مساله حل مهارتهاي داراي شما نوجوان آيا
مساله حل
يعني زندگي است؟
را آنكمرويي با مقابله راههاي و كمرويي
بگذاريد كنار
آسيا رسانهاي ارتباطات سالانه كنفرانس
ميشود برگزار
شد ناپديد كاوياني حميد
مواد جهاني قاچاق شبكه بزرگترين رهبر
افتاد دام به مخدر
گرفتند انتشار مجوز جديد نشريه 27
عامل مدير با ديدار در ارشاد وزير
رسانهاي همكاري: روسيه رياوستي خبرگزاري
است روسيه با مناسبات توسعه براي بستري ،
شد ياك 40پيدا هواپيماي دوم سياه جعبه
مديرمسئول
اتهام تفهيم و بازجويي دادگاه
شد برگزار همبستگي روزنامه
اوين زندان در جاسوس يك اعدام
مساله حل مهارتهاي داراي شما نوجوان آيا
مساله حل
يعني زندگي است؟
مهارت داراي كه نوجواناني و كودكان معتقدند روانشناسان *
سوءمصرف بزهكاري ، به كمتري احتمال به هستند ، مساله حل
مبتلا رواني بيماري به يا و الكل -مخدر مواد مصرف دارو ،
ميشوند
آنها حل به قادر مشكلات با مواجهه هنگام در شما آيا
و پرتعارض موقعيتهاي با سازگاري به قادر شما هستيد؟آيا
پرخاشگريد؟ شخصيتي با كنارهگير فردي يا هستيد؟ دشوار
براي متعدد راهحلهاي توليد و برنامهريزي توان آيا
اعتماد احساس مشكلات با مواجهه در و داريد؟ را خود مشكل
غيرمنطقي و احساسي عاطفي ، شما برخوردهاي يا ميكنيد بنفس
است؟
و شناخت منطق ، بر متكي تصميمگيريهايتان حد چه تا شما
يا و (ازدواج و اشتغال تحصيلات ، در) عقلاني انتخابهاي
مهارتهاي داراي شما آيا جمله يك در و داشته اتكا براحساس
به مشكلي كوچكترين با مواجهه در يا هستيد؟ مساله حل
گريز گاهي) گريز يعني راه الوصولترين سهل و سادهترين
اين ميبريد؟ پناه (مشكلات فراموشي براي افيوني مواد به
سريع تحول و دگرگوني تغيير حال در جوامع كه واقعيتاست
و بوده...و اجتماعي سياسي ، فرهنگي ، -علمي شوون تمامي در
مشكلات پديدارشدن و اجتماعي ارتباطات شدن پيچيدهتر نيز
جديد نسل براي..و ازدواج مشكل بيكاري ، جمله از عديده
يعني تحول ، دوره دو كه زمانيست اكنون.است انكار غيرقابل
را شدن صنعتي دوره و آدمي بازوي نيروي از بهرهبرداري
شدهايم دوراني وارد قبل مدتها از و گذاردهايم سر پشت
با.گويند تفكر نيروي از فردي بهره يا سوم موج آن به كه
پايدار جوامعي تنها تغييرات اين همپاي جديد قرن به ورود
در بتوانند و كرده فكر بهتر آن مردم كه ماند خواهند
منطقي و انديشمندانه مشكل با برخورد و بروز مواقع
موفق شيوههاي به و كنند اتخاذ را راهها مناسبترين
نظر از را خود بتوانيم اينكه براي.شوند چيره خود برمشكل
و رسانده پيشرفته جوامع پاي به...و صنعتي علمي ، آموزشي ،
بايد كنيم ، كسب داريم كه اين از بهتر موقعيتي حداقل يا
مشكل با برخورد توانايي كه كنيم روشهايي به مسلح را خود
.بخشد تحكيم و آورده بوجود آينده نسل در را تفكر مهارت و
.مسالهاست حل مهارت آموزش روشها اين از يكي
مساله حل مهارت
موقعيتي و موجود موقعيت بين تفاوت و تعارض نوعي مساله -
با شما وقتي عبارتي به يا و كنيم ايجاد ميخواهيم كه است
از استفاده با كه ميكنيد برخورد موضوعي يا تكليف
آن به نتوانيد داريد اختيار در كه مهارتهايي و اطلاعات
.شدهايد روبرو مساله با دهيد پاسخ
از استفاده با فرد كه است تفكر عامي فرآيند مساله حل و -
كه پاسخي يا راهحل يك به رسيدن و كشف براي قبلي تجارب
ديوئي.ميبرد بكار بوده ناشناخته آدمي براي آن از قبل
مرحله پنج از كه فراينديست مساله حل بود معتقد (1896)
اطلاعات جمعآوري مساله ، يا مشكل تشخيص:ميشود تشكيل
فرضيهها ، آزمايش فرضيهسازي ، فرضيه ، ساختن براي
ابتدا عبارتي به يا و آن كاربرد و تعميم و نتيجهگيري
را مساله و كرده تعريف آنرا بعد كنيم احساس را مشكل
و كرده ارائه را راهحلهايي سوم مرحله در كنيم تعيين
از يكي نتايج به توجه با و نمائيم آزمايش آنرا سپس
.بريم بكار و كرده انتخاب است مناسبتر كه را راهحلها
مساله حل مهارت آموزش فايده
با مكررا زندگي طول در نوجوانان و كودكان از بسياري
عمل و تصميم اتخاذ به نياز كه ميشوند روبهرو مشكلاتي
يا و عاجزند آن انجام از غالبا اما دارد مناسب
و شكست به كه ميكنند انتخاب را نامناسبي راهحلهاي
و شغل تحصيلي ، رشته انتخاب در جمله از) ميانجامد ناكامي
آينده نسل به آن آموزش با كه روشهايي از يكي (آينده همسر
داد ياري مشكلات و مسايل با برخورد در را آنها ميتوان
نوجوان به مساله حل مهارت آموزش.است مساله حل مهارت
تا شوند روشهايي و تفكر سلاح به مسلح آنان ميشود موجب
در مناسب راهحلهاي انتخاب و مشكلات حل و شناخت در
:ميگويد چيني ضربالمثل يك.گردند موفق مختلف موقعيتهاي
تامين را او غذاي از وعدهاي بدهي ماهي يك فردي به اگر
عمر يك غذاي بياموزي را ماهيگيري او به اگر اما كردهاي
.نمودهاي فراهم را او
خردسالي سنين در مساله حل امكانات و شرايط كردن فراهم
قدرت محيط با تعامل طريق از تا ميكند آماده را كودك
در را تلاش و همكاري حس و استقلالطلبي كنجكاوي ، -ابتكار
كارو گلدشتاين ، نظير محققيني عقيده به.دهد افزايش آنها
رواني ، سازگاري ، تعادل ايجاد در روش اين ديويشن و
تواناييهاي افزايش و بنفس اتكاء شخصي ، كفايت و استقلال
راه از (1370) ليف عقيده به.دارد موثري نقش اجتماعي
براي را آنها ميتوان افراد در مساله حل توانايي ايجاد
آماده تازه موقعيتهاي و زندگي متغير شرايط با مقابله
كه ميدهد نشان تحقيقات از ديگر پارهاي نتايج.نمود
وناسازگارند پرخاشگر يا تكانشي گوشهگير ، كه كودكاني
با كه كودكاني مقايسهبا در و بوده مزبور توانايي فاقد
و رواني فشارهاي مقابل در كمتر هستند آشنا فوق مهارتهاي
.ميدهند نشان مقاومت ناكامي
مهارت داراي كه نوجواناني و كودكان معتقدند روانشناسان
سوءمصرف بزهكاري ، به كمتري احتمال به هستند ، مساله حل
مبتلا رواني بيماري به يا و الكل -مخدر مواد مصرف دارو ،
فرد در ميتواند مساله حل توانايي كلي طور به.ميشوند
در را او و آورد بوجود مشكل ;برخورد در بهنفس اعتماد
از كه افرادي مقايسه.كند واكسينه زندگي مسائل با مواجهه
توانايي اين فاقد كه افرادي يا برخوردارند فوق توانايي
استرسهاي مقابل در اول نوع كودكان كه ميدهد نشان هستند
آن مشكلات با مواجهه در و مقاومتر ناكامي و تعارض شديد ،
خوبي به خود انديشه و تفكر قوه از و كرده حل بهتر را
ياس و ناكارآمدي احساس ندرت به و ميكنند استفاده
موفقيت تحصيلي و درسي عملكردهاي در بهخصوص ميكنند
در دوم دسته نوجوانان و كودكان اما.ميكنند كسب بيشتري
صحيح مقابله توانايي و شده تسليم راحتي به مشكلات مقابل
و پوچي احساس دليل به و داده دست از را منطقي و
جبران براي كه زماني حتي و شده درمانده مكرر ناتوانيهاي
كه پذيرفتهاند چون باشند داشته مجدد فرصت و موقعيت شكست
عاجز هم مساله سادهترين حل از هستند مشكل حل از ناتوان
.ميمانند
مساله حل مهارت آموزش روشهاي
از ميتوان نوجوانان به مساله حل مهارت آموزش اجراي براي
و مستقيم روش:نمود استفاده درس كلاسهاي در كلي روش دو
را هدف بايستي ابتدا معلم مستقيم روش درغيرمستقيم روش
حل براي لازم رغبت و انگيزه يادگيرنده براي تا كند مشخص
كه را مسالهاي كلاس در مثلا.آورد بوجود را مساله
به يا باشد داشته ربط درسي كتب مفاهيم به هم ميتواند
دانشآموزان از سپس.نمايد مطرح زندگي مسائل از يكي
از فهرستي بايستي اول مرحله در.نمايد نظرخواهي
ويژگيهاي دوم مرحله در.نمود تهيه دانشآموزان فعاليتهاي
احتمالا و ميكند بررسي دانشآموز اتفاق به را مساله
از رياضي درس در مثلا.شنيد خواهد هم را پاسخهايي
ميخورد؟ دردي چه به مختصات رسم شود پرسيده دانشآموز
انجام معلم هدايت با كه گروهي بحثهاي از سوم مرحله در
مطالعه به ترغيب منظور به و دانشآموزان بين ميگيرد
تشويق و تقويت هدف ، .ميشود استفاده پاسخ ارائه و عميق
.آنهاست اطلاعات كشف و يادگيرنده
.نتيجهگيري پنجم مرحله و اطلاعات جمعآوري چهارم مرحله
در بحث به را دانشآموزان اطلاعات جمعآوري از بعد معلم
نهايت ودر ميكند هدايت را آنها و ترغيب يافتهها مورد
و ميكنند يادداشتبرداري نتايج و مباحث از دانشآموزان
را مساله سوال چند يا يك طرح با معلم غيرمستقيم روش در
با و ميكند نظرخواهي آنها از و ارائه دانشآموزان به
.ميكنند دنبال را درسي فعاليت آنها پيشنهادات از استفاده
شده ارائه نظريات بررسي بعد مرحله ، در مساله طرح ابتدا -
نظرات از فهرستي معلم قسمت اين دردانشآموزان توسط
.ميكند يادداشت تخته روي بر را دانشآموزان
و بحث به را دانشآموزان معلم:گروهي بحث سوم مرحله
و موافق نظرات و ميكند ترغيب شده ارائه نظريات بررسي
تنها معلم اينجا در.ميدهند قرار بررسي مورد را مخالف
بعد مرحله.دارد را تسهيلكننده و هدايتكننده نقش
در و دانشآموزان يافتههاي براساس اطلاعات جمعآوري
.معلم هدايت با خلاصهنويسي و نتيجهگيري نهايت
مساله حل مهارت آموزش جهت راهكارهايي
با خانوادهها شود تلاش ميبايست خانواده بعد در -
.گردند آشنا رشد مراحل و تربيتي و آموزشي نوين شيوههاي
و آموزش نظام با مثبت و پايدار رابطه ايجاد با خانواده
انجام و برنامهريزي به نوجوان ترغيب و تشويق و مدرسه
در فوق مهارتهاي ايجاد در فعالي نقش خود به مربوط امور
.ميكنند ايفا جوان نسل
طوري بايستي آموزشي محتواي آموزشي برنامههاي در -
شده برانگيخته يادگيري براي دانشآموز كه شود سازماندهي
.شود تقويت آنها در بودن موثر حس و
مسائل كه شود استفاده مناسب تدريس الگوهاي و روشها از -
نمودارهاي و تصاوير بحثانگيز ، سوالات صورت به را درسي
معرفي در را آنها و آورده در...و داستان معنيدار ،
.دهد قرار دانشآموزان پاسخگوي و عقيده ابراز افكار ،
داده رونق و توسعه مدارس در را فعال و مشاركتي يادگيري -
دانشآموز به سنتي و محوري معلم از را آموزشي سياستهاي و
.داد تغيير محوري
به دانشآموزان استعداد و توانايي به توجه با درسي كتب -
آموزش آنها به را شناختي راهبردهاي كه شود تدوين گونهاي
.دهد
محسوس و عيني بهگونهاي مسائل و فعال معلم تدريس روش -
.شود حل و مطرح دانشآموزان براي
نه كند ايفا را دانشآموز تشنهكننده نقش بايستي معلم -
او-اختيار صاحب مسئول نقش يا هادي نقش و سيرابكننده
توان بايد بلكه باشد صحيح پاسخهاي دنبال به نبايستي
.دهد افزايش را دانشآموزان پاسخدهي
.شود داده مساله حل در موفقيت امكان دانشآموزان به -
توسعه در آنها نقش و سني تفاوتهاي خصوص به سن نقش به -
خردسال كودكان مثلا.شود داده اهميت مساله حل مهارتهاي
مثالهاي از ميبايست هستند عيني تفكر شكل نظر از چون
.كرد استفاده لمس قابل
و مشاركتي يادگيري انگيزه ايجاد جهت كلاس فيزيكي فضاي -
دليل به كلاس احتمالا.باشد مناسب بايستي كلامي بحثهاي
بود خواهد معمول از شلوغتر دانشآموزان عقايد ابراز
.شود داده بچه به صحبت فرصت بايستي ليكن
يادگيري بر ميشود تاكيد مساله حل بر كه آموزشي روش در -
.مطالب طوطيوار حفظ بر نه شود تاكيد شناختي و عميق
و نفره تا 8 كوچك 5 گروههاي به يادگيرندگان كردن تقسيم -
تعداد به گروهها استفاده جهت صندلي و ميز از استفاده
ابزار ديگر و وايتبرد از استفاده -كلاس هر در لازم
.دارند را آموزش تسهيلكننده نقش آموزشي
صندليهاي از يااستفاده U صورت به دانشآموزان چيدن -
.ميكند مطلوبتر را آموزش درس ، كلاسهاي در تكي
باليني روانشناسي كارشناس خسروشاهيان وحيد:نوشته
را آنكمرويي با مقابله راههاي و كمرويي
بگذاريد كنار
آيا بخوانيد؟ بلند صداي با را كتابي ميتوانيد آيا
به ميتوانيد آيا كنيد؟ صحبت ديگران براي ميتوانيد
كنيد؟ نگاه آنها چشمان به ديگران با گفتن سخن هنگام
.(خود همجنسان و محارم مخصوصابا)
پياده ميخواهيد كه گفتيد و شديد سواراتوبوس شما اگر
بلندتر صداي با دوباره آيا نشد ، متوجه راننده ولي شويد
خير؟ يا ميكنيد تكرار را خود درخواست
اگر اما ;نيستيد كمرويي فرد شما است ، مثبت جوابتان اگر
رنج كمرويي از شما داديد منفي جواب آنها همه يا برخي به
اين تا كنيد كمك وكودكتان خود به بياييد پس.ميبريد
خواستههايتان به رسيدن راه برسر مانعي همچون كه را مشكل
.برداريد است
كودك مادربه و پدر از كه نيست ارثي پديدهاي كمرويي
درخانواده را والدينكمرويي آغاز بلكهدر شود ، منتقل
و اضطراب طريق عمدتااز كمرويي ، .ميآموزند كودك به
انجام كودك كردن وتهديد تنبيه يا مادرو و پدر كمرويي
.ميگيرد
انسان خاص كه است اجتماعي ويژه شرايط از يكي كمرويي
اصطلاحا كمرويي از نوعي.ندارد وجود حيوانات ودر است
غريبگي اضطرابو حالت با همراه كه ميشود ناميده خجالت
مادران از برخي.ميشود مشاهده نوزادان تمام در و است
در را او ميشوند مواجه خود كودك خجالتكشيدن با وقتي
هنگامي و نميدهند ديگران به و ميدارند نگه خويش آغوش
پيش دهند نمي فرصت او به شد بزرگتر وكمي ساله دو كودك كه
همچنان دركودك خجالت اضطراب ترتيب بدين و برود ديگري
بار كمرو بهتدريج كودكان قبيل اين.ميماند باقي
دست از را ديگران با ارتباط كردن برقرار قدرت ميآيندو
احساس بهتدريج ميآيند ، بار كمرو كه كودكاني.ميدهند
از آنها نفس وعزت ميرسد حداقل ايشانبه ارزشمندي خود
انجام براي انگيزهشان امور اين نتيجه درميرود بين
پياپي شكستهاي دچار لذا و مييابد كاهش حداقل به كارها
استمرار سبب ناموفق و تلخ تجارب با شدن مواجه و ميشوند
.ميشود كودكان گونه اين كمروييدر حالت
"پرورش و آموزش در آن منفي تاثير كمروييو"
نيز مدرسه در آمده ، بعضا بوجود خانه در كه كمرويي اين
درس دركلاس معلم وقتي صورتكه اين بهميشود تقويت
پاسخ آنكه كمروعليرغم كودك ميكند ، مطرح را سوالاتي
يا و ندارد دادن جراتجواب ولي ميداند ، را سوال صحيح
درسرا از قسمتي يا مياندازد ، جا را كلمهاي وقتي
معلم از را آن كمرويينميتواند دليل به نميشود متوجه
ولي هستند سرشاري هوش داراي كودكان گونه اين.بپرسد خود
كمرو كودكان.ميدارند پنهان كمرويي هاله پشت در را آن
پاسخ پرسشها به سوالنميكنند ، بودن ، خجالتي دليل به
توان از ماندهتر عقب آموزشي نظر از نتيجه در و نميدهند
قدرت نيز اجتماعي نظر از.ميكنند جلوه خويش واقعي
ارزيابي و(چشم به نگاه) بهتر ارتباط برقراركردن
نفري آخرين كمرو كودك گروهي بازيهاي در.ندارند را ديگران
نظر كه نفرياست آخرين او و ميخواهند نظر او از كه است
صوتش در است ، گوشهگير كمرو كودك.ميكند بيان را خود
كه ناآشنازماني محيطهاي در و ايجادميشود اختلال
سخن جدي مساله پيرامونيك مخاطبهايغريبه با بخواهد
خانوادهها از برخي.ميكند گم را پايش و دست بگويد ،
و ميگيرند كمرويياشتباه با را عفت و حياء
و حيا كه آن حال"است باحيايي دختر او":مثلاميگويند
.رفتاري مساله يك وكمرويي است اخلاقي مقوله عفت
حياء.نيست كمروييمطلوب ولي است پسنديدهاي امر حياء
خانمها ميان در كمرويي است متفاوت كمرويي عفتبا و
ويژگي كه است مسالهاين اين دليل.شود مي مشاهده بيشتر
قابل مردان مورد در ولي است پذيرفتنيتر زنان از مذكور
لذا دارندو بيشتري اجتماعي مشاركت آنان زيرا نيست ، قبول
.ميشود ديده بيشتر آنها از اجتماعي رفتارهاي
پدر كه هستند خانوادههايي به عمومامتعلق كودكانكمرو
گر ، تنبيه عصباني ، مضطرب ، كمرو ، آنها دوي هر يا و مادر يا
ميخواهند يا و ميباشند..و كمالجو تهديدكننده ،
اين.بخشند تحقق طريقكودكانشان از را ناكاميهايخود
دارند قصد و هستند كمبود دچار مادران و پدران از گروه
.كنند جبران كودكانشان وسيله به را خويش اضطراب
"كرد؟ پيشگيري كمرويي از ميتوان چگونه"
به ميكنيد ، صحبت فرزندتان با كه هنگامي كلي بطور
كند پيدا كردن نگاه جرات نيز او تا كنيد نگاه چشمانش
خوبي به هنگاميميتواند كودك.كسبكند نفس به واعتماد
دهد قرار او اختيار در را گوشهايش مادر كه سخنبگويد
قدرت كهاز كودكي.كند گوش حرفهايش تمام به دقت وبا
راديو ، تلويزيون طريق از مرتبا است ، برخوردار شنوايي
ميآموزدو را ميشنودآنها را همسالانشمطالبي و
نمايد ، وبازگو تكراركند را آنها كه است علاقهمند
دقت با فرزندانشان بهحرفهاي مادران است بهتر بنابراين
ازكمرويي جلوگيري در نيز امر اين زيرا فرادهند ، گوش
نقاشي ، ورزش ، :مثل اجتماعي مهارتهاي ديگر.است موثر بسيار
روحيه تقويت در نيز.. و لطيفهگويي قصهگويي ، طراحي ،
عبارت به.دارند فراوان كمرويياثرات از پيشگيري و كودك
ارائهآن تابا باشد داشته مهارتهايي بايد كودك ديگر
اعتماد ميانهمسالانخودبتواند در حداقل و اجتماع در
بلند نميتواند و كودكيكمروست اگر.كند كسب نفس به
گفتن بلندسخن تا ببريد پارك و باغ به را كند ، او صحبت
كودكان براي بايد را مجالسميهماني.كند تمرين را
يك كودك كه كنند مي تصور مادران از برخي.خوشايندساخت
آن مورد در بايد ديگران كه است تابلوينقاشي يا مجسمه
حتما كه ميكند فكر مادر ديگر عبارت به.كنند قضاوت
و بدهند نظر شخصيتدخترش مورد در ديگران بايد
ميآيند ، من دوستان وقتي مريمجان":معمولاميگويد
بپوش ، حرفبزن ، لباسمناسب درست ، باش مواظبرفتارت
بدين و ".. و نگو چيزي بيخودي نخند ، بلند بنشين ، درست
غير طور به.ميكند محدود را او مرتبااعمال ترتيب
.ميدهد تذكر او به را آداب و ميگيرد ايراد او از مستقيم
تمام با مذكور دختر كه شود مي چنين رفتار اين نتيجه
ميگويند چه او درباره ديگران ببيند كه است مراقب وجود
اينكه جرات و ميكند شخصيتيمنفعلپيدا بنابراين و
.ندارد كند ، نگاه را ديگران و كند سربلند
دختر اين بخواهيم كه بيهودهاياست صورتانتظار اين در
بزرگتر دختر اين اگر.باشد داشته را اجتماعي مهارتهاي
كه كنند مجبور را او و باشد عاليهداشته تحصيلات شود ،
رنج كمرويي از هم باز بپذيرد ، نيز را مسئوليتمهمي
.برد خواهد
و مجالسكرد و سوگليمحافل را كودكان نبايد هيچگاه
آزادانه بچهها بگذاريد.داد قرار ارزيابيديگران هدف
كرد تهديد ديگران مقابل در نبايد را كودك.بيايند بار
پيش باش مواظب":گفت او قبيلبه اين وجملاتياز
است حساس بسيار مسائل اين"... و نكني چنين مهمانها
.ميباشد آنها گرو در كودك نفس به واعتماد
"كمرويي درمان"
اضطراب ، كاهش -است1 امكانپذير راه دو از كمرويي درمان
راحتي به ميتوانيم ما.اجتماعي مهارتهاي تقويت -2
از كودك كردن خلاص با امر اين و دهيم كاهش اضطرابرا
مورد از را فرزندش بايد مادراست كاملاميسر امتحان
:بگويد دخترش به مادر يعني.دهد نجات ديگران بودن امتحان
اخلاقخوبي تو هستي ، خوب تو كه ميدانم من جان مادر"
.. و زيباست هم تو خط ميخواني ، خوبي به هم را درست داري ،
.بگويند چه تو مورد در ديگران كه نيست مهم من براي ديگر.
به واعتماد رساند مي حداقل به اضطرابرا سخنان اينگونه
جراتسخن كودك ميبينيمكه اگر.ميدهد راافزايش نفس
فراهم را صحنههايي كم كم ندارد ، كردن ونگاه گفتن
او با خودمان.شود تقويت جراتدراو احساس تا ميكنيم
ميكنيم نگاه او چشمان به صحبت حين در و ميكنيم وگو گفت
مخاطبهاي برايش.ميدهيم فرا گوش سخنانش به دقت به و
جمع را خانواده كوچك بچههاي.مينماييم آشنافراهم
به تا بگويد ، قصه برايشان ميخواهيم او از ميكنيمو
كم كم.يابد افزايش گفتن سخن براي كودك تسلط وسيله اين
به ميخواهيم كودك از و ميبريم بالا را بچهها سني گروه
.بخواند داستان مادر پدرو براي يا و بدهد درس آنها
ميهمانيهايخانوادگيحرف در كم كم ترتيبكودك بدين
.ميرود بين از كمرويياو و ميزند
بيشتر را بصري ارتباط بايد كمرويي درمان براي كلي بطور
را مهارتهايكلامي جمله از اجتماعي ومهارتهاي كرد
را او هرگز دهيم ، كاهش را كودك اضطراب بايدداد افزايش
معرضارزيابيقرار از را وي وشخصيت نكنيم تهديد
شده ، بيشتر او نفس به اعتماد تا كنيم خلاص ديگران گرفتن
.برود بين از كمرويي
روانشناس -مهدييار محبوبه:مقاله نويسنده
دكتر كمرويياز مقاله:مقاله اين در استفاده مورد منبع
افروز
آسيا رسانهاي ارتباطات سالانه كنفرانس
ميشود برگزار
آسيا رسانهاي ارتباطات و اطلاعات مركز:اجتماعي گروه
آينده" عنوان با را خود سالانه كنفرانس دهمين
و شايستگي ارزشها ، ايجاد:آسيا ارتباطي و اطلاعاتي
پايتخت "مانيل" در امسال تيرماه تا 8 از 6 "ظرفيت
.ميكند برگزار فيليپين ،
فيليپين ، مانند گوناگون كشورهاي از سخنران از 30 بيش
هند ، مالزي ، پاكستان ، جنوبي ، كره سنگاپور ،
و بنگلادش فرانسه ، آمريكا ، كامبوج ، كنگ ، هنگ
.ميدهند ارائه كنفرانس اين به مقالههايي آلمان
از آگاهي و درك آوردن دست به گزارش اين بر بنا
و اطلاعات صنعت و رسانهها در دگرگونيها تازهترين
از يكي جامعه ، بر آنها تاثير و آسيا در ارتباطات
.است كنفرانس اين اهداف عمدهترين
به سهشنبه روز كنفرانس اين سازماندهندگان از يكي
اهداف جمله از گفت ، كوالالامپور در ايرنا خبرنگار
به براي پايگاهي آوردن پديد همايش ، اين برپايي
رويارويي منظور به تجربهها و ديدگاهها گذاشتن اشتراك
دگرگوني از كه است فرصتهايي از بهرهگيري و چالشها با
بر ارتباطاتي و اطلاعاتي رسانهاي ، محيطهاي در
ميان شبكهبندي و ارتباط ايجاد در تسهيل.ميخيزند
زمينههاي در دانشگاهها استادان و حرفهاي كارشناسان
هدف ديگر عنوان به ارتباطاتي و اطلاعاتي رسانهاي ،
.است شده اعلام كنفرانس اين برپايي
در بيشتري بسيار پيشرفتهاي ميگويند امر كارشناسان
رسانهاي ، زمينههاي همه در يكم بيستو قرن
ساختارهاي رايانهها ، شامل ارتباطاتي و اطلاعاتي
كردن ديجيتالي الكترونيكي ، كوچكسازي مخابراتي ،
ميشود حاصل (اتوماسيون) خودكار دستگاههاي و ساختارها
مراكز چون ساختههايي پيشرفت و پيدايش به كه
جيبي ، حسابگر ماشين يك در سيم بدون اطلاعاتي
وضوح و شفافيت با ديجيتال تلويزيوني گيرندههاي
قابلنصب حسي گيرندههاي و رايانهها و تصوير ، فراوان
.ميانجامد آدمي بدن در
شركتهاي اجرايي رئيسان چون افرادي براي همايش اين
كارشناسان كل ، منابعانساني ، مديران مديران بزرگ ،
سياستگذاران ، دست تربيتي ، و آموزشي امور
استادان و انديشمندان تبليغات ، امور اندركاران
مشاوران پژوهشگران ، عمومي ، روابط مسئولان دانشگاهها ،
امور مشاوران رسانهها ، حرفهاي كارشناسان مديريت ،
دانشجويان و پيشهوران بازاريابي ، مديران ارتباطاتي ،
.است شده طراحي اينزمينهها به مربوط رشتههاي
شد ناپديد كاوياني حميد
خبرگزاري با تماس در كاوياني حميد همسر:اجتماعي گروه
دوشنبه 31 ساعت 14 از:داشت اظهار ايران ، دانشجويان
هيچ (خرداد يكم روز ساعت 18) لحظه ، اين تا ارديبهشت
.ندارد خود همسر از اطلاعي
خواستار خود ، همسر سرنوشت خصوص در نگراني اظهار ضمن وي
.گرديد خصوص اين در مسئول مقامات پيگيري
اين توقيف از پس كه بود سلام روزنامه خبرنگار كاوياني
وي.داشت همكاري خردادي دوم روزنامههاي برخي با روزنامه
قتلهاي مورد در كه را "جنايتكاران محفل در" كتاب
.است نوشته است زنجيرهاي
مواد جهاني قاچاق شبكه بزرگترين رهبر
افتاد دام به مخدر
يهودي يك دستگيري از اسپانيا پليس:اجتماعي گروه
بينالمللي قاچاق شبكه بزرگترين رئيس عنوان به صهيونيست
.داد خبر موادمخدر
قاچاق به متهم "توئيتو" ،"اودد افه" خبرگزاري گزارش به
آمريكا و اروپا به اسرائيل از موادمخدر بزرگ محمولههاي
.است شده
پليس شد ، منتشر سهشنبه ديروز كه گزارش اين براساس
يك در گذشته جمعه روز را قاچاقچي صهيونيست اين اسپانيا
.است كرده دستگير بارسلون شهر در هتل
با مبارزه مقامات بينالمللي قاچاقچي اين دستگيري براي
اسپانيا اختيار در را لازم اطلاعات آمريكا مخدر مواد
.دادند قرار
سيمون" ،"مامو الياهو" مانند ديگري مستعار نامهاي با وي
به آمريكا و اروپايي كشورهاي در "توئيتو دانيل" و "رويوو
.است بوده مشغول مخدر مواد قاچاق كار
اين دارد ، نظر در اسپانيا دولت گزارش همين موجب به
در سابقهاي سوء گونه هر فاقد آنكه دليل به را قاچاقچي
.دهد تحويل آمريكا به است ، كشور اين
بسر زندان در اسپانيايي قاضي يك حكم به حاضر حال در وي
.ميبرد
براي بيانيهاي ارسال با نيويورك شرق ناحيه دادستان
جمله از كشور چندين همكاري از تشكر ضمن افه خبرگزاري
قاچاقچي اين دستگيري كه گفت توئيتو دستگيري براي اسپانيا
است ممكن كه است قاچاقچيان تمامي براي روشن پيام يك
بهمخفي قادر اما كنند فرار بتوانند
.بود نخواهند شدن
اين دستگيري مسئول ويژه مامور يك از نقل به گزارش اين
وي اتهامات ، بودن سنگين علت به كه حاكيست اسرائيلي تبعه
.شود محكوم ابد حبس يا زندان سال به 20 است ممكن
ميان تردد با تاكنون ميلادي سال 1997 از كه است متهم وي
قاچاق بزرگ شبكه يك پاريس و كاليفرنيا نيويورك ، شهرهاي
.است كرده رهبري را نشئهكننده قرصهاي
فرانكفورت و بروكسل پاريس ، به اسرائيل از قرصها اين
لوسآنجلس و ميامي نيويورك ، شهرهاي به آنجا از و منتقل
.است ميشده قاچاق آمريكا در
گرفتند انتشار مجوز جديد نشريه 27
روز جلسه در مطبوعات بر نظارت هيات:اجتماعي گروه
يك شامل نشريه انتشار 27 تقاضاي با خود ، دوشنبه
موافقت فصلنامه دو و 2 فصلنامه ماهنامه ، 24 دو
.كرد
وزارتخانه اين داخلي مطبوعات مديركل جعفري مهرنوش
جلسه اين در مطبوعات بر نظارت هيات:كرد اعلام
درج علت به ملت روزنامه به كه كرد مقرر همچنين
هنجارهاي رعايت لزوم و مطالب و تصاوير از برخي
.شود داده تذكر اجتماعي
عامل مدير با ديدار در ارشاد وزير
رسانهاي همكاري: رياوستيروسيه خبرگزاري
است باروسيه مناسبات توسعه براي بستري ،
ديدار در اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير:اجتماعي گروه
و تعميق" باوي ، روسيه "رياوستي" خبرگزاري رئيس
براي زمينهاي و بستر را "رسانهاي همكاري گسترش
.دانست عرصهها تمامي در مناسبات و روابط توسعه
همكاري:كرد تصريح سهشنبه روز "جامعي مسجد احمد"
ساير در فعاليت زمينه و رانزديك ملتها رسانهاي ،
.ميكند فراهم را عرصهها
خبرگزاري دفتر تاسيس اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
:گفت و دانست مفيد را تهران در روسيه "رياوستي"
مناسباتعمل گسترش جهت در ميتواند خبري فعاليتهاي
.كند
در "اخبار و اطلاعات" نقش اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزير
از اگر:گفت و دانست اساسي را كشورها ميان مناسبات
قطعدر طور به شود ، پشتيباني مقوله دو اين
خواهد بسزايي تاثير دوجانبه مناسبات و سياستگذاريها
.داشت
"وردينژاد فريدون" كه ديدار اين در جامعي مسجد
نيز وي معاونين و اسلامي جمهوري خبرگزاري مديرعامل
جانبه دو همكاريهاي گسترش خواستار داشتند ، حضور
دو نشريات بين نزديك ارتباط و "رياوستي" - "ايرنا"
.شد كشور
خبرگزاري از هيات اين سفر كرد ، اميدواري اظهار وي
و تعامل گسترش به منجر تهران ، به روسيه رياوستي
.شود كشور دو بين اخبار و اطلاعات تبادل
روسيه رياوستي خبرگزاري مديرعامل "ژيداكوف آلكسي"
روسيه و ايران روابط گسترش بر ديدار ، اين در نيز
آغاز حاضردر درحال كشور دو روابط:گفت و كرد تاكيد
.ميباشد خود شكوفايي دوران
و "ايرنا" خبرگزاري دو بين فعال همكاري:گفت وي
مثبتي تاثير كشور دو روابط بر آن ، تعميق و "رياوستي"
.دارد
مختلف بخشهاي معرفي با ديدار اين در ژيداكوف
و فرهنگ وزير جامعي مسجد از "رياوستي" روسي خبرگزاري
تا كرد دعوت ايرنا مديرعامل همراه به اسلامي ارشاد
.كنند ديدار مسكو در خبرگزاري اين از
شد ياك 40پيدا هواپيماي دوم سياه جعبه
شد فرستاده روسيه به ديروز هواپيما نخست سياه جعبه *
ديروز عصر كشوري هواپيمايي سازمان:اجتماعي گروه
ديده هواپيمايسانحه دوم سياه جعبه:كرد اعلام
خلبان مكالمات آخرين دقيقه حاوي 30 كه (ياك 40)
.است شده پيدا ميباشد ، مراقبت برج با
به كشوري هواپيمايي سازمان رياست دفتر مطبوعاتي مشاور
سانحه علل بررسي روند پيگيري ادامه در:گفت ايرنا
از تعدادي و ترابري و راه وزير هواپيمايحامل
پرواز استاندارد معاون اسلامي ، شوراي مجلس نمايندگان
در گزارشها تطبيق و تحقيقات تكميل براي سازمان اين
.است بررسي مشغول سانحه محل
استاندارد معاون خليلي يدالله:افزود جعفرزاده رضا
گروه همراه به حاضر حال در كشوري هواپيمايي سازمان
در سانحه محل در روسيه هواپيمايي سازمان از اعزامي
.سانحههستند اين كارشناسي بررسي حال
به هواپيما اين اول سياه جعبه ديروز صبح:گفت وي
فرستاده بهزودي هم دوم جعبه و شد فرستاده مسكو
اخبار زمينه اين در اطلاعاتي كسب بهمحض كه ميشود
.شد خواهد اعلام كشور رسانههاي طريق از آن
اتهاممديرمسئول تفهيم و بازجويي دادگاه
شد برگزار همبستگي روزنامه
اتهام تفهيم و بازجويي دادگاه:اجتماعي گروه
و اسلامي شوراي مجلس نماينده سلامي ، ابراهيمباي
شعبه 1410 در دوشنبه روز همبستگي روزنامه مديرمسئول
وكيل مشهدي ، حاجي رمضان كه جلسه اين درشد برگزار
مورد هشت داشت ، حضور نيز همبستگي مدافعروزنامه
مرتضوي ، سعيد قاضي توسط همبستگي روزنامه از شكايت
سئوالات به همبستگي روزنامه مديرمسئول كه شد قرائت
.داد پاسخ قاضي
با ايرنا با وگو گفت در سهشنبه روز سلامي ابراهيمباي
ميليون كفالت 50 سپردن با كه گفت خبر اين تاييد
.است شده آزاد ريالي
سازمان به مربوط شده مطرح شكايتهاي:گفت وي
نيروي موتلفه ، جمعيت كيهان ، روزنامه صداوسيما ،
يزد ، پاسداران سپاه دادگستري ، قاضي يك انتظامي ،
.است بوده ديگر خصوصي شكايت يك و يزد دادگستري
اسلامي شوراي مجلس در رشتخوار و خواف مردم نماينده
توسط ديگر صفحهاي شكايت 120 يك ارائه از همچنين
مدعيالعموم ، بهعنوان تهران ، استان دادگستري رئيس
. داد خبر همبستگي روزنامه عليه
اوين زندان در جاسوس يك اعدام
نام به سيا سازمان جاسوس يك اعدام حكم:اجتماعي گروه
محوطه در مورخ 30/2/1380 يكشنبه روز در پدرام محمدرضا
.درآمد اجرا مرحله به اوين زندان
سال در جاسوس اين:مسلح نيروهاي قضايي سازمان گزارش به
يكي در كشور از فرار از پس تحميلي جنگ هنگام در و 1365
جاسوسي سازمان عوامل با ارتباط ضمن اروپايي ممالك از
كرده جمعآوري كه را كشور اسرار و اطلاعات ،"سيا" آمريكا
اين بواسطه و داده سيا مامورين به داشته اختيار ودر
اعطاء وي به آمريكا كشور سياسي پناهندگي خائنانه اقدامات
به نحو بدين و ميآيد در سيا سازمان استخدام به و
.ميدهد ادامه ايران اسلامي جمهوري نظام عليه فعاليتش
متهم ، عليه خواست كيفر صدور و پرونده تحقيقات تكميل از پس
استماع و متعدد جلسات تشكيل با تهران نظامي دادگاه
و نموده رسيدگي موضوع به وي ، مدافع وكلاي و متهم دفاعيات
صريح اعترافات و پرونده در موجود مستندات و دلائل براساس
.مينمايد محكوم اعدام مجازات به را نامبرده متهم ،
نهايتا و خواهي نظر تجديد مراحل طي از پس صادره حكم
روز در كشور عالي ديوان عمومي هيات سوي از آن تاييد
نظامي دادستان نماينده حضور با مورخ30/2/80 يكشنه
به اوين زندان محوطه در قانوني تشريفات رعايت و تهران
.درآمد اجرا مرحله
|