فيليپين فرهنگي نمايشگاه در ايران حضور
و آموزش وزير به نامهاي ارسال با
تقليل خواستار معلمان ، صنفي كانون :پرورش
شد معلمان كار ساعات
...است البرز دولتي عادي دبيرستان اينجا
جمهورفراخوان رئيس هاي پرسش به پاسخ در
مدارس ماهدر آبان سيزدهم از مهر پرسش طرح
ميشود آغاز كشور
معروف قلاع از يكي عنوان به
آثار فهرست در "گردكوه قلعه"اسماعيليه
گرفت جاي ملي
اعلام اسلامي انقلاب فجر دهه روزهاي اسامي
شد
و جنوبي كره سنتي موسيقي ميزبان تهران
هند سيتار
فيليپين فرهنگي نمايشگاه در ايران حضور
كتابهاي شامل فرهنگي اثر از 50 بيش :فرهنگي علمي گروه
آثار نيز و سرگرميكودكان و بازي وسايل كودكان ، ويژه
ايراني مليتهاي و قوميتها به مربوط تجسمي و تصويري
پايتخت مانيل ، (كودكان موزه) پامباتا موزه درنمايشگاه
.نمايشدرآمد به فيليپين ،
بر علاوه يافت ، گشايش پنجشنبه روز كه نمايشگاه اين در
و ژاپن اسپانيا ، كانادا ، كشورهاي اسلاميايران جمهوري
.دارند حضور نيز استراليا
حاشيه در مانيل در ايران اسلامي جمهوري فرهنگي رايزني
مراكزفرهنگي با فرهنگي بيشتر ارتباط نمايشگاه ، زمينه اين
.رافراهمميآورد فيليپين هنري و
صندوق پشتيباني و حمايت با ساله همه پامباتا موزه
برگزارميكند را كودك نمايشگاه (يونيسف)متحد ملل كودكان
به آن جانبي فعاليتهاي نمايشگاهو اين از حاصله منافع و
.ميشود هزينه بيسرپرست كودكان سود
و آموزش وزير به نامهاي ارسال با
تقليل خواستار معلمان ، صنفي كانون :پرورش
شد معلمان كار ساعات
طي ايران معلمان صنفي كانون :فرهنگي علمي گروه
پرورش و آموزش اسبق وزير بخشنامه لغو خواستار اطلاعيهاي
كاهش و تحميلي جنگ زمان در معلمان كار ساعات خصوص در
.شد معلمان كار ساعت
سال 1361 شهريور در پرورش و آموزش اسبق وزير پرورش اكبر
و دبيرستانها در دبير كمبود دليل به بخشنامهاي طي
قبال در معلمان دين اداي خاطر به نيز و هنرستانها
بويژه اسلام رزمندگان و كف بر جان جوانان فداكاريهاي
.شد معلمان كار ساعت افزايش خواستار رزمنده دانشآموزان
از بيش كه حال:است آمده معلمان صنفي كانون اطلاعيه در
جنگ پايان و ملل سازمان قطعنامه شدن پذيرفته از سال ده
تصويب لغو به نسبت پرورش و آموزش وزير دارد جا ميگذرد
كار ساعت و كند اقدام پرورش و آموزش اسبق وزير نامه
كار ساعت يعني 22 سال 1361 از پيش عادي روال به معلمان
دارند كار سابقه سال از 20 كمتر كه معلماني براي هفته در
سال از 20 بيش با معلمان براي هفته در كار ساعت و 18
غيرقانوني معلمان كار ساعت افزايش چون برگردد ، كار سابقه
اكنون كه حالي در است ، بوده اضطراري موقعيت به مربوط و
همه جهاني صحنه در اسلامي ايران و شده دگرگون شرايط
.است كرده متوجه خود به را چشمها
...است البرز دولتي عادي دبيرستان اينجا
ناخواسته ، ميگذاري ، درون به پا كه ورودي دروازه از..
.ميشوي همسفر تاريخ با لختي ،
موسسات نامآورترين از يكي اوليه بناي كلنگزني آئين
بناي كه) قاجار شاه ناصرالدين توسط ايرانزمين ، فرهنگي
ميكني مجسم پيشرو را (يافت پايان شمسي سال 1266 در آن
و آجرها در را واهتمام تلاش لحظههاي لحظه و روزها و
قرن يك به قريب كه دبيرستان قديمي ديوارهاي لايه لايه
.ميكني حس ميگذرد ، آن عمر از
در مشروطيت فرمان صدور از پيش سال يك و بيست كه مدرسهاي
بنايي تاسيس از پس شمسي در1308 و شد گذاشته بنياد ايران
آباد يوسف دروازه بيرون محدوده در واقع اراضي در عظيم
به (فعلي حافظ و انقلاب خيابان تقاطع غربي شمال) قديم
.شد تبديل آن شبانهروزي و "البرز" كالج فرهنگي موسسه
شامل) ورزشي امكانات بهترين به ايام ، آن در كه آموزشگاهي
يك تنيس ، زمين دو واليبال ، زمين بسكتبال ، 10 زمين 12
آزمايشگاههاي ،(.. و فوتبال چمن زمين ورزشي ، بزرگ سالن
،(...و طبيعي فيزيك ، شيمي ، آزمايشگاه 10) علمي مجهز
و پرورش جهت) شبانهروزي بخش جلدي ، هزار كتابخانه 15
... و (شهرستاني استعداد با نوجوانان و جوانان آموزش
.بود مجهز
دكتر صفا ، ذبيحالله دكتر:چون بنامي استادان كه كانوني
محمود دكتر مجتهدي ، دكتر سحابي ، دكتر ستوده ، منوچهر
اسلامي دكتر:چون بزرگاني و معلمان درجمع را... و بهزاد
دكتر بلوكي ، پروفسور ،(ليزر كاشف) جوان پروفسور ندوشن ،
از كثيري عده و لطفيان تيمسار كيا ، سعيدي مهندس مكنون ،
ايراني صاحبمنصبان و فرهيختگان و پزشكان و مهندسان
و متعلمان فهرست در (كشور از وخارج داخل در)را
.است گنجانده خود فارغالتحصيلان
انحلال از پس كه البرز ، كالج هكتاري بناي 5 و محوطه
شد تبديل البرز دبيرستان به سال 1359 ، در آن شبانهروزي
فهرست در كشور فرهنگي ميراث سازمان سوي از حق به و
برجهاي ميان در امروز چه اگر گرفت ، قرار ايران آثارملي
ما عصر آموزشي نظام در و مانده محصور بزرگ تهران بلند
افقي خط زير شهر ، نقطه شماليترين در خود زمان در مهجور ،
در عطفي نقطه و بوده يكهتاز تهران شمال كوهستانهاي
آموزش نظام شكلگيري و ايران جامعه آموزشي و علمي ارتقاي
.است ميرفته شمار به كشور در مدرن
قوس بالاي در كاشي كتيبههاي با آجر از استفاده
در بام لبه كتيبه و ورودي سردر بنا ، بلند پنجرههاي
و بخشيده ساختمان بيروني نماي به خاصي جلوه كنارآجرها ،
تا دور و آن برجهاي لبه در شكل مستطيل ساده كنگرههاي
.است ساخته زيباتر را آن ساختمان ، نماي دور
ميگرداني ، بالا به چشمي كه ساختمان اصلي ورودي آستانه در
نام كنار در را "بود دانا كه هر بود توانا":عبارت
.ميبيني هم با يكجا "البرز"
طنين دبيرستان محوطه فضاي از بخشي در دبيران گرم صداي
.است كرده دلچسبتر را پاييزي ماه اولين خنكاي و انداخته
فاصله اين در و ميگيرم دبيرستان مدير كار دفتر از سراغ
بهجز امروز "البرز" ;ميكنم مرور ذهن در را سوالهايم
با ديگري اشتراك وجوه داراي آيا ظاهري ، شباهتهاي برخي
چگونه فعلي شرايط در مدرسه امور هست؟ ديروز "البرز"
و ميشوند گزينش چگونه آن معلمان و محصلان ميگذرد؟
از پس دهه دو طي كه مدرسهاي درچنين برنامهريزي اساسا
ساختارهاي و كرده عوض مدير اسلامي 12 انقلاب پيروزي
دهه چهار حدود كه شرايطي با است ديده خود به را مختلف
دكتر) واحد شخص يك عهده بر آن راهبري و مديريت متوالي
ميكند؟ پيدا معنا چگونه بوده (مجتهدي محمدعلي
كه شرايطي در و غيرانتفاعي مدارس تازي يكه زمانه در
پرورش وعده دادن با غيرانتفاعي دبيرستانهاي از بسياري
از هنگفت شهريههاي اخذ و نوجوان و جوان استعدادهاي
مستقل و خودمختار حكومتهاي به تا ميروند دانشآموزان ،
با دبيرستانهاي منزلت شوند ، تبديل آموزشي نظام دل در
"نظامي حكيم" تبريز ، "فردوسي" تهران ، "البرز" چون هويتي
موجود ، بالقوه امكانات با... و بوشهر "سعادت" ، اصفهان
...و مييابد؟ تنزل دولتي عادي مدارس حد تا وچگونه چرا
كسي چه آخر ، سالهاي در "البرز" مدير دوازدهمين بالاخره
دارد؟ پرآوازه مدرسه اين براي برنامههايي چه است؟
دارد؟ گفتن براي چيزي وچه است حد چه تا اختياراتش
سال با 18 معارف ليسانس.هستم پركار صنايع وليالله
سال سه مديريت ، سال پرورش ، 5 و آموزش در خدمت سابقه
... و اداره معاونت
به حاضر درحال البرز.بگوييد دبيرستان فعلي وضعيت از *
ميشود؟ اداره شكل چه
مدارس حذف قانون كه طرف اين به پيش سال سه حدود از -
درآمد ، اجرا به پرورش و آموزش وزارت در مردمي نمونه
بود ، مردمي نمونه موقع آن تا كه هم "البرز" دبيرستان
و شد دولتي عادي دبيرستان به تبديل و شد قاعده اين مشمول
درس كلاس در 50 دانشآموز بر 2300 بالغ حاضر درحال
.هستند تحصيل مشغول دبيرستان
است؟ چگونه حاضر درحال مدرسه فعلي تجهيزات و امكانات *
;ميشوند تقسيم بخش چند به تجهيزات و امكانات اين
داراي دبيرستان بحمدالله كه آزمايشگاهي ، امكانات
و شيمي آزمايشگاه فيزيك ، 4 آزمايشگاه شامل 4 10آزمايشگاه
شدهاند ساخته قديم از كه است ، زيستشناسي آزمايشگاه دو
.دارند خوبي امكانات و
كه است دبيرستان الكترونيك و رايانهاي سايت بعدي بخش
تحت كه شده تعبيه آن در كامپيوتر دستگاه بر 30 بالغ
دبيرستان كتابخانه.است فعال چمران شهيد فني مركز عنوان
است داده اختصاص خود به را فضا مترمربع حدود 400 كه هم
ورزشي امكانات دبيرستان.دارد كتاب جلد هزار از 17 بيش
زمين دو بسكتبال ، حلقه از 10 بيش شامل كه دارد هم خوبي
...و مترمربعي هزار ورزشي سالن فوتبال ، چمن زمين واليبال ،
.است
در هم گوشي دستگاه از 40 بيش با زبان لابراتوار البته
/هزينه 5 مثل دلايلي به متاسفانه كه دارد وجود مدرسه اين
مورد آن ، از بهرهبرداري و راهاندازي توماني ميليون 4
.نميگيرد قرار استفاده
فعلي تجهيزات و امكانات اعظم بخش پيداست كه طور آن *
اين از كه بفرماييداست پيش سالها به مربوط دبيرستان
و فكري رشد راستاي در حد چه تا و چطور تجهيزات و امكانات
ميشود؟ استفاده دانشآموزان جسمي
تا دبيرستان كه شوم متذكر بايد را نكته يك البته ، -
ويژه اختيارات امكاناتو از بوده ، مردمي نمونه كه زماني
از مدير دست يعني شده ، كمتر هماكنون كه بوده برخوردار
با بنده مديريت دوران در حال اين با.بوده بازتر جهت هر
و تجربي كار مثبت اثرگذاري به نسبت اعتقادم به توجه
از بهخصوص يادگيري ، و ياددهي فرايند در آزمايشگاهي
حال در.ميشود استفاده خوبي نحو به مدرسه آزمايشگاههاي
جذب با و كرديم تقسيم بخش سه به را درس كلاس هر حاضر
كلاس هر در آزمايشگاهي ، موجود كلاسهاي براي اضافي دبيران
.ميدهيم شركت را دانشآموز تا 15 بين 12
سه بر بالغ سال هر در آزمايشگاهي نيازهاي تامين براي
نيز اضافي دبيران جذب براي و ميكنيم هزينه تومان ميليون
.ميكنيم صرف ماه در تومان هزار از 400 بيش
استفاده مورد هم هنوز "البرز" آزمايشگاهي امكانات البته
بيشتر آمادگي براي تهران و منطقه 6 المپيادي دانشآموزان
و بازآموزي محل عنوان به هم زماني و ميگيرد قرار آنها
.بود تهران شهر آزمايشگاه دبيران پرورش
چه به مدرسه در دانشآموز جذب نحوه حاضر حال در *
است؟ شيوهاي
در دانشآموز جذب مردمي ، نمونه مدارس حذف از بعد -
و محدوده براساس دولتي ، دبيرستانهاي ساير مثل هم "البرز"
.ميگيرد صورت دانشآموز سكونت محل
از)شده گرفته نظر در جغرافيايي جهت از محدودهاي يعني
از وليعصر ، چهارراه تا انقلاب و مفتح تقاطع از جنوب سمت
از شمال از و وليعصر ميدان تا وليعصر چهارراه از غرب ،
فقط كه (مفتح خيابان و مفتح سر تا وليعصر ميدان
فرزندان تمامي علاوه به محدوده ، اين در ساكن دانشآموزان
بدون ،(است شده واقع آن در البرز كه) منطقه 6 فرهنگيان
ثبتنام دبيرستان در معدل شرط جمله از شرطي ، و قيد هيچ
.ميشوند
و مدرسه براي مشكلاتي دانشآموز جذب شيوه اين آيا *
است؟ نياورده بار به آن آموزشي پيشرفت
عده كه است اين ثبتنام نوع اين اوليه مشكل البته -
هستند ، مدرسه در ثبتنام داوطلب كه مردم از كثيري
جعلي ، اسناد و جعلي قولنامههاي ارائه با طبيعتا
البته كه)ميكنند ايجاد ثبتنام مسئولان براي را مشكلاتي
مشاورين صنفي امور طريق از قضيه اين پيگيري حال در ما
.(هستيم املاك
در سعي همواره پيش ، دهه چندين دبيرستان اين بانيان *
دبيرستان در را آموزشي نيروهاي بهترين گزينش و انتخاب
كه ميبينيم آن تاريخچه به نگاهي با كه طوري به.داشتند
دانشگاه استادان از مدرسه دبيران از زيادي درصد معمولا
گزينش و جذب كه بفرماييد.بودند تحصيلي عاليه مدارج با و
چه از فعلي شرايط در "البرز" در آموزشي نيروي و معلم
ميكند؟ تبعيت قاعدهاي
به دولتي مدرسه حاضر ، حال در مدرسه گفتم كه طور همان -
بين از و اداره طريق از هم معلم گزينش لذا و ميآيد حساب
انجام دولتي مدارس ساير مثل پرورش ، و آموزش رسمي معلمان
دبيرستان اجرايي و آموزشي كادر كل حاضر حال در و ميشود
.است نفر بر 200 بالغ
چطور تحصيلات ميزان لحاظ به مدرسه آموزش كادر تركيب *
است؟
اينها ميان از و ليسانس دبيرستان ، دبيران درصد حدود 95 -
.هستند دكترا نفر حدود 4 و هستند ليسانس بالاي درصد 1510
آن اختيارات حدود و دبيرستان مديريت نحوه حاضر حال در *
است؟ چگونه
باشد ، بيشتر مسئوليت بار هرچه كه است طبيعي امر يك اين -
موضوعه قوانين يعني.هست نياز هم بيشتري اختيارات به
و كوچكتر فضاهاي و امكانات براي كه باشد همان نميتواند
و حجم به توجه با "البرز".ميگيرند نظر در معمول مدارس
يك نيازمند دارد كه گستردهاي تجهيزات و امكانات
.است ويژه اختيارات نيازمند هم آن و خاص برنامهريزي
اين به نسبت امكان حد در پرورش و آموزش مسئولان البته ،
كه كرديم تقاضا بارها مانيست اماكافي دارند ، توجه امر
كه هزينهاي جمله كننداز نگاه ديگري ديد با را "البرز"
بالغ داريم ، نياز دبيرستان امكانات حفظ و نگهداري براي
البرز سرانه كه درصورتي است ، سال در تومان ميليون بر 20
صرف تنها كه نميرسد هم سال در تومان ميليون دو به
.ميشود گاز و برق و آب هزينههاي
بايد امكانات و است جايگزيني نيازمند دبيرستان امكانات
حدود 17 حاضر حال در ما كتابخانه در مثلا.شوند بهروز
غيرقابل آنها درصد حدود 80 كه دارد وجود كتاب جلد هزار
علمي خوب و جديد كتابهاي به و است دانشآموزان استفاده
.داريم نياز شدت به
و مجلس كتابخانه مثل مختلف سازمانهاي از خصوص دراين
نفيس و قديمي كتابهاي روي كه كرديم تقاضا ملي كتابخانه
كتابهاي آن ازاي در و كنند قيمتگذاري "البرز"مجموعه
پاسخي تاكنون متاسفانه كه كنند تامين را ما نياز مورد
.نگرفتهايم
كه بوده هويتي با و خاص دبيرستانهاي جزو هميشه "البرز" *
پرورش براي مركزي (مردمي مشاركتهاي و)دولتي امكانات با
اين نميكنيد فكر.ميرفته شمار به جوان استعدادهاي
عادي مدرسه يك به آن تبديل و دبيرستان در ساختار تغيير
خوش علمي موسسه اين به ناپذيري جبران لطمات هميشه براي
ميزند؟ نام خوش و سابقه
شرايط جهت از و بود (مردمي)نمونه سال حدود 4 دبيرستان -
دانشآموزاني چون بود ، راحتتر و بهتر موقع آن در مديريت
معدل آنها اتفاق به قريب اكثريت كه ميشدند مدرسه وارد
آن در مالي امكانات وجود به توجه با و داشتند بالاي 19
براي آزاد مجرب دبيران وجود از ميتوانست هم مدرسه زمان ،
لذا.دهد ارتقا را آموزشي سطح و كند استفاده تدريس
.بود كمتر مشكلات
حاضر كلاس در مختلف معدلهاي با دانشآموزاني امروز اما
هم كنار در تا 19 معدل 11 با دانشآموز يعني ميشوند ،
مشكلتر دبير براي را تدريس كار وضع اين و نشستهاند
هم كه كند تدريس بايد سطحي چه در نميداند چون.ميكند
براي هم و باشد پايين سطح دانشآموزان فهم مورد
چه ميان اين درباشد استفاده قابل بالا سطح دانشآموزان
است پايين دريافتشان و معلومات سطح كه دانشآموزاني بسا
كه ندارند ، را خواندن درس خوب براي مناسب انگيزههاي و
چنين در ديگر طرف از.مايوس و نااميد و ميشوند سرخورده
قرار ساختگي نه و واقعي فضاي در دانشآموزان شرايطي
بهتر را زندگي درس و (بينشي و طيف هر با)ميگيرند
بود ، مردمي نمونه كه زماني در عكس بر و ميآموزند
توجه مورد و بودند بالا معدل با اكثرا چون دانشآموزان
هم اجتماع و مدرسه از را كاذب توقع اين اولياء ، خاص
از يكي چون.كنند تجربه را جامعه نميتوانستند و داشتند
آموزش است ، دانشآموز كردن جامعهپذير كه تربيت مهم اصول
.نميشد داده
صحرايي فريبا
دارد ادامه
جمهورفراخوان رئيس هاي پرسش به پاسخ در
مدارس ماهدر آبان سيزدهم از مهر پرسش طرح
ميشود آغاز كشور
فراخوان :كرد اعلام پرورش و آموزش وزارت پرورشي معاون
آغاز مدارس سطح در ماه آبان سيزدهم از مهر طرحپرسش
.ميشود
در ويژه به دانشآموزان آن در كه است طرحي مهر ، پرسش
مراسم آغاز در جمهوري رئيس كه پرسشي دو به متوسطه مقاطع
درميان آنان با جديدتحصيلي سال در مدارس بازگشايي
.ميدهند پاسخ گذاشتند ،
وحدت اساس و ملت روح كه ما اساسي قانون در آزادي و دين
چگونه تمدنها گوي و گفت با و دارد؟ چهجايگاهي است ملي
از جمهوري رئيس پرسش دو زيباتركنيم؟ را جهان ميتوانيم
.بود دانشآموزان
خبرنگاران به طرح ، اين اجراي مراحل تشريح در عبادي رحيم
ماه آبان سيزدهم از مدارس سطح در طرح اول مرحله:گفت
.بود خواهد پاسخگويي مهلت آذرماه تاپانزدهم و ميشود آغاز
آخر تا شهرستانها و نواحي مناطق ، سطح در دوم مرحله
و ماه دي پايان تا سطحاستانها در سوم مرحله آذرماه ،
.بود خواهد اسفندماه هشتم تا كشوري سطح در چهارم مرحله
كنگره زمان:افزود پرورش و آموزش وزارت پرورشي معاون
.است اسفندماه هشتم نيز مهر پرسش طرح سراسري
به رشته هر نهايي برگزيدگان از نفر سه تا دو:گفت عبادي
يونان ، ايتاليا ، مصر ، عربستان ، كشورهاي هفتهبه يك مدت
.شد خواهند اعزام چين و هند
معروف قلاع از يكي عنوان به
آثار فهرست در "گردكوه قلعه"اسماعيليه
گرفت جاي ملي
دوره به مربوط "گردكوه قلعه" :فرهنگي علمي گروه
شمال كيلومتري در 9 واقع اسماعيليه
آثار فهرست در شماره 2650 با دامغان شهر رضوه حاجيآباد
.رسيد ثبت به ايران ملي
اين كشور ، فرهنگي ميراث سازمان عمومي روابط بهگزارش
خود نام است ، دامغان در اسماعيليه معروف قلاع از كه قلعه
.است برگرفته شده واقع آن روي بر كه گردكوه كوه از را
بهكاررفته مصالح و جغرافيايي شرايط تابع بنا اين پلان
اين.است خشت و آجر ساروج ، ملات با سنگ لاشه از آن در
پاي در حصار رديف دو داراي زياد ساختوساز وسعت با قلعه
سنگ با پلههايي داراي قلعه اين.است آن پيرامون و كوه
گردكوه قلعه.است قلعه و كوه بالاي به صعود جهت ساروج
داخل از كه است دوجداره ديوارههاي با انبارهايي داراي
.است آمده بدست سوخته گندم دانههاي انبارها اين از بعضي
بدست (تمپو) سفالي لولههاي انبارها از ديگر بخشي در
ذخيره استخر بهعنوان انبارها اين ميرسد نظر به كه آمده
سفالهاي سنگي ، ظروف.ميگرفتهاند قرار استفاده مورد آب
و بررسي در كه است مواردي از فلز قطعات و كتيبهدار
.است شده كشف قلعه اين شناسايي
اعلام اسلامي انقلاب فجر دهه روزهاي اسامي
شد
اسامي اسلامي ، انقلاب فجر دهه ستاد :فرهنگي علمي گروه
انقلاب پيروزي سالگرد دومين و بيست فجر دهه روزهاي
.كرد اعلام را اسلامي
بهمنماه ، اسلامي ، 12 تبليغات هماهنگي شوراي گزارش به
انقلاب - اميرالمومنين نام به فجر دهه از روز نخستين
.است شده نامگذاري ولايتفقيه و خميني امام اسلامي ،
شهادت ، و ايثار - ايمان اسلامي ، انقلاب - اميرالمومنين
نام با بهمن و 14 است امسال فجر دهه از روز دومين عنوان
حكومت انتظار و وحدت اسلامي ، انقلاب - اميرالمومنين
.است شده نامگذاري (عج)مهدي حضرت جهاني
مبارك دهه گراميداشت ايام از روز چهارمين بهمن ، پانزدهم
- جوانان اسلامي ، انقلاب - اميرالمومنين عنوان با فجر
.است شده نامگذاري سازندگي و خودباوري
اسلامي ، انقلاب - اميرالمومنين عنوان با بهمن شانزدهم
عنوان با بهمن هفدهم و اسلامي تمدن و فرهنگ قانونمداري ،
رهبري و عدالت امامت ، اسلامي ، انقلاب - اميرالمومنين
.است شده نامگذاري
تا 20 روزهاي 18 همچنين اسلامي ، تبليغات هماهنگي شوراي
انقلاب - اميرالمومنين عنوانهاي با ترتيب به را بهمن
اسلامي ، انقلاب - اميرالمومنين زن ، منزلت و رسالت اسلامي ،
انقلاب - اميرالمومنين ملي ، امنيت و اقتدار بسيج ،
اسلامي ارزشهاي احياي و نهجالبلاغه قرآن ، اسلامي ،
.است كرده نامگذاري
عنوانهاي با ترتيب به ماه بهمن و 22 روزهاي 21 همچنين
از دفاع و ستيزي استكبار اسلامي ، انقلاب - اميرالمومنين
- استقلال اسلامي ، انقلاب - اميرالمومنين و مستضعفين
.است شده نامگذاري اسلامي انقلاب و آزادي
و جنوبي كره سنتي موسيقي ميزبان تهران
هند سيتار
و هند كشور سيتار موسيقي جشنواره :فرهنگي علمي گروه
با جنوبي كره كشور سنتي موزون حركات و موسيقي برنامه
چهارم و سوم روزهاي در هنر به علاقمندان نظير كم استقبال
.شد برگزار تهران در جاري آبانماه
فرهنگسراي محل در كه هند سيتار موسيقي افتتاح مراسم در
سخناني در تهران در هند سفارت اول دبير شد ، برگزار بهمن
و دانست عميق بسيار را هند و ايران بين فرهنگي پيوندهاي
.كرد تاكيد پيوندها اين ارتقاء بر
حضور با نيز جنوبي كره سنتي موسيقي گزارش ، اين براساس
و فرهنگي مقامات از كثيري جمع و تهران در جنوبي كره سفير
استقبال با شد برگزار وحدت تالار محل در كه كشورمان هنري
كره سنتي موسيقيشد مواجه كشورمان هنردوست مردم كمنظير
موسيقي و تهران در جنوبي كره سفارت همكاري با جنوبي
در كه برگزارشد تهران در هند سفارت همكاري با هند سيتار
سازمان هنري و فرهنگي همكاريهاي كل ، اداره برنامه دو هر
.داشت اساسي نقش اسلامي ارتباطات و فرهنگ
|