درباره چيز همه خانواده پزشكي اطلاعات
دندان و دهان بهداشت
مسن مردان عمر طول افزايش سبب پيادهروي
ميشود
دندانپزشكان مطب در مرده ميكروبهاي
(سازه)عمران مهندسي دكتراي رساله اولين
ديدگاه
كتاب معرفي
توضيح
شادي معلمان آموزشي تجربههاي با همگام
كوچك
سلمان چشمان در
بيسوادي عامل فقر يا فقر عامل بيسوادي
درس در آموزشي تجربه يك بيان" مسابقه
"زبان
منتشر كتاب عنوان امسال 2244 ماه بهمن
شد
اخير مصوبه:علوم وزارت حراست مديركل
است دانشگاهها جايگاه به احترام مجلس
جامع دانشگاه نهايي پذيرفتهشدگان اسامي
ميشود اعلام فردا كاربردي-علمي
درباره چيز همه خانواده پزشكي اطلاعات
دندان و دهان بهداشت
لثه بيماريهاي پوسيدگيها ، از پيشگيري در اصلي ركن آموزش
به مراجعه از پس.است دهان حفره سلامت كلي طور به و
از استفاده زدن ، مسواك صحيح اصول با اگر خود ، دندانپزشك
آشنا خميردندان و مسواك انتخاب چگونگي خلال ، و دندان نخ
بهطور چند هر شما براي كه بخواهيد او از حتما نيستيد ،
بدانيم بايد چيز ، هر از پيشدهد ارائه توضيحاتي مختصر ،
و نگهدارنده بافتهاي ازاجزاي يكي بهعنوان لثه سلامت كه
پوست حالت سالم ، لثه.است مهم بسيار دندان ، كننده حمايت
به و است روشن صورتي آن رنگ و سفت آن قوام دارد ، پرتقالي
خونريزي مشاهده محض بهندارد خونريزي زدن مسواك هنگام
تورم و قرمزي زدن ، نرم ، مسواك هنگام به لثهها از
باشيد مطمئن و كنيد مشورت خود دندانپزشك با حتما لثهها
لثه بيماريهاي متخصص يك به را شما نياز ، صورت در اونيز
در جرمگيري با را دندانها صحيح بهداشتمينمايد معرفي
دهان حفره بهداشت رعايت صحيح اصول فراگيري و نياز صورت
نكات صحيح انجام عدم صورت در باشيد مطمئن ولي كنيد ، آغاز
چند حتي) كوتاه مدتي از پس ميآيد ، پي در آنچه و لازم
مسواك.است قطعي جرم ، و ميكروبي پلاك تشكيل مجددا (روز
-اطفال) دهان حفره اندازه سني ، شرايط به توجه با مناسب
اندازه از مسواك بايد حال هر در ;است متفاوت (بزرگسال
داشته صحيح مانور براي خوب دسته بوده ، برخوردار مناسب
.باشد (رديف تا 5 3) مناسب آن موهاي رديف تعداد و باشد
استفاده كه زماني مدت در و نبوده سفت آن موهاي همچنين
.باشد داشته اتصال محل كف به نسبت قائم حالت ميكنيم ،
از را خود قائم و راست حالت مسواك موهاي اينكه از بعد
خميردندان.كنيد تعويض را خود مسواك حتما دادند ، دست
زياد هزينهاي و ميكنند فكر افراد از بسياري كه آنچنان
چنداني نقش ميكنند ، آن وارداتي و معروف اقلام صرف را
شيميايي تركيبات از عاري و فلورايددار نوع چه اگر ندارد ،
(بو و رنگ طعم ، نظر از) اقتصادي نظر جلب منظور به كه مضر
خريد هنگام حال هر به.است مناسبتر ميشود ، افزوده
با آنرا و كنيد انتخاب را آن فلورايددار نوع خميردندان ،
.ببريد بكار زدن ، مسواك صحيح طرز
خشك مسواك از ترجيحا مسواك ، از استفاده هنگام به
بنابراين.نبريد زيرآب كار شروع در را آن كرده ، استفاده
را آن موهاي و باشيد داشته مسواك عدد دو همواره است بهتر
و كم ميزان به را خميردندان.دهيد قرار مناسب سرپوش در
و كنيد وارد آن موهاي بين بلكه مسواك ، روي نه فشار با
خمير رانش به دست پشت به ضربه چند با امر اين تسهيل براي
بزنيد مسواك صحيح ، اصول با اگر.كنيد كمك موها بين دندان
زدن ، مسواك بار هر براي دقيقه تا 5 حدود 3 در زماني حداقل
.داريد نياز
چون بگيريد ، لثه لبه به نسبت درجه زاويه 45 با را مسواك
لثهاي شيار حال عين در و است ظريف و حساس لثه لبه
با شود ، پاك غذايي ذرات از بايد (دندان و لثه بين فضاي)
با بعد و بپردازيد آن ماساژ به راست و چپ ملايم حركت چند
حركت دندان لبه طرف به دندان سطح روي بر البته و فشار
و كوچك آسياهاي) عقبي دندانهاي براي كلي طور بهكنيد
خارجي سطحبگيريد نظر در زدن مسواك قابل سطح سه (بزرگ
جونده سطح و كام يا زبان طرف به داخلي سطح گونه ، طرف به
سطح دو شامل (نيش و ثنايا) جلويي دندانهاي براي سطوح اين
.است كام يا زبان طرف به داخلي سطح و لب طرف به خارجي
شروع اساسامحل كه دندانها بين فضاي در است مسلم آنچه
است ، نيز جرم و پلاك تشكيل غذايي ، تجمعات و پوسيدگي
ذرات كردن خارج براي) دندان خلال نظير وسايلي از ميبايد
نخ و (دندانها بين كافي فضاي وجود صورت در و درشت غذايي
كه هنگامي و چسبنده غذايي لايه و پلاك زدودن براي) دندان
.كرد استفاده (دارد وجود دندانها بين كمتري فضاي
بين لثه به باشيد مراقب دندان خلال بكارگيري هنگام به
مومدار دنداني نخ از ترجيحانسازيد وارد صدمه دنداني
استفاده.ببريد بكار صحيح طور به را آن و كرده استفاده
.دهيد قرار خود روزانه بهداشتي برنامه در را دندان نخ از
اطرافيان ، به احترام و اخلاقي اصول به توجه براي
در را دندانهايتان نمودن پاكيزه و دندان نخ از استفاده
آموزش با را آن البته).ندهيد انجام ديگران ديدگان مقابل
.(نگيريد اشتباه دندان نخ از استفاده در ديگران توجيه و
طولي بگيريد ، دست دو اشاره و شست انگشت بين را دندان نخ
زدن مسواك همانند را آن و نماييد انتخاب را آن از مناسب
شروع بالا راست طرف از يعني.ببريد بكار خاصي نظم روي از
راست ناحيه در نهايت در و پايين چپ بالا ، چپ بعد كنيد ،
آنچه از غير ترتيبي و نظم ميتوانيدنماييد ختم پايين
كه است آن هدف هرحال به بگيريد ، نظر در خود براي شد ذكر
آخرين پشت دنداني ، بين فضاي دندانها ، از ناحيهاي هيچ
پنهان دندان نخ و زدن مسواك اثرات از لثه و دنداني
.باشند نمانده
عبور دندان دو تماس نقطه از ملايم فشار با را دندان نخ
بين لثه به نخ كه باشيد مراقب عبور از بعد و دهيد
به مثلا را دندان نخنبرد را آن و نزده صدمه دندانها
و بكشيد بالا طرف به فشار با و داده تكيه جلويي دندان
در.كنيد تكرار دندان نخ از ديگر تكهاي با را حركت بعد
لايه واقع در) چسبنده غذايي لايه وجود علت به ابتدا
چند از بعد ولي نميشود ، شنيده صدايي (چسبنده ميكروبي
ميرسد گوش به خشك صدايي دندان ، سطح شدن تميز و حركت بار
دندان به را دندان نخ حال.است سطح شدن تميز نشانگر كه
نيز را ناحيه آن بهداشت داده ، تكيه ناحيه همان عقبيدر
كرده تميز ترتيب بدين را دنداني بين فضاهاي.دهيد انجام
را پايين فك در چه و بالا فك در چه دندانها آخرين پشت و
شويهها ، دهان نظير كمكي بهداشتي وسايل از.نكنيد فراموش
نظر طبق ارتودنسي وسايل و روكش بهداشت مخصوص برسهاي
را شويهها دهان بويژه و كرده استفاده خود دندانپزشك
.نبريد بكار روز در زياد حجم با و ايشان تجويز بدون
دندانپزشك و جراح/ فرزانگان امير دكتر
مسن مردان عمر طول افزايش سبب پيادهروي
ميشود
روزي ميشود توصيه مسن مردان به عمر طول افزايش جهت اغلب
تحقيقات براساس.بزنند قدم آزاد هواي در ساعت چند
مير و مرگ كاهش با مداوم ، و منظم پيادهروي پژوهشگران ،
.دارد مستقيم ارتباط غيرسيگاري ، مردان در
كه را ساله تا 81 غيرسيگاري 61 مرد محققان ، زندگي 707
مورد سال ، دوازده مدت به بودند ، سالم نسبتا بدني داراي
بهداشت برنامه در افراد ، اين همگي.دادند قرار مطالعه
پياده روزانه ، را مسافتي و بودند كرده شركت هونولولو قلب
.ميرفتند راه
پيادهروي روز در ساعت يك حداقل آزمايش ، مورد مردان همه
روزانه 8/1 افراد ، اين براي مسافت ميانگينميكردند
كه مرداني بين در مير و مرگ داد نشان آزمايشات.بود مايل
درصد ميكردند ، 1/43 پيادهروي مايل يك از كمتر روزانه
مايل دو از بيش روزانه كه افرادي براي ميزان اين و بود
.بود درصد ميكردند ، 5/21 پيادهروي
مرداني بين در مير و مرگ خطر داده ، نشان همچنين تحقيقات
خطر برابر ميروند ، 8/1 راه مايل يك از كمتر روزانه كه
مايل دو از بيش روزانه كه است مرداني براي مير و مرگ
قلبي ، بيماريهاي به ابتلا خطر و ميكنند طي را مسافت
از بيشتر بسيار اول ، گروه مردان در نيز سرطان و سكته
ميكنند پيشبيني همچنين دانشمندان.است دوم گروه مردان
مسافت افزايش با ميتوان را مسن مردان مير و مرگ كه
.داد تقليل درصد به 19 مايل ، يك ميزان به پيادهروي
صالحي مينو:ترجمه /پيرشناسي مجله:منبع
دندانپزشكان مطب در مرده ميكروبهاي
ميآيد ، مخصوص اتاق از كه رودكانال دستگاه ناله صداي
مطب از نيز را بزرگترها حتي و كودكان از بسياري
ميتواند كه نالهاي اين اما !ميدهد فراري دندانپزشكي
تا داشت برآن را محققان درآورد ، پا از درد از را بسياري
كه دهند هشدار مختلف ، آزمايشهاي سلسله يك انجام از پس
باكتريهاي به نسبت بايد ضعيف ايمني سيستم با بيماراني
تراوش كار ، انجام حين در آبپاش اسپريهاي از كه مردهاي
.باشند مراقب پيش از بيش ميشود ،
خود نشريه شماره آخرين در "نيوساينتيست" هفتگي نشريه
كه داد نشان زمينه اين در انگليسي گروه يك تحقيق نوشت ،
به ايدز ويروس يا سرطان داشتن نظير خاص شرايط با افراد
به ابتلا خطر معرض در عادي افراد از بيشتر مراتب
.هستند خطرناك بيماريهاي
بيماريهاي تحقيقات درمركز او تحقيقاتي تيم و "جيمزواكر"
تا 55 براساس 52 را خود تحقيقات نتايج دندان ، و دهان
در دندان و دهان جراحي مركز از 21 كه آبي اسپري نمونه
اين.كردند ارائه آوردند ، دست به انگلستان غرب جنوب
رسيد ، چاپ به زيستمحيطي ميكروبيولوژي درنشريه كه تحقيقات
نگران بسيار بايد ضعيف ايمني سيستم با افراد:ميگويد
در آب واحدهاي خطوط در شده يافت مرده باكتريهاي باشند ،
به باكتري نوع دو شامل دندانپزشكان مخصوص اسپريهاي
هردو كه است "لژيونلا" و "مايكوباكتريوم" نامهاي
.باشند ذاتالريه مزمن بيماري به ابتلا عامل ميتوانند
باكتري كردن ايزوله با همچنين "واكر" تحقيقاتي تيم
بيماري عامل ميتواند كه مردهاي باكتري - "استرپتوكوسي"
نمونهها از درصد در 10 -باشد ذاتالريه و مخملك
كه جايي ازآن".يابند دست توجهي جالب نتايج به توانستند
امكان اين بيشتر ميشود ، يافت دهان در تنها باكتري اين
به باكتري اين دندانپزشكي ، پروسه مراحل طي كه دارد وجود
واحدهاي مداربسته در و شده مكيده مختلف ابزارهاي وسيله
".بماند باقي راكد صورت به آبي ،
خطوط همين در باكتريها اين تعداد به مربوط آمار بيشترين
به كه آبي شيشههاي اخيرادر كه شده يافت آبي واحدهاي
اين.است شده ديده نيز ميرسد فروش به معدني آب صورت
آمريكا دندانپزشكي موسسات كه شد باعث تحقيقات و مشاهدات
اين از استفاده خطر كاهش براي ايمني توصيههايي انگليس و
.دهند ارائه دندانپزشكي مطبهاي در وسايل
ايالتهاي از برخي تحقيقاتدر اين كه معتقدند دانشمندان
و گرفته صورت نيز دندانپزشكي جوامع سوي از و آمريكا
را باكتريهايمرده اين وجود نيز تحقيقات اين نتايج
كلي ، طور به نميتوان حال اين با.است كرده ثابت
اين ، از پيش.برد سوال زير را آن وسايل و دندانپزشكي
ميشود منتقل طريق چه ايدزاز ويروس شد مشخص كه زماني
هراس دندانپزشكي مختلف مطبهاي به ازرفتن مردم مدتها تا
گام محتاطانه بايد خبر ، اين انتشار با بنابراين.داشتند
كه عقيدهاند براين متخصصين از بسياري چند هر.برداشت
با شايد آبپاش ، اسپريهاي در پنهان مرده باكتريهاي اين
.نروند بين از نيز عفوني ضد داروي هيچ
نبايد مرده باكتريهاي كه عقيدهاند اين بر نيز بسياري
اين عكس تحقيقات ، نتيجه اما باشند ، خطرناك حد اين تا
حاضر حال در حال ، هر به.است كرده اثبات را مساله
دستگاههاي تا درصددند پزشكي وسايل و ابزار سازندگان
بتوانند تا سازند دندانپزشكي دنياي وارد را مصرف يكبار
.بيايند كنار معضل اين با
زماني سهيلا:ترجمه / پست واشنگتن:منبع
(سازه)عمران مهندسي دكتراي رساله اولين
مهندسي دكتراي دانشجوي اولين رساله دفاعيه جلسه
جواد جلسه اين در.شد برگزار كرمان در (سازه)عمران
-پيوسته بهينه طراحي پيرامون خود رساله از دفاع به سلاجقه
سازي تقريب اصول از استفاده با فضاكار سازههاي گسسته
.پرداخت
برگزار كرمان شهيدباهنر دانشگاه شوراي تالار در جلسه اين
.شد
ديدگاه
تهديد يك نه است ، فرصت يك تربيتي امور
تاسيس سالروز اسفند هشتم مناسبت به
تربيت هفته و تربيتي امور
از بسياري بههمريختگي جديد ، عصر در تحولات شتاب
آن موجب و داشته پي در را جامعه تربيتي و فرهنگي معادلات
نگريسته شك ديده با قبلي داشتههاي از بعضي به كه گرديده
.باشد مقوله اين از ميتواند نيز تربيتي امور و شود
آموزشي كاركرد ميبايست كه پرورش و آموزش پيكره و سيستم
سازوكارهايي از چون باشد ، داشته هم با را پرورشي و
همواره است ، محوري نمره گرفتار و اسير كه ميكند استفاده
گاهي ، چند هر و گرديده تلقي نمره خورده شكست رقيب تربيت
به كموبيش پيكره ، اين از رقيب پايگاههاي حذف زمزمههاي
مقوله اين از ميتواند نيز تربيتي امور و ميرسد گوش
.باشد
و احترام و حساسيت به تنها جامعه ، در چيز هر وجودي ضرورت
امور و نميباشد چيز آن به نسبت جامعه افراد هزينهكردن
.باشد مقوله اين از ميتواند نيز تربيتي
به آن ، انجام مسير در مشقت و سختي همه با امور از بعضي
و نيست شاكر را مسير رهرو كسي كار ، عاقبت كه است گونهاي
نيز تربيتي امور و مينگرند او به متهم ديده با حتي
.باشد مقوله اين از ميتواند
كيفيت سيستم ، زمان ، اقتضاي و اضطرار به بنا گاهي
نيز تربيتي امور و ميكند آن كميت فداي را برنامهاي
.باشد مقوله اين از ميتواند
نيز فرمانبر يابد ، فزوني سازماني فرماندهان تعداد وقتي
بهترين كارها انجام براي را خود سليقه و ميكند فرماندهي
مقوله اين از ميتواند نيز تربيتي امور و ميداند مرجع
.باشد
در ديگران خودنپردازد ، كالبدشكافي و نقد به كه سازمان هر
از ميتواند نيز تربيتي امور و ميكنند مثلهاش نقادي
.باشد مقوله اين
مقطعي در نهادها از بعضي اسلامي انقلاب پيروزي از بعد
از گذر از پس ولي ميشد ، تلقي واجب كاركردشان و ضرورت
فعاليت ادامه از نوعي به و داده تشخيص ضرور غير مقطع اين
اين از ميتواند نيز تربيتي امور و ماندهاند محروم
.باشد مقوله
است ، مصونيت ايجاد اصليشان ماموريت دستگاهها از بعضي
اينكه جز ندارند چارهاي مصونيتسازي براي گاهي اما
از ميتواند نيز تربيتي امور و كنند ايجاد نيز محدوديت
.باشد مقوله اين
و انديشه و فكر توليد اصليشان ماموريت دستگاهها از بعضي
و است پرهزينه مقوله اين انبوه توليد چون ولي است ، منش
برخي ندارد ، راهي آن در بودجه مستقيم بازگشت
مصرفكننده را مولد دستگاههاي اين سادهانديشان
مقوله اين از ميتواند نيز تربيتي امور و ميپندارند
.باشد
نمايند تحميل سيستمي بر توان و وسع از بيش را كاري هرگاه
داشته را اوليه اثربخشي و دقت ضريب همان نتواند سيستم و
نيز تربيتي امور و ميدانند معيوب را سيستم غلط به باشد ،
.باشد مقوله اين از ميتواند
و فرهنگسازي براي كه آن با جامعه سرمايههاي از بعضي
افراد از دستهاي نظر از ولي فرصتند ، يك جامعه اصلاحات
نيز تربيتي امور و ميشوند محسوب تهديدكننده يك
.باشد مقوله اين از ميتواند
بهترين ندارد ، وجود مسئلهاي حل توانايي چون مواقع ، بعضي
نيز تربيتي امور و است مسئله صورت پاككردن راهحل
.باشد مقوله اين از ميتواند
نميتوانند شده تحقير سازمان و فرد روانشناختي ، نظر از
و نمايند فراهم را ديگران مطلوب اعتلاي و رشد موجبات
.باشد مقوله اين از ميتواند نيز تربيتي امور
هياهوي در موزونسازي ، و دلنشين نواي موسيقي در گاهي
و نميرسد گوش به صوتي آلايندههاي و موسيقي ادوات ديگر
.باشد مقوله اين از ميتواند نيز تربيتي امور
براي يادشده موارد از يك هر انديشه تفكر و نقد بوته در
كه اسفند هشتم در كه بجاست ولي دارد ، مدافعيني خود
تواناي دست به تربيتي امور تاسيس و اسلامي تربيت سالروز
و رجائي شهيدان يعني روش و منش و بينش داراي مرد دو
و پرورش و آموزش تصميمگيران و مسئولين به است ، باهنر
رسم اين:كه شويم يادآور تربيتي و فرهنگي نهادهاي ديگر
كه زماني تا جامعه و انسان كه است تاريخ تكرار و زمانه
است آن فقدان در و نميشناسد قدر است ، برخوردار نعمتي از
را سلامتي قدر مثلا پيميبرد ، آن منزلت و ارزش به كه
:گفتهاند چنانچه ميدانند ، كس هر از بهتر بيماران
و ميبينند بيماران فقط كه افراد سر بر است تاجي سلامتي
نظر بهباشد مقوله اين از ميتواند نيز تربيتي امور
جور و شست بايد را چشمها" مطلوب به رسيدن براي ميرسد
"!ديد بايد ديگر
داشتند ، روحانيت به مطهري شهيد كه نظري و ديد همان از اگر
درخت تربيتي امور":بگوييم بايد بنگريم تربيتي امور به
با و كرد حفظ را آن ريشه و اصل بايستي كه است زدهاي آفت
."كرد مبارزه آفاتش
:پس
خوبي گذرگاه شك نفي ، نه است نقد گرو در تربيتي امور رشد
رقيب نه است آموزش مكمل پرورش خوبي ، توقفگاه نه است
كار ، آرايش نه است پيرايش نيازمند تربيتي امور آموزش ،
مربيان ، نه است فرماندهان كاهش گرو در تربيتي مطلوب
تربيتي امور مستحب ، نه است نظام واجب وظايف از تربيت
يك پرورش و آموزش محدوديت ، نه است مصونيت ايجاد هدفش
با مواجهه در مصرفكننده ، نه است توليدكننده سيستم
و آن حذف نه است آن حلكردن در هنر تربيتي ، امور معضلات
.تهديد يك نه است فرصت يك تربيتي امور بالاخره
زارعيان حسن
كتاب معرفي
منطقهاي توسعه برنامهريزي مباني
و مديريت سازمان:ناشر /صرافي مظفر دكتر:نويسنده
600/صفحه ، وزيري 202/دوم 1379 چاپ /كشور برنامهريزي
.تومان
در -اختصار چندبه هر -جامع درمروري است تلاشي كتاب اين
.آن به نيل براي برنامهريزي و منطقهاي توسعه نظري ابعاد
كه شده اشاره جهان در فزايندهاي باور به درمقدمه
افزودن با توسعه برنامهريزي براي نوين رهيافتي خواهان
رهيافتي ;است (اكولوژيك) شناسانه بوم و اجتماعي نگرشهاي
اقتصادي تحولي صرفا نه و مردمي وتحركي اجتماعي تحولي كه
برپايه حركت به رهيافت اين.دارد مدنظر را دولتي تحركي و
و بوده منطقهاي سطح در همياري و محلي اجتماعات
براي" برنامهريزي جايگزين را "مردم با" برنامهريزي
نگارنده ، نظر به.مينمايد "مردم براي" حتي و "توليد
خوشبختي براي نهفته گنجي كشف ديگرروياي منطقهاي توسعه"
مردم توده نهفته نيروهاي بسيج پي در بلكه نيست ، بادآورده
".است منطقه
و مفاهيم منطقهاي ، توسعه مساله طرح به فصل چهار در كتاب
و منطقهاي توسعه نظريههاي منطقهاي ، برنامهريزي سوابق
انتها در و پرداخته منطقهاي برنامهريزي فرآيند
.است شده ارائه لاتين و فارسي به جامعي كتابشناسي
توضيح
هشتم فرهنگي علمي صفحه مطلب در شده استفاده تصوير
خالقي شيدا خانم اثر "نااميدي و اميد" عنوان با بهمنماه
.است
شادي معلمان آموزشي تجربههاي با همگام
كوچك سلمان چشمان در
در واقع كاوشكدهاي به علمي بازديد جهت را مدرسه بچههاي
قطعه سه خلاقيت ، كلاس در.بردهبوديم دبستان خيابان
كه پرسيدند و دادند بچهها به شكل ذوزنقهاي چوبي كوچك
درست بچهها به ميخواستندباشد ميتواند چه قطعه هر
پل ، كلاه ، :ميگفتند بچهها.دهند عادت را كردن نگاه
از ضعيف بچههاي كه ميكردم احساس لحظهلحظه..و گلدان
كلاس ، برعكس و ميدهند متنوعتري پاسخهاي درسي نظر
قطعه سه اين با حالا:گفت مربي.ميكنند بلند را صدايشان
.بسازيد مثلث يك
به مشغول بچهها از بعضي.بود كرده پر را همهجا سكوت
.كنند نگاه هم روي از ميكردند سعي بعضيها.شدند كار
از".كرديم درست ما خانم".شد بلند سلمان صداي ناگهان
.كردم حيرت تعجب
اولين اينفشردم گرمي لبخند با را گونههايش و جلو رفتم
.بود گرفته قرار كلاس بچههاي از فراتر سلمان كه بود بار
اولين زرنگ ، شاگردان..و سعيد و مهدي حتما ميكردم فكر
بود جالب ولي.ميكنند بلند را خود دست كه هستند كساني
با فعاليت اين.كنند درست نتوانستند اصلا آنها ، كه
اتفاق اينداشت فرق مدرسهاي مسايل در رايج كليشههاي
.داد عينارخ هم مدرسه ديگر پنجم كلاس براي
به وادارد را ما كه نيست كافي اتفاق يك همين واقعا آيا
تا فراگيراني از يكسان فعاليت انتظار كه بينديشيم اين
.است بيفايده متفاوت ، حد اين
خاتم اكرم
تهران منطقه 8 تربيت خورشيد دبستان از
بيسوادي عامل فقر يا فقر عامل بيسوادي
نتيجه بيسوادي كه است آن بيسوادي و فقر عرصه در غالب نظر
چالش به را نظر اين هنري كارشناسان برخي است ، اما فقر
اقتصادي محروميت علت كمبودآموزش ميگويند و گرفتهاند
.است
برگزار هند در كه گردهمايي يك در اخيرا رويتر ، گزارش به
است فقر:كرد تصريح آموزش كارشناس سايتارتي كايلاش شد ،
به بيسوادي كه نيست واينگونه ميانجامد بيسوادي به كه
اين در جهان كشور از 33 كه نفر بينجامد1700 فقر
براي جهاني بودجه كردند اعلام كردند ، شركت گردهمايي
دولتها و كشورها از آنان.است ناچير بسيار ابتدايي آموزش
ميليارد ساليانه 8 به را ابتدايي آموزش هزينه خواستند
ميزان اين دهم يك حدود حاضر حال در كه دهند افزايش دلار
هزينه معادل دلار ميليارد كرد 8 خاطرنشان سايتارتي.است
.ميشود نظامي امور صرف جهان سراسر در كه است پولي روز 4
خريد صرف سال در اروپاييها كه است پولي پنجم يك رقم اين
سيگار خريد صرف امريكاييها كه است پولي ششم يك و بستني
كمبود:افزود ارقام اين به بااشاره سايتارتي.ميكنند
همبستگي و جهان سياسي اراده نبود نشاندهنده آموزش هزينه
.انسانهاست
سنگال در زمينه اين در گردهمايي يك پارسال ملل سازمان
كودكان از نفر ميليون شد 113 گفته آن در كه كرد برگزار
ندارند ، 880 دسترسي ابتدايي آموزش به جهان سراسر در
گسترده تبعيض و هستند بيسواد بزرگسالان از نفر ميليون
.ميشود اعمال آموزش در زنان عليه
از درصد كه48 داد نشان هند در پيش سال سرشماري 10
تصور.هستند نوشتن و خواندن توانايي فاقد بزرگسالان
كاهش درصد حدود38 به پيش سال سه تا رقم اين ميشود
خواستار شركتكنندگان ملل ، سازمان گردهمايي در.يافت
سواد بهبود درصد ابتدايي ، 50 آموزش به بچهها همه دسترسي
سال تا آموزش در جنسيتي نابرابريهاي حذف و بزرگسالان
.شدند 2015
گردهمايي در هند سابق نخستوزير سينگ پراتاپ ويشوانات
نتيجه اين به بود ، دارايي وزير كه زماني در گفت يادشده
ميزنند ، هزينهها كاهش به دست دولتها كه مواقعي در:رسيد
.ميبينند زيان بخشها ديگر از بيش بهداشت و آموزش بخش
آموزش صرف سال در را خود ملي درآمد از درصد يك هند
فقرا قرنها ، طول در است معتقد سينگ پراتاپ.ميكند
اين كه شدهاند داشته نگه دور آموزش به دسترسي از تعمدا
:گفت وي.است شده آنان بيشتر هرچه محروميت باعث امر
نوعي آموزش از تودهها محروميت.است قدرت رمز دانش"
حقوق ازجمله آموزش به همگان دسترسياست استعمار ابزار
توانايي اين آموزش.است دست دور هدفي هنوز كه است انسان
خود نياز مورد مهارتهاي كاربست با كه ميدهد مردم به را
".كنند خلاص فقر از را
درس در آموزشي تجربه يك بيان" مسابقه
"زبان
بهمنظور "زبان درس در آموزشي تجربه يك بيان" مسابقه
انگليسي زبان آموزش براي كامل و قاطع شيوهاي به دستيابي
.ميشود برگزار تهران شهر پرورش و آموزش كل اداره سوي از
شركت به علاقهمندان كل ، اداره اين عمومي روابط گزارش به
درس آموزش در خود موفق تجارب ميتوانند مسابقه اين در
كوچه كيوان ، چهارراه فلسطين ، ميدان بهنشاني را زبان
.كنند ارسال تهران شهر پرورش و آموزش ساختمان دستخوش ،
منتشر كتاب عنوان امسال 2244 ماه بهمن
شد
با كتاب عنوان امسال 2244 ماه بهمن:فرهنگي علمي گروه
منتشر كشور در جلد و 833 هزار و 302 ميليون شمارگان 11
ماه بهمن در شده چاپ كتابهاي مجموع از درصد است830 شده
شده كتابهايترجمه درصد و 17 تاليفي كتابهاي 79 ،
در ترتيب به كتابها بيشترين موضوعي نظر از همچنين.هستند
و طبيعي اجتماعي ، عملي ، علومدين ادبيات ، زمينههاي
.باشند مي زبان و رياضيات
اخير مصوبه:علوم وزارت حراست مديركل
است دانشگاهها جايگاه
به احترام مجلس
علوم ، وزارت حراست مركزي دفتر مديركل:علميفرهنگي گروه
سخت روحي نظر از كه دانشگاهياني:فناوريگفت و تحقيقات
در انتظامي نيروهاي مداخله عدم خواستار ديدهاند آسيب
.هستند دانشگاهي محيطهاي
مجلس اخير مصوبه از خود ارزيابي درباره محسني علياكبر
دانشگاهها ، به انتظامي و نظامي نيروي ورود ممنوعيت درباره
يا حضور بحث:افزود مراجع بيوت و علميه حوزههاي
از يكي دانشگاهي محيطهاي در انتظامي نيروهاي عدمحضور
چراكه كرد بررسي آنرا خاصي ظرافت با بايد كه است مواردي
اجتنابناپذير انتظامي نيروهاي با همكاري حالت دو هر در
.است
مراكز به انتظامي نيروي ورود عدم موضوع:كرد تصريح وي
تهران ، دانشگاه كوي تيرماه 1378 ازحادثه 18 بعد دانشگاهي
.كرد پيدا مضاعفي حساسيت
محتواي:اظهارداشت علوم وزارت حراست مركزي دفتر مديركل
حرمت و مراجع بيوت تقدس دانشگاه ، حرمت حفظ براي طرح اين
از مسلح نيروهاي ورود آن اساس بر و است علميه حوزههاي
خاصي شرايط و ضوابط تحت اماكن اين به انتظامي و نظامي
.ميگيرد قرار
موسسه يا دانشگاه رئيس به قانون اين مطابق:افزود وي
نظامي نيروهاي ورود براي كه شده داده اختيار عالي آموزش
همانطور و بگيرد تصميم دانشگاه محيط به انتظامي و
شدهاند ، قائل تقليد مراجع براي كه احترامي بهواسطه
.دانستهاند مجاز آنها خود اجازه با را مراجع بيت به ورود
نيروهاي ورود ممنوعيت قانون تصويب در مجلس اقدام محسني
اين به احترام را دانشگاه و علميه هاي حوزه به مسلح
.خواند مراكز
اين براي مناسب اجرايي آييننامه تدوين:كرد تصريح وي
و ساخت خواهد برطرف را منتقدين نگراني و دغدغه طرح ،
آنها به را اميد اين دانشگاهها در حراست نهاد وجود
را خود خيانت ، و جرم ارتكاب از پس مجرمي اگر كه ميدهد
امان در تعقيب از برساند دانشگاهي مراكز از يكي به
.بود نخواهد
جامع دانشگاه نهايي پذيرفتهشدگان اسامي
ميشود اعلام فردا
كاربردي-علمي
دورههاي نهايي پذيرفتهشدگان اسامي:علميفرهنگي گروه
آزمون پنجمين ناپيوسته و پيوسته كارشناسي و كارداني
طريق از چهارشنبه كاربردي-علمي جامع دانشگاه سراسري
.ميشود اعلام سنجش پيك ويژهنامه
اين اعلام با كاربردي-علمي جامع دانشگاه عمومي روابط
و مصاحبه بدون رشتههاي شامل اسامي اين:افزود خبر
.است مصاحبهدار
مترجمي خبرنگاري ، رشتههاي نهايي پذيرفتهشدگان اسامي
هدايت راهآهن ، بهرهبرداري ،(خبر دانشكده) انگليسي خبر
حسابداري ،(راهآهن آموزش مركز) لكوموتيو راهبري و
تعميرات كامپيوتر ، نرمافزار ،(اصفهان صنعتي مديريت)
مركز) عمومي روابط و حسابداري صنايع ، مكانيك مكانيكي ،
كنترل توزيع ، و انتقال شبكههاي برق ،(قضائيه قوه آموزش
(عباسپور شهيد) برق و آب صنعت دانشكده دقيق ابزار
داوطلبان بهاطلاع پيكسنجش ويژهنامه طريق از متعاقبا
.رسيد خواهد
|