مجوز دريافت براي مهدكودكها
دارند فرصت امسال پايان تا
كاركنان با مديران ارتباط
باشد؟ چگونه بايد
و شكنجه قتل ، :آلمان قلم انجمن
نويسندگان تعقيب
در همچنان روزنامهنگاران و
دارد ادامه جهان
مجوز دريافت براي مهدكودكها
دارند فرصت امسال پايان تا
تاپايان مجوز فاقد كودك مهدهاي تمامي:اجتماعي گروه
سازمانبهزيستي از مجوز دريافت به نسبت دارند فرصت امسال
.كنند اقدام
:افزود اينمطلب بيان ديروزبا اللهياري عباسعلي دكتر
برخورد نكنند مجوزاقدام دريافت به نسبت كه مهدهايي با
شامل طرح اين براينكه تاكيد با وي.شد قانونيخواهد
:گفت ميشود غيردولتي دولتيو از اعم كودك مهدهاي تمامي
كودك مهدهاي تشكيل به مراكزقدام از بسياري حاضر حال در
و هستند مجوزقانوني فاقد آنها تمامي كردهانداما
.نيست بهزيستي تاييدسازمان مورد "الزاما آنان برنامههاي
بين اخير مناقشه به اشاره با همچنين اللهياري دكتر
اداره مورد در بهزيستي سازمان و وپرورش آموزش وزارت
مراكز به آموزشي ازنگرش ناشي بحث اين:گفت كودك مهدهاي
بهرهمندي مشتاق همواره ما:افزود وي.است دبستاني پيش
هستيم پروش و همچونآموزش نهادهايي تخصصي كمكهاي از
بر آن اساس كه درمهدكودك تفكرآموزشي اماحاكميت
پاسخ سال زير 7 كودكان نيازهاي همه به است ، معلممحوري
.نميدهد
كاركنان با مديران ارتباط
باشد؟ چگونه بايد
حفظ و ايجاد دارد مدير يك كه نقشهايي مهمترين از يكي *
اخذ كاركنان از را اطلاعات كه آدابي ;است كاري محيط آداب
بازنگهدارد را ارتباطي خطوط و نمايد
بودند مشتاق مديريت آغاز از قبل مديران از بسياري:اشاره
عظيمتر پندارهاي بر تا يابند راه مديريتي موقعيتهاي به
.واگذارند ديگران به را روزمره و عادي كارهاي كنندو تمركز
ميبينند اينكه از اغلب جوان مديران حاضر زمان در
.ميشوند متعجب است جزئيات به زياد توجه شامل موءثر مديريت
ندارند آگاهي روزمره وظايف به توجه لزوم از مديران وقتي
از اغلب سازمان قائلند ، پاييني اولويت وظايف اين براي يا
.ميبرد رنج زيادي عصبي فشارهاي و روحي مسائل
يعني چيست؟ "عادي وظايف" و "جزئيات به توجه" از منظور
است ايدهاي "آداب" اصطلاح.ارتباطي آداب اجراي و ايجاد
.مشخص عوامل و هدفها با پيشبيني قابل وقايع از حاكي
يك و زند پيوند هم به را اداره يك ميتواند ارتباطي آداب
عنوان ادامه در كه آنچه.پيشبرد جلو به را سازمان
.ميباشد كار محيط مهم آداب از نمونههايي ميگردد ،
شخصي گفتوگوهاي
جا به مديران گاهي چند هراز بايد كه مهمي آداب از يكي
آنان مستقيم سرپرستان و كاركنان بين شخصي گفتوگوي آورند
نيازهاي با گفتوگوها تعدادتكرار است بهتر.ميباشد
اين ايدهآل ، حالت در اما باشد ، داشته ارتباط كاركنان
.گيرد صورت يكبار ماهي حداقل ميبايست گفتوگوها
ميدهد را امكان اين كاركنان به مقرر و منظم گفتوگوهاي
خود نزد روز چند براي را پريشانكننده موضوعات كه
و دادن صورت سرو به دهند اجازه مديران به و نگاهدارند
كاركنان ازدحام از امر اين.بپردازند خود وقت از استفاده
پرسيدن ، را سوءالي زور به در سعي يا و مدير دفتر اطراف
را حالت اين مديران در است ممكن اين.ميكند جلوگيري
نهايت در.ندارند كردن فكر براي فرصتي كه آورد بوجود
گفتوگوهاي.ميكند دلسرد تماس برقراري از را كاركنان
كه ميسازد فراهم مديران براي نيز را امكان اين شخصي
و كاري برنامه يك با را پيشرفت و كنند ارشاد را كاركنان
اين به است بهتر.نمايند دنبال متداول گرفتن بازخورد
داده سنديت پروندهاي در مختصر يادداشتهاي با ملاقاتها
پيوستگي بعدي ملاقات تا ملاقات يك از اينصورت در كه شود
سالانه ارزيابي در ميشود توصيه مدير هر به.دارد وجود
وگوهاي گفت داشتن با كه مديراني باشد ، حذر بر هيجان از
كاركنان سوي از صدا و سر بيشترين با اغلب بيتوجهند منظم
توليد به را سرسخت فرد است ممكن غير و دارند شكايت
.واداشت
ميافتد ، تاخير به گهگاه كه شخصي گفتوگوي برنامه داشتن
.نميدهد بدست را امتيازي ميماند بيمقصود يا و شود لغو
برنامهريزيهاي برخي با توام بايد شخصي گفتوگوهاي
جهت موضوعات نگاهداشتن به كه كاركناني ;باشد كاركنان
دلگرم برنامه در وضعيت گزارش ارائه و جلسات در آن اظهار
مرور با بايد سرپرستان ترتيب همين به.شدهاند
را خود كاركنان برنامهكاري قبلي ، گفتوگوي يادداشتهاي
صادقانه بايد وگوها گفت اين مهمتر ، همه ازسازند آماده
.نشود لغو الامكان حتي و گيرد صورت
سازمان مختلف قسمتهاي سركشي
اشخاص مشاهده" و "اطراف به رفتن بوسيله مديريت" عمل
چند هراز ميبايست كه است ديگري رسم "كار انجام درحين
به اينطور است ممكن امر اين ابتدا ، درپذيرد انجام گاهي
برخلاف رسمي غير بهطور كاركنان بين در گردش كه رسد نظر
ميداند ، مدير هر كه همانطور البته.است مرسوم و معمول
با ملاقات براي عادي بطور اطراف در زدن قدم و برخاستن
است ساده بسيار.ميباشد بسياري انضباط مستلزم كاركنان
كار دفتر در را خود و شود غرق روزانه كارهاي در انسان كه
بيرون خود دفتر از كه مديراني اكثركند حبس روزها براي
جلسه يك در حضور يا خود رئيس ديدن براي "معمولا ميآيند
.ميافتند راه به
پرمعنا ، شيوهاي با كاركنان كاري محيطهاي به ورود براي
كند سعي و بريزد جدول يك در طرحي آن براي بايد مدير يك
اجبار يك عنوان به اطراف به زدن قدم اگركند عمل را آن
.نگيرد انجام دارد احتمال نشود ، عملي
كرد ، بندي اولويت را كاركنان با شده سپري زمان مدير وقتي
موفقيت براي كاركنان كه ميكند ايجاد را حالت اين
يك ايجاد در پيام اين.هستند حساس و ارزشمند مهم ، سازمان
.دارد اهميت موفق مديريت
گروهي ملاقاتهاي
جا به گروهي ملاقاتهاي يكبار ماه سه يا ماهانه بايد
وضعيت جلسات مديران ، جلسات شامل ميتواند و شود آورده
ملاقاتها اينباشد كاركنان كل جلسات و كيفيت بهبود
را گروهي كار و مشترك مسئوليت و ميسازد ، را اداره فرهنگ
اشاعه شرايط آداب ، اين اداره ، يك درميبخشد بهبود
.ميسازد فراهم را كاركنان به دادن اختيار و نظرات
طي يا دارند را ملاقاتها اين ندرت به كه سازمانهايي در
منش و فرهنگ ميكنند ، لغو را آنها لحظهاي اعلان يك
كارمندمشكل يك توسط به گاهي) نفوذ ذي شخص هر توسط رفتاري
.ميافتد جا (ساز
پيشبيني و برنامهريزي مستلزم گروهي ملاقاتهاي
شده افزوده چهرههاي بعضي اما ميباشد ، شخصي گفتوگوهاي
.بيافزايند آنها اثربخشي بر ميتوانند گروهي ملاقاتهاي بر
وجود شده تعيين پيش از كار دستور يك بايستي اينجا در
براي كه مديراني.شود اخذ بايستي اطلاعات و باشد داشته
نظر در را زماني آينده كاري برنامه از كاركنان آگاهي
كه دهند مي ميكنندنشان طلب را بيشتري مباحث و ميگيرند
اين از خلاصهاي.ميباشد مهم كاركنان نظرات و وقت
در كه متمايلي كاركنان با ارتباط براي اغلب ملاقاتها
.باشد مفيد ميتواند نداشتند حضور جلسه
اين جو و مكان جلسات ، صورت و كاري دستورات از فراي
فكر به مديران است بهتراست اهميت حائز بسيار ملاقاتها
كردن آماده.باشند غذا مقداري آوردن يا چاي و قهوه تهيه
به اينكه براي است موءثري بسيار راه پذيرايي اسباب
كارهاي خاطر به هستند ارزشمند آنها شود يادآور كاركنان
جلسات مكانهاي سازي آماده.ميدهند انجام كه متعددي سخت
را كسلكننده كاري به شبيه احساسي غذا درباره نگراني و
متواضعانه ، خدمات اين ارائه با اما ميدهد ، مدير به
را مهمي بسيار پيام وظيفهاي ، الگوهاي عنوان به مديران
نه و حقير بسيار نه شغلي هيچ:ميكنند ابلاغ كاركنان به
.دهند انجام را آن كه مديران براي حتي ميباشد پست بسيار
استراتژيك برنامهريزي
عنوان به را استراتژيك برنامهريزي سازمانها از تعدادي
درهاي پشت در كه كاري برنامه يك ايجاد جهت حربه آخرين
در ميدانند ميشوند ، اداره اجرايي مديران توسط بسته
بصورت بايد و ميتواند استراتژيك برنامهريزي كه حالي
بايد و شود انجام سازماني واحد كوچكترين در مكمل بخش
.باشد كارمند هر براي آشنايي ابزاركار
با بايد است پيش در كه سالي برنامه تدوين براي
به كه بخواهيم آنها از اداره كاركنان تمام به بخشنامهاي
واقعي الاجلهاي ضرب با پروژهها انجام براي راههايي طرح
با و تفصيل به كه ليستهايي اين ، بر علاوه.بپردازند
بايد است فرعي وظايف شامل اغلب و شدهاند تهيه جزئيات
برنامه بايد شد انجام كار اين اينكه از بعد شود تهيه
گيرد قرار رنگي و بزرگ نمودار يك روي سال استراتژيك
داد ، نمايش برجسته بصورت اداره در را آن بتوان كه بطوري
را علائم بعضي ميتوان ميرسد اتمام به كار هر كه هنگامي
است بهتر.باشد كار انجام نشانه تا گذاشت نمودار روي
داشته نظر در را كوچكي جشن كار هر انجام براي مديران
كردند تلاش سخت كار ، اتمام براي كه كاركناني تا باشند
جشن اگر ديگر آداب تمام همانند.گيرند قرار شناسايي مورد
عمل يك صورت به بايد شود ، گرفته پروژه يك براي كار انجام
به كاركنان كليه تا شود برقرار پروژهها همه براي استوار
.گيرند قرار شناسايي مورد منصفانهاي نحو
سالانه عملكرد ارزيابيهاي
يك عنوان به سالانه ارزيابي به بايد سال هر پايان در
يك سخت كار خاطر به تشكر ابراز جهت مديران براي مهم فرصت
سال پايان ارزيابيهاي.شود نگريسته گذشته سال طي كارمند
ارزيابيهاي كه حالي در ميشود كاركنان همه به مربوط
به فرايند دو هر البته.ميشد كارمند يك شامل فقط پيشين
اهداف ميشوند باعث و دارند را خود مثبت كاركرد مرور
برنامههاي و ماموريت با نزديك پيوندي كارمند هر فردي
.باشد داشته مجموعه يك عنوان به اداره
تعيين را مدت بلند اهداف كه باشد خوب اداره يك براي اگر
براي كار اين انجام كند ، گيري اندازه را ونتايج نمايد
دوره يك سال.باشد مفيد ميتواند نحو همين به نيز اشخاص
فرايند با مطلوبي نحو به ميتواند و است مفيد بسيار
ايجاد محض به.شود مرتبط سالانه استراتژيك برنامهريزي
برنامه اجزاء اجراي جهت اشخاص به ميتوان سازمان ، برنامه
.نمود اختيار تفويض
را پيشرفت ميتوان كاركنان ، عادي گفتوگوهاي خلال در
پايان در.شناخت را سازمان منابع نيازهاي و كرد نظاره
كارهاي ثبت براي عالي فرصتي ميتوانند ارزيابيها سال
فراهم شده آموخته درسهاي از يادداشتبرداري و شده انجام
.آورند
آخر سخن
جانبه دو خدمت عبارت دو از يكي كارمند و مدير بين ارتباط
مورد اين در كه جالبي تشبيه.ميباشد متقابل وابستگي و
.محور و پره با كامل است چرخي كرد ذكر ميتوان
طوقه براي كه گرفت نظر در محور منزله به را مدير ميتوان
خارجي لبه كاركنان.ميسازد فراهم را "چرخشي نيروي" يك
اتصال".ميكند برخورد جاده به لاستيك" كه جايي هستند ،
فواصل در را محور كه ميدهد تشكيل را پره سري يك دو ، اين
از كه پرههايي اين.ميسازد متصل طوقه با دقيق مكاني
مقاله اين در كه است آدابي بيانگر ميشوند ، خارج محور
پرهها ، بدون.چرخ كردن كار براي است مكملي و شد بحث
.ندارد وجود جلو به حركت
فوريه 1998 انساني منابع مجله:منبع
:تلخيص و ترجمه
سمناني لاري بهروز
و شكنجه قتل ، :آلمان قلم انجمن
نويسندگان تعقيب
در همچنان وروزنامهنگاران
دارد ادامه جهان
اول ماه شش طي نويسندگان ، تعقيب مورد 657-اجتماعي گروه
ارائه با آلمان قلم انجمن.است رسيده ثبت به ميلادي سال
خبرنگاران و ناشران نويسندگان ، تعقيب:ميافزايد خبر اين
.دارد ادامه شدت به جهان سراسر در
مدت در يافت انتشار برلين شهر در كه گزارش اين براساس
شدند ربوده نويسنده رسيدند ، 18 قتل به نويسنده مذكور 31
قتل به زياد احتمال به كه شدند ربوده ديگر نويسنده و 22
.رسيدهاند
:ميافزايد گزارش اين از نقل به اسلامي جمهوري خبرگزاري
مورد نويسنده و خبرنگار ميلادي 69 سال نخست ماهه شش در
و 122 دستگير موقت طور به نفر گرفته ، 90 قرار حمله
.شدند محكوم حبس به ديگر نويسنده
تعقيب و شكنجه و قتل شده ثبت موارد تعداد گزارش بنابراين
در ميزان بالاترين گذشته سال همچون تركيه در نويسندگان
ميلادي 204 جاري سال نخست نيمه در.است كشورها ساير ميان
به تركيه در نويسندگان و خبرنگاران دستگيري و قتل مورد
قرار دوم رديف در مورد با 37 چين آن از پس و رسيده ثبت
.دارد
با 24 برابر نوامبر روز 15 در سال هر آلمان قلم انجمن
اذهان در را آنها خاطره (زندان در نويسندگان روز) آبان
.ميدارد زنده
|