيمت يكصد هزار تومان مي فروشند و حتي همان فروش هفتگي 2 تا 3 عدد را هم ندارند!
در بازار جهاني اين محصول كمپاني Iriver از بالا ترين ميزان فروش برخوردار است و خب دليل قانع كننده اي هم براي فروش بالا ي محصولا ت توليدي اين كمپاني وجود دارد؛ كيفيت مناسب خدمات پس از فروش و قابليت هاي خيره كننده.
مدل H340 اين كمپاني كه با حافظه 40GB به اندازه يك كامپيوتر اطلا عات را ذخيره مي كند با قابليت پخش 16 ساعت موزيك و مانيتور LCD رنگي، قابليت ضبط صدا و تبديل همزمان آن به Mp3 و ... با قيمت 400 هزار تومان صدرنشين جدول قيمت و پيشرفته ترين محصول حال حاضر دنياست.
اگر نگاهي گذرا به جدول قيمت محصولا ت Iriver بيندازيد متوجه علت پايين بودن فروش اين كمپاني مي شويد كه در بازار ايران از فروش مناسب برخوردار نيست.
032631.jpg
از مارك هاي معروف و پرفروش دنيا تنها محصولا تي توانسته اند بازار مناسبي بيابند كه ارزان تر هستند!
مشتريهاي پر و پا قرص
بيشترين ميزان تقاضا براي خريد اين محصول را جوانان دارند، البته بزرگترها هم براي خريد مي آيند، ولي بيشتر براي هديه دادن به بچه هاي جوانشان از اين محصولا ت خريد مي كنند.
نماينده فروش يك شركت چيني درباره سن و سال مشتريان اين محصول مي گويد: ما هر روز بيش از 50 مورد مشتري داريم كه مي آيند و درباره قابليت هاي Mp3player مي پرسند و خدا را شكر به طور متوسط روزي 10 عدد هم فروش داريم كه فكر مي كنم نسبت به ساير محصولا ت، فروش قابل قبولي باشد، البته اين تعداد ميانگين تكفروشي روزانه ما است.
او در پاسخ به اين پرسش كه محصولا ت ساخت چين داراي كيفيت پايين است مي گويد: اتفاقا محصولا ت ما كيفيت خوبي دارند، الا ن خيلي از كمپانيها ي معروف بيشتر لوازم الكترونيك شان را در چين توليدمي كنند.زماني كه اين محصول براي اولين بار وارد بازارهاي ايران شد ميزان فروش شركت ما هم مثل محصولا ت كمپاني هاي ديگر بود، اما به دليل قيمت مناسب با توان خريد مشتريان ايراني توانست بازار فروش مناسبي پيدا كند. اگر اين كالا  خوب نبود چنين فروشي نداشت.
خانمي كه نزديك به 40 سال سن دارد پس از چند ساعت تماشاي مدل هاي مختلف بالا خره مدلي را انتخاب مي كند و مي خرد. از او دليل اين انتخاب را مي پرسم، او مي گويد: من كارمند هستم و قيمت اين كالا  مناسب ترين قيمت برايم است. 53هزار تومان خريدمش كه نسبت به مارك هاي ديگر 10 تا 15 هزار تومان كمتر است. اما چه اجباري براي خريد اين كالا  وجود دارد كه به گفته خودش نيمي از حقوق اين ماهش را براي Mp3player هزينه مي كند؟ فردا تولد پسرم است كه 15سال دارد، بايد برايش هديه مناسبي مي خريدم. او علا قه زيادي به موسيقي دارد. البته با اين كار در حقيقت با يك تير دو نشان زده ام. چون او از اين پس مجبور است كه Headphone به گوشش بزند و موسيقي گوش كند و ديگر صداي بلند موسيقي داد من، پدرش و همه همسايه ها را در نمي آورد!!
ديگر اين جواب به قدري منطقي است كه هيچ جايي را براي سوال نمي گذارد. يك تصميم كاملا  عقلا ني كه به سود همه اعضاي آن خانواده بوده است!

درددل
با ما تماس بگيريد 2052627
شنبه تا چهارشنبه (از ساعت 14 الي 15)
بيمه بي فايده
اخيرا براي ناراحتي كليه به دكتر مراجعه كردم. دو نوع قرص ترامادول و رباكسيتين برايم تجويز كرد، از هر كدام 20 عدد. وقتي قرص ها را از داروخانه گرفتم با وجود اينكه بيمه بودم، 9 هزار تومان پول پرداختم. وقتي اعتراض كردم به من گفتند بيمه، داروي خارجي را شامل نمي شود. من يك بازنشسته با 130 هزار تومان حقوق هستم. چطور بايد اين هزينه ها را تقبل كنم؟
يك بيمار كليوي
باز هم آسفالت خراب
ساكن خيابان قزوين مقابل دخانيات خيابان شهيد مير جليلي كوچه نيكو هستم. آسفالت اين كوچه بسيار خراب است. لطفا رسيدگي شود.
از ساكنان كوچه
سوءاستفاده از كد اقتصادي
من كد اقتصادي داشتم. شخص ديگري از كد من سوءاستفاده و فرار كرد. دارايي نيز از طريق مخابرات به قطع تلفن منزل من اقدام كرد. من در حال حاضر بيكار هم هستم، لطفا مسوولي به مشكل من رسيدگي كند.
قاسم لو، شهرك آپادانا
خروجي هاي مسدود
در مسير ميدان بهشتي به ميدان رسالت، تمام خروجي ها بسته است، كوچه ها را هم يكطرفه كرده اند. وقت زيادي براي رفت و آمد گرفته مي شود، علا وه براين بنزين زيادي هم مصرف مي شود.
يك شهروند
استخدام حق التدريس ها
با وجود تصويب مجلس در مهرماه مبني بر استخدام آموزش و پروش، اما در تاريخ 83/11/12 بخشنامه جديدي از طرف آموزش و پرورش صادر شده كه استخدام ما دبيران حق التدريس را با مشكل مواجه كرده است. بالا خره تكليف استخدام ما چه مي شود؟
آمنه راد
از آموزش و پرورش شهرستان اسلا مشهر
تبعيض در عيدي
با اينكه عيدي تمام استان ها و شهرستان هاي كشور در خصوص دبيران 150 هزار تومان بوده است، اما ما دبيران پاره  وقت شهرستان اهواز 112 هزار تومان عيدي گرفته ايم. دليلش چيست؟
از طرف جمعي از دبيران پاره وقت
درپوش براي جوي
من كم بينا هستم، امروز به دليل سرپوش نداشتن جوي، داخل آن افتادم و پايم شديدا آسيب ديده است. خواهشمنديم براي جوي هاي خيابان هاي اصلي سطح شهر تهران درپوش بگذارند.
يك شهروند
شست وشوي كثيف
قبل از عيد 3 فرش براي شست وشو به قاليشويي هفت حوض آزادي دادم. 2 تا را شستند و يكي را كثيف برگرداندند. بعد از عيد براي جبران دوباره فرش را بردند، اما باز هم كثيف بازگرداندند.
كمالي
تقاضاي تجديدنظر
خانم هايي كه استخدامشان تابع مقررات كشوري است با 20 سال سابقه كار بازنشست مي شوند، اما خانم هايي كه تابع وزارت كار و استخدام تامين اجتماعي هستند با 20 سال بازنشست نمي شوند. لطفا در اين زمينه تجديدنظري شود.
فروتن
ماشين به جاي درخت
در خيابان اول نيروي هوايي، كوچه شهيد حاجي وند ماشين ها براي اينكه در پياده رو پارك كنند، درخت ها را بريده اند. لطفا به اين مساله رسيدگي شود.
احسان
نياز به بازار روز
مناطق آپادانا، خرمشهر، مصلي و سهروردي كه ساختمان هاي مسكوني فراواني را در خود گنجانده اند، نياز به يك بازار روز دارند. لطفا براي ايجاد يك بازار روز در اين مناطق اقدامي شود.
يك شهروند
ايجاد دوربرگردان
تقاضا داريم ميدان گاهي شهرك غرب را بردارند و به دوربرگردان تبديل كنند. ترافيك بدي در اين منطقه ايجاد شده است.
عباسي
گله ازمعاينه فني
خودروام را به يكي از مراكز معاينه فني خودرو بردم، بدون اينكه خودروام ايرادي داشته باشد، از من مبلغ 3 هزار و 500 تومان هزينه گرفته اند.
گلستاني
بودجه نداريم
فارغ التحصيلا ن بهداشت مدارس كه در دانشگاه سراسري قبول شده اند، در رشته كودكياري سهميه آموزش و پرورش هستند، اما اين سازمان اين افراد را استخدام نمي كند و مي گويد بودجه نداريم و بايد بهداشت و درمان بودجه ايشان را تامين كند.
دهدار
مشكل بوستان موعود
ما ساكنان منطقه 20 كه اكثرا بازنشسته دولت هستيم، به علت كهولت سن از بوستان موعود به عمق 5 متر به هيچ عنوان نمي توانيم استفاده كنيم. از شهرداري منطقه يك تهران خواهشمنديم يكي از باغ هايي كه در سطح اين خيابان است به گلزار الحاق كند.
اسماعيلي
تخريب جنگل
شركت گاز يكسري از مناطق را لوله كشي نكرده است. منطقه خيرودكنار در نوشهر به دليل نداشتن گاز از چوب هاي جنگل استفاده مي كنند، از اين رو جنگل در اين منطقه در شرف نابودي است.
شكوري - نوشهر
لباسشويي دردسرساز
يك دستگاه ماشين لباسشويي... خريداري كرده ام. براي داشتن گارانتي اين دستگاه بايد اين ماشين لباسشويي توسط متخصصان مربوط نصب مي شد و قرار بود هزينه اي نداشته باشد. زماني كه براي نصب دستگاه آمدند از ما هزينه هم گرفتند. وقتي اعتراض كرديم، گفتند: اين مساله شامل محصولا ت سايدباي سايد ما مي شود.
نظري

واگذاري 10 اولويت تلفن همراه
۱۰ اولويت تلفن همراه كه شامل اولويت هاي 35 تا 44 مي شود از امروز در مراكز پستي توزيع مي شود.
به گفته مدير كل شركت پست استان تهران در اين دوره از واگذاري ها، 10 اولويت توزيع مي شود كه در روزهاي 27 و 28 فروردين ماه سيم كارت اولويت هاي 35، 36 و 37 كه دو رقم سمت راست فيش آنها 58، 73 و 55 است واگذار مي شود.
حسين مهري مي گويد: همچنين متقاضياني كه 2 رقم سمت راست فيش آنها 46، 19 و 56 است و شامل اولويت هاي 38، 39 و 40 مي شود بايد در روزهاي 29 و 30 فروردين ماه براي دريافت سيم كارت هاي خود مراجعه كنند.
مراكز پستي در روزهاي 31 فروردين و اول ارديبهشت ماه اولويت هاي 41 تا 44 را كه دو رقم سمت راست فيش اين اولويت ها 78، 11، 72 و 21 است توزيع مي كنند.
همچنين به منظور جلوگيري از سوءاستفاده هاي احتمالي PINCODE سيم كارت ها فعال بوده، لذا به متقاضيان توصيه مي شود بعد از جايگزيني سيم كارت خود در گوشي و روشن كردن دستگاه، PINCODE مربوطه را (كه يك عدد چهار رقمي است و در پشت پوكه سيم كارت به صورت مخفي قرار دارد پس از تراشيدن آن) در گوشي وارد كنند.

كارمندان خوشبخت
تحقيقات يك مركز كاوش و تحقيقاتي نشان مي  دهد كه حقوق و امتيازات كارمندان بليكي نسبت به همكارانش در اتحاديه اروپا و ساير كشورهاي جهان بالا تر است.
به گزارش روز چهارشنبه يك پايگاه اينترنتي، حقوق ساليانه هر كارمند در بليك برابر با 53 هزار و 577 يورو است.
اين رقم در مقايسه با كشورهاي اروپاي شرقي بيش از 10 برابر است. حقوق كارمندان بليكي نسبت به همرديفان خود در اپن 8 هزار يورو و در مقايسه با كارمندان آمريكايي 20 هزار يورو بيشتر اعلا م شده. براساس اين تحقيقات، كشورهاي سوئد، آلمان، لوكزامبورگ و انگلستان در رده هاي دوم، سوم و چهارم قرار دارند، اما در كل تفاوت چندان زيادي بين حقوق ها در كشورهاي نامبرده وجود ندارد.
هر كارمند بليكي به طور ميانگين سالا نه 12 هزار و 667 يورو به هزينه هاي بيمه اي و بازنشستگي اختصاص مي دهد، در حالي كه همين هزينه در اپن معادل 5هزار و 183 يورو و در ايالا ت متحده 2هزار و 196 يورو است. نكته جالب توجه اين است كه كارمندان بليكي اعتراضات زيادي در مورد حقوق و نحوه هزينه كردن آن دارند.

هر كيلو برگ چاي سبز، 190 تومان
032604.jpg
مديركل چاي شمال گفت: قيمت تضميني خريد برگ سبز چاي اواخر هفته آينده از سوي شوراي اقتصاد اعلا م مي شود.
به گفته علي محرر براساس پيشنهاد ارايه شده به اين شورا قيمت خريد هر كيلو برگ سبز چاي درجه يك 2هزار و 900 ريال و درجه۲ يكهزار و 800 ريال تعيين شده است. وي قيمت تعيين شده را بسيار مناسب عنوان كرد و گفت: كارخانه داران در سال گذشته هر كيلو برگ سبز چاي را 800 ريال از چايكاران مي خريدند. خريد برگ سبز چاي از چايكاران كشور تا سال 78 به مدت حدود 40 سال توسط دولت انجام مي شد و پس از اين سال تا سال گذشته به بخش خصوصي واگذار شده بود.

البسه چيني ارزان و دردسرساز
شركت هاي منسوجات از كميسيون اروپا خواستند به منظور مقابله با واردات منسوجات چيني تصميمات جدي اتخاذ كند.
اين شركت ها خواسته اند با اعمال تعرفه هاي اضافي مانع از ادامه ورود گسترده منسوجات ارزانقيمت چيني به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا شوند.
بسياري از شركت ها و كارخانه هاي منسوجات در اروپا در پي ورود لباس و منسوجات چيني با خطر ورشكستگي روبه رو شده اند.
نمايندگان شركت هاي منسوجات اروپايي با برگزاري نشستي در بروكسل راه هاي مقابله با واردات كالا هاي چيني را بررسي كردند.
براساس آخرين آمار، ميزان صادرات منسوجات چيني به كشورهاي اروپايي امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته بيش از 70 درصد افزايش يافته است. ورود البسه چيني به ايران نيز براي فروشندگان ايراني بدون دردسر نبوده است.

فروش جواهرات در نيويورك
032601.jpg
فروش جواهرات قيمتي در نمايشگاه سوتبي در نيويورك آغاز شده است. اين جواهرات از هفته گذشته در اين نمايشگاه به معرض ديد بازديدكنندگان قرار داده شده بود.
در اين نمايشگاه 362قطعه از جواهرات ارزشمند كه بهاي هر قطعه از آن بالغ برصدها هزار دلا ر است عرضه مي شود و به فروش خواهد رسيد.
در بين اين جواهرات سنگ هاي بسيار قيمتي با حجم هاي مختلف و از جمله الماس و همچنين جواهراتي با امضاي توليدكنندگان مشهور آنها در اروپا و آمريكا قرار دارد. ظاهرا در اين نمايشگاه يك الماس كوچك را بايد با چمداني از پول عوض كرد.

دخل و خرج
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |