چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۳ - Jun 1, 2005
يادداشت
حضور پرنشاط جوانان
اين روزها كم و بيش ديده ايم كه طرفداران برخي كانديداها از شگردهاي هنجار شكن در تبليغ نامزدهايشان استفاده مي كنند و البته بيشتر شنيده ايم كه كارناوال هايي همراه با پوسترهاي نامزدي به راه افتاده، دختران بعضاً حجاب نصفه و نيمه خود را هم كنار گذاشته اند و همگان شادمانه با بلندكردن صداي خوانندگان آن سوي مرز تظاهر به رفتار سياسي انتخاباتي نموده اند. مرد ميان سالي با لباس و كلاه كابوي و ماشين بنز چندصد ميليوني در اتوبان صدر در حالي كه نوار موسيقي مبتذل را بسيار بلند پخش مي كرد، پوستر بزرگي از كانديداي مورد علاقه خود را در راستاي مشاركت جمعي و عمل سياسي به رخ همگان مي كشيد. از اين ديده ها و شنيده ها هر روز بيشتر مي شود، اگر چه نامزدهاي تاييد صلاحيت شده فعلي با توجه به سوابقشان مبرا از اين رفتارها هستند، اما متاسفانه فهميده ايم كه اين هنجار شكني ها مطلوب برخي حاميان نامزدها است و حتي از برخي ستادها جهت مي گيرد.
اينكه برخي كه البته صبغه و شهرتشان به گونه ديگري است، در تبليغات به روش هاي جذاب و خيره كننده توجه نموده اند تا مردم بويژه جوانان خود دست اندركار امور انتخابات شوند تا شايد بخش خاكستري يا كساني كه نسبت به حضور در انتخابات مرددند به شركت در انتخابات تشويق شوند، خوب است، اما نامزدهايي كه از اصول مي گويند يا بر اعتدال پافشاري مي كنند، چگونه اين رفتارها را با اصول و اعتدال خود منطبق مي كنند. اينكه فضاي انتخاباتي را با حضور پرنشاط و شادي بخش جوانان پرشور و زنده كنيم، با اينكه از آنها بخواهيم سرودهاي لس آنجلسي ضد نظام را در كارناوال ها شعار خود كنند متفاوت است. به فرض كه با اين رفتارها رأيي هم جلب شود، چگونه به خواسته هاي اينچنيني پس از انتخابات پاسخگويي مي شود. و آيا اميدي هست كه حتي با دامن زدن به چنين روش هاي عوام فريب و حتي زننده در فضايي كه زمينه هاي عقلاني شدن عرصه سياست آشكار شده است، و مردم و جوانان با ابراز خرد جمعي به تحليل برنامه ها و نه شعارها پرداخته اند، رأيي براي كسي به دست آيد؟ آيا بهتر نيست حضور پرشور و نشاط جوانان را با توجه به هنجارها و هدايت عقلانيت سياسي پررنگ تر كنيم؟

رئيس جمهور بر تصويب برنامه ملي
مبارزه با مواد مخدر تأكيد كرد
ايلنا: يكصد و پانزدهمين جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر ديروز صبح به رياست سيد محمد خاتمي، رئيس جمهور و رئيس ستاد مبارزه با مواد مخدر و با حضور اعضا تشكيل شد.به گزارش ايلنا، سيد محمد خاتمي، رئيس جمهور و رئيس ستاد در اين جلسه، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر با همكاري همه اعضا بايد ظرف مدت دو ماه آينده اركان برنامه جامع ملي مبارزه با مواد مخدر را به تصويب نهايي برساند.خاتمي، اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر را در سه سال گذشته مثبت ارزيابي كرد و گفت: زحمات ستاد مبارزه با مواد مخدر در سه سال گذشته با تصويب نهايي اركان برنامه جامع ملي به ثمر خواهد نشست.وي افزود: برنامه جامع ملي مبارزه با مواد مخدر، عزم نظام را براي مبارزه هدفمند و جدي با مواد مخدر جزم خواهد كرد و رئيس جمهور بعدي با برنامه مشخص اين مهم را ادامه خواهد داد.

۸۷درصد بيكاران كشور را جوانان تشكيل مي دهند
ايلنا: رييس سازمان ملي جوانان گفت: اشتغال جوانان مساله اصلي كشور است و در سال  هاي آينده نيز   بايد براي اين پديده برنامه  ريزي جامع داشت. رحيم عبادي، رييس سازمان ملي جوانان، در دومين همايش اشتغال و نظام آموزش عالي كشور در دانشگاه تربيت مدرس، گفت: امروز ۸۷ درصد بيكاران كل كشور را جوانان تشكيل مي  دهند و هم  اكنون روند بيكاري به سمت تحصيلكردگان در حال حركت است.
عبادي، با اشاره به سند جامع ساماندهي اشتغال جوانان در برنامه چهارم توسعه اشاره كرد و گفت: خوشبختانه اين سند در شوراي عالي جوانان به تصويب رسيده و راهكار نهايي آن به دولت رفته و هم  اكنون مراحل نهايي خود را در شوراي عالي اشتغال طي مي  كند.
وي با اشاره به رشد جمعيت در۳ دهه اخير، گفت: اين رشد در گروه جوانان برجسته  تر شده است و هم  اكنون نرخ مشاركت اقتصادي جوانان به ۴۱ درصد رسيده است و گروه هدف سازمان ملي جوانان براي اشتغال ۹ ميليون جوان است.
رييس سازمان ملي جوانان، ميانگين سن جمعيتي ايران را ۲۳ سال برشمرد و دهه آينده را دهه اهتمام به جوانان به ويژه اشتغال و آموزش عالي آنان دانست. عبادي، بالاترين درصد بيكاري جوانان را در استان  هاي لرستان و سپس خوزستان و كهكيلويه و بوير احمد و آخرين استان را استان اردبيل ياد كرد.
به گفته وي، در قالب سه برنامه كوتاه  مدت، ميان  مدت و بلندمدت با بهبود نظام آموزش كشور و تقويت و توسعه موسسات كارآفرين در دانشگاه  ها، با محوريت دانشجويان و به صورت غيردولتي و نيز توسعه دوره  هاي كارورزي براي فارغ  التحصيلان دانشگاهي راه  هاي اشتغال  زايي جوانان نهادينه خواهد شد.
عبادي در پايان گفت: تا پايان برنامه چهارم توسعه كشور،   بايد ۸۹۶ هزار شغل در هر سال ايجاد شود و براساس برنامه چهارم توسعه كشور ۸۰ درصد از سهم اشتغال ويژه جوانان است.

خانجاني:
اجازه ندهيد انقلاب اسلامي بادخالت هاي
غيرقانوني،ملكوك شود
ايسنا: سخنگوي وزارت كشور از مسئولان نيروهاي مسلح خواست كه اجازه ندهند انقلاب اسلامي با دخالت هاي غيرقانوني، ملكوك شود.
جهانبخش خانجاني در نشست خود با خبرنگاران درباره حضور نظاميان در انتخابات گفت: از بيان مصاديق براي جلوگيري از تخريب نهادها و سازمان ها خودداري مي كنيم؛ به اين اميد كه مسئولان از تخلفاتي كه از سوي هيات هاي مركزي بازرسي نيز گزارش داده شده است، جلوگيري كنند.خانجاني گفت: اميدوارم بسيج عزيز كه سرمايه انقلاب است در دفاع از مواريث انقلاب برآيد.
سخنگوي وزارت كشور تصريح كرد: حتما شائبه دخالت وجود داشته كه ستاد كل نيروهاي مسلح طي بيانيه اي بر عدم دخالت تاكيد كرده اند. ما بايد مطيع قانون باشيم و تعلقات فردي، حزبي و گروهي را كنار بگذاريم.
خانجاني با اشاره به تاكيدات حضرت امام، مقام معظم رهبري و همچنين قانون بر عدم مداخله نيروهاي نظامي در انتخابات گفت: در برخي موارد، افراد، انديشه هاي حضرت امام، رهبري و قانون را براي مقاصد خود زير پا مي گذارند، از اين رو اگر موارد مستندي گزارش شود، برخورد خواهيم كرد.

فرصت هاي مديريتي زنان ۶ برابر افزايش يافته است
ايسنا: رييس مركز امور مشاركت زنان نرخ بيكاري زنان در جامعه را دو برابر مردان دانست و گفت: تحصيلات بيشتر زنان و افزايش نرخ فارغ التحصيلان مستلزم ايجاد مشاغل جديد و بيشتر براي زنان است.
زهرا شجاعي، مشاور رييس جمهوري در بيست و سومين نشست مديران كل روابط عمومي با ارائه گزارشي از پيشرفت وضعيت زنان گفت: نسبت ازدواج به طلاق طي سالهاي ۷۶ تا ۸۲ به دليل افزايش سن ازدواج كاهش يافته و اكثر طلاق ها در ۳ سال اول زندگي به علت مشكلات خانوادگي، اشتغال و اعتياد رخ داده است.
وي افزود: در زمينه نرخ باروري و شاخص هاي بهداشتي به موفقيت هايي دست يافته ايم. اين در حاليست كه در سال ۷۶ حدود ۸۸ درصد جمعيت زنان غيرفعال اقتصادي محسوب مي شدند اما طبق آمار بانك مركزي در سال ۸۲ ، ۸/۱۱ درصد جمعيت زنان فعال اقتصادي بوده اند.
رييس مركز امور مشاركت زنان نرخ مديران عالي رتبه زن را ۷/۲ درصد دانست و گفت: فرصت هاي مديريتي زنان نسبت به سال ۷۶ حدود ۶ برابر شده ،اين در حاليست كه تعداد پست هاي مديريتي آنها همچنان ثابت مانده است.
به گفته وي زنان سهم درآمد اندكي نسبت به مردان دارند، زيرا در بحث اقتصادي و اشتغال به خصوص در مشاغل روستايي زنان با وجود كار بيشتر درآمدي به دست نمي آورند. همچنين نرخ فعاليت اقتصادي زنان طي ساليان اخير به دليل مشكلات ورود به بازار كار رشد چنداني نداشته است.
وي افزود: در زمينه مشاركت سياسي توده زنان، رشد خوبي براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي ،رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي ديده مي شود. اين در حاليست كه مشاركت سياسي زنان در حد نخبگان فراتر از خواست زنان است و تعداد نمايندگان زن در هر دوره يك نفر كاهش يافته و كانديداتوري هيچيك از زنان در انتخابات رياست جمهوري تاييد نشد.
رييس مركز امور مشاركت زنان با اشاره به رشد ۹ برابري سازمانهاي غيردولتي زنان از سال ۷۶ تا ۸۲ خاطرنشان كرد: امروزه دنياي پيرامون زنان و دختران جوان و انتظارات آنها از جامعه و مسؤولان نظام نسبت به سالهاي گذشته متفاوت شده است.

مخبر كميسيون امنيت ملي خواستار شد:
مجلس قتل در مترو كرج را بررسي كند
كاظم  جلالي  مخبر كميسيون  امنيت  ملي  و سياست  خارجي  مجلس  گفت : به اين  كميسيون  پيشنهادخواهم كرد موضوع  قتل  يك  جوان  در مترو بدست  يك  مامورنيروي  انتظامي را بررسي  كند.
نماينده  شاهرود روز سه  شنبه  درجمع  خبرنگاران  پارلماني  گفت : عدالت اقتضا مي كند كه  با مرتكب  قتل  يك  جوان  در مترو كه  بدست  يك  مامور نيروي انتظامي و ملبس  به  لباس  روحانيت  انجام  شده  است ، برخورد جدي  شود.
وي  اظهارداشت : آنچه  كه  من  در سايتهاي  مختلف  ديدم  و از كساني  كه صحنه  قتل  را ديده اند شنيدم ، مساله  بسيار باعث  تاسف  است .
مخبر كميسيون  امنيت  ملي  وسياست  خارجي  افزود: بسيار جاي  تعجب  است  كه درمقابل  يك  عمل  خيلي  كوچك ، فردي  را بدون  اين  كه  در دادگاه  حاضر شود اين  گونه  به  قتل  مي رسانند.جلالي  اضافه  كرد: پيشنهاد مي كنم  هياتي  يا فردي  از جانب  كميسيون  امنيت ملي  موضوع  رابررسي  كند و به  مردم  گزارش  دهد.
نماينده  شاهرود در پاسخ  به  سئوالي درمورد سخنان  سرپرست  نيروي انتظامي مبني  براين  كه  همواره  نيروي  انتظامي تبهكاران  را مي كشد، يك بار هم  موضوع  برعكس  شود، گفت : من  اين  اظهار نظر را نشنيده ام ، اما اگرصحت  داشته  باشد حرف  بسيار بي منطقي  است .
جلالي  افزود: پليس  همواره  بدست  مجرمين  وتبهكاران  كشته  مي شود، درحالي كه  اين  فرد جرمي مرتكب  نشده  بود كه  اين  گونه  مظلومانه  به  قتل  برسد.

انتخاب نهم
003753.jpg
احمدي نژاد: برخي از مديران از فرهنگ اصيل انقلاب دور شده اند
ايرنا: نامزد انتخابات  نهمين  دوره  رياست  جمهوري  گفت : برخي  مديران  در طول  دوران خدمت  از فرهنگ  اصيل  انقلاب  و اسلام  دور شده اند.
محمود احمدي نژاد، ديروز در ديدار با مردم  خرم آباد در مسجد صاحب الزمان  اين  شهر افزود: اگر در برخي  مناطق  تبعيض ، فقر و نابساماني  ديده مي شود، علت  آن همين  دوري  مديران  از ارزشهاي  انقلاب  است .
نامزد جبهه  آبادگران ، عدالت  را يكي  از ارزشهاي  فراموش  شده  توسط برخي مديران  برشمرد و خاطرنشان  كرد: اين  افراد عدالت  را يك  تابلو راهنمايي  و رانندگي  مي دانند كه  هر وقت  خواستند آن را بپا يا حذف  كنند.
احمدي  نژاد بدون  ذكر نام  شخصي  گفت : ۱۶ سال  شعار توسعه  اقتصادي  داديد، آيا عدالت  برپا شد ؟ مگر مي شود با تصميم هاي  تبعيض  آميز عدالت  را بر پاكرد.
وي  خطاب  به  اين  دسته از مديران  گفت : آنهايي  كه  بواسطه  شما از رانت ها و امتيازات  ويژه  بهره مند شدند، ديگر نمي گذارند كه  شما حتي  از عدالت  سخن  برانيد.
انتشار كتاب «پيمان با مردم» از سوي علي لاريجاني
برنامه هاي دولت مدرن دكتر علي لاريجاني در كتابي با عنوان «پيمان با مردم» انتشار يافت.
اين كتاب كه در ۱۰ فصل تدوين شده، برنامه تحول به سوي دولت مدرن را با محورهاي: جهش علمي و فناوري، نوانديشي ديني، افزايش ثروت ملي و تحكيم هويت ايراني مورد بحث قرارداده است.
دكتر علي لاريجاني در مقدمه اين كتاب آورده است: اين منشور، پيمان با شهروندان ايران نويني است كه مي خواهد پايان عصر عقب ماندگي را اعلام كند و نوزايي علمي و فناوري را به همراه بالابردن ثروت ملي تحقق بخشد، از اين روي «اقتصاد» را در برهه كنوني بسان اولويت اول خويش برمي گزيند.در كتاب «پيمان با مردم» لاريجاني، اعلام شده كه درصورت انتخاب وي به عنوان رييس جمهور اين اهداف تحقق خواهد يافت: رشد ۲۰ درصدي سالانه اشتغال، افزايش ۱۰۰ درصدي صادرات غيرنفتي، يك رقمي كردن نرخ تورم، بالارفتن ۴۰ درصدي توليد ملي، افزايش ۳۰ درصدي قدرت خريد براي همه ايرانيان و ۱۰۰ درصدي براي معلمان. در كتاب برنامه علي لاريجاني همچنين مبارزه با فساد مالي در بدنه اجرايي مديريت كشور از طريق: اصلاح مقررات، منع مديران كشور از فعاليت هاي اقتصادي، انضباط مالي و حساب خواهي از موسسات دولتي مورد تاكيد قرار گرفته است.در بخش فرهنگي اين كتاب نيز به مديريت مهاجرت نخبگان، همسويي نهادها و دستگاه هاي فرهنگي، هويت ملي ايرانيان در فرآيند جهاني شدن، هدايت شور جواني در مسير سازنده و تحول آفرين اشاره شده است.
دكتر لاريجاني در بخش ديگري از كتاب «پيمان با مردم» به اعتلاي جايگاه ايران و حفظ دستاوردهاي ملي تاكيد كرده و تامين ثبات پيراموني و تحكيم همگرايي منطقه اي را به تفصيل مورد بحث قرارداده است.
كتاب پيمان با مردم علي لاريجاني با اين جمله پايان مي يابد: پروردگارا! با تدبير خود مرا از چاره جويي هاي محدود بي نياز كن و با گزينش هاي خود، انتخاب مرا آسان نما.
محسن رضايي: به نفع نامزد ديگري انصراف نمي دهم
ايرنا: محسن  رضايي  نامزد نهمين  دوره  اتخابات  رياست  جمهوري  شايعه  كنار رفتنش به  نفع  محمدباقر قاليباف  را رد كرد و گفت : من  به  نفع  هيچكس  كنار نمي روم .
وي  اين  مطلب  را روز سه شنبه  در پاسخ  به  اين  پرسش  كه  آيا آنگونه  كه گفته  مي شود، به  نفع  قاليباف  كنار خواهيد رفت  مطرح  كرد.
رضايي  كه  در نشستي  در تهران  با خبرنگاران  سخن  مي گفت ، تصريح  كرد: هنوز به  اين  نتيجه  نرسيده ام  كه  يكي  از كانديداهاي  موجود بتواند، تحولات  و برنامه هاي  مورد نظر من  را عملي  كند.وي  تأكيد كرد: تصميم  من  براي  حضور در عرصه  انتخابات  جدي  است  و در اين صحنه  مي مانم .رضايي  گفت : اگر مطمئن  بوديم  كه  نامزدهاي  ديگر مي توانند سياست  را به  مردم  و ارزشها برگردانند، ما دست  آنها را مي بوسيديم  و كنار مي رفتيم .
نامزد نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  افزود: در اين  شرايط چگونه مي توانيم  كنار برويم . مگر اينكه  آنها بيايند و جلو مردم  ايران  عذرخواهي كنند و بگويند كه  ما در ۱۵ سال  گذشته  اشتباه  كرديم ، آنگاه  ما به  نفع مردم  كنار مي رويم .
قاليباف: عده اي از مقام هاي دولتي در امر قاچاق دخيل هستند
ايرنا: «محمدباقر قاليباف » يكي از نامزدهاي  اصولگرايان  در نهمين  دوره  انتخابات رياست  جمهوري  گفت : عده اي  از مقام هاي  دولتي  در امر قاچاق  دخيل  هستند.
وي  در نشست  پرسش  و پاسخ  جمعيت ايثارگران افزود: ۲۵ تا ۳۰ درصد قاچاق  از طريق  قاچاقچيان  و مابقي  از مسير رسمي و از طريق  جاده ها، هواپيما، قطار و از طريق  گمرك  قاچاق  مي شود.اين  نامزد رياست  جمهوري  تصريح  كرد: ما پيشتر با چند نمونه  كه  برخي  از مقام هاي  مهم  كشور در آن دخيل  بودند، برخورد كرديم  ولي  فشار زيادي  بر ما آمد و تنها رهبر معظم  انقلاب  از ما حمايت  كرد.قاليباف  افزود: يكي  از افراد مهم  و متصل  به  مسئولان  كشور به  علت  قاچاق  از ماه  مبارك  رمضان  تاكنون  در زندان  است ، ولي  با وجود تماس  با منزل  بنده  همچنان  در زندان  است .
حمايت نمايندگان ادوار مجلس از كروبي
فارس: جمع كثيري از نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي در پايان همايش انتخاباتي خود با صدور بيانيه اي از كانديداتوري مهدي كروبي اعلام حمايت كردند.
نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي در بيانيه خود كه دوشنبه شب در محل مجموعه فرهنگي ورزشي وزارت كار قرائت شد، مهدي كروبي را فردي داراي تجربه هاي گرانسنگ، شجاعت، صداقت كم نظير و مورد اعتماد امام(ره) و امت خوانده وآورده اند: اميدواريم با حمايت همه جانبه مردم آگاه و فهيم ايران اسلامي، با انتخاب او مشكلات گره خورده اقتصادي با سرانگشت تدبير او باز و افق زندگي آينده روشن شود.
شرايط مانند قبل از دوم خرداد است
ايسنا: مهر عليزاده كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: با ايجاد اشتغال، تامين مسكن و ازدواج، نشاط و شادابي را در جامعه افزايش مي دهم.
محسن مهر عليزاده طي سخناني در ديدار جمعي از جوانان، ورزشكاران و دانشجويان اسلامشهري كه از كانديداتوري وي حمايت كردند، در پاسخ به سئوالي مبني بر اين كه رقيب خود را چه كسي مي دانيد و آيا وي را تخريب خواهيد كرد، گفت: همه ۷ نفري كه تاييد صلاحيت شده اند، رقيب من هستند و فكر مي كنم هنوز با توجه به فضاي انتخابات نمي توان تشخيص داد كه چه كسي رقيب من خواهد بود. اما هيچ گاه قصد تخريب كسي را ندارم و رقيب من دوست من است، چون باعث رشد من خواهد شد.وي تصريح كرد: قبل از دوم خرداد نيز بسياري مي گفتند يك نفر رئيس جمهور هست ،حتي اعضاي كابينه را نيز انتخاب كرده بودند ولي راي مردم همه چيز را تغيير داد و ثابت كرد، اگر مردم در تعيين سرنوشت شان دخالت كنند مي توانند بسياري از معادلات سياسي را تغيير دهند.اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري تاكيد كرد: اكنون نيز شرايط مانند قبل از دوم خرداد است و هنوز مشخص نيست پديده ۲۷ خرداد چه كسي خواهد، شد البته با راي كمتر.
درخواست معين براي آزادي زندانيان
دكتر مصطفي معين، خطاب به متحصنان حاضر در حوزه رياست قوه قضائيه كه براي آزادي هدي صابر، رضا عليجاني و تقي رحماني گردهم آمده بودند، بيانيه اي صادر كرد.
در اين بيانيه كه متن آن توسط سعيد شريعتي در تحصن افراد ملي مذهبي و همفكران ابراهيم يزدي در مقابل حوزه رياست قوه قضائيه، قرائت شد آمده است: بسيار متاسفم كه به رغم ضرورت هايي كه در سطح ملي و بين المللي پيش روي ماست هنوز انسان هاي انديشمندي چون آقايان هدي صابر، رضا عليجاني و تقي رحماني به ناحق در زندان به سر مي برند و من خواهان آنم و به نفع همه ملت است كه به قانون برگردند و خواسته ها و تلاش  هاي دلسوزان و آزادي خواهان كشور و گروه ها و شخصيت هاي سياسي و خانواده هاي محترم متحصن و وكلاي آنان را به جد مورد توجه قرار دهند.
اين بيانيه مي افزايد: اقتضائات قانون و ضرورت هاي موازين دموكراسي و حقوق بشر نيز ايجاب مي كند كه اين فعالان فرهنگي و سياسي هر چه زودتر آزاد شوند.
نوبخت :  هاشمي نيازمند آراي  مردم  است  نه  جريانهاي  سياسي 
ايرنا: سخنگوي  ستاد مركزي  انتخاباتي   هاشمي رفسنجاني  گفت :  هاشمي نيازمند آراي مردم  است  نه  جريانهاي  سياسي ، لذا حاضر نيست  با آنان  در راستاي  ناديده گرفتن  حقوق  مردم  كنار بيايد.محمدباقر نوبخت  روز سه شنبه  در گفتگو با خبرنگاران  در مشهد افزود:  هاشمي زخم  ديده  از همه  جناحها است  و چون  مخالف  تماميت  خواهي  مي باشد عده اي  در مقابل  او ايستادند.وي  همچنين  در پاسخ  به  اين  پرسش  كه  چرا جناح  راست  در مقابل   هاشمي  كه  از خود آنان  است  صف  بندي  كرده ، اظهار داشت :  هاشمي فردي  نيست  كه  كسي  بتواند چيزي  را بر او تحميل  كند و هيچگاه  هم  اين  اجازه  را به  خود و ما نداد كه نسبت  به  برخي  جريانهاي  سياسي  وارد مذاكره  و چانه زني  شويم .
او گفت :  هاشمي خواستار حضور تمام  جناحها در عرصه  سياسي  و انتخابات  بوده و معتقد است  كه  كشور تك  جناحي  قابل  اداره  نيست  و هر يك  از جناحها بخشي  از واقعيت هاي  نظام  هستند و در صورت  كنار گذاشتن  آنان  در عين  اينكه  كشور را از بخشي  از توانمنديهاي  آن جناح  محروم  كرده ايم  درگيريها هم  ادامه  مي يابد.
وي با اشاره به اينكه مشكل كنوني ما در عرصه جهاني متكي به قدرت مردم است گفت: هاشمي بايد رأيي را بياورد كه بتواند حقوق مردم را استيفا كند.
جامعه روحانيت به كانديداي واحد مي رسد
ايسنا: عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز، اظهار داشت: افرادي كه مرتبط با جريان اصولگرا هستند خود به ضرورت اجماع واقف هستند، فقط در كيفيت اجماع با يكديگر بحث دارند.حجت الاسلام والمسلمين ابراهيمي، با تأكيد بر اينكه جريان اصولگرا در نهايت به اجماع خواهد رسيد، افزود: ولي زمان و چگونگي آن جزو قراردادهاي اخلاقي است كه بين اصولگرايان وجود دارد.عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز، با اعتقاد بر اينكه از طرف ديگر تكثر كانديداها باعث هيجان بيشتري در بين مردم براي شركت در انتخابات مي شود، گفت: زمان اجماع دير نشده و من مطمئنم ما به اجماع خواهيم رسيد و كانديداي اصولگراي اصلاح طلب انتخاب خواهد شد.
پيشنهاد مؤتلفه براي رسيدن به اجماع
ايسنا: محمد نبي حبيبي گفت: معتقدم كه ايجاد اجماع و هماهنگي در جريان اصولگرا به هيچ وجه منتفي نيست و وساطت افرادي چون آيت الله مهدوي كني، آيت الله مصباح يزدي و آيت الله خزعلي مي تواند اين جريان را در تحقق اجماع ياري كند.وي با بيان اينكه شخصيت هايي نظير آيت الله مهدوي كني، آيت الله خزعلي و آيت الله مصباح يزدي با توجه به عدم وابستگي به گروهي خاص، مي توانند در اين صحنه نقش مهمي را ايفا كنند، ادامه داد: عده اي در جريان اصولگرا ضمن احترام و علاقمندي به شوراي هماهنگي نظرات متفاوتي با اين شورا دارند و بايد اين دو جريان را به هم نزديك كرد.وي خاطرنشان كرد: حزب موتلفه تمام تصميمات خود را متناسب با تصميمات شوراي هماهنگي اتخاذ مي كند.
استقبال گسترده رفسنجاني ها از لاريجاني
در بدو ورود علي لاريجاني كانديداي رياست جمهوري به رفسنجان، مردم اين شهر از وي استقبال باشكوهي به عمل آوردند. دكتر علي لاريجاني در ادامه سفر خود به استان كرمان در ميان استقبال باشكوه مردم رفسنجان وارد اين شهر شد و در مسجد امام (ره) رفسنجان به ايراد سخنراني پرداخت.
لاريجاني به امكانات و استعدادهاي كشاورزي و معدني در رفسنجان اشاره كرد و اظهارداشت: امكانات طبيعي و نيروي متخصص ايراني امروزه زمينه را براي جهش ايران فراهم كرده تا در وضعيت معيشت مردم تغيير ايجاد كند.وي با بيان اينكه بايستي در دولت آينده زندگي مردم از چرخه باطل فقر خارج شود، افزود: دولت اميد معتقد است مسلمانان بايد ازنظر تكنولوژي، اقتصاد و كشاورزي پيشرو باشند.كانديداي نهايي شوراي هماهنگي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد با لزوم توجه به ايجاد صنايع تبديلي در كنار توليدات محصولات كشاورزي گفت: بيمه، حداقل خدمتي است كه بايد كشاورزان از آن بهره مند شوند.به گفته وي براي تشويق توليدات كشاورزي بايد محصولات كشاورزي بيمه شوند تا كشاورزان در زير چتر حمايت بيمه بدون دغدغه به توليد بپردازند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |