يكشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ - - ۳۷۷۳
نهمين روش آموزش يادگيري زبان هاي مردم دنيا در ايران
اختراع ثبت نشده شگفت انگيز
سعيده امين
بيتا متد كامل ترين و آخرين روش يادگيري زبان هاي دوم دنياست كه توسط خانم فرانك ابراهيمي در پي 15 سال تحقيق و مطالعه، اختراع و به ثبت رسيده است
004071.jpg
اگر قانون مالكيت معنوي در ايران تدوين و اجرا مي شد، شايد خانم فرانك ابراهيمي، مبدع نهمين متد يادگيري زبان هاي دوم، مجبور نمي شد ابتكار و آثار خود را در استراليا به ثبت برساند.
بيتا متد كامل ترين و آخرين روش يادگيري زبان هاي دوم، دنياست كه توسط خانم فرانك ابراهيمي در پي 15 سال تحقيق و مطالعه، اختراع و به ثبت رسيده است.
يك معضل مزمن
در دنيايي كه سطح سواد، حتي با آشنايي به زبان انگليسي صرف هم، ارزشگذاري نمي شود، مردم براي يادگيري زبان، مشكل زيادي دارند. زيرساخت هاي غلط آموزش زبان در ايران موجب رشد و نمو انواع آموزشگاه هاي زبان ريز ودرشت شده است كه هر كدام يكي از روش هاي هشت گانه آموزش زبان را پياده مي كنند.
كسي باور نمي كند كه يادگيري زبان انگليسي يا هر زبان ديگر مي تواند به اندازه يادگيري زبان مادري راحت باشد، به شرطي كه بنا به روش تداعي معاني انجام شود.
بيتا، متد چهار مهارت اصلي زبان، صحبت كردن، گوش كردن، خواندن و نوشتن را همزمان آموزش مي دهد و اين روش به عنوان جديدترين متد آموزش زبان دوم در دنيا با تاييد ژنو و ثبت اختراع در استراليا است.
نقره 99 درصد
خانم ابراهيمي در 20 سالگي، اولين اختراعش را كه نوعي آناليز جديد شيمي است به ثبت رساند؛ نقره گيري با 99 درصد خالصي كه در حال حاضر بندرت در جهان انجام پذير است. تا 20 سال، امتياز برنامه آناليز در انحصار خودم است، اما اگر خودم آن را انجام ندهم، دولت آن را در اختيار خواهد گرفت.
بيتا متد
خانم ابراهيمي متولد 50 است و يك دختر به اسم بيتا دارد كه اختراع جديدش را به اسم او ثبت كرده است Bitamethod .
روش من برپايه آموزش زبان دوم براساس تداعي معاني و زبان مادري است. از او مي پرسيم كه به چند زبان مسلط هستي؟ مي گويد: زبان فارسي و انگليسي . مي گوييم: زبان فارسي كه زبان مادري است؟ و او پاسخ مي دهد كه لزوم يادگيري زبان دوم، تسلط به زبان مادري است.
استاد افتخاري
خانم ابراهيمي يكهزار و 500 زبان آموز دارد كه به قول خودش همگي در حد مكالمه، زبان انگليسي را بخوبي صحبت مي كنند.
اولين بار اين روش را روي خودش پياده كرد تا زبان را بسادگي فرا گرفت. وقتي دانشجوي ادبيات انگليسي در دانشگاه اراك بودم، متوجه شدم كه بسياري از دانشجويان و فارغ التحصيلان زبان، قادر به مكالمه انگليسي نيستند. پس به دنبال راهي گشتم كه هم مشكل خودم و هم بقيه حل شود.
اول به عنوان مترجم وارد پالايشگاه اراك مي شود، اگرچه به زبان تسلط نداشت، اما سعي كرد با قرار گرفتن در فضاي انگليسي، خود را وادار به صحبت كردن كند. با اجراي اين متد روي خودم در عرض يك سال از طرف 9 نفر از استادان دانشگاه اجازه كتبي گرفتم تا به عنوان استاد زبان انگليسي تخصصي در دانشگاه علوم پزشكي تدريس كنم. يكي از استادان دانشگاه به من مراجعه كرده و خواست تا زبان را به او درس بدهم. از همان موقع افتادم دنبال ثبت اين روش. البته اين پيشنهاد را يكي از استادان دانشگاه به من كرد، اما متاسفانه من موفق به ثبت اين روش نشدم، چون متصدي ثبت اختراعات به من گفت كه قانون مالكيت معنوي در ايران نداريم، پس بهتر است براي ثبت، به يكي از كشورهاي خارجي برويد.
شهروند علمي استراليا
ابراهيمي مدارك خود را به دانشگاه استراليا ارسال كرد. در جشنواره كارآفرينان استراليا از بين 300 نفر،  خانم ابراهيمي جزو 10نفر اول شد و در مسابقه فينال، فقط به اين دليل مقام اول را كسب نكرد كه چون اين روش را به طور فراگير در استراليا اجرا نكرده بود.
در استراليا فقط با ارسال مدارك كتبي، اختراع مرا ثبت كردند، اما در ايران علاوه بر مدارك كتبي خودم، آزمون هم دادم، اما پذيرفته نشد.
بعد از آن بود كه ابراهيمي به عنوان دانشجوي فوق ليسانس مطبوعات در دانشگاه نيوساوت ولز استراليا به تحصيل پرداخته و ويزاي علمي اين كشور را دريافت كرد.
وقتي در سال 68 در رشته پزشكي در دانشگاه بندرعباس قبول شد، به علت دوري راه و بي علاقگي از اين رشته انصراف داد: مادرم دوست داشت پزشك شوم. مادرش معلم و پدرش تكنيسين ماشين سازي بود. حس كنجكاوي و نوآوري را از پدرم به ارث بردم. هر چيزي كه در خانه خراب مي شد، پيچ گوشتي را من دست مي گرفتم.
اولين اختراعم در 20 سالگي صورت گرفت. يك روز رفتم دندانپزشكي گفتند بايد عكس بگيري. از سر كنجكاوي رفتم اتاق و محلول ظهور را ديدم. فهميدم اين محلول وارداتي است، پس يك مقدار از محلول را گرفتم و روي آن آناليز انجام دادم، روي حالت هاي مختلف آن مثل سوسپانسيون، تجزيه و ته نشين آن، 2 سال تحقيق كردم تا در سن 22 سالگي به نتيجه رسيدم.
بعد از انصراف از رشته پزشكي مجبور شد در يكي از دانشكده هاي اراك درسش را در رشته زبان و ادبيات انگليسي ادامه دهد: زبان را دوست نداشتم اما به مرور تكلم، يك زبان ديگر برايم جذاب شد.
من از دو روش روانشناسي و زبانشناسي كمك مي گيرم. رده هاي مختلف آن را از هم جدا مي كنم تا هيچ زبان آموزي احساس نكند تجربه و سواد بغل دستي اش از او بيشتر است. بعد هم روش نويني براي آموزش ابداع كردم كه به نسبت 8 تكنيك آموزش قبلي، متد كامل تري است.
بيتا متد را از اسم دخترش برداشته است. اين روش مورد تاييد ژنو است و يكهزار و 800 مركز آموزش اروپايي و بين المللي درخواست خريد اين تكنيك را كرده اند كه آمريكا، انگليس و استراليا جزو اين كشورها هستند.
قرار است كه براي شركت در مراسم اهداي جايزه نوبل به آمريكا بروم.
اين روش مي تواند زبان انگليسي را در مدتي كوتاه، به شكلي موثر و فراگير مثل زبان مادري آموزش بدهد، به طوري كه هيچ وقت هم فراموش نشود.
يك كتاب جديد زبان
مذاكرات با وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري براي فراگير كردن اين تكنيك در جريان است. وزارت علوم تا حالا خيلي خوب همكاري كرده است. اگر مرا حمايت كنند حاضرم اين تكنيك را به آنها بدهم، ولي واقعا هيچ حمايتي جز در برخي موارد از من نمي شود. من برگه تحقيقاتي ندارم و هيچ موسسه تحقيقاتي وجود ندارد كه از امكاناتش براي توسعه اين تكنيك استفاده كنم. بايد از جيبم خرج كنم.
او معتقد است كه بايد زيرساخت هاي آموزش زبان انگليسي در دانشگاه ها تغيير كند تا حداقل قشر دانشگاهي بتوانند براحتي به زبان انگليسي تكلم كنند. اگر وزارت علوم به من مجوز بدهد من تكنيك بيتا متد را به صورت كتاب تدوين كرده و در دانشگاه ها ارائه خواهم داد.
روش بيتا متد با تلاش يك ايراني در دنيا به عنوان نهمين روش موثر يادگيري زبان ارائه شده و فقط منتظر استقبال جامعه علمي كشور از اين روش است.

در فرهنگسراها
شناخت تهران قديم
كانون محله شناسي فرهنگسراي سالمند به منظور شناخت بيشتر آداب و رسوم و ميراث فرهنگي گذشتگان، سلسله جلسات تهران شناسي از دوره قاجاريه تا به امروز را برگزار مي كند.
در اين جلسات سير تحول تاريخي شهر تهران از زماني كه اين شهر توسط آغامحمد خان قاجار به پايتختي ايران برگزيده شد تا به امروز مورد بررسي قرار مي گيرد.
علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني: ميدان امام حسين(ع)، خيابان 17شهريور، خيابان خشكبارچي، پارك خيام مراجعه كنند.
نقاشي با تكنيك رنگ روغن را در فرهنگسراي سالمند بياموزيم
واحد آموزش فرهنگسراي سالمند با هدف معرفي بيشتر رشته هاي هنري، اقدام به برگزاري دوره هاي آموزش نقاشي با تكنيك رنگ روغن كرده است.
در اين دوره آموزشي هنرجويان علاوه بر آشنايي با تكنيك رنگ ها، اصول اوليه نقاشي رنگ روغن را فرا مي گيرند.
علاقه مندان جهت ثبت نام يا كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني:ميدان امام حسين(ع)، خيابان۱۷شهريور، خيابان خشكبارچي، پارك خيام مراجعه يا با شماره تلفن هاي 9-33358688 تماس حاصل كنند.
مسابقه۱۴ اختر تابناك
خانه فرهنگ شهيد آويني همزمان با ماه مبارك رجب و آشنايي شهروندان با سيره ائمه اطهار(ع) اقدام به برگزاري مسابقه۱۴اختر تابناك كرده است.
اين مسابقه بيست و دوم مردادماه به صورت حضوري در اين مركز واقع در شهر ري، خيابان هلال احمر، محله هاشم آباد، ضلع جنوبي حرم برگزار مي شود.
علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن۵۵۹۵۰۳۷۴ تماس حاصل كنند.
مسابقه كتابخواني عاشورا
كتابخانه شهيد قديريان وابسته به منطقه جنوب سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران اقدام به برگزاري مسابقه كتابخواني عاشورا و انتظار كرده است. اين مسابقه بيست و دوم مردادماه از ساعت 18 الي 20 به صورت حضوري در اين مركز واقع در خيابان كارگر جنوبي، ميدان حر برگزار مي شود.
علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن۶۶۴۰۹۵۲۳ تماس حاصل كنند.
جشن ولادت مولود كعبه
مراكز منطقه جنوب سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران به مناسبت فرا رسيدن ولادت با سعادت اميرالمومنين حضرت علي(ع) اقدام به برگزاري جشن ولادت مولود كعبه كرده است.
اين جشن بيست و هفتم مردادماه از ساعت 18 الي۱۹ در خانه هاي فرهنگ ميعاد(55032500) و خزانه در تاريخ بيست و ششم مردادماه از ساعت 18 الي۱۹ (55312922) برگزار مي شود.
اينترنت در فرهنگسراي اقوام
فرهنگسراي اقوام به منظور ارتقاي سطح علمي جوانان منطقه اقدام به برگزاري سلسله جلسات آشنايي با اينترنت كرده است.
اين جلسات روزهاي شنبه ساعت 17با حضور كارشناسان به صورت رايگان برگزار مي شود كه به موضوعات بهترين برنامه هاي اينترنت، روش وصل شدن به اينترنت در win up بهترين روش جست وجو در اينترنت، پروتكل هاي پست الكترونيك، خدمات ايميل رايگان و تازه هاي اينترنت مي پردازند.
تشكل حافظان سبز
تشكل حافظان سبز فرهنگسراي طبيعت(اشراق) عضو فعال مي پذيرد. علاقه مندان مي توانند جهت ثبت نام رايگان و عضويت در تشكل مذكور همه روزه به نشاني:فلكه دوم تهرانپارس، انتهاي خيابان جشنواره، فرهنگسراي اشراق مراجعه كنند.
باشگاه توانمندسازي
خانه فرهنگ قلم وابسته به منطقه جنوب سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران به منظور توانمندسازي جوانان و نوجوانان اقدام به برگزاري باشگاه توانمندسازي كرده است.
اين باشگاه بيست و سوم مردادماه از ساعت 19الي 20:30 در مسجد اميرالمومنين(ع) برگزار مي شود.
علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 55314333 تماس حاصل كنند.
آموزش 9 مهارت زندگي
فرهنگسراي سالمند به منظور افزايش اعتماد به نفس نوجوانان، كارگاه مهارت هاي زندگي نوجوانان را برگزار مي كند.در اين كارگاه آموزشي كه ويژه گروه هاي سني 15تا 18 سال است، تعداد 9 مهارت در زندگي كه مي تواند نقش مهمي در كاهش استرس و كمك به تصميم گيري صحيح آنان ايفا كند، به صورت كارگاهي و تمرين عملي آموزش داده مي شود.
مهارت هايي ازجمله خودآشنايي و خودآگاهي، مقابله با احساسات، مقابله با استرس هاي زندگي، مهارت هاي اجتماعي، مهارت حل مسئله و مشكلات بدون آسيب رساندن به خود و ديگران، تفكر خلاق و نقاد، مهارت تصميم گيري، مهارت رفتار با والدين و دوستان، مي توانند نوجوانان را در مقابله با مشكلات و ناهنجاري هاي اجتماعي كمك كنند.
در كارگاه آموزشي فوق كه طي 5 روز برگزار مي شود، به افراد شركت كننده، مدرك پايان دوره اعطا مي شود.علاقه مندان مي توانند جهت ثبت نام يا كسب اطلاعات بيشتر به نشاني: ميدان امام حسين (ع)، خيابان 17 شهريور، خيابان خشكبارچي، پارك خيام مراجعه كنند.


آشنايي با جهان اسلام وصهيونيسم
فرهنگسراي انقلاب در راستاي برنامه ژهاي خود براي شناسايي هويت ها، اقدام به برگزاري دومين دوره كارگاهي صهيونيسم و جهان اسلام كرده است. اين فرهنگسرا به منظور تنوير افكار عمومي و افشاي ماهيت شوم صهيونيسم و در راستاي برنامه ژهاي ياد شده خود، اقدام به برگزاري دومين دوره كارگاهي صهيونيسم و جهان اسلام كرده است.
در اين كارگاه كه با حضور استادان مجرب و به منظور اطلاع رساني و آگاهي بيشتر براي عموم جامعه، بخصوص قشر جوان و فرهيخته برگزار مي شود، به صورت جامع موضوعات چهارگانه بررسي ريشه هاي صهيونيسم، تشكيل صهيونيسم، پروتكل ها و برنامه هاي صهيونيسم و انتفاضه و بيداري اسلامي بررسي خواهد شد.
دومين دوره اين كارگاه ها از شهريور ماه سال جاري به مدت يك هفته آغاز به كار خواهد كرد و علاقه مندان جهت شركت در اين كلاس ها مي توانند حداكثر تا تاريخ 31/5/84 به دبيرخانه اين كارگاه واقع در بزرگراه شهيد نواب صفوي، خيابان كميل شرقي مراجعه يا با شماره تلفن 55408664 تماس حاصل كنند. اولين دوره اين كارگاه در اسفند ماه 1383 با استقبال بي نظير مردم و علاقه مندان در سطح بسيار بالايي برگزار شد.

ذهن زيبا
اگر قصد رقابت داري، باكسي رقابت كن كه از تو برتر و سرترباشد.
لوئي آگاسيز
انسان هيچ وقت به اندازه آن خود راگول نمي زند كه خيال مي كند ديگران را فريب داده است.
روشفوكو
سعادتمند كسي است كه در هجوم و مقابله با مصائب خود را نبازد.
پاسكال
اگر اشخاص تنبل وقت را مي كشند،مردان ساعي آن را احيا مي كنند.
كلريچ

شبكه
امشب حدود ساعت 22:15 مي توانيد قسمت ديگري از مجموعه خارجي ماموران مخفي پليس را از شبكه اول تماشا كنيد. تكرار اين سريال را نيز مي توانيد فردا حدود ساعت 15:10 از همين شبكه شاهد باشيد.
پخش مجموعه ايراني قرباني نيز از هفته گذشته آغاز شده است. امشب حدود ساعت 21 ، قسمت دوم اين مجموعه ايراني از شبكه دوم پخش خواهد شد. فيلم سينمايي و مجموعه تلويزيوني قرباني كه از ساخته هاي رسول  صدرعاملي است، تاكنون بارها از شبكه 2 پخش شده است.
قسمت ديگري از مجموعه ايراني مرواريد سرخ هم امشب حدود ساعت 19 از شبكه تهران روي آنتن خواهد رفت.
در قسمت گذشته اين مجموعه مشخص شد، زمين هايي كه براي كشت گياهان دارويي در كوه در نظر گرفته شده، داراي ارزش ملي است و با آمدن نيروهاي دولتي در منطقه، حوادث جالبي به وقوع پيوست كه...
از سوي ديگر امشب حدود ساعت 23 مجموعه حامي وحش از شبكه پنجم پخش خواهد شد.

خواندني ها
ارمغان مور
كتاب ارمغان مور، جستاري در شاهنامه، آخرين اثر تحقيقي مرحوم شاهرخ مسكوب به پيشخوان كتابفروشي ها راه يافت . ارمغان مور؛ جستاري در شاهنامه فردوسي، نوشته شاهرخ مسكوب، با 280 صفحه، شمارگان 3 هزار و 300 و بهاي 3 هزار تومان منتشر شد .ارمغان مور كه براي اولين بار به دست چاپ سپرده مي شود، جستاري است درباره چند مفهوم بنيادي شاهنامه فردوسي . اين كتاب بيش از اينكه كتابي تاريخي باشد، اثري شاعرانه است وكار شعر، گردآوري دانش گذشتگان نيست .به اعتقاد مسكوب، در داستان هاي شاهنامه با خواندن تاريخ، هر بارحقيقت متعالي و زيبايي را كه ويژگي هر اثر والاي هنري است در روح خود مي آزماييم . شاهنامه تاريخي آرماني است، آنگونه كه مي پنداشتيم و آرزو داشتيم و فردوسي با گزينشي كه مي كند اين آرزو و اين آرمان را به سرمنزل عافيت مي رساند .

ديدني ها
رنگ هاي فراموش شده در تهران
نمايشگاه عكس هاي مرتضي نيكوبذل مطلق از روز جمعه در گالري سرمه برپاشد.
مطلق 30 قطعه عكس رنگي مناظر را كه بيش از 90 درصد ساختارشان را رنگ تشكيل داده و حاصل هفت ماه عكاسي اوست، در ابعاد 50 در 70 به نگارخانه سرمه برده است. رنگ هاي فراموش شده سومين نمايشگاه انفرادي و نخستين نمايشگاه مستقل و غير وابسته نيكوبذل به شمار مي رود. وي پيش تر دو نمايشگاه "تيپولوژي "و "تهران در شب "را براي مركزمطالعات و برنامه ريزي شهر تهران برپا كرده است.
اين نمايشگاه قرار بود ارديبهشت ماه در فرهنگسراي ملل برپا شود. نمايشگاه يادشده به مدت يك هفته تا جمعه 28 مرداد از ساعت 16 تا 20 در محل اين نگارخانه واقع درخيابان فتحي شقاقي (يوسف آباد)، بين خيابان چهل ستون و بيستون، شماره 76 ساختمان صبا، طبقه دوم برپا خواهد بود.

مسعود رايگان روي صحنه
مسعود رايگان بازيگر فيلم خيلي دور، خيلي نزديك بزودي نمايشي با نام روياي يك عكس را در تئاتر شهر، روي صحنه خواهد برد.
روياي يك عكس از نوشته هاي خود رايگان است و مضمون آن درباره دلتنگي و مهاجرت است. رايگان، اين نمايش را آذر ماه، در تالار كوچك اجرا خواهد كرد. تاكنون حضور رويا تيموريان، داريوش فائزي، فرهاد شريفي و درنا مدني به عنوان بازيگر در اين نمايش قطعي شده است. ضمنا صحبت هاي اوليه درباره  طراحي صحنه با امير اثباتي انجام شده، اما هنوز اين مسئله قطعي نشده است. رايگان، تالار شماره 2 مجموعه تئاتر شهر را مناسب اجراي روياي يك عكس مي داند. تصوير يك عكس از جمله نمايشنامه هايي است كه طرح آن براي اجرا در نيمه دوم سال به شوراي تئاتر شهر پيشنهاد شد كه مورد پذيرش اين شورا قرار گرفت. رايگان پيش از اين، نمايشنامه اي از يون فوسه را در برنامه عصري با نمايش روخواني كرده بود. رايگان كه سالها در سوئد به كار تئاتر پرداخته است چند سال پيش در فيلم خاموشي دريا ساخته وحيد موسائيان به ايفاي نقش پرداخت. او سال گذشته نيز در فيلم خيلي دور، خيلي نزديك، ساخته رضا ميركريمي بازي كرد كه به خاطر اين فيلم، نامزد دريافت جايزه بهترين بازيگر نقش اول مرد از جشنواره فجر شد. رايگان، سال گذشته در فيلم هاي جايي در دور دست ساخته خسرو معصومي و كافه ستاره به كارگرداني سامان مقدم هم به ايفاي نقش پرداخت.

رسوايي واترگيت بر پرده سينما
رايان مورفي قصد دارد در فيلمي با نام حيله هاي كثيف رسوايي تاريخي آمريكا با نام واترگيت كه ريچارد نيكسون را مجبور به استعفا كرد، به تصوير بكشد.
كمپاني فيلمسازي پارامونت نيز مسئوليت ساخت اين فيلم تاريخي و سياسي را به  عهده دارد.
در ماجراي رسوايي واترگيت، درسال 1975 در جريان انتخابات رياست جمهوري آمريكا ريچارد نيكسون كه يك دوره در انتخابات رياست جمهوري پيروز شده بود، خود را براي شركت در دور دوم رياست جمهوري نامزد كرده بود. در دور دوم، نيكسون به پيروزي رسيد، اما يك سال بعد كارل برنشتاين ، گزارشگر روزنامه واشنگتن پست با دستيابي به اسناد و مكالمات ضبط شده تلفني متوجه شد كه حزب جمهوريخواه به جعل آراي انتخاباتي دست زده و آرا را به نفع نيكسون جمع آوري كرده و موجبات پيروزي نيكسون را فراهم آورده است.
با طرح اين موضوع در روزنامه واشنگتن پست، دادستان كل آمريكا به پيگيري قضيه پرداخت و به صحت ادعاي واشنگتن پست پي برد. در نتيجه، آرا در منطقه واترگيت آمريكا مجددا شمارش شد.
با افشاي اين ماجرا، نيكسون از سمت خود استعفا داد و اين ماجرا بعدها به رسوايي واترگيت معروف شد.مريل استريپ، گوينت پالترو، آنت بنينگ و رابرت ردفورد بازيگران اين فيلم هستند. مريل استريپ 56 ساله كه تاكنون برنده دو جايزه اسكار شده است در اين فيلم در نقش مارتا ميشل ، همسر جان ميشل دادستان كل آمريكا در زمان رياست جمهوري ريچارد نيكسون بازي مي كند. مارتا ميچل يكي از كساني بود كه در زمان رسوايي مراسم تحليف نيكسون همواره تيتر اول روزنامه هاي آمريكا بود.
عملكرد مارتا ميشل درسال 1974 به گونه اي بود كه نيمه شب با خبرنگاران تماس گرفته واطلاعات ارزشمندي را در اختيار آنها قرار مي داد. اين اطلاعات در نهايت، موجبات استعفاي نيكسون را فراهم كرد.در اين فيلم آنت بنينگ كانديداي جايزه اسكار در نقش توماس ، يكي از كارمندان مطبوعات بين المللي آمريكا بازي مي كند.
گوينت پالترو بازيگر فيلم اسكاري شكسپير عاشق نيز در نقش مورين دين ، همسر جان دين ، مشاور كاخ سفيد و ژيل كلايبرگ در نقش پت نيكسون ، همسر ريچارد نيكسون بازي خواهند كرد. همچنين در اين فيلم، رابرت ردفورد در نقش خبرنگار روزنامه واشنگتن پست به بررسي مسئله واترگيت مي پردازد. رابرت ردفورد در كارنامه سينمايي اش نقشي مشابه اين نقش را در فيلم معروف همه مردان رئيس جمهور به همراه داستين هافمن بازي كرده بود.

جكي چان ودوستان
جكي چان، بازيگر هنگ كنگي هاليوود، روز دوم سپتامبر يك كنسرت خيريه به نام جكي چان و دوستان در شانگهاي برگزار و تمام عوايد حاصل از آن را صرف امور خيريه در چين مي كند.
كنسرت جكي چان و دوستان، بخشي از برنامه هاي ويژه هفته امور خيريه است كه شامل مسابقه خيريه جكي چان و شب گيتار مي شود. قرار است در اين شب سه گيتار با امضاي جكي چان به سه تماشاگر خوش اقبال هديه داده شود. اين ستاره هاليوودي، كنسرت خود را در بسياري از شهرهاي جهان برگزار كرده و عوايد حاصل از آنها را به هموطنان خود اختصاص داده است.
جكي چان سالهاست در عرصه موسيقي حضوري فعال دارد و همزمان با بازي در فيلم ها و شركت در فعاليت هاي عام المنفعه اجتماعي، آواز هم مي خواند. ارائه تنها يك كاست موسيقي براي او بيش از يك سال طول مي كشد. از جمله آهنگ هاي مشهور وي مي توان به يك قهرمان هرگز نمي ميرد و به خانه نرو اشاره كرد. چان به تازگي آهنگ اصلي موسيقي متن فيلم افسانه پري را همراه با كيم هي سون اجرا كرده است.
جكي چان كه همواره در زندگي واقعي و فيلم هايش نقش هاي مثبت ايفا مي كند، در سال 1998، بنياد خيريه جكي چان را تاسيس كرد تا به دانشجويان نيازمند، كمك و از بازيگران آسيب ديده سينما و خانواده هاي آنها حمايت كند. او تا به حال در بيش از 100 پروژه عام المنفعه در 52 شهر از 30 كشور جهان حضوري فعال داشته است.

خبرسازان
تهرانشهر
جهانشهر
دخل و خرج
زيبـاشـهر
فرهنگ
شهر آرا
|  تهرانشهر  |  جهانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  زيبـاشـهر  |  فرهنگ  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |