|
|
بيستمين جشنهاي مناسبت به
نبرد (5) انقلاب پيروزي سالگرد ديكتاتوري با عنصر سه ذات در كه ايران اسلامي انقلاب مقدس هدف جمهوري آزادي ، استقلال ، - است مضمر نهضت اين بنيادين .است ملت به قدرت اعطاي و خودكامگي رفع ،-اسلامي و اجتماعي هدف كه بزرگ آرمان اين تحقق براي مردم و امام و برگزيدند را دموكراسي و جمهوريت هست ، نيز اسلام سياسي حكومت و قيممابي و ديكتاتوري بر بطلان خط هميشه براي .كشيدند نامشروع اليگارشيهاي و اقليتها و تعبيرها eهمه صراحت به خميني امام سال 1359 ، در را نظام سياسي سيستم درباره مختلف گرايشات و تفسيرها را اسلامي جمهوري ماهيت در مندرج حقيقت و ساخته روشن فرمايش اين كه جريدهاي متوليان اگر بدنيست).كردند بيان (كنند تامل نيز ميكنيم نقل آن از را امام حضرت ملت آراء به متكي درصد صد كه است حكومتي اسلامي ، حكومت" خود راي با كند احساس ايراني فرد هر كه شيوهاي به باشد ، (ش 10977 كيهان ، ) ".ميسازد را خود كشور و خود سرنوشت نظام بلكه نراندند ، را جائر سلطاني فقط مردم ، و امام نبود افراد يا فرد تغيير فقط مسئله.كردند خرد را سلطنت را امر اين امام.بود خودكامه سلطنت نظام تغيير بلكه اسلام.ندارد ديكتاتوري اسلام ، ":كردند توضيح بدينگونه ".است قوانين روي همهاش سياسي فقه و نظريات در عميق ريشهاي سياسي ديدگاه اين .داشت امام حكومت سرشت -ولايتفقيه -خود كلاسيك اثر در ايشان :نمودند ترسيم چنين را اسلامي نيست ، موجود حكومتهاي طرز از هيچيك اسلامي ، حكومت" مال باشد ، خودراي و "مستبد" دولت ، رئيس كه نيست استبدادي و دخل دلخواه به آن ، در و بگيرد بازي به را مردم جان و حاكم شرايط باب در همچنين (ص 52 فقيه ، ولايت) ".كند تصرف :داشتند اظهار مجري و زمامدار يا اسلامي از ناشي "مستقيما است ضروري زمامداري براي كه شرايطي" و عقل مثل عامه شرايط از پساست اسلامي حكومت طبيعت طرز -قانون 2 به علم -دارد1 وجود اساسي شرط دو تدبير ، (ص 58 فقيه ، ولايت) ".عدالت بدان ، (ره)خميني امام نگرش كيفيت و قانون اهميت درباره را خود كه آنها براي اما.گفتيم سخن پيشين يادداشتهاي در نيز را جستار اين ميدانند ، حضرت آن وصاياي ناصواب مفسر روشنگر مصلح آن با آنها فاصله تا ميكنيم نقل امام از .شود آشكار بيشتري صراحت با :ميگويند جمله از وليفقيه ، شرايط درباره امام علم زمامدار ، براي و است قانون حكومت اسلام ، حكومت چون" نداند ، را مطالب زمامدار ، اگر...است لازم قوانين ، به شكسته حكومت قدرت كند ، تقليد اگر چوننيست حكومت لايق اسلام قانون مجري و حاكم نميتواند نكند ، اگر ميشود ... فردا تا "باشد |
|