شنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۹ - Nov 11, 2006
تيم ملي واليبال ايران راهي مسابقه هاي جهاني شد
حضوري متفاوت با دوره هاي پيشين
000843.jpg
گروه ورزشي تيم ملي واليبال مردان ايران بامداد امروز با پرواز به دوبي و هنگ كنگ عازم ژاپن محل برگزاري شانزدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان شد. ايران يكي از 6 سهميه آسيا و اقيانوسيه را در اين مسابقات كه 24 تيم شركت دارند، تشكيل مي دهد. تيم ايران كه نخستين حضورش در مسابقات جهاني به سال 1970 صوفيه است در آن سال به جانشيني كره جنوبي نايب قهرمان آسيا در بازي ها حاضر شد و با وجود تداركاتي ضعيف با نمايشي خوب در مقابل قدرت هاي آن روز مثل يوگسلاوي سابق، آمريكا و بلغارستان به مقام بيست ويكم رسيد. حضور دوم تيم ايران پس از 28 سال انتظار رنگ واقعيت به خود گرفت و تيم ملي كشورمان پس از چين به عنوان تيم دوم يكي از گروه هاي انتخابي مسابقات قهرماني جهان در آسيا در تهران راهي ساپورو ژاپن شد. در اين دوره نيز نسل تازه واليبال ايران كه بخشي از مجموعه هاي تيم اين دوره را دربرمي گيرد در گروهي سخت در برابر تيم هاي بزرگي چون آرژانتين (تيم سوم المپيك سئول)، كوبا (قهرمان دوره دهم ليگ جهاني) و لهستان (قهرمان اروپا) با پذيرش سه شكست سنگين همان مقام بيست ويكم دوره قبلي را تكرار كرد. البته اين  آخرين ميدان جهاني بود كه مسابقات به روال گذشته انجام شد و پس از آن با تغيير قوانين واليبال با روي آوردن به رالي از جذابيت و هيجان بيشتري برخوردار شد. حضور سوم تيم ايران برخلاف دو دوره قبلي با قاطعيت بيشتري توأم بود، اين بار ايران در مسابقات انتخابي جهان كه با حضور استراليا، ازبكستان و قطر در تهران انجام شد با برتري كامل در همان دور اول صعودش را به مرحله نهايي قطعي ساخت. در اين دوره ژاپن، چين، قزاقستان، كره جنوبي، ايران و استراليا نمايندگان آسيا و اقيانوسيه هستند كه در پايان بازي هاي خود به جز استراليا بلافاصله با فرصتي اندك گام به بازي هاي آسيايي دوحه خواهند گذاشت. نكته مهم آن كه تيم ايران در هر سه دوره حضورش در مسابقات جهاني مربيان خارجي داشته است. پروفسور ايم از چك، ماتسوموتو از ژاپن و ميلو رادكياچ از صربستان تصميم گيرندگان اصلي براي واليبال ما بوده اند.
تيم ايران همانند دوره پيش اين باربه جاي ساپورو در شهر ناگانو ميزبان بازي هاي زمستاني در گروهي ملقب به گروه مرگ با ايتاليا (قهرمان 3 دوره جهان)، چك (قهرمان 3 دوره جهان)، آمريكا (قهرمان يك دوره جهان و المپيك هاي 1984 لس آنجلس و 1988 سئول)، بلغارستان (قدرت دوباره بپاخواسته) و ونزوئلا از مدعيان بزرگ آمريكاي جنوبي همگروه است. تيم كنوني اين امتياز را نسبت به تيم هاي دوره هاي گذشته دارد كه بسياري از نفراتش تجربه بين المللي خوبي را دارند و توانايي هاي آنان اين امكان را به تيم و جوانان همراه مي بخشد تا با وجود بازي هاي دشوار با مدعيان امروزي واليبال جهان خود را از پيش باخته تلقي نكنند. هرچند كه تمامي حريفان همگروه ايران براساس سوابق و موقعيت فعلي به لحاظ برخورداري از امكانات و حرفه اي بودن چندگام از ما جلوترند و تجارب ارزشمندي از حضور مستمر در مسابقات بين المللي دارند.در تيم اعزامي ايران كه امروز راهي ژاپن شد، محمد تركاشوند، بهنام محمودي، پيمان اكبري و اميرحسين منظمي سابقه حضور در مسابقات جهاني 1998 توكيو را دارند.
ساير نفرات تيم ايران را اميرحسيني، محمد شريعتي، سيدمهدي بازارگرد، محسن عندليب، عليرضا نادي، محمد منصوري، داود مقبلي، محمد محمدكاظم، آرش صادقياني و فرهاد ظريف تشكيل مي دهند. كادر فني هم متشكل از ميلورادكياچ (سرمربي)، امير حيدري، ايرج مظفري و نادر شوندي (مربيان) و امير خوش خبر (سرپرست) است. تيم ايران تا قبل از آغاز بازي ها (26 آبان) چند بازي تداركاتي با تيم هاي ژاپن انجام مي دهد. نخستين بازي ايران جمعه هفته آينده با تيم جمهوري چك خواهد بود.
امروز انتخابات واليبال
مجمع عمومي فدراسيون واليبال به منظور رأي اعتماد به تنها نامزد پست رياست اين فدراسيون امروز در تهران تشكيل جلسه مي دهد. براي انتخابات امروز، رؤساي هيأت هاي 30 استان به همراه نمايندگان نهادها، بازيكنان و مربيان در سالن واليبال آزادي گرد هم مي آيند. محمدرضا داورزني تنها كانديداي رياست فدراسيون واليبال است كه در صورت رأي اعضاي شركت كننده رسماً جانشين محمدرضا يزداني خرم خواهد شد.

احمدي نايب رئيس نويسندگان ورزشي آسيا شد
000852.jpg
گروه ورزشي رئيس انجمن نويسندگان و عكاسان ورزشي ايران به عنوان نايب رئيس انجمن نويسندگان و عكاسان ورزشي آسيا انتخاب شد. در سيزدهمين دوره كنگره انجمن ورزشي نويسان آسيا كه ديروز در سئول كره جنوبي برگزار شد، عبدالحميد احمدي به عنوان نايب رئيس اين انجمن انتخاب و پارك كاپ چول رئيس اين انجمن نيز در سمت خود باقي ماند.
اين كنگره در هتل گانگ نام سئول با حضور نمايندگان 20 كشور آسيايي انجام شد.جان مرلو رئيس ايپزومنوچهر زندي دبير انجمن نويسندگان و عكاسان ورزشي ايران و نايب رئيس انجمن نويسندگان ورزشي جهان نيز به عنوان ميهمان در اين كنگره حضور داشتند.

كره شمالي و ژاپن در فينال آسيا
گروه ورزشي- تيم هاي فوتبال كره شمالي و ژاپن به فينال رقابت هاي فوتبال قهرماني جوانان آسيا راه يافتند. در مرحله نيمه نهايي ژاپن بعد از تساوي يك بر يك مقابل كره جنوبي در ضربات پنالتي اين تيم را سه بردو مغلوب كرد.
در ديدار ديگر نيز كره شمالي با يك گل از سد اردن گذشت. هر دو ديدار رده بندي و فينال فردا در شهر كلكته هند برگزار مي شود.

ملاقاسمي مدير تيم هاي ملي كشتي فرنگي مي شود
گروه ورزشي- حسين ملاقاسمي قهرمان اسبق كشتي فرنگي جهان كه مدتي است از ديار فرنگ به ايران بازگشته هفته گذشته به دعوت محمد بناء سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران به ديدار ملي پوشان اين رشته در اردو رفت و دقايقي براي آنها صحبت كرد.گفته مي شود كه بعد از بازي هاي آسيايي دوحه قرار است حسين ملاقاسمي به عنوان مدير تيم هاي ملي كشتي فرنگي در كنار قهرمانان اين رشته به فعاليت بپردازد.

پايان مراسم حمل مشعل بازيهاي آسيايي در ايران
000849.jpg
گروه ورزشي مشعل بازيهاي آسيايي 2006 دوحه قطر پس از عبور از سه شهر مشهد، اصفهان و تهران خاموش و به عمان برده شد. اين مشعل روز 16 مهرماه در شهر دوحه روشن و حمل آن از تاج محل دهلي نو به سوي ساير كشورهاي آسيايي آغاز شد كه ايران هم يكي از كشورهاي مورد نظر بود. اين مشعل بعد از گذشتن از 15 كشور و 22 شهر در مسافتي نزديك به 50 هزار كيلومتر در طول 55 روز قرار است روز چهارم آذرماه وارد ورزشگاه خليفه شهر دوحه شود. در ايران استقبال از اين مراسم به شكل باشكوهي از شهر مقدس مشهد آغاز شد و پس از عبور از محل هاي تاريخي در نهايت در تهران و در آكادمي ملي المپيك به پايان رسيد. در تهران شروع برنامه در توچال بود كه تيمور غياثي قهرمان نامي دو و ميداني ايران و آسيا در آغاز مشعل را حمل و به اسكي بازان حاضر در ايستگاه هفتم سپرد. سپس مشعل با حضور مقامات سياسي و ورزشي و مردم و ورزشكاران حاضر پس از عبور دادن از كاخ سعدآباد، پارك ملت و مجموعه ورزشي انقلاب به آكادمي ملي المپيك برده شد و در نهايت برنامه سه روزه حمل مشعل بازيهاي آسيايي خاتمه يافت.

شكست صدرنشينان هندبال در تهران و كرمان
گروه ورزشي- هفته ششم رقابت هاي ليگ برتر هندبال ايران با شكست صدرنشينان به پايان رسيد. فولاد مباركه سپاهان كه هم امتياز با شهرداري كرمان و با تفاضل گل بهتر در صدر بود در تهران مقابل دانشگاه آزاد اسلامي شكست خورد و شهرداري هم در مصاف با تيم همشهري مس مغلوب شد. در تهران دانشگاه آزاد با محوريت محمدرضا رجبي و ايمان احساس نژاد دو يار ملي پوش خود در مقابل تيمي كه پنجاه درصد تيم ملي و دو بازيكن خارجي داشت، فراتر از تصور ظاهر شد و به يك برد ارزشمند رسيد. در كرمان نيز مس تيم تازه وارد به ليگ برتر با ارزيابي نقاط قوت و ضعف حريف پر مهره خود ديگر شگفتي  هفته را رقم زد. رقابت هاي ليگ برتر هندبال تا پايان بازيهاي آسيايي دوحه تعطيل شد.
نتايج بازيهاي هفته ششم
* دانشگاه آزاد 27- فولاد 23
* مس 28- شهرداري كرمان 22
* آهن بافق 37- سبزوار 30
* تبريز 24 هپكو اراك 36
* سپاهان نوين 26- نفت تهران 22

بازگشت حسين توكلي به وزنه برداري
000840.jpg
گروه ورزشي - حسين توكلي وزنه برداري كه در بازي هاي المپيك 2000 سيدني با كسب مدال طلاي وزن 105 كيلوگرم به ناكامي 33 ساله ورزش وزنه برداري ايران در عدم دستيابي به مدال طلاي المپيك پايان بخشيد، بار ديگر به خانواده اين ورزش بازمي گردد.
توكلي كه با بلند كردن وزنه 235 كيلوگرمي در حركت دوضرب هنوز هم يكي از ركوردداران اين دسته در المپيك است و از آن تاريخ تاكنون نيز هيچ وزنه برداري در جهان موفق به بلند كردن اين وزنه نشده است در فدراسيون گذشته به دلايل مختلفي حاضر به همكاري با علي مرادي نبود. او روز پنجشنبه گذشته به دعوت بهرام افشارزاده سرپرست اين فدراسيون از زادگاه خود در مازندران به تهران آمد و با افشارزاده گفت وگوهايي انجام داد. گفته مي شود كه حسين توكلي يكي از چهره هاي مورد توجه سرپرست جديد فدراسيون وزنه برداري براي حضور در تيم ملي بزرگسالان است. البته باتوجه به موقعيت و وضعيت جسماني توكلي بعيد به نظر مي رسد كه اين چهره نامي وزنه برداري از اين پس بتواند به عنوان يك ورزشكار در تيم ملي فعاليتي داشته باشد. اما تجربه و دانش وي مي تواند براي ملي پوشان جوان اين رشته بسيار پرفايده باشد. اين دقيقاً همان چيزي است كه مورد توجه جدي سرپرست كنوني فدراسيون وزنه برداري قرار گرفته است.

خبرهاي فوتبال جهان
بايرن مونيخ امروز به مصاف لوركوزن مي رود
000846.jpg
گروه ورزشي هفته دوازدهم رقابت هاي بوندس ليگا شب گذشته با ديدار تيم هاي وردربرمن و دورتموند آغاز شد و امروز نيز ادامه مي يابد.
بايرن مونيخ بعد از شكست هفته پيش مقابل هانوفر در زمين باير لوركوزن به مصاف اين تيم خواهد رفت. به گزارش سايت كيكر در اين ديدار علي كريمي در تركيب اصلي قرار ندارد. همچنين در تيم بايرن مونيخ لوسيو و پودولسكي غايب هستند.بايرن مونيخ در حال حاضر با 4 شكست و 17 امتياز در مكان پنجم قرار دارد و بتدريج اميدهاي قهرماني اش را در اين فصل از دست مي دهد. در ورزشگاه AoL هامبورگ ميزبان بروسيامونشن گلادباخ است. اين تيم بعد از گذشت يازده هفته از رقابت هاي اين فصل تنها يك پيروزي داشته است.البته بروسيا مونشن گلادباخ نيز در شرايط خوبي بسر نمي برد و يوپ هانكس هنوز نتوانسته اين تيم را به انسجام لازم برساند. هامبورگ هم اكنون در رتبه شانزدهم و گلادباخ چهاردهم است.در ساير بازي هاي امروز اينتراخت فرانكفورت با آرمينيابيلفلد، هرتابرلين با بوخوم، شالكه با مانيتز و ولفسبورگ با كوتبوس ديدار مي كنند.
برنامه كامل امروز فوتبال اروپا
ايتاليا
فيورنتينا آتالانتا
ميلان آ ث رم
اسپانيا
آتلتيكومادريد ويارئال
والنسيا آتلتيكو بيلبائو
انگليس
منچستر سيتي نيوكاسل
چلسي واتفورد
بلكبرن منچستر يونايتد
ويگان چارلتون
شفيلد يونايتد بولتون
پورتسموث فولام
ميدلزبرو وستهام
اورتون آستون ويلا

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |