ماهه در 6 ايران :ايرانگردي سازمان رئيس
جهانگرد 400 هزار ورود 700 از سال 79 اول
است داشته ارزي درآمد دلار ميليون
فوق و پرورشي فعاليتهاي بهبود هدف با
مستقر مدارس در پرورشي معاونان :برنامه
شدند
عمومي نشست دوازدهمين كشور شركت 57 با
در آينده هفته سوم جهان علوم فرهنگستان
ميشود برپا تهران
دانشگاه در هستهاي پزشكي سراسري همايش
تبريز
!بگيريم جدي را علمي سرقت
!ميشود انگاشته ناديده كه تواناييهايي
و فرهنگ وزير مهاجراني عطاءالله دكتر
امام سال معرفي در نبايد :اسلامي ارشاد
كنيم توقف تبليغ در تنها (ع) علي
و استاد رابطه تقويت خواستار مظفر ،
شد مدارس در شاگردي
مديريت درباره جامعي مسجد احمد توضيحات
ارشاد وزارت
ماهه در 6 ايران :ايرانگردي سازمان رئيس
جهانگرد 400 هزار ورود 700 از سال 79 اول
است داشته ارزي درآمد دلار ميليون
حدود 700 جاري سال اول ماهه طول 6 در :فرهنگي علمي گروه
دلار ميليون كه 400 شدهاند كشور وارد جهانگرد نفر هزار
.است داشته كشور براي ارزي درآمد
"معزالدين" را خبر اين قم ، در همشهري خبرنگار گزارش به
اولين افتتاح جهت كه جهانگردي و ايرانگردي سازمان رئيس
كرده سفر شهر اين به قم استان سنتي سفرهخانه و چايخانه
جهانگرد تعداد اين سفر:گفت و كرد اعلام گفتگويي در بود ،
درآمد دلار ميليون و 50 مستقيم درآمد دلار ميليون 350
:افزود وياست داشته بر در آنان توسط سوغات خريد از ناشي
پاكستان ، نظير اسلامي كشورهاي از توريستها درصد 80
.كردهاند سفر ايران به مركزي آسياي كشورهاي و آذربايجان
از جهانگرد هزار موجود 150 آمار براساس نيز گذشته سال در
.كردهاند سفر ايران به اروپا
آسياي مسلمان كشورهاي جهانگردان سفر معزالدين گفته به
به برونئي و سنگاپور اندونزي ، مالزي ، همچون شرقي جنوب
خليج عربي كشورهاي جهانگردان و است افزايش به رو ايران
به سفر براي بيشتري تمايل امارات و كويت بخصوص فارس
.دارند ايران
حضور با كه قم استان سنتي چايخانه و سفرهخانه اولين
شد ، افتتاح جهانگردي و ايرانگردي سازمان رئيس معزالدين
با قم ايرانگردي سازمان و شهرداري تعاون اداره همكاري با
معماري با ساختمان در 3 ريال ميليون معادل 500 هزينهاي
.دارد زيربنا مربع متر و 350 شده احداث گنبديشكل و سنتي
فوق و پرورشي فعاليتهاي بهبود هدف با
مستقر مدارس در پرورشي معاونان :برنامه
شدند
انساني نيروي و ريزي برنامه معاون :فرهنگي علمي گروه
سطح ارتقاي منظور به:گفت آموزشوپرورش وزارت پرورشي حوزه
پرورشيدر معاونان بار اولين براي امسال پرورشي ، مديريت
.شدند مستقر كشور مدارس
خبرگزاري با گو و گفت در شنبه روز حسن ياري علي مير احمد
و هدايت برنامهريزي ، :افزود شيراز اسلاميدر جمهوري
معاونان وظيفه مهمترين پرورشي ، حوزه نيروهاي بر نظارت
.است مدارس در پرورشي
پرورشي ، مربيان مشاوران ، وارزشيابي ساماندهي:گفت وي
وظايف ديگر از ورزش معلمان و مراقبانبهداشت كتابداران ،
.است مدارس پرورشي معاونان
بخشي هويت جهت در شغلي سطوح ارتقاي:افزود ياري ميرعلي
كلي برنامههاي در انسجام و مديريت پرورشي ، تقويت حوزه
طرح ، اين:گفت وي.است اينطرح اهداف ديگر از پرورشي حوزه
را درمدارس اساسي تغيير و آموزشي واحدهاي مديريت تقويت
.داشت خواهد دنبال به
استانهاي پرورشي معاونان آموزشي گردهمايي حال همين در
در شنبه روز خوزستان و بويراحمد و كهكيلويه بوشهر ، فارس ،
.شد آغاز شيراز
وزارت پرورشي حوزه انساني نيروي و برنامهريزي معاون
جهت آموزشي دورههاي اين:گفت جلسه دراين پرورش و آموزش
.است درآمده اجرا كشوربه در پرورشي مديريت سطح ارتقاي
مدرس هزار يك دورهها اين در:افزود ياري علي مير احمد
در دورهاول كه ميجويند شركت پرورشي آموزشمعاونين جهت
آذربايجان اصفهان ، در آن پساز و شيراز اينك و بوده مشهد
.ميشود برگزار تهران و همدان شرقي ،
پرورش و آموزش كل اداره پرورشي معاون گردهمايي ، اين در
آموزان دانش نيازهاي بتواند بايد پرورش و آموزش:گفت فارس
.دهد پرورش جهان ، فرهنگي و نيازهايتربيتي با همگام را
به نياز آموزان دانش جامع تربيت:افزود فرزدقي غلامرضا
.دارد ويژه ريزيهاي وبرنامه خاص مديريت
در پرورشي معاونين مدرسان آموزشي روزه هشت گردهمايي
.است شده آغاز حضور 169مدرس با شيراز
عمومي نشست دوازدهمين كشور شركت 57 با
در آينده هفته سوم جهان علوم فرهنگستان
ميشود برپا تهران
علوم فرهنگستان عمومي نشست دوازدهمين :فرهنگي علمي گروه
اجرايي شوراي نشست چهاردهمين و سوم جهان
از جهان كشور شركت 57 با سوم جهان علمي سازمانهاي شبكه
.ميشود برگزار تهران در ماه آبان الي 5 مهر تاريخ 30
وزير پژوهشي معاون توكل محمد دكتر ما خبرنگار گزارش به
نشست ، اين علمي كميته رئيس و فناوري و تحقيقات علوم ،
برگزاري نحوه و جزئيات تشريح ضمن خبرنگاران جمع در ديروز
سوم جهان علوم فرهنگستان عمومي نشست دوازدهمين:گفت آن
در ايران برنامههاي و توانمنديها تا است مناسبي فرصت
.شود معرفي جهانيان به تحقيقات و علوم حوزه
گفتگوي فرهنگ اشاعه چون اهدافي با اجلاس اين:افزود وي
دانشمندان از تجليل جهان ، در تمدنها بين علم بر مبتني
اسلامي جمهوري علمي سرمايههاي معرفي علوم ، حوزه در فعال
ظرفيت گسترش جهت لازم اقدامات اتخاذ و بررسي و ايران
ارتقاي و حمايت شناسايي ، جنوب كشورهاي در جديد فناوري
ارتباط در سهولت ايجاد و منطقه اين در علمي پژوهشهاي
.ميشود برگزار جنوب در علمي موسسات و دانشمندان ميان
شبكه همت به كه نشست اين در:افزود همچنين توكل دكتر
سمپوزيوم دو ميشود برگزار (TWAS) جهانسوم كشورهاي علمي
كارگاه يك و شد خواهد تشكيل فناوري و علم توسعه
دستاوردهاي آخرين ارائه بهمنظور بيوتكنولوژي
.گرديد خواهد تشكيل جهان بيوتكنولوژي
دانشگاه در هستهاي پزشكي سراسري همايش
تبريز
زمينه در تبادلنظر و بحث هدف با :فرهنگي علمي گروه
هستهاي ، پزشكي نوپاي رشته در علمي پيشرفتهاي و فعاليتها
در بيشتر فعاليت براي رشته اين متخصصان در انگيزه ايجاد
به متخصص و عمومي پزشكان آشنايي همچنين و پژوهش زمينه
پزشكي سراسري همايش درمان ، و تصويرگري نوين كاربردهاي
متخصص و داروساز پزشك حضور 300 با گذشته روز از هستهاي
.يافت گشايش تبريز دانشگاه وحدت تالار در آزمايشگاهي علوم
!بگيريم جدي را علمي سرقت
است قواعدي داراي ديگري كار هر مانند پژوهشي فعاليتهاي
.كند ايجاد اساسي اشكالات ميتواند آنها رعايت عدم كه
و لازم هميشه آن رعايت كه است قواعد ازاين يكي امانتداري
بهنظر ضروريتر آن ، حساسيت بهواسطه علمي مسايل در
/آمد چراغ با دزدي چو:شعر مصاديق از يكي شايد.ميرسد
و آگاه سارق كه چرا.باشد ادبي سرقت كالا ، برد گزيدهتر
به.شود نائل خود هدف به ميتواند بهتر موضوع ، بر مسلط
به نسبت ويژهاي حساسيت علمي جامعه است لازم دليل ، همين
براي را راه خود ، نجابت و تواضع با و داشته موضوع اين
.نكنند هموار افراد اينگونه
داده آموزش تحقيق روش مباحث در كه درسهايي اولين از يكي
:كه ميشود گفته.است ماخذ و منابع مناسب ذكر ميشود ،
لازم است شده گرفته الهام جايي از ايدهاي و مفهوم اگر *
.شود ذكر آن ماخذ است
جايي از عينا اهميت ، بهواسطه است قرار جملهاي اگر *
.شود ذكر آن ماخذ سپس و گيرد قرار گيومه داخل شود ، نقل
از 23 بيش و شود نقل عينا است قرار كه جملهاي اگر *
كه بهطوري بزرگتر ، حاشيه و كوچكتر حروف با است ، خط
.شود آورده (ماخذ ذكر سپس و) باشد متمايز كاملا
يك كامل كپيكردن براي جايي هيچ بدينترتيب كه است بديهي
متن يك نويسنده از كه انتظاري حداقل.نميماند باقي بخش
همه و ندارد گفتن براي مطلبي خود اگر كه است اين ميرود ،
خود انشاي دستكم است ، گرفته عاريهاي بهصورت را مطالب
مطالب ارائه نحوه به جديد صورتي و كند اعمال آن بر را
.بدهد
معلمان !ميگيرد ريشه انشاء درس همان از مشكل ظاهرا
مطالب از نكردن كپي بر ابتدايي دوره همان از دلسوز
آنان ، از بسياري متاسفانه اما ميكردند ، تاكيد ديگران
گويا ، نميدهند يا و نميدادند نشان را درست راه
معلومات براساس بتواند و باشد دهر علامه بايد دانشآموز
طرف از و ندارد واقعيت اين چون و كند "خلق" مطلب خود
كپيكردن جز ديگري راه شود ، پر بايد انشاء صفحه يك ديگر
حداقل از كپيكردن اين كه اين بدتر و نميماند باقي
.است بيبهره نيز لازم شرايط
يا و دانشآموزي دوره براي بتوان شايد را مشكل اين
(كرد فكر آن براي بايد و نبايد كه) كرد تحمل دانشجويي
همكاران و پژوهشگران بين در را آن از مواردي وقتي اما
خودمان آينده به نبايد آيا بگوييم؟ بايد چه ببينيم ، علمي
بخوريم؟ تاسف
در تحقيقاتي طرح يك گزارشمطلب اين نوشتن انگيزه اما
در كه ميكردم مطالعه را كابردي -علمي دورههاي مورد
خودم از جملات.كردم برخورد آشنايي نگارش سبك به جايي
افق 1400 در استان عالي آموزش برنامه تدوين به و بود
به.بود شده كپي عينا و كلمه به كلمه متن ، .ميشد مربوط
كه بودم متن داخل يا پاورقي در ماخذ ذكر حداقل دنبال
به كلي اشاره گزارش انتهاي در تنها و نكردم پيدا چيزي
.بود شده ماخذ اين ازجمله و ماخذ و منابع
كنار ، و گوشه در ميتوان و نيست مورد تنها اين متاسفانه
واسطه به تحقيقاتي طرحهاي براي.يافت نيز را ديگري موارد
.دارد وجود سرقتها اين خطر هميشه آنها گزارش محدود انتشار
كتابهايي.است ديگري نوع از خطر مجلات و كتاب حوزه در
از پس كه حالي در ميگيرد ، تاليف نام و ميشود منتشر
!است خارجي كتابهاي از ناقص ترجمهاي ميشود معلوم بررسي
علمي حيثيت گرنه و بگيريم جدي بايد را ادبي و علمي سرقت
ازجمله و علمي مسئولان.بود خواهد خطر درمعرض ما كشور
اين در را اصلي مسئوليت فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت
ايجاد ضروري ، اقدامات از يكي شايد.دارند بهعهده زمينه
با متناسب احكام صدور و علمي تخلفات بررسي براي دادگاهي
.باشد آن
و فني مجتمع پژوهشي معاون / اولياء صالح محمد دكتر
يزد دانشگاه مهندسي
!ميشود انگاشته ناديده كه تواناييهايي
وزارت كاركنان و معلمان گزينش نحوه از گزارشي
( پاياني بخش ) پرورش و آموزش
مدرسه ، سازمان آن ، به مربوط ومسائل پرورش و آموزش مديريت
ورزش درسي ، كتابهاي تدوين مدرسه ، تجهيز چگونگي
راهنمايي و شناختن معلمان ، تدريس نحوه دانشآموزان ،
كودكان به دادن آموزش نحوه مدرسه ، بهداشت دانشآموزان ،
تدريس ، هنگام آموزشي تكنولوژي از بهرهگيري استثنايي ،
صدها و دانشآموزان مشكلات و تربيتي مسايل به پرداختن
و است پرورش و آموزش تخصصي امور جمله از ديگر مسئله
پرورش و آموزش مختلف بخشهاي براي نيرو جذب در ميبايست
اين از كدام هر در علاوه بهكرد توجه تواناييها اين به
نيز و مجرب و سابقه با افراد تجربيات از ميتوان بخشها ،
گاهي شايد كه ابتكاراتي.برد بهره نيز شخصي ابتكارات
همچنان.نگيرد قرار گزينش مسئولان توجه مورد چندان اوقات
شده داده تذكر ابتدايي مقطع معلم خانمهاي از يكي به كه
كلاس در نمايش ايفاي به تدريس ، هنگام مثلا چرا كه بود
نوين روشهاي از يكي "نقش ايفاي" كه حالي در است ، پرداخته
پرورش و آموزش فرآيند در امروزه كه است يادگيري -ياددهي
در گزينش.ميشود استفاده نيكي به آن از ابتدايي دوره
همه كه صافياست يك مانند حاضر حال در پرورش ، و آموزش
وقت يك تا بگذرند آن از ميبايست معلمي علاقهمندان
لازم صلاحيتهاي از كه معلمي با مرزوبوم اين دانشآموزان
به كه بجاست ولي.نگيرند قرار كلاس يك در نيست ، برخوردار
ميان در بزهكاري درصد كه شود توجه نيز مسائل اين
قابل تعداد همچنين است ، بالا نسبت به ما دانشآموزان
ظاهر گاه داريم؟ معتاد حتي و ديده آسيب توجهيدانشآموز
از بيرون با مدرسه داخل در دبيرستاني دختر دانشآموز يك
در را او نتوانيم شايد حتي و دارد زيادي تفاوتهاي مدرسه
مسائل درباره كه ديگري زياد نكات و بشناسيم مدرسه بيرون
كه اين نه مگردارد وجود دانشآموزان مشكلات و
كه ميبينند آموزش كساني توسط ما دانشآموزان
گوناگون پرسشهاي عهده از و گزينش جلسات از توانستهاند
نشان بزهكاري بالاي آمارهاي پسبرآيند گزينش مصاحبه و
و آموزش مسئولان به را پرسش اين به پاسخ چيست؟ دهنده
.ميكنيم واگذار پرورش
پرورش و آموزش در گزينش عمومي ضوابط
پرورش و آموزش كاركنان و معلمان گزينش قانون براساس
كاركنان سياسي و اعتقادي اخلاقي ، گزينش عمومي ضوابط
و سازمانها و غيرانتفاعي مدارس و پرورش و آموزش
مبين دين به اعتقاد:است زير موارد شامل تابعه شركتهاي
اساسي ، قانون در مصرح و رسمي اديان از يكي يا و اسلام
ولايت به التزام و اعتقاد اسلام ، احكام به عملي التزام
به اشتهار عدم اساسي ، قانون اسلاميو جمهوري نظام فقيه ،
مخدر ، مواد به اعتياد عدم فسق ، به تجاهر و اخلاقي فساد
وابستگي سابقه عدم و موثر كيفري محكوميت سابقه عدم
كه گروههايي و سازمان و احزاب از هواداري تشكيلاتي ،
يا و شده اعلام صالحه مقامات طرف از آنها بودن غيرقانوني
.شود احراز آنها توبه كه آن مگر ميشود ،
چندان كار شده تصريح گزينش قانون در كه مواردي چنين كشف
نيروي اطلاعات ، وزارت از استعلام با تنهانيست مشكلي
از بسياري ميتوان درماني و بهداشتي مراكز يا و انتظامي
به.كرد مشخص است ، آمده گزينش قانون در كه را مواردي
قانون به خودرا التزام كتبي صورت به شخصي اگر علاوه
گزينش قانون بندهاي از بسياري واقع در اعلامكند ، اساسي
داوطلبان صلاحيت احراز اين بنابراست پذيرفته را معلمان
همان نوعي به فعلي ، روشهاي با پرورش و آموزش در كار
شرايط اگر خاطر همين به.است گرداندن سر دور را لقمه
صلاحيت مانند پرورش ، و درآموزش استخدام داوطلبان عمومي
گزينش شود ، احراز آنها رواني و جسمي توانايي و علمي
چندان كار استخدام داوطلبان سياسي و اعتقادي اخلاقي ،
.بود نخواهد دشواري
اميرشاهي سيدافشين:از گزارش
و فرهنگ وزير مهاجراني عطاءالله دكتر
امام سال معرفي در نبايد :اسلامي ارشاد
كنيم توقف تبليغ در تنها (ع) علي
،(ع)علي حضرت ميلاد سالروز با همزمان :فرهنگي علمي گروه
مركز در اسلامي بزرگ دايرهالمعارف نهم جلد انتشار جشن
مهاجراني عطاءالله حضور با اسلامي بزرگ دايرهالمعارف
.شد برگزار
و فرهنگ وزير مهاجراني عطاءالله ايسنا ، خبرنگار گزارش به
تقدير ضمن سخناني طي مراسم ، اين در حضور با اسلامي ارشاد
فعالان نام اسلامي ، بزرگ دايرهالمعارف دستاندركاران از
در كه نامهايي:افزود و خواند جاويدان را گنجينه اين در
نامهاي و ماند خواهند ماندگار است ، آمده دايرهالمعارف
به خود از نوشتهاي كه آن مگر شد ، خواهند فراموش ديگر
.باشند گذاشته جاي
نام سايه در حافظ ، روزگار سلاطين تمام:گفت ادامه در وي
در نام ذكر دليل به را آنها نيز ما و ميكنند زندگي حافظ
.ميشناسيم حافظ آثار
نبايد:كرد تصريح اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
بايد و آورد حساب به دهكده يك مثابه به را دايرهالمعارف
صاحب كشور ، و ملت چون بود ، خوشبين و اميدوار آن به
اين كه اميدواريم و است بوده دانش توليدكننده و انديشه
.شود تكرار هم باز تجربه
توسعه براي بسترسازي را حكومت وظيفه مهاجراني عطاءالله
و موانع ميانبرداشتن از:افزود و دانست دانش و فرهنگ
به بنا چون است ، سمت اين به حركت لازمه اقتضائات ايجاد
و صنعت صاحبان با نبايد عاقل حكومت محمد ، ماهاتير گفته
.است لازم آنها حفظ بلكه كند ، برخورد سرمايه
سالروز تبريك ضمن همچنين اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزير
حقانيت ، اهل با كه است حقيقتي علي:گفت (ع)علي حضرت ميلاد
در نبايد نيز ما و است يافته ارتباط انسانيت و محبت
تبليغ در تنها (ع)علي امام سال نام به سال اين معرفي
.كنيم توقف
حقانيت و مدارا عدالت ، با نسبتي اگر:افزود ادامه در وي
برقرار اميرالمومنين با كه است ارتباطي كنيم ، پيدا
حتي كنيم ، برقرار نسبتي چنين نتوانيم اگر ولي كردهايم ،
نتيجه كنيم ، نصب شهر ميادين در نيز بزرگي پلاكاردهاي اگر
.گرفت خواهيم عكس
اشكوري يوسفي فعاليتهاي به اشاره ضمن ادامه ، در مهاجراني
مقاله صاحب اشكوري:افزود اسلامي بزرگ دايرهالمعارف در
رسيده چاپ به دايرهالمعارف اين نهم جلد در كه است اصلاح
و عدالت رعايت با (ع)علي امام سال در كه اميدواريم و است
بزرگ دايرهالمعارف در وي تلاش و مجدد حضور شاهد انصاف
.باشيم اسلامي
دايرهالمعارف رئيس بجنوردي موسوي همچنين مراسم ، اين در
شكلگيري روند از گزارشي ارائه با نيز اسلامي بزرگ
حال مساله مهمترين را فرهنگ اسلامي ، بزرگ دايرهالمعارف
دولت هنوز متاسفانه:كرد تصريح و دانست ايران جامعه حاضر
در ندارد ، كشور توسعه در آن نقش و فرهنگ به كافي توجه
كارخانجات واردكردن براي عظيمي بودجه راحتي به كه حالي
كتابخانه براي كتاب خريد جهت ما و ميشود داده اختصاص
.كنيم دريافت بودجه دلار ميليون يك توانستيم زحمت به ملي
زبان بازآموزي دوره شانزدهمين به مهاجراني دكتر پيام
فارسي
فارسي ادبيات و زبان استادان بازآموزي دوره شانزدهمين
فرهنگ وزير "مهاجراني عطاءالله" پيام شنبهبا روز هند در
ادبيات و زبان گسترش شوراي رئيس و ايران اسلامي ارشاد و
.يافت گشايش هند پايتخت دهلينو شهر در فارسي
مظفري ، توسط كه اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير پيام در
:آمدهاست شد خوانده دهلي در ايران فرهنگ رئيسخانه
به توجه معناي به هند در زبانفارسي بازآموزي دورههاي
حيات ادوار در كه است مشرقزمين بزرگ فرهنگ دو گسترش
و آرامش دوستي ، دانش و بزرگواري و صدر شرح خويش نوراني
.كردهاند هديه جهاني جامعه به صلحرا
زمين مشرق تمدن در:ميافزايد پيام اين در مهاجراني
كه برخوردارند بزرگ چنان نقشي از وايران هند بيترديد
بسيار استفاده دستاوردهايآنها از همواره بشري جامعه
اينميراث انتقال در فارسي زبان نقش و برد خواهد و برده
.است شگفت و برجسته بسيار تمدني
ادبيات و زبان گسترش شوراي رئيس پيام ديگراز بخشي در
اين شناختن براي هندشناسي هر امروز:است آمده فارسي
و ظرايف زيرا پارسيدارد ، زبان آموختن به نيازمند سرزمين
كامجان پارسي ملاحت با درآميختن با هندي فرهنگ طرايف
به را آنان و ميكند شيرين را پژوهشگران و دانشوران همه
.ميشود رهنمون اشراق و معنويت از بوي و پررنگ گلستاني
سفير "موسوي محمود سيد" همچنين دوره اين گشايش آئين در
عوامل از يكي:گفت سخناني در هند در اسلاميايران جمهوري
بستر اين در كه است مشتركاتفرهنگي ملتها نزديكي در مهم
.است مهم بسيار عاملي زبان
فارسي ادبيات و زبان استادان بازآموزي دوره شانزدهمين
هند سراسر و ايران از پژوهشگراني و آناستادان در كه
فرهنگ خانه محل در ماهامسال آبان هفتم تا دارند حضور
.يافت خواهد ادامه دهلينو در ايران
و استاد رابطه تقويت خواستار مظفر ،
شد مدارس در شاگردي
فرايند در :گفت پرورش و آموزش وزير :فرهنگي علمي گروه
كلاس در معلم حضور با مفاهيم از بسياري تربيت و تعليم
و ميشود حل "شاگردي و استاد" رابطه و درس
.كند مخدوش را رابطه اين نبايد آموزشي بكارگيريفناوري
اطلاعرساني شبكه راهاندازي مراسم در شنبه روز مظفر
اجازه ايراني ، فرهنگ:افزود ،"رشد" پرورش آموزشو وزارت
تربيت و تعليم چرخه از را آموزشيمعلم فناوري كه نميدهد
و آموزش كل اداره دبيرستان اول ، 110 مرحله در.كند حذف
، به(ع) علي اميرالمومنين سال بهمناسبت تهران ، شهر پرورش
مقرر و شدند پرورشوصل و آموزش وزارت رساني شبكهاطلاع
بهاين كشور ، دبيرستانهاي كل سوم برنامه پايان تا شد
آزمونها ، همچون ، بخشهايي داراي شبكه ، اين.شوند شبكهوصل
سايتهاي گزيده شهري ، بانكاطلاعات اخبار ، وپاسخ ، پرسش
.است الكترونيك پست و اينترنت
مديريت درباره جامعي مسجد احمد توضيحات
ارشاد وزارت
اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت مقام قائم :فرهنگي علمي گروه
.نميپذيرد را وزارتخانه اين آينده سرپرستي كه كرد اعلام
اين بيان با ايسنا خبرنگار با گفتگو در مسجدجامعي احمد
بدور و آرام فضاي در بتواند بايد جمهوري رياست:گفت مطلب
و فرهنگ چون حساسي وزارتخانه سرنوشت درباره جوسازي از
.بگيرد تصميم اسلامي ارشاد
قائممقام عنوان به همچنان من موقع ، آن تا:افزود وي
.كرد خواهم وظيفه انجام مهاجراني دكتر
دكتر:داشت اظهار اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت قائممقام
تا و است اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير همچنان مهاجراني ،
درباره ديگري نظر هيچ باره اين در دولت رسمي نظر اظهار
.ندارد اعتبار اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت آينده
سرپرستي و وي درباره گذشته روز چند در كه شايعاتي از وي
رسيده چاپ به نشريات در اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت بعدي
جمع در گذشته هفته اوايل در:گفت و كرده انتقاد است ،
ارشاد و فرهنگ وزارت آينده سرپرست كه كردم اعلام معاونان
.بود نخواهم اسلامي
با اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزارت عمومي روابط همچنين
اين معاونان از جمعي ديدار خبر اطلاعيهاي انتشار
تعيين با آنان مخالفت و مجلس نمايندگان با وزارتخانه
را وزارتخانه اين بعدي سرپرست عنوان به مسجدجامعي احمد
.كرد تكذيب
فروشيها كتاب پيشخوان روي
|
قفقازيه فوقالعاده هيات
دفتر انتشارات و چاپ مركز /شهرضايي آذري رضا :كوشش به
اول ، چاپ /خارجه امور وزارت بينالمللي و سياسي مطالعات
.ريال 14500/وزيري صفحه ، 56+352/نسخه هزار /1379
و مذاكرات اسناد مجموعه قفقازيه ، فوقالعاده هيات
سرپرستي تحت قفقاز به ايران اعزامي هيات قراردادهاي
و 1338 سالهاي 1337 در كه است طباطبايي سيدضياءالدين
كتاب اين.است پيوسته وقوع به (ميلادي و 1920 1919) قمري
شده تدوين خارجه وزارت ديپلماسي تاريخ و اسناد مركز توسط
نيز خارجه امور وزير كتاب ، بر.است سند شامل 98 و است
.است نوشته صفحهاي يك مقدمهاي
گرجستان تا قزاقستان از :ايران جديد ژئوپليتيك
دفتر انتشارات و چاپ مركز /اصل تقوي سيدعطا :تاليف
اول ، چاپ /خارجه امور وزارت بينالمللي و سياسي مطالعات
.ريال 9800/وزيري صفحه ، 14+229/نسخه هزار /1379
در كه است دانشگاهي تحقيق يك مكتوب نتايج كتاب ، اين
را ايران اسلامي جمهوري خارجي سياست چهارگانه ، بخشهاي
قرار بررسي مورد قفقاز و مركزي آسياي كشورهاي حوزه در
بحرانها ، ايران ، ژئوپليتيك ويژگيهاي كليات ، .ميدهد
تاثيرات و قفقاز و مركزي آسياي كشورهاي ظرفيتهاي و منابع
ژئوپليتيك بر شوروي فروپاشي سياسي و اقتصادي امنيتي ،
از مجموعه.است كتاب اين اصلي فصل چهار عناوين ايران
.دارد پاكيزهاي و دست يك نثر و است برخوردار خوبي انسجام
جاودانگي اكسير پاترو هري
موسسه :ناشر /قصاع محمد :ترجمه /رولينگ.كي.جي :نوشته
/نسخه 3000/اول ، 79 چاپ /نگار آدينده هنري و فرهنگي
.تومان 1680
سري از كتاب اولين جاودانگي ، اكسير و پاتر هري
كه است پسركي سرگذشت كتاب اين.است هريپاتر داستانهاي
سختي به را او كه خانوادهاي با عادي انسانهاي دنياي در
سر پشت را فراواني مشكلات و ميكند زندگي پذيرفتهاند
مادرش و پدر كه دارد تعلق دنيايي به او اما.ميگذارد
در هري مادر و پدر !جادوگران دنياي بودهاند ، آن از جزيي
و رفتهاند بين از سياه جادوي جادوگر بزرگترين با نبرد
...و شود مي روبهرو او با هري اكنون
نيست فوريت زندگي
:ناشر /معتمدي فاطمه :مترجم /كارلسون ريچارد :نويسنده
/متوسط خشتي قطع /تابستان 1379 اول چاپ /روزنه انتشارات
.صفحه تومان ، 180 قيمت 895
و علاقهمندي سببساز كتابها ، و نوشتهها از برخي كوتاهي
بهخصوص.ميشود آثار اينگونه به خوانندگان رويكرد
.باشد شهروندي اخلاق نقد حوزه در آثار اين كه هنگامي
كاه" از اصلي عنوان با كه "نيست فوريت يك زندگي" كتاب
جاي جهان سال 1998 آثار پرفروشترين زمره در "نسازيد كوه
نويسنده خواندني و كوتاه مقالات از مجموعهاي است ، گرفته
شهروندان و افراد زندگي مسائل بديهيترين از برخي درباره
خردورزي ، بدون توجه يا و توجهي كم صورت در كه است
.شوند تبديل بزرگ مشكلي و معضل به ميتوانند
زندگي بر تا ميكند كمك افراد به كتاب ، اين در نويسنده
.دهند ادامه افزونتري ملايمت و لطف با را آن و نگيرند سخت
منزله به و است قدرتمند حال عين در اما ساده ، شيوه هر
و بيشتر روشنانديشي سمت به خواننده جهتيابي راهنماي
.است آسودهتر و آرامتر زندگي
شده آورده كوتاه و خواندني مقاله حجم 100 كم اثر اين در
.است
مسيح دين در تحقيقي
دوم چاپ نگارش ، نشر /آشتياني جلالالدين مهندس :نويسنده
صفحه تومان ، 535 قيمت 3500 /گالينگور ، وزيري قطع /1379
به كه باشد آثاري تحقيقيترين جمله از شايد حاضر كتاب
در اثر اين.است شده نگاشته مسيح دين درباره فارسي زبان
كه گرفته قرار بشر ايدهآل افكار تحليل و تجزيه مجموعه
ابراهيمي اديان از اعم جهان ، مطرح اديان تمامي آن در
و بودايي) ابراهيمي غير و (اسلام و مسيح و يهود دين)
گرفته قرار جانبه همه و دقيق كاوشي و بررسي مورد (هندويي
.است
جايي تا مذهبي معتقدات":است آورده اثر مقدمه در نويسنده
تلطيف و آرامش موجب ميشوند ، مربوط انسان باطن به كه
و معنوي تكامل عامل نيز موارد از بسياري در و درون
و مطالعه و مشاهده سال پنجاه در من.ميگردند اخلاقي
برخورد نظر اين تاييد در فراواني شواهد به خود بررسي
شگفتيهاي از زيادي آثار جهان قاره پنج در و كردهام
".نمودهام مشاهده را واقعي اعتقاد و ايمان
از كرده سعي نويسنده و است شده تدوين فصل چهارده در كتاب
معتقد كه ورزد ، چرا اجتناب مسائل درباره داوري پيش و تعصب
تعصبمانع كمترين بروز و حضور زمينههايي ، چنين در است
و تاليف تاريخ و مقدس كتب اول فصل در.ميشود حقيقت درك
.است شده آورده مسيحيت كانن رسالات اعتبار
معروف اناجيل و رسولان نامههاي بررسي به سوم و دوم فصل
نظر از عيسي ظهور مسيحيت ، توسعه و كانن تشكيل.ميپردازد
را و 6 و 5 فصول 4 عيسي معجزات و مسيحي ادبيات و كليسا
.ميدهند تشكيل
عقايد و اصول هشتم فصل در و مسيحيت كليساي هفتم فصل در
تناقضات ، .است گرفته قرار بحث مورد تفصيل به مسيح دين
مسيحيت مسيحيت ، ريشههاي عرفاني ، مسيحيت مسيحي ، روحانيت
.ميبخشند شكل را كتاب تا 14 فصول 9 حكومت و
|
|