يكشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۷ - Jul 30, 2006
در وقت فوق العاده رسيدگي مي شود
راز ۲ جنايت در پرونده شبكه سرقت مسلحانه
رسيدگي به اين پرونده در حالي صورت مي گيرد كه دو تن از متهمان پرونده در زندان به دلايل نامعلوم اقدام به خودكشي كرده اند
008940.jpg
گروه حوادث- مهديه مصطفايي: با فاش شدن پرونده دو جنايت از سوي اعضاي يك شبكه سرقت در تهران و ورامين رسيدگي به اين پرونده در حالي صورت مي گيرد كه دو تن از متهمان پرونده در زندان به دلايل نامعلوم اقدام به خودكشي كرده اند.
سال ۸۲ ،آغاز ماجرا
به گزارش همشهري، عصر روز ۶شهريور، ماموران گشت انتظامي در خيابان شوش در حال گشتزني در حوزه استحفاظي خود بودند كه به سرنشينان يك خودرو پيكان مظنون شدند و به آنها دستور ايست دادند. سه سرنشين خودرو با ديدن ماموران قصد فرار داشتند، اما در تعقيب و گريز ماموران در اطراف بهشت زهرا متوقف شدند.
در بازرسي هاي اوليه از خودرو، ۶ قبضه سلاح كمري و تعدادي فشنگ كشف شد، ماموران پس از اعلام گزارش، مردان جوان را كه احتمال مي رفت افراد سابقه دار شروري باشند به اداره آگاهي انتقال دادند. در تحقيقات مقدماتي از متهمان آنها تنها به معاملات مواد مخدر اعتراف كردند ، اما در ادامه بررسي ها با تناقض گويي متهمان در خصوص جرايم ارتكابي مشخص شد يكي از اعضاي اين شبكه به نام اردشير از مدتها قبل تحت تعقيب پليس بوده است. به اين ترتيب، بازجويي از اين سه مرد كه اردشير ، هوشنگ و محمد رضا نام داشتند دوباره آغاز شد و آنها در جريان تحقيقات به اعترافات تكان دهنده اي از جمله دو قتل و سرقت هاي مسلحانه اشاره كردند.
قتل در شهرك قدس و ورامين
اين گزارش حاكي است، بازجويي از اين افراد در حالي ادامه داشت كه متهمان به تشكيل يك شبكه سرقت مسلحانه به سركردگي اردشير اعتراف كردند .اردشير كه سركردگي شبكه سرقت هاي مسلحانه را بر عهده داشت تحت باز جويي فني قرار گرفت. وي با اعتراف به دو فقره قتل در تشريح جزئيات اين حادثه به ماموران گفت: سال ۸۰ اولين قتل هنگامي اتفاق افتاد كه در حال قاچاق مواد مخدر در شرق كشور بودم و يك مامور نيروي انتظامي به نام خادم را در يك درگيري مسلحانه با شليك گلوله به قتل رساندم. وي در توضيح جنايت گفت: در يكي از ايست هاي بازرسي مامور پليس متوجه محموله قاچاق در خودروام شد. به هر ترفندي كه بود قصد فرار از چنگ او را داشتم، اما او اجازه اين كار را نداد و بنابراين شروع به تيراندازي كردم و او را به قتل رساندم. پس از اين جنايت مدتي در شهرهاي شرقي و جنوبي كشور در حال انجام معامله مواد مخدر بودم تا اينكه وقتي احساس كردم كسي در تعقيب من نيست به تهران آمدم و با تشكيل يك شبكه سرقت مسلحانه، اقدام به سرقت و زورگيري تحت عنوان جعلي مامور اطلاعات، شهرداري و انتظامي كرديم.
وي در مورد جنايت دوم كه در شهرك قدس اتفاق افتاد نيز گفت: يكي از روزهاي بهار سال۸۲ به خانه پيرمردي كه با اعضاي خانواده اش زندگي مي كرد و از قبل شناسايي كرده بوديم رفتيم. به محض ورود دست و پاي آنها را بستيم و شروع به گشتن خانه كرديم. پيرمرد كه محمود نام داشت ، نتوانست دوام بياورد و سكته كرد. ما پس از سرقت مقداري سند ،چك و وجه نقد با خودرو پژو صاحبخانه از محل گريختيم و ساعتي بعد خودرو سرقتي را حوالي بهشت زهرا رها كرديم.
ماموران پليس تهران با توجه به اعترافات تكاندهنده سركرده شبكه با دستور قضايي بقيه اعضاي باند را در مخفيگاه شان شناسايي و دستگير كردند.
خودكشي دو تن از اعضاي شبكه
بر پايه اين گزارش،با توجه به حساسيت موضوع ،بازجويي از بقيه اعضاي شبكه صورت گرفت و آنها ضمن اعتراف به سرقت هاي مسلحانه در اطراف تهران با طرح شكايت اولياي دم دو مقتول و شاكيان پرونده كه از قبل آنها را چهره نگاري كرده بودند، با قرار بازداشت روانه زندان شدند.
روند قضايي بر روي اين پرونده ادامه داشت تا اينكه در مدت زمان كوتاهي دو تن از اعضاي شبكه به نام هاي محمد رضا و امير هوشنگ در زندان به دلايل نامعلومي خودكشي كردند.به اين ترتيب با توجه به شرايط و براي تكميل تحقيقات ، پرونده قتل مامور نيروي انتظامي براي رسيدگي به دادگاه جزايي رباط كريم ارجاع شد اما به دليل عدم صلاحيت مجدداً به تهران بازگشت.
بر پايه اين گزارش، چندي قبل پرونده اين دو جنايت به شعبه ۱۱۵۶ - مجتمع قضايي بعثت- ارجاع شد و قاضي الهي زاده پس از مطالعه پرونده قرار است باقيمانده اعضاي اين شبكه را به اتهامات قتل، سرقت مسلحانه و سرقت مقرون به آزار محاكمه كند.

افشاي راز جنايت با پيام كوتاه
008901.jpg
گروه حوادث - پيام كوتاه تلفن همراه راز جنايت را فاش كرد .
به گزارش همشهري، روز گذشته بازپرس ولي الله حسيني رئيس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران در خصوص شناسايي و دستگيري عامل قتل يك مرد جوان كه مقابل محل كارش به قتل رسيد به همشهري گفت: «عصر روز سه شنبه گذشته مرد جواني به نام بهرام در مقابل محل كارش در حوالي ونك با ضربه چاقو به قتل رسيد. با اينكه شاهد، مردي را به عنوان ضارب به پليس معرفي كرده بود ولي سخنان ضد و نقيض همسر مقتول باعث شد وي به عنوان مطلع و يا همدست قاتل در اداره دهم آگاهي تهران بزرگ تحت بازجويي قرار گيرد.
زن جوان با اينكه سعي مي كرد خود را متأثر از مرگ شوهرش نشان دهد خود را فارغ از هر گونه اطلاعي از چگونگي مرگ شوهرش نشان داد. پليس در حال بررسي ادعاهاي اين زن بود كه ارسال پيام كوتاه به تلفن همراه زن از سوي مرد جواني به نام حامد راز جنايت را فاش كرد. در پيام ارسالي عنوان شده بود: «اينكار را به خاطر تو كردم ،الان در شوك به سر مي برم» پليس با مشاهده اين پيام كوتاه متوجه يك رابطه پنهاني شد. زن جوان نيز ديگر چاره اي جز بيان حقيقت نداشت. او به رابطه پنهان با حامد اعتراف كرد ولي در خصوص نحوه قتل بهادر اظهار بي اطلاعي كرد. حامد طي يك عمليات غافلگيرانه در شاهرود دستگير شد. او به آشنايي با زن جوان اعتراف كرد و گفت: «قبل از ازدواج با بهرام در نمايشگاه كتاب با يكديگر آشنا شديم. بعد از مدتي اين دختر در حاليكه من به او علاقمند شده بودم ازدواج كرد. پس از ازدواج آنان از طريق پيام كوتاه با يكديگر در ارتباط بوديم. ولي من مرتكب قتل نشده ام.» بازپرس حسيني ادامه داد. «تحقيقات پليس جنايي و شواهد بدست آمده علي رغم انكار حامد نشانگر اين است كه وي متهم اصلي قتل بهادر است.»

سرقت ناكام خودرو پرايد توسط سه جوان
008895.jpg
گروه حوادث - سه جوان روز گذشته در شعبه سوم دادسراي امور جنايي جزئيات سرقت خودرو يك مرد مسافركش را بازگو كردند.
به گزارش همشهري، سوم مرداد يك دختر و دو پسر جوان به اسامي شهلا،عابد و محمد در منطقه سعادت آباد سوار يك خودرو پرايد كه به مسافركشي مشغول بود شدند. راننده با هدايت مسافران به نزديك يك باغ رسيد. در همين لحظه دختر جوان با پاشيدن اسپري فلفل به صورت راننده او را منحرف كرد. عابد در همان لحظه در پي نقشه اي از قبل طراحي شده سيمي را دور گردن راننده انداخت تا محمد با بستن دست ها و پاهاي او با طناب نقشه سرقت خودرو را به نتيجه دلخواه برسانند. ولي فريادهاي راننده توجه دو نفر از حاضران در باغ را به خود جلب كرد. مردان براي جويا شدن از ماجرا از باغ خارج شدند. متهمان با مشاهده دو مرد پا به فرار گذاشتند، افراد كمك كننده كه وضعيت جسمي راننده را نامناسب ديدند دريافتند كه سه جوان فراري قصد ربودن خودرو او را داشته اند بدين ترتيب براي دستگيري سارقان اقدام كردند. عابد دستگير شد و شهلا و محمد متواري شدند. محسن بعد از تحويل به پليس ضمن اعتراف به قصد سرقت خودرو راننده پرايد مخفيگاه دو همدست فراري را معرفي كرد.
پليس با دستور بازپرس روشن عمليات دستگيري اين دو متهم فراري را آغاز كرده و هر دو آنان را در يكي از محلات جنوبي تهران بازداشت كردند. روز گذشته متهمان در شعبه سوم دادسراي امور جنايي تهران توسط بازپرس روشن تحت بازجويي قرار گرفته و به بزه هاي انتسابي خود اعتراف كردند.

دستگيري عضو فراري باند سارقان مسلح طلافروشي ها
008892.jpg
گروه حوادث- تنها عضو فراري باند سارقان مسلح طلافروشي ها در تهران با پيگيري هاي پليس آگاهي كرج دستگير شد.
به گزارش همشهري، سرهنگ حميد اندرز چمني -رئيس مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان تهران- با اعلام اين خبر گفت: با دستگيري سه عضو اين باند از سوي ماموران پليس آگاهي كرج آنها اعتراف كردند مرد جواني به نام حميد ۳۱ ساله نيز در سرقت ها با آنها همكاري دارد.
تحقيقات براي شناسايي متهم آغاز و محل كار او در يك مغازه كابينت سازي در خيابان سراج تهران شناسايي شد.اما زماني كه ماموران براي دستگيري او به آنجا رفتند متهم با اطلاع از موضوع از آنجا فرار كرده بود.
با فرار حميد تمام محل هايي كه احتمال مي رفت او در آنجا تردد داشته باشد تحت كنترل گرفته شد و سرانجام ساعت ۲۰ روز چهارشنبه گذشته ماموران او را در خيابان تكاوران تهران شناسايي و دستگير كردند. وي خاطر نشان كرد، هم اكنون تحقيقات از متهم در پليس آگاهي كرج ادامه دارد.

با تلاش كارآگاهان اداره يازدهم آگاهي تهران بزرگ صورت گرفت
دستگيري آدم ربايان يك ميلياردي در پارك نياوران
گروه حوادث- آدم ربايان با استفاده از دستگاه هاي شكنجه مهندس عمران را مجبور به پرداخت چند ميليون تومان پول نقد كردند، اما طمع باعث افشاي راز آدم ربايي شد.
گروگانگيري يك ميلياردي در پايتخت
بيست و پنج روز پيش زنگ تلفن همراه مجيد كه مهندس عمران يكي از شركتهاي معتبر در زمينه ساخت و ساز در پايتخت است به صدا درآمد. در آن سوي خط مردي با صداي ناآشنا مدعي شد كه قصد ساختن يك برج در يكي از محلات شمالي شهر تهران را دارد و از مجيد خواست در طراحي و ساخت اين برج با وي همكاري كند. مجيد و مرد ناشناس بعد از چند دقيقه گفتگوي تلفني قرار ملاقاتي براي تنظيم شرايط تكميلي كار با يكديگر گذاشتند.
روز قرار ساعت ۱۰ صبح مجيد سوار بر خودرو زانتيايش از منزل خارج و به محل قرار در حوالي خيابان زعفرانيه مراجعه كرد. چند دقيقه اي طول كشيد تا يك خودرو پژو پشت خودرو زانتياي مجيد متوقف شد، چهار مرد از خودرو پژو بيرون آمده و به طور غافلگيرانه اي وي را به همراه خودرو اش ربودند. آدم ربايان مرد مهندس را از ساعت ۱۰ تا ۳۰و۱۴ دقيقه در خيابان هاي تهران چرخانده و به عناوين مختلف وي را براي اخذ مبلغ يك ميليارد تومان وجه نقد تهديد كردند.
مجيد هر چقدر عنوان كرد كه اين مبلغ را در اختيار ندارد ولي آدم ربايان حاضر به كاهش مبلغ درخواستي خود نبودند. تهديدات آدم ربايان هر لحظه جدي تر مي شد، در نهايت آدم ربايان بعد از بستن چشمان مجيد او را به داخل خانه اي ويلايي در منطقه اي كه با آنجا آشنايي نداشت انتقال دادند. دستمال كه از روي چشمان مجيد برداشته شد مهندس عمران خود را در فضاي تاريك و در اتاقكي كوچك مشاهده كرد.
آدم ربايان پس از لحظاتي شروع به شكنجه مهندس جوان كردند، شدت شكنجه آنها به حدي بود كه سرانجام مجيد كه ديگر تحمل خود را از دست داده بود از آدم ربايان خواست تا با تلفن همراه برادرش تماس گرفته و مبلغ مورد نظرشان را درخواست كنند.
آدم ربايان در پي تماس با برادر مجيد به نام بهمن مبلغ درخواستي خود را مطرح كردند. مرد جوان بعد از شنيدن سخنان آدم ربايان سعي كرد به هر طريقي مبلغ درخواستي را كاهش دهد و به حدي برساند كه قادر به پرداخت آن باشد و سرانجام در سه مرحله تماس تلفني، آدم ربايان مبلغ را به ۱۵۰ ميليون تومان كاهش دادند، اما در حالي كه تماسها با برادر گروگان ادامه داشت آدم ربايان در ميان اسناد و مداركي كه همراه مهندس عمران وجود داشت دو چك به مبلغ ۲۶ ميليون تومان را پيدا كردند. مردان ناشناس بعد از يافتن چك هاي چندين ميليون توماني مجيد را كه در اثر شكنجه مداوم ناتوان شده بود با تهديد اسلحه به يكي از شعبات بانك در شمال شهر انتقال دادند و وي را وادار كردند ۲۶ ميليون تومان چك را نقد كند.
آنها پس از خروج از بانك در داخل خودرو يك چك ۱۴ ميليوني ديگر نيز از مجيد اخذ كرده اما سرانجام بعد از گذشت ۳۰ ساعت گروگانگيري و شكنجه هاي طاقت فرسا وقتي متوجه شدند مجيد قادر به نقدكردن يك ميليارد تومان درخواستي نيست مجيد را در گوشه اي از خيابان رها كرده و متواري شدند.
آغاز عمليات كارآگاهان اداره يازدهم آگاهي تهران بزرگ
مجيد بعد از رهايي به اداره يازدهم آگاهي تهران بزرگ مراجعه كرد و بدين ترتيب كارآگاهان اين اداره از وقوع آدم ربايي مطلع شدند. پليس بعد از بررسي ادعاهاي اين شاكي تحقيقات تخصصي و پليسي خود را براي يافتن مخفيگاه آدم ربايان و دستگيري آنان آغاز كرد.
سه روز از آغاز بررسي هاي پليس گذشته بود كه آدم ربايان بار ديگر با مجيد تماس تلفني گرفته و بعد از تهديدات بسيار از وي خواستند ۱۴ ميليون تومان باقي مانده از مبلغ پرداختي را به آنها تحويل دهند. كارآگاهان به محض برقراري تماس تلفني از مجيد خواستند تا با آدم ربايان قراري صوري را ترتيب دهد و سرانجام ظهر روز پنج شنبه در حاليكه محل قرار در پارك نياوران تعيين شده بود و تيم پليس با هماهنگي قندي زاده داديار شعبه پنجم دادسراي امور جنايي تهران و سرپرستي سرهنگ بهگذر و نظارت سروان نجفي در محل حاضر شدند. پارك نياوران تحت محاصره پليس آگاهي قرار گرفت. مجيد سوار بر خودرو يكي از كارآگاهان پليس خود را به مقابل در جنوبي پارك نياوران رساند. با رسيدن به محل قرار مجيد خودرو را ترك كرد و به سوي تلفن همگاني رفت تا با گروگانگيران تماس بگيرد. در همين لحظه دو نفر از آدم ربايان به او نزديك شده و با نشان دادن چك ۱۴ ميليون توماني از وي درخواست كردند مبلغ را نقداً به آنها پرداخت كند اما كارآگاهان اداره يازدهم كه تمامي منطقه را تحت مراقبت نامحسوس قرار داده بودند عمليات دستگيري را آغاز كردند و دو نفر از آدم ربايان را در يك اقدام ضربتي دستگير كردند ولي يكي از متهمان كه سوار خودرو بود با مشاهده پليس آگاهي متواري شد.
بدين ترتيب تحقيقات از اين متهمان تا مشخص شدن هويت تمامي همدستان آنان و بازداشت متهمان فراري در اداره يازدهم آگاهي تهران ادامه خواهد داشت.

صبح ديروز در شعبه ۱۱۴۲ مجتمع قضايي بعثت مطرح شد
درخواست هيأت ۵ نفره كارشناسي
براي حادثه انفجار در افسريه
008898.jpg
گروه حوادث- صبح ديروز اولين جلسه محاكمه مقصران حادثه انفجار لوله گاز در افسريه در حالي در شعبه ۱۱۴۲ برگزار شد كه نماينده حقوقي شركت گاز درخواست بررسي مجدد حادثه از سوي هيأت كارشناسي دادگستري را مطرح نمود.
به گزارش همشهري، جلسه محاكمه عاملان انفجار در خيابان ۱۵ متري سوم افسريه كه ساعت ۲۲و  ۱۵ دي ماه۸۳ بر اثر برخورد بيل ميكانيكي با لوله گاز رخ داد، با حضور نمايندگان حقوقي شركت گاز و شركت آب و فاضلاب و اولياي دم سه خانواده و ۲۰ مجروح حادثه برگزار شد. در ابتداي جلسه محاكمه، قاضي فراهاني ضمن اشاره به حادثه تلخ افسريه بيان داشت: در اين حادثه سه تن به نام هاي اكبر، ابراهيم و هاشم به خاطر شدت جراحات وارده جان باخته اند و ۲۰ تن مجروح شدند كه پس از بررسي هاي صورت گرفته، هر يك از شركت هاي گاز و آب و فاضلاب در اين حادثه به ميزان ۵۰ درصد مقصر شناخته شدند. در ادامه اولياي دم هر يك از خانواده ها با حضور در جايگاه ضمن طرح شكايت درخواست مجازات قانوني را براي مقصران اين انفجار مهيب كردند همچنين مجروحان حادثه نيز با درخواست ديه خواهان پرداخت خسارت هاي وارده شدند.
سپس نماينده شركت گاز با حضور در جايگاه ضمن ابراز تأسف از اين حادثه از دادگاه درخواست كرد تا با تشكيل يك هيأت كارشناسي ۵ نفره مجدداً اين حادثه مورد بررسي دقيقتري از سوي كارشناسان دادگستري قرار گيرد. بر پايه اين گزارش، قاضي فراهاني- رئيس شعبه ۱۱۴۲ مجتمع قضايي بعثت - با اعلام ختم جلسه رسيدگي، بزودي نظر خود را درباره اين پرونده اعلام خواهد كرد.
يكي از شاهدان حادثه كه صبح ديروز در دادگاه حضور داشت گفت: تقريباً ساعت ۱۰ شب بود كه بوي گاز هر لحظه شديد تر مي شد. لحظاتي بعد در حالي كه به درخواست مأموران قصد داشتم خودروم را به نقطه ديگري انتقال دهم انفجار مهيبي رخ داد.منطقه به جهنمي تبديل شده بود.آتش از هركجا زبانه مي كشيد.

حمله مرد نقابدار به بانك غيرمجهز
گروه حوادث - مرد نقابدار با حمله به بانك ملي در خيابان قزوين، ميليون ها تومان به سرقت برد.
به گزارش همشهري- محمد تورنگ - مسئول مركز اطلاع رساني فاتب عصر ديروز با اعلام اين خبر گفت، ساعت ۴۰/۲ عصر ديروز مرد جواني در حالي كه نقاب به صورت داشت وارد يكي از شعب بانك ملي در خيابان قزوين شد. اين مرد مسلح با تهديد مشتريان و كاركنان بانك از آنها در خواست پول نقد كرد و توانست مبلغ ۳ ميليون تومان وجه نقد را به سرقت ببرد و از محل متواري شود.با حضور ماموران پليس در محل سرقت، مشخص شد كه بانك فاقد دوربين مدار بسته بوده و نگهباني از آن حفاظت نمي كرده است.
هم اكنون رديابي ها براي شناسايي سارق نقابدار از سوي پليس آگاهي آغاز شده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |