گفتاردرماني همايش سومين در
گفتار" به 3500 ايران
:شد اعلام
دارد نياز" درمان
گردشگري جاذبههاي
سرسبزدر روستايي ابيانه ،
ايران
...كوير دل
چاپ موءسسه از جديد كتاب چهار
خارجه امور وزارت انتشارات و
شد منتشر
چيست؟ معيار
مهدي حضرت ميلاد سالروز در
دانشآموزان ادبي همايش
(عج)
برگزار بوشهر در كشور برگزيده
ميشود
آزمون در نفر هزار شركت 25
درتهران تحصيلي پيشرفت علمي
گفتاردرماني همايش سومين در
گفتار" به 3500 ايران
:شد اعلام
دارد نياز" درمان
همت به گفتاردرماني دانشجويي علمي همايش سومين
گشايش تهران در ديروز صبح تهران پزشكي علوم دانشگاه
.يافت
دانشكده درماني گفتار گروه مدير خاموشي سيدحسن
در همايش اين در پزشكيتهران علوم دانشگاه توانبخشي
رشته گفت خبر مركزي واحد خبرنگار با گفتوگو
حاضر حال در و است شده تاسيس سال 1352 از گفتاردرماني
تربيت به سمنان و مشهد اصفهان ، تهران ، در دانشكده شش
كودكان علاوهبر گفت وي دارند اشتغال درماني گفتار
به نياز كه لكنتزبان داراي يا و كمشنوا ناشنوا ،
سكته دچار عللي به كه كساني دارندكليه گفتاردرماني
نيزبايستي ميكنند پيدا گفتاري اختلال و ميشوند مغزي
حال در گفت خاموشي.كنند مراجعه درمانها گفتار به
نسبت كه هستند فعال كشور در گفتاردرمان نفر حاضر 500
پانصد و هزار سه از بيش به نياز هنوز كشور جمعيت به
نيزدراين عشايري دكتر.داريم زمينه اين در متخصص نفر
منطقه مغزكودكان در كه آنجا از گفت علمي همايش
آسيبهاي جهت همين به نيافته هنوزگسترش زبان فراگيري
دهد قرارمي خطر معرض بيشتردر را كودكان فراگيري مغزي
باشد دوزبانه كودكي چنانچه:گفت چنين هم وي
آسيب بيشتر اول زبان بهعنوان مادري فراگيريزبان
اين در تا كرد توصيه والدين به عشايري دكتر.ميبيند
رفع درصدد بهدبستان رفتن از پيش و بوده دقيق زمينه
.برآيند كودكان گفتاري مشكلات
ايران گردشگري جاذبههاي
...كوير دل سرسبزدر روستايي ابيانه ،
همچنين و گذشته عمرم از سده نيم از بيش اينكه بهرغم
از قبل تا متاسفانه دارم ، اشتغال معماري و طراحي به
اينكه تا نداشتم ، ديداري ابيانه از قبل ، سال عاشوراي
.داد دست فرصت اين
گرفته قرار نطنز به كاشان راه در "ابيانه" روستاي
كاهگل نماهاي با دره و كوه دامنه در روستايي است ،
سفيد ، طاقيهاي زير با طلايي زرد "ندرتا قرمز ،
كه چوبي زيباي بالكنهاي و راهراه مشبك ، پنجرههاي
دور گذشتههاي از جلوههايي ميشود ، ديده آن در هرچه
.دارد
و ميپيوندند هم به مواج همانندجويبارهاي كوچهها
درخت باغچه ، ميدانگاه ، خانه ، كنار از روان و صميمي
يك سقف يا و هشتي طاقنما ، يك زير خانه ، سقف كهنسال ،
كليت در نيز گذرها اين كه بهگونهاي ميگذرند ، اطاق
مسير در و ميرسد بهنظر بزرگتر خانه يك همانند خود ،
.ميكند ايجاد بيمانندي فضاي و بصري تنوع حركت ،
گلي ، ديوارهاي ابعاد معماري ، بافت فرم ، به باتوجه
احساس و تصوير بهدرستي خانهها پنجرهها ، و وروديها
خود ، زمان در و ميبخشند تجسم را پناهگاه و آشيانه يك
.داشتهاند منطقي عملكرد و مطلوب ارتباط محيط با
و آرامبخش نور با سرما ، در گرما و گرما ، در خنك
و گرم عكس ، قاب همچون بنا ، بهخارج ديدگاههايي
.دلپذير
جاودانگي و حيات انساني ، فضاهاي اين به كه آنچه
.آنهاست در زندگي و ايام گذر از آنها حفظ ميبخشد ،
دارد خود زادبوم به مردمان اين دلبستگي از نشان اين ،
آن بومي ساكنان ميبخشد ، روح فضا اين به آنچه و
عادات بيشمار ، قرون و اعصار گذر بهرغم كه ميباشند
تن بر همواره و كرده حفظ را خود رنگي لباسهاي و
.محرم ماه در حتي ميكنند ،
گل با ميباشد ، دامن و لباس روسري ، شامل لباسها اين
ويژگي كه جاندار و زنده رنگهاي در منقوش بوتههاي و
.ميدهد فضاها اين به خاصي
روي شهر به "غالبا روستا ، اين جوانهاي متاسفانه
اكنون زمان ، گذر ضربآهنگ ميرسد بهنظر و آوردهاند
سالخوردگان ، فوت با چهبسا و شده گذشته از محسوستر
.برود ازميان غني و عظيم مجموعه اين
البته روستا ، اين در فرهنگي ميراث سازمان حضور و وجود
اين حفظ اما ميشود ، ديده بيرمق ، و كمرنگ بهصورت
آن در كه دارد ملي اراده و عزم به نياز غني ، مجموعه
تبديل بينظير توريستي شهر يك به را آن ميتوان صورت ،
سازمان توسط ديوار يك و طاق دو تعمير با زيرا.كرد
اين حفظ محدود ، اعتبار و بودجه با فرهنگي ميراث
اقتصادي عملكرد ايجاد با فقط و نخواهدشد ميسر مجموعه
و بديع روستاي اين ميتوان مجموعه ، اين در زندگي و
.كرد حفظ را خيالانگيز
ميبايست نخست مرحله در هدف ، اين به نيل براي
با سپس و آيد بهعمل مجموعه از تفصيلي نقشهبرداري
و جديد ساختمانهاي شهرسازي ، جامع طرح يك طراحي
آن ، بهجاي و كرده تخريب را كمارزشتر قديمي بناهاي
و تفريحي فضاهاي ساير و رستوران هتل ، ميدانگاه ،
در ميبايست نيز ساختوسازها اين.كرد ايجاد خدماتي
با هماهنگ و متناسب و روستا بومي روابط فضاي و قالب
و اصلاح نيز ، موجود بناهاي داخل و شود ايجاد آن
آناسكان در بومي ساكنان و توريستها تا شود نوسازي
براي و درشكه و اسب نيزاز آمد و رفت براي و يابند
.شود استفاده...و فانوس از هم معابر روشنايي
نو ايدههاي بايد روستا ، مرمت و وساز ساخت در همچنين
مجموعه ، اين به دسترسي براي و رود بهكار نيز بكر و
.شود احداث هم...و فرودگاه جاده ،
يك توسط را موجود وضع ابتدا بايد دولت ترتيب ، اين به
و ايده يك و كرده تحليل و تجزيه و بررسي كارشناس گروه
و حقوقي نظامات سازها ، و ساخت جهت اوليه برنامه
و فضاها كاربري براي لازم فني ضوابط همراه به اجرايي
اجرايي كامل طرح يك كلي بهطور و بناها تغيير و تبديل
يك ، در سرمايهگذاري جهت را آن و كرده تهيه اقتصادي
خارجي و داخلي سرمايهگذاران به مرحله سه يا دو
انگيزه ايجاد براي همچنين و نمايد پيشنهاد
ساله تا 30 بهرهبرداري 20 امكان و سرمايهگذاري
براي را كافي تعهد و تضمين مجموعه ، از سرمايهگذار
.دهد ارائه سرمايه حفظ
و ماندگار مكان يك به ابيانه روستاي بدينترتيب ،
منبع حتي و خواهدشد تبديل بسيار جاذبههاي با توريستي
.خواهدرفت بهشمار نيز كشور براي مناسبي ارزي درآمد
مشاور نعمت
چاپ موءسسه از جديد كتاب چهار
امورخارجه وزارت انتشارات و
شد منتشر
با و امورخارجه وزارت انتشارات و چاپ موءسسه ازسوي
اين بينالمللي و سياسي مطالعات دفتر همكاري
سياسي مختلف حوزههاي در جديد كتاب چهار وزارتخانه
.شد منتشر خارجي
:است زير قرار به كتابها اين مشخصات گزارش اين براساس
و كشورها مباحث از مجموعه هفتادوهفتمين) قزاقستان *
صالح:تنظيم و گردآوري /(بينالمللي سازمانهاي
196/جلد هزار سه:تعداد /اول 1376 چاپ /ابوالحسني
اوضاع حاضر ، كتاب در -ريال 6200/وزيري صفحه
-اجتماعي اوضاع انساني ، و اقليمي طبيعي ، جغرافيايي
اقتصادي ، اوضاع گروهي ، رسانههاي آموزشي ، و فرهنگي
بويژه و خارجي روابط سياسي ، و اداري حكومت ، سازمانهاي
تشريح علمي شيوهاي با ايران اسلامي جمهوري با روابط
سياسي مباحث به برايعلاقهمندان كتاب اين.است شده
.است مفيد دانشجويان همچنين و عمومي
و كشورها مباحث از مجموعه نودودومين) شيلي *
عبدالرحيم:تنظيم و گردآوري /(بينالمللي سازمانهاي
109/جلد هزار سه:تعداد /اول ، 1377 چاپ /ساداتيفر
شيوه به نيز ، كتاب اين در -ريال 3500/وزيري صفحه ،
كشور مختلف ويژگيهاي با ،(قزاقستان) گفته پيش كتاب
.ميشويم آشنا شيلي
سدههاي پايان تا آغاز از) غرب سياسي فلسفه تاريخ *
:تعداد /اول ، 1376 چاپ /عالم عبدالرحمن:تاليف /(ميانه
بررسي -تومان هزار /وزيري صفحه ، 344/جلد هزار دو
شده طرحريزي كتاب دو براي غرب ، سياسي فلسفه تاريخ
تا باستان يونان از سياسي فلسفه حاضر ، كتاب در و است
كتاب در است قرار و ميشود بررسي ميانه سدههاي پايان
تا ماكياولي) بيستم سده تا ميانه سدههاي از دوم ،
به و علمي اصول براساس كتاب ، .شود بررسي (ماركس
رشتههاي دانشجويان براي و شده تنظيم خواندني شيوهاي
.است مفيد علاقهمند افراد نيز و سياسي علوم مختلف
/بينالمللي مسلحانه مخاصمات در زيست محيط از حفاظت *
هزار دو تعداد /اول ، 1376 چاپ /اصل بختياري فريبرز
و قواعد كتاب اين -ريال 5600/صفحه ، وزيري 170/جلد
زمينه در بينالملل قرارداديحقوق و عرفي مقررات
قرار بررسي چهارفصلمورد در را زيست محيط از حفاظت
حقوق:است قرار اين از چهارگانه فصول عناوين.ميدهد
بينالملل حقوق -زيست محيط از حفاظت بينالملل
محيط حفاظت بينالملل حقوق رابطه -مسلحانه مخاصمات
محيط و فارس خليج جنگ و مسلحانه مخاصمات حقوق و زيست
.زيست
چيست؟ معيار
رشد تربيتي آموزشي ، فيلمهاي بينالمللي جشنواره از گزارشي
( پاياني بخش )
باعث بتواند شايد رشد بينالمللي جشنوارههاي برگزاري
آموزشي موضوعهاي انتخاب به ايراني فيلمسازان تشويق
روي پيش را جديدي ديدگاههاي و شود فيلمهايشان در
;دهد قرار پرورش و آموزش برنامهريزان و دستاندركاران
نحوه جشنوارهها ، اين برگزاري در نكته مهمترين ولي
انتخاب معيارهاي مهمترين كه اين.است فيلمها انتخاب
است؟ زيادي اهميت آياداراي جشنوارهچيست فيلمهاي
اعضاي توسط امسال كه معيارهايي و ملاكها از برخي
شد ، اعلام هشتم و بيست جشنواره فيلمهاي انتخاب كميته
جشنواره اين فيلمهاي انتخاب و ارزشيابي براي چندان
فيلمها انتخاب كميته اعضاي.نبود مناسب قديمي ، و مهم
خود معيارهاي و ملاكها ميبايست جشنوارهها اين در
استفاده.كنند اولويتبندي فيلم يك انتخاب براي را
روحيه ايجاد يا و رنگ و نور موسيقي ، تصوير ، از صحيح
آوردهاي دست به توجه مخاطب ، در خاطر انبساط و نشاط
اولويت ديگري به نسبت يك كدام...و اسلامي انقلاب
"اصلا ملاكها اين از برخي است ممكن بهعلاوهدارد
فيلم ، پيام و محتوا شايدنباشد آموزشي فيلمهاي مناسب
ممكن.باشد آن ارزشگذاري براي معيار و عامل مهمترين
همه كه شود ساخته ماهرانه چنان آن فيلمي است
صداگذاري ، تصويربرداري ، مانند فيلمسازي تكنيكهاي
عمل در ولي ;باشد شده رعايت آن در.. و نورپردازي
نميتواند فيلم آن نتيجه ، درباشد نداشته پيامي
.باشد رشد تربيتي و آموزشي فيلمهاي جشنواره مناسب
تاكيد آن بر آموزشي تكنولوژي كه موضوعهايي از يكي
بيشترين عبارتي به و اطلاعات بيشترين انتقال دارد ،
بنابراين ، .است فراگيران به ممكن زمان كمترين در پيام
كرد استفاده رسانهاي از ميتوان شرايط ، به توجه با
از استفاده در.دهد انجام مطلوب نحو به را كار اين كه
جشنواره ، فيلمهاي گزينش در عبارتي به و فيلم رسانه
اكثر در "تقريبا.شود گرفته نظر در مطلب اين بايد
صحنههايي تكرار و شدن طولاني ايراني ، شاهد فيلمهاي
نميزند ، فيلم به لطمهاي تنها نه آنها حذف كه هستيم
.شد خواهد نيز فيلم كيفيت ارتقاي باعث بلكه
در ميتواند نيز پيام انتقال در فيلمساز تواناييهاي
به كه فيلمهايي از بسياري پيام امسال شود ، گرفته نظر
و مهارت بنابراين.بود آشكار كمتر شد ، گذاشته نمايش
ممكن چوناست مهم پيام انتقال در فيلمساز توانايي
در پيام اين ولي باشد ، داشته خوبي پيام فيلم ، يك است
.باشد ناپيدا و گم فيلم تكنيكي ضعف
جشنوارهها اين با ارتباط در كه ديگري طرفي ، موضوع از
اين براي كه است اهدافي ميآيد ، نظر به مهم
قبيل اين براي كه هدفهايي.ميشود تعيين جشنوارهها
مشخص و دقيق "كاملا بايد ميشود ، تعيين جشنوارهها
بايد نيز جشنواره در شركتكنندگان همه طرفي از.باشد
در كه فيلمسازاني يعني.شوند آگاه آن اهداف از قبل از
براساس را خود فيلمهاي بايد ميكنند ، شركت جشنواره
صورت ، هر بهكنند توليد جشنواره دقيق و مشخص اهداف
كاري رشد ، تربيتي آموزشي ، فيلمهاي جشنواره برگزاري
رشته شدن شناخته باعث شايد حتي و است مهم و ارزنده
ميان در رشته اين افتادن جا و آموزشي تكنولوژي
.شود نيز كشور تربيت و تعليم نظام دستاندركاران
در را كاربرد بيشترين آموزش ، در تصوير از استفاده
اين برگزاري و دارد يادگيري و ياددهي فرايند
از استفاده نگرش ايجاد باعث ميتواند جشنوارهها
وكارشناسان مديران و معلمان ميان در آموزش در تصوير
استفاده ويژگيهاي درباره نوروزي دكتر.شود آموزش امر
با يادگيري اساسي مبناي":ميگويد آموزش در تصوير از
در.است انسان مختلف حواس شده ، انجام تحقيقات به توجه
يا رفتار تغيير موجب كه حسي ، مهمترين ميان اين
حس بويژه مختلف حواس.است بينايي حس ميشود ، يادگيري
را حس كه چه آن و ميشود بيشتر درك باعث بينايي
موءثر ميتواند نيز بينايي حس طريق از و برميانگيزد
ميكند ، فراهم را شناخت مبناي هنر.است هنر باشد ،
نوروزي دكتر".است آموزشي فيلمهاي اساس كه مبنايي
هنر با آموزشي فيلم اگر بنابراين ، ":ميافزايد
بسيار اثر ميتواند باشد ، غني فرهنگي گوياي و درآميزد
هنر اگر.است فرهنگ از بخشي هنر چون باشد ، داشته مهمي
ادراك تصوير اين نباشد ، موجود تصوير در والا و ارزنده
ادراك اگر و نميآورد وجود به ذهن در را مناسبي
".برويم اشتباه را راه است ، ممكن نيايد ، وجود به مناسبي
مهدي حضرت ميلاد سالروز در
دانشآموزان ادبي همايش
(عج)
برگزار بوشهر در كشور برگزيده
ميشود
ادبي همايش نيمهشعبان ، ميمنت به:فرهنگي علمي گروه
تا 16 از 14 پسر برگزيده دانشآموز شركت 300 با
.ميشود برگزار بوشهر در آذرماه
و شعر رشتههاي در دانشآموزان سراسري ، همايش اين در
نقش زمينه در را خود هنري دستاوردهاي داستاننويسي ،
و الهي ارزشهاي تداوم و حفظ در عليهمالسلام اهلبيت
حضرت غيبت دوران در مسلمانان وظيفه اسلام ، مبين دين
.كرد خواهند عرضه (عج)مهدي
هدف پرورش ، و آموزش وزارت پرورشي معاونت عمومي روابط
مناسب بستر و زمينه ايجاد را همايش اين برگزاري از
هدايت و دانشآموزان استعدادهاي شكوفايي و رشد براي
معرفت تعميق معنوي ، مضامين سمت به آنان ادبي آثار
از استفاده همچنين و (ع)اهلبيت به جامعه آيندهسازان
كشور صاحبنام نويسندگان و شاعران تجربيات و نظرات
.كرد عنوان
از دانشآموزي ، سهروزه همايش در گزارش ، اين اساس بر
رشته در پنجنفر و شعر رشته در نفر پنج استان هر
.داشت خواهند حضور داستاننويسي
هر نويسندگان و شاعران كانون را دانشآموزان اين آثار
معرفي كشوري مرحله به ورود براي و انتخاب استان
.ميكند
پرورشي معاونت هنري و فرهنگي كل اداره را همايش اين
و آموزش كل اداره همكاري با پرورش و آموزش وزارت
.ميكنند برگزار بوشهر استان پرورش
آزمون در نفر هزار شركت 25
درتهران تحصيلي پيشرفت علمي
عمومي آموزشي معاونت شاخه همت به:فرهنگي علمي گروه
مرحله اولين تهران ، منطقه 6 مدارس مديران همكاري با و
آشنايي و علمي سطح ارتقاء هدف با علمي آزمون
.شد برگزار چهارگزينهاي آزمونهاي با دانشآموزان
بهمنظور كه آزمون ، اين در ما ، خبرنگار گزارش به
كيفيت كنترل مدارس ، و دانشآموزان تحصيلي وضعيت بررسي
و مربوطه آموزشي نمودارهاي و كارنامه ارائه و آموزشي
پذيرفت ، انجام آموزشي ، ضعف و قوت نكات به پيبردن
و چهارم پايههاي دانشآموزان از نفر هزار قريب 25
تهران منطقه 6 راهنمايي سوم تا اول و ابتدايي پنجم
.كردند شركت
|