شهر جنوب مردمي تشكلهاي ورزش فرهنگسراي
ميكند فعال را
فرزندان زيستن شاد شگفتآوربراي روش 12
قانون استقرار موانع
مدرس تربيت دانشگاه در شنبه پنج صبح
شد برگزار توسعه و زن تخصصي علمي نشست
براي انتظامي نيروي گسترده عمليات
شد آغاز كشور شرق در اشرار پاكسازي
شد منتشر درمان و دارو
خانواده شركت با دو مسابقه
شد برگزار روزنامهنگاران
با مطبوعات نمايشگاه هشتمين برگزاري
شد روبرو نشريات گسترده استقبال
كه جا هر:متحد ملل سازمان كل دبير
دربندند مردم نيستند آزاد روزنامهنگاران
شهر جنوب مردمي تشكلهاي ورزش فرهنگسراي
ميكند فعال را
با غيردولتي مردمي سازمانهاي بزرگترين:اجتماعي گروه
با شهر جنوب جوانان استعداد و توان از بهرهگيري بر تكيه
محلههاي در (بهمن) ورزش فرهنگسراي سازماندهي و مديريت
.ميشوند فعال راهآهن و كشتارگاه نازيآباد ، جواديه ،
(بهمن) ورزش فرهنگسراي مديرعالم غلامرضايي علياصغر دكتر
استعداد بر تكيه با:گفت همچنين دانشگاه استاد و
و امكانات از بهرهگيري و شهر جنوب در موجود خارقالعاده
انسجامدادن و بخشيدن شكل تدارك در ورزش فرهنگسراي خدمات
در و هستيم شهر از نقطه اين در غيردولتي سازمانهاي به
را تشكل اين توانمند و اجرايي نيروهاي بهترين راه اين
.ميدهند تشكيل جوانان و شهر جنوب شهروندان
نخستين در اينكه به بااشاره ورزش فرهنگسراي عامل مدير
غيردولتي ، مردمي تشكلهاي به بخشيدن هويت براي حركت
در فرهنگسرا به مراجعان مهارتهاي و استعدادها شناسايي
گروههاي راه اين در:گفت است گرفته قرار كار دستور
هويت درپي و كرده شروع را خود كار فرهنگسرا مطالعاتي
.هستند حركت اين به بخشيدن
تشكلهاي و غيردولتي انجمنهاي فراخوان با غلامرضايي
با ورزش فرهنگسراي:گفت تهران جنوب محدوده در فعال مردمي
از استفاده با دارد فرهنگي حيات عرصه در كه شهرتي و قدمت
است گرفته اختيار در مردم مشاركت با كه خدماتي و امكانات
و متمايل جمعيتي بافت و غيردولتي تشكلهاي طريق از
جوانان گرايش براي بسترسازي و همگاني را ورزش علاقمند ،
.داد خواهد افزايش ورزش به
مراكز و فرهنگسراها كاركرد ورزش فرهنگسراي مديرعامل
كرد ذكر آموزش و هنري كلاسهاي تشكيل از فراتر را فرهنگي
كاركردهاي فرهنگسراها فعاليت از بخشي چند هر:گفت و
است ، ويژه برنامههاي و كلاسها قالب در آموزشي و فرهنگي
را فرهنگسرا اين جمله از فرهنگسراها كاركرد آنچه اما
بخشيدن هويت همانا ميكند ماندگار را آن اثرات و تقويت
.است فعاليتها گونه اين چارچوب و كالبد به
آموزشي ، فعاليتهاي به جوانان گرايش دانشگاه استاد اين
قشر اين نوگرايانه روحيات از برگرفته را فرهنگي و هنري
به را فرهنگي مركز اين فعاليتهاي اغلب ما:گفت و دانست
گرايش حول محدوده اين در ساكن مستعد و جوان جمعيت خاطر
كه -جوانان اگر باوريم اين بر و كردهايم متمركز جوانان
برخوردار بالايي پتانسيل و نوگرايي صلابت ، اقتدار ، از
مشكلات و مسائل از عمدهاي بخش شوند ، ميدان وارد -هستند
رو اجتماع به رستگاري و صلاح و بربسته رخت جامعه از
شهر فرهنگي مراكز برنامههاي رو همين از كرد ، خواهد
ميشود شامل را جمعيت سني هرم تمام آنكه ضمن بايد تهران
ورزش فرهنگسراي در ما و باشد داشته جوانان به ويژه توجه
در ورزش به ويژه گرايش و هستيم حركت در محور همين حول
.است ارزيابي قابل راستا همين در فرهنگي مراكز اين
فرزندان زيستن شاد شگفتآوربراي روش 12
كار اين.نيست كودكتان به زدن لبخند از موثرتر چيز هيچ *
.ميباشد "دارم دوستت" برايگفتن كوتاهي راه واقع در
.گرفتهايد آغوش در را گويياو ميزنيد ، لبخند شما وقتي
-كودكتان و شما براي زدن لبخند كه باشيد داشته خاطر به
.است مفيد و لازم -دو هر
والدين كه است عطايايي بهترين از يكي زيستن شاد توانايي
فاحشي تفاوت مسلما.كنند اعطا خود فرزند به ميتوانند
عاشق بچهها.دارد وجود واقعي شادي و زودگذر شادي بين
شاديهاي به و دارند دوست را بزرگترها.هستند هديه دريافت
شادي امادارند نياز خرسندي احساس تقويت براي كوچك
و است كودك روح پرورشدهنده ;اينهاست از عميقتر واقعي
اشباع اطرافش دنياي به نسبت خوشبيني احساس از را او
صفات داراي شاد بچههاي كه ميدهد نشان تجربه.ميكند
.هستند خويشتنداري و خوشبيني نفس ، به اعتماد چون مميزهاي
صفات ، اين پرورش و تقويت ديد خواهيد كه همانطور
دوازده مقاله اين دركنيد مي فكر كه است آن از راحتتر
را ليوان پر نيمه تا ميكند كمك كودكان به كه را روشي
.كنيم مي بررسي;ببينند
شما دخالت بدون و خود روش به فرزندتان گاه دهيد اجازه -1
.كند عمل
هنگام در.هستند شادي بچههاي اغلب موفق بچههاي
از فرزندتان ، روزانه فعاليتهاي براي برنامهريزي
خودداري او روزانه برنامه در زياد فعاليتهاي انباشتن
فراغت اوقات و آزاد فعاليتهاي نيازمند بچههاكنيد
و كند بازي آزادانه فرزندتان دهيد اجازه گاهي.هستند
را زماني.باشد فعاليتهايش انتخاب در او راهنماي تخيلاتش
يا برفي آدم كردن درست يا حشره ، گرفتن به فرزندتان كه
زماني واقع در است ، مشغول عنكبوت تار تنيدن به كردن نگاه
اطرافش محيط ناشناختههاي به نسبت را خود دانش كه است
كشف خودش روش به را خود اطراف دنياي و ميدهد افزايش
.ميكند
.بياموزيد كودك به را ديگران به كردن كمك -2
با عضوي كه كند احساس بايد كودك زيستن ، شاد منظور به
زندگي در ميتواند و بزرگاست جامعه يك اعضاي از ارزش
او به مختلف طرق به ميتوانيد شما.باشد مثمرثمر ديگران
.بيايد وجود به او در بودن مفيد احساس اين تا كنيد ، كمك
را خود قديمي بازيهاي اسباب كه بخواهيد او از ميتوانيد
نيازمند خانوادههاي به ندارد ، نيازي آنها به ديگر كه
جنس قلم چند بخواهيد او از هفتگي ، خريد هنگام در.ببخشد
ميتوانند كودكان.كند انتخاب *غذا بانك به هديه براي
.بياموزند پايين بسيار سنين از را ديگران به كمك لذت
.باشيد همراه خود كودك با جسماني فعاليتهاي در -3
بازي هوا به گرگم يا بازي سرسره خود كودك با ميتوانيد
به.كنيد همراهي را او دوچرخهسواري در ميتوانيد.كنيد
كردهايد ، تقويت را او جسماني قدرت تنها نه ترتيب اين
جسماني ، فعاليتهاي.آوردهايد او لبهاي به را لبخند بلكه
انرژي كودك ميشود باعث و داده كاهش را نگراني و استرس
مثبتي تصوير سالم كودكان.كند مصرف صحيح جهت در را خود
خود ظاهر نگران كه اين از بيشتر آنهادارند خود از
.ميكنند افتخار خود قابليتهاي و تواناييها به باشند ،
تشويق دارد ، استعداد كه زمينهاي در را كودكتان شما اگر
.گذاشتهايد او پاي پيش را بودن شاد براي ديگري راه كنيد ،
.بخنديد او با -4
خودتان بخوانيد ، خندهدار آوازهاي.بگوييد جوك او براي
دليل.است مفيد شما دوي هر براي خنديدن !كنيد مضحك را
اكسيژن ميخنديد ، شما وقتي:است اين هم آن علمي كاملا
خاطر انبساط و روح سبكي باعث همين و ميكنيد جذب بيشتري
.ميگردد شما
.كنيد تحسين و تشويق موقع به و بجا -5
يا و داشته پيشرفت مشخصي هدف جهت در فرزندتان كه هنگامي
وارد.نكنيد بسنده "آفرين" گفتن به آورده ، دست به مهارتي
ا داده ، قرار تاثير تحت را شما كه نكاتي به.شويد جزئيات
در را قهرمان تو كه طور آن":بگوييد مثلا ;كنيد شاره
ملموس و جالب بسيار من براي بودي ، كرده دفترچهاتتوصيف
آمده خوشم خيلي كشيدي ، كه درختهايي اين از من" يا ".بود
.است باارزش و مهم بسيار كودك براي روش اين ".است
عادت من":ميگفت معلمي.نكنيد هم زيادهروي مقابل در
متوجه بعد ولي.بدهم جايزه شاگردانم به هفته هر كه داشتم
تا است جايزه دريافت به حواسشان تمام بچهها كه شدم
انجام درست با فرزندتان دهيد اجازه ".تكاليف درست انجام
.كند پيدا دست واقعي لذت به كاري ، دادن
كنيد توجه خود فرزند درست تغذيه به -6
،(نيست مريض اما)شده بداخلاق و كمحوصله فرزندتان اگر
غذا وقت هنوز اگر.باشد گرسنه كه دارد وجود احتمال اين
سبك كه كنيد دقت بدهيد ، اما او به خوردن براي چيزي نشده ،
موثر نيز كودك كردار و رفتار در صحيح تعذيهباشد مغذي و
غذا ، بين وعدههاي براي مناسب غذايي مواد جمله از.است
كوهي بادام خشك ، يا تازه ميوه كمچربي ، ماست به ميتوان
.كرد اشاره كامل ، گندم نان و
.كنيد تقويت خود فرزند در را هنردوستي حس -7
به دادن گوش كه شنيدهايد را تئوري اين شما شك بي
.ميگردد كودك در مغز قدرت باعثپرورش كلاسيك ، موسيقي
تحت هم را كودك روح ديگري ، هنر هر يا رقص موسيقي ، وانگهي
او در را خود به خوشبينينسبت احساس و داده تاثيرقرار
يا موسيقي صداي با داشتنهمراه تحرك.تقويتميكند
كودك زائد انرژي و تخليههيجانات باعث رنگها با بازي
و خود به نسبت كودك احساسات بيان براي نو راهي گرديدهو
نواختن خواه -هنري كارهاي انجام.ميباشد اطرافش دنياي
خوبي احساس تا ميكند كمك كودك به -دستي كارهاي يا پيانو
.كند پيدا خودش به نسبت
.بزنيد لبخند -8
كار اين.نيست كودكتان به زدن لبخند از موثرتر چيز هيچ
.ميباشد "دارم دوستت" برايگفتن كوتاهي راه واقع در
.گرفتهايد آغوش در را گويياو ميزنيد ، لبخند شما وقتي
-كودكتان و شما براي زدن لبخند كه باشيد داشته خاطر به
.است مفيد و لازم -دو هر
.كنيد گوش دقت با فرزندتان حرفهاي به-9
اهميتي دهنده فرزندتان ، نشان حرفهاي به كردن گوش دقت با
احساس بهخوبي را امر اين او و ميدهيد او به كه است
برايش چقدر ميگوييدكه او به ترتيب ، اين به.ميكند
باشيد؟ او براي بهتري شنونده ميخواهيد آيا.قائليد ارزش
در فرزندتان اگر.گوشنكنيد فرزندتان حرفهاي به سرسري
و كرده رامتوقف ميكند ، كارتان صحبت كاري انجام حين
نكنيد ، قطع را فرزندتان هرگزصحبت.كنيد گوش او به
حرفش عجله با كه نخواهيد او از و ندهيد ادامه را جملاتش
شنيده هم قبلا را حرفها اين همه اگر حتي كند ، تمام را
هنگامي فرزندتان ، با صحبتي هم براي زمان بهترينباشيد
يا هستيد دركنارفرزندتان رانندگي مشغول كه است
.بخوابانيد را او ميخواهيد
.باشيد نداشته فرزندتان از نقص بدون كار انتظار -10
نحو به را كارهايشان بچههايمان كه ميخواهيم ما همه
انجام مشغول فرزندمان كه وقتي اما.دهند انجام احسن
كم را او نفس اعتمادبه -ناخواسته -ما كاريست ، دخالت
مجدداتكرار داده ، انجام او راكه كاري وقتي.ميكند
پاك دوباره كرده ، پاك او كه را مثلاچيزي ميكنيم ،
.است نبوده خوب كارش كه ميگوييم او به واقع ميكنيم ، در
نميتوانند كه ميكنند باور زود خيلي بچهها متاسفانه
كه هنگامي بعد دفعه.دهند انجام خوبي به را كارها
:بپرسيد ازخود كنيد تصحيح را فرزندتان كار خواستيد ،
-زدهام؟ 2 اولطمه سلامت به نكنم را كار اين اگر آيا -1
سوالات اين به پاسختان است؟اگر ناپذير جبران امر اين آيا
وظايفمهم از يكي مسلما.نكنيد مداخله پس بود ، منفي
طرف يك تنها اين اما.است كودك مهارتهادر پرورش والدين ،
كه است آن از مهمتر شما بين احساسي روابط است ، قضيه
راست طرف در را چنگال ميز ، چيدن هنگام در فرزندتان مثلا
.است داده قرار بشقاب
.كند حل را مشكلات چگونه دهيد ياد او به-11
خيابان ، از عبور يادگيري تا گرفته كفش بند بستن از
سوي به را كودك كه است مهارتي خود نوبه به هركدام
مواجه مشكلي با فرزندتان وقتي.ميدهد سوق شخصي استقلال
است آورده بوجود برايش دوستش كه است دردسري خواه -ميشود
ميتوانيد -نيست آن كردن درست به قادر كه است پازلي يا و
:كنيد كمك او به ترتيب اين به
ارائه را حلش راه او بگذاريد -كنيد20 مشخص را مشكل -1
حل راه آن به رسيدن براي را مراحلي چه كنيد مشخص -كند30
به قادر شخصا او آيا كه بگيريد تصميم -كند40 طي بايد
-دارد50 احتياج شما كمك به يا هست مراحل اين كردن طي
.كنيد ياري را حتمااو شماست ، كمك به نيازمند او اگر
.بدهيد درخشيدن فرصت او به -12
فراهم موقعيتي چرا.دارد خاصي مهارت و استعداد كودكي هر
خواندن به او آيابدهد نشان را خودش فرزندمان تا نكنيم
مشغول شما كه زماني دهيد ، است؟اجازه علاقهمند كتاب
اعداد شمردن آيادربخواند كتاب برايتان آشپزيهستيد ،
دهيد خريدميرويد ، اجازه به وقتي دارد؟ خاصي مهارت
در شما وقتيبشمارد و كند راپيمانه چيزي برايتان
ميدهيد نشان او به و زدهميشويد هيجان فرزندتان مقابل
ترتيبارزش اين به گرفتهايد ، قرار كارش تاثير تحت كه
.ميبريد بالا را او واعتبار
بروجردي مريم:تلخيص و ترجمه
مواد كه است مركزيFood Bank كشورها از بسياري در *
قرار نيازمندان اختيار در رايگان طور به را اوليه غذايي
(مترجم).ميدهد
قانون استقرار موانع
( پاياني بخش ) راهكارها و ريشهها گريزي قانون
اصلي موانع كه ميخوانيم ايراني مدني جامعه كتاب در
:از عبارتند قانون استقرار
:است زير شرح به آن وجود دلائل ادراكي ، كه موانع -1
با ناآشنايي (ب جامعه ارزشي نظام با افراد ناآشنايي (الف
.نامهها آئين و مقررات با ناآشنايي (ج مدني و اساسي حقوق
:آن دلائل كه فرهنگي موانع -2
فرهنگ (ب.رسمي غير و رسمي فرهنگ ميان شكاف (الف
.ارزش عنوان به عامه فرهنگ (ج (گذشته در) اقتدارگرا
:آن دلائل كه اجتماعي موانع -3
(ج جامعهپذيري فرآيند كندي (ب نهادها بودن ناكارا (الف
نهادهاي ضعف (د قهريه قوه با اجتماعي نظارت درآميختن
.مدني
.حقوقي موانع (4
و حقوق توازن عدم (ب قانون و عرف ميان فاصله (الف
. مصالح و حقوق ميان فاصله (ج مسئوليتها
.سياسي موانع -5
نهادينه و محيطزيست حفظ جهت پيشنهادي راهكارهاي اما
...آن قوانين كردن
محيط لباسهاي به غربي زيستمحيطي قوانين كردن ملبس (الف
زيستمحيطي قوانين از بعضي كه مفهوم اين به خويش بومي
نقاط ساير در كه است خاص اكوتيپهاي بعضي و اقاليم خاص
.ميدهيم ارائه مثال يك نمونه عنوان به.نيست جوابگو جهان
به زيره"عنوان اين با.دارد وجود فارسي زبان در مثل يك
انگليسي ، فرهنگهاي در را مثل همين معادل و "بردن كرمان
To carry coat to New" ترتيب به كه داريم هم عربي ، كردي ،
كردي در و "اليالبصره تمره يحمل" عربي در "costle
به را زغالسنگ انگليسي در."شاهو بري وروه" اورامي
كردي در و است بردن بصره به خرما عربي در و بردن نيوكاسل
كردهاند فرق اقاليم چون.است بردن شاهو كوه به را برف
بسياري مورد در.است كرده فرق هم امثال اين فرهنگي لباس
در ما قوانين مثلا يعني است ، جاري مطلب همين قوانين از
در آنها كه است عربي قوانين به معطوف بيشتر سقزگيري مورد
و ميباشد بازدانگان خانواده درختان از رزينگيري مورد
و اكولوژيك و فنولوژيك نظر از فاحشي اختلاف چه ميدانيم
و دارد وجود درختي اينگونههاي بين اقليمي همچنين
و ببنديم بهكار بنه براي را قانون همان عين نميتوانيم
.نماييم ملحوظ را مطلب اين بايستي هم قوانين ساير در
عمومي اموال كه فكر اين دادنبه پروبال و پرورش (ب
صيانت و حفظ بايستي خصوصي مالكيت و شخصي اموال همچون
از حمايت و بيقانوني به اعتراض حس تقويت و گردند
.قانونمداري
يا حقيقي اشخاص كه فرهنگ اين دادن بال و پر و پرورش (ج
زيست پيگيريتخلفات براي مدعيالعموم عنوان به حقوقي
.گردند مبارزه عرصه وارد محيطي ،
و كارخانجات ، شركتها تمام براي الزامي قوانين ايجاد (د
استخدام محيطزيست كارشناس يك كه صنعتي توليدكنندگان
عمل آزادي و اجرايي قدرت داراي قانوني نظر از و كنند
.باشد
طبيعي منابع و حقوق دانشكدههاي در جديدي رشته ايجاد (_ه
مفاهيم درك داراي هم فارغالتحصيلان كه مشترك صورت به
يك اطلاعات داراي هم و باشند حقوقدان يك چون حقوقي
قاضيان عنوان به اينان و باشند زيست محيط كارشناس
.باشند زيست محيط قوانين واضعان و محيطي زيست جرمهاي
راديو ، تلويزيون ، طريق از عمومي آگاهي و فهم بردن بالا (و
حفظ و زيست محيط اهميت به نسبت...و روزنامه كتاب ،
.طبيعي منابع
با و آرامش با بايد مجريان.قانون با مردم كردن آشنا (ز
زيست تفكرات كردن نهادينه خويش مدت طولاني برنامهريزي
شبه يك تفكرات اين كردن نهادينه چون شوند موجب را محيطي
نويسنده يك قول به زيرا.نيست مقدور كوتاه مدت يك با و
است كوهها تشكيل بسان فرهنگها پيدايش" لاتين آمريكاي
از براي داريم نياز زمان كوه يك تشكيل براي كه همانگونه
نياز زمان اندازه همان به نيز شدن فرسوده و رفتن بين
مرگشان چه و تولد چه فرهنگها ، مورد در عينا اين و داريم
:شيرازي سعدي افصحالمتكلمين قول به و دارد مصداق
بيرون دل بر نشسته مهري روزگاران به سعدي
روزگاران به الا كرد نميتوان
ميهن مهر ، به دهيم هم دست در دست ما همگي كه است اميد
.آباد كنيم را خويش
اصفهان صنعتي دانشگاه دانشجوي موسيزاده فريبرز
مدرس تربيت دانشگاه در شنبه پنج صبح
شد برگزار توسعه و
زن تخصصي علمي نشست
صبح توسعه و زن تخصصي -علمي نشست نخستين:اجتماعي گروه
زنان ، امور در جمهور رئيس مشاور حضور با پنجشنبه
.برگزارشد
رئيس و جمهور رئيس مشاور شجاعي زهرا نشست اين ابتداي در
فرابخشي ، مسئلهاي را زنان زنان ، امور مشاركت امور مركز
و اجتماعي ، اقتصادي فرهنگي ، حوزههاي همه به مربوط و ملي
.دانست سياسي
نسبت توسعهاي و حمايتي جاهلي ، رويكرد سه ذكر با ايشان
از نيمي عنوان به زنان:گفت مختلف جوامع در زنان به
از بايد هستند ديگر نيمي مربي و مولد كه جامعه جمعيت
فرآيند در كه حال عين در شوند بهرهمند توسعه مواهب
توسعه برنامهريزيهاي در بايد و بوده سهيم نيز توسعه
.گيرند قرار توجه مورد
سخناني طي بجنوردي موسوي آيتالله نشست اين ادامه در
از نيمي كه زنان به جاهلي ، تفكرات برخي براساس:گفت
.است شده ظلم ميدهند تشكيل را جهان جمعيت
با فرقي تنها نه زنان اسلام ، در:گفت بجنوردي آيتالله
مربي و بودن مولد مانند امتيازاتي از بلكه ندارند مردان
.برخوردارند مردان به نسبت نيز بودن
و زمان عامل گرفتن نظر در دانشگاه و علمي حوزههاي مدرس
و مجتهدين:داشت اظهار و دانسته موثر اجتهاد در را مكان
بكار را عامل دو اين انديشه و اجتهاد عرصه در بايد فقها
تحرك حال در هميشه بايد فقه زيرا كنند عمل آن به و گرفته
.باشد پويايي و
اجتماعي علوم دانشكده دانشيار شاديطلب ژاله دكتر
.بود نشست اين ديگر سخنران تهران دانشگاه
جنسيت برحسب يافته تعديل انساني توسعه شاخص:گفت وي
پيشرفتهاي زندگي ، به اميد بهبود در كشور يك موفقيت گوياي
و زنان كه اختلافي به توجه با سرانه درآمد و تحصيلي
و دارند ، ميباشد امكانات اين از برخورداري در مردان
به سال 67 در./از 454 جنسيتي توسعه شاخص صعودي روند
دروضعيتزنان كه است پيشرفتي نشاندهنده سال 76 در./579
اين طي بهداشت و آموزش و سرانه درآمد زمينه همه در ايران
.است شده حاصل سالها
قبل توسعه ، :گفت همايش اين در نيز كاظميپور شهلا دكتر
ساخت تكنولوژي سنگين سرمايهگذاريهاي نيازمند آنكه از
آن در كه است متعددي گزينههاي انتخاب عرصه باشد خارج ،
روي زماني توسعه و دارد عمدهاي نقش نوآوري و خلاقيت
جامعه عمومي بينش در ملي باور يك شكل به كه داد خواهد
.باشد آن به معطوف ملي اراده و عزم و درآمده
مختلف مسائل با خانواده در زنان از بسياري:افزود وي
.هستند روبرو فرهنگي و اجتماعي اقتصادي ،
سخنرانان ، از ديگر يكي دانشگاه ، نيز استاد اطاعت دكتر
- زن مورد در كه بود توسعه - زن تخصصي -علمي نشست اولين
.كرد سخنراني سياست و توسعه
بين در سياسي مشاركت عقبماندگي علل از يكي:گفت وي
ديگر علت و است ما جامعه نخبگان سياسي فرهنگ زنان جامعه
.ماست جامعه زنان خود جدي تلاش عدم
براي انتظامي نيروي گسترده عمليات
شد آغاز كشور
شرق در اشرار پاكسازي
شرقي مناطق در انتظامي نيروي بزرگ عمليات:اجتماعي گروه
.شد آغاز قاچاقچيان و اشرار فعاليتهاي دفع براي كشور
با مقابله منظور به مشهد از همشهري خبرنگار گزارش به
در اشرار كامل ريشهكني و نابودي و اخير ناامنيهاي
افغانستان ، با خراسان استان ميان مشترك مرزي مناطق
آغاز هوا و زمين از ديروز انتظامي نيروي گسترده عمليات
.شد
شامل انتظامي نيروهاي از گردان شركت 18 با عمليات اين
و3 است شده آغاز وادوات توپخانه پشتيباني ، پياده ،
مقداد و كرمان در ابوذر خراسان ، استان در سلمان قرارگاه
در مرصاد قرارگاه فرماندهي تحت بلوچستان ، و سيستان در
.دارند شركت عمليات اين
مرصاد قرارگاه فرمانده راد ، خضرائي جواد سردار گفته به
و صعبالعبور مناطق در ديروز ظهر از پيش تا نيروها اين
كاشمر ، نيشابور ، سبزوار ، مشهد ، چناران ، شهرهاي مرزي نواحي
عسلويه گزيك ، خواف ، سنگان حيدريه ، تربت تربتجام ،
آنان تعقيب و اشرار با مبارزه مشغول رستم ديگ و بيرجند
عمليات اين طي كه بودند خراسان شرقي مناطق پاكسازي براي
.شدهاند آزاد گروگانها از نفر تاكنون 9
شرق مناطق پاكسازي و انتظاميتكميل نيروي اخير عمليات
اشرار كامل دفع تا و است خراسان استان حوزه در كشور
مناطق در موجود اشرار موجود ، اطلاعات براساسدارد ادامه
گروگانهاي و نفر به 200 حاضر حال در كشور شرق مرزي
ميشود خاطرنشان. است يافته كاهش نفر به 120 نيز ايراني
عمليات پايان تا درگيري منطقه به اعزامي نيروهاي كه
.ماند خواهند باقي مرزي مناطق در پاكسازي
شد منتشر درمان و دارو
و دارو پژوهشي علمي ، ماهنامه شماره پنجمين:اجتماعي گروه
:چون مطالبي درمان و دارو شماره اين در.شد منتشر درمان
انجمنها ، دروني مشكلات حل براي تمرين سال 20
نجاتبخش ، 100 مهلك سم ماست ، سازمان بنياد حرفهايگرايي
تئوري حرفهايگرايي دقيقه 90 ، در بازآموزي ويژه دوره
راهنماي پزشكي ، اخلاق اصول پزشكي ، جامعه انجمنهاي جنبش
.است رسيده چاپ به..و پزشكي جامعه خدمت در پزشكي
خانواده شركت با دو مسابقه
شد برگزار روزنامهنگاران
به ايران روزنامهنگاران صنفي انجمن:اجتماعي گروه
مسابقه يكدوره مطبوعات آزادي جهاني روز گراميداشت مناسبت
انجمن اعضاي شركت با مردان و زنان گروه دو در وميداني دو
پارك در كيلومتر يك مسافت به آنان خانوادههاي و صنفي
بخش در انجمن دبيرخانه گزارش به.كرد برگزار طالقاني
به مقدم پروين و مزرعي نرگس لواساني ، صفار شيرين بانوان
گروه در و يافتند دست سوم تا اول مقامهاي به ترتيب
در قرين سعادت رامين و صابر حنيف مظاهري ، رزما آقايان
اين دهم تا اول نفرات به.ايستادند سوم تا اول جاي
.شد اهدا ارزندهاي جوايز مسابقات
با مطبوعات نمايشگاه هشتمين برگزاري
شد روبرو نشريات
گسترده استقبال
روز از كه كشور مطبوعات نمايشگاه هشتمين:اجتماعي گروه
دائمي محل در روز ده مدت به ارديبهشت چهارشنبه 19
استقبال با ميشود برگزار تهران بينالمللي نمايشگاه
:است شده روبرو نشريات
گروه در 12 نشريات مطبوعات ، نمايشگاه از دوره اين در
و گسترده استقبال ميان اين در و شدهاند تقسيمبندي
خواهند حضور انفرادي صورت به كه شهرستاني مطبوعات چشمگير
غرفههاي است ذكر به لازم.ميباشد توجه قابل داشت ،
كشور ، مطبوعات نمايشگاه هشتمين در كننده شركت نشريات
.ميشود تحويل ارديبهشت يكشنبه 16 فردا
ورود مطبوعات ، نمايشگاه هشتمين برگزاري ستاد گزارش به
تنها نمايشگاه اين در كننده شركت نشريات وسايل و تجهيزات
.است امكانپذير ارديبهشت يكشنبه 16 روز در
مطبوعات نمايشگاه حاشيه در علمي نشستهاي برگزاري
روزه ده برگزاري حاشيه در كشور مطبوعات نمايشگاه هشتمين
خصوص در تخصصي علمي نشست چند برپايي به اقدام خود ،
.ميكند كشور مطبوعات
كنفرانس سالن در مطبوعات نمايشگاه هشتمين علمي نشستهاي
.ميشود برگزار بينالمللي نمايشگاههاي مركز شماره 1
نگاران روزنامه از حمايت كمترين
انجمن ايجاد راه سر بر موجود موانع خاتمي دولت تشكيل
.برداشت ميان از را روزنامهنگاران صنفي
عنوان با ميزگردي در كه سحرخيز عيسي ايسنا گزارش به
مطالبات:ايرانافزود در روزنامهنگاري تشكلهاي عملكرد
مطرح را صنفي انجمنهاي تشكيل ضرورت سياسي ، - اجتماعي
انقلاب پيروزي از قبل سالهاي به اشاره با وياست كرده
نقش نويسندگان و روزنامهنگاران سنديكاي:گفت اسلامي
.ميكردند ايفا كشور مختلف مسائل در مهمي
اسلامي شوراي مجلس در اصفهان مردم نماينده مزروعي رجبعلي
به كه است افرادي دربرگيرنده انجمن اين:داشت اظهار
وي.ميپردازند مجلات و روزنامهها در خبر و فكر توليد
اما ميكنند ، ايفا جامعه در را اصلي نقش مطبوعات:افزود
.ميشود روزنامهنگاران از حمايت كمترين
مقوله به ما نگاه:گزارشگفت نشريه سردبير حيدري محمد
اخير ، چهارسال همچنين و گذشته سالهاي طي در مطبوعات
به نيز تايمز تهران مديرمسئول.نبود واقعبينانه
صنفي انجمن تشكيل راه سر بر موجود اختلافات
اين نظرشان دوستان برخي:گفت و كرد اشاره روزنامهنگاران
بود اين ما اصرار اما دهند تشكيل را انجمن خودشان كه بود
اين عضو هم كثيرالانتشار روزنامههاي مسئول مديران كه
.باشند انجمن
كه جا هر:متحد ملل سازمان كل دبير
دربندند مردم نيستند
آزاد روزنامهنگاران
در ملل سازمان كل دبير "عنان كوفي":اجتماعي گروه
آزادي جهاني روز مه ، ماه سوم مناسبت به بيانيهاي
ساير تضمينكننده بيان آزادي كرد تاكيد مطبوعات ،
ساير نابودي يا و سوءاستفاده از مانع و آزاديهاست
.ميشود آزاديها
كه جا هر افزود ، ملل سازمان كل دبير:ايرنا گزارش به
نيز آزاديها ساير است ، مخاطره در يا و ممنوع بيان آزادي
.بود خواهد تهديد تحت دمكراسي و محدود
و بوده مردم و حكومت ميان رابط حلقه مطبوعات:گفت وي
استبداد و ظلم با مبارزه براي خلقها صداي مطبوعات آزادي
به هميشه از بيش امروز دنياي اينكه به اشاره با عنان.است
كمك محتاج جهاني جامعه:گفت است نيازمند روزنامهنگاران
با مبارزه ايدز ، درباره مردم آگاهي افزايش به آنها
.است توسعه تقويت و دمكراسي تضمين نژادپرستي ،
خود حمايت به خواست جهاني جامعه از ملل سازمان كل دبير
حقيقت گفتن آنها جرم تنها كه خطر تحت روزنامهنگاران از
آزاد روزنامهنگاران كه جايي در:گفت وي.بيفزايند است ،
.نيست آزاد كس هيچ است ، شده خفه آنها صداي و نيستند
سال كه نژادي تبعيض ضد كنفرانس به اشاره با سپس عنان
آن خطر به نسبت ميشود ، برگزار جنوبي آفريقاي در جاري
عقايد و رفتار غلط ترويج با كه جمعي رسانههاي از دسته
و نژادپرستي نفرتانگيزي ، به خاصي قوم و نژاد كليشهاي
.داد هشدار ميزنند ، دامن قومي كشمكشهاي
دارد هزينه مطبوعات آزادي
آموزشي و علمي فرهنگي ، سازمان مديركل ماتسورا كوئيچيرو
صورتي در آزاد مطبوعات كه كرد اعلام (يونسكو) ملل سازمان
اقتصادي ، ابزارهاي كه ميكنند پيدا شكوفايي و وجود امكان
.باشد داشته اختيار در را حرفهاي و فني
كه وي ناميبيا ، (ويندهوك) از آلمان خبرگزاري گزارش به
پايتخت ويندهوك ، در آزاد مطبوعات جهاني روز بهمناسبت
كه است اين در قضيه اهميت:گفت ميكرد سخنراني ناميبيا
آزاد رسانههاي و حرفهاي مطبوعات تشويق به صرفا
براي لازم ابزارهاي با را آنها تا بكوشيم بلكه نپردازيم
.كنيم مجهز منظور اين به دستيابي
از كه باشد قرار اگر كرد اعلام است ژاپني كه وي
بهطور آوردهايم بهدست كه بزرگي فناورانه پيشرفتهاي
نه و همه آنكه جز نداريم چارهاي باشيم ، برخوردار كامل
.كنيم دعوت مشاركت به را ، شده گزينه اقليت عدهاي
روزنامهنگاران از يكي و يونسكو مشاور ميادورنائرت خانم
اهداف و لزوم تخصص ، و پول زمان ، فقدان:گفت نيز بلژيكي
ناچيز موارد اغلب در مطبوعاترا تازهيافته آزادي
و است فرهنگ يك آزادي:گفت روزنامهنگار اين.است انگاشته
اولين.است جدي آموزش نيازمند كه حرفه يك روزنامهنگاري
اخباري و باشد ، بيطرف كه است اين روزنامهنگار يك كار
به و شده گردآوري آزادانه كه دهد قرار مردم اختيار در را
بررسي مورد دقت به كه واقعياتي با همراه منصفانه طريقي
مخاطبان به است شده تحقيق آنها مورد در و گرفته قرار
.شود ارائه
|