سه شنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۵۰ - Nov 15, 2005
كشف اسلحه غيرمجاز از افسر فراري ارتش
گروه حوادث: تحقيقات پليس از شش متهم پرونده كه در خصوص جعل اسناد دستگير شده  بودند در اداره آگاهي مركز ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ما، اول هفته جاري مأموران گشت انتظامي به يك دستگاه خودرو سمند مظنون شده و دستور توقف آن صادر شد. در بازرسي از داخل خودرو يك قبضه كلت كمري كشف شد. راننده سمند به اداره آگاهي انتقال يافت. در تحقيقات اوليه معلوم شد خودرو مسروقه بوده و چند روز قبل فرد دستگير شده اين خودرو را بدون راننده اجاره كرده بود اما ديگر به مركز اجاره خودرو بازنگردانده بود.
تحقيقات پليسي از متهم ادامه يافت تا اين كه پليس متوجه شد وي افسر فراري ارتش است و با همكاري فردي ديگر كه او نيز از كارمندان مركز رايانه  ارتش است اقدام به جعل اسناد و مدارك مي كردند.
متهم ديگر پرونده نيز بازداشت شد. در تحقيقات از آنان در خصوص خريد غيرقانوني اسلحه مأموران آگاهي چهار نفر ديگر را نيز كه در خريد اسلحه و خريد و فروش مواد مخدر نقش داشتند بازداشت كردند.
روز گذشته شش متهم مذكور در شعبه ششم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران توسط بازپرس قيصري تحت بازجويي قرار گرفتند.
اين متهمان كه محمود، توماژ، شاهرخ، شاهين، مهدي و علي رضا نام داشتند، براي انجام تحقيقات تكميلي پليس به اداره آگاهي مركز انتقال يافتند.

متهم به قتل در دادگاه:
اگر به عواقب كار فكر كرده بودم ، دخترم را نمي كشتم
007638.jpg
گروه حوادث: پدري كه به خاطر اختلافات خانوادگي، دختر ۲۷ ساله اش را به قتل رسانده بود، صبح ديروز با حضور پنج قاضي عالي رتبه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعتي قبل از شروع محاكمه ،راهرو طبقه دوم مملو از جمعيت بود. حضور خبرنگاران براي پوشش خبري اين حادثه دلخراش چشمگير بود. همسر غلامحسين روي صندلي نشسته بود. برادر متهم قدم مي زد و گاهي گريه مي كرد. ساعت ۱۰/۱۰ دقيقه بود كه پدر متهم به قتل را آوردند. همسر از جايش بلند شد. نگران به طرف غلامحسين رفت و بدون هيچ كلامي از او دور شد.
چند تن از همكاران متهم كه دبيران بازنشسته بودند، با او گفت وگو كردند.
ساعت، ۳۰/۱۰ دقيقه را نشان مي داد كه دادگاه به رياست قاضي عزيزمحمدي و چهار قاضي ديگر به رسميت شناخته شد. متهم به همراه وكيلش در رديف اول نشستند. قبل از شروع جلسه صداي فلاش دوربين ها سكوت را مي شكست. قاضي عزيزمحمدي با اعلام رسميت دادگاه، در ابتدا به چند تذكر قانوني اشاره كرد و سپس از رضوانفر خواست تا پس از حضور در جايگاه در مقام نماينده دادستان به قرائت كيفرخواست بپردازد.وي در ابتدا با اشاره به اين حادثه دلخراش گفت: متأسفانه ما در اين پرونده نيز شاهد يك نمونه خشونت خانوادگي هستيم. در تاريخ ۳۱ مرداد ماه سال ۸۳ غلامحسين با مراجعه به كلانتري۱۷۲ شاه عبدالعظيم مدعي مي گردد كه در خانه مسكوني اش در شهر ري دو تن از دخترانش به نام هاي رومينا و ملينا را با ضربات چاقو مجروح كرده است.با حضور مأموران در صحنه حادثه و صحت ادعاي مرد، رومينا پس از انتقال به بيمارستان جان باخت و ملينا كه بر اثر ۵۲ ضربه چاقو مجروح شده بود، از مرگ نجات يافت.
متهم پرونده،در جريان تحقيقات مقدماتي در مورد انگيزه خود مدعي شده است كه دخترم دچار فساد اخلاقي بوده است. از طرفي به خاطر تدريس در كلاس هاي كنكور و ظاهراً جرو بحثي كه روز حادثه در اين خصوص اتفاق افتاده و كمي گرايشات مادي داشته است علت حادثه بود.
رضوانفر ادامه داد: متهم عنوان كرد روز حادثه سه قبضه چاقو همراه داشته و پس از اين كه به بهانه اي همسرش را از خانه بيرون مي كند مبادرت به درگيري با دو دخترش كرده است. اين مرد كه دبير بازنشسته بوده اظهار كرد كه راضي به اين كار نبوده به همين خاطر خود را به مأموران معرفي كرده است. در تمام پرونده  وي به اقرار خود پاي بند بوده است. پزشكي قانوني نيز علت مرگ رومينا را خونريزي در عروق حياتي گردن با جسم برنده اعلام كرده است. در تاريخ دوم شهريور ماه سال ۸۳ نيز كلانتري ۱۷۲ شاه عبدالعظيم پس از بازگشايي خانه دو قبضه چاقو را كشف كرده است.
نهايتاً با توجه به اين كه طبق ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامي پدر يا جد پدري اگر فرزندش را بكشد قصاص نمي شود، اما از آن جايي كه اين حادثه از لحاظ جنبه عمومي جرم باعث ايجاد عدم امنيت در جامعه مي شود درخواست دارم، بر اساس ماده هاي ۲۹۷- ۳۰۰- ۳۰۲-۳۰۴- ۳۶۷- ۳۸۶- ۴۸۰ تا ۴۸۲ اقدام به صدور حكم قانوني كنيد.
مادر رومينا در حالي كه به شدت مي لرزيد در جايگاه ايستاد. اما او هرگز نتوانست حرفي بزند و فقط گريه كرد. قاضي پرونده بارها از او خواست تا درخواست خود را به دادگاه بگويد اما او تنها مي گفت: نمي توانم درخواستم را بگويم. هر تصميمي كه خودتان بگيريد، قبول دارم.وكيل خانواده مقتوله در دفاع از آنها گفت: مادر مقتوله از حق قصاص و ديه خود گذشت كرده است. اما ملينا (دختر مصدوم) از پدرش شكايت دارد و خواستار صدور حكم قانوني است. تقاضاي اعمال ماده ۶۱۴ و ديه و اعمال ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامي را دارم. وي در پاسخ به سؤال قاضي مبني بر اين كه چرا ملينا خود در دادگاه حضور نيافته گفت: او هم اكنون دچار افسردگي شديد است و از اين كه با پدرش روبه رو شود وحشت دارد.
ملينا هم اكنون از دو دست نقص عضو دارد و از اين مي ترسد كه مبادا پدرش آزاد شود و دوباره اين اتفاق بيفتد. از طرفي ظاهراً اين خانواده از طريق متهم كه در زندان بوده تهديد شده است.
سپس متهم در جايگاه قرار گرفت و پس از قبول اتهام قتل عمدي و مصدوم كردن دخترانش در خصوص انگيزه خود از اين حادثه گفت: من هر آنچه كه در پرونده گفته ام، قبول دارم. اجازه بدهيد به خاطر حفظ آبروي خانواده ام آن را مطرح نكنم. از اين كار پشيمان هستم. من مدت ۳۸ سال به آموزش و پرورش خدمت كرده ام و حتي يك بار با صداي بلند متوفي را صدا نكردم. در تمام مدت عمرم تلاش كردم تا با تمام توان خواسته فرزندانم را برآورده كنم. سال ۷۳ دخترم در رشته مورد علاقه اش مهندسي شيمي در دانشگاه آزاد قبول شد و با فردي ازدواج كرد اما چون همسرش تن به كار كردن نمي داد از او جدا شد. پس از مدتي به واسطه يكي از آشنايان براي كار كردن به يك شركت خصوصي رفت و در آن جا مرد ثروتمندي از او خواستگاري كرد. او يك دختر ۱۳ ساله داشت و دختر من زن هفتم او بود. رومينا اصلاً راضي به اين ازدواج نبود اما چون من اصرار كردم او تن به اين ازدواج داد. پس از مدتي هم از او جدا شد. هشت ماه از طلاق او گذشته بود كه ما متوجه ماجرا شديم. از آن به بعد دخترم خيلي به خانه ام نمي آمد. اما از طريق دوستانش او را كنترل مي كردم. تا اين كه روز حادثه با او درگير شدم و از شدت عصبانيت او را كشتم.
وي در آخرين دفاع گفت: پدر و مادر از حيثيت و شرف خود دفاع مي كنند. اگر در آن لحظه كه اين اتفاق افتاد تنها يك درصد به پيامدهاي عمل خودم فكر كرده بودم هرگز اين كار را نمي كردم. من ۱۴ ماه است كه حتي صداي دخترانم را نشنيده ام. آنها پاره هاي تن من بودند. بيماري همسرم تشديد شده است. از آنها تنها طلب بخشش دارم.برپايه اين گزارش، قاضي عزيزمحمدي پس از شنيدن اظهارات دبير بازنشسته، ختم جلسه دادگاه را اعلام كرد و قرار است حكم پرونده ظرف مدت قانوني صادر شود.پيش از اين مطرح شده بود متهم اين پرونده زماني كه متوجه شد دخترش در مهماني يك تيم معروف فوتبال شركت داشته دست به چنين جنايتي زده است.

پرونده همسركشي در دادگاه كيفري استان
گروه حوادث: مردي علت به قتل رساندن همسرش را عدم تمكين از سوي وي عنوان كرد.
به گزارش خبرنگار ما ساعت ۲ نيمه شب ۱۴ مرداد ماه سال جاري فردي به نام سعيد محمد با وارد كردن يك ضربه چاقو به قفسه سينه همسر ۵۶ ساله اش وي را به قتل رساند. پسر متهم در جريان بازجويي ها در مورد شب حادثه به مأموران گفت: ساعت ۲ نيمه شب از خواب بيدار شديم و متوجه شديم پدرم، مادرم را به قتل رسانده است. وقتي دليل اين كارش را از او پرسيديم، وي علتش را عدم تمكين مادرم عنوان كرد.پس از تحقيقات لازم، پرونده اين قتل به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع داده شد و قرار است بزودي اين متهم محاكمه شود.

صدور كيفرخواست براي قتل همسر
گروه حوادث: كيفرخواست پرونده اي كه در آن زني توسط قرص سيانور همسرش را به قتل رسانده بود ديروز از سوي دلداري نماينده دادستان صادر شد.
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه ۱۷ ارديبهشت ماه سال جاري مرگ مرموز مردي ۵۰ ساله در بيمارستان لقمان حكيم به اطلاع مأموران پليس رسيد.
در تحقيقاتي كه از همسر اين مرد صورت گرفت وي عنوان كرد: «روز حادثه زماني كه همسرم از منزل خواهرش به خانه آمد، مشغول خوردن شام شديم ولي بعد از شام حال شوهرم به هم خورد و ناگهان بي هوش شد.
بلافاصله او را به بيمارستان رساندم اما بعد از گذشت چند ساعت فوت كرد.»
تجسس هاي پليسي نشان از مرگ مشكوك اين مرد داشت. همزمان با انجام آزمايشات سم شناسي و انجام تحقيقات گسترده در اين زمينه، مأموران پليس آگاهي پي بردند همسر اين مرد از دو سال پيش با شوهرش اختلاف شديدي داشتند كه حتي دو بار تا مرحله جدايي پيش رفته بودند.با انجام اين تحقيقات همسر اين مرد مورد بازجويي قرار گرفت اما او در تمام بازجويي ها منكر قتل همسرش شد.
اما پس از گذشت ۵۸ روز از اين حادثه كارشناسان پزشكي قانوني اعلام كردند اين مرد بر اثر سيانور به قتل رسيده است. با به دست آمدن اين سر نخ، همسر قرباني لب به اعتراف گشود و آزار و اذيت هاي همسرش را علت به قتل رساندن وي عنوان كرد.اين زن پس از اعتراف به قتل همسرش، مردي را به عنوان همدست خود معرفي كرد و به مأموران گفت: «چندي پيش با مردي آشنا شدم و به دليل اين كه به او علاقه مند شده بودم تصميم گرفتم همسرم را به قتل برسانم تا با اين مرد ازدواج كنم.»
ديروز كيفرخواست اين دو متهم از سوي دلداري نماينده دادستان در دادسراي امور جنايي صادر شد و قرار است اين زن و مرد به اتهام مباشرت و معاونت در قتل محاكمه شوند.

كشف جسد مردي در اتوبان تهران - كرج
گروه حوادث: جسد مردي كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بود، در خودرو  پرايد وي در اتوبان تهران - كرج كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما، ماموران كلانتري ۱۴۶ اتوبان تهران -كرج، ساعت يك و ۳۰ دقيقه بامداد ديروز در حين گشت زني در حوزه استحفاظي خود به توقف يك خودروي پرايد سفيد رنگ در حاشيه اتوبان مشكوك شده و پس از بررسي محل با جسد غرق به خون مردي كه با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده بود در كنار پرايد روبرو شدند.
بررسي مدارك هويت مقتول نشان مي داد ، او مرد ۴۳ ساله اي به نام محمدباقر است كه خودروي مذكور نيز متعلق به اوست.

خودكشي يا قتل با اسلحه والتر
گروه حوادث: صبح روز گذشته جسد مردي كه با شليك يك گلوله در منطقه نازي آباد جان سپرده بود، توسط مأموران انتظامي كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت۷ صبح دوشنبه با اطلاع رساني مردمي مأموران در جريان كشف جسد مردي در نازي آباد قرار گرفتند. پس از حضور در محل متوجه شدند، جسد متعلق به مرد ۴۳ ساله اي به نام رحيم است كه با شليك گلوله به ناحيه گردن و خونريزي شديد فوت كرده است.
همچنين اسلحه  والتري كه با آن به گردن رحيم شليك شده بود، در دست راست او قرار داشت. مأموران در ادامه متوجه شدند محل كشف جسد مقابل خانه برادر رحيم بوده است. يك منبع آگاه گفت: در بازرسي بدني از رحيم نامه اي كشف شد كه در آن متوفي نوشته بود به دليل اختلافات خانوادگي اقدام به خودكشي كرده است. اين در حالي است كه خانواده متوفي منكر هرگونه اختلاف خانوادگي هستند. تحقيقات در اين زمينه در اداره دهم آگاهي ادامه دارد.

سرقت ناكام از بانك ملت
گروه حوادث _ سارق مسلحي كه قصد سرقت از بانك ملت ميدان منيريه را داشت در صحنه ارتكاب جرم بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ما ساعت ۱۱ و ۳۰ دقيقه روز گذشته علا(تبعه عراق) ۲۱ ساله در حالي كه ساك دستي اي در دست داشت، وارد بانك ملت واقع در ميدان منيريه تهران شد.
چند دقيقه به بررسي ساختمان بانك پرداخت و سپس در يك زمان مناسب به سمت زني كه رئيس بود رفت. ناگهان كلت كمري كاليبر ۴۵ را كه چند روز پيش از مرز عراق خريداري كرده بود از زير لباس خود خارج كرد و به سوي رئيس بانك نشانه گرفت. اين سارق مسلح با تهديد از رئيس بانك ۶ ميليون تومان وجه نقد طلب كرد و به او گفت: «اگر مبلغ فوق را پرداخت نكني تو را خواهم كشت» در همين لحظه مراجعان بانك با استفاده از تلفن همراهشان با مركز فوريتهاي پليس ۱۱۰ تماس گرفتند. بدين ترتيب مأموران كلانتري ۱۱۲ ابوسعيد خود را به محل رساندند. مأموران كه لباس شخصي بر تن داشتند وارد بانك شده و در اقدامي سريع بدون استفاده از سلاح موفق به خلع سلاح سارق مسلح شده و او را بازداشت كردند. علي در جريان بازجويي هاي اوليه علت ارتكاب به اين سرقت را ناتوان بودن از پرداخت بدهي ۶ ميليون توماني خود عنوان كرد و افزود: «تنها همين مقدار پول را از رئيس بانك خواستم تا بدين وسيله بدهي ام را پرداخت كنم.»

آن سوي حادثه
مجازات در قتل فرزند
ديروز مردي به اتهام قتل دختر ۲۸ ساله اش در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
امروز مردي به اتهام قتل دختر ۱۴ ماهه اش در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه مي شود.
فردا مردي به اتهام قتل پسرش در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان محاكمه مي شود.
ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامي تصريح مي كند: پدر يا جد پدري كه فرزند خود را بكشد، قصاص نمي شود و به پرداخت ديه قتل به ورثه مقتول محكوم خواهد شد.
بر اين اساس هيچ يك از اين متهمان به قصاص محكوم نخواهند شد اما در ماده ۲۹۷ همين قانون آمده است: ديه قتل مرد مسلمان يكي از امور ششگانه ذيل است كه قاتل در انتخاب هر يك از آنها مخير است و تلفيق آنها جايز نيست:
۱ _ يكصد شتر سالم و بدون عيب كه خيلي لاغر نباشند.
۲ _ دويست گاو سالم و بدون عيب كه خيلي لاغر نباشند.
۳ _ يك هزار گوسفند سالم و بدون عيب كه خيلي لاغر نباشند.
۴ _ دويست دست لباس سالم از حله هاي يمن
۵ _ يك هزار دينار مسكوك سالم و غيرمغشوش كه هر دينار يك مثقال شرعي طلا به وزن ۱۸ نخود است.
۶ _ ده هزار درهم مسكوك سالم و غير مغشوش كه هر درهم به وزن ۶/۱۲ نخود نقره مي باشد. بنابراعلام قوه قضاييه، در سال ۸۴ ميزان ديه هر مرد مسلمان معادل ۲۵ ميليون تومان تعيين شده است كه با توجه به زن بودن دو تن از مقتولان پدر بايد به ورثه آنها (پدر، مادر، فرزند) ۵۰۰/۱۲ ميليون تومان پرداخت كند. در اين زمينه ماده ۳۰۰ قانون مجازات اسلامي صراحت دارد ديه قتل زن مسلمان خواه عمدي، خواه غيرعمدي نصف ديه مرد مسلمان است و براساس ماده ۳۰۴ قانون مجازات اسلامي در قتل عمد و شبه عمد مسئول پرداخت ديه خود قاتل است.
و اما اگر اقدام قاتل موجب اخلال در نظم جامعه يا خوف شده و يا بيم تجري مرتكب يا ديگران وجود داشته باشد، موجب حبس تعزيري از سه تا ۱۰ سال خواهد بود.
از سوي ديگر قانونگذار در ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامي به دادگاه اجازه داده است كسي را كه به علت ارتكاب جرم عمدي به تعزير يا مجازات بازدارنده محكوم كرده است به عنوان تتميم حكم تعزيري يا بازدارنده مدتي از حقوق اجتماعي محروم و نيز از اقامت در منطقه يا نقاط معين ممنوع يا به اقامت در محل معين مجبور نمايد. نقاط اقامت اجباري محكومان توسط وزارت دادگستري و شوراي امنيت كشور تعيين شده است.هر چند با بررسي دقيق تر قانون مجازات اسلامي شايد بتوان مجازات هاي تكميل تري براي اين گونه جرايم يافت اما بايد پرسيد آيا اعمال اين مجازات مي تواند نقطه پاياني بر فرزندكشي در جامعه باشد؟
قطعاً قضات محترم دادگاههاي كيفري استان با صدور احكام قاطع و محكم نقش بازدارندگي مجازات را پررنگ تر خواهند كرد.

مديري كه قهرمان شد
سايت جنايي : گري سيل مدير مدرسه اي در جاكسبورو ، ايالت تنسي آمريكا اكنون تبديل به قهرمان شهر شده است . وي در جريان حمله يك شاگرد دبيرستان كه به سمت مسئولان مدرسه آتش گشوده و باعث قتل يك تن شد ، پس از آنكه دستور داد تمامي درهاي مدرسه قفل شود خود با اين دانش آموز مسلح درگير شده و موفق شد از گسترش ابعاد فاجعه جلوگيري كند.
سيل در جريان اين درگيري از ناحيه شكم مورد اصابت گلوله قرار گرفت . معاون وي نيز از ناحيه سينه به شدت زخمي شده است . اين دوتن اكنون در بخش مراقبتهاي ويژه بيمارستان ايالتي به سر مي برند .
در جريان اين حادثه كه در دبيرستان كامپل كاونتري روي داد به دليل عملكرد شجاعانه مدير مدرسه و نيز ساير كاركنان ، هيچ يك از ۱۴۰۰ دانش آموز حاضر در مدرسه آسيب نديدند و بدين ترتيب از بروز فاجعه اي جدي جلوگيري شد.
مقامات پليس مي گويند وي ممكن است با اتهام قتل عمد در دادگاه بزرگسالان محاكمه شود . با توجه به شرايط وي قاضي اين اختيار را دارد كه وي را در دادگاه كودكان و يا بزرگسالان محاكمه كند. بازرسان پليس مي گويند هيچ انگيزه اي در مورد اين اقدام وجود ندارد .
بارتلي ، جوان ۱۷ ساله اي كه اقدام به اين امر كرده است به گفته مسئولان مدرسه و همكلاسي هايش از جمله دانش آموزان دردسر آفرين محسوب مي شد اما وي داراي هيچ نوع سابقه خشونتي كه بتواند توجيه كننده چنين امري باشد نبود.
پليس مي گويد تجارب سيل ، به عنوان افسر سابق ارتش به وي در مقابله با اين اقدام جنون آميز كمك كرده است . سيل كه در ابتدا حرفه خود را به عنوان معلم مدارس منطقه آغاز كرده بود مدتي بعد به ارتش پيوسته و دوره هاي ويژه را پشت سر گذاشت . وي پس از مدت ها حضور در ارتش در نهايت ۸ سال پيش بارديگر به شغل سابق خود بازگشت .وي با قريب به سي سال سابقه كار آخرين روزهاي كاري خود را پشت سر مي گذاشت و قرار بود بازنشسته شود.

سي سال حبس براي دفاع از خود
آسوشيتد پرس: مردي كه در جريان حمله چهار نوجوان به او يكي از آنها را با ضربات ممتد چاقو از پاي درآورده بود ، در دادگاه عالي فيلادلفيا محاكمه خواهد شد .
دادستان پرونده، لوكاس ديسون را با اتهام قتل غير عمد روبه رو كرده است . وي متهم به قتل يكي از حمله كنندگان خود در بيست و نهم اكتبر است .
به گفته بازپرس تحقيق پرونده؛ چهار نوجوان به منزل وي حمله مي كنند و زماني كه متهم براي جلوگيري از درگيري به خيابان فرار مي كند، حمله كنندگان دوباره وي را تعقيب مي كنند .
به گفته يكي از شاهدان عيني ماجرا يكي از اين نوجوانان؛ با ضربات مشت و لگد متهم را مورد آزار و اذيت قرار مي دهد .
يكي از اين شاهدان با حضور در داد گاه گفت : هر چهار نوجوان بر روي متهم ريخته و وي را مورد ضرب و شتم شديد قرار مي دادند و اين در حالي بود كه وي در تمام مدت اين درگيري از ضاربان خود درخواست مي كرد كه به اين منازعه پايان دهند . اما هيچ كدام از حمله كنندگان به اين سخنان وي گوش نمي دادند .
زماني كه منازعه ميان طرفين بالا مي گيرد ، متهم از جيب خود چاقويي را در آورده و براي ترساندن حمله كنندگان آن را در هوا مي چرخاند و درست زماني كه يكي از ضاربان قصد گرفتن چاقو از وي را داشته است ، متهم با ضربات چاقو ، وي را از پاي در مي آورد .
متهم در حال حاضر با قرار وثيقه ۳۰ هزار دلاري در زندان به سر مي برد و در صورتي كه اتهامات وارده اثبات شود؛ به حداقل سي سال حبس محكوم خواهد شد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |