!نميشود بسته كه پروندهاي
شد واژگون اختلاسكنندگان خودرو
شكم در كيلويي غده 38
گرما كه پالتويي درباره بيشتر توضيحات
!ميكند توليد
يك يخي سطح زير در گرم آب از اقيانوسي
مشتري در ماه
درس كلاس در ميتوان را اشكالكندخواندن
كرد برطرف
!نميشود بسته كه پروندهاي
كودك قتل11 جرم به سال 1982 در كليفوردالسون:(كانادا) ونكوور
سال ميبايدحداقل 25 اوشد محكوم ابد بهحبس ماهه دوره 9 يك در
ابد حبس به عمد قتل جرم به كه كساني كانادا در بماند ، اما زندان در
موسوم قانوني ماده طبق ميتوانند شوند ، محكوم زندان سال حداقل 25 يا
زود و مشروط آزادي تقاضاي دادگاه از سال از 15 پس اميد بهكورسوي
جلسه در آمدهاندتا گرد قربانيان خانوادههاي اكنون.كنند هنگام
.كنند ابراز او آزادي با را خود ومخالفت كنند شركت دادگاه
كرده قانوناعلام اين با را خود هممخالفت عمومي افكار حال عين در
از جسد هر محل نشاندادن براي پليس كه است فاششده هم اخيرا.است
نارضايتي و خشم و كرده پرداخت او خانواده به دلار هزار السون10 سوي
.است برانگيخته را مردم
.نشود هرگزبسته شايد و نشده بسته السونهنوز پرونده پليس گفته به
دارد اطلاع هم گمشدهديگري كودكان سرنوشت از اواحتمالا پليس نظر به
.است نكرده هنوزاعتراف كه
شد واژگون اختلاسكنندگان خودرو
پايتخت) دربيروت زندانيان جابهجايي و حمل ويژه خودرو يك - بيروت.
متهم آنها همگي كه بود زنداني حامل 10 خودرو اين.شد واژگون (لبنان
دادگاهميرفتند ، سوي به زندان از بااينخودرو و بودند اختلاس به
ازدست را خودرو هدايت آن راننده موجبشد خودرو زياد سرعت اما
پرونده اصلي متهم حادثه اين در.واژگونشود پيچها از يكي در و بدهد
به و شدند مجروح بشدت زندانيديگر و 9 داد دست از را خود جان
.يافتند انتقال بيمارستان
شكم در كيلويي غده 38
مجارستاني بيمار شكميك از كيلوگرمي خيم 38 خوش غده يك - بوداپست
كيلوگرم به 120 كيلوگرم از 80 شدوزنش متوجه كه هنگامي وي.شد خارج
خوشخيم غده يك گفتند او به پزشكان و كرد مراجعه بهپزشك است ، رسيده
غده 38 اين كردن خارج از پس جراحي ، تيم سرگروهدارد شكم در
!است نديده بزرگي اين به غدهاي تاكنون كه كرد اعتراف كيلوگرمي ،
تقسيم بخش سه به را آن بيمار ، شكم از غده اين كردن خارج براي پزشكان
.كردند
گرما كه پالتويي درباره بيشتر توضيحات
!ميكند توليد
درشهر زمستاني المپيك بازيهاي برگزاري:خارجي رسانههاي واحد
اكنون.بود زمستاني ورزشهاي به ژاپنيها علاقه نشاندهنده ناگانو
ابداع آن سرماي گزند بدون برف از استفاده جهت را روشي ژاپنيها
گرما آن گفته به كه است كرده توليد كتي ژاپني شركت يك.كردهاند
.ميكند توليد
سرولباسخود به بسيار ژاپني اسكيبازان بيبيسي ، تلويزيون گزارش به
به كتي امسال.كنند آن صرف را هنگفتي مبالغ حاضرند و ميدهند اهميت
نخستين داراي كت اينكنند امتحان ميخواهند همه كه است آمده بازار
كاتاليزوري واكنش كت ، اين دراست جهان در دست اين از گرمازا شبكه
ايزو گاز معرض در پلاتيني نوعيكاتاليزورميشود گرما توليد سبب
گرماي.ميكند توليد گرما دو اين واكنش.ميگيرد قرار پروپان بوتان
اينها همه.مييابد جريان كت داخل در خاصي توري پارچه طريق از حاصله
.ميگيرد صورت كيلوگرم نيم از كمتر وزن به كتي در
استپوكه كافي فقط.است مطمئن كاملا كت اين ميگويند آن طراحان
آن و بست را سرش داد ، قرار آن محفظه داخل در كرد ، گاز پراز را مخصوص
توليد گرما ساعت سه است قادر پوكه هر.داد قرار بغلي جيب داخل را
توليدكنندگان.دلار حدود 600 نيست ، ارزان چندان آن قيمت البته.كند
عرضه ژاپن بازار در فقط محصول سالاين سه مدت تا فعلا ميگويند آن
راحتي به آن مصرفي گاز كه چون صادرنميشود ، كشورها ساير به و ميشود
ورزشكاران تنها نه اميدوارند آنان.تهيهنميشود ژاپن از خارج در
ميبرند ، سر به سرما در طولاني مدتهاي كه سايرافرادي كه زمستاني
.باشند كتها اين مشتريان از پليسها مانند
يك يخي سطح زير در گرم آب از اقيانوسي
مشتري در ماه
نقطه به كيهان ، در حيات يافتن براي جو و جست:خارجي رسانههاي واحد
.است رسيده هيجانانگيزي و عطف
ماههاي از يكي از جديدي عكسهاي امريكاييگاليله ، فضايي كاوشگر
را دانشمندان طريق اين از و فرستاده زمين به ناميوروپا به مشتري
.آوردهاست هيجان به
ماه يك از فضاپيمايگاليلهتصويرهايي ان ، .ان.سي تلويزيون گزارش به
روشني لحاظ از كه كرده مخابره زمين ناميوروپابه به مشتري سياره
اين.است داشته را كيفيت بهترين تاكنون آن ، جزييات بودن مشخص و
يخييوروپا ، قشر زير كيلومتري چند در اينكه به جديد تصويرهاي
.ميكند اشاره دارد ، وجود آب از اقيانوسي
از مخلوطهايي وجود از شواهدي ما عكس ، چندين در:ميگويد دانشمند يك
يخي سطح در را عظيم شكستگيهاي تصويرها اين.كردهايم مشاهده يخ و آب
.ميدهند نشان يوروپا
خود ، اين و مايعبوده يخي ، سطح اين زماني دارند عقيده دانشمندان
و دقيق بسيار عكسهاي.است آن خارجي سطح زير در گرما وجود بر دليلي
به يخيبزرگ كوههاي مانند اشيايي و يخ عظيم قطعات تفكيكبالا ، قدرت با
.فرورفتهاند لاي گلو در كه ميدهد نشان را متر حدود 330 بلندي
ما اينجا ، در:ازيوروپاميگويد عكسهايي دادن نشان با كارشناس يك
ميكردند ، خودحركت اطراف به كه كرديم مشاهده را يخي كوههاي يا تختهها
آبهاي در ميتوانيد شما آنچه شبيه حدودا چيزي.ميشكستند و ميچرخيدند
.ببينيد زمين قطبهاي يخي
ميتوان كه نشانميدهد را سرزميني ماه ، اين سطح از ديگر تصوير يك
كه كرد تشبيه عظيم (Wedge-Shaped) چوبي يكميخ به را آن بلند قسمت
.است فرورفته اطراف زمينهاي در
به آوردن بافشار كه است جديد زميني چوبي قسمتميخ واقع ، در
قشر به زمين جديد لايه يك يعني.آمدهاست بالا زير از اطراف ، زمينهاي
.است آمده بالا آن زير از و آورده فشار قديمي
تصاوير دراين ميتوانيم كه ديگري ويژگي:ميگويد كارشناس همين
آمده بالا زمينهاي اين كه طولانياست و مانند خط برآمدگيهايي ببينيم ،
از ميرسد نظر به نيز برآمدگيها اين.ميكنند راقطع مانند چوبي ميخ
.است آمده بيرون زيرزمين از كه شده تشكيل موادي
فرورفتگي يك زمين ، يوروپا ماه روي فرورفتگيهاي كروي شكل رغم به
گرفته تصويرهاي.دارد نامپوييل به سطحخود روي غيرعادي (Crater)
از فرورفتگي اين كه ميكند پيشنهاد دانشمندان به ازپوييل شده
آمده وجود به بايوروپا سنگ شهاب يا دنبالهدار يك بقاياي برخورد
.است شده كره اين به آب و آلي مواد آوردن سبب احتمالا كه است ،
اما.است سترون و بيحاصل سطحيوروپا احتمالا:ميگويد كارشناس يك
وارد شما است ، بد عوامل تمام برابر در خوبي مانع كه يخي قشر آن زير
وجود آتشفشان قلههاي اقيانوس كف در.ميشويد خوب گرم آبهاي
.ميبينيم كرهزمين درياهاي كف در ما كه است شرايطي شبيه اينهادارد
كف در كه را حيات گونههاي فرد به منحصر انواع دانشمندان كه حالا
بدانند ميخواهند يافتهاند ، ميكنند ، نمو و رشد زمين اقيانوسهاي تاريك
سطح زير و اقيانوسهاييوروپا كف در آن مشابه حيات مختلف اشكال آيا
نه؟ يا است گرفته نضج هم آن يخهاي
يك است؟ نوعي چه دارد ، از وجود دريوروپا حيات از نمونههايي اگر و
ميرسد نظر به كه حياتي گونههاي و بنابراين ، نوع:ميگويد دانشمند
.باكتريهاهستند ابتدايي بسيار انواع برخي بود ، پيآنها در بايد
مانند داغ مجراهاي نزديكي در دارند تمايل حيات گونههاي اين
اشتباه كاملا ميتوانيم ما اما.كنند زندگي درياها كف آتشفشانهاي
تصويرهاي آينده سال دو طي است قرار گاليله ، فضاپيماي.باشيم كرده
.كند مخابره زمين به ازيوروپا بيشتري
درس كلاس در ميتوان را اشكالكندخواندن
كرد برطرف
متن يك خواندن در پديدهاشكال اينكه با:خارجي رسانههاي واحد
پديده ، اين اما افرادندارد ، فراست و هوش به كاري هيچ (Dyslexia)
جهان تمام در افراد از نامعلومي شمار به كه است آن بر دليل احتمالا
.ميشود زده(Slow Learner) بگوئيمكندآموز يابهتر برچسبتنبل
دانش نيافتهاند ، اما مساله اين حليبراي راه هنوز پژوهشگران ، گرچه
تلويزيون گزارش به.است افزايش حال در مداوم زمينه ، بهطور اين در
برخي براي چرا بدانند خواستهاند آموزش مسئولان كه سالهاست ان ، .ان.سي
هر با ديگران كه حالي در است ، آسان بسيار متن ، يك خواندن دانشآموزان
.كنند تلاش بايد واقعا خواندن ، براي و دارند اشكال واژهاي
آغاز مغزانسان از احتمالامساله كه دادهاست نشان جديد بررسي يك
:ميگويد كارشناس يك.حلكرد درس كلاس در را آن شايدبتوان و ميشود ،
مقايسهميكنيم ، باكندخوانان ماتندخوانانرا كه هنگامي
.دارد وجود آنان مغز سازمان نقشهاي در تفاوتهايبرجستهاي ميبينيم
ازروش بهرهگيري با نفر فعاليتمغزي 61 جديد ، بررسي يك در
شده واندازهگيري سنجيده (MRI)تشديدمغناطيسي با تصويربرداري
.بردهاند رنج (dyslexia)خواندن در ازاشكال آنان از تن است290
فعاليت ميان فرقهاي شد ، سختتر متنها و مشكلتر آزمايشها كه حالي در
.گرديد آشكار بيشتر نفرها
يك شما استكه اين مانند درست اينآزمايش ، :ميگويد كارشناس يك
و بگيريد شكسته يكبازوي از را ، ايكس اشعه شدهبا پرتونگاري عكس
.دارد وجود مسالهاي كه است روشن.كنيد نگاه نور دربرابر را آن
برگردانواژههاي در بيمار مغز:استكه صورت اين به مساله كشف
پزشكان و كشفدانشمندان اين با.است صداها ، ناتوان به شده نوشته
و داريم اشراف نيز بيماري اين درمان به نسبت مااحتمالا ميگويند
.كنيم معالجه را آن چگونه ميدانيم
رابيماري آن بتوان اگر) بيماري درماناين:ميگويد كارشناس يك
اين خود ، كنيمدر كمك بيماران به كه ايندارد به بستگي (ناميد
كلمات و شدهاند تشكيل بخشهايي از واژهها كه آورند وجود به را آگاهي
.دارند صداهايي
ايالتكانكتيكت در (EagleHill)مدرسهايگلهيل در
هماينك دارند ، آموزشي كهناتوانيهاي دانشآموزاني ،(Connecticut)
تقسيم صداهايي به را واژهها يعنيبخوانند چطور كه يادميگيرند
خواندن تدريس.است جديد روش يك اين.ميسازند الفباء حروف كه ميكنند
تدريس گاهي را (Phonetically) نظرآواشناختي از دانشآموز كودكان به
مهم بسيار مدرسه ، اين در بهويژه روش اين مينامند ، نيز شكستنكد با
مسايل از ديگر بسياري بروز سبب خواندن ، در ناتواني زيرا.است
.ميشود نيز فراگيري
بهنظر آواشناختي آواشناختيوكدشكني آگاهي:ميگويد كارشناس يك
.است بهكودكان دادن درس در واحد راه ميرسدبهترين
.شد خواهد انجام رويكندخواني مطالعه اين پي در ديگر ، بررسي يك
ارزشيابي را دانشآموزانكندخوان تا كردهاند پزشكانبرنامهريزي
را آنها فعاليتنفري آواشناختي روش اين آموزش ببينندآيا و كنند
مساله يك ميتواند آموزش اينكه ، دليل نه؟به يا داد خواهد تغيير
ميتوان ، آن در كه است جايي درس كلاس احتمالا كند ، حل را زيستشناختي
.كرد جلوگيري بروزكندخواني از
|