رانندگان تمايل عدم دليل به
:عوارض پرداخت به كانادايي
متروك دلاري ميليارد يك آزادراه
!است مانده
ضربان خيابان در اينگونه ، ..
ميرود بالا ما قلب
رانندگان تمايل عدم دليل به
:عوارض پرداخت به كانادايي
متروك دلاري ميليارد يك آزادراه
!است مانده
نخستينجاده افتتاح از ماهي چند:خارجي واحدرسانههاي
آن از تصورميشد ، كه گونه آن ولي ميگذرد ، كانادا عوارضي
پولي پرداخت بدون مدتي تا ابتدا در.نميشود استقبال
كه جاده اين اكنون.ميكردند استفاده آن از رانندگان
مانده متروك عملا شد ، آن ساخت صرف دلار ميليارد يك تقريبا
.است
جاده شلوغترين بزرگراه 401 سي ، .بي.بي تلويزيون گزارش به
عبور مسير آن 20 پهناي نقاط برخي در كه است شمالي آمريكاي
عوارضي بزرگراه ساخت از هدف.نيست كافي حال ، اين با.است
.بود بزرگراه 401 تردد بار كاهش
شد ، ساختآن هزينه دلار ميليارد يك كه بزرگراه 407 حالا ،
مدت به كردند ، افتتاح را آن كه پارسال.است تقريباخالي
هزار سيصد از بيش روزانه.بود مجاني آن از استفاده ماه 4
وسايل.نيست گونه اين حالا اما.ميكردند استفاده آن از نفر
خودرو ارتباطي وسايل با جاده در مستقر پيشرفته ارتباطي
سنت حدود 10 كيلومتر هر 6/1 ازاي به و ميكند تماسبرقرار
برايراننده ماه هر پايان در هزينه قبضميگيرد عوارض
جاده در دوربينمستقر صورت ، اين غير درميشود فرستاده
جريمه دلار يك بار اين ولي ميگيرد ، عكس اتومبيل شماره از
.ميگيرد تعلق آن به هم
راحتاست ، بسيار جاده اين از استفاده معترفند رانندگان
.بپردازند آنرا هزينه نميخواهند كه است اين واقعيت اما
است ، كامپيوتر بهانواع مجهز كه بزرگراه 407 كنترل مركز
.ميكند ثبت را خودرو هزار صد يك گذر متوسط طور به روزانه
معتقدند و ميدانند قبول قابل رقمرا اين مركز گردانندگان
.يافت خواهد افزايش كانادا عوارضي تنهابزرگراه از استفاده
چنينجادهاي از استفاده به عادت تدريج به مردم آنانميگويند
.كرد خواهند پيدا را
استفاده راه اين از رانندگان ميشود سبب كه است پول اكنون ،
تا شود پولسبب هم باز كه است اميدوار دولت اما.نكنند
ميليارد سالحدود 2 هر.آورند روي آن از استفاده به مردم
خسارت كانادا آزاد بهصنوف راهبندان و تراكم رهگذر از دلار
.ميشود وارد
ضربان خيابان در اينگونه ، ..
ميرود بالا ما قلب
ترافيك بهسازي در محيط كاركردروانشناسي با آشنايي
دشواريهايي روزشاهد هر كشور ، بزرگ شهرهاي و تهران در
و گذرگاهها از عبور رانندگي ، باشيوه گونهاي به كه هستيم
مقررات رعايت اهميت از مردم تلقي نحوه و خيابانها
رانندگان از گروهيهستند ارتباط در رانندگي و راهنمايي
نشان توجهي رانندگي مقررات به اغلب عمومي نقليه وسايل
توجه بدون نيز پياده عابران اكثريت ديگر سوي از.نميدهند
خيابانها از برايگذر شده مشخص نقاط و راهنمايي چراغهاي به
و ميروند ديگر سوي به خيابان اينسوي از بزرگراهها ، و
و جاني و صدماتمالي رواني ، فشار اضطراب ، موجببوجودآمدن
.ميشوند ديگران و برايخود ديگري بسيار مشكلات
اخير سال درچند كه روانشناسي جديد رشتههاي از يكي
.است محيط است ، روانشناسي گرفته قرار موردتوجه
و رانندگي هنگام در مردم رفتار مطالعه به محيط روانشناسان
ابعاد بر رفتارهايي چنين آثار و خيابانها تقاطع از عبور
.ميپردازند انسان حيات
كاركنان و كارگران ، كارمندان بزرگ ، شهرهاي بيشتر در
روبهرو سنگيني ترافيك با صبح آغاز گوناگوناز سازمانهاي
مردم نكردن وضع ، استفاده اين وجود دلايل از يكي.ميشوند
دادهاست نشان متعدد مطالعات.است نقليهعمومي وسايل از
با قرارگرفتن سنگين ترافيك و ازدحام معرض در بين كه
و سينه دردهاي مانند انسان ، فيزيولوژيكبدن پاسخهاي
.دارد وجود مشخصي رابطه قلب ريتم اختلالدر
سنگيني بين كه دادهاست نشان ديگري تحقيقات نتايج همچنين
فشارخونو قلب ، ضربان ميزان نظير واختلالاتي ترافيك حجم يا
نيز ريز درون غدد وترشح قلب نوار در شده ثبت نامنظميهاي
دراين گرفتن قرار ترتيب اين به.دارد مستقيميوجود رابطه
خطر به را افراد ميتواندسلامت طولاني مدتي براي شرايط
.كند مبتلا فيزيولوژيكي پريشانيهاي رابه آنان و اندازد
معرض در بهطورمداوم افراد وقتي معتقدند كارشناسان
نگراني) ميشود گفته مسافرت آناضطراب به كه هيجاني
خيابان ، عرض عبوراز نقليه ، وسيله به دسترسي عدم براي
هنگامي از بيش ميگيرند ، قرار (..و اتوبوس صف در ايستادن
رواني فشار و دچارتنش ميروند مسافرت به شهر از خارج كهدر
.ميشوند
سنگين ترافيك درمعرض قرارگرفتن كه است شده ثابت همچنين
و دارد بستگي آنان شخصيت به افراد آسيبپذيري ميزان و
.نميبرند رنج وضع اين از يكسان به افراد همه
درجه كه است كرده ثابت دانشمندان تحقيقات ديگر ، سويي از
حرارت درجه و رانندگي اثربخشي افزايش موجب مناسب حرارت
.ميشود رانندگي در اثربخشي كاهش موجب يخزده جاده و كم
رانندگان رفتار بر طريق چهار به كم يا زياد حرارت درجه
سانتيگراد درجه از 10 كمتر حرارت درجه.ميگذارد اثر
فرد عضلاني مهارت و چابكي از سانتيگراد درجه از 32 يابالاتر
فرمان ، با كار هنگام را فرد كنترل و ميكاهد رانندگي در
از كمتر حرارت درجه همچنين.ميدهد كاهش ترمز و گاز پدال
از سانتيگراد درجه از 32 بيشتر يا سانتيگراد درجه 10
طريقلمسكردن از اشيا تميز و تشخيص به نسبت فرد حساسيت
.ميدهد كاهش جاده وضعيت رانسبتبه راننده احساس و ميكاهد
تشخيص فرددر حساسيت و هوشياري از حرارت درجه همچنيناين
اگر.ميكاهد ديگر اتومبيلهاي با فاصله رانندگي ، علائم
او خشم رانندهشود ، تهييج باعث كه باشد چنان وضعيتترافيك
را شخصي چنين غيرمعقول احتمالخطرپذيري و ميدهد افزايش را
ميزان ميشود نيزباعث باد وزش.ميدهد افزايش دررانندگي
پاسخگويي و يافته افزايش خونرانندگان در مونواكسيدكربن
.يابد احتماليكاهش خطرات به نسبت آنان ذهني عقلييا
در نقليه جنبيوسايل عوارض و آثار درباره تاكنون آنچه
مقررات كه شهرهايي اهالي براي شد ، حتي گفته بزرگ شهرهاي
نكردن رعايت ولي دارد وجود نيز ميكنند ، رعايت را رانندگي
را عوارض اين پياده عابران و رانندگان بوسيله مقررات
.ميدهد افزايش چشمگيري بهنحو
مردم آشكار وبيتوجهي علمي دستيافتههاي چنين به توجه با
ايران شهرهاي در كه رانندگي و مقرراتراهنمايي به نسبت
به نقليه ، وسايل حجم چشمگير افزايش و دارد طولاني سابقهاي
و مسئولان سوي از تلاشگستردهاي بايد ميرسد نظر
تاميزان گيرد انجام ترافيك مسايل اجرايي دستاندركارانامور
تهران بويژه ايران درشهرهاي ترافيك از ناشي عوارض و سوانح
خسارتهاياجتماعي ، بروز از ميتوان ترتيب بهاين.يابد كاهش
ايران جامعه بر را كلاني هزينههاي كه فرهنگي و اقتصادي
.كرد ميكند ، اجتناب تحميل
|