و عكاسان از دعوت
در شركت كاريكاتوريستهابراي
نمايشگاههايبينالمللي
نميگنجد چارچوب در هنر جوهرهء
آواز با آشنايي
نوار معرفي
دشتي
و عكاسان از دعوت
در شركت كاريكاتوريستهابراي
نمايشگاههايبينالمللي
عكس بينالمللي نمايشگاه دومين و بيست:هنر و ادب سرويس.
و تصويري رنگي دوبخش در چين جمهوري و تايوان 1998تايپه ،
.ميشود برگزار رنگيطبيعت اسلايد
اسلايد عدد چهار بخش هر شركتدر براي ميتوانند هنرمندان
ارسال نمايشگاهها دائمي دبيرخانه به شهريور تا 14 حداكثر
.كنند
حرفهاي كاريكاتوريستهاي بينالمللي نمايشگاه اولين همچنين
در شوخي و طنز و بيستم قرن پايان موضوعات با دنيا سراسر
.شد خواهد برگزار مكزيك
هر در ميتوانند نيز ايننمايشگاه در شركت براي هنرمندان
به شهريور هشتم تا حداكثر را خود (اصل) اثر پنج بخش
معاصر هنرهاي موزه در واقع نمايشگاهها دائمي دبيرخانه
و654176 تلفن 653200 با بيشتر كسباطلاع براي و تحويل تهران
.بگيرند تماس
نميگنجد چارچوب در هنر جوهرهء
در پارچه طراحي و نقاشي نمايشگاههاي برپايي مناسبت به
برگ نگارخانه
مظفري سودابه پارچه برروي طراحي آثار از نمايشگاهي
.شد برگزار برگ نگارخانه شماره 3 گالري در پيش چندي
الزهرا دانشگاه از فارغالتحصيل و متولد 1343 مظفري
:ميگويد چنين پارچه برروي طراحي كار زمينه در وياست
طرحنهايي شكلگيري جهت در خاص روشي از پارچه براي طراحي
.ميكند پيروي
مدنظرقرار نكات از پارهاي رعايت مطلوب طرح به رسيدن براي
استاندارداجراء ابعاد در نهايي طرح آنكه از پس.ميگيرد
اين اصطلاحبه در كه ميشود تكرار عرضي و طولي جهت در شد ،
و بودن عواملموفق جمله از.ميشود گفته عملراپورتبندي
گرفتن درنظر با پارچه طرح يك اجرايي كيفيت بردن بالا
و شكل و رنگ درستبودن و متنوع تكرار و چرخش بالا ، تعاريف
جنسيت به بستگي مواردفوق تمامي كه بوده...و تركيببندي
.خواهدداشت آن استفاده موارد و پارچه
زيربناياصلي و تئوري از مختصر چكيدهاي شده ذكر مطالب
.ميباشد امروز تا گذشته از متوالي ساليان طي پارچه طراحي
طراحي در شكل و رنگ و موضوع با كه بوده براين من سعي
طراحي ديگراز تعريفي تا باشم داشته تازه برخوردي پارچه
.شود نمايشگاهارائه اين در آن اجرايي كاربرد و پارچه
تمام در موتيفهاعينا و فرمها تكرار بر لزومي اساس براين
ماهيت تكرارميتوان از ديگر نوعي با بلكه.نيست پارچه
.حفظكرد را بودن پارچه يا و طرح شدن پارچه
ميتوانددر تنهايي به تكراري ، هيچ بدون تركيببندي يك
رابرروي آن يا و شود بافته يا چاپ پارچه از طاقهاي
از جزئياتي و قسمتها از استفاده با و گرفت كار به ديواري
روميزي ، پرده ، داخليمبل ، دكوراسيون عوامل بقيه طرح ، آن
نوعي به برخورد اين با.كرد تهيه و طراحي را..و ملحفه
ديگر و ميرسيم هماهنگ حال عين در و سيال و پويا تكرار
محدود پارچه متر چند و طاقه يك در را طرح يك ماهيت و كليت
و رنگ و فرم زيبايي هنري برخورد نوعي با بلكه.نمينمائيم
آميخته در معماري داخلي فضاي يك وسعت در را طرح تركيببندي
و دكور اشياء با پارچه طراحي روش اين با.ميبخشيم تداوم و
تلفيق يكديگر مكمل و جدانشدني اجزايي بصورت داخلي معماري
به بديع و نو مفهومي نهايت در و.ميكند پيدا بسط و شده
.ميبخشيم پارچه طراحي شناسانه زيبايي كاربرد
انسان از درستي تعريف به رسيدن
كامران افشار ، جهانشاهي علي نقاشيهاي از نيز آثاري نمايش
هنر فارغالتحصيلانرشته از مشهديزاده روزبه و مقدم طاهري
برپا برگ درنگارخانه يادشده روزهاي در اسلامي آزاد دانشگاه
اينكه و ديدن چگونگينگريستن ، مورد در هنرمندان اين.شد
حركت نقاشي هنر با درست سويارتباطي به را مردم بايد چگونه
:است چنين آن چكيده دادهاندكه نظراتي داد ،
به دوره آن آثار باشد كهن بسيار شايد ايران در نقاشي سنت
در مذهبي و سياسي نابسامانيهاي جنگها ، وجود لحاظ
اين در بسياري شايد و نيست كامل مختلف زمانهاي طول
شاهد ايران به اسلام ورود با اما.باشد شده نابود بين
ارزيابي بوضوح را آنها ميتوان كه هستيم تحولاتخاصي
در بسيار فرهنگي زمينههاي داشتن با ما كشور.نمائيم
بسوي را مختلف هنرمندان همواره ادبيات و زمينههايمعماري
بيافكنيم نظر آن به دقيق كمي اگر اما.است خودفراخوانده
بهآن هنرها ديگر رشد ادبيات و معماري از غير كه درمييابيم
عقايدخاص وجود لحاظ به كه چرا.است نرسيده كمال اندازه
همبيشتر آن و شد متولد دير بسيار نقاشي هنر مثال بطور
و كلامي لحاظ به شعر و ادبيات.است بوده شعر كتب مصورسازي
در.است داده قرار خويش تحتالشعاع را نقاشي همواره توصيفي
بنا چهارچوب راستاي خطاطيدر و نقاشي هنر نيز معماري بناي
نقاشي مستقل هنر آنسالها در تقريبا ما و قرارداشته
ادبيات از همواره اينمنطقه در نقاشي چون و نداشتهايم
و است بوده ادبيات وامدار سالنيز ساليان است گرفته سرچشمه
در هنري و فرهنگي رشد.ناميد شعر مصورسازيكتب آنرا ميتوان
هر از بيش مردم توده همواره كه است بگونهايبوده خطه اين
اما.نقاشي هنر تا بودهاند همگون شعر و باادبيات هنري
تاريخ آن از كه بيشتري ارتباط و قاجاره دوره باظهور شايد
را بيشتري رشد نيز نقاشي است داده رخ غرب هنر با اينسو به
به هيچگاه نيز تاريخ آن تا مردم توده ولي يافتهاست
.نياويختهاند نقاشي مستقل تابلوي خويش ديوارهايخانههاي
تعاليم با كه كمالالملك چون نقاشي وجود از بيشتر شايد
بصورت آن از جزء به جزء تقليد و طبيعتگرايانه نقاشي
نقاشي تابلوي كه نمود فراهم را راهي صحيح و آكادميك كاملا
لحاظ به بعد به تاريخ آن از توده اين و گردد مستقل اثري
نيز مستقلي هر كه دريافتند هنري مدارس اولين آمدن بوجود
به تاريخ آن از ولي.دارد وجود (سازي صورت) بهنامنقاشي
خويش هنر نتوانستيم ما ريشهاي مسايل لحاظ به بعدمتاسفانه
امروز به خويش صحيح جهت در آنرا و بخشيده راانسجام
كاملا شعر و ادبيات در انسجام اين نقاشي برخلافبرسانيم
ساليان كه سپيد شعر و -نو شعر وجود با كه چرا دارد وجود
ادبي كانونهاي و جامعه افراد از بسياري مخالفت تحت سال
امروزه وتاريخي قبلي پيشينه وجود لحاظ به -گرفته قرار
هيچگاه هفتادسال اين خلال در اما.نمينمايد غريب ديگر
پيشامدهاي از بسياري وجود با (ايران) منطقه اين در نقاشي
مانده غريب تاكنون كشور اين به آن ورود و جهان در هنري
مصرفي و تزئيني شيئي عنوان به آن به هنوز مردم توده و است
قرار مداقه مورد را هنري اثر هيچگاه نگاهشان با و مينگرند
.نميدهند
چندسال بخصوص و گذشته ساله بيست اين در ميرسد بنظر اما
وسايل گسترش و بيشتر ارتباط وجود لحاظ به مردم اخير ،
خويش مختلففاصله نشريات و كتب و رسانهاي و جمعي ارتباط
.كردهاند كمتر انديشه همراه ديدن بخصوص و هنر اين با را
كه بگيريم ناديده را مسئله اين نبايد هيچگاه حال اين با
بود خواهد فهم قابل انساني تمدن و هنر راستاي در هنري اثر
وقتي نقاشي اثر يكداراست را خويش خاص بيان هنري هر و
و نقاط و بافتها و رنگها خلال از آنرا كه ميشود فهميده خوب
و كنيم ارزيابي نقاشي هنر نشانههاي از بسياري و ريتم
كه چرا بگرديم آن ادبي بار و توصيف بدنبال نبايد هيچگاه
ادبي اثر يك تا است نقاشي يك نخست وهله در نقاشي اثر يك
از كه است اصواتي اول وهله در موسيقيايي اثر يك همچنانكه
داراي ذهن در سپس و ميشود شنيده و آمده بوجود گوناگون آلات
وسايل گستردگي لحاظ به امروزه.ميگردد فضا و خطوط و نقش
لحاظ به نه ما هويت.مينمايد كوچك ما دنياي جمعي ارتباط
كه آنجا بود ، خواهد درك قابل آن انساني بعد از بلكه قومي
و آلام و دردها در بشر خانواده عنوانافراد به ما از هركدام
دست انسان بعنوان و باشيم همراه بايكديگر رنجها و خوشيها
و وجود با كه آيندهاي برداريم قدم سويآينده به هم دست در
.گرفت شكلخواهد انديشههايمان
آواز با آشنايي نوار معرفي
دشتي
.شد منتشر كاست نوار يك در دشتي آواز با آشنايي
شيوههايآموختن كتاب در كه دشتي آهنگ مجموعه 16 اين در
.است شده نواخته است ، شده منتشر دوم تاردفتر سه و تار
و تاهنرجويان است شده همراهي تنبك و آواز با آهنگها اين
.كنند درك اجرابهتر در را آهنگها ساختار علاقهمندان
اصيلايراني موسيقي زمينه در نوار تاكنون 5 ساكت ، كيوان
.كردهاست منتشر پيانو و تار با غربي آثار اجراي و
كتاب معرفي
|
(گنجوي نظامي منظومه براساس داستاني) شيرين و خسرو
تومان قيمت900 كتابسرا ، :انتشارات گلبو ، فريده:نوشته
در نظامي:مينويسد كتاب مقدمه از قسمتي در نويسنده
نام.دارد خويش زمانه و عصر از نوتر روشي نيز قصهسرائي
شيريندر و نهفرهاد و نهاده شيرين و راخسرو خود منظومه
و دنيايياست و زميني جسماني ، شيرين به خسرو عشق كه حالي
عشقفرهاد مقابل ، در.بشري احساسات با است عاشقي خسرو
به و وعيني ملموس تا است خيالي بيشتر و انتزاعي تجريدي ،
.واقعيت به تا است شبيهتر افسانه
.است رسيده چاپ به صفحه و 232 بخش در 21 حاضر كتاب
(داستان مجموعه) بهتران ما از
تومان قيمت450 بزرگمهر ، :انتشارات محمدعلي ، محمد:نوشته
كوتاه داستانهاي از مجموعهاي شامل بهتران ما كتاباز
و عشق مرغ نيلوفر ، سراب در شكار چون عناويني با كه است
ارائه ديگري داستانهاي و پيشي پيش علي آهو ،
:است نوشته (ضمائم) كتاب پاياني بخش در نويسنده.ميشود
اين در بود تجربهاي بهتران ، ما از مجموعه داستانهاي
لاولوي در باز هم بعد و كردم شروعش پيش سال نوزده كه زمينه
نهايت و آدمها به تجربه و نگاه اين از ديگر نوعي نوشتهها ،
يك هر:بگويم كه است رسيده اينجا به تا و هست هستي ، اين
بيآنكه هستيم ، تعليق در را روزمان و شب از لحظاتي ما از
بگوئيم خواستهايم چه بعد و ديدهايم چه كه بگوييم روشني به
.بنويسيم و
|
|