چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۳ - Sep 13, 2006
پرسپوليس - سپاهان امروز در فينال رفت جام حذفي
عكس: مجتبي جانبخش
016560.jpg
گروه ورزشي - در يكي از دو فينال جام حذفي فوتبال ايران، امروز پرسپوليس در ورزشگاه آزادي ميزبان بازي رفت است. بازي برگشت هم هفته آينده به ميزباني سپاهان در ورزشگاه نقش جهان انجام خواهد شد تا تكليف سهميه دوم كشورمان در جام قهرمانان باشگاه هاي آسيا روشن شود. پيش تر استقلال به عنوان قهرمان ليگ برتر جواز صعود به رقابت هاي باشگاه هاي آسيا را گرفته است.
پرسپوليس و سپاهان دو تيم باسابقه و ريشه دار در فوتبال ايران به شمار مي روند و همواره به لطف روحيه تهاجمي از جايگاه خوبي در ميان مردم برخوردار بوده اند. پرسپوليس و سپاهان اين بار با دو سرمربي جديد به نام هاي دنيزلي و بوناچيچ كه هر دو سابقه حضور در ايران و تيم هاي پاس و استقلال و فولاد اهواز را داشته اند روياروي هم مي ايستند. برخوردهاي قبلي دو تيم همواره جذاب و زيبا از آب درآمده است و حال بايد ديد در جام حذفي دو تيم چگونه خواهند توانست در كنار نگاه به كسب نتيجه، خيل هواداران خود را از اين منظر راضي كنند.
پرسپوليس ليگ برتر فصل جاري را در مشهد با شكست آغاز كرد و رقيب فيناليست جام حذفي او در اصفهان ملوان را شكست داد. البته اين بازي حكايت خاص خود را دارد و انگيزه راهيابي به جام قهرمانان باشگاه هاي آسيا بازيكنان هر دو تيم و مربيان آنها را وامي دارد تا تمامي توان و تجربه خود را در دو ميدان پيش رو به كار گيرند. از آخرين حضور پرسپوليس در آسيا سال ها مي گذرد وليكن سپاهان در چند سال اخير دوبار حضور در اين بازي ها را پشتوانه خود دارد.
گروه ورزشي حسن حيدري :سرانجام بعد از يك وقفه طولاني امروز ديدار رفت فينال جام حذفي بين تيم هاي پرسپوليس و سپاهان برگزار مي شود. اين بازي در زمان مديريت قبلي فدراسيون فوتبال قرار بود كه با يك بازي به پايان برسد اما با دخالت رئيس سازمان تربيت بدني قرار شد اين بازي بطور رفت و برگشت انجام شود.
پرسپوليس در ورزشگاه آزادي امروز ميزبان سپاهان اصفهان است. اين دو تيم در هفته نخست ليگ برتر چهره متفاوتي نسبت به يكديگر داشتند. پرسپوليس عليرغم حضور مصطفي دنيزلي سرمربي باتجربه خود در مصاف با ابومسلم با كاستي هاي زيادي روبرو بود و در نهايت بازي را به ابومسلم واگذار كرد.
از سوي ديگر سپاهان با لوكابوناچيچ با حفظ انسجام فصل قبل خود موفق شد ملوان بندر انزلي را با دو گل شكست دهد.
پرسپوليس در بازي با ابومسلم بيشتر در خط دفاع از هم گسيخته و نامنظم بود. مطمئنا دنيزلي براي به حداقل رساندن اين مشكل در اين بازي طرح هاي تازه اي خواهد داشت.
پرسپوليس در حالي گام به اين ميدان مي گذارد كه قطعا هواداران اين تيم با حضور پررنگ خود اين تيم را در فينال تنها نخواهند گذاشت و يك روز فراموش نشدني را در فوتبال ايران رقم خواهند زد.
پرسپوليس با فرشيد كريمي درون دروازه، مسعود زارعي، شيث رضايي، ابوالفضل حاجي زاده و رابرت ساها در خط دفاع، عليرضا نيكبخت واحدي، پژمان نوري، احسان خرسندي و داود سيدعباسي در خط مياني و حسين بادامكي و مهرزاد معدنچي در خط حمله به ميدان مي رود. پرسپوليس در اين بازي با اتكا به حركات طولي نيكبخت و خرسندي از دو جناح به سمت دروازه سپاهان نزديك خواهد شد تا اين تيم را با خطر مواجه سازد.تيم سپاهان با تجربه قهرماني در جام حذفي در دو فصل پيش قطعا براي اين بازي تاكتيك هاي ويژه اي را در برنامه خود دارد. اين تيم داراي يك دروازه بان باثبات و كم اشتباه به نام آرمناك پطروسيان است. در خط دفاعي سپاهان بيات، بنگر، حميد عزيززاده و منصوري حضور خواهند داشت. در خط مياني محرم نويدكيا، هوشنگ لوينيان، هادي جعفري و جلال اكبري بازي مي كنند و در خط حمله نيز حميد شفيعي و ابوالهيل زوج اين منطقه را تشكيل مي دهند. سپاهان در اين بازي قصد دارد از قلب خط دفاعي پيروزي راه نفوذ به دروازه حريف را پيدا كند. سپاهان بدليل اينكه در بازي برگشت ميزبان پرسپوليس است در اين بازي با آرامش بيشتري پا به ميدان مي گذارد. قهرمان جام حذفي به همراه استقلال در رقابت هاي اين فصل ليگ قهرمانان آسيا حضور پيدا مي كند.بازي پرسپوليس - سپاهان ساعت 40/17 در ورزشگاه آزادي به قضاوت محسن تركي برگزار مي شود.
بازگشت اولادي به پرسپوليس
سرانجام مذاكرات مسئولين باشگاه پرسپوليس با مقامات باشگاه الشباب امارات نتيجه داد و از سوي مسئولان الشباب ITC مهرداد اولادي صادر شد تا اين بازيكن بتواند پرسپوليس را در اين فصل همراهي كند.
باشگاه پرسپوليس براي دريافت ITC مبلغ 200 هزار دلار به باشگاه الشباب پرداخت كرده است.
البته با توجه به دوري اولادي از تمرينات پرسپوليس بايد ديد دنيزلي ريسك كرده و اورا در تركيب اصلي قرار مي دهد يا خير.

امروز آغاز واليبال جوانان آسيا در تهران
ايران و ساير مدعيان از دور دوم وارد بازي ها مي شوند
گروه ورزشي علي شاكري: سيزدهمين دوره رقابت هاي واليبال جوانان آسيا (انتخابي جهان)با حضور شانزده تيم از آسيا و اقيانوسيه امروز در تهران آغاز مي شود. آغازگر بازي هاي اين دوره دو تيم هند و يمن خواهند بود كه از ساعت 9 صبح در سالن واليبال آزادي شروع اين بازي ها را كليد مي زنند. در دور مقدماتي اين بازي ها چهار تيم ايران، كره جنوبي، قطر و ژاپن (تيم هاي برتر دوره قبل) از بازي معاف خواهند بود و از روز شنبه با معرفي تيم هاي برتر دور مقدماتي و از مرحله يك چهارم نهايي وارد بازي ها مي شوند.تيم ايران در پنجمين ميزباني تهران در اين رده سني دو بار در سال هاي 1998 و 2002 قهرمان آسيا شد و در دوره قبلي اين بازي ها در سال 2005 در دوحه به مقام نيابت قهرماني بسنده كرد. ديگر مقام با ارزش ايران عنوان سوم دهمين دوره همين بازي ها در سال 2000 بود. تيمي كه قرار است با نام ايران در جام سيزدهم به ميدان برود در بسياري از جهات از تيم هايي كه طي دو دوره قهرمان آسيا شدند سرتر است. اسكلت بندي اصلي تيم جوانان ايران همان تيمي است كه دو سال پيش در تهران از كرسي قهرماني نوجوانان آسيا بالا رفت و سال پيش در الجزاير مقام پنجم جهان را به دست آورد. البته ناگفته نماند كه راه قهرماني براي اين تيم چندان آسان نيست و براي رسيدن به قهرماني سوم باتوجه به همگروهي با قطر و رويارويي احتمالي با چين و چين تايپه و كره، ژاپن و هند در مراحل پاياني راهي پرپيچ وخم خواهد بود.
معرفي تيم ايران
تركيب نهايي تيم ايران ديروز با كنار گذاشته شدن عباس همت رفيع و صنوبري از سوي كادر مربيان اعلام شد. 12 بازيكن ايران را در جام سيزدهم نفرات زير تشكيل مي دهند.
پاسورها: صابر نريمان نژاد و اشكان درخشان
سرعتي زنان: نجفي، مصطفي شريفات و سيدمحمد موسوي عراقي
قدرتي دريافت كننده: رحمان داودي، آرش كشاورزي، علي سجادي و ياشار طاعي حق
قطر پاسور: پوريا فتح اللهي و منصور زادون
ليبرو: عبدالرضا عليزاد

برنامه بازي هاي امروز (سالن آزادي)
016551.jpg
ساعت 9 : هند يمن
ساعت 11: سريلانكا استراليا
ساعت 30/14: چين تايپه كويت
ساعت 30/16: مراسم افتتاحيه
ساعت 30/17: اندونزي چين
ساعت 30/19: تايلند - پاكستان

برگزاري مسابقات باشگاهي بين زنان كشورهاي اسلامي
گروه ورزشي مريم رضايي: برگزاري مسابقات باشگاهي بين زنان ورزشكار كشورهاي اسلامي و ايجاد زمينه مناسب جهت حمايت بيشتر بخش خصوصي و جذب اسپانسر و طرح پوشش ورزشي بانوان اسلامي در مسابقات به تصويب هيأت اجرايي فدراسيون اسلامي ورزش بانوان رسيد.در يازدهمين جلسه هيأت اجرايي اين فدراسيون كه در شهر خارطوم پايتخت سودان برگزار شد كشورهاي قطر، عمان، كويت، امارات،  سودان و ايران شركت داشتند و اعضاي حاضر چند موضوع را براي توسعه ورزش بانوان كشورهاي اسلامي به تصويب رساندند.در اين جلسه چگونگي جذب اسپانسر و طرح پوشش ورزشي بانوان در مسابقاتي كه امكان پوشش اسلامي را دارند و نيز طرح اجرايي جايزه تلاش به افراد يا سازمانهايي كه فعاليت هاي شاخص در زمينه ورزش بانوان مسلمان را دارند، به تصويب رسيد.

فرزندان شهدا و ايثارگر در راه فتح قله اورست
گروه ورزشي 52 نفر از اعضاي تيم كوهنوردي فرزندان شهدا و ايثارگر از اكيپ 70 نفره توانستند به بلندترين قله ايران دماوند صعود كنند. به گزارش خبري اداره كل تربيت بدني بنياد شهيد اين اداره كل قصد دارد تا تيم كوهنوردي منتخب صعودكننده به دماوند را براي فتح قله اورست به نپال اعزام دارد. تاريخ اين اعزام پس از هماهنگي هاي به عمل آمده با فدراسيون كوهنوردي اعلام خواهد شد.

ركورد ورودي براي اعزام دونده هاي زن به دوحه
گروه ورزشي كسب حداقل ركورد نفر ششم آسيا، شرط اعزام سه دونده زن ايراني به بازي هاي 2006 دوحه است.توران شادپور نايب رييس فدراسيون دووميداني در اين باره گفت: اسامي سه دونده زن ايران به بازي هاي دوحه اعلام شده است اما رييس فدراسيون شرط كسب ركورد ورودي براي آنان را جدي اعلام كرده است.

افتتاح نخستين سالن تيراندازي در توابع تهران
گروه ورزشي شهرهاي استان تهران موسوم به توابع هم صاحب يك سالن تيراندازي مجهز و استاندارد شدند. اين سالن با حضور رئيس هيأت تيراندازي استان تهران و نماينده مردم پاكدشت در مجلس و مقامات محلي با هدف ترويج اين رشته در شهر پاكدشت راه اندازي شد. رئيس هيات تير اندازي استان تهران در مراسم گشايش اين سالن گفت: اين سالن با پنج خط تيراندازي به اهداف ثابت با رعايت تمامي موازين استاندارد تاسيس شده است.وي افزود: همچنين قرار است سايت تيراندازي به اهداف پروازي و تفريحي در پارك هاي سطح شهر پاكدشت در دستور كار هيات تيراندازي قرار گيرد.

تركيب نهايي تيم ملي بوكس در بازيهاي آسيايي دوحه
گروه ورزشي- تركيب تيم ملي بوكس ايران براي حضور در بازيهاي آسيايي دوحه نهايي شد. كادر مربيان تيم ملي پس از حضور در چندين تورنمنت بين المللي اقدام به گزينش يازده بوكسور برتر كردند كه اسامي آنان به شرح زير اعلام شد.
۴۸ كيلوگرم: صادق فرج زاده
۵۱ كيلوگرم: عمران اكبري
۵۴ كيلوگرم: ارشاد روح بخشيان
۵۷ كيلوگرم: فروتن گل آرا
۶۰ كيلوگرم: سعيد نوروزي
۶۴ كيلوگرم: مرتضي سپهوند
۶۹ كيلوگرم: محمد ستارپور
۷۵ كيلوگرم: همايون اميري
۸۱ كيلوگرم: مهدي قرباني
۹۱ كيلوگرم: علي مظاهري
۹۱+ كيلوگرم: جاسم دلاوري
مربيان: احدي، صمدي و جلالي.

خبرهاي جهان فوتبال
لاليگا بهترين ليگ اروپا شناخته شد
016557.jpg
گروه ورزشي مريم دري منش : از سوي اتحاديه فوتبال اروپا، يوفا، لاليگا، ليگ باشگاهي اسپانيا، به عنوان بهترين ليگ اروپا انتخاب شد.اين انتخاب براساس عملكرد پنج سال اخير باشگاههاي حاضر در ليگ هاي مختلف اروپايي و ميزان كسب عنوان هاي قهرماني آنها انجام مي شود. در اين بررسي لاليگا با كسب 72748 امتياز صاحب مقام نخست شد و پس از آن سري A ايتاليا با 66731، ليگ برتر انگليس با 63486، ليگ فرانسه، لوشامپيونه  با 50781 و بوندسليگا آلمان با 48364 امتياز مقامهاي بعدي را كسب كردند.
لوروي سر مربي جديد غنا
فدراسيون فوتبال غنا كلود لوروي فرانسوي را به عنوان سرمربي جديد تيم ملي اين كشور معرفي كرد. وي جانشين راتوميردويكوويچ شده كه پيش از اين از سمت خود كناره گيري كرده بود.كلود لوروي قبلا در كشورهاي كنگو، كامرون و سنگال نيز مربيگري كرده است.
خداحافظي ويدوكا از تيم ملي
016554.jpg
مارك ويدوكا ملي پوش استراليايي باشگاه ميدلز بورو انگليس از بازيهاي ملي خداحافظي كرد. اين بازيكن سي ساله گفت كه تمايل دارد در آينده، بيشتر در كنار خانواده اش باشد.وي كه به همراه تيم ملي كشورش در جام جهاني 2006 آلمان نيز حضور داشت، در اين خصوص گفت: بازيهاي ملي فشار زيادي روي بازيكنان وارد مي كند و از طرفي نمي توان به طوركامل روي بازيهاي باشگاهي تمركز نمود.
تمديد قرارداد پروتا با رم
سيمونه پروتا ملي پوش فوتبال ايتاليا قرارداد خود را تا سال 2010 با آ. اث. رم تمديد كرد. وي قبل از جام جهاني مذاكراتي را با سران رم جهت تمديد قرارداد انجام داده بود. قرارداد قبلي وي تا سال 2008 اعتبار داشت.

نگاه
قهرمان! استثنا بمان
محمدرضا منصوريان
حسين رضازاده قوي ترين مرد جهان يكي از صميمي ترين دوستان من است. با او از سال ها قبل در بسياري از مسابقات داخلي و خارجي همراه بوده ام و خيلي خوب از روحيات اخلاقي و شخصيتش آگاهي دارم. او انساني معتقد، وطن پرست و بسيار مردم دوست است. حال چه شده است كه حسين پهلوان ما در آستانه شركت در مسابقات جهاني به يكباره از شرايط موجود اظهار ناراحتي و نارضايتي كرده و خود را گله مند نشان مي دهد.
در اين كه او به دليل دوري چندماهه از خانواده و زندگي شخصي دچار نقصان روحيه و خستگي جسم شده و از اين كه در حد و اندازه زحماتي كه براي كسب افتخار و مدال از خود نشان داده است، او را حمايت و شارژ مالي نكرده اند، هيچ شكي وجود ندارد، اما اين كه اين قهرمان بزرگ در آستانه شركت در مسابقات مهم جهاني خود را چنين بي انگيزه نشان مي دهد، نكته قابل تأمل و شك برانگيزي است كه تمامي آنها، به دور از شأن و شخصيت اين قهرمان دوست داشتني است. به نظر مي رسد وراي آن چه كه امروز رضازاده آن را نشان مي دهد، اتفاقات ديگري در وزنه برداري ايران در حال شكل گرفتن است كه آثار ناشي از آنها اين چنين رضازاده را خسته و بي انگيزه ساخته است.
قرار نيست، نصيحت كنيم؛ اما توصيه دوستانه به اين قهرمان بزرگ اين است كه: زياد خود را درگير اتفاقات موجود نكند، هم به كلمبيا و هم به دومنيكن برود، شاد كردن دل مردم و پهلوان ماندن غنيمت بزرگي است كه نصيب خيلي ها نمي شود. حسين جان! تو در جهان ورزش، يك استثنا هستي، پس بازهم استثنا بمان.

مربي تيم ملي كشتي آزاد:
به درخشش ملي پوشان در چين اميدواريم
مربي تيم ملي كشتي آزاد گفت: با انگيزه و روحيه بسيار بالايي كه تمامي  ملي پوشان دارند، بايد در انتظار درخشش آنها در مسابقات جهاني چين بود.
غلامرضا محمدي گفت: شرايط تيم بسيار مطلوب است و تمامي ملي پوشان با انگيزه و روحيه مثال زدني تمرينات فشرده و سنگين آماده سازي را پشت  سر مي گذارند.با اين وضعيت و آمادگي بالايي كه كشتي گيران حاضر در اردو دارند نسبت به درخشش در چين بسيار اميدواريم.محمدي تأكيد كرد: در حال حاضر، كشتي گيران روزي يك جلسه تمرين سبك را پشت سر مي گذارند و روز به روز از حجم تمرينات آنها كاسته مي شود.

امروز مراسم قرعه كشي جام جهاني تكواندو
ايسنا: جام جهاني تكواندو براي نخستين بار بر اساس امتيازبندي، تيم هاي برتر خود را خواهد شناخت.
در مسابقات جام جهاني تايلند كه از بيست وسوم شهريورماه (پنج شنبه) آغاز خواهد شد، سيستم امتيازبندي به جاي مرغوبيت مدال ها اعمال مي شود.بر اين اساس، كسب مدال طلا 7 امتياز،  نقره 3 امتياز و برنز يك امتياز خواهد داشت..همچنين مراسم قرعه كشي اوزان هفتم و هشتم كه مهدي بي باك و مهدي نوايي نمايندگان ايران هستند، امروز در ورزشگاه اصلي اين رقابت ها برگزار مي شود تا مسابقات جام جهاني آغاز شود.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |