ورزشهاي در آن توسعه و مسئوليتپذيري
گروهي
منظم ليگ آزادگان جام يا حرفهاي فوتبال
است فوتبال رشد ساز زمينه
تيم دانشجويان جهاني بازيهاي در
و تركيه ژاپن ، تيمهاي با ايران دانشجويان
شد همگروه تايوان
شد سپاهان فوتبال تيم سرمربي "استانكو"
دوباره بازگشت و باقري كريم
نداشت برنده منچستر دربي
اروپا فوتبال ناراضيهاي
بازيهاي دوره سومين برگزاري براي جلسه
اسلامي كشورهاي بانوان
تنهاست و غمگين "دايي علي"
ورزشهاي در آن توسعه و مسئوليتپذيري
گروهي
ورزشكاران و مربيان در انگيزه و انگيزش شناخت
و تيمها موفقيت پيرامون اخير سالهاي در :ورزشي گروه
زبان از همگاني رسانههاي در بارها شايد ورزش قهرمانان
قوي انگيزه كه ايم خوانده و ايم شنيده مربيان و قهرمانان
ايفا نقش و بوده موثر آن پيروزيهاي كسب در اندازه چه تا
موفقيت در ميتوان را زيادي عوامل اگرچه.است كرده
مطمئن اما برشمرد ، ورزشي ميدانهاي در قهرمانان و تيمها
دربرگرفته را موضوع اين ابعاد مطلبهمه كهاين هستيم
عملكرد در انگيزش و نقشانگيزه مختلف زواياي با را ما و
.ساخت خواهد آشنا مربيان و ورزشكاران
چشم به مختلفي عوامل و روانشناسي ، فاكتورها ورطه در بيشك
را مربي يا ورزشكار يك رفتار نوعي به يك هر كه ميخورند
.ميدهد قرار تحتالشعاع
تماشاگران ، از ترس يا گرفتگي جو بهتزدگي ، التهاب ، استرس ،
يافتههاي انتقال نحوه رواني ، انرژي افزايش يا افت درصد
از ترس و كاذب خستگي بهموقع ، عملكرد در آن بروز و تمرين
عواملي جمله از...و برد از كاذب نفس به اعتماد و باخت
محدوده از را ورزشكار يك رفتار نحوه ميتوانند كه هستند
دستخوش هدف به رسيدن راه در را او كرده ، خارج خويش طبيعي
آن ميتوان بيترديد كه مهم عوامل جمله از.كنند تغيير
عامل دانست ، مربي يا ورزشكار يك دروني عامل مهمترين را
بسزايي نقش عوامل اين شك بدون.ميباشد انگيزش و انگيزه
در و شكوفايي عدم يا شكوفايي توانايي ، عدم و توانايي در
ما امروز مقاله در.دارند ورزشكار يك كلي عملكرد نهايت
عوامل و ورزشكاران در انگيزش و نگيزه ا مورد در بحث به
ورزشكار و محيط مربي ، بين فعاليت در آن نقش و مربوطه
.پرداخت خواهيم
ورزشكاران در انگيزش
در روز در بار چندين است ممكن را انگيزه و انگيزش كلمه
و وسيع ديدي با اگر ولي بريم ، كار به روزمره مكالمات
راستي به كنيم ، معني خود براي را كلمه اين بخواهيم عميق
تاكنون آياميگيريم نظر در كلمه اين براي را معنايي چه
انگيزش با آن معني آيا چه؟ يعني انگيزه كه كردهايد فكر
.كجاست در آن تفاوت دارد ، تفاوت اگر.است يكي
تعريف به ما فصل اين در سوالها اين به دادن جواب براي
به كل در و ورزشكاران روانشناسي با آن ارتباط و انگيزش
.ميپردازيم ورزش در انگيزش حيطه
انگيزه تعريف
به را كسي كه آنچه و علت سبب ، يعني لغوي معني به انگيزه
.ميكند وادار كاري
موجود كلي طور به يا انسان كه است دروني عامل يك انگيزه
.درميآورد حركت به را زنده
انگيزش با انگيزه تفاوت
است ترغيب و تحريك معناي به انگيزش ميدانيم كه همانطور
دست ارگانيسم به انگيزه يك دخالت اثر در كه است حالتي و
.ميدهد
و شدن عاشق و انگيزه مخالف جنس به نياز مثال عنوان به
مواد كمبود يا و است انگيزش مخالف جنس به تمايل احساس
احساس يا گرسنگي حالت و نگيزه ا آب به نياز يا بدن غذايي
.است انگيزش گرسنگي
ورزش در انگيزش نقش
ورزش در انگيزش موضوع اهميت و نقش بر تاكيد به نيازي
.است آشكار افراد اكثر بر موضوع اين پيچيدگي.نيست
مربيان از زيادي تعداد كه است حدي به تا آن بغرنجي
هم اگر و است ناشناختني موضوعي انگيزش كه دارند اعتقاد
كه افرادي.است غيرممكن ديگران برانگيختن باشد ، شناختني
به نوشتهاند ، مطالبي يا و كرده صحبت انگيزش مورد در
آنها.نمودهاند اشاره نيز بيروني و دروني انگيزههاي
ميگيرند سرچشمه فرد درون از دروني انگيزههاي ميگويند
كساني.است فرد پيرامون محيط بيروني ، انگيزههاي منشا و
دروني كشش يك از است ، دروني نيرويانگيزشي محركشان كه
به رسيدن راه در خودسازماني از و قابليتها كسب و رشد جهت
موفقيت به نيل يا و خارجي امر يك تحقق يا هدف يك
خودسازماني ، شخصي ، تواناييهاي ميزان كيفيات ، .برخوردارند
به كه هستند اهدافي موفقيت به نيل و كار در مهارت كسب
به دستيابي و ميشوند تعقيب انگيخته درون انسانهاي وسيله
.آنهاست پاداش همانا اهداف اين
فعاليت به دروني علاقه خاطر به كه افرادي نيز ورزش در
آنها.هستند افراد از دسته اين جزو ميپردازند ، ورزشي
.ميكنند ورزش دروني ، غرور احساس و تمايل ارضاي براي
تكاپو ، و تلاش ميزان بيشترين صرف به را آنها تمايل اين
يا ارزشيابان و تماشاچيان مشوقين ، فقدان شرايط در حتي
بيروني يا خارجي انگيزش.واميدارد ورزشي تحليلگران
كه منفي يا مثبت تقويتهاي جريان در شد ، ذكر كه همانطور
.ميگيرد شكل ميكند دريافت بيروني منابع طرف از فرد
آنها وجود عدم يا وجود كه است محركهايي از استفاده تقويت
.ميدهد كاهش يا افزايش را رفتار وقوع امكان
وقتي.غيرمحسوس يا و محسوسند يا تقويتكنندهها
خارجي پاداشهاي عنوان به شوند ، دريافت تقويتكنندهها
منظور به ورزشكاران زياد احتمال به.ميشوند شناخته
ورزش به بيروني و دروني پاداش نوع دو هر دريافت
اين از يكي به ورزشكار هر كه اهميتي ميزانميپردازند
مربي را فردي تفاوتهاي اين.است متفاوت ميدهد ، عامل دو
.بشناساند ورزشكاران به بايد
غيرمستقيم و مستقيم انگيزش
ايجاد غيرمستقيم يا و مستقيم روشهاي از كه است ممكن مربي
را روش دو هر اينكه يا كند استفاده ورزشكاران در انگيزه
فرا خلوتي به را بازيكني مربي وقتي.گيرد كار به تواما
خصوصيات و روحي بافت از كه شناختي به توجه با و ميخواند
كه ميكند تنظيم آنچنان را صحبتهايش دارد ، او شخصيتي
روش از ميدارد ، وا جدي و سخت تمرينات به را ورزشكار
.ميكند استفاده مستقيم انگيزش
انگيزش مستقيم روشهاي
براي درونيسازي و همانندسازي قرارداد ، روش سه از يكي
.ميشوند گرفته كار به ورزشكاران مستقيم انگيزش
اول روش
:قرارداد
.است استوار پاداش و تنبيه كارگيري به بر قرارداد روش
استراحت يكشنبه روز ببريد ، را مسابقه امروز اگر:مثال
.هستيد خودتان اختيار در نيز را جمعه روز و داريد
دوم روش
:همانندسازي
بنا ورزشكاران و مربي مناسبات چگونگي پايه بر روش اين
روش اين گيرنده كار به مربي.دارد بستگي آن به و ميشود
كني ، برخورد مسئولانه تيم وظايف به اگر":ميگويد معمولا
".آوردهاي جاي به من به نسبت را خود تعهد
مربي مناسبات حتما روش اين موفقيتآميز كارگيري به براي
تعهد احساس آنها كه طوري به باشد ، حسنه بايد شاگردان با
.باشند داشته مربي فرامين انجام به نسبت دروني قوي
و ميكنند استفاده تنبيه از وفور به كه مربياني
روش اين از مينمايند ، بيزاري دچار را ورزشكاران
.گيرند بهره نميتوانند
سوم روش
:درونيسازي برانگيختن
و باورها مبناي بر ورزشكاران انگيزش بر مبتني روش اين
.ميباشد فكريشان ارزشهاي
.كشيدهاي مسابقه اين در درخشش براي زيادي زحمات تو:مثال
.باشي داشته نفس به اعتماد بايد زحمات همان به اتكا با
ظاهر مسابقه اين در ورزشيات فرم بهترين در ميكنم فكر
به ببازيم ، چه و ببريم چه كه بداني ميخواهم.شوي
.ميكنم افتخار تو چون بازيكني
ورزشكاران در انگيزش غيرمستقيم روشهاي
انتخاب در مربي مداخلهجويي بر انگيزش غيرمستقيم روشهاي
.استوارند فعاليت رواني يا و فيزيكي محيط تغيير يا و
انگيزه ايجاد منظور به را تمرين محل مربيان برخي مثلا
يا تعويض با نيز رواني محيط.ميدهند تغيير ورزشكاران در
تا ميشود دگرگون خاصي افراد رفتار تغيير يا و برگماري
بارزترين از يكي شايد.بخشد ازدياد شاگردان در را انگيزه
.باشد مربي شخص مثبت به منفي نگرش تغيير آن نمونههاي
رسميت به رواني ، محيط تغيير روشهاي موثرترين از ديگر يكي
كنترل و اداره در ورزشكاران به اختيار اعطاي و شناختن
.ميباشد ورزشي محيط آزادانه
انگيزش در آن نقش مسئوليتو و نظارت
در انگيزه ايجاد و كشف پيمودهشدهبراي راههاي تمام
طريق از مسئوليتپذيري و رشد درخدمت سرانجام ورزشكاران
نتيجه اين به متعدد علمي تجارب.ميگيرند قرار خودگرداني
تخريب به خود شخصي اداره از فرد كردن محروم كه ميرسند
به احترام شديد كاهش و مسئوليتپذيري حس تحليل انگيزه ،
كنترل در افراد به بخشي فرصت برعكس و ميانجامد نفس
جامعالاطراف رشد و پرورش به خودسازماني و شخصي زندگي
من.ميگردد منتهي پيشگفته قابليتهاي توسعه و آنها
رفتار هرگونه مورد در ليبرالي نگرش همين پيرو بالشخصه
.هستم تربيتي و پرورشي
مسئوليت احساس توسعه و ريزي پي
به مسئوليت سپردن كه ميكنند تصور غلط به مربيان از برخي
و هرقيد از فارغ و آنها مطلق رهاسازي معناي به ورزشكاران
تشويق مسئوليتسپاريمستلزم كه حالي در.ميباشد دخالتي
.است نقشهايادارهكننده تدريجي پذيرش ورزشكارانبه
تصميمات اتخاذ در شاگرد شدنقابليتهاي پديدار موازات به
و ميشود سپرده وي به مسئوليتهايبيشتري درست و عقلايي
فرصت ميگيرد ، نادرست تصميمات كه شاگردي به حال عين در
در نبايد شاگرد.ميشود بخشيده منفي تجارب از بهرهگيري
يا چارچوب يك در ولي باشد ، مجاز دلخواهي امر هر انجام
را عمل گزينششيوههاي فرصت بايد ساختيافته موقعيت
.باشد داشته
احساس با چارچوب اين درون در تنها كه بياموزد بايد شاگرد
حال عين در و كند تلاش اهدافش رسيدنبه جهت در مسئوليت
تيم جمعي هدفهاي با ميتوانند وي فردي هدفهاي كه بياموزد
روش اين كارگيرنده به مربي.شوند سازگار و يابند وفاق
شاگرد رفتارهاي.نباشد دموكرات مربي يك است ممكن لزوما
نظارت ، بوسيلهمربي ، بايد چارچوب و موازين از وتخطي
از بازيكنان حتي چارچوب ، درون درشود ارزشيابي قضاوتو
چارچوب تعيين عدم.هستند برخوردار اهدافشان تعيين فرصت
.است بازيكنان با مربيان نقش تعويض معني به كلي واصول
تعيين دشوار نقش پذيرش معناي به مربيگري مسئوليت پذيرش
است اصولي و چارچوب و ساختيافته موقعيتهاي از آنگونه
را شخصيشان مسئوليتهاي توسعه امكان ورزشكاران آن ، در كه
در مسئوليتپذيري وتوان حس توسعه براي.داشتهباشند
جامعالاطراف رشد به داشتن ايمان شرط اولين ورزشكاران ،
.است پيروزي بر مقدم آنها
شكلگيري طولاني فرآيند در وتحمل تاب داشتن شرط ، دومين
فراهم بازيكنان تجارب تدريجي همايش از كه است استقلال و
درجه در را ورزشكار مربي كه است نياز رابطه اين در.گردد
.بشناسد اعتماد قابل مقبولو انسان يك بهعنوان اول
همدلي.برسند شاگردان با همدلي به بايد همچنين مربيان
تنها.است نگرشهايشاگرد و برعواطف مربي وقوف ساز فراهم
;ميگيرد شكل طرفين بين اعتماد كه است همدلي طريق از
.است اساسي شاگردان بين مسئوليت تقسيم براي كه امري
توسعه به تاكتيكي و تكنيكي آموزشهاي از بايدبيش مربيان
تعيين در و بپردازند شاگردان اجتماعي مهارتهايرواني
براي نيز شاگردان.رسانند ياري آنان به مدت كوتاه اهداف
مشورت مورد را مربيان بايد قوتشان و ضعف نقاط علتيابي
شخصي تلاشهاي محصول آمده بهدست نتايج اگر.دهند قرار
اگر و گردد تشويق و تاييد بايد است ، ورزشكاران خود
كه بايد بودهاند ، دخيل آن آمدن بدست در ديگر متغيرهاي
ضرورت به صورتگرفته بحثهاي مجموعه از.گردند شناسايي
سمت من" به"ميكنم انجام به مجبور من" فكر طرز تغيير
را عمل انجام مسئوليتپذيري من و بخواهند ميدهمكه
.رسيم مي مربيان ، در "دهم مي توسعه
خواجهوندي رضا
منظم ليگ آزادگان جام يا حرفهاي فوتبال
است فوتبال رشد ساز زمينه
نحوه با ارتباط در گفتگو و بحث چندي از بعد:ورزشي گروه
اعلام رسمي طور به هنوز فوتبال فدراسيون ليگ ، اجراي
برگزار چگونه (8180) ليگ آينده فصل بازيهاي كه نكرده
اعتقاد هنوز تربيتبدني سازمان ارتباط ، اين در.ميشود
ندارد را حرفهاي ليگ برگزاري توانايي ما فوتبال كه دارد
درخصوص فدراسيون حركت با سازمان اين فني معاون و رييس و
كه فوتبالي فدراسيون اما نيستند ، موافق حرفهاي ليگ آغاز
با هماهنگ ميكند ، عمل فراجناحي ورزش مسئولين قول به
ليگ ممكن نحو هر به تا دارد قصد آسيا فوتبال كنفدراسيون
.كند راراهاندازي حرفهاي
تيم يك تشكيل و فوتبال رشد زمينهساز جوامع تمامي در ليگ
تاكنون ليگ ما فوتبال در متاسفانه اما.است قدرتمند ملي
مواجه گوناگون وقفههاي با هميشه و داشته معكوس نتيجهاي
.است داشته ما فوتبال براي فراوان دلزدگيهاي و بوده
تيم درازمدت اردوهاي قديمي روش بلاژويچ حضور با كه حالا
حرفهاي و منظم بسيار ليگي ميتوان شده مردود كاملا ملي
.كرد برنامهريزي را
.است آينده فصل بازيهاي برگزاري نحوه مهم نكته اما
آينده سال كه كرد اعلام غيررسمي بهطور فوتبال فدراسيون
(12) با اول دسته تيم ، (8) حضور با برتر ليگ بازيهاي
.ميشود برگزار تيم (24) با دوم دسته و تيم
تيم ميبايست 8 است ، (8079)فصل بازيهاي ملاك اگر
سپاهان پاس ، پيكان ، ذوبآهن ، سايپا ، پرسپوليس ، استقلال ،
سپاسي ، فجر تيمهاي و شوند برتر ليگ راهي خوزستان فولاد و
در حاضر تيم شش تراكتورسازي ، شيراز ، برق رشت ، استقلال
هما ، مهام ، پيكان ، پيام ، ابومسلم ، ) دوم دسته نهايي مرحله
اول دسته در ديگر مجهول تيم دو همراه به (چوكا و ملوان
در دستورالعمل اين كه اين به توجه با اماميگيرند جاي
اعلام هم رسما همچنين و بود نشده اعلام قبل فصل ابتداي
.نيست حرفهاي ليگ آغاز براي صحيحي روش پس نشده
سال تا ايران ليگ آسيا ، فوتبال كنفدراسيون تصميم براساس
جام ميتوان.درآيد حرفهاي بهصورت تا دارد زمان 2003
حضور 14 با حتي كنوني شيوه به (8180) فصل در را آزادگان
براي داد قرار پايهاي را آن و كرد برگزار تيم
كشش ايران فوتبال (8281) فصل در حرفهاي مسابقههاي
.دارد را تيم حضور 14 ليگبا برگزاري
نيز تيمي ليگ 14 در حضور براي ديگر تيم دو انتخاب براي
مثل.نشود متضرر باشگاهي تا كرد انتخاب را روشي ميتوان
يازدهم تيمهاي ميان برگشت و رفت مسابقه دوره يك برگزاري
و ليگ اول دسته (تراكتورسازي) دوازدهم و (شيراز برق)
دوم دسته نهايي مرحله مسابقههاي چهارم و سوم تيمهاي
.آزادگان جام
تيم دانشجويان جهاني بازيهاي در
و تركيه ژاپن ، تيمهاي با ايران دانشجويان
شد همگروه تايوان
بازيهاي در كشورمان دانشجويان واليبال تيم:ورزشي گروه
تايوان و تركيه ژاپن ، تيمهاي با چين در دانشجويان جهاني
.شد همگروه
يكمين و بيست واليبال مسابقات قرعهكشي مراسم پايان در
گروه در 8 تيم پكن ، 30 در جهان دانشجويان بازيهاي دوره
.گرفتند قرار
شرح اين به جهان دانشجويان واليبال مسابقات گروهبندي
:است
.رواندا و ليتواني استراليا ، چين ، :گروه 1
.سوئيس و هنگكنگ اسلواكي ، آلمان ، : گروه 2
.تايوان و ايران تركيه ، ژاپن ، : گروه 3
.فرانسه و ايتاليا كره ، : گروه 4
.پرو و كانادا مكزيك ، روسيه ، : گروه 5
.پرتغال و اوكراين استوني ، آمريكا ، : گروه 6
.جنوبي آفريقاي و يونان يوگسلاوي ، : گروه 7
دانمارك و لبنان برزيل ، هلند ، : گروه 8
با 7 ، آسيا تيم ، با 15 اروپا قاره مسابقات از دوره اين در
تيم يك با اقيانوسيه و با 2 آفريقا با 5 ، آمريكا
.دارند حضور واليبال
مرداد از 31 جهان دانشجويان بازيهاي دوره يكمين و بيست
آن در و ميشود برگزار پكن در امسال شهريورماه دهم تا
خواهند رقابت هم با ورزشي رشته در 12 كننده شركت تيمهاي
.كرد
شد سپاهان فوتبال تيم سرمربي "استانكو"
سرمربي:كرد اعلام اصفهان سپاهان باشگاه مدير:ورزشي گروه
سال در را تيم اين رهبري پرسپوليس فوتبال تيم پيشين
.گرفت برعهده آينده
با مذاكره براي شب چهارشنبه "پوويچ پوكله استانكو"
تيم:گفت وي.شد تهران وارد كرواسي از باشگاه اين مسئولان
جام پيكارهاي آينده فصل در خود تقويت براي سپاهان
استفاده ماهر مربي يك وجود از است گرفته تصميم آزادگان
"استانكو" از كه قبلي شناخت به باتوجه:افزود وي.كند
انتخاب مباركه فولاد تيم مربيگري براي مربي اين داشتيم ،
مشاهده نزديك از را سپاهان مسابقه آخرين مربي ، اين.گرديد
آتي فصل رقابتهاي براي را خود موردنظر بازيكنان و كرد
.كرد خواهد انتخاب
دوباره بازگشت و باقري كريم
گذشته ماه دو در بار نخستين براي باقري كريم:ورزشي گروه
چارلتون ذخيره تيم در بازي با تا يافت فرصت دقيقه 90
اعلام باشگاه اين نخست تيم در حضور براي را خود آمادگي
.كند
برتر ليگ تيم اين به است سال يك به نزديك اكنون كه باقري
اول تيم در يكبار فقط تاكنون پيوسته انگليس باشگاههاي
سه نتيجه با كه گذشته شب بازي در.است كرده بازي چارلتون
دو باقري رسيد ، بهپايان فارست ناتينگهام بهسود صفر بر
بازي اوايل در آن مورد نخستينداد دست از را گل زدن شانس
باقري درحاليكه اما شد كشورمان مليپوش بازيكن اين نصيب
ناكام داشت ، خود مقابل در را حريف تيم دروازهبان تنها
.ماند
نداشت برنده منچستر دربي
هفته آغاز در منچستريونايتد فوتبال تيم:ورزشي گروه
منچسترسيتي مقابل خود زمين در انگليس برتر ليگ سيوچهارم
.شد متوقف گل بدون تساوي با
استراحت خود اصلي بازيكنان اكثر به بازي اين در منچستر
كه منچستر.كرد استفاده بكهام ديويد از اما داد
تساوي 77 اين با بود شده مشخص پيش هفته قهرمانياش
تيم چهار جدول انتهاي در حاضر حال در.شد امتيازي
خطر در برادفورد و منچسترسيتي كاونتريسيتي ، ميدلزبرو ،
.دارند قرار پايينتر دسته به سقوط
دسته به تيم برتر 3 ليگ بازيهاي پايان از بعد همهساله
.ميكنند سقوط كشور اين يك
دشوار جدالهاي و يوونتوس و رم.ث.آ
هفته اين كالچو اصلي مدعي دو يوونتوس و رم.ث.آ تيمهاي
تيم دو با را مشكلي ديدارهاي خانه از خارج در بايد
.كنند برگزار پارما و اودينز
به تا داده اجازه يوونتوس به خود پيش هفته تساوي با رم
والتر بازي اين در كاپلو تيم.برسد تيم اين امتيازي (4)
.ندارد اختيار در را توتي و زاگو ساموئل ،
اروپا فوتبال ناراضيهاي
و اروپا باشگاههاي سطح در انتقالات و نقل: ورزشي گروه
بازيكنان منافع و رضايت با هميشه نيز جنوبي آمريكاي حتي
.نيست همراه
تاكتيكي تغييرات و باشگاهها مديران نظر مربيان ، سليقه
بهترين گاه كه ميشود باعث اروپا فوتبال در سريع
فصل در.ميگيرند قرار فروش فهرست در باشگاه در بازيكنان
عملكرد از بازيكنان از بسياري اروپا باشگاههاي گذشته
بازي مستحق را خود نوعي به و نبودند راضي خود مربيان
.ميدانستند نفره يازده تيم در قرارگرفتن و بيشتر
كانو نوانكو يوونتوس ، تيم در فرانسوي ترزهگه ديويد
بارسلونا ، فرانسوي پتي آمانوئل آرسنال ، تيم در نيجريهاي
در ايراني باقري كريم والنسيا ، در اسلودان زاهويچ زلاتكو
اينها.هرتابرلين باشگاه در دايي علي و چارلتون باشگاه
.كيكر قول از البته.هستند اروپا فصل اين بزرگ ناراضيهاي
بازيهاي دوره سومين برگزاري براي جلسه
اسلامي كشورهاي بانوان
بانوان ورزش انجمنهاي مسئولين مشترك جلسه:ورزشي گروه
مدير موسوي بدني ، تربيت سازمان معاونت طاهريان حضور با
و ورزشي انجمنهاي مدير شهريان و كشور بانوان ورزش كل
معاونت حوزه اجتماعات سالن محل در انجمنها مسئولين كليه
.شد تشكيل كشور بانوان ورزش
ارائه ورزشي انجمنهاي سال 79 عملكرد از گزارش جلسه در
كلاس از 745 بيش برگزاري به شد اشارهاي آن طي و شد
اردوي كشوري ، 25 قهرمان مسابقات دوره ورزشي ، 64 و آموزشي
در 8 آزاد جات دسته و باشگاهها ليگ برگزاري تداركاتي ،
نابينايان ، شطرنج بينالمللي مسابقات در حضور رشته ،
كاراته شطرنج ، نشسته ، واليبال بدمينتون ، شمشيربازي ،
و پاراالمپيك و المپيك كوهنوردي ، خردسالان ، تيراندازي ،
ورزش مالزي ، بسكتبال بينالمللي مجامع به نماينده اعزام
.مالزي تنيس و كره همگاني
در شركت با ارتباط در جلسه در شده مطرح موضوع مهمترين
دستورالعمل و اسلامي كشورهاي بانوان بازيهاي دوره سومين
.بود كشور بانوان باشگاههاي و آزاد جات دسته ليگ مسابقات
تنهاست و غمگين "دايي علي"
آلمان باشگاههاي در ايران فوتبال ستاره:ورزشي گروه
كه هرتابرلين تيم مربي "يورگنروبر".ندارد خوشي روزگار
پريتز خود حمله زوج به حالا گرفت مونيخ بايرن از را دايي
ميدان به گاهگاهي دايي و است دلبسته بيشتر آلوز و
ايران فوتبال ملي تيم ساله كاپيتان 32 و مهاجم.ميآيد
مورد سپس و پيوست بيلفلد آرمينيا تيم به سال 1997 در
تيم اين با فصل يك و گرفت قرار مونيخ بايرن درخواست
در را او جاي " سانتاكروز" و "سرجيو" آمدن اما درخشيد ،
.گرفت قرار فروش ليست در بهناچار و كرد تنگ بزرگ تيم اين
در خود حضور اول فصل در دارد ملي بازي كه 69 دايي علي
گرفت ، لقب بوندسليگا مهاجمان بهترين از يكي هرتابرلين
"پريتز" و برزيلي "آلوز" به را خود جاي بهمرور اما
ناراضيهاي ليست در دايي نام.داد هرتابرلين كاپيتان
مورد دايي علي.ميخورد بهچشم اروپا و بوندسليگا
اسكاتلند گلاسكورنجرز و است انگليس بزرگ تيمهاي درخواست
فوتبال اردبيلي مهاجم.است شده دايي خواستار شديدا نيز
يورگن" و است ماندن و رفتن بين در سرگردان و نگران ايران
در يا كند حفظ را دايي كه است ترديد در هنوز نيز "روبر
روزها اين ايران فوتبال سرزن مهاجم.دهد قرار فروش ليست
.ندارد خوشي روز و حال
|