سرگرداني دهه دو و بهداشت مربيان
ميچرخد دانش بر دين مدار و ...
نهيم ارج جوان نسل به
مسئولان پاسخ
روستاي به پرديس شهر فاضلاب و زباله هجوم
"كرشت"
سرگرداني دهه دو و بهداشت مربيان
در سراسري كنكور طريق از بهداشت مربيان از گروه نخستين
آموزش وزارت به و شدند بهداشت عالي مدرسه وارد سال 1350
اين در تحصيل از فراغت از پس كه سپردند تعهد پرورش و
مقررات طبق آنان تحصيل سال دو و نمايند خدمت وزارتخانه
تاسيس قانون به الحاق ماده 18 و كشور استخدامي قانون
مدرسه در نامبردگان تحصيل مدت عالي و مقدماتي دانشسراهاي
به آنان رسمي خدمت جزء انجامتعهد از پس بهداشت عالي
.آيد حساب
وزير دو موافقت و انقلاب شوراي تصميم بر بنا سال 1358 در
وتصميم شدند منتقل ودرمان بهداشت وزارت به وقت محترم
و آموزش وزارت در را تحصيلي سال ماه مربيان 9 شد گرفته
وزارت درمانگاههاي خدمت در را تابستان ماه سه و پرورش
كه سالي ده طي در بهداشت مربيان.باشند درمان و بهداشت
شرح بودند وظيفه انجام مشغول درمان و بهداشت وزارت در
هيچ براي و ميباشد توجيه و توصيف غيرقابل وظايفشان
نيست تحمل قابل ميكند كار دولتي ارگانهاي در كه كارمندي
نيست جايگاهش تنها نه كه گردد شغلي وارد بالاجبار كه
از كمي شمار البته).نمايد خدمت بالاجبار بايد بلكه
جالبتر و (شدند ماندگار وپرورش آموزش وزارت در مربيان
آنها خدمتي سابقه جزو كه آنان تحصيل تعهد سال دو اينكه
!گرديد لغو ميآمد حساب به
ودرمان بهداشت وزارت وارد كه زماني بهداشتاز مربيان
تمامي به را خود مظلومانه اعتراضهاي و نامهها شدند
و رساندند رسانهها طريق از چه حضورا چه محترم مسئولين
ماه شهريور در بالاخره تا كردند مطرح را خود شغلي مشكلات
شوراي مجلس وتصويب محترم وزير دو تصميم بنابه 1369
پرورش و آموزش اصليمانوزارت جايگاه به اسلامي
هر كه تبصرهها و بندها چه با برگشتني چه اما برگشتيم ،
.ميشود افزوده آن تعداد بر روز
صورت در حتي مدارس بهداشت عالي مدرسه فارغالتحصيلان -1
اين در رسمي عدماشتغال لحاظ به خدمت تعهد داشتن
سال دو از بهرهمندي مشغول (پرورش و آموزش) وزارتخانه
.گرفت نخواهد قرار خدمتشان سال دو عنوان به خود تحصيلي
.شوند وارد آموزشي شاخه در نميتوانند بهداشت مربيان -2
جامعهايبر هر در بهداشتي فرهنگ اساس كه صورتي در)
.(آموزشاست اساس
حساب مدارسبه اداري جزءكادر مدارس بهداشت مربيان -3
برخوردار اداري كادر مزاياي از حقي گونه هيچ ولي آمده
معاونان و مديران مانند به تابستان اينكه نيستند ، مگر
.باشند فعالداشته حضور مدارس در
شمار به..عنوان به بخشنامهها در بهداشت مربيان -4
خدمت به كمر كه است اين آنان شغلي مزاياي از و ميآيند
هيچ بدون و چرا و چون بدون را طرحي هر و بستهاند همه
.درآورند اجرا به بايد مزايايي
عكس بر بهداشت مربيان پوشش تحت دانشآموزان تعداد -5
وزارتخانه پرورشي محترم معاونت زيرمجموعه مربيان تمامي
.آموز دانش نفر (750)حداقل يعني.برابرميباشد چند
سال در 27 بهداشت مربيان ما كه بگيريد نظر در حال
ساله هر اينكه جالب و كردهايم تحمل را نابسامانيشغلي
ميشود كاسته حقوقما حقو از و بيشتر فشاركاري و حجم
مربيان ، لباس خريد براي كه بودجهاي عنوانمثال به و
گرديد قطع سال 1378 در بود هزارتومان هشت الي هفت
از داشتند برنامه فوق كه مدارسي در مربيان وحقالزحمه
مربيان از زيادي شمار سال هر ترتيب اين به و شد حذف ليست
سال از 25 كمتر سابقه با متخصصما و تجربه با بهداشت
شغليشان مشكلات بتوانند شايد تا ميكنند بازنشسته را خود
طرح اجراي با و بسپارند فراموشي دست زودتربه را
و آموزش وزارت مشاوره و تغذيه و بهداشت مديركل دو ادغام
اين حال هر به شد؟ خواهد چه مربيان كار نيست معلوم پرورش
مربيان از نفر هزار شغلي 5 زندگي تلخ واقعيت بيانگر نامه
تامين به كمك در ميتوانند و ميتوانستند كه است بهداشت
ويژه به كشور جوان جمعيت به خدمت و مدارس بهداشت
ندانم دليل به اما باشند ، داشته حياتي نقش نونهالان
دو ميان بوروكراسي چرخه در مكاتبات تكرار كاريها ،
.شدهاند شغلي گرفتاردستاندازهاي اغلب وزارتخانه ،
گرفته ، مردمشكل اراده با كه ششم مجلس بهراستي آيا
رنجها وبر بگشايد فروبسته كار اين از گره ميتواند
شده ، فراموش دلسوزاما و متخصص نيروهاي از وآلامبخشي
.نهند مرهم
تهران منطقه 6 بهداشت مربيان
ميچرخد دانش بر دين مدار و ...
ولي ميگذرد مدرسه دوران و كودكي دوران از كه سالهاست
را ذهنم "ثروت يا است بهتر علم" كه معروف انشاي آن هنوز
دفتر در را موضوع اين هنوز.است ساخته مشغول خود به
را تلويزيوني مصاحبههاي حتي و بينم مي كوچكترها انشاي
ذهنم در سوال اين هميشه و ميشنوم و ميبينم باره اين در
كسي چه واقعا و چيست سوال اين جواب بالاخره كه بوده
.ثروت يا است بهتر دانش كه بگويد ميتواند يا و ميداند
درياي از قطرهاي تا گشودم را نهجالبلاغه اينكه تا
قسمت در.برگيرم (ع)علي حضرت اسلام پيشواي علم بيكران
با (ع)علي حضرت سخنان نهجالبلاغه ، قصار جملات
.شدم مبهوت اينكه تا.كرد جلب را توجهم نخعي كميلبنزياد
مولا و بود نهفته سخنان اين در هميشگي سوال اين پاسخ
روشن را موضوع اين گويا و صريح جملاتي با ساده خيلي
از عينا را مطلب اين گرفتم تصميم كه كردهاند
.بفرستم شما براي شماره137 قصار جمله نهجالبلاغه
دانش زيرا است ، دارايي از بهتر دانش !زياد كميلابن اي"
نگهداري بايد تو ، را مال كه درصورتي است ، تو نگهدارنده
با دانش آنكه حال و ميگرداند كم را مال بخشش و بذل كني ،
يافته پرورش ثروت و مال با آنكه و ميگردد فراوانتر بخشش
و شناسايي زياد ، پسر ايميشود نابود آن نابودي با است
ميچرخد ، دانش بر دين مدار و است دين دانش و علم تحصيل
علم با را خدا از فرمانبرداري راه زندگانيش دوران در بشر
خويش از نيك نام دانش ، نيروي به مرگش از پس و ميپيمايد
مال و است فرمانروا و حاكم علم و گذارد مي يادگار به
.محكوم فرمانبرو
لكن مردهاند ، زندگي عين در مال گردآورندگان !كميل اي
و خاك پيكرهايشان زندهاند ، دنياست دنيا تا دانشمندان
"...برجاست پاي دلها در عكسهايشان لكن و ناپيدا
"جويائيان الهام"
نهيم ارج جوان نسل به
بوكان از پسرم تصادفي پرونده تعقيب براي روز 17/10/79
.بودم رفته(شرقي آذربايجان) ملكان به (غربي آذربايجان)
ديوار به نوبت انتظار به انتظامي نيروي پاسگاه محوطه در
به پير و مسن ولي آراسته بسيار مرد ديدم.بودم داده تكيه
طرف به جوان افسر.زد صدا را جواني افسر و وارد حياط
طرفيرا بالاخره و پاييد را اطراف مرد پيرپيرمردآمد
متوجه تعجب كمال با.كرد انتخاب بودم زده چمباتمه من كه
كه) بعضي مقابل در ميخواهد او از پافشاري با كه شدم
.كند روبهراه آنها نفع به را كار(نشد معلوم برايم
به اكنون و داريد سالي و سن شما داشت اظهار جوان افسر
رشوه پيشنهاد من به نميكشيد خجالت.هستيد من پدر جاي
شماست ، ماه ده حقوق معادل سروان گفت پيرمرد.مينمائيد
به پاكي و صداقت درس داشتم انتظار من:گفت و برآشفت افسر
مرد پير اگر.واداريد خلافكاري به اينكه نه بدهيد من
بياختيار.گرفتم مي پيش در ديگري برخورد هماكنون نبودي
و شهامت با جوان نسل اميدوارم نفست ، عزت بر آفرين گفتم
.دهد گسترش جامعه در را مفيد اخلاقي ويژگي اين نفس عزت
تبريز - حسنخالي حسن
مسئولان پاسخ
نيست اختيارات حذف معناي به
خ_تاري شماره 2293 در مندرج مطلب پاسخ در احترام ، با
"!نارساييها براي سرپوشي محوري ، مدرسه" عنوان با 24/9/79
آموزشي مسائل نقد و محترم نويسنده توجه حسن از تشكر ضمن
و قانون يك تدوين در دارند اذعان گرامي خوانندگان چنانكه
اقدامات و مقررات شرايط ، عامل سه بايد مقرره يك وضع يا
و قوانين ميكند ، تغيير شرايط كه زماني و گرفت نظر در را
شرايط به توجه با بايد و ميكند تغيير نيز اقدامات نحوه
.شود تدوين جديد آييننامههاي و قوانين
به دسترسي ميخواهد كه است رويكرد و روش يك محوري مدرسه
از بخشي واگذاري طريق از را تربيت و تعليم اهداف
تصميمگيريها اختيار و تسهيل مدرسه اركان به اختيارات
عملي و فكري كمك به بتواند تناسب به تا كند ، توزيع را
اجرايي فعاليتهاي آنها اولياء و دانشآموزان معلمان ،
اساسي مسائل به آنها حمايت با و ببرد پيش به را مدارس
سلسله داراي سازمانها است گفتني.بپردازد تربيت و تعليم
نيز مدارس و دهد نظم را امور بايد فردي و هستند مراتبي
اجراي در بايد و هستند پرورش آموزشو سازمان زيرمجموعه
سلسله اين و باشند داشته ارتباط اصلي سازمان با قوانين
.كند حفظ را مراتب
عناصر اختيار حذف معناي به مديران بودن انتخابي
اينكه حال و است سازماني مختلف ردههاي در تصميمگيرنده
داشته مشاركت مديريت احراز شرايط تعيين در معلمان اگر
خود قبول مورد مديران اختصاصي و عمومي خصوصيات و باشند
مدير انتخاب فرآيند در كاملتر نوعي به و كنند تعيين را
خصوصيات بلكه نيست مدير فرد مهم زيرا بود خواهند موثر
.ميدهد شكل را مدير شخصيت كه است اختصاصي و عمومي
عمومي روابط كل اداره
شود اعلام بيمارستان مشخصات
ستون در مورخ 17/10/79 شماره2309 در مندرج مطلب خصوص در
متقاضي است خواهشمند "شديم معطل":عنوان تحت مردم با
موضوع بررسي و پيگيري جهت را بيمار و بيمارستان مشخصات
اداره اين ، 6701714 نمابر 6701842 شماره به وقت اسرع در
.نمايند ارسال كل
بهداشت وزارت بينالملل امور و عمومي روابط كل مدير
روستاي به پرديس شهر فاضلاب و زباله هجوم
"كرشت"
رهاسازي درخصوص شفاهي بيشمار مذاكرات و مكاتبات عليرغم
املاك در زباله تخليه و پرديس شهرك مختلف فاضلابهاي
منجر كه اقدامي هيچگونه تاكنون متاسفانه كرشت ، روستاي
كماكان و است نشده انجام شود روستا اين از آلودگي رفع به
قرار گوناگون امراض و آلودگيها موردهجوم كرشت روستاي
آبعلي ، -تهران جاده جنوبي قسمت به سري روزي اگر و ميگيرد
خواهيد شاهد را مناظري بزنيد ، پرديس ورودي مقابل دقيقا
از.ميآورد درد به را منصفي و رئوف انسان هر دل كه بود
كنيم؟ شروع كجا
اين به جادهاي حاشيه در زباله نايلونهاي شدن پراكنده از
همراه به سال و سن كم پسربچههاي غلطيدن يا زيبايي؟
مواد جمعآوري و جداسازي مشغول دست با كه نحيفي دختركان
سر بر گاهي گه كه هستند؟ زبالهها داخل فلزي و پلاستيكي
يكديگرميكوبند؟ روي و سر بر فلز يا و پلاستيك قطعه يك
زبالهها ميان را خود گوسفندان كه سودجو اشخاص يا و
شهركنشينان خورد به را آنها گوشت و !كنند مي پروار
اداره جاري سال آبانماه در اينكه تاسفبارتر ميدهند؟
نمونهبرداري كرشت روستاي آب از شميران بهداشت محترم
و اعلام آلوده شديدا را روستا آب جواب در و نمودند
اين اهالي ترتيب اين به شدهاند آن مصرف قطع خواستار
همه سلامتي عفوني هاي بيماري و شوند مريض است ممكن روستا
.اندازد خطر به را كرشت روستاي ساكنان
بر آلوده آب نوشيدن براثر غيره و مسري بيماريهاي سرايت
افكنده پنجه آنها بيگناه فرزندان و روستا اهالي تن و جان
براي بودهاند شهر اين احداث درصدد كه كساني آيا.است
!كردهاند؟ چارهانديشي هم آن فاضلاب و زباله دفع
و صدها طي و نسل اندر نسل كه روستا يك ساكنان بايد چرا
و خدمت جز و زيستهاند منطقه اين در سال هزاران شايد
ديگري هدف كشور ، اقتصاد رونق و زندگي بهبود راه در تلاش
زندگي و بگيرند قرار مهري بي مورد اينچنين نداشتهاند ،
خطرناك و سمي فاضلابهاي و زبالهها هدف سلامتيشان و
.بگيرد قرار
دامنه و نشده دير تا ميكنيم تقاضا مسئولان همه از
فاضلاب مهار براي است نگرديده بيماري گسترش موجب آلودگي
ندهند اجازه و كنند چارهانديشي پرديس شهر زبالههاي و
.گيرد قرار برگشت غيرقابل آلودگي درمعرض منطقه اين طبيعت
كرشت اسلامي شوراي
|