از دانشگاهيان انتظارات بررسي
مجلس نگاه
;اسلامي شوراي مجلس
است؟ چگونه عالي آموزش به
پاسخ دانشگاهها مديران
...ميدهند
:اسلامي آزاد دانشگاه رئيس
آزاد دانشگاه دانشجويان شهريه
مييابد افزايش اسلامي
آموزش و فرهنگ وزير
خدمتگزار مسئولان به اهانت
عالي
يك نبايد را مردمي دولت يك
ارزيابيكرد ساده اتفاق
فرهنگي ميراث سازمان توسط
با ساعتي نمايش ميشود انجام
ملت موزه در قدمت سال 569
از دانشگاهيان انتظارات بررسي
مجلس نگاه
;اسلامي شوراي مجلس
است؟ چگونه عالي آموزش به
پاسخ دانشگاهها مديران
...ميدهند
;اشاره
دهها شود ، محقق بخواهد مختلف وجوه در توسعهاي اگر
دولت ميخواهد ، ملي عزم دهند ، هم دست به دست عاملبايد
...و دارد احتياج متخصص انساني نيروي ميطلبد ، مقتدرمردمي
فرهنگي ، و اقتصادي علمي ، توسعه عوامل ، اين همه دركنار
يك در.دارد نياز نيز قانوني مناسب بستر به بيهيچترديدي
و كارآمد پويا ، تقنينيه قوه به توسعه حال در كلام ، جامعه
حركت تا دارد احتياج خبره كارشناسي جمعيت متكيبر
.كند تسهيل را چرخهايتوسعه
ميان از نه ترديدي بيهيچ هم باز توسعه مسير ديگر ، سوي از
پاك صحن از كه زوال ، روبه طبيعي منابع از ناشي ثروت
دو اين اگر.ميگذرد تحقيقاتي و علمي ومراكز دانشگاهها
ميكند ، خطور ذهن به كه پرسشي همبگذاريم ، كنار در را گزاره
عنوان به اسلامي شوراي مجلس چشم عاليدر آموزش كه است اين
سطح در مجلس آيا است؟ چگونهبوده تاكنون تقنيني ، نهاد
راه لازم ، قوانين كشور ، باتصويب آموزش بخش يگانه اهميت
كوتاهيها و كجاست نقاطقوت است؟ كرده هموار را علمي توسعه
روساي از را ذهنخود پرسشهاي كه نديديم بيفايده كجا؟
.بپرسيم عالي آموزش مراكز و دانشگاهها
در عالي آموزش جايگاه حد در مجلس آيا پرسيديم آنها از
پاسخهاي شوندگان پرسش نه؟ يا است پرداخته توسعه ، بدان
است آن است شده تكرار آنچه اما.ميخوانيد دادهاندكه جامعي
ترديد عالي آموزش جايگاه اهميت در اما توجهميكند مجلس كه
مسائل وارد كارشناسي پررنگ صبغه با كه ديگراين و دارد
،...تنها نه كه ميشود باعث امر اين نميشودو عالي آموزش
.بخوانيد را گزارش
مجلس امور و حقوقي سبحانالهيمعاون محمدعلي دكتر
شوراي مجلس كه آناست واقعيت:عالي آموزش و فرهنگ وزارت
كمك آن ومسائل عالي آموزش به توانسته كه آنجا تا اسلامي
تسهيلات ، و امكانات بودجه ، چون جهاتي از است ، بخصوص كرده
منتهي.است ساخته برآورده امكان حد تا را اينبخش نيازهاي
گفت ميتوان نوعا.است مسائل اين از فراتر آموزشعالي مشكل
و است كوچكي ظرف شده ، ديده عالي آموزش كهبراي ظرفي اين
عالي آموزش بودجه اگر.ميدهد تشكيل را اصليما مشكل همين
در كه ديد خواهيم كنيم ، مقايسه سايركشورها با را كشورمان
.هستيم عقبتر هم سومي جهان برخيكشورهاي از حتي زمينه ، اين
توسعه اصلي عامل عالي آموزش باشيمكه داشته دقت بايد ما
توسعه مقدمات و ضروريات هماز انساني توسعه و است انساني
بينشي با آن مسائل با دربرخورد ميبايست لذا است ، جامعه هر
جناحي ، مسائل به توجه بدون و كنيم عمل واقعبينانه و علمي
عالي آموزش اين حال هر بهكنيم رفتار سليقهاي يا و خطي
جامعه براي انساني منابع وتوسعه است مملكت همين به متعلق
.است ضروري ما
و خطي سياسي ، فشارهاي و شخصي سليقههاي اگر من ، نظر به
كشورمان قانونگذاري بخش در ميتوانيم ما بدهند اجازه جناحي
.ببينيم حاكم را واقعگرايانه و علمي بينش
جايگاه سوم برنامه در كه داريم انتظار دانشگاهيان ما
جهت از جامعه واقعي نياز و شود مشخص عالي آموزش واقعي
توجه مورد جدي طور به تصميمسازيها در انساني نيروي توسعه
براي داخلي ناخالص توليد از مطلوبي سهم و گيرد قرار
.شود گرفته نظر در آموزشعالي
و عالي آموزش:اصفهان دانشگاه طالبي ، رئيس دكتر
حتي و درگذشته را خود واقعي جايگاه دانشگاهها ، خصوصا
مساله اين چون و نداشتند كشور توسعه دوم و اول برنامههاي
ما اسلامي شوراي مجلس عملكرد و قانونگذاري بخش به
بهتري كارشناسي كار مجلس كه است اين ما برميگردد ، انتظار
آموزش) بخش اين نياز مورد لوايح تدوين و صرفتصويب را
دانشگاههايمان در را محققين بهترين الان ما.بكند(عالي
قانونگذاران زمينه اين در ميتوانند دانشگاهيان وخود داريم
گونه آن هيچوقت كه شاهديم ما متاسفانه وليدهند راياري
استفاده آنها كارشناسي و محقق قشر اين از شايد و كهبايد
جنبه از قدري مجلس محترم نمايندگان اميدوارم.نشدهاست
و بهتر كارشناسي با تا كنند نگاه قضيه اين علميبه
يك عنوان به را عالي آموزش واقعي جايگاه بيشتر ، بتوانيم
.بياوريم دست به كشورمان آينده توسعه زيربنابراي
و توان از اما داشتند ، را آمادگي اين ماهميشه دانشگاهيان
حال در.است نشده تصميمسازيها در هيچاستفادهاي آنها نيروي
و ميشود آموزش صرف ما دانشگاهيان نيروي كوچكياز بخش حاضر
انديشههاي تزريق و پژوهش به پرداختن همان آنكه عمده بخش
.است مانده بلااستفاده است ، جامعه بدنه كاربرديبه و نو
خواجهنصير صنعتي دانشگاه رئيس امرالهي ، رضا دكتر
در عالي آموزش كه ميكنم فكر من:جمهور رئيس مشاور و
كه است موضوعي اين و دارد جهش يك به احتياج كشورما
مجلس وظيفه حال ، است ، شده محرز صاحبنظران از برايبسياري
قطعا.بپردازد درد اين درمان به كه است شوراياسلامي
و نظريات از بتواند بيشتر قدر هر مجلس عالي كميسيونآموزش
توفيق ميتواند بيشتر كند ، استفاده انديشههايدانشگاهيان
.برسد مناسبتري بهجمعبنديهاي و كند كسب
با علمي هيات نفر يكصد حداقل متوسط ، دانشگاه يك در ما
ما جامعه كجاي در شما را تركيب اينداريم دكترا درجه
سراغداريد؟
مشاركت شاهد جامعه سطح در بخواهيم اگر ميكنم فكر من
دانشگاه قانوني مسائل بايد باشيم ، دانشگاهها پيش از بيش
به بهتري نگاه مجلس اينكه جز ندارد راهي اين و كنيم حل را
ميبايست حال عين در البته.باشد داشته دانشگاهها
اصل را عالي آموزش نيز ما كشور بودجهسازان و برنامهسازان
آنها ميان در الان نگرش و ديد اين متاسفانه كه بدانند ،
توسعه دوم و اول برنامههاي از يك درهر ما.ندارد وجود
بوده صنعت وقت يك ;دادهايم قرار اصل را موضوع يك كشورمان ،
اصلي محور عنوان به عالي آموزش هرگز.كشاورزي حدودي تا و
ميكنم فكر من و است نگرفته توجهقرار مورد برنامهها اين
تقويت سوم برنامه در را عالي بخصوصآموزش و فرهنگ وزن بايد
.كنيم
و سياستگذاران ميبايست اول درجه در منظور اين تحقق براي
عنوان به و شوند واقف مطلب اين اهميت به ما قانونگذاران
برابر چند را عالي آموزش بودجه يكباره ميبايست گام اولين
در را آب مشكل ميخواستند كه هنگامي قبل ، سال چند.كنند
بودجههاي جمع سر از را مبلغي آمد مجلس كنند ، حل كشور سطح
به مربوط امور به يكباره و يكجا و برداشت عمراني طرحهاي
آن از بخش اين عمده مشكلات كه ديديم ما و كرد اضافه آب
.كردند درست را كار پايه چون.شد حل بعد به زمان
نظر به:كاربردي علمي ، جامع دانشگاه رئيس توفيق ، دكتر
از بسياري وارد قانونگزاري در اسلامي شوراي منمجلس
مصلحت به نه و است مجلس مصلحت به نه كه ميشود جزئيات
.نظام
5) ميگذرد اسلامي شوراي مجلس عمر از كه سالي چند از بعد
مثلا.بپردازد كلي و كلان سياستهاي به بايد مجلس ،(دوره
وام اعطاي چگونگي مقوله وارد پيش سال چند كه هست يادم
است مسايلي جمله از اينها كه بود شده دانشجويان به دادن
.است بانك شعبه يك با رفاه اداره رئيس يك توافق درحد كه
وارد اما بوده ، دانشجو از حمايت قانونگذار ، نظر البته
در كمتر هم كارشناسي كار طبعا چون و ميشوند كار اجرائيات
حيف و ميشود مواجه مشكلات با ميشود ، انجام مسايل اين مورد
.بشود قضايا طور اين صرف مجلس وقت كه است
.ميزند ماهر انساني نيروي وجود را اول حرف دنيا در الان
نيروي به وابسته هم آن كه ميزند تكنولوژي را حرفاول
انساني نيروي مديريت مسايل اول درجه در بايد.است انساني
واحد كسي 6 چه حالا ، كه اين نه شود تصويب مجلس سطح در
كند برگزار حسن را كنكور يا !بگذراند واحد يا 10 بگذراند
!كند برگزار حسين يا
پرداختن از طبيعتا ميشود ، امر جزئيات وارد ما مجلس وقتي
اجراي نقش ديگر سوي از و ميماند عقب كلان مسايل به
ناچار به وزارتخانه نتيجه در و ميشود ضعيفتر وزارتخانه
معاونين سطح به وقتي و ميگيرد را ريزتري تصميمات
به وقتي و ميشود ريزتر بازهم تصميمات ميرسد ، وزارتخانه
باقي تصميمگيري براي چيزي تقريبا ميرسد ، دانشگاهها سطح
اجرايي سطح از ما كه هرچه ميبايست كه حالي در.نميماند
.باشد عمدهتر و كلانتر تصميمات ميرويم ، بالاتر
كه است اين اسلامي شوراي مجلس از دانشگاهيان ، ما انتظار
راهبردي و استراتژيك بزرگتر ، بسيار مقولات به واقعا
كنند ، روشن جامعه براي را حركت مسيرهاي و افقها و بپردازد
.را روشهايحركت نه
عضوي و شهروند يك عنوان به دانشگاهي ، يك عنوان به من خود
كه دارم توقع مجلس محترم نمايندگان از مجموعه ، ازاين
روشهاي به پرداختن و كنند تصويب را كلان سياستهاي آنها
.شود انجام بهتر تا بسپارند دستگاهها خود به را اجرايي
اجرايي شيوههاي روي را خود نظارتي كار مقننه قوه البته
براي نيايند داريم ، غلطي اجراي جايي يك اگر.باشد داشته
خلاقيتها جلوي يعني كار اين بگذارند ، چون قانون صحيح اجراي
سد را كارشناسي كار جلوي يعني اين گرفتن ، اجرا سطح در را
نه شود ، تعريف سازوكار غلط ، روشهاي اصلاح براي بايد.كردن
.گردد تصويب قانون اينكه
صحرايي فريبا
دارد ادامه
:اسلامي آزاد دانشگاه رئيس
آزاد دانشگاه دانشجويان شهريه
مييابد افزايش اسلامي
دانشگاه قديمي دانشجويان شهريههاي:فرهنگي علمي گروه.
دانشجويان و درصد ده متوسط بهطور جاري سال در اسلامي آزاد
رئيس جاسبي..مييابد افزايش درصد دوازده جديد ، وروديهاي
مركزي واحد به مطلب اين اعلام با ديروز اسلامي آزاد دانشگاه
دانشگاه ، اين دانشجويان متغير و ثابت شهريههاي:گفت خبر
افزايش اسلامي آزاد دانشگاه امناي هيات نظر با سال هر
شهريههاي از حاصل درآمد اسلامي آزاد دانشگاه رئيس.مييابد
و كرد اعلام ريال ميليارد ششصد گذشته سال در را دانشجويان
اين دانشجوي هزار پنجاه و ششصد براي رقم اين:افزود
دانشگاههاي دانشجويان تحصيل هزينه سوم يك حدود دانشگاه ،
دانشجويان دربارهمشكلات سئوالي به پاسخ در وي ، .است دولتي
مهمترين را رفاهي تسهيلات كمبود اسلامي ، آزاد دانشگاه
كمبود:كرد تصريح و دانست دانشگاه اين مشكلدانشجويان
اين دانشجويان مشكلات ازديگر نيز دانشجويي خوابگاههاي
.است دانشگاه
آموزش و فرهنگ وزير
خدمتگزار مسئولان به عالياهانت
يك نبايد را مردمي دولت يك
ارزيابيكرد ساده اتفاق
ارسال با عالي آموزش و فرهنگ وزير:فرهنگي علمي گروه
در را دولت هيات عضو دو به حمله خشونتبار حادثه پيامي ،
.كرد مقدسمحكوم دفاع شهيد هفتصد پيكر تشييع مراسم
به زدن دست است ، آمده عالي آموزش و فرهنگ وزير پيام در
و استدلال توان نداشتن سياسي ، عدمرشد نشانه خشونت
به.است تربيتاسلامي و اجتماعي ادب از نبودن برخوردار
سياسي باندهاي فعل آلت بهراحتي خشونت عاملان دليل همين
با همصدا ناخواسته يا و بيگانگان به وابسته حتي و قدرتگرا
كردن حاكم براي كشور از خارج يا داخل انقلاب ضد و منافقين
.ميشوند صحنهها از مردم شدن خارج و جامعه فضاي در خشونت
ترور:ميافزايد پيام اين از ديگري بخش در معين مصطفي
دولت يك خدمتگزار مسئولان به اهانت و شتم و ضرب شخصيت ،
بسيار پديده.كرد ارزيابي ساده اتفاق يك نبايد را مردمي
سياسي و اجتماعي و فرهنگي امنيتي ، جنبههاي از كه زشتي
.است ريشهاي برخورد و ريشهيابي نيازمند
و تقبيح را وحشيگري اين نظام مسئولان تمامي خوشبختانه
دستور محبوب رئيسجمهور و انقلاب رهبريمعظم و كردند محكوم
.بود مجريان منتظراقدام بايد و دادهاند قاطع پيگيري
هتك و انقلاب ارزشهاي و آيين حريم از دفاع اينگونه بهراستي
يك فاصله به هم آن جمعه نماز در مقدس شهيددفاع حرمت 700
دانشگاه در انقلاب روشنگرانهرهبر و بليغ سخنان از روز
جهانيديدگاههاي و وسيع انعكاس و آزادي توصيف در تربيتمدرس
مفهومي چه غيرمتعهد سران كنفرانس در جمهوري رئيسمحترم
بردن ميان از جهت در مغرضانه يا و جاهلانه بهجزتلاشي دارد؟
براي ماموريتي يا و جامعه سالم فضاي تخريب و عمومي تفاهم
آزادي؟ مفهوم به زدن لطمه
فرهنگي ميراث سازمان توسط
با ساعتي نمايش ميشود انجام
ملت موزه در قدمت سال 569
موزه در قدمت سال با 569 زيبا ساعتي:فرهنگي علمي گروه
عموم نمايش به سعدآباد موزههاي مجموعهكاخ در واقع ملت
.است شده گذاشته
قاب داخل در سانتيمتر قطر 16 به مدوري صفحه با ساعت اين
سانتيمتر ارتفاع 76 به و باستان معابدرم شبيه برنزي
.ميدهد شيرتشكيل پنجههاي آنرا پايههاي كه دارد قرار
را ساعت صفحه كه دارد قرار فردي مجسمه معبد ، جلو نماي در
.است نگهداشته خود سر روي بر
با مجسمههايي بهصورت تزييني چهارستون معبد بناي طرفين در
دو معبد سقف طرف دو در.دارد قرار شير بدن و انسان سر
بالايي بخش در و گرفته قرار ماهي بدن و عقاب سر با مجسمه
.است شده تعبيه قنديل شبيه قبهاي معبد ، سقف
كاخ مجموعه در موجود ساعتهاي قديميترين از يكي ساعت ، اين
پاريس شهر در ميلادي سال 1429 در كه سعدآباداست موزههاي
موزههاي كاخ درمجموعه است گفتني.است شده ساخته
آبكار ، موزههاي ملت ، موزه بر علاوه سعدآباد ،
مردمشناسي ، پژوهشي سبز ، ميرعماد ، بهزاد ، نظامي ، تجهيزات
توسط بازديد براي نگارخانهسعدآباد همچنين و زيبا هنرهاي
.است مفتوح عموم
|