زن روزنامه دادگاه دوم جلسه
ميشود؟ تشكيل وقت چه
زيباترين"مسابقه اساميبرندگان
"كودكان
حقوق مورد در بيان
اشتغال ممنوعيت گراميداشت
بنگلادش پوشاك صنعت در كودكان
بچهها زبان از
شد منتشر زندگي فصلنامه
زن روزنامه دادگاه دوم جلسه
ميشود؟ تشكيل وقت چه
دوم جلسه تشكيل عدم دليل تهران دادگستري:اجتماعي گروه
اعلام شاهد معرفي عدم را زن روزنامه مسئول مدير دادگاه
بازپرسي در شاهد ميگويد هاشمي فائزه حاليكه در است كرده
.است داده پاسخ قاضي پرسشهاي به و حاضر
نيم و ماه يك گذشت عليرغم زن روزنامه دادگاه دوم جلسه
همين در.است نشده برگزار هنوز دادگاه اول جلسه پايان از
به تهران دادگستري عمومي روابط كل مدير نوبري زمينه
زن ، روزنامه دادگاه اول جلسه پايان در گفت ما خبرنگار
و شاهدان تا كرد مهلت درخواست نشريه اين مسئول مدير
نشده انجام كار اين هنوز چون و دهد ارائه را خود مدارك
.است نداده رسيدگي وقت دادگاه
با گفتوگو در زن روزنامه مسئول مدير هاشمي فائزه
نخست جلسه پايان از بعد:گفت زمينه اين در ما خبرنگار
رئيس مرتضوي آقاي و رفتيم دادگاه به شاهد بهمراه بنده
و كرد شاهد از بازپرسي به اقدام ساعت دو حدود دادگاه
شهادت و داد جواب مكتوب سئوالات تمام به نيز بنده شاهد
.كرد ارائه را خود
مدت در تنها من:گفت دادگاه از مهلت درخواست مورد در وي
كردم تقاضا داشتم مسافرت چندين اينكه دليل به "زن هفته"
پايان با اما شد ، موافقت كه باشد هفته اين از بعد دادگاه
.نيست مشخص دادگاه وقت هنوز "زن هفته"
مهلت درخواست پرونده تكميل براي من:گفت هاشمي فائزه
دادگاه در بايد شاهد چون كرد اعلام دادگاه رئيس و نكردم
.شد موكول بعد جلسه به پرونده به رسيدگي باشد حاضر
با:گفت زن روزنامه از شكايت به رسيدگي زمان مورد در وي
پرونده به مربوط مطبوعات آينده دادگاه اينكه به توجه
نيز آن از بعد جلسه احتمالا و ميباشد فردا ايران مجله
وقت فعلا كه ميزنم حدس است ، كيهان روزنامه به مربوط
خواستهام وكيلم از من اما.نگذارند من براي دادگاهي
ذكر به لازم.نميشود تشكيل من دادگاه چرا كه كند پيگيري
شد برگزار مهرماه تاريخ 6 در زن روزنامه نخست دادگاه است
نيروي اطلاعات حفاظت فرمانده نقدي سرتيپ آن طي كه
اين در منتشره خبر زن روزنامه از شكايت ضمن انتظامي
كننده حمله جمعيت ميان در را خود حضور بر مبني روزنامه
فائزه.كرد مهاجرانيتكذيب آقاي و نوري حجتالاسلام به
شخصي كرد اعلام دادگاه به زن روزنامه مسئول مدير هاشمي
ديده ضاربين جمع در را نقدي آقاي تهراني عليزاده نام به
.است
ادامه دادگاه در شاهد حضور عدم دليل به دادگاه رئيس
.كرد موكول بعد جلسه به را رسيدگي
زيباترين"مسابقه اساميبرندگان
"كودكان
حقوق مورد در بيان
حقوق مورد در بيان زيباترين"مسابقه يافتن پايان با
مسابقه برگزاري كميته به پاسخ چهارهزار از بيش "كودكان
در را پاسخ متعدد 56 جلسات طي داوران هيات كه شد ارسال
.كرد گزينش پيام و شعر گروه دو
كه شد انتخاب برتر شعر و 2 پيام حقوقي 2 ماده هر در
جوايز و آمد خواهد گزارش اين پايان در برندگان اسامي
.است شده ارسال پست وسيله به آنها
شهرها تمامي از گستردهاي طيف مسابقه اين شركتكنندگان
از.ميشد شامل را روستاها از برخي حتي و كشور واستانهاي
را سني گروههاي همه مسابقه در كنندگان شركت نيز سني لحاظ
.برميگرفت در ساله سالمند 97 تا ساله شش كودك از
مواد از يك هر به مربوط منتخب آثار انتخاب از پس
چندين جلسه يك در داوران هيات كودك حقوق پيماننامه
كه نمود برتر پيام سه و شعر سه انتخاب به اقدام ساعته
و است شده اعلام زير در نيز برندگان از گروه اين اسامي
.ميشود اهدا زودي به آنان جوايز
و يونيسف نمايندگان بر علاوه مسابقه اين داوران هيات در
كانون سيما ، دو شبكه كودك برنامه از نمايندگاني همشهري
حقوق از حمايت ملي انجمن و نوجوانان و كودكان فكري پرورش
.داشتند حضور كودكان
پيام برندگان اسامي
محسن ،(اروميه)نجفنژاد حسين ،(كرمانشاه)سليمي صباح
عبدالهادي ،(سنندج)فقيرالهي مهين ،(شهرضا)شيرعلي
،(شهرضا)شيرعلي محسن ،(بهبهان)مرمنات حميده ،(قم)فيامن
بهمن ،(رشت)اقدام عزيزي محمد ،(شيراز)شريفيان مريم
شيرعلي محسن ،(درود) زيطاني علياكبر ،(تهران)كاظمي
شقاقي خان سادات زينب ،(تهران)پورعروجي فرحناز ،(شهرضا)
تراكمه مريم ،(تالش)جعفرزاده حميد ،(ورامين)
(كردستان)مرادي نيره ،(بهشهر)تبياني فريد ،(اصفهان)ساماني
جعفري حسين ،(اصفهان)فرهمند شهزاد ،(كرج)مجد شيرين ،
،(كرمانشاه)مهرجو آزيتا ،(كردستان)مرادي نيره (تهران)
قديمي مريم ،(شيراز)كشاورز سعيد ،(تهران)سخا زهره
مهدوي آزاده ،(سليمان مسجد)كريمي فرزاد ،(چابهار)ماتاني
(كرمانشاه) جمشيدي اصغر علي(قزوين)
شعر برندگان اسامي
بابك ،(بابلسر)آقالري مريم ،(مشهد)كريمزاده فاطمه
،(تهران)محمدي صدر مريم ،(بهشهر)تبياني فريد ،(تهران)صدري
،(تهران)فرشيدعليزاده ،(تهران)امينيان خدا كرم
،(رودسر)رمضاني مريم ،( تهران)پناهي شريعت سيدمناالدين
مريم ،(تهران)آبيان كرم رضا ،(تهران) داودافراسيابي
رقيه ،(تهران) عليزاده فرشيد ،(تهران)صدرمحمدي
جمشيدي اصغر علي (تهران)محمدخاني مرضيه ،(تهران)خاكپور
،(تهران)آقابخش نويد ،(تهران)احمدي مجيد ،(كرمانشاه)
، مريم(تهران)غضنفريان آزيتا ،(سمنان) عليعباسي يعقوب
فرشيد ،(تهران)لطفي مرضيه ،(تهران) محمدي صدر
كامران كاظم ،(تهران)عليزاده
شعر نهايي برندگان اسامي
تكيني ، مريم (كرمانشاه)جمشيدي اصغر علي(تهران)شرفشاهي
(كرمانشاه)جمشيدي اصغر علي ،(سليمان مسجد)
پيام نهايي برندگان اسامي
(ماده 29)تهران از صدرمحمدي ، مريم:نخست نفر
(ماده 32)تهران از صدري ، بابك:دوم نفر
(ماده 5)تهران از شرفشاهي ، كامران كاظم:سوم نفر
(ماده 23)كرمانشاه از آزيتامهرجو ، :نخست نفر
(ماده 31)بهشهر از تبياني فريد:دوم نفر
(ماده 5)ورامين از شقاقي ساداتخان زينب:سوم نفر
اشتغال ممنوعيت گراميداشت
بنگلادش پوشاك صنعت در كودكان
صنعت در كودكان اشتغال ممنوعيت سال سومين:اجتماعي گروه
به.شد داشته گرامي مراسمي طي پيش چندي بنگلادش پوشاك
پيش سال سه "ويژن آسيا" از نقل به خبر مركزي واحد گزارش
بنگلادش ، دولت پوشاك ، صنعت صاحبان بين توافق براساس
كارگاههاي در كودكان اشتغال يونيسف ، و كار جهاني سازمان
براي بنگلادش دولت.شد ممنوع بنگلادش در پوشاك توليد
در اين از پيش كه سال چهارده زير كودك هزاران آموزش
مركز پنجاه و سيصد ميكردند ، كار پوشاك توليد كارگاههاي
است كرده تاسيس كارآموزي
بچهها زبان از
خوابم من يا:نميبينمت زياد اما.دارم دوستت خيلي پدر
هم با كمي تا بيا خانه به زودتر شبها.هستي خواب تو يا
.ميرفتيم گردش به هم با اگر بود خوب چقدر.كنيم بازي
راحتتر را خيابان ميگيري ، خيابان در مرا دست وقتي
.نميشوم گم خيابان در من و است گرم تو دستهايميبينم
ميزنيم ، حرف هم با وقتي.دارد كيف خيلي تو با زدن حرف
.دارم دوست خيلي را دوستهايم منميشوي من دوست تو
بالله محفوظ فاطمه
شد منتشر زندگي فصلنامه
كانون نشريه "زندگي" فصلنامه جديد شماره:اجتماعي گروه
به انتقاد ضمن شماره اين در.شد منتشر ايران هموفيلي
به بنياد اين مورد در مطالبي خاص بيماريهاي بنياد عملكرد
براي توصيههايي عنوان با مطالبي همچنين.است رسيده چاپ
فاكتور 8 ، مهاركننده با هموفيل بيماران درمان و مراقبت
ژن روش كدام با خون ، انعقادي بيماريهاي و هپاتيت ويروس
.است درآمده تحرير رشته به. و شد خواهد درماني
روانشناسي
|
بلوغ دوران مشكلات
مسايل ، روانشناس ، درباره روحاني شهريار دكتر با وگو گفت
(پاياني بخش) جوانان مشكلات و
بيشتر روز به روز نسل دو بين فاصله كه خواندم جائي در *
چيست؟ امر اين علت ميشود ،
انتقال عدم آن علت و دارد وجود چيزي چنين متاسفانه *
نسل دو زياد ، سني اختلاف وجود علت به يعنياست اطلاعات
به بتوانند تا باشند داشته مشترك زبان هم با نميتوانند
.كنند اطلاعات تبادل راحتي
صاحب راحتي به والدينش مانند نميتواند جوان نسل امروزه
نه گذشته در.كند ازدواج سالگي بيست سن در يا شود خانه
بر خواب از زود صبح فرد داشت ، حياط خانهها دور چندان
نانوائي از ميگرفت ، وضو حياط وسط حوض در ميخاست ،
قدم باغها كوچه در كه همينطور و ميخريد تازه نان سركوچه
طريق بدين و كرده برقرار صميمي ارتباط مردم با ميزد
.مييافت روحي آرامش
كه صبح شخص.است معمول آپارتمانها در زندگي امروزه اما
بنايي يا ديوار آبي ، آسمان جاي به برميخيزد خواب از
طبيعي.ميبيند خويش روي پيش در را نازيبا "بعضا و بلند
با هم احساسات نوع عاديترين در نسل دو اين كه است
با نسل دو بين اختلاف اين البته.نيستند برابر يكديگر
.ميشود ديده هم سال ده سني اختلاف با حتي يكديگر
نيكي به چندان بلوغ دوران از ما امروزي جامعه در چرا *
نميشود؟ ياد
مرحلهاي به فرد.است رشد مهم ادوار از يكي بلوغ دوران *
به برزخ يك در "كاملا و جوان نه و است كودك نه كه ميرسد
را جمعيت كل چهارم سه حدود كه ما جامعه در ميبرد ، سر
براي تنها نه حالتي چنين طبع به ميدهند تشكيل جوانان
مشكلزا نيز جامعه براي بلكه است مشكلزا فرد خود
و دارد تعلق دسته كدام به نميداند فرد خود.ميباشد
نيز جامعه و بگيرد پيش بايد را رفتاري خط و فكري خط كدام
خاطر به و دارد وجود فرد در كه حالتي چنين خاطر به
او به مناسب پاسخي نميتواند او واقعي نيازهاي نشناختن
.بدهد
است؟ مشكلزا بلوغ دوران چرا اما *
ميخواهد ميبرد سر به برزخ حالت يك در نوجوان كه گفتم *
هنوز اما شده بزرگ و نيست كودك كه كند ثابت والدينش به
به نسبت و ميشود پرخاشجو دارد ، كودكي از حالتهايي
والدين از و ميكند جبههگيري مادر و پدر سخن كوچكترين
و دوران چنين از گذر از بعد جوان البتهميگزيند دوري
نزديك آنها به و بازگشته ومادر پدر سوي به دوباره بحراني
اگر.دارد مصداق جامعه كل در چيزي چنين البته.ميشود
و والد چهره خانواده در پدر و جامعه در حاكم طبقه
برخورد نوجوانان و جوانان با و بگيرند خود به تحكمآميز
به نيز موارد از بعضي در و شده طولانيتر بحران اين كنند
.ميماند باقي صورت همان
را خطرناكي عواقب پدر چهره برابر در عصيانگري چنين آيا *
داشت؟ نخواهد همراه به
طولاني بحران اين صورتي در كه شدم متذكر اما البته ، *
در.دهند قرار فشار تحت را نوجوانان و جوانان كه ميشود
جمعيت رشد( 19501946) دوم جهاني جنگ از بعد سالهاي
يعني جنگ از بعد سالهاي نتيجه در.يافت افزايش ناگهان
كه حاكمي طبقه برابر در جوان عظيم خيل اين شصت دهه حدود
شده تعيين پيش از چارچوبهاي در را آنان تا ميكرد سعي
كه بود عصيانها همين براثر و كرده عصيان دهد قرار
گروههايي شد ، تجزيه پاريس و لندن مانند دانشگاههايي
انقلاب و گل فرزندان مانند جنبشهايي و هيپيها مانند
.آمدند پديد جنسي
الگوبرداري و الگوسازي بلوغ دوران ويژگيهايي از يكي *
.است جوانان و نوجوانان بنيادين نيازهاي از يكي كه است
دهيد؟ توضيح مورد اين در "لطفا
الگوبرداري و الگوسازي بلوغ دوران مهم ويژگيهاي از يكي *
كار بدين خود فرداي دادن شكل براي جوان و نوجوان كه است
با و آرام محيط يك در نتواند نوجوان اگر.ميزند دست
.شد خواهد بحران دچار بزند كاري چنين به دست معمولي روال
اعلام نوع يك و طبيعي نياز يك الگوبرداري اين اما
و سوءاستفاده مورد نياز اين اگر اما است ، استقلال
نياز بدان و گيرد قرار فاسد گروههاي و عناصر بهرهبرداري
.داشت خواهد پي در بسياري ضايعات نشود ، داده مناسب پاسخي
نياز و بلوغ دوران بحراني حالت از استفاده با گروهها اين
حول را جوان حاكميت ، و پدر چهره برابر در شورش به
ميكنند ، بسيج عرفاني و اجتماعي و سياسي فريبنده شعارهاي
قبيل اين از گروههايي يا و مافيايي سنديكاهاي نتيجه در
.ميآيند پديد
سال تا 18 سني 12 مقطع در ميدانيد كه همانطور *
سنين اين از بعد اما است مدت كوتاه و مقطعي الگوبرداري
.جهتدار و بلندمدت الگوبرداريهاي به ميكند شروع جوان
به.شود نمي مناسب برخورد مسئله اين با گاهي متاسفانه
مو ، مدل با مدارس در ناظمان و مديران از برخي مثال عنوان
حال در كه نوجواني برخورد و زدن حرف طرز و لباس
مورد در ميكنند نامناسب برخوردي است ، مقطعي الگوبرداري
فرمائيد؟ توضيحي مسئله اين عواقب
دارند مدت كوتاه برد فقط و فقط مقطعي الگوهاي چون *
ميبرند رنج امنيت عدم احساس از خاصي زمان در ونوجوانان
الگوبرداريها اين از نكردهاند ، پيدا را خود هويت هنوز و
نيست طوري مسئله اين اما ميكنند استفاده خود اثبات براي
.داشت بيجا حساسيت آن به نسبت نبايد و كنند خطر ايجاد كه
به هستند جوانان تربيت حال در كه كساني و مسوءلان بايد
ميتوان نيز زندگي بهتر مسيرهاي از كه بياموزند آنها
الگوهاي ايجاد در سرمايهگذاري حداقل يا و نمود استفاده
مقطعي الگوهاي مورد در كه صورتي در.دهند انجام مدت دراز
مدل فلان نبايد تو مثال عنوان به كه دهند انجام پافشاري
مانند بزني ته از را مويت بايد يا و كني استفاده را لباس
تعداد كه ميشود اين آن ايران ، ماحصل در مدارس از بعضي
يك به نياز از قسمت اين ما فرزندان از ملاحظهاي قابل
سالها كه ميكنند حفظ خود درون آنچنان را مقطعي الگوي
طغيان و ميكنند لج كودكان مانند هم بلوغ دوران از بعد
حداكثر تا چهار بين بايد كه چيزي ترتيب اين به.ميكنند
.عمر تمام براي شد خواهد مشكلي شود فصل و حل سال شش
به كه اين از بازميدارد را جوانان كه اين ديگر عواقب از
اهميت وظاهر پوشش جامعه اگردر.بپردازند اساسي كارهاي
براي را راه مسئله اين باشد ، داشته باطن به نسبت بيشتري
جوان نتيجه در و ميگذارد باز رياكارند و دروغگو كه آنان
.ميگيرد قرار پدر چهره برابر در طغيان حالت يك در همواره
احتياج كه را كسي استقلال به نياز و آزادي شما كه وقتي
او بگيريد ، دارد خود اثبات به نياز و دارد هويت ابراز به
.ميشود بيمصرف و بيخود فردي به تبديل
مهدوي بيتا:از گفتوگو
|
|