يكشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۸ - Jan 21, 2007
رحمان رضايي: براي بازي با بلاروس به ايران مي آيم
011085.jpg
همشهري ورزشي- رحمان رضايي در مورد شكست سنگين 5 بر يك مقابل آتالانتا گفت: ما هم مثل بارسلونا و رئال مادريد كه در ساليان نه چندان دور مقابل رقيبان خود باخت هاي سنگيني را تجربه كردند، مقابل ميزبان خود مغلوب شديم. مدافع ايراني تيم فوتبال ليورنو ايتاليا با بيان مطلب فوق افزود: باخت سنگين ليورنو مقابل آتالانتا بسيار تلخ بود اما اين مسئله هم جزيي از فوتبال است. وي ادامه داد: در نيمه اول يكي از بازيكنان اصلي خط دفاع ما به شدت مصدوم شد و بازيكن تعويضي هم نتوانست عملكرد مطلوبي داشته باشد تا از همان ناحيه دوبار دروازه ما باز شود. در دقايق ابتدايي آغاز نيمه دوم هم كوپلا اخراج شد تا شرايط ما براي تغيير نتيجه سخت تر شود. رضايي همچنين اظهار داشت: تلاش بازيكنان براي جبران گلهاي خورده خيلي زود به نتيجه رسيد اما اين گل فقط چهار دقيقه دوام داشت زيرا تيم ميزبان در يك ضدحمله گل سوم را به ثمر رساند. بايد بگويم در نيمه دوم تيم آتالانتا حملات ما را با ضدحمله پاسخ داد و آنها با استفاده از اين تاكتيك توانستند دو بار ديگر دروازه ما را بازكنند تا شكست تلخي را تجربه كنيم.
وي اضافه كرد: تيم ليورنو در چهار مسابقه گذشته تنها يك مساوي به دست آورده و اين مسئله باعث سقوط ما به رده هاي پائين جدول شده است اما از اين شكست درس بزرگي گرفتيم تا با حضور پرقدرت در مسابقات آينده بار ديگر به رده هاي بالاي جدول بازگرديم. رحمان رضايي با اشاره به بازي حساس امروز اين تيم مقابل رم تصريح كرد: مسابقه سختي را برابر رم پيش رو داريم اما قصد داريم با استفاده از امتياز ميزباني آنها را شكست داده تا با پشت سرگذاشتن بحران فعلي، مجدداً به رده هاي بالاي جدول بازگرديم. وي همچنين در مورد بازي دوستانه ايران مقابل بلاروس خاطر نشان كرد: اگر مربيان از من براي حضور در آن ديدار دعوت كنند حتماً به ايران مي آيم تا مثل هميشه در خدمت تيم ملي كشورم باشم. ضمن اينكه با توجه به برگزاري آن مسابقه در روز فيفا ساير لژيونرها هم مي توانند در ديدار برابر بلاروس تيم ملي را همراهي كنند. رضايي در پايان تأكيد كرد: تيم بلاروس از بازيكنان خوبي سود مي برد و مطمئناً بازي با اين تيم مي تواند محك بسيار مناسبي براي تيم ملي كشورمان باشد. همچنين اين ديدار به مربيان تيم كشورمان كمك مي كند تا كم كم تركيب ايده آل خود را براي شركت در مسابقات حساس جام ملتهاي آسيا بشناسند.

از سوي مديركل ستاد حوادث غيرمترقبه
جزئيات برنامه مديريت بحران شهر تهران اعلام شد
مهر: برنامه هاي مديريت بحران شهر تهران يك سناريوي كلي است و اجراي صحيح آن نيازمند برگزاري دوره هاي آموزشي متعدد براي سطوح مختلف از مديران سازماني است.
مدير كل ستاد حوادث غير مترقبه استان تهران، در توضيح برنامه كلي مانورهاي مديريت بحران شهر تهران گفت: با توجه به اين سناريو،در اجراي مانورهاي مديريت بحران، مناطق شهر تهران به هنگام وقوع زلزله توسط 5استان معين مديريت مي شود.
محمود باقري افزود: ازسال 83 تاكنون مانورهاي هماهنگي ويژه هماهنگي استان هاي معين، ايجاد آمادگي بيشتر اين استان ها براي پشتيباني ستاد بحران شهر تهران، مشخص نمودن نقاط ضعف و قوت در هماهنگي ها، درك بهتر نقش ها و مسئوليت ها در هنگام بحران، تقويت سياست ها و روش هاي عملياتي هماهنگ و برآورد كيفي و كمي منابع موجود و مورد نياز برگزار شده است.وي در رابطه با استان هاي شركت كننده در اين مانورها يادآور شد: براساس سناريوي كلي در برگزاري اين مانورها استان اصفهان به عنوان استان جانشين تهران و استان هاي قزوين، مازندران، سمنان، قم و مركزي بعنوان استان هاي معين تهران فعاليت مي كنند.
مدير كل ستاد حوادث غير مترقبه استان تهران ادامه داد: با فرض اين كه مسئولين محلي و فرماندهان ارشد سازمان هاي مسئول، تحت تاثير اثرات مخرب حادثه قرار گرفته و به دليل به هم ريختگي سازماني، امكان فعال شدن ستاد مديريت بحران شهر تهران در ساعات اوليه حادثه مقدور نباشد، هر يك از استان هاي معين در صورت كسب اطلاع از وقوع زلزله ستاد هاي بحران را فعال كرده و همزمان با فراخوان سازمان هاي مسئول و برآورد منابع وظايف خود را انجام مي دهند.
به گفته باقري، پس از هماهنگي هاي لازم منابع استاني به سمت شهر تهران و حوزه هاي تحت مسئوليت هر يك از استان هاي معين ارسال مي شود.
وي گفت: در هنگام وقوع زلزله و پس از استقرار ستادهاي عملياتي هر يك از حوزه ها، اولويت اعزام با نيروهاي ارزياب خسارت، علامتگذاري و واكنش سريع امداد، جستجو و نجات، آتش نشاني، كادر درماني، امنيت و انتظامات خواهد بود.
باقري افزود: پس از ايجاد هر يك از ستادهاي حوزه هاي پنج گانه، در صورت عدم وجود ارتباط و هماهنگي با ستاد بحران شهر تهران، فعاليت ارزيابي و برآورد خسارات، احداث بيمارستان ها صحرايي، ايجاد سيستم ترياژ و انتقال مصدومان، ترياژ ساختماني، ايجاد امنيت و جستجوي مسئولان و نيروها و تيم هاي محلي و ارتباط با استان هاي متبوع جهت هماهنگي براي تامين منابع مورد نياز مي بايست انجام شود.
به گفته مديركل ستاد حوادث غير مترقبه استان تهران، با فرض اينكه زلزله در ساعت 18 امروز در تهران به وقوع بپيوندد استان هاي معين حداكثر تا ساعت 10 صبح روز بعد بايد در محل هاي تعيين مستقر و ستادهاي بحران خود را تشكيل دهند.باقري در رابطه با بخش هاي مختلف ستاد فرماندهي بحران يادآور شد: بخش هايي نظير اتاق فرماندهي فعاليت هاي تخصصي، اتاق هماهنگي عمليات و پشتيباني فعاليت هاي تخصصي، اتاق ارتباطات، اتاق برنامه ريزي و پردازش اطلاعات و سيستم مخابراتي و كامپيوتري از مهم ترين قسمت هاي ستاد فرماندهي بحران شهر تهران خواهد بود.

بالاترين نشان روزنامه نگاري دنيا ، به عكاس ايراني رسيد
011082.jpg
ايسنا : عكاس ايراني هفته نامه تايم، نيوزويك و نشنال ژئوگرافيك، بالاترين نشان كرسي روزنامه نگاري دانشگاه كلمبيا را دريافت كرد.
رضا دقتي به پاس فعاليت هايش در عرصه  عكاسي خبري، نشان افتخار ميسوري اين دانشگاه كلمبيا را دريافت كرد. كرسي روزنامه نگاري ميسوري از سال 1930 به صورت سالانه نشان افتخار ميسوري را براي فعاليت هاي برجسته  روزنامه نگاري به افراد مختلف اعطا كرده است.
تام بروكاو، كريستين امان پور از سي ان ان، وينستون چرچيل، كارول لوميس از مجله فورچون و گرودون پاركس در ميان افرادي بودند كه تا كنون اين مدال را دريافت كرده اند.
رضا دقتي از سال 1991 در مجله ژئوگرافيك فعاليت كرده است و عكس هايش در بسياري روزنامه ها و مجلات معتبر دنيا چاپ شده است.
او طي فعاليت هايش از تنگه بوسفور تا ديوار چين، از لبنان تا افغانستان،  از رواندا تا سارايوو گذشته است.
دوستي رضا دقتي با احمدشاه مسعود، فرمانده سابق افغاني كه در سال 2001 كشته شد، و هم چنين نقش وي به عنوان مشاور به سازمان ملل و نيز دلبستگي اش به افغانستان باعث شد تا وي مؤسسه غيردولتي آينه را با شعبه هايي در كابل، پاريس و واشنگتن، براي گسترش رسانه هاي مستقل تأسيس كند.

اعطاي 6 هزار ميليارد ريال
تسهيلات اشتغال زايي به مددجويان
مهر: مديرعامل انجمن حمايت زندانيان گفت: 132 مددجو در سه ماهه سوم سال جاري با دريافت تسهيلات اشتغالزايي از صندوق مهر امام رضا(ع) به ارزش بيش از 6 هزار ميليارد ريال از اين فرصت جهت خوداشتغالي استفاده كردند.
محسن نصيري در تشريح عملكرد فعاليت هاي اين مركز گفت: فعاليت ها در 4بخش پذيرش و تشخيص، كمك هاي نقدي و غيرنقدي و ساير مساعدت ها خواهد بود به گونه اي كه در بخش اول 690 مراجعه كننده داشته ايم كه تمامي آنها مورد مشاوره و مصاحبه حضوري قرار گرفته اند.
مديرعامل انجمن حمايت زندانيان گفت: در بخش كمك هاي نقدي 199 مورد مستمري، 62 مورد پرداخت هزينه اياب و ذهاب، 30 مورد كمك هزينه زندگي، 50 مورد كمك هزينه تحصيلي، 3 مورد هزينه درماني و يك مورد وام در كنار پرداخت اقساط معوقه، وديعه مسكن، اجور معوقه به ارزش بيش از 119 ميليون ريال پرداخت شده است.
وي تصريح كرد: كمك هاي غيرنقدي شامل اهداي 155 مورد سبد كالا و خريد لوازم منزل به ارزش بيش از 21 ميليون ريال پرداخت شده است.

ناوگان حمل و نقل معلولان در 8 كلان شهر
پايان امسال افتتاح مي شود
ايسنا: رئيس شركت بهزيست  كار سازمان بهزيستي كشور گفت: برآورد اوليه براي رفع مشكل معلولان در زمينه خودروهاي بهزيست كار در كليه شهرستانها و كلان شهرها 2 هزار دستگاه خودرو است. معمايي اظهار اميدواري كرد: تا پايان سال جاري خودروي حمل ونقل معلولين در 8 كلان شهر كشور افتتاح شود كه اين شهرها عبارتند از اصفهان، مشهد، شيراز، اهواز، تبريز و چند استان ديگر كه هنوز به صورت فيزيكي به بهره برداري نرسيده است. وي تصريح كرد: هم اكنون خودروهاي حمل و نقل ويژه معلولان در استان تهران با 42 دستگاه خودرو و 5 پيك موتوري فعال است و در استان اردبيل نيز خودروهاي حمل و نقل افتتاح شده است و اگر بعضي از دستگاه هاي اجرايي به تعهدات خود مبني بر تهيه اين خودروها عمل كنند تعدادي از مشكلات در اين زمينه مرتفع خواهد شد.

امروز در شهر مقدس قم صورت مي گيرد
تشييع پيكر آيت الله معرفت
گروه علمي فرهنگي- پيكر عالم رباني آيت  الله محمدهادي معرفت از استادان برجسته  حوزه  علميه  قم كه غروب جمعه 29 دي ماه بر اثر عارضه  قلبي، به لقاءالله پيوست، امروز ساعت 9 صبح از مقابل مسجد امام حسن عسگري عليه السلام به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها تشييع مي شود.
به  مناسبت ارتحال اين عالم رباني، فقيه عالي قدر و مفسر بزرگ قرآن كريم، جامعه مدرسين، شوراي عالي و مركز مديريت حوزه علميه قم و بيت اين عالم جليل القدر اطلاعيه مشتركي صادر كردند.
به گزارش مركز خبر حوزه، در اين اطلاعيه آمده است: ايشان عمر پربركت خود را در راه نشر معارف دين، تفسير قرآن مبين و تبيين مكتب اهل بيت عليهم السلام سپري كرد و ساليان متمادي در حوزه هاي علميه نجف و قم به تدريس و تربيت شاگردان برجسته اي پرداخت. در اين اطلاعيه با عرض تسليت ضايعه اسفناك ارتحال حضرت آيت الله معرفت به محضر قدسي حضرت بقيه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبري، مراجع عظام تقليد، حوزه هاي علميه جهان تشيع و شاگردان آن فقيد سعيد، اعلام شده است: مجلس بزرگداشت آيت الله معرفت، يكشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار مي شود.
آيت الله معرفت در سال 1309 هجري شمسي در كربلا در ميان خانواده اي روحاني و دوستدار قرآن و عترت به دنيا آمد. پدرش مرحوم شيخ علي معرفت از روحانيان بافضيلت بود كه از 15سالگي ساكن كربلا شده بود. خاندان آيت الله معرفت همه اهل علم و تقوا بودند و در اين زمينه سابقه اي 300 ساله داشتند و همگي فرزندان مرحوم شيخ عبدالعالي ميسي - صاحب رساله ميسيه - بودند كه از قريه ميس جبل عامل به اصفهان هجرت مي كند و جد بزرگ آيت الله معرفت با خانواده به كربلا مي رود و در آن جا زندگي مي كند.

آيت الله محمدهادي معرفت در سال هاي تحصيل خود محضر علماي بزرگ و استادان سترگي را درك كرد. جامع المقدمات را در مكتب خانه نزد مرحوم شيخ علي اكبر نائيني فراگرفت و بخشي از درس هاي مقدمات را به همراه پسرعموي خود، مرحوم شيخ محمدجواد معرفت نزد پدر آموخت.
سيوطي را نزد مرحوم شيخ سعيد تنكابني و مغني، معالم و كفايه را نزد مرحوم شيخ محمد حسين مازندراني فراگرفت. براي فراگيري مطول، به محضر اديب نيشابوري مشرف شد و بخشي از قوانين را نزد سيدحسن آقامير خواند. يك دوره خارج اصول و بخشي از خارج فقه را نزد مرحوم آيت الله شيخ يوسف بيارجمندي خراساني آموخت. با ورود به حوزه علميه نجف، به درس آيت الله العظمي خويي رفت و يك دوره كامل اصول و بخشي از فقه را از ايشان فراگرفت. همچنين در درس استادان بزرگي چون آقاميرزا باقر زنجاني، شيخ حسين حلي، آيت الله حكيم و مرحوم فاني شركت مي كرد و تا زماني كه در نجف بود، به درس امام خميني(ره) مي رفت و از آن بهره مي برد. پس از هجرت به قم، حدود دو سال به درس مرحوم ميرزاهاشم آملي رفت و پس از آن، تدريس را ادامه داد و در ضمن آن به تأليف مي پرداخت.
فعاليت هاي علمي و فرهنگي
حوزه علميه قم در معرفي آيت الله معرفت آورده است: آيت الله محمدهادي معرفت در طول عمر خود خدمات علمي و فرهنگي بسياري را به جامعه شيعي ارزاني داشته است. او در كربلا با گروهي از فضلاي آن ديار با سرپرستي حجت الاسلام والمسلمين شهرستاني، مجله اي را به نام اجوبه المسائل الدينيه منتشر ساختند، كه در آن به شبهات گوناگوني كه در گستره هاي مختلف ديني مطرح مي شد، پاسخ داده مي شد. وي در طول ساليان تحصيل و پس از آن، همواره به تدريس علوم ديني در حوزه هاي علميه كربلا، نجف و قم اشتغال داشته است و از اين رهگذر، شاگردان فرهيخته را تربيت كرده و به عالم اسلام ارزاني داشته است. بخشي از اين تدريس ها، تدريس علوم قرآني بوده است كه با توجه به نيازهاي عالم اسلام و كمبودهاي موجود در حوزه هاي علميه، آثار و بركات فراواني را به همراه داشته است؛ به گونه اي كه مي توان آيت الله معرفت را احياگر درس هاي علوم قرآني در عصر اخير در حوزه هاي علميه دانست.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |