از دفاع و تبعيض با مبارزه در قانون نقش
مردم حقوق
بازتاب
حمايت به نياز پزشكي تخصصهاي دستياران
دارند
عيد ماهي از مراقبت براي مفيد سفارش 12
از دفاع و تبعيض با مبارزه در قانون نقش
مردم حقوق
هر اساسي خصوصيات از يكي قانون مقابل در برابري حق
چه جوامعي ، چنين در افراد.ميرود شمار به مدني اجتماع
موافق يا مخالف اكثريت ، چه اقليت ، چه فقير ، چه ثروتمند
صورت در قانون و بوده برابر هم با قانون مقابل در همه
.ميكند آنهادفاع همه از شكل يك به لزوم
همگي مردم و نيست قانون از بالاتر هيچكس مدني جوامع در
اولا ميدانند چون ميكنند پيروي قانون از رغبت با
ثانيا و ميكند برخورد شكل يك به آنان همه با قانون
يا دسته يك نفع به نه است آنان همه نفع به قانون رعايت
.خاص طبقه
رخ نابرابري و تبعيض قانون اجراي مورد در كشوري در اگر
پيروي قانون از كه داشت انتظار مردم از نميتوان دهد ،
به خود اعتقاد اساسا مردم حالتي چنين در كه چرا نمايند
-اجتماعي هرجومرج نهايتا و داد خواهند دست از را قوانين
نيست معنا بدان اين البته.ميشود قانون جانشين سياسي
و نظم حفظ براي كافي قدرت داراي نبايد حكومت و دولت كه
مراحلي بايد كه است اين مسئله بلكه باشد مجرمين مجازات
و علني آشكار ، ميكند اجرا را قانون حكومتي هر آن طي كه
.باشد شفاف
منزل وارد دادگاه اجازه بدون نميتوان مدني ، جامعه يك در
لزوم صورت در و داد قرار تفتيش مورد را آنها و شده اشخاص
داشته وجود بايد نيز مجوزهايي چنان صدور براي كافي دلايل
عوامل توسط افراد منازل شبانه جستجوي جوامع اين در.باشد
ابراز بدون نميتوان را فردي هيچ و نشده ديده امنيتي
بازداشت كه افرادي همه نمود ، داشت باز اتهامات علني
وقوف و آگاهي وارده اتهامات به كاملا بايد ميشوند
وارده اتهامات اينكه تشخيص صورت در حال عين در و داشته
به كه افراديشوند آزاد سريعا ندارند را لازم توجيه
طولاني مدت به نميتوان را شدهاند دستگير مختلف اتهامات
هر بايد آن انجام و محاكمه مقدمات و داشت نگاه زندان در
احتمال كه صورتي در مدني جوامع در.پذيرد صورت سريعتر چه
شده فردبازداشت طرف از جرم ارتكاب يا فرار براي اندكي
زمان تا وي مشروط آزادي با معمولا باشد داشته وجود
وادار نميتوان را افراد ضمن در ميشود ، موافقت محاكمه
امنيتي نيروهاي و پليس و نمود خود عليه شهادت اداي به
و جسمي شتم و ضرب و شكنجه از شرايطي هيچ تحت نميتوانند
در نمايند ، استفاده شده بازداشت افراد عليه رواني
اعتبار داراي فشار تحت اعترافات مدني قضايي نظامهاي
را متهمان شكنجه براي انگيزه زيادي حد تا امر واين نبوده
.ميبرد بين از
محاكمه يكسان اتهام به دوبار را فرد يك نظامهايي چنين در
به ديگر بار شود تبرئه اتهامي اگركسياز و نميكنند
همچنين.نمود محاكمه را وي نميتوان سابق اتهام همان
وقوع ، زمان در كه عملي ارتكاب علت رابه فردي نميتوان
به.داد قرار تعقيب مورد و محاكمه نميشده ، محسوب جرم
از شود ذكر آنان حقوق همه بايد مجرمين دستگيري هنگام
.كردن سكوت حق جمله
اعلام ميرود ، كار به مخالفان غالباعليه كه تاكتيكي
بايد خيانت اتهام دليل همين به.است خيانت عنوان ، به جرم
براي ابزاري عنوان به آن از نتوان تا شود تعريف خوبي به
كه داشت توجه بايد البته.كرد استفاده مخالفان سركوب
حكومت كه نيست معنا اين به محدوديتها اين از هيچيك
مجازات و قانون اجراي براي لازم قدرت و ازاختيارات
جامعه يك در قضايي نظام برعكس بلكه نيست برخوردار خاطيان
و عادلانه را نظام اين مردم قاطبه كه جهت آن از مدني
قدرت و اعتبار و نفوذ داراي ميشناسند مدني حقوق حافظ
.نمايد حفاظت را عمومي نظم است قادر خوبي به و بوده زيادي
كار از سياسي علل به نميتوان را قضات مدني جوامع در
را خلافي اقدام يا جرم كه صورتي در تنها و نمود بركنار
مقننه قوه توسط و قانوني تشريفات طي شوند ، مرتكب آشكارا
اساس جوامع اين در اساسي قانونشد خواهند بركنار كار از
و محدوديتها اساسي ، تعهدات و ميدهد تشكيل را حكومت
تا وكيل و وزير از همه و كرده تعيين را دولت نهادهاي
اساسي قانون هستند ، برابر آن مقابل در كشاورز و كارگر
و كرده تعيين را قدرت مراكز اختيارات كه است مكتوب سندي
.مينمايد مشخص را افراد مدني حقوق
اسلام را حقوق اين كه ميدارند ابراز بعضي متاسفانه
را (ع)علي حضرت حكومت اگر كه صورتي در است نكرده تاييد
مدني حقوق اين از بسياري ميبينيم دهيم قرار بررسي مورد
به حضرت چنانچهاست اعتبار داراي نيز اسلامي حكومت در
ماجراي) ميشود صادر ايشان برخلاف حكم و دادگاهرفته
با ايشان برخورد طرز همچنين (مسيحي فرد و حضرت سپر
و اسلام تاييد نشاندهنده ديگر موارد بسياري و مخالفان
امر ولي كه خود حضرت و است حقوق اين از اسلامي حكومت
در بوده پيامبر طرف از هم و خدا طرف از هم شده منصوب
.بودهاند برابر افراد ساير با قانون مقابل
عظيمي حميد مهندس:تاليف و ترجمه
:منابع
1- What is Democracy The rule ofLaw
.اسلام تاريخ -2
بازتاب
باشيم پذيرا را شاد رنگهاي
پوشيدن به زيادي توجه شريعت در و است شاديآفرين رنگ ،
لباسهاي ايراني اقوام ميان در.است شده روشن لباسهاي
است ، بوده توجه مورد همواره شاداب و زنده رنگهاي با روشن
پوشاك همچنان ما روستايي و عشايري جامعه نيز هماكنون
پيامبر.برميگزينند شاد و روشن رنگهاي ميان از را خود
نيكوترين مثابه به را سفيد جامه پوشيدن همواره (ص)اسلام
در مجلسي علامه مرحوم.ميدادند قرار تاكيد مورد رنگها
شديد كراهت سياه جامه:است نوشته "حليهالمتقين" كتاب
هنگام به ما كشور در ديرين رسم يك بر بنا البته.دارد
جهان شيعيان سرور عزاداري و محرم ايام بخصوص و عزاداري
.ميكنند تن بر سياه جامه مردم ،(ع)حسين امام حضرت
شادابي حفظ براي لباس و جامه شاد رنگهاي به عنايت منظور
فرموده به توجه با است اميد و ميباشد سال ايام ديگر در
و تشويق ملي ، ريشهدار گرايش و ديني بزرگ شخصيتهاي
پوشاك در شاد و روشن رنگهاي از استفاده به همگان ترغيب
روشن رنگهاي با مناسب پوشش كه چرا گيرد ، قرار توجه مورد
بانوان براي حجاب و مناسب لباس با مغايرتي هرگز شاد ، و
و عشايري جامعه در همواره كه است اصلي اين و ندارد
.است شده مراعات ما روستايي
جعفري ثريا
حمايت به نياز پزشكي تخصصهاي دستياران
دارند
دوره كه ميشود اطلاق فردي به پزشكي تحصيلات در دستيار
رشتههاي از يكي در و رسانده پايان به را عمومي پزشكي
به سال تا 5 مدت 3 به تخصص مدرك كسب براي پزشكي تخصصي
پذيرش امتحان يك از بعد افراد اين.ميپردازد تحصيل
فارغالتحصيلان تمام ميان از دانشگاه كنكور مثل دستياري
راه تخصص دورههاي به و انتخاب عمومي پزشكي رشته
.مييابند
و مستعد دانشآموزان كه باشيم داشته قبول اگر واقع در
كه شد خواهيم متوجه سپس ميشوند قبول پزشكي دررشته زبده
و زبدهترين از نيز دستياري دوره شدگان پذيرفته
.هستند آنها مستعدترين
فعاليت زمينه دو در بايد خود تحصيل دوره در دستياران
به علمي هيات اعضاي مستقيم زيرنظر بايد سو يك از.كنند
مواقع از بسياري در كه بپردازند بيماران درمان و معالجه
واقع در) ميكنند كار بيمارستانها در آنها نمايندگي به
به بايد ديگر سوي از و (آنهاست دوش روي كار اصلي بار
و دقيقتر فراگيري براي كه بپردازند مربوط منابع مطالعه
خارجي منابع كتب به مراجعه به نياز تخصصي رشته كاملتر
علمي تحقيقات انجام زمينه در ضمنا.دارند اينترنت همچنين
صورتي در شده ذكر نكات تمامي كه باشند كوشا بايد نيز
مادي نسبي رفاه يك از دستياران كه باشد ميسر ميتواند
ماهيانه حقوق كه اينجاست توجه جالب اما.باشند برخوردار
اندكي متاهل دستياران و تومان هزار مجرد 45 دستياران
كه ميشود واضحتر زماني مادي مشكلات عمق اما.است بيشتر
قرار سالگي تا 30 بين 25 درسنين معمولا دستياران بدانيد
مشترك زندگي تشكيل و ازدواج فكر به بايد طبعا و داشته
مقدور كاري چنين ذكرشده درآمدهاي به توجه با و باشند نيز
نداشتن علت به آنها قانون طبق ديگر طرف از.نميباشد
طبابت كار به قادر پزشكي نظام سازمان سوي از مطب پروانه
ازاين نميتوانند بنابراين و نبوده پزشكي كلينيكهاي در
اشتغال از ممانعت زيرا.كنند كسب را درآمدي نيز طريق
حال است تحقيق و مطالعه از نشدن غافل علت به كار به آنها
جهت را آرامشي تنها نه مالي عديده مشكلات وجود آنكه
را آنها بلكه نميگذارد باقي آنها براي تحقيق و مطالعه
و تجاري كارهاي سوي به زندگي اداره براي درآمد كسب جهت
.ميدهد سوق نيز پزشكي غير
افزايش دستياري حقوق كه است شده شايع قبل مدتها از البته
به متاهل و تومان هزار به 70 مجرد دستياران براي و يافته
اعتبارات تخصيص عدم علت به اما.است رسيده تومان هزار 90
با نيز قبلي حقوقهاي پرداخت حتي و نشده اجرا هنوز لازم
درآمد وجود با باشد چنين واقعا اگر كه است مواجه مشكل
.است بيمعني واقعا اعتبار تخصيص عدم دولت ، مناسب
بحث روزها اين كه گفت بايد شده مطرح مشكلات به توجه با
اينگونه كاهش راه بهترين كه است مطرح نخبگان مهاجرت
.است كشور داخل در ازنخبگان جانبه همه حمايت مهاجرتها ،
زير پيشنهادهاي به ميتوان مشكل اين حل براي من عقيده به
:كرد توجه
بايد كه مالي مشكلات رفع جهت در مجلس و دولت حمايت -1
حقوق افزايش) شود ، لحاظ مسئله اين بودجه دربررسي
(دستياران
پروانه خود قوانين اصلاح با (جديد اعضاي) پزشكي ، نظام -2
.كنند صادر دستياران براي را مطب موقت
...و ازدواج براي مسكن وام صورت به ويژهاي تسهيلات -3
.آيد فراهم قشر اين براي دولت سوي از
حق دريافت عدم با و مطلوبتري نحو به نيز بيمه سيستم -4
به كافي حمايت با درواقعكند حمايت قشر اين از بيمه
دغدغههاي تنها نه نخبه ، جوانان از مالي لحاظ از خصوص
نتايج و تحقيق و مطالعه براي را راه بلكه شده برطرف آنها
باز برميگردد ، جامعه خود سلامتي به كه آن از حاصله
.ميكند
ر.م
پزشكيتهران علوم دانشگاه دستيار
عيد ماهي از مراقبت براي مفيد سفارش 12
:ميفرمايد "ص"اكرم رسول حضرت
زندگي در او به هم خداوند بكند ، مهرباني و رحم هركس"
".ميكند رحم و مهرباني
ما كشور سراسر در ماهي هزاران نوروز آستانه در سال هر
باشند عيد سفرههاي زينتبخش تا ميشوند عرضه فروش براي
ماهيها اين از زيادي تعداد بيتوجهي ، علت به اما
حفظ بر اسلام مقدس آيين در و ما فرهنگ در.ميميرند
خود سعي تمام موظفيم نيز ما و است شده بسيار تاكيد زندگي
تكميل براي كه زندهاي موجودات جان از تا بنديم بكار را
ميخوانيد آنچه.كنيم مراقبت ميآوريم ، خانه به خود شادي
:است عيد سفره ماهي از مراقبت براي سادهاي دستورالعمل
.نگذاريد آفتاب شديد نور جلوي در را ماهيها -1
.كنيد عوض روز هر را ماهيها آب -2
آبپز تخممرغ از كوچك قطعه يك.بدهيد غذا ماهيها به -3
يا و ست ماهيها براي خوبي غذاي ،(نخود يك اندازه به)
.بدهيد نخود يك اندازه به نان كمي
در اقيانوسها ، شور آب مانند.است آب ميكروب ، ضد نمك -4
ماهيها تا بريزيد نمك عدس يك اندازه به ماهيها آب ظرف
.ميميرد ماهي بريزيد نمك زياد اگر.نشوند بيمار
كوچك ظرفهاي.باشد بزرگ ماهي ، شيشهاي تنگ يا ظرف -5
.است كوچك ماهي يك براي فقط شيشهاي
ماهيها عمر تا بگذاريد (ماهي گوش) صدف ماهي ، ظرف در -6
چند از نشد ، پيدا اگرشود زيباتر هم آب تنگ و شود زياد
باعث...و سيمان -آهك -گچ).كنيد استفاده كوچك سنگ قطعه
(.ميشود مرگماهيها
تا بيندازيد آب در كاهو يا تازه سبزي كوچك برگ چند -7
.بمانند سالم و كنند تغذيه آنها ريز موجودات از ماهيها
قوي نور همينطور و تلويزيون صفحه جلوي در را ماهيها -8
.ميشوند بيمار و ضعيف نگذاريد ، لامپها ، چراغهاو
را آنها كه بچهها بخصوص نگيريد ، دست با را ماهيها -9
و ميكنند له را ماهي بدن و ميگيرند خود دستهاي با سفت
با را ماهيها.ميشكنند را ماهيها باله و فقرات ستون
.بگيريد كوچك كاسه يا آبكش
.باشد راكد و گرم نبايد ماهيها آب -10
زمين كره روي زنده موجودات تمام مانند ماهيها -11
و ثابت و راكد ماهي ظرف آب اگر.دارند اكسيژن به احتياج
طلب اكسيژن و آب روي ميآيند ماهيها باشد حركت بدون
بهحركت را آب بايد لذا ميكنند ، توليد حباب و ميكنند
قاشق بوسيله گردد ، توليد حباب تا كنيد متلاطم و درآوريد
.گردند شاداب ماهيها تا دهيد تكان را آب چوب تكه يك يا
.ميكند توليد اكسيژن كه دريا موج مانند
آب در را ماهيها نوروز ، عيد تعطيلات از بعد -12
مانند هم آنها.كنيم آزاد پاركها درياچه يا رودخانهها ،
.هستند مهربان خداوند مخلوق و بنده ما
نوري فاطمه
|