:آمريكا پرورش و آموزش وزير
...است قبول غيرقابل اين ،
مهارتآموزي و فرهنگي اردوي
مرزي مناطق دفتر دانشآموزان
يافت پايان
و علوم آموزش ، وزير تبريك
دانشآموزان به بوسني فرهنگ
ايراني
:آمريكا پرورش و آموزش وزير
...است قبول غيرقابل اين ،
در آمريكا دبيرستاني دانشآموزان عقبماندگي از گزارشي
رياضيات و علوم
شد ، منتشر اخيرا آن نتايج كه آزموني يافتههاي براساس
زمره در علوم و رياضي درس در آمريكا دبيرستاني دانشآموزان
كه كشوري ميان 21 در.هستند جهان در دانشآموزان ضعيفترين
شركت علوم و رياضي بينالمللي پژوهش سومين در
از بهتر فقط آمريكا دبيرستان آخر سال كردند ، دانشآموزان
.كردند عمل جنوبي آفريقاي و ليتواني ، قبرس در خود همتايان
و آموزش وزير تا شد سبب گزارش اين انتشار رويتر ، گزارش به
انتقاد وضع اين به نسبت بيانيهاي صدور با پرورشآمريكا
بايد.است قبول قابل غير اين:گفت رايلي ريچارد.كند
بسياري.داشتهباشيم خود دانشآموزان از بيشتري انتظارات
درس ديگر دبيرستان سوم يا دوم كلاس از پس دانشآموزان از
دانشآموزاني درصد حتي 51 ;نميكنند انتخاب علوم يا رياضي
دبيرستان سال چهار طي در دارند ، دانشگاهي تحصيلات قصد كه
.نميكنند اختيار را دروس اين
سرآمد هلندي و سوئدي دانشآموزان يادشده ، گزارش اساس بر
مزبور پژوهش در هستند رياضيات و درعلوم دانشآموزان ساير
كشورهاي گرفت ، متوسطهانجام آخردوره سال دانشآموزان روي كه
اينپژوهش ديگر بخش مكمل اخير نتايج.نداشتند شركت آسيايي
سوم و دوم كلاس دانشآموزان مورد در آن يافتههاي كه است
امسال تابستان در و پيش دوسال پاييز در راهنمايي 41كشور
انتشار كشور وچهارم 26 سوم كلاس مورد در آن نتايج نيز
هزار پانصد شد ، انجام پيش سال سه كه آزمون اين در.يافت
سه تحليل و تجزيه.كردند شركت تحصيلي مختلف مقاطع از نفر
.شد آن يافتههاي انتشار تاخير سبب آمده بهدست نتايج دسته
درس زمينه در را وهشتم سي مرتبه ايران آزمون ، اين در)
و بينچهل در علوم درس زمينه در را نهم و سي رتبه و رياضي ،
(.مترجم.آورد دست به آزمون مورد كشور يك
اختلاف كشورها ، بيشتر در:گفت آزمون مدير بيتون آلبرت
سواد نظر از.بود آزمون دسته سه هر توجهيدر قابل جنسيتي
كشور يك جز به كشورشركتكننده تمام 21 در علوم و رياضي
.دخترهاگرفتند از بهتري نمره پسرها ، (جنوبي آفريقاي)
آموزشي ، رويكردهاي رغم به كه است آن مويد پژوهش اين
ارتباط والدين تحصيلي سطح متفاوت ، سازمانهاي و ساختار
مانند بهدارد دانشآموزان علوم و رياضي سواد با مستقيمي
از دسته آن كشورها تمام در راهنمايي ، سوم كلاس دانشآموزان
بالاتري تحصيلي سطح از والدينشان كه آخر سال دانشآموزان
مناسبتري وضع علوم و رياضي سواد نظر از بودند ، برخوردار
.داشتند
بر كه بود دانشي نوع بود ، نظر مد آموزش اين در كه سوادي
شخص يك مختلف ، فرهنگهاي و نظركشورها اتفاق اساس
قدري شامل سواد اين رياضيات ، دربداند بايد تحصيلكرده
علوم ، دراست آن با مرتبط چيزهاي و هندسه جبر ، مثلثات ،
الفباي با آشنايي يعني بود ، نظر مورد عمومي اطلاعات همين
.فيزيك و شيمي اندكي زيستشناسي ، زمينشناسي ،
دبيرستان آخر سال در آنان سن به بسته دانشآموزان اين سن
كه ايسلند در.بود سال تا 21 بين 17 مختلف كشورهاي در
به ديرتر دانشآموزان گرفت ، قرار سوم مكان در مجموعا
بيشتر درميشوند فارغالتحصيل ديرتر و ميروند مدرسه
بين 2 روزانه ميانگين طور به گفتند دانشآموزان كشورها ،
حال ، 25 اين با.ميكنند درسي تكليف انجام صرف ساعت تا3
چك ، جمهوري اتريش ، آخر سال دانشآموزان بيشتر يا درصد
كمتر روزانه كه گفتند آمريكا و سوييس سوئد ، نروژ ، هلند ،
.ميخوانند درس ساعت يك از
به بايد كشور آخر 21 سال دانشآموزان كه پرسشهايي جمله از
:است سوال دو اين ميدادند ، پاسخ آن
طور به عدد لامپ ، 100 عددي دسته 3000 يك ميان از:پرسش
اين ميان از لامپ عدد اگر 5.شدند وامتحان انتخاب اتفاقي
اين در ميتوان خراب عددلامپ چند كل در باشد ، معيوب نمونه
يافت؟ دسته
15-الف
60-ب
150-پ
300-ت
600-ث
است درستپ پاسخ
همجوشي و (Fission)شكافت طريق دو از هستهاي انرژي:پرسش
عنوان به شكافت از حاضر ، حال در.دستميآيد به (Fusion)
چرا؟.استفادهنميشود هستهاي كورههاي در انرژي منبع
شناخته هنوز كه است مبتني علمي اصولي بر شكافت روش -الف
.است نشده
.است نشده طراحي هنوز شكافت ، از مطمئني استفاده شيوه -ب
.نيست دسترس در سهولت به نياز مورد خام مواد -پ
.است خطرناك بسيار شكافت فرايند مانده پس -ت
.است درستب پاسخ
مهارتآموزي و فرهنگي اردوي
مرزي مناطق دفتر دانشآموزان
يافت پايان
ومهارتآموزي فرهنگي اردوي ششمين:فرهنگي علمي گروه
در مراسمي طي شب شنبه كشورپنج مرزي مناطق دختر دانشآموزان
.يافت پايان چناران گلمكان بهشتي شهيد تربيتي اردوگاه محل
خراسان استان وپرورش آموزش مديركل ملكي حسين مراسم ، دراين
نهفته استعدادهاي شكوفايي هدف با اردو اين:گفت
و سني بيندانشآموزان بيشتر وحدت ايجاد و دانشآموزان
آموزشي و هنري زمينهفرهنگي ، سه در مرزي مناطق شيعه
.شد برگزار
دختر دانشآموزان آموزي مهارت فرهنگيو اردوي ششمين در
ازاستانهاي دختر هزاردانشآموز درحدود مرزي مناطق
آذربايجانغربي ، خراسان ، بلوچستان ، و سيستان كردستان ،
.داشتند شركت كشور مرزي استانهاي ديگر و كرمانشاه ايلام ،
برگزيدهبرنامههاي دانشآموزان از مراسم ، اين پايان در
شامل مسابقاتورزشي و مشاعره رشتههايقرآن ، در فرهنگي
استان شدو تقدير ميداني و دو و بسكتبال واليبال ،
كشور مناطقمرزي اردوي دوره ششمين قهرماني جام كردستان
.كرد خود آن از را
و علوم آموزش ، وزير تبريك
دانشآموزان به بوسني فرهنگ
ايراني
بوسني ورزش و فرهنگ علوم ، آموزش ، وزير:فرهنگي علمي گروه
در ايراني دانشآموزان موفقيت درپيامي ، هرزگوين و
.گفت تبريك را رياضي جهاني المپياد
و آموزش وزير مظفر حسين به بگوويچ رضوان فخرالدين پيام در
دانشآموزان پيروزي:است آمده اسلاميايران ، جمهوري پرورش
.بود بسيارارزشمند رياضي ، جهاني المپياد در ايراني
اسلامي جمهوري فرزندان كه است كرده اميدواري اظهار وي
نائل نيز ديگري پيروزيهاي به فرهنگي عرصههاي در ايران
.آيند
جهاني المپياد در ايران اسلامي جمهوري رياضي المپياد تيم
.كرد كسب را نخست مقام شد ، تايوانبرگزار در كه رياضي ،
فروشيها كتاب پيشخوان روي
|
شعر زلال در
سايه.ا. -ابتهاجه اميرهوشنگ شعر و زندگي
همراه به صفحه 376/ثالث 1377 نشر /عابدي كاميار:نوشته
نسخه 5500/عكس صفحه 16
شعر برجسته چهرههاي از يكي رشت در متولد 1306 سايه.ا.-ه
نخستين نام با او اشعار از دفتر نخستين.است ايران معاصر
ادب اهل تحسين و تعجب كه شد منتشر دهه 20 ميانه در نغمه
نيز زمين و مشق شبگير ، سياه سراب ، داشت همراه به را
تا 1334 سالهاي 1330 فاصله در كه بودند وي بعدي كتابهاي
قضايا همين تاثير تحت واغلب پرماجرا سالهاي تاب و تب در
.رسيدند چاپ به
زمينه در را خود كتاب سومين كتاب اين چاپ با عابدي كاميار
است رسانده چاپ به معاصر هنرمند ادباي نقدآثار و معرفي
معاصر شعر چهرههاي مجموعه از كتاب چهارمين ضمن در كه
براي طرحي ميشود گفته كه ميشود محسوب ثالث نشر ايران
.دارد انجام دست در را معاصر شعر چهره معرفي 20
.است تقدير و قبول قابل مجموع در مجموعه ، اين در كار روش
شخصي ، زندگي سير از متقني نسبتا بااطلاعات هم خواننده
بضاعت درحدود هم و ميشود روبهرو شاعر وهنري اجتماعي
نقد منظر از شاعر يك آثار با آن از فراتر گاه و نويسنده
آثار از گلچيني.ميشود آشنا-ورزانه غرض نه و -عالمانه
چند احيانا نيز و كامل نسبتا كتابشناسي كتاب ، هر شاعر
.است كرده خواندنيتر و ماندنيتر را كتاب عكس قطعه
جهرمي دوستكام ابوطالب اشعار كامل ديوان
3000/علم كمال فرهنگي موسسه /دماوندي فرياد اهتمام به
گالينگور جلد با قيمت /اول ، 1377 چاپ /صفحه نسخه ، 360
.تومان 1500
جهرم شهرستان در سال 1299 در جهرمي دوستكام ابوطالب مرحوم
سر به معلمي كسوت در را خود عمر تمام ويآمد دنيا به
شامل حاضر مجموعه.گفت وداع را دارفاني سال 1366 در بردو
پيوستها و او اشعار كامل ديوان وي ، زندگي درباره تحقيق
براي استفاده قابل و شده تدوين علمي شيوه به كتاباست
.است فرهنگ و ادب اهل
ورزيدن عشق روانشناسي
/رياضي محمود و سامي كاظم دكتر:ترجمه /لپ اينياس:نوشته
تومان نسخه ، 850 3000/اول ، 1377 چاپ انتشاراتچاپخش ،
متفكرين واز پزشك روان و كشيش است مردي كتاب ، نويسنده
حالات و عشق مختلف جنبههاي به كتاب اين در كه فرانسه معاصر
.است كرده توجه عاطفي خوي و خلق متفاوت
|
ديدگاه
|
برنامههايتابستاني در اجرايي و تربيتي بيبرنامگيهاي
از هشتسالهام دختر استفاده براي امسال خردادماه اواسط
در را او و كرده مراجعه حجاب 2 ورزشگاه به ورزشي كلاسهاي
به توجه با.كردم نامنويسي اسكيت و ژيمناستيك كلاس دو
كلاس ، دو اين ساعات بودن پيدرپي و رفتوآمد مسير طولانيبودن
و يكشنبه روزهاي در كه كلاس دو اين در فرزندم گرفتم تصميم
براي رفتوآمد نظر از تا كند ، شركت ميشد تشكيل سهشنبه
.باشم داشته كمتري مشكل وي همراهي
ورزشگاه4500 اين در كلاس هر شهريه است ، تذكر به لازم
ساعته جلسه5/1 دو هفتهاي و ماه حدود 3 زماني براي تومان
.شروعميشد تيرماه اول از كلاسها و بود شده تعيين
رسول بارحلت مصادف كلاسها جلسه اولين اينكه به توجه با
از بعد.شد شروع تيرماه از 7 كلاسها بود ، تعطيل و اكرم
اسكيت كلاس كه كردند اعلام حجاب 2 سالن مسئولين جلسه اولين
و ماه يك به ماه از 3 كلاس مدت و ميشود منتقل حجاب1 به
جواب در و است يافته كاهش ساعت به 1 ساعت از 5/1 آن زمان
كلاس در شركت از اگر دادند پاسخ نامنويسيكنندگان اعتراض ،
واگذار ديگري شخص به را خود كارت ميتوانيد شدهايد ، منصرف
.كنيد
مجبوربودم و ميآمد بوجود من شخص براي كه مشكلاتي علاوهبر
تا اوبمانم منتظر داشت ، كلاس دخترم كه را ساعتي دوونيم
در شركت براي خيابان ديگر سمت به را او اول كلاس پايان در
تغيير علت به كلاسها ساعت نظر از هم تداخلي ببرم ، دوم كلاس
كلاس ساعت شدم مجبور من و بود آمده پيش اسكيت كلاس ساعت
به كار اين براي وقتي و كنم عوض را فرزندم ژيمناستيك
كه شدم متوجه تعجب كمال با كردم ، مراجعه حجاب2 دفتر مسئول
و نشد ثبت دفتري و ليست هيچ در من دختر كلاس ساعت تغيير
.شد عوض كلاس ساعت وي كارت روي فقط
كردمكه مشاهده رفتيم ، كلاسها جديد محل به كه دوم جلسه
اين ميكنندو كار مربي يك نظر زير شاگرد تا 90 حدود 80
در همگي خانم 40ساله ، تا ساله كودك 6 از كه است حالي در
آموزش براي كه تاكساني مبتدي افراد و هستند كلاس يك
يك در و سالن يك در بودند ، شركتكرده كلاس در موزون حركات
هيچگونه درضمن.ميبينند آموزش مربي يك زيرنظرفقط و ساعت
هم كلاس آخر تا و نداشت وجود هم غيابي حضور و كلاسبندي
حضور عدم يا حضور نظر از مسئله اين نفهميديم و نشد برقرار
اين به را خود فرزندان كه اوليايي براي كلاس ، در شاگردان
ميشود؟ توجيه چگونه ميفرستند ، كلاسها
با تيرماه ، پايان رسيدن با و جلسه گذشت 8 از بعد اكنون
(يكشنبه و سهشنبه) جلسه تيرماه 2 طي در اينكه به توجه
پايان را اسكيت كلاس مسئولين ، داشتهايم ، هم رسمي تعطيل
ثبتنام خواهان آموزش ، ادامه براي و كردهاند اعلام يافته
.هستند ديگر ماه يك براي دوباره شهريه پرداخت و مجدد
اينكه به توجه با ورزشي ، اماكن اينگونه بر نظارت عدم
وآموزش هستند تربيتي سازمانهاي جزو ورزشي نهادهاي
همواره كه نكاتيبود از هستند ، عهدهدار را كشور نوباوگان
بود كرده مشغول خود مرابه ذهن كلاسها ، اين برپايي طي در
گذراندن است ممكن كه را پديده اين چگونه بودم مانده و
شود ، تبديل بدآموزي به من سال و كمسن كودك فراغت اوقات
فرزندان تربيتي مسايل با اينچنين كه اين از و كنم توجيه
متعدد بيبرنامگيهاي شاهد و ميشود نامناسب برخورد ما
به.بودم عصباني ديگر عبارتي به و مغموم همواره هستيم ،
چنين جمعي ، رسانههاي مساعدت و همگاني نظارت با كه آن اميد
.برود بين از درنهايت و رسيده خود حداقل به مشكلاتي
محفوظ امضا
(ساله دختر 8 يك مادر)
|
|