برگزاري اجرايي ستاد تشكيل
اصفهان در قرآن هفته
...شب تكليف ديگر بار
نظام ايثارگران آزمايشي كنكور
برگزار متوسطه جديد و قديم
ميشود
امور كل اداره نام تغيير
فارغالتحصيلان
عرصهء به دولتي عرصهء از
عمومي
رويكردهاي و راهبردها گردهمايي
در امروز فرهنگي ساماندهي
مييابد گشايش تهران
برگزاري اجرايي ستاد تشكيل
اصفهان در قرآن هفته
دوره چهاردهمين برگزاري منظور به :فرهنگي علمي گروه
ستاد قرآن ، هفته برنامههاي و دانشجويان قرآن مسابقات
.شد تشكيل اصفهان در هفته اين برگزاري اجرايي
اين تشكيل وظيفه دانشگاهي جهاد ما ، خبرنگار گزارش به
دانشگاهها ، در رهبري نمايندگي دفاتر كه را ستاد
عضويت آن در استان مراجع ساير و دانشجويي معاونتهاي
.دارد عهده به دارند ،
دولتي ، از اعم عالي ، آموزش واحد داراي 35 اصفهان استان
.است غيرانتفاعي و آزاد
...شب تكليف ديگر بار
و مسئولان دامنگير فقط نه تكليف ، تعيين در سردرگمي
بيشتر موج اين بلكه است ، آموزش امور پژوهشگران
است گرفته را فراگيرندگان والدين دامن همه از
ژرف براي تمرين جز هدفي ميشود تعيين كه تكليفي *
راه اين از چه اگر كند ، دنبال نميتواند يادگيري به دادن
پايداري كار ، انجام حسن مسئوليتپذيري ، دانشآموز
ميگيرد فرا نيز را ديگر چيزهاي بسياري و كار در
از هميشه آموزش ، عناصر از يكي مثابه به شب تكليف
آن برخي.است بوده آموزش حيطه در موضوعات بحثانگيزترين
بعضي و دانشآموزان در خلاقيت و بهتر يادگيري عامل را
در.ميدانند فراگيرنده وقت كننده زايل را تكليف ديگر
خاص نگرشهاي براساس نيز ويژهاي عملي تصميمات باره اين
آموزش ، اندركاران دست از عدهاي.ميشود گرفته تكليف به
و ;ميدهند مدارس كار برنامه از آن حذف به دستور
كلاس و مدرسه حيطه در فقط كه ميكنند وادار را دانشآموز
از آموزشي مسئولان از كساني.دهد انجام دادند ، كاري هر
نشرياتي مثال ، براي ;ميكنند استفاده ديگري تمهيدات
آنها محتواي كه ميكنند آماده "نوروزي پيكهاي" به موسوم
مسئولان.درسياند كتابهاي متن از شده برگرفته سئوالهاي
كه پرسشهايي به فقط فراگيرندگان ميدانند شايسته مذكور
.گويند پاسخ كردهاند ، تهيه آنان
و مسئولان دامنگير فقط نه تكليف ، درتعيين سردرگمي
همه از بيشتر موج اين بلكه است ، آموزش امور پژوهشگران
پيوسته والدين.است راگرفته فراگيرندگان والدين دامن
نالان و دلگير فرزندانشان تكاليف بودن زياد يا كم از
تكليف تعريف شد ، اشاره كه مطالبي به توجه با.بودهاند
مرتبط موارد ديگر و محدوديتها و مزايا هدفها ، بررسي شب ،
.ميرسد نظر به الزامي آن با
عاملي آموزش ، فرآيند پايدار عنصر يك مثابه به تكليف"
".است يادگيري تمرين براي
براساس ياددهي در كه است گفتني تكليف ، تعريف توجيه در
كلاس يك از ساعت هر براي معلم هر دارد وجود كه قواعدي
كه ميداند ملزم را وخود ميكند انتخاب را هدفهايي درس
فردي اگربرسد هدفها يا هدف آن به درسي ساعت پايان در
نيابد ، دست شده تعيين آموزشي هدف به آموزش فرآيند يك در
اين مراد.است نگرفته صورت آموزش كه گرفت نتيجه ميتوان
اتفاق يادگيري مشخص ، هدفي با درس هر پايان در كه است
جز را هدفي ميشود تعيين كه تكليفي بنابراين ، ميافتد
كند ، دنبال نميتواند يادگيري به دادن ژرفا براي تمرين
انجام حسن پذيري ، مسئوليت دانشآموز راه اين از چه اگر
نيز را ديگر چيزهاي بسياري و كار در پايداري كار ،
.فراميگيرد
شب تكليف از هدف
و درسي نيازهاي از بسياري خانه تكاليف يا شب تكاليف
فراگيرندگان براي آنها.ميكنند برآورده را غيردرسي
:آن در كه ميكنند ايجاد فرصتي
;بيفزايند خود دقت و سرعت بر و كنند تمرين را مهارتهايي -
كه را آنچه و دهند نشان موضوع به ژرف توجهي بخوانند ، -
;دهند ارائه چكيده شكل به فراگرفتهاند
محاسبهگر كارها دادن انجام در و بپذيرند مسئوليت -
;باشند
.گيرند انس زمان مديريت با -
بالا هدفهاي از يك هيچ كه است الزامي موضوع اين يادآوري
شده داده انجام تكاليف معلم مگر ، ;پيوست نخواهد تحقق به
عمل نتيجه از فوري بازخوردهاي و كند وارسي درستي به را
.دهد ارائه وي به فراگيرنده
شب تكاليف انواع
ولي است ، نامحدود خانه تكليف تعيين براي نياز مورد دامنه
.ميكند محدودتر را آن دامنه درس هدفهاي به توجه با معلم
امكانات از ميتوان را تكليف تعيين در عمل آزادي دامنه
آن صورت ، هر دركرد فرض كار واقعي شرايط تا كاغذ -مداد
دشواري يا مسئله اگر باشد ، مسئله يك حل بر ناظر بايد
است لازمنيست الزامي تكليف تعيين نباشد ، بين در خاصي
كافي آگاهي دهد ، انجام را تكليف فراگيرنده كه آن از پيش
گرفتن تحويل هنگام همچنين شود ، داده او به كار زمينه در
.شود ارائه نياز مورد توضيحات فراگيرنده به بايد تكليف ،
گرفتن پس و تكليف تعيين نگيرد ، انجام عمل اين اگر بيشك
شب تكليف از انواعي.بود خواهد معني فراگيرندهبي از آن
حل مسئله ، كردن تعريف مسئله ، دادن تشخيص:از عبارتند
پيشينه بازنگري گزارش ، نوشتن حلها ، راه ارزشيابي مسايل ،
... و كار دادن انجام روشهاي و
تكليف تعيين محدوديتهاي و فوايد
داده انجام انفرادي شكل به "معمولا تكاليف -فوايد1
;ميشوند
و خود به اتكا كه ميشوند داده انجام شرايطي تحت آنها -2
;است كار اساس استقلال
خود خاص سرعت با تا ميدهند فرصت آموزان دانش به آنها -3
;بروند پيش
معلمان سوي از كار كردن محول براي را زمينه آنها -4
.ميكنند ايجاد
:محدوديتها
انجام چگونگي آگاهي و كار دادن انجام بين بيشتري زمان -1
;هست كار
عوامل فراگيرنده دانش و مهارت جز تكليف دادن انجام در -2
;دخيلاند نيز ديگري
يا است خسته دانشآموز كه ميشود انجام زماني تكليف -3
;ندارد كردن كار براي اشتياقي
و كرده محدود را فراگيرنده آرامش و استراحت زمان آن -4
.ميبرد بين از يا
شب تكليف تعيين براي برنامهريزي
بهدقت دارند ، كه حساسيتي سبب به بايد شب تكاليف
در موفقيت كسب براي.شوند سازماندهي و برنامهريزي
كه مواردي به بايد خانه ، تكليف تعيين از بهينه بهرهگيري
:كرد توجه ميآيند ، زير در ترتيب به
;باشد درس اصلي بخش به مربوط تكليف -1
براي لازم دستورات و شود تعريف روشني به تكليف از هدف -2
;شود ارائه آن دادن انجام
;شود مشخص فراگيرنده براي عملكرد محدوده -3
ديگران ياري بدون كه شود تنظيم گونهاي به تكليف -4
;شود انجام
.شود داده تحويل معلم به شدن آماده از پس بايد تكليف -5
.دارد اعلام را نظرش كار بررسي از پس است موءظف نيز معلم
دشواري دچار ويژهاي تكليف دادن انجام در آموزي دانش اگر
براي را پيشين تكليف مشابه تكليف معلم است لازم شد ،
.گيرد نظر در فراگيرنده آينده كارهاي
نقطه از ريزي برنامه كه همانگونه است ، گفتني پايان در
نيز فراگيرنده نحوبراي همان به است ، مهم معلم نظر
از اگر است غيرمنطقي بنابراين ، ميباشد ، اهميت داراي
"حتما ميشود تعيين امروز كه تكليفي خواست فراگيرندگان
يا عصر براي او است ممكن زيرا كنند ، آماده بعد روز براي
آموزشي متخصصين بيشتر باشد ، داشته خاصي برنامه روز آن شب
كه شود تنظيم گونهاي به بايد تكليف كه دارند نظر اتفاق
.باشد آن دادن انجام فرصت
آقازاده محرم
نظام ايثارگران آزمايشي كنكور
برگزار متوسطه جديد و قديم
ميشود
متوسطه جديد و قديم نظام ايثارگران آزمايشي كنكور
.ميشود برگزار آينده سال ارديبهشتماه
اين برگزاري پرورش ، و آموزش وزارت عمومي روابط گزارش به
برگزاري نحوه با ايثارگران بيشتر آشنايي منظور به كنكور
براساس.است عالي آموزش موءسسات و دانشگاهها سراسري آزمون
شهدا ، يك درجه خانوادههاي جانبازان ، آزادگان ، گزارش ، اين
سه حداقل با رزمندگان نيز و ايثارگران همسران و فرزندان
گردانهاي اعضاي و نبرد جبهههاي در داوطلبانه حضور ماه
.كنند شركت آزمون اين در ميتوانند الزهرا و عاشورا
به تا دارند مهلت جاري ماه بهمن تا 29 شرايط واجدين
مناطق ، پرورش و آموزش ادارات ايثارگران امور ستادهاي
ايثارگران مدارس يا و كشور سراسر شهرستانهاي و نواحي
.كنند ثبتنام و مراجعه كشور
شرايط واجدين تمامي براي ثبتنام كه است توضيح به لازم
.است رايگان صورت به
امور كل اداره نام تغيير
فارغالتحصيلان
به كرد ، اعلام اطلاعيهاي طي عالي آموزش و فرهنگ وزارت
تاييد و وزارتخانه اين تشكيلات و بودجه دفتر پيشنهاد
امور كل اداره كشور ، استخدامي و اداري امور سازمان
امور اداره به عالي آموزش و فرهنگ وزارت فارغالتحصيلان
.يافت تغييرنام دانشآموختگان
عرصهء به دولتي عرصهء از
عمومي
در نوين ديدگاههاي و فرهنگي تهاجم فرهنگ ،
پاياني بخش - فرهنگي ارتباطات
سياسي علوم كارشناس پدرام ، مسعود دكتر با گفتگو
;اشاره
گردهمايي برپايي زمان رسيدن فرا با همزمان ديروز
كه تهران در فرهنگي ساماندهي رويكردهاي و راهبردها
ارشاد و فرهنگ وزارت توسط ماه بهمن و 27 روزهاي 26
نخست بخش ميشود ، برگزار بودجه و برنامه سازمان اسلامي ،
.خوانديد را پدرام مسعود دكتر با همشهري خبرنگار گفتگوي
حوزه در ديگري مباحث گفتگو ، اين پاياني بخش در امروز ،
.است گرفته قرار بررسي مورد فرهنگي ارتباطات و فرهنگ
زمينه در برنامهريزيهايي كشور مسئولان كه است سالها
اين "ظاهرا ولي دادهاند ، صورت فرهنگي مسائل
همبستگي و پيوند و نبوده جانبه همه برنامهريزيها
از و نداشته نظر در را فرهنگي امور مختلف جنبههاي
چيست؟ باره اين در شما نظر.است نبوده برخوردار جامعيت
كرديد مطرح كه موضوعي اين از مقداري و است شما با حق -
.برميگردد مديريت ضعف به هم مقداري و سنتي برخورد به
كاملي اطلاعات كه است اين فرهنگي ، امور در مسئله مهمترين
داريم ، باور را جوان اگر گفتم ، كه طوري همان.باشيم داشته
در ميكنم تصور.باشيم داشته هم شناخت او درباره بايد
كافي اطلاعات داشتن اول ، مسئله فرهنگي برنامهريزيهاي
.نميرسد سيستم به كافي اطلاعات اين حاضر حال در ، ولي است
عناصري يا نميپذيرد را اطلاعات اين خودش سيستم يا حالا
اين حال ، هر بهدارند مشكل ميكنند ، جمع را اطلاعات كه
جوانان از اصيل باور نتيجه در و نميرسد كافي اطلاعات
خيلي جنبههايي ، روي بر كه اين ضمن.نميشود ايجاد
جلوگيري و گرفتن محكم همين "مثلا.ميشود پافشاري
جامعه فرهنگي نهادهاي بنابراين.است جمله آن از كردنها
عهده به را جامعه كردن آگاه و اطلاعرساني امر بايد ما
اسطوره خواننده يا هنرپيشه يك غرب در اگر "مثلا.بگيرند
موضوع اين متوجه پنهاني طور به نبايد ما جوانان ميشود ،
اين در را لازم اطلاعات بايد فرهنگي نهاد خود بلكه شوند ،
را خود بررسي و نقد سپس.دهد قرار جوان اختيار در مورد
كنيم جلوگيري تنها كه اين نه اما.برساند او اطلاع به هم
.نرسد جوان به اطلاعات تا
در كه اين به داشتيد اي اشاره خود صحبتهاي ميان در *
ميتواند باشد داشته تازه و نو حرفي هركسي جهاني فرهنگ
بينالمللي سطح در و باشد داشته مشاركت فرهنگ اين در
تمدنهاكه گفتوگوي پيشنهاد شما نظر به باشد ، گذار تاثير
فرهنگ در ميتواند تاثيري چه شد مطرح خاتمي آقاي توسط
سطح در پيشنهاد اين ماهيت "اصولا و باشد داشته جهاني
چيست؟ بينالمللي
آينده به بايد را تمدنها وگوي گفت پيشنهاد تاثيرات -
مكث ميتوان پيشنهاد اين ماهيت درباره ولي كنيم ، محول
عقلاني مبناي يك داراي گفتوگو مسئله "اولا.كرد بيشتري
اين شويم ، گفتوگو وارد بخواهيم اگر "اصولا يعني.است
صاحب بايد "اولا يعني.ميگيرد صورت هويت دو بين گفتوگو
، كنيم گفتوگو ديگري هويت با بخواهيم كه باشيم هويتي يك
داشته خودمان هويت به نسبت هم شناختي ميبايست همچنين
بايد آگاهي و شناخت اين كه ميكنم تاكيد بازهم.باشيم
خوب را خودمان بايد كه اين يعني عقلاني.باشد عقلاني
يعني.باشيم داشته هم را خودمان نقد قدرت و بشناسيم
شناخت يك اين.ببينيم را خودمان قدرتهاي و ضعفها
ديگري از بايد ناخواسته يا و خواسته.است خود از عقلاني
سنتي شناخت يك اگر چون.باشيم داشته را شناخت اين نيز
ديگر باطل ، را ديگري و بدانيم حق را خود و باشيم داشته
.كنيم گفتوگو ميخواهيم چيزي چه درباره كه نيست معلوم
ما نگرش نحوه به و است شناختي انسان و كارفكري مبناي اين
.ميبينيم چگونه را انسان ما كه برميگردد انسان به نسبت
پيشرفت مبناي آيا.است پذير حق و تبادل اهل آيا يعني
نظر ازاست گفتوگوها همين ما جامعه شكوفايي و جامعه
نيز تفاهم به گفتوگو "لزوما كه داريم اعتقاد مذهبي
.معتقديم انسان بين مشتركي فطرت يك به چون.رسيد خواهد
يك وجود دليل به شود مطرح درستي مسئله باشد ، قرار اگر
اگر ولي ميپذيرند ، را آن انسانها ميان در ملاكهايي
وجه هستيم ، حق ما تنها كه دهيم قرار موضوع اين را مبنا
آقاي را تمدنها گفتوگوي موضوع.ميشود پيدا ديگري
البته.است كرده مطرح و داده پرورش خوب خيلي خاتمي
هويتهاي شكلگيري براساس امريكا در دهه 70 در نظريهاي
معتقد نظريه ، اين براساس يعني.بود شده مطرح متفاوت
چون.ميگيرد صورت تمدنها ميان رويارويي يك كه بودند
آقاي.شود منجر برخورد يك به است ممكن فرهنگها رويارويي
مطرح خردمندانه شكلي به را تمدنها گفتوگوي مسئله خاتمي
.كردند
ديگر تمدن هر يا و غرب با گفتوگويي بخواهيم اگر ما
بدانيم ، تمدن صاحب "واقعا را خودمان اگر باشيم ، داشته
كه باشيم داشته خودمان به دروني نگاه يك ابتدا ميبايست
كه نگاهي به ميدهم ارجاع.باشد عقلاني بايد "لزوما
از و بود عقلاني نگاهي كه داشت شيعه و اسلام به شريعتي
يعني.كرد نقد را شيعه و اسلام تاريخ تمام طريق ، اين
باشيم ، داشته خودمان هويت و سنت به عقلاني نگاهي بايد
و موردتمام اين در شريعتي.افكنيم نگاهي غرب به آنگاه
به.نكرد رد را آن هم كمال و تمام و نپذيرفت را غرب كمال
چون.است سمت اين به هم خاتمي آقاي گرايش كه ميرسد نظر
ميآيد ، پيش غرب فكري مسائل وقتي صحبتهايشان بيشتر در
و خوب مسائل داراي غرب كه ميكنند تكيه مسئله اين روي
.شويم گفتوگو وارد ميتوانيم گونه اين واقع در و است بدي
و بود خوب خيلي تمدنها مسئلهگفتوگوي طرح من نظر به
گفتوگوي مسئله طرح هم خاتمي آقاي موفقيت عمدهترين
ميتواند هم ، گفتوگو خود كه اين ضمن.بود تمدنها
در كه بوده اين از ناشي گفتوگو طرح.باشد داشته تبعاتي
به نه و خودش به نه سنتي ، صورت به كه هست تفكري يك ايران
برود پيش طرح اين چگونه كه اين ولي.نميكند نگاه ديگران
قوت و ضعف نقاط و كنيم نقد را خودمان بتوانيم چگونه ما و
مثبتي تاثير ميتواند بگيريم ، نظر در را ديگران و خود
.باشد داشته
به توجه با حاضر حال در آيا شما ، صحبتهاي به باتوجه *
ديگران با گفتوگو توانايي داخلي احوال و اوضاع و شرايط
به قادر خودمان كشور داخل در ما كه وقتيداريم را
فشار و زور به گفتوگو ، جاي به افرادي و نباشيم گفتوگو
در ميتوانيم چگونه شوند ، متوسل غيرقانوني ابزارهاي و
كنيم؟ گفتوگو جهاني سطح
كار مبناي ميتواند كه كرديد مطرح را مهمي بسيار نكته -
داخل در را گفتوگو الگوي بتوانيم اگر يعني.باشد ما
ادامه هم كشور از خارج در را آن ميتوانيم كنيم ، ايجاد
كسي اگر يعني.كنيم مطرح ميتوانيم را آن طرح يعني.دهيم
اين ولي باشد ، آن به عالم ميتواند نباشد ، چيزي به عامل
باشد ، برايش الگويي و بدهد ادامه را آن هم خودش بتواند كه
اين اگر ما.كند ايجاد هم خودش در را الگو اين بايد
وارد خودمان نميتوانيم نكنيم ، ايجاد داخل در را الگو
.كنيم دعوت آن به را ديگران ميتوانيم ولي شويم ، گفتوگو
گفتوگو راه از غير هرزمان ما كه است داده نشان تجربه
را گفتوگو كه كساني يعني.نبودهايم موفق رفتهايم ،
خودشان كار در بازنگري يك بايد نميپذيرند و نميپسندند
يك شمابرميگردانم فرهنگ به را بحث باز من.دهند صورت
مطرح نميتوانيد عنوان هيچ به گفتوگو بدون را فرهنگ
به.كرد ادعا ميتوان تنها بلكه;دهيد رشد را آن و كنيد
در بود ، مخالف ويدئو نفس با ما دولت زماني مثال عنوان
.بپردازد ويدئو مسئله به ميتوانست طريق چند از كه حالي
حالا بگويد و شود وارد گفتوگو طريق از ميتوانست يعني
را خودمان ويديوئي توليدات هم ما است آمده ويدئو كه
يك طريق از و شويم ويدئو قلمرو وارد ، يعني ميكنيم ارائه
قلمرو اين از پيروزمندانه بتوانيم تا مثبت ، گفتوگوي
و گرفت را ويدئو جلوي دولت كه ديديم ما وليشويم خارج
.نداد را ويدئو از استفاده و فروش و خريد اجازه
.است گرفته صورت هم ماهواره مورد در كه كاري همان يعني *
خواهد بار به هم را ويدئو نتايج همان "احتمالا و بله -
كه است اين از پيشرفتهتر ماهواره كه اين از فارغ.آورد
اين در من نظر به قانوني چون.بگيريم را آن جلوي بتوانيم
كنيم برخورد بخواهيم تفكري يك با اگر كه است حاكم مسائل
بخواهد دولت يعني كنيم ، نفي "كاملا را آن بخواهيم اگر و
كند نفي نميپسندد كه را چه آن يا و فرهنگ يا و تفكر يك
عرصه به بلكه نميرود ، بين از كردن نفي با پديده آن
ندارد ، حضور دولت كه جايي به يعنيميكند پيدا راه عمومي
مسائل اين به راجع هم عمومي عرصه در.ميكند پيدا راه
نظر در را ويدئو مسئله همين اگر ما حالا.ميشود گفتوگو
عرصه به و خارج دولتي عرصه از ويدئو كه ميبينيم بگيريم ،
كه بودند مطمئن هم دولتي عرصه در.شد وارد عمومي
عمومي عرصه در ولي ندارد ، وجود ويدئو نام به مسئلهاي
دولت به را وجودش نهايت در كه كرد رشد قدري به ويدئو
نه بپذيرد ، را موضوع اين كه شد مجبور دولت و كرد تحميل
"واقعا مسائل اين.باشد كرده انتخاب را سياستي كه اين
نظر در بايد فرهنگي سياستگذاران كه است مهمي تجربههاي
.بگيرند
سخنان مقابل نقطه در كه ميآيد نظر به شما فرمايش اين *
كردن سوءال و تفكر جلوي اگر ميگويند كه باشد خاتمي آقاي
داريد اعتقاد شما اين بنابر و ميشود زيرزميني بگيريم را
.شد خواهد منتقل عمومي عرصه به بلكه نميشود ، زيرزميني كه
عرصه اگر يعني ميشود ، زيرزميني معني يك به البته -
عرصه صورتي در كه اين ضمن بگيريم زيرزميني را عمومي
كه شود زياد حدي به دولت فشار كه ميشود ، زيرزميني عمومي
عرصه نتيجه در و نشود مطرح جامعه كجاي هيچ در خبري هيچ
وجود عمومي عرصه كه زماني تا.شود زيرزميني "اصولا عمومي
وجود...و روشنفكري محافل نشريات ، دانشگاه ، يعني دارد ،
از اثري كه محفلي هر يعني.ميشود مطرح مسائل اين دارد ،
از را خاتمي آقاي انتخاب اگرندارد وجود آنجا در دولت
در نيز نهايت در و شد مطرح ايشان توسط كه صحبتهايي جنبه
موضوع همين به بگيريم نظر در گرفت قرار پذيرش مورد جامعه
يك ما كه ميدهم ارجاع موضوع اين به.ميرسيم عمومي عرصه
سابقه داراي ما جامعه در كه داشتيم اسلامي نوانديشي
.است زيادي
.شد گرفته كمكم آن جلوي كه ديديم شصت دهه از ما ولي
كرد ، مطرح را خودش گفتمان و شد حاكم "كاملا خاصي ديدگاه
عرصه از تنها نرفت ، بين از اسلامي نوانديشي اين ولي
در.كرد پيدا رشد آنجا در و شد عمومي عرصه وارد دولتي
.كرد صحبت زبان آن با خاتمي آقاي هم ، خرداد دوم انتخابات
بنابر. بود عمومي عرصه گفتار همان خاتمي آقاي گفتار
تاثير "شود ، اولا گرفته جامعه در گفتوگو جلوي اگر اين
نشان بعد مدتي را خودش "ثانيا و داشت نخواهد چنداني
را گفتوگو جلوي كه نيرويي آن يا كسي آن ولي.داد خواهد
چيزي و داشت نخواهد انتخاب قدرت خودش آينده در ميگيرد ،
اين بنابر.خواهدشد تحميل خودش به گرفته ، را آن جلوي كه
.نيست فرهنگ تبادل و گفتوگو جز راهي هيچ
داديد قرار ما اختيار در را خود وقت كه اين از *
.سپاسگزارم
رويكردهاي و راهبردها گردهمايي
تهران در امروز فرهنگي ساماندهي
مييابد گشايش
ورويكردهاي راهبردها گردهمايي :علميفرهنگي گروه
سران اجلاس تالار محل در امروز صبح فرهنگي ، ساماندهي
.مييابد گشايش اسلامي كنفرانس سازمان
اسلامي وارشاد فرهنگ وزير مقام قائم جامعي مسجد احمد
اين بيان با اسلامي جمهوري خبرگزاري با گفتوگو در ديروز
ديدگاههاي صورتبندي هدف گردهماييبا اين:گفت مطلب
رويبرنامهريزان پيش مسايل مهمترين باره در مختلف
دهه دو طول در فرهنگي اقدامات تجربه جمعبندي و فرهنگي
.ميشود برپا انقلاباسلامي
و فرهنگ نظري و مفهومي مباني اساس براين:افزود وي
تجارب ارزيابي و بررسي برنامهايآن ، الزامات
ارزيابيتجربه و پهلوي دوران در فرهنگي برنامهريزي
اصلي اهداف تعيين فرهنگي ، برنامهريزي در اسلامي جمهوري
فرهنگ يا فرهنگي توسعه زمينه در ريزيفرهنگي برنامه
معيارهاي و مباني و اينامر در دولت جايگاه تعيين توسعه ،
.است گردهمايي اين محورهاي از فرهنگي برنامهريزي
تاكنون:كرد تاكيد اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير مقام قائم
و فرهنگي علمي ، مراكز صاحبنظران و ازانديشمندان مقاله 90
و راهبردها گردهمايي دبيرخانه به كشور سراسر پژوهشي
ميان از كه شدهاست ارسال فرهنگي ساماندهي رويكردهاي
در ارايه براي فرهنگي گوناگون موضوعات با مقاله آنها 36
.شدهاند انتخاب گردهمايي
و پژوهشگران مشاركت با گردهمايي اين:كرد خاطرنشان وي
و آموزش وزارت همچون اجرايي دستگاه و كارشناسان 30مركز
علوم فرهنگستان يونسكو ، عالي آموزش و فرهنگ وزارت پرورش ،
مطالعاتبرنامهريزي مركز جوانان ، عالي شوراي اسلامي ،
و برنامه سازمان دينپژوهان ، كنگره دبيرخانه تهران ، شهر
وزارت فرهنگي معاونت همت به دانشگاهها از وبرخي بودجه
.برگزارميشود اسلامي ارشاد و فرهنگ
موضوعاتي مورد در گردهمايي اين برپايي از روز اولين در
ايران ، در كار اخلاق وفاق ، مسئله و فرهنگها خرده چون
مباني اسلامي ، انقلاب از پس ايران در فرهنگي گفتمان
حوزه در شناسي مسئله درايران ، فرهنگي برنامهريزي حقوقي
فعاليتهاي تحليل و تجزيه و فرهنگ و دين معاصر ، فرهنگ
.شد خواهد گفتوگو و بحث كشور فرهنگي
و امروز فرهنگي ساماندهي رويكردهاي و راهبردها گردهمايي
اسلامي كنفرانس سازمان سران اجلاس برگزاري محل در فردا
.ميشود برپا
فرهنگي اخبار
|
كردهاست كسب درآمد ريال ميليارد امسال 18 تهران دانشگاه
طرح اجراي 88 براي است توانسته امسال تهران دانشگاه
.كند جذب ريال ميليارد هجده كاربردي ، تحقيقاتي
كاربردي پژوهشهاي دفتر مديركل بابالار مصباح دكتر
:گفت مطلب اين اعلام با خبرنگاران جمع در تهران دانشگاه
.است رقم اين عمده قسمت كننده تامين خصوصي بخش
مراكز و جامعه ميان منسجم ارتباط ضرورت بر تاكيد با وي
از طرح تهران 118 دانشگاه:گفت دانشگاهها ، تحقيقاتي
ارائه نمايشگاه اين در را خود پژوهشي طرح مجموع 700
.ميدهد
شد شناخته نمونه تهران دانشگاه مشاوره مركز
كل اداره پيشنهاد به بنا تهران دانشگاه مشاوره مركز
عنوان به عالي آموزش و فرهنگ وزارت داخل دانشجويان امور
.شد معرفي وزارتخانه نمونه مركز
مشاورهاي خدمات سازماندهي ملي همايش در پيشنهاد اين
مراكز خدمات هماهنگي شوراي ابتكار به كه شد مطرح كشور
بهمن هفتم و ششم روزهاي در جوانان عالي شوراي مشاورهاي
سال از كه مركز اينشد برگزار خاوران فرهنگسراي در ماه
از بيش گذشته سال در است ، كرده آغاز را خود فعاليت 67
مراجعهكننده ، دانشجويان براي مشاوره جلسه هزار پنج
خصوص در تهران ، دانشگاه مشاوره مركز.است كرده برگزار
و بروشور چاپ و تاليف نظرسنجي ، انجام پژوهشي ، فعاليتهاي
مشاوره انجام سخنراني ، برگزاري رواني ، بهداشت خودآموز
فعاليتهاي نيز رواني بهداشت آموزش كلاسهاي و گروهي
در شعبههايي داراي حاضر حال در و است داشته چشمگيري
.است كرج كشاورزي دانشكده و دختران خوابگاهي مجتمع
تهران استان شهرستانهاي دانشآموز هزار يازده
ميكنند شركت جوان همياران طرح در
در دانشآموزان همكاري و فراغت اوقات غنيسازي منظور به
آموزش كل اداره پرورشي معاونت اسلامي ، ايران سازندگي امر
هماهنگي و همكاري با تهران ، استان شهرستانهاي پرورش و
اجرا تهران استان سطح در را جوان همياران طرح استانداري ،
.ميكند
پرورش و آموزش كل اداره عمومي روابط گزارش به
اين دانشآموز هزار يازده تهران ، استان شهرستانهاي
جوان ، همياران طرح اجراي با تحصيلي سال طول در استان ،
ايران ، ملي موزههاي تفريحي و فرهنگي مراكز از ضمنبازديد
طرحهاي با كوير ملي پارك و آبگينه وحش ، حيات فرش ،
از و شده آشنا پرورشماهي و آبخوانداري بيابانزدايي ،
نيز ديگر ورزشي متنوع برنامههاي و استخر برنامههاي
بهتر استفاده براي است گفتني.كرد خواهند استفاده
سازمانهاي تهران ، شهرداري طرح ، اين از دانشآموزان
و تهران استان تربيتبدني زيست ، محيط فرهنگي ، ميراث
را تهران استانداري و پرورش و آموزش سازندگي ، جهاد وزارت
.كردهاند ياري امر اين در
|
|