دومين اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير حضور با
اراك در امروز كشور ناشران بزرگ نمايشگاه
ميشود افتتاح
كرد كار به آغاز " مرجع كتاب " موسسه
درباره مدرسه مدير يك تجربي ديدگاههاي
مديريت به انتصاب :مديران انتخاب
هراسناك و انگيز هيجان
توسعه در رساني اطلاع نقش " همايش نخستين
ميشود برپا " فرهنگ
شد منتشر سبز موج
آموزشي علمي ، جديد كتابهاي
مازندراني دانشجويان توسط جهاني مقام كسب
مراسم :فرهنگي مفاخر و آثار انجمن سوي از
توران فرهنگي و علمي خدمات بزرگداشت
شد برگزار ميرهادي
دومين اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير حضور با
اراك در امروز كشور ناشران بزرگ نمايشگاه
ميشود افتتاح
اسلامي ارشاد و فرهنگ مديركل مظفري :فرهنگي علمي گروه
در كشور ناشران بزرگ نمايشگاه دومين:گفت مركزي استان
ارشاد و فرهنگ وزير مهاجراني دكتر حضور با مركزي استان
اراك بيتالمقدس مصلاي در صبح ساعت 9 امروز اسلامي
عنوان هزار ناشر ، 25 نمايشگاه 300 اين درميشود افتتاح
.ميگذارند نمايش به مختلف موضوعات با را كتاب
صبحها روزه همه هفته يك مدت به نمايشگاه اين:گفت مظفري
بازديد براي الي 19 ساعت 15 از عصرها و الي 12 ساعت 9 از
.ميشود داير اراك مصلاي در عموم
كرد كار به آغاز " مرجع كتاب " موسسه
با مراسمي طي ديروز "مرجع كتاب" موسسه :فرهنگي علمي گروه
و نشر دستاندركاران قلم ، اصحاب از جمعي حضور
بنياد رئيس.كرد كار به آغاز فرهنگ به علاقهمندان
به اشاره با سخناني طي مراسم اين در اسلامي دايرهالمعارف
توليد و تاليف كنار در توزيع براي مناسب عرصه وجود لزوم
مرجع ، كتاب موسسه راهاندازي اصلي هدف:گفت فرهنگي آثار
و مرجع كتابهاي مخاطبان مراجعه براي مناسب مركزي ايجاد
.است بوده موجود مرجع كتابهاي مجموعه مخاطبين كل در
اظهار اسلامي دايرهالمعارف بنياد سابقه به بااشاره وي
جهان دانشنامه جلدي چهل مجموعه از جلد چهار تاكنون:داشت
رمضان مبارك ماه در كه ميرود اميد و رسيده چاپ به اسلام
در كتابمرجع موسسه طريق از نيز مجموعه اين پنجم جلد
.گيرد قرار علاقهمندان اختيار
درباره مدرسه مدير يك تجربي ديدگاههاي
مديريت به انتصاب :مديران انتخاب
هراسناك و انگيز هيجان
اداري ، مدير هزار از 25 بيش و مدرسه مدير هزار 124;اشاره
بيشترين كه است ساخته سازماني كشورمان پرورش و آموزش از
آن عمده تاكنوناست داده جاي خود در را كشور مديران
قرار بررسي مورد آموزشگاهي مديريت محدوده در كه چيزهايي
و دانشگاهها استادان ديدگاههاي شده ، منتشر و گرفته
خط نيروهاي سخنان و نظريات به كمتر و بوده نظريهپردازان
يكي ديدگاه چكيده ميآيد پي در آنچه.است شده توجه مقدم
علمي سمينار در كه است كشورمان مدرسه مدير هزار از 124
.است شده ارائه سخنراني صورت به آورد ره
از شايد بار ، نخستين براي مدير سمت به انتصاب
تجارب هراسانگيزترين حال عين در و هيجانانگيزترين
جهت اين به تجربه اين شود ، محسوب فردي هر كاري زندگي
و خود عملكرد مسئوليت ، اين از بعد كه است هراسانگيز
طرفي از و داشت خواهيم برعهده يكجا را سايرين
روبهرو جديدي و جدي مسايل با زيرا است ، هيجانانگيز
و آموزش جمله از سازمانها از بسياري چون.شد خواهيم
براي مناسب افراد انتخاب زمينه در لازم مراحل فاقد پرورش
قضاوت كه ميشود ديده غالبا هستند ، مديريتي پستهاي
پست در نظر مورد فرد عملكرد نحوه برمبناي صرفا آنها
كارمند بهترين هميشه كه صورتي در.ميگيرد صورت وي كنوني
.بود نخواهد مدير بهترين هميشه مدرسه ، معاون يا دبير يا
مدير عنوان به انتخابم ابتداي در من براي كه مسالهاي
منطقه در اداري قسمت هر به كه بود اين بود ، جالب مدرسه
قبلا آيا كه ميشدم مواجه پرسش اين با ميكردم ، مراجعه
معيار اين من ، ديد از كه صورتي در نه؟ يا بودهام معاون
جايگزين او معاون همواره مدير ، يك رفتن با كه نيست درستي
كه باشند فكورتري و استعداد با نيروهاي بسا چه و شود وي
سمت شايستگي كه ميكنند خدمت مدارس در مختلف پستهاي در
اگر هرحال در و هستند ناشناخته ولي دارند ، را مديريت
عنوان به مدرسه تربيتي مربي يا و معاون يا و دبير بهترين
موفقي مدير بتواند كه نيست مشخص باز شود ، انتخاب مدير
داشتن بر علاوه مهارتهايي مستلزم مديريت ، زيرا باشد
.است رضايتبخش عملكرد
آموزش استاني و منطقهاي واحدهاي گاهي كه است جالبي ايده
.كنند مديريت آموزش دورههاي برگزاري به اقدام پرورش ، و
در ولي مفيدند ، مواقعي در اگرچه آموزشي دورههاي اين
اين كه ميبينيم غالبا زيرا;هستند مضر نيز مواقع برخي
در متمادي سالهاي كه ميشود برگزار اشخاصي براي دورهها
.بودهاند فعاليت مشغول مديريت پستهاي
شود ، واقع مفيد مديريتي آموزشي دورههاي اين است قرار اگر
نظر در مديريت سمت براي كه شود برگزار افرادي براي بايد
از تا ميكند كمك آنها به امر اين زيرا.شدهاند گرفته
اختيار در فرصتي همچنين و كنند اجتناب احتمالي اشتباهات
را خود مديريتي توانايي تا ميگذارد آنها تكتك
اكثر كه كردهايم مشاهده زياد حال به تا زيرابيازمايند
يافتهاند ، ارتقاء مديريت سمت به مطالعه بدون كه افرادي
بتوانيم اگربازگشتهاند خود پيشين سمت به چندي از پس
كنيم ، انتخاب مدير عنوان به درستي مبناي بر را افراد
واقع در و ميگيرند قرار خود زيردستان پذيرش مورد بهتر
و ببيند خوبي به را آينده بتواند كه است كسي خوب مدير
تصميم يك زيرا سازد ، مجسم قبل از را خود تصميمهاي نتيجه
.آورد بوجود را زيادي مشكلات ميتواند اشتباه
ميخواهند كه هنگامي پرورش و آموزش مسئولين است بهتر
جايگزين را جديدي مدير و برداشته مدرسهاي از را مديري
ندهند را مدرسه آن نيروهاي جابجايي اجازه لااقل كنند ، آن
دفتردار يا و معاون از اعم مدرسه اجرايي كادر لااقل يا و
زيادي مشكلات با جديد مدير ورود زيرا نكنند ، جابجا را
درون از جديد مدير كه است خوبي فكر البته.ميشود همراه
و فيزيكي محيط نظر از مدرسه با چون شود ، انتخاب سازمان
مشكل خود اين ولي دارد ، آشنايي نيروها روحيات حدودي تا
بوجود نيز را پيش چندروز همكاران با رفتار و برخورد نوع
.كرد اعمال را درستي انديشه آن مورد در بايد كه ميآورد
مواجه همكار دسته چند با ورودش ابتداي در جديد مدير
انتخاب آنها چرا كه دارند را احساس اين برخي.ميشود
ايفا را "گوي قربان بله" نقش همكاران اكثر ولي نشدهاند ،
قبلي همكار يا) مدير اين كه ميكنند احساس زيرا ميكنند ،
عدهاي.كند فراهم را آنها موفقيت اسباب ميتواند (آنها
تا ميكنند جديد مدير آزمايش به شروع ابتدا ، همان از نيز
خير؟ يا دارد توانايي دادن ، مناسب پاسخ براي آيا بفهمند
را جديد مدير عملكرد تا ميمانند منتظر هم عدهاي البته
مقايسه قبلي مدير با جديد مدير هميشه.كنند مشاهده
بوده ، برجستهاي و لايق فرد قبلي مدير اگر.ميشود
هرحال ، در و دارد قرار جديد مدير روي پيش بزرگي مسئوليت
و پرورش و آموزش منطقه حمايت از تازهكار مدير اگر
بيشتري دلگرمي با ميتواند شود ، بهرهمند اداري همكاران
ميشوداين مشاهده اكثرا كه مسالهاي ولي.كند فعاليت
پرورش ، و آموزش منطقهاي مسئولان كار كثرت دليل به كه است
قرار حمايت مورد تازهكار مديران اكثر تنها نه
سابقه نداشتن جرم به هستند محكوم هميشه بلكه نميگيرند ،
چرا و چون بدون ميكند ديكته اداره هرچه مديريتي ،
سازمانبندي و نيروها انتخاب مورد در مثال برايبپذيرند
مدرسه قبلي مدير كه زماني ميشود ديده مواقع اكثر مدرسه ،
خود با نيز را بااستعداد و فعال نيروهاي تركميكند ، را
تازهكار اگر مخصوصا جديد ، مدير هميشه و ميكند جابجا
يا كه باشد نيروهايي پذيراي بايد وقت كمبود علت به باشد ،
يا و شدهاند منتقل شهرستان از يا است ، خدمتشان اول سال
شناخت با باتجربه مديران كه است ديگر مدارس از نيروهايي
خود سازمان از را آنها برخوردشان ، حتي يا و كار نحوه از
كه گفت بتوان شايد خود ، نوبه به امر اينكردهاند خارج
تازه مدير كه مدرسهاي آموزشي روند بر مهلكي بسيار ضربه
شديدي روحي و عصبي فشار همچنين و ميكند وارد دارد ، كار
وضعيت سال پايان در تازه ، و ميكند وارد مدير بر را
مقايسه ديگر مدارس نيز و قبل سالهاي با را آموزشيمدرسه
.ميكنند
چه در كه نميگيرند درنظر را نكته اين معمولا مسئولين
وجود با و دادهاند تحويل جديد مدير به را مدرسه شرايطي
متحمل را زيادي جسمي و روحي فشار تازهكار ، مدير كه اين
تغيير از راناشي مدرسه يك آموزشي احتمالي افت ميشود ،
دقيق برنامهريزي البته.ميدانند مدرسه اجرايي كادر
آموزش پيشرفت در بسزايي نقش نيز مدير يك پرورشي و آموزشي
به توجه با را مديران كه است آن صحيح پس.دارد مدرسه
ديگر مديران با دارند ، كه نيروهايي و شرايط و امكانات
فقط مديران از عده يك كه ميشود ديده اكثراكرد مقايسه
فعال نيروهاي از برخورداري و مديريتي سابقه داشتن جهت به
نسبت را بهتري آموزشي روند بهتر ، امكانات و تجربه با و
براي جايي و هستند مطرح هميشه و دارند مدارس ساير به
.نيست كار تازه نيروهاي جولان
مدرسه مدير -بابايي شيخ معصومه
توسعه در رساني اطلاع نقش " همايش نخستين
ميشود برپا " فرهنگ
همزمان ،"فرهنگ توسعه در اطلاعرساني نقش" همايش نخستين
و رساني اطلاع بينالمللي نمايشگاه هشتمين برپايي با
ارشاد و فرهنگ وزارت همت به جاري سال ديماه فرهنگ ،
.ميشود برپا تهران در اسلامي
توسعه در اطلاعرساني جايگاه تبيين هدف با همايش اين
و آن ، اجتماعي و تاريخي زمينههاي بررسي و كشور فرهنگي
زمينه اين در پژوهشي و علمي يافتههاي آخرين ارائه نيز
فناوري توسعه موانع" چون موضوعاتي آن طي و ميشود برگزار
فناوري توسعه بر موثر عوامل"،"ايران در اطلاعرساني
،"اطلاعات مفهوم از جامعه شناخت" ،"ايران در اطلاعرساني
آسيبشناسي" ،"اطلاعات فناوري و اطلاعرساني"
و نوين اطلاعرساني" ،"فرهنگي توسعه در نوين اطلاعرساني
،"فرهنگي تهاجم و اطلاعرساني" ،"فرهنگي توسعه در آن نقش
و اطلاعرساني" ،"تمدنها و اديان گفتگوي و رساني اطلاع"
آن تاثير و اطلاعرساني" ،"فرهنگي ارزشهاي بر آن تاثير
.ميگيرد قرار بررسي و بحث مورد..و "فرهنگي هويت بر
جهت ميتوانند علاقهمندان و پژوهشگران صاحبنظران ، تمامي
واقع همايش دبيرخانه به را خود مقالات همايش اين در شركت
شماره وليعصر ، و فلسطين خيابان بين انقلاب ، خيابان در
تلفن 6414871 شماره با يا و كنند ارسال كتاب خانه 1178 ،
.نمايند حاصل تماس
شد منتشر سبز موج
و خبري آموزشي ، پژوهشي ، علمي ، فصلنامه اول شماره
و دادگر شهرام امتيازي صاحب به "سبز موج" اطلاعرساني
به و صفحه در 56 نويسندگان هيات و سردبيري شوراي نظر زير
.شد منتشر تومان قيمت 500
نشريه يك برميآيد آن مقالات از كه طور آن سبز ، موج
وابستگي سازماني و ارگان تشكل ، هيچ به و است زيستمحيطي
انزلي ، تالاب در كمربندي جاده احداث طرح بررسي.ندارد
عمان ، درياي و خليجفارس اكوبيولوژي زيست ، محيط و انسان
بررسي ايران ، خرس زيست ، محيط حفظ سوي به گامي ايزو 14000
چالوس حسنآباد زربينستان جنگلي گاه ذخيره در تخريب علل
اين با.است سبز موج از شماره اولين اصلي مقالات از...و
نمابر و تلفن 6423075 شماره طريق از ميتوان نشريه
تماس Moojesabz @ Yahoo, com الكترونيك پست و 8845621
.كرد حاصل
آموزشي علمي ، جديد كتابهاي
در را جديدي كتابهاي كتاب ، عصر انتشاراتي فرهنگي موسسه
روي بر پزشكي ، عمومي اطلاعات و ورزشي علوم حوزههاي
كتابها ، اين مشخصات.است داده قرار كتابفروشيها پيشخوان
در و نسخهاي هزار پنج شمارگان با آنها همگي اول چاپ كه
:است زير شرح به شدهاند ، منتشر سال 1379
با و واليبال جديد قوانين همراه به)واليبال آموزش *
/بالمن جرج:تاليف /(واليبال بينالمللي فدراسيون تاييد
5000/وزيري مصور ، صفحه ، 80/همتخواه محمد مهندس:ترجمه
.ريال
/(كاراته بينالمللي فدراسيون تاييد با)كاراته آموزش *
112/همتخواه محمد مهندس:ترجمه /دونووان تيكي:تاليف
.ريال 7000/وزيري مصور ، صفحه ،
-فوتبال بينالمللي فدراسيون تاييد با)فوتبال مهارتهاي *
/همتخواه فرهاد دكتر:ترجمه /اوون مايكل:تاليف /(فيفا
.ريال 7000/وزيري مصور ، صفحه ، 112
/(تكواندو بينالمللي فدراسيون تاييد با)تكواندو آموزش *
/همتخواه ابراهيم و كاتب علي:ترجمه /گلدمن جان:تاليف
.ريال 7000/وزيري مصور ، صفحه ، 112
زبان به شايع بيماريهاي)خانواده پزشكي دايرهالمعارف *
/(گياهي داروهاي فهرست و ژنريك داروهاي فهرست ساده ،
/وزيري مصور ، صفحه ، 304/همتخواه فرهاد دكتر:تاليف
.ريال 16000
مازندراني دانشجويان توسط جهاني مقام كسب
فني دانشكده عمران مهندسي رشته دانشجويان از تن دو
دانشجويي بينالمللي مسابقه دوره سومين در بابل مهندسي
كشور در آمريكا بتن انستيتو توسط كه بالا مقاومت با بتن
با بتن نمونه دو ارائه و ساخت با شد ، برگزار كانادا
مقامهاي مربع سانتيمتر بر كيلوگرم و 2030 مقاومت 2040
.كردند كسب را جهان سوم و دوم
ساليانه همايش كنار در كه مسابقهها از دوره اين در
شركت 35 با كانادا تورنتو شهر در بتن بينالمللي انجمن
دانشگاه شد ، برگزار جهان مختلف كشورهاي از دانشجويي تيم
چهارم مقام به تهران دانشگاه و اول آمريكا "ايلينويز"
.يافت دست
مراسم :فرهنگي مفاخر و آثار انجمن سوي از
توران فرهنگي و علمي خدمات بزرگداشت
شد برگزار ميرهادي
فرهنگي و علمي خدمات بزرگداشت مراسم :فرهنگي علمي گروه
بعدازظهر شنبه -ميرهادي توران -علمدوست و فرهيخته بانوي
انجمن محل در انديشمندان و فرهيختگان از جمعي حضور با
.شد برگزار فرهنگي مفاخر و آثار
مراسم اين در فرهنگي مفاخر و آثار انجمن رئيس محقق مهدي
كارهاي به خالي دست با ميرهادي توران:گفت سخناني طي
عدت و عدت از كه آنان كه است دستيازيده بزرگي
به فقط اين.نميرسند او پاي به هستند برخوردار فراوان
وابسته او خلوصنيت و مداوم پشتكار و خستگيناپذير همت
بدون كه برانگيخته را او همكاران و ياران كه است بوده
شوراي و بشتابند او ياري به مزدي و اجر چشمداشت ، هيچ
شناخته نهادي اكنون كه برسانند مرحلهاي به را كودك كتاب
.است بينالمللي و ملي سطح در شده
خويش تربيتي و تعليم انديشههاي ميرهادي توران:افزود وي
درآورده تجربه مرحله به تدريس و تحصيل دوران در كه را
فرهنگي جامعه به را آن و كرد ضبط و ثبت مدون صورت به بود
.داشت تقديم ايران
هنر و علم اهل خانوادهاي در سال 1306 در ميرهادي توران
به شده اعزام دانشجويان از پدرش آمد ، دنيا به شميران در
گرتا نام به هنرمند بانوي با آلمان در كه بود آلمان
.كرد زندگي ايران در قرن نيم او مادر كرد ازدواج ديتريش
آورد بار ايراني را بچهها ولي بود ، آلماني چه اگر مادر
از پس ميرهادي خانم.بود فارسي نيز خانه در رايج زبان و
زبان يادگيري براي گرفت ، فرا را آلماني زبان كه اين
را انگليسي زبان و شد فرستاده توانا معلمي نزد فرانسه
مجموعه اينآموخت خوبي به نوربخش دبيرستان در نيز
.شد تكميل نقاشي و موسيقي آموختن با فرهنگي
كشور در بيسوادي با مبارزه كه و 1324 سالهاي 1323 در
و باغچهبان جبار چون برجستهاي معلمان و ميگرفت شكل
تعليم امر اين در شركت براي را جوانان هوشيار محمد دكتر
آشنا تدريس روش با ترتيب اين به ميرهادي خانم ميدادند ،
او.دارد دوست را تدريس كرد احساس كه بود جا همان و شد
تربيت و تعليم و روانشناسي رشته در و رفت فرانسه به سپس
كتاب شوراي سال 1341 در وي.كرد تحصيل دبستان از پيش
.كرد تاسيس را كودك
در گذري جمله ، از كتاب جلد چندين تاكنون ميرهادي خانم
مربي كار كتاب ،(مشترك تاليف صورت به) كودكان ادبيات
رفت ، آنكه" ،"تربيت روشهاي و راهها در جستجو" كودك ،
تعليمات و جغرافي تاريخ ، اجتماعي ، تعليمات ،"آمد آنكه
سوم اجتماعي تعليمات ،(مشترك تاليف) دبستان چهارم ديني
.است نوشته را...و دبستان
|