چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۳ - Jun 1, 2005
در دو ماه نخست امسال روي داد
رشد ۲۲ هزار ميليارد ريالي ارزش بورس تهران
003714.jpg
003705.jpg
گروه بورس: آخرين آمار رسمي منتشر شده نشان مي دهد: در دو ماه نخست امسال ارزش مبادلات سهام در بورس تهران از مرز ۳/۱ ميليارد دلار فراتر رفته است.
به گزارش خبرنگار ما بر اساس گزارشي كه اداره نظارت بر بازار سازمان بورس منتشر كرده، طي ماه  هاي فروردين و ارديبهشت امسال ارزش كل معاملات سهام در بورس اوراق بهادار معادل ۱۱ هزار و ۴۲۰ ميليارد ريال بوده است.
بر اين اساس بازار سهام در فروردين ماه امسال با وجود تعطيلات نوروزي نسبت به ارديبهشت ماه رونق بيشتري داشته به طوري كه ارزش معاملات سهام در نخستين ماه سال ۵ هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال بوده، در حالي كه ارزش اين مبادلات در ارديبهشت ماه به ۵ هزار و ۶۰۰ميليارد ريال رسيده است.
در اين گزارش آمده است: در دو ماه گذشته ۲۶۵ هزار نفر با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي خريد سهام دستور خريد صادر كردند كه ۱۴۴ هزار نفر آنها در فروردين ماه به سرمايه گذاري در بازار سهام پرداختند و ۱۲۱هزار نفر ديگر طي ارديبهشت ماه به كارگزاران مراجعه كردند.
اين تعداد خريدار در دو ماه گذشته مالكيت دو ميليارد و ۶۸۱ ميليون برگه سهم را به نام خود منتقل ساختند، طبق آمار تفكيكي ارائه شده در فروردين ماه يك ميليارد و ۳۵۴ ميليون سهم مبادله شد و در ارديبهشت ماه اين رقم به يك ميليارد و ۳۲۶ ميليون برگه سهم رسيد.
طي مبادلات دو ماه گذشته طبق روال معمول، شركت هاي فعال در تالار اصلي با استقبال بيشتري نسبت به شركت هاي پذيرفته شده در تالار فرعي روبه رو بودند.
در اين دوره ارزش مبادلات صورت گرفته در تالار فرعي به دو هزار و۵۰۰ ميليارد ريال رسيد در حالي كه در تالار اصلي متقاضيان سرمايه گذاري حدود ۹ هزار ميليارد ريال از نقدينگي خود را براي خريد سهام پرداخت كردند.
از نظر تعداد خريداران سهام نيز تالار اصلي نسبت به تالار فرعي رونق بيشتري را به نمايش گذاشت، در اين دوره يك ميليون و ۵۴ هزار نفر در تالار فرعي و يك ميليون و ۶۲۷ هزار نفر در تالار اصلي به دادوستد سهام پرداختند.
بر اساس اين گزارش تا پايان ارديبهشت ماه ۲۲ هزار ميليارد ريال به ارزش جاري بازار سهام تهران نسبت به پايان سال ۸۳ افزوده شده است. همين آمار حاكي است: سهامداران بورس تهران در ارديبهشت ماه افت نيم درصدي ارزش جاري بورس را نسبت به پايان فروردين ماه شاهد بوده اند.
بر اين اساس در يك ماه گذشته ارزش  جاري بازار در تابلوي فرعي ۲/۱ درصد افزايش يافته اما در تالار اصلي فعالان بازار شاهد افت ارزش  جاري به ميزان ۹ دهم درصد بوده اند.
آمار اداره نظارت بر بازار سهام نشان مي دهد: روند حركت بورس تهران در ارديبهشت ماه به گونه اي بوده كه موجبات افت همه شاخص هاي اصلي بازار فراهم آمده است. در دو ماه گذشته شاخص كل ۸ دهم درصد، شاخص مالي نيم درصد و شاخص صنعت ۸ دهم درصد افت كرده است
در تالار اصلي نيز فعالان بازار افت ۹ دهم درصدي شاخص عملكرد را شاهد بوده اند ضمن اين كه افت شاخص در تالار فرعي به دو صدم درصد محدود بوده است.

كارگزاران بورس فلزات دو ماه زود تر به مجمع رفتند
003711.jpg
گروه بورس: به دنبال برگزاري دومين مجمع عمومي عادي سالانه بورس فلزات حسابرس و بازرس سازمان بورس فلزات تغيير كردند.
به گزارش خبرنگار ما در اين مجمع علاوه بر ارايه گزارش عملكرد سالانه هيات مديره، گزارش حسابرس و بازرس قانوني و همچنين برنامه هاي هيات مديره در سال جاري مطرح شد، كه اين برنامه ها كه برنامه هاي اساسي و شاخص سال ۱۳۸۴ هستند عبارتند از: اصلاح ساختار حقوقي شركت هاي كارگزاري و جذب بيشتر عوامل دست اندر كار بازار، تشكيل حساب تضمين براي انجام تعهدات اتاق پاياپاي پس از تصويب نهايي شوراي بورس، طراحي و اجرايي كردن سيستم تخصيص كد داخلي به خريداران پس از اخذ كد ملي، عملياتي كردن اعلام عرضه كالا ها از يك روز كاري قبل براي واحد هاي باقي مانده، مطالعه امكان سنجي اجراي معاملات كالا هاي غير استاندارد در تالار فرعي، تطبيق آيين نامه و عمليات اجرايي با قانون جديد «لايحه بازار اوراق بهادار» ، همكاري و تعادل با بورس هاي مشابه كالايي در داخل و خارج از كشور، گسترش تابلوي هاي بورس و دفاتر نمايندگي كارگزاران در سرتاسر كشور، طراحي سيستم نوبت دهي به منظور تامين حقوق مشتريان، ادامه توانمند كردن فعاليت ها با تكميل آيين نامه ها و مقررات، تكميل آيين نامه و اجرايي كردن قرار داد هاي آتي واختيار، پيگيري نرخ مالياتي و توافق لازم با سازمان امور مالياتي، توسعه دامنه استاندارد كالاي پذيرفته شده در بورس، پيگيري مسئله ورود كالاي سيمان در بورس، افزايش حضور شركت هاي خارجي در بورس، ورود كارگزاران جديد به بورس فلزات، افزايش حضور بخش خصوص در بورس فلزات، پذيرش و عرضه محصولات جديد، مطالعه تطبيقي بورس هاي جهان، تكميل نرم افزار هاي عملياتي و بهبود نظام اطلاع رساني.
بر اساس اين گزارش در مجمع عمومي سالانه ،كارگزاران بورس فلزات ،خواستار اجراي قرار داد هاي آتي اتحاد اختيار خريد در معامله و ورودمحصولات جديد در بورس شدند.
بر اساس بررسي هاي انجام شده حجم كل معاملات سال گذشته ، ۱۰ ميليون و ۴۴۶ هزار تن به ارزش ۵۰ هزار ميليارد و ۲۳۴ ميليون ريال بوده است و بررسي ها نشان مي دهد ۷۶ درصد خريداران ، شركت ها و سازمان هاي دولتي و نيمه دولتي و واحد هاي توليدي بودند.
همچنين به طوركلي ۷۶ درصد كالا ها مورد معامله در بورس به طور مستقيم به چرخه مصرف وارد شده و ۴/۲۰ درصد خريداران نيز از تجار و ۶/۳ درصد خريداران متعلق به تعاوني ها هستند.
در اين مجمع اعضاي توافق كردند همه خريداران و فروشندگان از روز قبل نياز خود را به سازمان اعلام كنند تا بورس با برنامه ريزي بهتري به فعاليت روزانه خود بپردازد.
و قرار شد قرارداد هاي سازمان با شركت ها دوباره بررسي شده و در آن تجديد نظر شود.
در اين مجمع تاكيد شد كه بيشتر آيين نامه ها و مقرراتي كه سازمان براي كارآمد شدن به آن نياز دارد توصيه و تدوين شود.
در اين جلسه حسابرس و بازرس سازمان در سال مالي جديد تغيير يافت، در سال مالي جديد شركت هشيار بهمند به عنوان شركت حسابرسي و عباس هشي به عنوان بازرس سازمان معرفي شدند.

سومين سمينار مديريت مالي ايران آغاز به كار كرد
گروه بورس: سومين سمينار مديريت مالي ايران با حضور جمع  كثيري از دانشگاهيان و صاحبنظران و مقامات اقتصادي كشور در دانشكده مديريت دانشگاه تهران آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر محمدسعيد تسليمي رئيس دانشكده مديريت دانشگاه تهران در مراسم افتتاح اين سمينار طي سخناني با ذكر اين مطلب كه كشور ما در كانون جغرافيايي پويا و پرتوان و داراي قابليت شناخته شده اي است، خاطرنشان كرد: همه به اين قضيه اذعان داشته و آمادگي براي تبديل عوامل بالقوه به بالفعل را دارند به نوعي كه احساس مي كنم همه عناصر مورد نياز براي گسترش بالفعل وجود دارد و به طور قطع اثر خود را نيز خواهد داشت.
دكتر تسليمي در ادامه با اشاره به اين كه مديريت مالي بايد سير علمي و عملي خود را به درستي طي كند تأكيد كرد: بايد ديد آيا مديريت مالي در اين راه به سرمنزل مقصود خود مي رسد يا خير؟ دانشگاه بايد تمامي آرزوهاي موجود در بحث مديريت مالي را به سرمنزل مقصود برساند.
رئيس دانشكده مديريت دانشگاه تهران تأكيد كرد: بحث مالي و مديريت مالي، مقدم شمردن منافع عامه مردم را مورد توجه قرار مي دهد و دانشكده مديريت دانشگاه تهران نيز با عنايت به اهميت موضوع مديريت مالي در رشد و توسعه اقتصادي كشور، نسبت به برگزاري سومين سمينار مديريت مالي ايران برنامه ريزي و اقدام كرد كه اميدوارم مباحث مطرح شده در اين سمينار به ارتقاي سطح دانش مديريت مالي در كشورمان كمك كند.
دكتر غلامرضا اسلامي بيدگلي،  دبير سومين سمينار مديريت مالي ايران نيز در مراسم آغاز اين سمينار با انتقاد از عدم توجه به رشته مهمي همچون مديريت مالي در كشور و كمبود نيروي علمي و تحصيلكرده در اين زمينه گفت: در عمل ديده مي شود كه سازمان هاي بسيار بزرگ كشور براي اداره امور مالي خود از دارندگان مدارك تحصيلي غيررشته مالي استفاده مي كنند و گاه سمت هاي آ نها با مداركشان هيچ ارتباطي ندارد و گويا هر كس با هر رشته تحصيلي مي تواند اداره امور مالي اين دستگاه ها را به عهده بگيرد.
وي افزود: كشورمان براي اداره اقتصاد حجيم سال هاي پيش رو، هيچ آمادگي ندارد. كنترل هاي سنتي بر همه اركان كشور حاكم مي باشد و با اين شرايط هر روز فرياد مبارزه با فساد سر مي دهيم و طبعاً به جايي نمي رسيم،  زيرا شيوه هاي سنتي حسابرسي و كنترل و نظارت كارايي لازم را ندارند.

سومين روز افت شاخص
003708.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام در بورس تهران طي مبادلات سه شنبه براي سومين روز پياپي با افت مواجه شد.
به گزارش خبرنگار ما ديروز شاخص كل ۹/۲۰ واحد پايين آمد و در سطح ۱۲ هزار و ۵۶۵ واحد متوقف شد. در تالار اصلي نيز فعالان بازار شاهد افت ۷/۲۱ واحدي شاخص عملكرد بازار بودند.
روز گذشته جريان مبادلات سهام به گونه اي پيش رفت كه موجبات افت ۲/۱۵ واحدي شاخص عملكرد تالار فرعي را فراهم آورد.روز سه شنبه شاخص قيمت و بازده نقدي كه نمايانگر ميانگين بازده بازار است ۸/۵۳ واحد افت نشان داد و در حوزه شركت هاي صنعتي هم شاخص صنعت افتي ۳/۱۵ واحدي را تجربه كرد.در سوي ديگر بازار عملكرد نامطلوب سهام شركت هاي سرمايه گذاري موجب شد شاخص مالي ۷/۷۷ واحد ديگر پايين بيايد و به زير رقم ۳۶ هزار واحد برسد.در گروه هاي صنعتي هم شاخص عملكرد ساختمان و وسايل نقليه منفي بود اما شاخص  گروه هاي نفت و پتروشيمي و فلزات اساسي با رشد مواجه شد.

شركت هاي بورس مكلف به انتشار
اطلاعات در اينترنت شدند
گروه بورس: سازمان بورس اوراق بهادار با انتشار بخشنامه اي همه شركت هاي پذيرفته شده در تالار مبادلات را مكلف به راه اندازي سايت اينترنتي كرد.
به گزارش اداره نظارت بر شركت هاي بورس تهران شركت هاي حاضر در بازار سهام بايد براي تسريع در امر اطلاع رساني و افزايش دسترسي سهامداران و سرمايه گذاران به اطلاعات مورد نياز، نسبت به طراحي و ايجاد سايت اينترنتي اقدام كنند و صورت هاي مالي، يادداشت هاي همراه و گزارش حسابرس و بازرس قانوني حداقل سه دوره مالي اخيررا از طريق سايت اينترنتي شركت، در اختيار استفاده كنندگان قرار دهند.
بر اساس مواد ۱۳۹ و ۱۵۰ قانون تجارت در خصوص ارائه صورت هاي مالي و گزارش حسابرس و بازرس شركت به سهامداران قبل از برگزاري مجامع عمومي، حداقل ۱۰ روز قبل از برگزاري مجامع عمومي سالانه و مجامع عمومي فوق العاده، گزارش ها و صورت هاي مالي، يادداشت هاي همراه و گزارش حسابرس و بازرس قانوني بايد روي سايت اينترنتي شركت قرار داده شود.
قرار است از طريق سايت هاي اينترنتي صورت هاي مالي ميان دوره اي و اطلاعات ارسالي براي سازمان بورس، علاوه بر اعلام به سازمان بورس، به اطلاع عموم رسانده شود.
مديريت نظارت بر شركت ها در پايان افزوده، بديهي است هرگونه اطلاعات مهم مي بايست هم زمان با افشا در سايت اينترنتي شركت به سازمان بورس اعلام شود و افشاء اطلاعات در سايت اينترنتي شركت به منزله اعلام به بورس نخواهد بود

حركت سهام چادرملو ادامه مي يابد
گروه بورس: مجتمع معدني- صنعتي چادرملو، تا پايان سال جاري ۵ ميليون تن كنسانتره سنگ آهن توليد مي كند.
به گزارش خبرنگار ما، اين مجتمع كه در حال حاضر با در اختيار داشتن ۴۵ درصد سهم توليد سنگ آهن كشور به عنوان بزرگترين توليد كننده اين محصول به شمار مي آِيد، طبق پيش بيني ها قرار بود ، ۵/۴ ميليون تن از آن محصول توليد كند. به گفته مدير عامل اين مجتمع امسال توليدات چادرملو با به كارگيري امكانات فعلي ۵۰۰ هزار تن بيش از برنامه خواهد بود و اين امر در نهايت به ارتقاي سهام اين شركت در بورس اوراق بهادار مي انجامد.
محمود نوريان كه پس از بازديد خبرنگاران از معدن چادرملو سخن مي گفت، تصريح كرد:چادر ملو با دارا بودن سه خط ۷/۱ ميليون تني، از ظرفيت توليد ۱/۵ ميليون كنسانتره سنگ آهن در سال برخوردار است.
وي ميزان توليد امسال چادرملو را نزديك به ظرفيت اسمي اعلام و خاطر نشان كرد: اين مجتمع در سال گذشته در مجموع بيش از ۵ ميليون و ۵۲۷ هزار تن محصول توليد كرد كه ۸/۴ ميليون تن آن به كنسانتره سنگ آهن و مابقي به سنگ آهن دانه بندي شده اختصاص داشت.
براساس اين گزارش، مجتمع هاي گل گهر و سنگ آهن مركزي هر كدام با توليد، بيش از ۹۱/۳ و ۸۶/۲ ميليون تن كنسانتره و سنگ آهن دانه بندي شده، به ترتيب ۳۲ و ۲۳ درصد توليد اين محصولات را در اختيار دارند.
به گفته مدير عامل سنگ آهن چادر ملو حجم توليد كنسانتره اين مجتمع تا پايان برنامه چهارم به ۹ ميليون تن مي رسد.
وي وضعيت آينده سهام چادرملو در بورس را مطلوب توصيف و پيش بيني كرد: حركت رو به جلوي چادرملو، رشد قيمت سهام اين مجتمع را در پي دارد و به زودي صاحبان سهام شاهد افزايش قيمت سهام چادرملو خواهند شد.

شركتهاي دولتي عرصه را بر فعاليت
بخش خصوصي تنگ كرده اند
گروه بورس: شركتهاي دولتي هر سال با اختصاص بخش وسيعي از تسهيلات بانكها به خود، عرصه را بر فعاليت بخش خصوصي تنگ كرده و مي كنند.
به گزارش خبرنگار ما دكتر حسن سبحاني، رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي، در سومين سمينار مديريت مالي كشور ضمن اعلام اين مطلب گفت: از ۱۰۵ هزار ميليارد تومان بودجه شركتهاي دولتي در سال ۱۳۸۴ حداكثر ۲۴۰۰ ميليارد تومان ماليات و ۲۳۰۰ ميليارد تومان سود سهام حاصل مي شود و با در نظر گرفتن دارايي ۵۰۰ هزار ميليارد توماني شركتهاي دولتي، نسبت ماليات به سرمايه شركتهاي دولتي، معادل ۴۹/۰ درصد و نسبت سود سهام به سرمايه، فقط ۴۷/۰ درصد خواهد بود كه اين رقم خود حاكي از ضعف مديريت شركتهاي دولتي است.
وي با بيان اين كه شركتهاي دولتي در سال ۸۴ مطابق قانون ۱۲۵۰ ميليارد تومان از تسهيلات بانكي را به خود اختصاص مي دهند افزود: به اين ترتيب سهم بخش خصوصي از تسهيلات به شدت كاهي مي يابد.
دكتر سبحاني با اشاره به اين كه طي برنامه چهارم توسعه در ۵ سال آينده ۴۵۰ هزار و ۸۵۵ ميليارد تومان از محل منابع داخلي و خارجي در كشور، بايد سرمايه گذاري صورت بگيرد، خاطرنشان كرد: با اين سرمايه گذاري طي سالهاي برنامه چهارم بايد ۴ ميليون و ۳۸۱ هزار شغل ايجاد شود كه بيانگر هزينه اي ۹۲ ميليون توماني براي هر شغل خواهد بود. وي افزود: از طرف ديگر طي مدت يادشده بهره وري نيروي كار بايد سالانه ۵/۳ درصد و توليد ناخالص داخلي ۸ درصد بايد رشد داشته باشد، در حالي كه رشد بهره وري و توليد ناخالص داخلي طي دهه ۸۰ به ترتيب فقط ۳/۱ و ۵/۳ درصد بوده است.

«سام الكترونيك» بورسي مي شود
ايلنا: هيأت پذيرش اوراق بهادار، صبح روز گذشته جلسه تشكيل داد.
در جلسه صبح ديروز هيأت پذيرش پيشنهاد سازمان بورس براي تمديد مهلت پذيرش شركت سرمايه گذاري شاهد و تقاضاي پذيرش شركت سام الكترونيك مورد بررسي قرار گرفت.
بنابر اين گزارش، در اين جلسه، درخواست سازمان بورس از هيأت پذيرش در مورد تمديد مهلت براي پذيرش شركت سرمايه  گذاري شاهد مطرح شد.
در اين مورد با توجه به نظر سازمان بورس در مورد موقعيت هلدينگ شركت، درخواست سازمان مورد پذيرش قرار گرفت و بر اساس آن مقرر شد كه اين شركت ظرف حداكثر چهار ماه آينده بتواند شرايط تعيين شده را احراز و به بورس بپيوندد.
بر اساس طبقه  بندي استاندارد فعاليتهاي صنعتي و تفكيك شركتهاي هلدينگ از شركتهاي سرمايه  گذاري، شركت سرمايه  گذاري شاهد طبق تصميم هيأت پذيرش ناچار است قبل از ورود به بورس نام خود را تغيير دهد.
دراين گزارش آمده است: ديگر موضوعي كه در جلسه ديروز هيأت پذيرش بررسي شد درخواست شركت سام الكترونيك براي پذيرش در تابلوي بورس بود. اين شركت كه شريك سامسونگ در ايران است، تلويزيون رنگي، صفحه نمايش، تيونر، بلندگوي تلويزيون و سيم و كابل توليد مي  كند. مؤسسان و سهامداران شركت از بخش خصوصي هستند و سرمايه شركت ۱۵۰ ميليارد ريال است.
اين شركت از موقعيت فروش و سود نسبتاً مناسبي برخوردار است و سالانه حدود ۵۰۰ هزار دستگاه تلويزيون مي كند. نسبت  هاي سود ناويژه به فروش در سال ۱۳۸۲ معادل ۸/۱۷ درصد و در سال ۱۳۸۱ حدود ۵/۱۸ درصد بوده و درآمد هر سهم شركت در سال ۱۳۸۳ رقم ۱۵۹/۳ ريال و در سال مالي قبل از آن ۸۵۶/۲ بوده است.
بنابر اين گزارش، هيأت پذيرش در پايان، پذيرش اين شركت را به بازديد از سايت توليدي شركت و بررسي صورتهاي مالي سال ۱۳۸۳ شركت منوط ساخت.

نبض بازار
سهام معادن در صدر جدول تقاضا
گروه بورس: شركت هاي فعال در صنايع معدني و همچنين ليزينگ صنعت و معدن به صعود خود در جدول تقاضاي سهام ادامه دادند.
به گزارش خبرنگار ما ديروز در يك صف بي سابقه يك هزار و ۶۵۴ نفر برگه هاي دستور خريد خود را براي سهام شركت توسعه معادن روي صادر كردند.
اين تعداد متقاضي خريد۲‎/۱۶ ميليون سهم توسعه معادن روي هستند.شركت «باما» هم با تقاضاي ۸۲ نفر مواجه شد. چادرملو سومين شركت فعال در اين صنعت بود كه در صدر جدول تقاضا جاي داشت، ۲۶ نفر طي مبادلات ديروز متقاضي خريد سهام چادرملو بودند.
با توجه به پذيرش درخواست ايران در سازمان تجارت جهاني سرمايه گذاري صنعت نفت ديگر شركتي بود كه مورد توجه بازار قرار گرفت، ديروز ۱۳۳ نفر با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي ۸۰۴ هزار سهم اين شركت دستور خريد صادر كردند.
رسيدن به نقطه محكم در خصوصي سازي
موج: مي توان ادعا كرد كه بعد از ۱۵ سال تجربه خصوصي سازي در ايران ، به اولين نقطه محكم و استوار رسيديم .
عبدالله پوري حسيني رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي گفت : به موجب سياستهاي ابلاغي در اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي در فرايند خصوصي سازي مي توان ادعا كرد كه بعد از ۱۵ سال تجربه خصوصي سازي در ايران به اولين نقطه محكم و استوار رسيديم .
وي افزود: با صدور ابلاغيه جديد ، اين اطمينان حاصل شد كه اولاً نظام جمهوري اسلامي ايران در اجراي سياست هاي مربوط به خصوصي سازي از جمله تقويت بخش خصوصي و تعاوني و اجازه فعاليت دادن به اين بخش حتي در زمينه هايي كه قبلاً ممنوع اعلام شده بود ، مصمم است و جاي بسي خرسندي است كه نظام به اين نقطه حساس از تصميم گيري رسيد و سياستهاي مربوطه ابلاغ شد .

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۴۳-
۶-
۱,۳۸۵
آبسال
۰.۲۸-
۲۶-
۹,۱۵۵
آلومتك
۰.۲۳
۹
۳,۹۸۵
آهنگري تراكتورسازي ايران
۰.۲۵
۱۰
۴,۰۳۸
آونگان
۰.۴۳-
۸۴-
۱۹,۳۴۹
افست
۰
۰
۳,۷۰۰
ايتالران
۰
۰
۸,۸۵۷
ايران ترانسفو
۰.۱۹-
۹-
۴,۷۹۷
ايران خودرو
۰.۴
۱۸
۴,۵۴۷
ايران خودروديزل
۴.۹۶
۵۵۱
۱۱,۶۶۱
ايران گچ
۵
۴۲۰
۸,۸۲۳
باما
۰.۷-
۴۳-
۶,۱۲۲
بانك پارسيان
۱.۱۷-
۱۷-
۱,۴۳۰
بسته بندي ايران
۰.۴۱-
۲۸-
۶,۷۳۵
بين المللي توسعه ساختمان
۳.۷-
۲۷-
۷۰۳
پارس الكتريك
۱.۷۶
۳۵
۲,۰۱۹
پارس پامچال
۰.۶۷-
۱۰-
۱,۴۹۰
پارس خودرو
۰.۰۲
۲
۸,۷۲۰
پارس دارو
۲.۳۶-
۱۹۵-
۸,۰۷۳
پارس سرام
۰
۰
۴,۰۱۸
پارس سويچ
۳.۴۸
۲۲
۶۵۴
پارسيلون
۲.۷۲-
۴۵۰-
۱۶,۰۸۰
پتروشيمي آبادان
۲.۴-
۳۵۱-
۱۴,۲۵۷
پتروشيمي اراك
۱.۴۹-
۲۷۷-
۱۸,۳۱۰
پتروشيمي اصفهان
۰.۰۱-
۱-
۱۴,۵۸۷
پتروشيمي خارك
۰.۱۴
۲۴
۱۷,۳۱۷
پتروشيمي فارابي
۰.۸-
۲۴-
۲,۹۸۵
پمپ سازي ايران
۰.۵-
۲۱-
۴,۱۵۴
تجهيزنيروي زنگان
۰.۲۱-
۹-
۴,۲۰۸
تراكتورسازي ايران
۲.۸۹
۷۸
۲,۷۷۹
تكنوتار
۴.۹۹
۲۴۲
۵,۰۸۸
توسعه معادن روي ايران
۲.۳-
۲۹۰-
۱۲,۳۲۱
توليد سموم علف كش
۰.۱۶-
۲-
۱,۲۷۷
توليدمحورخودرو
۰.۱-
۴-
۳,۹۹۹
جام دارو
۲.۷۴-
۳۳۰-
۱۱,۷۳۵
حمل ونقل توكا
۱.۳۱-
۱۲۷-
۹,۵۹۰
داروسازي جابرابن حيان
۲.۲۳-
۹۹-
۴,۳۳۶
داروسازي سبحان
۰.۱۱-
۱۱-
۱۰,۰۱۹
داروسازي فارابي
۲.۰۸-
۴۱-
۱,۹۲۹
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۱.۶۹
۱۷۳
۱۰,۳۹۵
زامياد
۲.۳۶-
۸۸-
۳,۶۴۸
ساختمان اصفهان
۴.۹۹
۷۰۳
۱۴,۸۰۰
سازه پويش
۳.۶۶-
۷۲-
۱,۸۹۶
ساسان
۳.۱۵-
۱۲۷-
۳,۹۰۷
سامان گستراصفهان
۰.۴۲-
۲۶-
۶,۱۰۱
سايپا
۰.۸۶-
۶۷-
۷,۷۰۹
سايپاآذين
۲.۳۷
۵۸
۲,۵۱۰
سايپاشيشه
۳.۵۷-
۲۲۱-
۵,۹۶۵
سراميك هاي صنعتي اردكان
۱.۱۸
۲۱
۱,۸۰۱
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۲.۴۱-
۹۸-
۳,۹۷۰
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰
۰
۱,۴۰۶
سرمايه گذاري بهمن
۰.۶۷
۱۳
۱,۹۶۴
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۲۸-
۸-
۲,۸۳۷
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۱.۳-
۶۱-
۴,۶۲۴
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۷۱-
۲۹-
۱,۶۶۷
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۴.۷
۱۸۷
۴,۱۶۶
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۱.۱۹-
۱۴-
۱,۱۶۱
سرمايه گذاري توسعه ملي
۰.۷۵
۶۵
۸,۷۴۸
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۲۱-
۹-
۴,۲۷۹
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۴.۴-
۲۲۶-
۴,۹۰۵
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۱.۶۷-
۲۹-
۱,۷۱۰
سرمايه گذاري سپه
۰.۲۷-
۸-
۳,۰۰۰
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰.۱-
۲-
۱,۹۶۹
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۴.۹۷
۱۵۱
۳,۱۸۸
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۱
۳
۲,۸۷۶
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۲۷۵
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۲.۲۶-
۸۴-
۳,۶۳۷
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۳.۵۱-
۱۶۵-
۴,۵۴۲
سرمايه گذاري مسكن
۰.۰۵-
۱-
۱,۹۶۵
سرمايه گذاري ملي ايران
۳.۷۱
۱۰۱
۲,۸۲۴
سرمايه گذاري نيرو
۱-
۱۸۴-
۱۸,۱۳۸
سيمان بهبهان
۲.۵۱-
۳۰۷-
۱۱,۹۱۱
سيمان تهران
۰.۰۴-
۱۲-
۲۹,۰۶۳
سيمان شاهرود
۰.۵۷-
۳۸-
۶,۶۱۹
سيمان فارس و خوزستان
۰.۰۱-
۱-
۷,۳۷۷
سيمان كارون
۰-
۱-
۲۰,۷۲۳
سيمان كرمان
۴.۷۶
۱۱۳۴
۲۴,۹۴۹
سيمان مازندران
۱.۴۸
۳۹
۲,۶۸۰
شهد ايران
۴.۹۳
۲۲۱
۴,۷۰۸
شيشه همدان
۰.۱۳-
۵-
۳,۹۷۰
شيميايي سينا
۰.۲
۳
۱,۵۰۸
صنايع آذرآب
۲.۹۹-
۳۱۱-
۱۰,۰۹۸
صنايع جوشكاب يزد
۰
۰
۱۰,۵۰۲
صنايع ريخته گري ايران
۴.۹۸
۱۸۳
۳,۸۵۹
صنايع شيميايي فارس
۲.۸۴-
۵۲-
۱,۷۸۰
صنايع مخابراتي راه دورايران
۴.۹۵
۱۹۰
۴,۰۲۹
صنايع مس شهيد باهنر
۰.۰۴
۱
۲,۳۷۰
صنعتي آما
۱.۱۱-
۸۰-
۷,۱۵۱
صنعتي دريايي ايران
۴.۹۸
۴۰۵
۸,۵۳۲
عمران وتوسعه فارس
۰
۰
۲,۶۸۹
فرآورده هاي نسوز پارس
۲.۳۲-
۵۷-
۲,۳۹۸
فرآورده هاي نسوزآذر
۳.۰۵
۲۲۳
۷,۵۳۲
فروسيليس ايران
۱.۷۷
۲۶
۱,۴۹۵
قند پارس
۰.۴۳-
۱۷-
۳,۹۵۱
كابل البرز
۰.۳۶
۳۳
۹,۱۹۵
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۹۵-
۵۸-
۶,۰۷۴
كارتن ايران
۰.۲۸
۱۰
۳,۶۰۲
كارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي
۰.۰۲-
۱-
۵,۶۹۴
كارخانجات داروپخش
۰.۰۷-
۶-
۹,۱۲۳
كارخانجات مخابراتي ايران
۱.۲۶
۲۸
۲,۲۴۸
كارخانه فارسيت درود
۰
۰
۲,۳۳۹
كاشي پارس
۲.۷۸
۴۶۳
۱۷,۱۳۲
كالسيمين
۰.۱۹
۶
۳,۲۰۶
كف
۱.۷۵-
۸۳-
۴,۶۵۳
كمباين سازي ايران
۴.۹۸
۶۱
۱,۲۸۷
كمپرسورسازي تبريز
۳.۷۱-
۱۵۳-
۳,۹۷۵
كنتورسازي ايران
۰.۱۸-
۱۱-
۶,۰۹۲
كيميدارو
۲.۷۲-
۵۰۰-
۱۷,۹۱۲
گازلوله
۳.۸۵
۵۴۷
۱۴,۷۵۲
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۲.۸۳-
۶۲-
۲,۱۲۸
گروه صنعتي بوتان
۰.۰۷-
۶-
۸,۷۶۴
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۰
۰
۵۴۹
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۱.۹۶-
۱۴۶-
۷,۲۹۲
گسترش صنايع انرژي آذرآب
۳.۵۹-
۲۸۰-
۷,۵۲۲
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۱.۲۹-
۲۹-
۲,۲۲۷
گلتاش
۰.۰۱-
۱-
۷,۷۴۴
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰.۴۱-
۹-
۲,۱۹۸
لامپ پارس شهاب
۴.۸۶
۲۶۲
۵,۶۴۸
لبنيات پاك
۰.۰۲
۱
۵,۶۲۱
لبنيات كالبر
۰.۲۴-
۵۲-
۲۱,۵۳۵
لوله وتجهيزات سديد
۰.۴-
۱۴-
۳,۴۸۲
لوله وماشين سازي ايران
۳.۳۷
۱۷۷
۵,۴۳۷
ليزينگ ايران
۱.۵۱
۶۳
۴,۲۴۶
ليزينگ صنعت و معدن
۰.۳۴
۹
۲,۶۳۴
مارگارين
۱.۱۳-
۱۲-
۱,۰۵۲
ماشين سازي اراك
۴.۸۹-
۲۴۳-
۴,۷۲۶
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۳.۹۷
۱۰۶
۲,۷۷۶
معادن بافق
۴.۹۷
۳۳۵
۷,۰۷۱
معادن منگنزايران
۲.۴۴
۸۸
۳,۶۸۸
معدني دماوند
۴.۷۴
۴۱۳
۹,۱۳۵
معدني وصنعتي چادرملو
۱.۶
۱۱۷
۷,۴۲۸
ملي سرب وروي ايران
۰.۱۴-
۶-
۴,۴۱۳
مهركام پارس
۰.۴۹-
۱۳۱-
۲۶,۴۶۳
نفت پارس
۰.۳۴
۲۶
۷,۵۶۵
نورد آلومينيوم
۴.۱۷-
۳۱۱-
۷,۱۴۹
نوسازي وساختمان تهران
۰.۴۹-
۱۵-
۳,۰۵۷
نيروترانس
۰.۰۷
۱
۱,۴۹۱
نيروكلر
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت
تاييد شده سهام تاساعت
۱۰‎/۱۳ دقيقه است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |