ميشوند؟ جرم مرتكب جوانان چرا
نيست چيز همه پول
قرار 50 صدور با سياوشاني بهرامي داود
شد آزاد
ريالي ميليون
ميشوند؟ جرم مرتكب جوانان چرا
باشد ، اينطور هم اگر حق است؟ جنايت مستعد جوانان مغز آيا
از آنها نجات در بسزايي تاثير كودكان رشد چگونگي اما
اين و دارد جامعه و خانواده از طردشدن يا جرم ارتكاب
.شود بررسي تخلف ريشههاي عنوان تحت بايد كه است موضوعي
عوامل جمله از و فريب و وسوسه جرم ، ارتكاب علت است بديهي
يا والدين سوي از بدرفتاري يا اسلحه به دسترسي آن
، انتقام و جنايت كه است فرهنگي در شدن غرق يا بزرگترها
اگر.نيستند كافي دلايل اين اما.ميشود تجليل و تكريم
بيشتر آن اسرار شود ، بررسي جوانان در تخلف ريشههاي
ميدهد شرح تخلف ، ريشههاي شناخت با علم ، .ميگردد آشكار
نميشود خلافكار دست در سلاح گرفتن با كودكي هر چرا كه
وحشيانه اعمال به دست تندخويي و سرخوردگي احساس با يا
عوامل بر خاص شرايطي تاثير با اينكه آخر كلام.نميزند
.ميشود تبديل قاتل و جنايتكار يك به كودك بخصوصي ، زيستي
تعدادي آمد ، بوجود دهه 1960 در كه اجتماعي آشفتگيهاي
براي رواني بيماريهاي درمان از طرفداري به را پزشكان از
رهنمون ميشوند ، مرتكب كمتري جرايم كه افرادي از دسته آن
مرتكب را جرمي قومي اقليت يك اگر ترتيب ، اين به.ساخت
ويژگيهاي ديگر و ژنتيكي نظر از را گروه آن ميتوان شود ،
بيگناه انسان ميليونها به رساندن آزار موجب كه مشترك
از بسياري سياسي ، جنبه ازكرد بررسي ميشود ،
مورد در (بيولوژيكي) زيستي تئوريهاي به محافظهكاران
ديوانگي و جنون از جلوگيري در اصلي عامل عنوان به تخلف
تشريح براي "صرفا نه بيولوژي از ترتيب اين به و مينگرند
نتايج البته ، .ميكنند استفاده دستاويز يك عنوان به بلكه
زمينه در علمي مختلف رشتههاي پژوهشهاي از حاصل
شود گفته كه نيست آنقدرساده روانشناسي و عصبي اختلالات
علت يا كرد بررسي بايد ژنتيكي نظر از را جنايت و جرم علت
داراي موضوع اين برعكس ، .است نهفته مغز از بخشي در قتل
و طبيعت بين مستمر ارتباط شناخت.است دقيقي و ظريف نكات
تازه جاني بيولوژيكي جرايم زمينه در تحقيقات به پرورش ،
.است بخشيده
.باشند داشته ويژهاي قدرت اوليه تجربيات ميآيد بنظر
با.است بزرگسال مغز از انعطافپذيرتر بسيار كودك مغز
مغز سال ، تا 3 سني دوره در يادگيري فراوان قدرت وجود
بروس دكتر.ببيند دوره اين در را آسيب بيشترين است ممكن
مانند) رواني مكرر "ضربههاي" از كه كودكي دريافت پري
در را فيزيكي تغييرات ميبرد ، رنج (وحشت غفلت ، بدرفتاري ،
پيدرپي رواني فشارهاي اين.مينمايد تجربه خود مغز
سريع عكسالعمل حالت به گريز و جنگ حالت از را هورمونها
كودك پرخاشگري شرايطي ، چنين از حاصل نتيجه.ميآورند در
كودكان مورد در.بود خواهد همكلاسيهايش به او حمله و
اضطراب هورمون ميتواند خصومتآميز برخوردهاي شده ، طرد
داشته همراه به خطرناكي نتايج و دهد افزايش مغز در را
:ميگويد مكگيل دانشگاه زيستشناس ميني ، ميشل.باشد
تاثير عصبي سيستم برروي كودكي دوران در محيطي شرايط"
رواني ، فشارهاي مقابل در را فرد عكسالعمل و ميگذارد
نباشد ، كافي والدين مراقبتهاي اگر.ميكند خفيف يا شديد
و متعفن جايگاه را دنيا مغز نباشد خود كودكان حامي يا
اين به."ميپندارد ممكن راه بهترين را آن با مبارزه
ميان در را جرم ارتكاب خطر نالايق والدين كه است ترتيب
".ميدهند افزايش خود كودكان
و آزار معرض در مداوم بطور كه كودكان از ديگري گروه در
آنها مغز سيستم در استرس هورمونهاي ميگيرند ، قرار اذيت
با كودكاني گروه ، اين.ميايستد باز طبيعي فعاليت از
بسيار آنها ميان در عاطفي مسائل.هستند ضداجتماعي شخصيت
نابود خود در را احساسات و عواطف حقيقت در و است اندك
نسبت احساسشان و ندارد جاي آنها ميان در يكدلي.ميكنند
حيوانات آنها اغلب.است عدم و نيستي خود اطراف دنياي به
كه سالهاي پسر 15 كيپكينكل مثال براي ميآزارند ، را
با همشاگرديهايش از نفر به 24 و كشت را خود والدين
لوك.داشت را حيوانات كردن اذيت سابقه كرد شليك اسلحه
آنها نفر هفت و كشت را همشاگرديهايش از نفر كه 3 ودهام
آن زد ، كتك چوب با را خود سگ كرد ، زخمي سال 1997 در را
از گروه اين.زد آتش سپس و انداخت جعبهاي درون را
موجب چيز هيچ نميگويند ، پاسخ تنبيه به همچنين نوجوانان
همچنين و عكسالعمل احساس ، قدرت.نميشود آنها رنجش
تندخو و پرخاشگر شخص.است رفته بين از آنها در وجدان
پرخاشگران.ميكند پشيماني احساس مدتي از پس "معمولا
همواره حال ، اين با.ندارند احساسي چنين هرگز ضداجتماع
.گرفتهاند قرار ستم و ظلم مورد كه ميكنند احساس
.است بد بسيار كودكان از گروه اين با والدين رفتار البته ،
را خود كودكان كه مزاجي دمي دم و كار مسامحه والدين
دليل به) را آنها حقيقت در دادهاند ، قرار بيمهري مورد
را محبت روزنههاي كه احساس اين سوي به (توجه و عشق نبود
است ذكر شايانميدهند سوق ميبينند ، بسته خود روي به
يكسان كودكان تمام بر والدين كافي مراقبت عدم تاثير كه
اين نتيجه باشد ، آسيبپذير كودك كه صورتي در.نيست
دانشگاه از پري دكتر.بود خواهد غمانگيز كاري مسامحه
كورتكس رشد در كودكان از غفلت كه دريافت بايلور پزشكي
خلل ميكند ، نظارت متعلقات و وابستگي براحساس كه مغز
اوليه دوران از كودكي اگر":ميگويد او.ميآورد وارد
براي) باشد داشته نيافتهاي رشد قابليت خود زندگي
بسيار مردم با او بودن يكدل (ديگران با ارتباط برقراري
را خود حقوق و غيرفعالاند "نسبتا آنها.بود خواهد مشكل
".مييابند شده پايمال خارج دنياي در
دنبال به گرفتهاند ، قرار بيتوجهي مورد كه كودكاني چنين
آنها احساس با متناسب كه هستند فكري طرز يا نوشتهها
.باشد (اجتماعي حقوق از مانده محروم و حقارت احساس)
پسرها ميان از ميشوند قتل مرتكب كه نوجواناني بيشتر
در جرم ارتكاب ميزان بودن پايين دلايل از يكي.هستند
و هستند درونگرا و خجالتي كه است اين دختران ميان
روانشناس ليبرمن ، ريچارد.نميكنند راظاهر خود عصبانيت
فزاينده خطر با همواره ما" ميگويد ، لوسآنجلس دانشكده
.مواجهايم سال تا 14 نوجوانان 10 ميان در كشتار و قتل
.دارد وجود آنها ميان در عاطفي وابستگي بدون پوچي ، احساس
مجرم يك به نميخواهند جوانان و نوجوانان اين اكثريت
جرم ارتكاب براي مناسب محيطي در اگر اما شوند ، تبديل
".ميشوند چنين گيرند ، قرار
داشته وجود آسيبپذيري مورد در ژنتيكي پديده ميرسد بنظر
تبديل ضداجتماع و نافرمان شخصيتي به را جوان كه باشد
:ميگويد كرنل دانشگاه روانشناس گاربارينو ، جيمز.ميكند
از بيش فعاليت فكر ، بدون عمل تندمزاجي ، مانند حالتهايي"
همگي ديگران ، به نسبت ضعيف بسيار عواطف و احساس و حد
لبخند و نوازش به كه كودكي.دارند بيولوژيكي زمينههاي
تندخو ، بيمسئوليت ، والديني كه صورتي در نميدهد ، پاسخي
طبيعي بطور باشد ، داشته عصباني يا كار مسامحه بيتوجه ،
در را كودك همان.شد خواهد تبديل ضداجتماع شخصيتي به
ميتوان باشد داشته محبت با و متعهد والديني كه صورتي
مختلف پاسخهاي."نمود احساسات و عواطف از سرزميني وارد
آن تبع به و مغزها شكلگيري موجب والدين جانب از
كتاب نويسنده دبرانيهوف ، .ميشود گوناگون رفتارهاي
و مغز بين گفتگوي نتيجه رفتار":ميگويد جرم بيولوژي
زاده بيولوژيكي مفروضات با انسان هرچنداست تجربه
.است هرچيز از خالي و سفيد صفحهاي مانند ذهن اما ميشود ،
را تجربيات مورخ ، يك نقش در مغز كودكي ، لحظات اولين از
".ميكند ثبت رواني -شيمي زبان با
بين از و عواطف كاهش موجب مغز ، جلويي بخش به وارده صدمات
روانپزشك آمن ، دانيلميشود احساسات و عدالت رفتن
مغز 50 كردن اسكن با كاليفرنيا در Failfield بيمارستان
از بخشي.برد آنها ميان در مشابهاي الگوهاي به پي قاتل
.است فعال اندازه از بيش قاتلان ميان در CG نام به مغز
اين به كه صورتي در و است مغز در افكار انتقال عامل CG
كورتكس همچنين.ميكند پيدا تغيير افكار برسد ، آسيب بخش
در 50 ميكند ، ايفا را مغز بر ناظر نقش كه مغز جلويي
اگر":ميگويد امن.بود كمكار و تنبل مطالعه مورد قاتل
ناظري هيچ و كند مشغول جنايتكارانه افكار با را خود فردي
در كه است معني بدين باشد ، نداشته وجود افكار آن بر
دهيد ، تغيير را ذهنتان اگر.شد خواهد مواجه مشكل با آينده
امن كه آسيبي نوع ".دادهايد تغيير را زندگيتان واقع در
سمي مواد استعمال نيز و سر ديدن صدمه برده ، پي آن به
.است بارداري دوران در الكل مانند
بسيار موارد در جز ميشوند ، قتل مرتكب كه كودكاني
.گمراهند اخلاقي نظر از بلكه نيستند ، بياحساس استثنايي ،
رساند قتل به را دانشآموز سه كه پسري ودهام ، لوك
روز هر من مانند انسانهايي چون كشتم را آنها":ميگويد
زندگيام طول تمام در من.ميگيرند قرار بدرفتاري مورد
".بودم تنها و شده طرد
باشند ، (والدين) محبت و عشق منبع فاقد كودكان كه زماني تا
و احساسات بر كه را رواني جريانهاي توانست نخواهند
موجب امر اين.بخشند تكامل فرماست ، حكم سالم روابط
احساس.شوند حساس بسيار بيعدالتي مقابل در كه ميشود
گيليكان ، جيمز.است همراه حقارت احساس با اغلب بيعدالتي
ميتوانند بزرگسالان:ميگويد هاروارد دانشگاه روانپزشك
خود براي عاطفي ، مسائل يا كاري موفقيتهاي يادآوري با
.است مهارت اين از عاري "معمولا كودك اما.شوند قائل ارزش
آدمكشي و قتل اندازه به را هيچچيز آنها از يكي بقول
.ندارم دوست
باشند ، رواني آسيبپذيري دچار كودكان از بعضي كه مادام
استفاده فرهنگ و زورگو نالايق ، والدين رفتار از چشمپوشي
در قتل نهايت در و بياعتنايي تندخويي ، موجب سلاح از
.شد خواهد كودكان ميان
نيوزويك : منبع
مسگري سوسن :ترجمه
نيست چيز همه پول
(پاياني بخش)
كه زماني برخوردارند ، بالا بلوغ از كه شركتهايي در اغلب
توجه و تاكيد بايستي ميشويم مواجه بازار سهام كاهش با
گردد ، متمركز فروش بخش و توليدي كاركنان روي بيشتري
مشتريان به خدمات يا محصولات كيفيت بهبود هدف كه زماني
اهدافي ، چنين به نسبت كاركنان تعهد تقويت راه يكاست
AT&T و فورد مانند شركتهايي.است تشويقي نمايه گسترش
آنها مشاركت با دادن نشان كيفيت با در را كاركنان تعهد
بدين و بردهاند بالا شركت ، محصولات تبليغاتي مبارزات در
نياز قبيل از كاركنان انگيزشي نيازهاي مشوقي چنين ترتيب
ارضا "كاملا را بودن گروهي به وابسته عضويت ، شناسايي ، به
.مينمايد
انساني نيروي متخصصان نقش
منابع متخصصان تشويقي ، استراتژي يك عناصر اجراي براي
منظور بدين.ميباشند كاري برنامه يك تهيه مسئول انساني
.شود انجام بايد زير گام شش
بايد مورد ، اين در:سازمان استراتژي و عملكرد شناخت -1
با مقايسه در شركت وضعيت داد ، پاسخ زير سئوالات به
است؟ چگونه ميكند فعاليت آن در كه صنعتي استانداردهاي
فكر چه (شركتها ديگر) ديگران كار مورد در كليدي مديران
نقش ميتوان چگونه كدامند؟ شركت اهداف و آمال ميكنند؟
برتري به دستيابي به كمك در را انساني منابع مديريت
داد؟ افزايش رقابتي
به انگيزشي نيازهاي شناخت در كه مكانيزمهايي ايجاد -2
چه كه بدانند بايد صنفي مديران:دهد ياري صنفي مديران
در ميتوانند چگونه و برميانگيزد را كاركنانشان چيزهايي
كنند ، استفاده انگيزانندهها اين از آنان رفتار تقويت
دادن و ابزارها تهيه به موظف انساني نيروي متخصصين
.ميباشند زمينه اين در صنفي مديران به لازم آموزشهاي
با مصاحبه خود ، از ارزيابي شامل ، ميتوانند ابزارها اين
برنامههاي بهبود ، طرحهاي رفتارها ، آزمودن همكاران ،
.باشند مديريتي مدلهاي و تيمسازي
به مشوقها آيا:موجود تشويقي (منو) نمايه بررسي -3
مشوقها اين آيا هستند؟ گسترده و متنوع كافي اندازه
به مشوقها آيا ميكنند؟ ارضا را كاركنان متفاوت نيازهاي
.ميكنند عمل متقاطع جهات در كدام هر يا ميكنند عمل خوبي
سئوالات به بايد مورد اين در:تشويقي استراتژي ايجاد-4
شركت ، اهداف بين مستحكمي ارتباط آيا:داد پاسخ زير
دارد؟ وجود موجود تشويقي نمايه و افراد انگيزشي نيازهاي
مشوقهاي براساس سرمايه به تبديل جهت مشاغل آيا مثال براي
كافي امنيت و ريسك مشوقها آيا شدهاند؟ طراحي بالقوه
فراهم شركت براي قوي هويت يك مشوقها آيا ميكنند؟ ايجاد
را كاركنان انرژي ميتوانند موجود مشوقهاي آيا ميآورند؟
به افراد آيا گيرند؟ بكار شركت اهداف به دستيابي براي
استراتژي صنفي ، مديران آيا دارند؟ انتخاب حق كافي اندازه
ميكنند؟ حمايت آن از و شناخته بخوبي را تشويقي
يك آنكه از پس:استراتژي سازماني درون (ارائه) فروش -5
-شود ارائه سازمان سراسر در بايد شد ، ايجاد استراتژي
تمام به "نهايتا و وسيع حد در سپس و مديره هيات ابتدا
انساني منابع متخصصان استراتژي ، يك ارائه در -كاركنان
آمده بدست اطلاعات باشند ، خود قدرت منابع به متكي بايستي
اختيار در و شده تشريح بايستي فعاليتها از
واقعي مزاياي با فعاليتهايي و گيرد قرار تصميمگيرندگان
.باشد سازمان اهداف به دستيابي راستاي در كه گيرد انجام
هر مانند:نياز صورت در استراتژي بهبود و اصلاح -6
شدن دگرگون با بايد نيز تشويقي برنامه ديگر ، استراتژي
استراتژي بر كه اساسي زمينههاي.يابد تغيير شرايط ،
تغيير بازار ، در تغيير:از عبارتند ميگذارد تاثير تشويق
نگرشهاي يا سازمان رهبري در تغييرات سازمان ، اهداف
نسبت امتيازاتي خود ، كاركنان توسط سازماني اگر كاركنان ،
يك.نمايد توجه آنها به بايستي آورد دست به رقبا به
و شور و انگيزه با بتواند كه است آن خوب تشويقي استراتژي
را آنان انرژي ميآورند ، سركار خود با كاركنان كه شوقي
استراتژي يك.كند هدايت سازمان اهداف به دستيابي جهت در
موفقيت باعث تنها نه ميشود ، اجرا درستي به كه تشويقي
گروه براي موفقيتي بلكه بود خواهد آن كاركنان و سازمان
.ميباشد نيز منابع (تيم)
قرار 50 صدور با سياوشاني بهرامي داود
شد رياليآزاد ميليون
رفت دادگاه به آزادي پيام روزنامه مسئول مدير
روزنامه مسئول مدير سياوشاني بهرامي داود:اجتماعي گروه
از پس و شد احضار مطبوعات دادگاه به ديروز آزادي پيام
به.شد آزاد ريالي ميليون وثيقه 50 قرار با اتهام تفهيم
از نهي و معروف به امر احياي ستاد":ما خبرنگار گزارش
بدون پرسشهاي" عناوين با روزنامه اين مطلب سه از "منكر
و "زيباكلام صادق با مصاحبه" ،"امامي سعيد پيرامون پاسخ
دادگاه رئيس.است كرده شكايت "بمير يا بينديش من چون"
عنوان با آزادي پيام مسئول مدير احضار از پس شعبه 1410
شنيدن از پس و كرد اتهام تفهيم وي به عمومي اذهان تشويش
وي ريالي ميليون وثيقه 50 قرار صدور با سياوشاني دفاعيات
مطبوعات به فشار جديد موج ميشود يادآور.كرد آزاد را
ميشويم نزديك ششم مجلس انتخابات به چه هر مستقل و آزاد
روزنامههاي جديد موج اين قربانيان اولين ميگيرد ، شدت
پيام" روزنامه به نوبت نيز اكنون و بودند نشاط و سلام
به امر احياي ستاد روزنامه اين شاكي.است رسيده "آزادي
تهيه با كه است چندي ستاد اين.است منكر از نهي و معروف
مطبوعات آزادي عليه مسئولين سازي ذهنيت به بولتنهايي
از نهي و معروف به امر ستاد اين از گذشته.ميزند دامن
تدوين مطبوعات از شكايت آموزش براي دستورالعملهايي منكر
.است كرده پخش نهادها و سازمانها مراكز ، برخي در و
|