شهر پاكان شركت به پيشنهادي
ارم پارك فوتبال زمين
همدان شهرداري از وتقاضايي
فراغت اوقات و تابستان
دانشآموزان
شهر پاكان شركت به پيشنهادي
مشاور مهندسي شركتهاي در كاغذ زياد بسيار مصرف به توجه با
زباله با همراه باطله كاغذهاي عظيم حجم كه نكته اين ذكر و
ماموراني شهر پاكان شركت ميشود پيشنهاد ميشود ، ريخته دور
شركتها اين ليست) كند اعزام مشاور مهندسي شركتهاي به را
موجود مشاور مهندسان جامعه سررسيدهاي در آدرس با همراه
تا بدهند ترتيبي مذكور شركتهاي مديران اطلاع با و (است
جداگانه را باطله كاغذهاي قسمت ، هر آبدارچي و نظافت مسئول
شهر پاكان شركت نمايندگان مراجعه با و نمايند جمعآوري
از بعد شده جمعآوري كاغذهاي بهاي است واضح.دهد تحويل
تا شود پرداخت آبدارچي و نظافت مسئول به بايد توزين
در صرفهجوئي براي كه كاري.كار اين جهت باشد انگيزهاي
.است مفيد بسيار محيطزيست سلامت حفظ و كاغذ
كاوياني زهره
ارم پارك فوتبال زمين
همدان شهرداري از وتقاضايي
زمين همچون ورزشي فضاي كمبود از همدان من شهر مدتهابود
از عدهاي تلاش باميبرد رنج...غيره و كوچك گل فوتبال
هنوز چند هر) كوچك گل فوتبال زمين چند دلسوز دستاندركاران
پارك جمله از شهر سطح در (ميخورد چشم به كاملا زمين كمبود
خاكي دليل به ورزش پارك زمين.شد تاسيس ورزش پارك و ارم
شده مخروبه به تبديل مدتهاست آن از صحيح حفاظت عدم و بودن
به محل ، ديگر زمينهاي در ناچار فوتبال به علاقهمندان و است
.ميكنند بازي فوتبال اصطلاح
.شنيدنيتراست ارم پارك گلكوچك فوتبال زمين حكايت اما
سطحشهرميباشد ، در زمينها ازنادرترين يكي كه زمين اين
به ورزشتبديل زمين جاي به كه سالاست چندين اكنون
بنابر و است شده پارك چمنهاي براي حيواني كود انباشتگاه
فوتبال بويژه و همدان استان ورزش چرا كه نكنيد تعجب اين
متاسفانه.ندارد شايستهاي نماينده كشور در اكنون ما شهر
انتقال براي شهرداري مسئولان به مكرر مراجعات باوجود
از گرهاي تنها نه تاكنون ديگر ، محلي به حيواني كودهاي
علت به هم پارك مراجعانبه بلكه نشد باز ورزشدوستان مشكل
.شدند وضعمعترض ازاين حيواني كودهاي بويزننده استشمام
بخود همدان شهرداري مسئولان نامه اين چاپ با اميدوارم اينك
مشتاقان و دوست جوانانورزش درخواست تحقق به ونسبت آيند
.بينديشند چارهاي پارك استراحتدر
فراغت اوقات و تابستان
دانشآموزان
جوانان فراغت اوقات كردن پر براي پيشنهادي
حدود 15 مدارس ، هنگامتعطيلي و تابستان فصل رسيدن فرا با
براي بحث ، و كلاسدرس از شده رها ميليوندانشآموزكشور ،
و مسئوليندلسوز.ميشوند آماده فراغتيچهارماهه دوره گذران
متوليان ساير و پرورش و ازآموزش اعم اسلامي نظام متعهد
اوقات كردن پر برنامهريزيبراي فكر در توان تمام با امورهم
ومراكز ميباشند وجوان نوجوان و كودك خيلعظيم اين فراغت
محوله وظايف راستاي در و درحدتوان كدام هر ورزشي و فرهنگي
.ميكنند اقدام آنان بهجذب
تعطيل مدرسهها تابستاناگر در رجائي ، شهيد فرموده به
و نيست تعطيلبردار تربيت و تعليم اما ميشوند ،
تربيت درقبال مادران و پدران دوش بر كه سنگيني وظيفه
فصول ساير همانند نيز تابستان استدر شده نهاده فرزندان
نيز كشور وتربيت تعليم امر متوليان.ميكند سالسنگيني
را وجوانانعزيز نوجوانان و كودكان وآموزش تربيت وظيفه
.كارميباشند به دست و نكرده فراموش
ماه حدود 9 خستگي استتا فرصتي چه اگر تابستان ، درايام
درمقطع خصوص به ليكن كرد ، بدر تن از علميرا وتلاش كار
ويژگيهاي به عنايت با و وجوانان نوجوانان و كودكان سني
خسارت تعطيل ، ايام گذرانيدن بطالت به آنان ، فكري و جسمي
.محاسبهنميباشد قابل آن واقعي ميزان كه ناپذيرياست جبران
و نميشود مقطعيمتوقف هيچ در و هيچگاه مومن انسان
دائمابر و است معنوي وصعود حالتعالي در مستمرا
خود اين خودميافزايد ، كه ايماني و فكري و روحي ظرفيتهاي
.است حق حضرت به واتصال خدا به ايمان لوازم از
دارند ، آگاهي خود خطير وظايف به كه چند هر مادران و پدران
حديثي به را آنها توجه مهم ، مسئله اين بر تاكيد براي اما
:ميفرمايد كه ميكنم جلب (ع)سجاد امام از
تو از او بداني كه ايناست دارد ، تو بر فرزندت كه حقي اما
ارتباط تو دنيابه اين در بدش و خوب و بهتوست وابسته و
(حضرتحق پيشگاه در) او سرپرستي تودرمقام بيشك و دارد
.داري مسئوليت
است ، والدين عهده به خطيريكه وظايف قبال در است ، بديهي
اساس بر عمل و گفتهها پذيرش و تبعيت فرزندان ، وظايف حداقل
تلاشيكجانبه ، الا و ميباشد ، والدين برنامهريزيهايخيرخواهانه
.برد نخواهد مقصود به راه
وظايف و يكسو متعهداز مادران و پدران وظيفه سنگيني
اوقات پركردن براي امر دستاندركار حساسمسئولين بسيار
وهر است بديهي امري چند هر ديگر ، ازسوي دانشآموزان فراغت
بدين خود ، ظرفيتهاي و وتوان دارند كه وظيفهاي خور در كدام
ازجنبهاي و نگاهينو مقوله اين در اما هستند ، واقف مهم امر
.شدهاست توجه تابستاني تعطيلات گذرانايام نحوه به خاص
كانونهاي بدني ، تربيت سازمان پرورش ، و آموزش چون مراكزي
،... و بسيج پايگاههاي مساجد ، فرهنگسراها ، هنري ، و فرهنگي
موضوع.ميباشند تابستاني تعطيلات ايام برنامهريزان از بخشي
و نوجوان نسل نيازهاي و متناسبباروحيات عمدتا هم كلاسها
عقايد ، اصول قرآن ، :است اسلامي انقلاب جستجوگر و جوانپويا
كه...و نقاشي ، ورزش خط ، رايانه ، زبان ، دروسكلاسي ، تقويت
.ميباشند كارساز مفيدو خود حد در همگي
است ، دوجانبه داراينفع عموما كلاسها اينگونه برگزاري
مناسبفراهم فرصتي كشور برايدانشآموزان هم يعني
خود خدادادي استعدادهاي بخشياز شكوفايي به تا ميآورند
قابل مادي منافع جريانامر ، براي اينكه هم و بپردازند
مراكز از بسياري براي امر اين.پيميآورند در قبولي
باشد داشته مادي سودآوري معقولي حد در اگر و است پسنديده
نظير انقلابي مقدس ارگانهاي ما مخاطب ليكن.است پذيرش مورد
اگر.ميباشند...و مساجد تبليغات ، سازمان بسيج ، پايگاههاي
آموختن و جذبدانشآموزان صرفا هم مقدس مراكز اين كار
آنها ازوقت ساعاتي فقط و باشد آنان به حرفهايخاص يا درس
است مراكز ساير با مراكز بيناين تفاوتي چه كند ، پر را
آنها اصلي ماليهدف بادرامد و مقررات اجراي كهصرفا
ميدهد؟ راتشكيل
جذب به كه مراكزي تمامي كار:شد گفته دلايليكه به چند هر
به ليكن ارزشاست ، با ميپردازند تعطيل دانشآموزاندرايام
ارگانهايانقلابي به وابسته مراكز وساير مساجد كه ميرسد نظر
يعني.هدف نه بدانند وسيله كلاسهارا اينگونه برپايي بايد
كرده جذب را كشور ازآيندهسازان تعدادي كلاسها ، اين بهبهانه
زيربنايي وكارهاي بازنموده بسيج و مسجد به را پايآنها و
برنامههاياسلام مطابق را آنها سياسي ورشد عقيدتي و فكري
.بگيرند پي ،(ص)محمدي ناب
يا و خصوصي كلاسموسسههاي با نيز اينان كلاسهاي محتواي اگر
در كه ارائهشود چيزهايي همان و باشد قانونييكسان صرفا
ازنام سرمايهگذاري و بيتالمال پسمصرف هست ، مراكز ساير
و سياحتي اردوهاي از ميآيد؟اگر كار چه به وانقلاب مسجد
در كه استفادهايبشود همان مراكز اينگونه وعلمي زيارتي
دينيو ارگان يك اقدام تفاوت مشاهدهميگردد ، اردوها ساير
بود؟ خواهد چه ياانتفاعي خصوصي مركز يك با انقلابي
درجه هدف فراغت ، اوقات پركردن صرف يا و مادي منافع لذا ،
و اسلامي انجمنهاي بسيج ، پايگاههاي مساجد ، چون دوممراكزي
ديد اين با بايد تابستاني برنامههاي به و ميباشد...
واخلاق دين آموزش گاه آن و دانشآموزان جذب هدف ، كه بنگرند
اهداف و نيازها با مطابق افرادي ساختن و مذهبي باورهاي و
باشند ، مفيد كه چند هر كلاسها اينگونه و است اسلامي انقلاب
خواهند جذب براي بهانهاي متعاليتر ، هدف آن قبال در اما
.بود
دشمن كه ميدانند خوبي كشوربه فرهنگي امور اندركاران دست
و فراوان وتداركاتي مالي پشتوانههاي با و دركميناست
تهاجم و آمده ميدان به آوريها استخدامجديدترينفن با
حس را آن وجود تمام با بايد كه است واقعيتي يك فرهنگي
و نوجوانان نيز تهاجم اين مسموم تيرهاي اهداف عمده.كرد
خاكريزهاي تسخير كه است رو اين از.ميباشند مملكت جوانان
هدف ما عزيز جوانان نوجوانانو ايمان و وروح فكر
ما اساسي مشكل امروز ، .است فرهنگي تهاجم جبهه نهاييمهاجمان
درك را دفاعمقدس و انقلاب كه است نسلي وانساني ديني تربيت
اصالتهايآن و ارزشها و جذبهها مسئوليتانتقال ما و نكرده
جوان گونهاي به و وپرجاذبه شيوا زباني با را حساس مقاطع
ذرهاي اينمهم از اگر و داريم عهده به حاضر بهنسل پسند
.داشت نخواهد ديگرسودي پشيماني كنيم ، غفلت
مراكز همه بر نظارت همانگونهكه كه است يادآوري به لازم
كه مراكزي برنامههاي محتواي و عملكرد بر لازماست فرهنگي
نيز دارند سروكار ما عزيزان جسم و روح با تابستان در
.است خطير بس وظيفهاي
اين اما است ، درددلبسيار و فراوان مطلب زمينه اين در
استراهگشاي واميد بود ودلسوزي سردرد تذكرياز نوشته
فراغت اوقات گذران و ايامتعطيل مجريان برنامهريزانو
.باشد كشور آموزان دانش خيلعظيم
حسيني سيدرضا
جامعهشناسي ارشد كارشناسي
مسئولان پاسخ
|
ابتدايي پنجم مقطع در ماده تك از استفاده
شماره 1523باعنوانحذف در مندرج مطلب پاسخ در
... با فيزيكي مقابله ابتدايي پايهپنجم نهايي امتحانهاي
آگاهي به را زير موارد امتحانات كل اداره گزارش براساس
:ميرساند
به آن تبديل و پنجمابتدايي پايه نهايي امتحانات حذف -1
و آموزش وقتادارات در كه گرديد موجب امتحانهماهنگ
امرامتحانات سازماندهي صرف قبلا حيناجرا در كه پرورش
انتخاب و تصحيح اجرا ، تعيينحوزههاي از اعم نهايي
.گردد صرفهجويي هزينههايمربوط همچنين و ميشد عواملامتحاني
در ابتدايي پنجم دانشآموزانكلاس قبلا اينكه به نظر -2
در و خود محلتحصيل از غير آموزشگاهي در امتحاناتنهايي
و ميدادند امتحان خود معلمان غيراز به معلماني حضور
در و گرديده اضطراب و تنش باعث آن بودن نهايي ، و امر همين
اجرا حوزه اخير ، مصوبه با ليكن.ميشد نمره افت موجب نهايت
نتيجه در و ميباشد خود تحصيل محل همان در دانشآموزان
ايجاد دانشآموزان رواني و روحي حالت در تنشي هيچگونه
.شد خواهد حفظ آنان آرامش و نميشود
از تعدادي امتحانيدانشآموزان اوراق گذشته در -3
تصحيح يكمحل ، در و ارسال تصحيح حوزه يك آموزشگاههابه
امور چند هر كاري تراكم علت كهبه ميگرفت انجام اوراق
نتيجه اعلام بعضا ليكن ميشد انجام سرعت با اوراق تصحيح
.بود وقفه با
معلمان توسط هرآموزشگاه امتحاني اوراق فعلي حالت در
وسريعتر امتحان از پس بلافاصله و آموزشگاهتصحيح همان
.شد نتيجهخواهد اعلام قبلي نوبتهاي از
به و گروهي كماكان سئوال طرح اينكه به توجه با ضمن در
اوراقيكه و ميگيرد انجام منطقه توسط واحد سئوال يك صورت
برگ سر و ميگردد تصحيحواگذار جهت آموزشگاه همان معلمان به
ميشود ، تصحيح دوبار ورقه هر و جدا تصحيح از اوراققبل كليه
.شد نخواهد آموزشكاسته كيفيت از لذا
صورت به ابتدايي پايهپنجم امتحانات گذشته در چه اگر -4
درخرداد نميتوانستند دانشآموزان و برگزارميشد نهايي
اخذ با ماه شهريور در ولي نمايند استفاده ماده تك از ماه
مصوبه نماينددر استفاده ماده تك از ميتوانستند نمرهاي هر
ولي است شده هماهنگ كهامتحانات وجودي با نيز ، اخير
ماده ، تك از شرطاستفاده ابتدايي پنجم پايه برايدانشآموزان
و املاء فارسي ، رياضي ، دروس در نمره7 حداقل داشتن
تنها نه آئيننامهامتحانات تغيير بنابراين انشاءميباشد ،
.نيزميگردد كيفيت رشد باعث بلكه كيفيتنميشود افت موجب
عمومي روابط مديركل و وزير مشاور
|
|