خواستههاي به چگونه
دهيم؟ پاسخ فرزندانمان
را فرزندتان دوستان اگر
نبرد بدون نميپسنديد
كنيد مداخله
در ديگران توانايي از چگونه
كنيم؟ استفاده سازمان
نزديك آلمان جامعه پيري دوران
است
خواستههاي به چگونه
دهيم؟ پاسخ فرزندانمان
مراكز و فروشگاهها در بارها و بارها همگان كه صحنهاي
تا ميدارد وا فكر به را كسي هر و بودهايم آن شاهد خريد
كه است كودكان لجاجت و اصرار بيانديشد بيشتر آن مورد در
.بخرند برايشان را خاصي چيز تا ميخواهند خود والدين از
خريد مشغول فروشگاه داخل كه كنيد مجسم را مادري يا پدر
ميشود مواجه كودك اصرار و درخواست با باره يك به و است
جواب پي در.بخرند...و پفك شكلات ، آبنبات ، برايش كه
ميكند زاري و گريه كودك ابتدا مادر ، و پدر سوي از منفي
به اقدام شود روبهرو منفي پاسخ با هنوز كه صورتي در و
تسليم مادر و پدر يا حالت اين درميكند زدن فرياد
خريداري خود فرزند براي را نظر مورد چيز و ميشوند
.ميكشد ناراحتي و جنجال و جار به كار اينكه يا و ميكنند
چگونه مواقع گونه اين در مادر ، يا پدر يك عنوان به شما
ميكنيد؟ برخورد خود فرزند اصرار و درخواست با
از را فرزندم بايد چرا كه كند فكر خود با پدري است ممكن
آساني به كه من كنم؟ محروم ميخواهد كه چيزي داشتن
پس كنم ، راضي ناچيز كادو يك تهيه با فقط را او ميتوانم
خاطر به بايد كنم؟ محروم شادي از را او بايد دليل چه به
ناخوشايندي عواقب است ممكن كودك خواسته هر قبول كه داشت
پدر سوي از او خواستههاي تمامي قبول و باشد داشته پي در
باشد خاك در غلطيدن و زاري و گريه با كه چند هر مادر و
.است خطايي كار
خواسته تسليم والدين از زيادي تعداد مواقع ، گونه اين در
چنين باره اين در ناراحتي با مادري.ميشوند خود فرزند
نظر مورد چيز خريد توانايي شما يا":ميكند نظر اظهار
بايد اينكه يا و ميكني را كار اين و داري را فرزندت
است معلوم چيست؟ تكليف خوبباشي آن بعدي عواقب منتظر
".بخري برايش را آن كه ميشوي مجبور بالاخره
ياد به بايد اما.است ممكن گذشت؟ چيست؟ ما عمل اين اسم
خواسته هر برابر در مادر و پدر مصلحتي تسليم كه داشت
كوتاهي اين و داشت خواهد دنبال به حادي پيامدهاي فرزند
و تعليم و آموزش مورد در والدين عنوان به همگان كه است
.ميشويم مرتكب فرزندانمان تربيت
دو كه بود نكته اين بيانگر ميلادي سال 1997 آماري بررسي
بين بچههاي كه ميكنند فكر بزرگسال افراد از 2000 سوم
از بيشتر.هستند سركش و بيمسئوليت خشن ، سال تا 19 13
مورد در موضوع اين كه ميكنند فكر دهندگان پاسخ از نيمي
والدين توجه مورد حد از بيش كه نيز سال تا 12 بچههاي 5
.است صادق ميگيرند قرار
دليل كه رسيدند نتيجهگيري اين به حتي آنها از تعدادي
نظم برقراري در والدين كه است اين مشكلات اين بروز واقعي
.نيستند موفق
روانشناس استاد يك چيست؟ فعلي وضعيت بروز دلايل راستي به
اشتاينبرگ لورنس نام به فيلادلفيا در تمبل دانشگاه
امور در والدين دخالت عدم مشكل اساسيترين":ميگويد
دليل اشتاينبرگ ، آقاي اعتقاد به ".است فرزندانشان زندگي
بهتر آن اساس بر كه باشد فلسفهاي رواج ميتواند ديگر
.سختگير مادر و پدر يك تا باشيم فرزندمان دوست كه است
كتاب نويسنده و استانفورد دانشگاه استاد دامون ويليام
حال در كه ميدهد هشدار مورد اين در "بزرگتر آرزوهاي"
حاكم جامعه در وسيعتري ابعاد در ذهنيت و فلسفه اين حاضر
براي است توجيهي فرزندمحوري فلسفه":ميگويد او.است
از زيادي تعداد ديگر ، سوي از "ايشان عمل آزادي
جانبداري خاصي تربيتي شيوه از تربيت و تعليم كارشناسان
محدوديت" و "حساسيت" روي بر بايد آن اساس بر كه ميكنند
.داشت تاكيد "عمل
والدين كه بود خواهد شيوههايي و اصول بيانگر مقاله اين
و سالم فرزنداني ميتوانند آنها از بهرهگيري با
.دهند پرورش را مسئوليتپذير
او دوست نه باشيد خود فرزند سرپرست و ولي -1
.دوست يك به نه دارد احتياج سرپرست و راهنما به كودكي هر
با را خود نگرانيهاي و مشكلات والدين اغلب روزها اين
يا پدرانه نصايحميكنند تقسيم دوست يك همانند فرزندشان
و ""لطفا" كلمات از "بخور را خود غذاي" قبيل از مادرانه
كه چرا ميشود ديده كمتر بكن استفاده "حتما "متشكرم"
كه هورن ويد.كند نصيحت را ديگران ندارد دوست هيچكس
عهده به را خانواده روانپزشكي و مشاوره مركز يك مديريت
مادر و پدر مسئوليت پذيرش گام اولين مورد در دارد
را باشيد فرزندتان دوست بايد شما كه تفكري اين":ميگويد
كنار در بايد واقعي مادر و پدر يك.كنيد خارج خود ذهن از
و محدوديتها ايجاد منزله به سرپرستي و باشند خود فرزند
".ميباشد نظم برقراري
تعويق به را فرزندتان مورد در لازم تربيت و تعليم -2
نياندازيد
با خود برخورد نحوه مورد در رفتاري علوم محقق سانچز آيدا
به ابتدا":ميگويد چهارسالهاش فرزند خشونت و تمكين عدم
"كاملا را او بعد و نيستم راضي رفتارش از كه ميگويم او
كه وقتي البته ".نميكنم صحبتي او با و ميگيرم ناديده
همبازي او با مادر بازيافت ، را خود آرامش چهارساله پسرك
و هستند پايين سنين در كودكان كه زماني تنها.ميشود
در تاكيد و اصرار بايد است شكلگيري حال در آنها شخصيت
كودك به اينكه جاي به.داشت كودكان در سريع رفتار تغيير
يا و كند مرتب را خود تختخواب چطور كه بياموزيم خود
جلوگيري براي كنيم ، برخورد او لجاجت و امتناع با چگونه
ترجيح والدين همه كودك ، طرف از "نميخواهم" شنيدن از
تختخواب كردن مرتب به اقدام "شخصا خود كه ميدهند
بزرگتر با بعدها كه كنيم مي تصور همگان.بكنند فرزندشان
كار انجام به ترغيب و تشويق را او ميتوانيم كودك شدن
مسئوليت ما كه است اين واقعيت كه صورتي كرد ، در نظر مورد
.مياندازيم تعويق به كودكان مورد در را خود بزرگ رسالت و
آينده در تا ميشود باعث مسئوليت اين انداختن تاخير به
سيگالز مارسل.شويم مواجه خود فرزندان شديد مقاومت با
بچهها كه وقتي":ميگويد مورد اين در رفتاري علوم محقق
آگاه فرد يك به تبديل آنها ميرسند سالگي يا 11 سن 10 به
بدخلق و فاسد بچههاي آنها بزرگترها ديد از و شدهاند
آنها نظر نقطه از كه است اين اساسي مشكل.ميگردند محسوب
.است نبوده مخالفت واقعي معناي به "نه" كلمه
اگر" يا و "است ممكن" معناي به "نه" كلمه كودكان ديد از
رشد ذهنيت اين با او و شده تلقي "بله بخري من براي را آن
".است نموده
كه است صادق والديني مورد در تربيت و تعليم شيوه بدترين
ناگهان بعد و ميدهند خود فرزند به كامل آزادي ابتدا
.نمايند محصور و محدود "كاملا را او ميخواهند
بگذرانيد فرزندتان با را خود وقت از بخشي -3
سخت من":ميگويد است كوچك فرزندان داراي كه وكيل يك
ساعات تا شده باعث نياز كه چرا هستم تلاش و كار مشغول
تمرينات و ورزش عاشق من ضمن در.دهم افزايش را خود كاري
دوست.باشم جسماني خوب وضعيت در بتوانم تا هستم بدني
در كه كاري تنها اماكنم بازي گلف باز فضاي در تا دارم
كنار منزل در را بيكاري ساعات كه است اين است من توان حد
".بپردازم بازي به آنها با و باشم فرزندانم
و محققين از بيشماري تعداد است؟ كافي اين آيا ولي
وجود بيكاري و آزادي وقت كه دارند اعتقاد كارشناسان
برگ اشتاين.شدهاند خود كاري امور در غرق همه و ندارد
را بيشتري وقت كه بچههايي":ميدارد اظهار مورد اين در
انجام در كه هستند بچههايي ميكنند ، صرف والدينشان با
".برخوردارند بالاتري كارايي از خود وظايف
استاد و روانپزشك آلن جوزف كه است سال ده از بيشتر
تا 19 نوجوانان 13 از نفر روي 100 بر ويرجينيا دانشگاه
كه زماني كه شد متوجه و است كرده تحقيق و مطالعه سال
در كه دارد زيادي تمايل او است ، روبرو مشكلي با نوجواني
اين.شود فكري كمك او به تا كند صحبت كسي با آن مورد
ادامه ظهر از بعد ساعت 30/7 تا فقط فكري درگيري و اغتشاش
منزل به سركار از مادر يا پدر زمان اين در كه چرا دارد
آزاد وقت طالب نوجوانان":ميگويد آلن جوزف.بازميگردد
هيچگاه آزاد وقت اين اما هستند ، خود براي اختصاصي و
فرزندان براي والدين بودن دسترس در جايگزين نميتواند
".شود خود
داشته نظارت تصويري و صوتي وسايل از استفاده نحوه در -4
باشيد
كردن صحبت نحوه غربياز دركشورهاي مادران و پدر تمامي
متعجب جنسي مسايل از ايشان آگاهي و نوجوانان و كودكان
دوستان از شايد كجاست؟ آن منشا و سرچشمه راستي به.هستند
اصلي سرچشمه كه ميرسد نظر به طور اين اما !مدرسهاي
طور به آنها و ميباشند گروهي رسانههاي مسايل اين تمام
خود به را نوجوانان و كودكان رفتار و ذهن غيرمستقيم
.كردهاند مشغول
از نوجوانان و كودكان رفتاري علوم بخش مدير شاو جان دكتر
كه است بزرگي مصيبت":ميگويد ميامي پزشكي علوم دانشگاه
و است كرده رخنه مذهب و مدرسه و خانواده در مبتذل فرهنگ
آموزش تربيت ، و تعليم از بخشي عنوان به ما فرزندان به
".ميشود داده جنسي
با تلويزيوني فيلمهاي و نمايشها گفتگوها ، در امروز
ميكشند تصوير به را جنسي روابط كه فيلمهايي نمايش
اشاره شاو كه گونه همان و برده بين از را حريمها
رفته سوءال زير گذشته نسل قبول مورد ارزشهاي":ميكنند
".است
والدين از بعضي تلويزيون ، براي جايگزيني عنوان به
"كاملا پدري.ميكنند پيشنهاد را كامپيوتري بازيهاي
مناسبت به فرزندش كه فهميد اينكه از بود پريشان و ناراحت
را كامپيوتري بازي درخواست او از سالگي نه تولد جشن
تعداد براساس شده كسب امتياز بازي آن در كه است نموده
زير رانندگي حين در او توسط بايد كه است پيادهاي عابرين
جهات ، بعضي در كه است نكته اين موءيد اين.شوند گرفته
.ميكنند عمل تلويزيون به شبيه هم كامپيوتري بازيهاي
مضطرب و نگران والدين به بايد پاسخي چه و چيست راهحل
پيشنهاد والدين بهداشتيبه و پزشكي موءسسه يك شود؟ داده
از بيش روزانه كه ندهند اجازه خود فرزندان به كه ميكنند
نمايشها و فيلمها تمام و كنند تماشا تلويزيون ساعت دو
.شوند بازبيني و كنترل والدين توسط بايد هم
بگيريد زيرنظر را خود فرزندان اعمال -5
است اين متداول رخدادهاي از يكي كه ميدارد اظهار پليس
چشم از دور سال ، زير 13 بچههاي هفته آخر ظهر از بعد كه
با تا ميكنند اجتماع سكونت محل اطراف در خود ، والدين
.كنند مشخص خود بين را فرد خشنترين و كنند مبارزه يكديگر
به سنگ پرتاب با را خود خشونت بچهها از يكي است ممكن
كه حالي در.دهد نمايش آشوب و بلوا ايجاد و پنجره طرف
به سكوت در و ميبرد سر به تنها منزلي در هم پسربچهاي
تماشا را مبتذل فيلمهاي و تصاوير و برده پناه كامپيوتر
.ميكند
تنها يا بيسرپرست بچههاي":است معتقد برگ اشتاين لورنس
و تحقيقات براساس واقع در ".هستند بزرگي مشكل خانه در
مادر و پدر سوي از كه فرزنداني آمده ، عمل به مطالعات
به بيشتر ديگران به نسبت نميشود اعمال آنها بر نظارتي
ديگر ، سوي از.ميآورند نهروي ومجرما بزهكارانه اعمال
هستند شاغل دو هر مادرشان و پدر كه كودكاني از تعدادي
.هستند خود رفتار مراقب و ميآورند روي مسايل اين به كمتر
والدين برگ اشتاين اعتقاد به چيست؟ آن دليل راستي به
روزانه برنامه يك خود فرزندان براي وظيفهشناس و جدي
و مسئوليتها از بعضي حتي و ميكنند پيشبيني دقيق
از است ممكن است شده گنجانده آنها برنامه در كه كارهايي
و كارها مدرسه ، خاتمه از پس وليكن باشد خارج كودكان توان
و دوستان نظارت و تنظيمي برنامه توسط ايشان اعمال
از شده تعيين چهارچوب خلاف كاري و ميشود كنترل همسايگان
.سرنميزند ايشان
تا كنيد محدود خود فرزندان نزد را تكبر و غرور بروز -6
نشوند بيخود خود از آنها
طول در و بود ورزشي تيم عضو كه سالهاي هفت بچه پسر
در بود نتوانسته هيچگاه و بود رزرو هميشه رقابتها
جام تيمش كه رقابتها پايان در نمايد ، شركت مسابقات
را خود تيم اعضاي ديگر همچون آورد ، دست به را افتخار
وجود آيا.نميگنجد خود پوست در شادي از و ميداند سهيم
پروفسور دارد؟ اشكالي ساله هفت كودك در تكبر و غرور
و والدين كه همانگونه":ميگويد تاثر با رامون
تكبر و غرور شكلگيري رسيدهاند ، نتيجه اين به آموزگاران
".ميباشد كودكان مشكلات براي مناسب راهحلي كودكان نزد
غرور ، كه صداست هم تربيتي كارشناسان ديگر با رامون اما
اعتقاد تربيتي كارشناسان.است داده دست از را خود معناي
كودكان شايسته و خور در موفقيتهاي كه است لازم كه دارند
احساس اين اگر.باشد ديگران تحسين و تشويق با توام هميشه
فردي را خود او نيايد ، وجود به ساله هفت كودك آن در
غرور كه اينجاست نكته ولي ميكند تصور بيارزش و نالايق
ستاره فوق را خود او و كند توهم ايجاد او در نبايد
.بگمارد
زندگي به پايبند خود ، فرزندان نابودي از جلوگيري براي -7
باشيد مشترك
والدين كه كاري مهمترين تربيتي كارشناسان عموم اعتقاد به
دهند انجام خود فرزندان توانايي ارتقاء جهت ميتوانند
تلاش هيچ و است مشترك زندگي و خانواده به آنها پايبندي
.بود نخواهد آن از موءثرتر ديگري
لاناهان مك سارا پروفسور توسط شده انجام تحقيقات براساس
مقايسه مقام در پرينستون دانشگاه از جامعهشناسي استاد
.ميكنند زندگي خود مادر و پدر با كه كودكاني با
والدين از يكي با تنها كه كودكاني تحصيل ترك احتمال
شدن باردار احتمال علاوه به.است برابر دو ميكنند زندگي
و است ديگران برابر نيم و دو هم ايشان نزد نوجواني در
به يا و شوند موفقي افراد زندگي در آنها اينكه احتمال
زيرپا احتمال وليكن است كم بسيار يابند راه دانشگاه
.است زياد بسيار آنها افتادن زندان به و قوانين گذاشتن
خانواده تشكيل از پس نوجوانان قبيل اين كه زماني حتي
ضعيف بسيار باشند خانوادگي پايدار روابط داشتن به قادر
.است
اين تمام كارگيري به كه باشيد داشته خاطر به پايان در
تماشاي بر نظارت فرزندان ، با وقت گذراندن يعني توصيهها
سهلتر زماني آنها رفتار و اعمال و تلويزيوني برنامههاي
گرم كانون حفظ در سعي دو هر مادر و پدر كه ميشود
مشاركت يكديگر با موارد تمام در و باشند داشته خانواده
.باشند داشته
دورشنر جان:نويسنده - آزاد يحيوي پرويز:تنظيم و ترجمه
را فرزندتان دوستان اگر
نبرد بدون نميپسنديد
كنيد
مداخله
دوستي يك زدن برهم براي سختگيرانه "دخالتهاي" است ممكن
با شما پسر و باشد داشته همراه به را ناخوشايندي پيامد
ببيند بيشتر را مظنونش دوست بياعتنائي
سالهاش سيزده پسر.ريخت قلبش ميداد را تلفن جواب وقتي
اجناس به زدن ناخنك حال در جديدش دوست همراه به را
و ميشناخت را فروشگاهاو مدير.بودند گرفته مغازهاي
.ميترسيد همين از مادر.كند شكايت آنها از نميخواست
ميآمد خانه به دير گاهي فرزندش دوستي اين شروع زمان از
.نميداد حسابي و درست توضيح هم آمدنش دير مورد در و
او.كرد صرفنظر آنها اتهامات از فروشگاه مدير خوشبختانه
كه است دار سابقه دزد يك پسرش جديد دوست كه فهميد "بعدا
.است داده ياد او به را كار حقههاي
ميگذارد ، صحه والدين از بسياري هراس بر مادر اين داستان
ملاقات را مشكوكي و جديد دوستان فرزندانشان كه زماني
با نوجوانمان كه وقتي ميشويم نگران بسيار ما ميكنند ،
مسئوليتناپذير ، نظر به كه ميشود آشنا جديدي دوست
والدين از بسياري اما.ميآيد پولكي بسيار يا بياعتنا
محبتشان مبادا دارند هراس فرزندانشان زندگي در دخالت از
سختگيري بسيار ديگر برخي عوض در.بدهند دست از را
بدتر رفتارشان و كرده شورش فرزندان كه جائي تا ميكنند
چه نداريد دوست را فرزندتان دوستان وقتي پس.ميشود
بازنشسته استاد يك عقيده بهبكنيد ميتوانيد
.كرد ميتوان زيادي كارهاي استانفورد دانشگاه جامعهشناسي
كه زماني ميكنند تصور اغلب والدين":ميگويد او
تاثير ديگر آنها ميشود نوجواني سنين وارد فرزندشان
ميكند اضافه او ".باشند داشته او روي نميتوانند زيادي
آنها گوش در والدينشان صداي دارند نياز هميشه بچهها" كه
در كه بچههائي كه ميدهد نشان دورباخ تحقيق ".بزند زنگ
تقليد همسالانشان از موسيقي لباس ، مانند جزئي مسائل
رفتار نحوه يا تحصيل نظير مهمتري مسائل در ميكنند
نظرات زير مطالبميدهند قرار الگو را خود والدين
بد دوستان با برخورد چگونگي مورد در والدين و متخصصين
.ميباشد فرزندانتان
باشيد مراقب
فرزندانشان بدانند كه است ضروري نوجوانان والدين براي
شد ، وارددبيرستان بنيامين وقتي.هستند كسي چه با و كجا
دوازده فرزند به اوخريد (Pager) پيجر يك او براي مادرش
بعد يا و برود دنبالش مادرش كه خواست اگر كه گفت سالهاش
انگيزه اماكند باخبر پيجر با را او كرد ، دير مدرسه از
حال در او بداند ميخواست كه بود اين پيجر دادن اصلياز
وسيله اين با بنابرايناست كساني چه با و كاري چه
ما" ميگويد مادر اين.بفهمد و بزند صدا را او ميتوانست
شوم مطمئن ميخواستم" ،".داريم مخدر مواد مشكل شهرمان در
".نميكند معاشرت منحرفي آدم با او كه
مطالعاتش در اهايو ايالت دانشگاه دانشمند و محقق يك
هرچه كه برد پي دبيرستان اول سال دانشآموزان درباره
از استفاده خطر بكنند كنترل بيشتر را فرزندانشان والدين
كه داد نشان ديگري تحقيق.ميشود كمتر آنها در مخدر مواد
به خانه به رسيدن محض به كه شاغل والدين بچههاي حتي
مادرانشان كه آنهائي از بيشتر ميكنند تلفن آنها
.نميشوند مشكل دچار هستند خانهدار
سوءال روزانهاش كارهاي درباره نوجوانتان از صبح روز هر
اكتفا آن به ميرود دوستش خانه به كه گفت فقط اگر و كنيد
مطمئن تا كنيد تلفن دوستش خانه به احتياط براي و نكنيد
هم جديدش دوست با حضوري ملاقات يك.آنجاست فرزندتان شويد
هماهنگي مسئول دانكن پائولا دكتر.باشد مفيد ميتواند
ميخواهد پسرمان كه زماني":ميگويد انساني خدمات آژانس
خانه به را او كه ميخواهيم او از بگذارد قراري دوستش با
مراقب و بشناسيم را او ميتوانيم اينكار با" ،"بياورد
".باشيم نيز رفتارشان
بكشيد كنار نكنيد ، مداخله
ميكشيد ، سيگار كه شد دوست همكلاسياش سارابا وقتي
آگاه خطر از درميرفت ، مادرش كلاسها از و ميگفت دروغ
كار" او با رابطهاش كردن قدغن بجاي:ميگويد وي.شد
دوستت كه كني كاري نبايد تو":گفتم سارا به "كردم اساسي
دروغ او بخاطر نبايد تو باشد؟ بيندازي ، دردسر به را
بايد آنچه اما نپذيرفت ، او البته ;كني دزدي يا بگوئي
او به مدرسه توي دوستش بعد روز چند."بود شده انجام
سارا.بروند بيرون كشيدن سيگار براي كه بود كرده پيشنهاد
كاري نميخواهم تو از":بود گفته او به و بود نكرده قبول
خود خواست به سارا بالاخره "بيفتي دردسر توي كه بكني
.كرد قطع او با را دوستيش
در را آخر حرف آنها بايد كه معتقدند والدين از بسياري
انتخابي را دوستي نوجوانان اما.بزنند فرزندانشان دوستي
سختگيرانه "دخالتهاي" است ممكن بنابراين.ميدانند شخصي
همراه به را ناخوشايندي پيامد دوستي يك زدن برهم براي
را مظنونش دوست بياعتنائي با شما پسر و باشد داشته
.ببيند بيشتر
كاليفرنيا دانشگاه در اطفال طب رفتاري و روحي شاخه رئيس
تغيير بر رفتار تغيير بجاي والدين اوقات اغلب":ميگويد
براي معقولي دلايل اگر "معمولاميكنند تاكيد دوستان
.كنيد مذاكره فرزندتان با ميتوانيد بياوريد مخالفتتان
بوجود آنها دوستي كه قبولي غيرقابل چيزهاي بر است بهتر
انجام در سستي يا خانه به آمدن دير -كنيد تاكيد ميآورد
در خانه قوانين اينكه دوباره تاكيد بنابراين -تكاليف
".دارند قرار اهميت اول درجه
بشناسيد را فرزندتان دوستان والدين
حاليكه در آمد خانه به اش ساله يازده دختر اينكه از بعد
كه دريافت او بود ، كرده گريه خواب در را قبل شب تمام
شب نيمه ترسناك فيلمهاي ديدن به را او فرزندش دوست
و بترسد او كه است شده باعث و است كرده تشويق تلويزيون
حالا اما "بودم سادهلوح من ":ميگويد او.ببيند كابوس
اجازه او به نشناسم و نبينم را دوستانش والدين تا
ودرباره ميكنم تلفن آنها به.برود جائي نميدهم
.ميكنم سوءال شبشان برنامههاي
كودكان اعتراض فرياد جلوي ميتواند همچنين والدين ديدن
.بگيرد را
كار اين ميتوانند بچهها همه مامان اما":ميگويد مادر
ديگر بچههاي راجعبه ما ميگويم "معمولا من بكنند را
بچه اگر و ".ميزنيم حرف شما راجعبه نميكنيم صحبت
به الان دهند ادامه اينطور ميتوانند والدين كرد پافشاري
عجله ايناينطوريد وببينم ميكنم تلفن جاني مادر
.ميدهد خاتمه را مكالمه "معمولا
دهيد نشان را راه
بازي مدرسه تيم در و است پيشاهنگ كه ساله پسر 14 يك
را او بچگي از پدرش زيراهست نيز كشوري تيم در ميكند
پدر.است كرده تشويق ارزشمند فعاليتهاي در شركت به
مانند ارزشهائي كه بچههائي با او ميخواستم:ميگويد
.كند ملاقات دارند خودش
با تا ميشوند بكار دست زود والدين از بسياري البته
بهترين" و "همسايهها بهترين" مجاورت در كردن زندگي
اما دهند پرورش فرزندانشان در را خوبي دوستيهاي "مدارس
بسوي را فرزندتان ميتوانيد كنيد زندگي كه كجا هر شما
.شماست نظر مورد ارزشهاي داراي كه دهيد سوق فعاليتهائي
خود ، سكونت محل كليساي به فعاليتها اين كردن پيدا براي
اين كردن پيدا براي مجاور مدارس و جوانان كلوپهاي
.بزنيد سري فعاليتها
دهيد خاتمه دوستي به
يك به كه كنيد سعي بايد گاهي:ميگويد روانشناس دكتر يك
بكنيد؟ را كار اين بايد موقع چه امادهيد خاتمه بد رابطه
خطر به را فرزندتان ، جان دوستي كه زماني ميگويد دانكن
كه ميشوند دوست كساني با بچهها اوقات گاهي.مياندازد
اما.دارند علاقه ديگر خطرناك كارهاي يا و بازي كبريت به
"مثلا.شود روبرو ديگري شكل به خطر با دارد دوست نوجوان
روابط و مخدر مواد الكل ، اهل كه بشوند دوست كساني با
.كنيد اقدام بايد كه است زماني آن اين و هستند نامشروع
از وي حمايت از بيشتر كاري فرزندتان داشتن نگاه سالم اما
نمراتش و شد دوست كسي با فرزندتان اگر.است جسماني خطر
.كنيد عمل سرعت به تا باشيد آماده كرد افت ناگهان
چيز همه:اطفالميگويد طب رفتاري و روحي شاخه رئيس
فرزندتان كه زماني حال عين در ميرود بين از ناگهان
كسي چه با و ميرود كجا اينكه درباره صحبت به علاقهاي
خطر علامت.نكنيد صحبت باره اين در او با ندارد ميرود
قديمي دوستان نوجوان ، كه ميدهد نشان را خود زماني ديگر
بايد والدين اما.ميگذارد كنار را خود پيشين علائق يا
راه يك.كنند اجرا بتوانند كه بگذارند را قوانيني تنها
ديروقت تا اينكه بخاطر":بگوئيد "مثلا است كردن محدود آن
اگر ".بروي نميتواني جائي هفته سه تا ماندهاي بيرون
يافت ادامه ناپسند رفتار و هفتهرابطه سه از بعد
كه ميدارد اظهار تانر.بكنيد بيشتري سختگيري ميتوانيد
با رابطهاشان مشكل درباره كه است مهم بچهها براي
را خود والدين كه هستند مواقعي اما" ".كنند صحبت ديگران
".كنند پيدا مداخله براي راهي و كرده مسئله درگير
اصغري نسرين:مترجم
دايجست ريدرز:منبع
در ديگران توانايي از چگونه
كنيم؟ استفاده سازمان
.است ديگران طريق از كارها انجام مديريت تعاريف از يكي
اشتباه اولين و گرفته ناديده مديران اغلب را مفهوم اين
فكر مديران از عدهاي.ميشوند مرتكب آن درباره را
كارها ، آن دهند انجام خودشان را كارها اگر كه ميكنند
معتقد با اما.خواهدشد انجام صحيح و عيب بدون و سريعتر
.نميشود حاصل مطلوبي نتايج اينمطلب به بودن
كار انجام و ديگران به اختيار واگذاري بجاي مديري اگر
امور انجام بر كاركنان ، و پائينتر سطوح مديران ازطريق
و توجه قابل موضوع چند آنگاه بورزد ، اصرار خودش توسط
:خواهدآمد پيش زيردستان و ديگران با درارتباط حساس
دهند ، انجام بايستي سايرين كه كارهايي صرف مدير وقت *
.خواهدشد
وقت هزينه اگر زيرا ميدهد ، هدر را سازمان سرمايه مدير *
ميتوانستند زيردستانش كه كارهايي بابت مدير شده تلف
آنها بجاي مدير كه كاركناني بيكاري اوقات و دهند انجام
مشخص سازمان زيان و ضرر آنگاه شود محاسبه است كرده كار
.خواهدشد
.خواهدداشت واقعياش وظايف انجام براي كمتري وقت مدير *
مدير باشد ، آگاهانه است ممكن مطلب اين اوقات گاهي
وقت و دهد انجام ميتواند را وظايفش كه دارد اطمينان
.دارد نيز عادي امور انجام براي كافي
دادن انجام كافيبراي و مناسب كار حجم زيردستان *
شايعه ، پخش:مانند متفرقهاي امور به و داشت نخواهند
.ميپردازند مشابه موارد ساير و غيررسمي روابط برقراري
پيدا جديد مهارتهاي يادگيري براي كافي فرصت زيردستان *
.نميكنند
.ميكند نزول كاركنان در انگيزه و روحيه *
.مييابد افزايش مدير بر رواني فشار *
جمعي كار و افراد مشاركت ازطريق مدير كه آنست كار چاره
اين تحقق براي.برسد خود سازماني اهداف به كاركنان ، همه
.باشد مشخص و روشن مدير براي اهداف بايد ابتدا منظور ،
برسد؟ ميخواهد چيز چه و كجا به مدير يا سازمان
آنها ضعف و قوت مهارتها ، هستند؟ افرادي چگونه همكاران
مبنايي موارد ، اين در اجمالي و مختصر بررسي يك چيست؟
و ميكند ايجاد سازمان در جاري عملكرد سطح ارزيابي براي
.ميسازد ميسر را آينده براي برنامهريزي
بين هماهنگي و تلفيق چگونگي بلكه نيست ، اصلي بحث اين اما
براي موردنياز اهداف و وظايف با آنها مهارتهاي افراد ،
مهم موضوع چند امر اين تحقق براي.است لازم دستيابي ،
رهبري هدايت ، :عبارتنداز كه گيرد قرار مدير مدنظر بايستي
افراد ، سازماني و فردي توسعه ديگران ، در انگيزه ايجاد و
عملكرد ، ارزيابي كارها ، بر نظارت كاري ، گروه ايجاد
موارد همه كه جمعي كار انجام و همكاري ارتباطي ، مهارتهاي
.هستند بااهميت شده ذكر
مهرياري...حجتا
نزديك آلمان جامعه پيري دوران
است
پيري دوران آلماني روزنامه يك نوشته به -اجتماعي گروه
در جامعه اين سني تركيب و شده نزديك سرعت به آلمان جامعه
هر از كه بود خواهد گونهاي به سوم هزاره آغاز آستانه
.داشت خواهد سن سال از 60 بالاتر يكي آلماني شهروند چهار
:نوشت ديولت روزنامه اسلامي ، جمهوري خبرگزاري گزارش به
سال داراي 60 يكي آلماني شهروند پنج هر از سال 1980 در
.بود سن
:ميافزايد اجتماعي امور كارشناسان قول از روزنامه اين
با شخصيت و منش لحاظ از آلمان فرداي جامعه سالخوردگان
.داشت خواهند تفاوتهايي امروز سالخوردگان
جوامع كه نكته اين به اشاره با گزارش اين خاتمه در
پيري لحاظ از حساس موقعيت يك در سال 2030 در اروپايي
سالههاي مذكور 60 سال در است ، آمده گرفت خواهند قرار
تشكيل را آلمان روز آن جامعه درصد 30"تقريبا آلمان
.داد خواهند
|