شد ملي اثر "جم دبيرستان"
در فردوسي ابوالقاسم حكيم بزرگداشت آيين
شد برگزار دبي
دانشگاه عالي شوراي عضويت به جلالي دكتر
شد برگزيده
ملل سازمان
كتابخانههاي به زرينكوب دكتر آثار اهداي
ري شهرستان عمومي
در خياباني محمد شيخ بزرگداشت كنگره
شد برگزار اميركبير دانشگاه
و غذا آمادهسازي و تدارك بين مقايسهاي
!روح براي غذايي درس كلاس يك در تدريس
هاوكينگ استيون كتاب معرفي
است شكفتن روز خرداد ، ديدگاه18
شد ملي اثر "جم دبيرستان"
و قاجار اواخر به مربوط جم دبيرستان :علميفرهنگي گروه
بهشكل كه كرمان قرني سپهبد خيابان در واقع پهلوي اوائل
در انگلستان سلطه نشانگر و شده بنا انگليسي "اي"حرف
فهرست در شماره 2966 با است پهلوي و قاجار دوره اواخر
.گرفت قرار ايران ملي آثار
با كشور ، فرهنگي ميراث سازمان اطلاعرساني واحد گزارش به
اوائل و قاجار دوره اواخر به دبيرستان اين احداث آنكه
به آنرا ساخت منابع بعضي ميشود ، داده نسبت پهلوي
آنرا 1305 تاسيس نيز بعضي و هجري از 1300 قبل سالهاي
.كردهاند ذكر
و شده بنا كرمان در انگليسيها حضور با مقارن مدرسه اين
و مديريت و انگليسي نقشه و طرح با كه است مدارسي ازجمله
.است بوده انگليسيها با سالها نيز آن سرپرستي
دبيرستان به تغييرنام با بعد سالهاي در جم دبيرستان
كرده حفظ را خود آموزشي عملكرد متمادي سالهاي طي پهلوي
تربيت و تعليم پژوهشكده بنام حاضر حال در مكان اين.است
.است بهرهبرداري دست در كرمان استان پرورش و آموزش
رس ، گل و خام خشت بنا ديوارهاي پي در رفته كار به مصالح
.ميدهد پوشش مربع چهارگوش آجرهاي آنرا نماي و
و 6 شمالي جبهه در عظيم طاقهاي پوشش با اجتماعات سالن
.است گرفته قرار سالن اين جنوبي انتهاي در شكل مربع اطاق
رنگ با معرق كاشيهاي آجري ، و كاشيكاري محدود تزئينات
طرفين ستونهاي روي بر گره طرح با سياه و فيروزهاي سفيد
تراش آجر و لعابدار آجري نوار در و ورودي پيشاني و
.ميشود محسوب بنا اين تزئينات ازجمله
در فردوسي ابوالقاسم حكيم بزرگداشت آيين
شد برگزار دبي
ابوالقاسم سخن حكيم بزرگداشت آيين:فرهنگي علمي گروه
شامگاه حافظ ، ادبي انجمن جلسه يكصدمين نيز و فردوسي
دبي شهر در ايرانيان باشگاه آمفيتئاتر محل در چهارشنبه
.شد برگزار متحده عربي امارات در
و علمي صاحبنظران و انديشمندان از جمعي آيين اين در
.داشتند شركت امارات مقيم ايرانيان و فرهنگي
مقام آيين اين در كشورمان معاصر شاعر گرمارودي موسوي
را فردوسي ابوالقاسم بزرگ شاعر قومي و مذهبي ملي ، والاي
.كرد تشريح
اين در نيز كشورمان ممتاز خوشنويس و خطاط مرادي رسول
زمين ايران بزرگ خطاطان و خطاطي تاريخچه درباره نشست
.كرد ايراد سخناني
رنگ نقاشي آثار نيز و مرادي رسول خطي آثار از نمايشگاهي
معرض در مزبور آيين كنار در نيز صباغيان وحيد اثر روغن و
.گرفت قرار بازديدكنندگان ديد
دانشگاه عالي شوراي عضويت به جلالي دكتر
شد مللبرگزيده سازمان
نماينده و سفير جلالي احمد دكتر:فرهنگي علمي گروه
كوفي سوي از يونسكو در ايران اسلامي جمهوري دايم
ماتسورا شيرو كويي و متحد ملل سازمان كل دبير عنان
دانشگاه عالي شوراي عضويت به يونسكو كل مدير
.شد برگزيده متحد ملل سازمان
ماتسورا و عنان كوفي مشترك نامه در رسيده گزارش به
منشور چهارم ماده مطابق:است آمده زمينه اين در
براساس شورا اين اعضاي متحد ملل سازمان دانشگاه
از مشتركا حقيقي ، شخصيت عنوان به علمي صلاحيتهاي
پس يونسكو كل مدير و متحد سازمانملل كل دبير سوي
در مربوط موسسههاي و دانشگاه شوراي با مشورت از
.ميشوند انتخاب ملل سازمان مجموعه
علمي وسياستهاي اصول تدوين دارد عضو كه 24 شورا اين
و برنامه تصويب و بررسي نيز دانشگاهو براين حاكم
.دارد عهده بر آنرا بودجه
اعضاي از بعضي شدن بازنشسته دنبال به گذشته درسال
اين كل دبير عنان كوفي سازمانملل ، دانشگاه شوراي
اين عضو كشورهاي به نامهاي ارسال با سازمان
و علمي صلاحيت صاحب شخصيتهاي معرفي خواستار سازمان
از پس تا شد مسئوليت براياين كشورها اين فرهنگي
و نظرها نقطه و نامزدها بينالمللي و علمي سوابق بررسي
دانشگاه پيشرفت و توسعه مورد در آنها برنامههاي
انتخاب سمت اين براي آنها از برخي ملل ، سازمان
.شوند
دو در التحصيل فارغ و شمسي متولد 1328 جلالي دكتر
.است سياسي فلسفه و فلسفه سپس و مكانيك مهندسي رشته
شوراي عضويت سمتهاي در اين از پيش دكترجلالي
صداوسيماي برنامههاي معاونت ايران ، اسلامي انقلاب
جمهوري دايم نماينده و سفير ايران ، اسلامي جمهوري
معاونت و ژنو در ملل سازمان مقر در ايران اسلامي
ايران اسلامي جمهوري خارجه امور وزارت فرهنگي
.است كرده فعاليت
دايم نماينده و سفير عنوان به نيز اكنون هم وي
پاريس در يونسكو سازمان در ايران اسلامي جمهوري
.ميكند فعاليت
كتابخانههاي به زرينكوب دكتر آثار اهداي
ري
شهرستان عمومي
ارشاد و فرهنگ اداره عمومي روابط:فرهنگي علمي گروه
آثار از كتاب عنوان كرد20 اعلام ري شهرستان اسلامي
همسر "آريان قمر" دكتر توسط "زرينكوب عبدالحسين" دكتر
.شد اهداء شهرستان اين عمومي كتابخانههاي به مرحوم آن
امام رازي ، " كتابخانههاي به آثار اين از دوره چهار
.است شده اهدا شهرري "حسنآباد و كهريزك ،(ره) خميني
اين تاليفات از تعدادي "زرينكوب دكتر" مرحوم وصيت بنابر
عامه استفاده براي عمومي كتابخانههاي به فقيد ، استاد
.است شده اهداء جامعه تحصيلكرده قشر بويژه مردم
در خياباني محمد شيخ بزرگداشت كنگره
شد برگزار
اميركبير دانشگاه
محمد شيخ شهادت ايام با همزمان :علميفرهنگي گروه
آذربايجاني دانشجويان توسط تبريزي ، مبارز روحاني خياباني
محل در پنجشنبه روز آذربايجاني ، دانشگاهيان جمعيت و
شيخ بزرگداشت كنگره" اميركبير دانشگاه مركزي آمفيتئاتر
.شد برگزار "خياباني محمد
دانشجويان توجه قابل استقبال با كه كنگره اين در
ديگر انديشمندان و صاحبنظران و تهران مقيم آذربايجاني
و تركي زبانهاي به مقاله چندين شدهبود ، شهرهاروبرو
صبح نوبت دو در آذربايجاني موسيقي گروه و شد ارائه فارسي
محمد شيخ بزرگداشت مناسبت به كه را برنامههايي عصر ، و
تن چند همچنين.داد ارائه بود ، شده ديده تدارك خياباني
خياباني وصف در كه را خود اشعار آذربايجاني ، شعراي از
آرمانهاي و خياباني محمد شيخكردند قرائت بودند ، سروده
بهرام) تجدد روزنامه ،(يكانيزارع پرويز) تجددخواهانه
ايلقار) خياباني ديدگاه در آزادي مفهوم ،(شبستري جبارلوي
،(ياشاريكاني) روس و انگليس خياباني ، محمد شيخ ،(مرندي
،(ايماني بهروز) خياباني محمد شيخ زمان در هنر توسعه
خياباني ، محمد شيخ و (يزداني محمد) تجدد پيشرو خياباني
از برخي عناوين (سردارينيا صمد) آزادي قهرمان
اين در.گرفت قرار حضار توجه مورد كه بودند مقالههايي
شركت انديشمندان و دانشجويان از نفر هزار از بيش همايش ،
.داشتند
و غذا آمادهسازي و تدارك بين مقايسهاي
!روح براي غذايي درس كلاس
يك در تدريس
تدارك ، بين مشابهتهايي كه ميرسد نظر به چنين ;اشاره
يك در درسي برنامهريزي و غذا سرو تهيهو و آمادهسازي
درس كلاس يك براي منابع تعيين.دارد وجود درس كلاس
نيز را درس طرح و نيست غذا وسايل خريد به بيشباهت
نيز درس كلاس همچنين ، و كرد تلقي غذا دستور يك ميتوان
.دارد غذاخوري سالن به خاصي شباهت
روش و ضروري تركيبات شامل غذا دستور مانند درسدرست طرح
غذايي مواد دربردارنده بايد غذا كه همانگونه.غذاست تهيه
جهت در بايد نيز درسي برنامه باشد ، بدن براي لازم
كه آنچه.باشد تربيت و تعليم جزيي و كلي اهداف و نيازها
و جسم و روح غذاي دستور يك از نمونهاي آمد ، خواهد پي در
و مقايسه به قادر را شخص و آنهاست در موجود تشابهات
.ميكند آن اهميت ميزان
كلي اهداف
متعادل غذاي يك تهيه:از است عبارت غذا تهيه در كلي هدف
.فعال و سالم زندگي يك براي مناسب و سالم و
يك براي دانشآموزان كردن آماده درسي برنامه در كلي هدف
.است صحيح آموزشهاي از بهرهوري با مناسب و متعادل زندگي
جزيي اهداف
املاح و ويتامينها به خاص توجه غذا تهيه در جزيي اهداف
نايل آنها به توجه عدم صورت در كه است بدن براي ضروري
.بود نخواهد مقدور كلي هدف به شدن
:است زير محور چهار شامل درسي ، برنامه جزيي اهداف
براي مهمي مواد غذايي برنامه يك در كه طور همان:دانش -1
مرتفع را بدن نيازهاي تا ميشوند گرفته نظر در غذا يك
بخشي ضروري ، اطلاعات و دانش درسي برنامه كند ، در
كه شود دقت بايد حتما و هستند آموزش از تفكيكناپذير
.نشوند خارج درس كلاس از خالي فرزنداندست
اجتماعي مناسبت يك خوردن غذا كه طور همان:مهارتها -2
چنگال ، و قاشق از استفاده مثلا دارد ، رسمي و راه و است
با بسيار نيز دروس تربيتي نكات رعايت ،..و خوردن نحوه
مهارتهاي درس طي در دانشآموزان نبايد آيا.هستند اهميت
بياموزند؟ را موضوع آن با متناسب
ليست در كه آنچه مورد مادر رفتار و ارزشها:ارزشها -3
كدام هر و است متفاوت شدت به ميبينيم ، رستوران يك غذاي
انتخاب باشد ، داشته تطابق ما ارزشهاي با كه را غذايي
گروه با متناسب ارزشهاي درسي برنامه يك در آيا.ميكنيم
نبايد كه اين يا و شود گرفته نظر در نبايد دانشآموزان
باشند؟ ارزشها آن از آگاه آنها
غذايي برنامه كه ميكند سعي آشپز غذايي ، برنامه يك در
بيشتري تنوع داراي و بوده متفاوت ديروزش با او امروز
مواد ، تنوع عدم و غذايي مواد تكرار صورت در زيرا.باشد
و دوره هر درسي برنامه اين بنابر.شد خواهد خلل دچار بدن
.باشد زمان آن ارزشهاي و نيازها با متناسب بايد مقطع هر
غذاي ليست در كه را آنچه است ممكن مشتريان:فهم و درك -4
غذايي ارزش چنانچه اگر اما.باشند نداشته دوست باشد ، روز
و كنند تجديدنظر خود انتخاب در است ممكن بدانند را آنها
هم شايد و آنها درك و تشخيص درجهت است عاملي شناخت اين
را درس دانشآموزان اگر نيز درس كلاس در.اشتهايشان محرك
شوند ، آگاه روزمرهشان زندگي در آن كاربرد از و بفهمند
.شد خواهند خواندن درس براي بيشتري انگيزه داراي حتما
مواد و منابع
لازم وسايل موادو ميتوانيم كنيم ، صحبت غذايي جهت از اگر
....و گوشت شكر ، آرد ، :مثل.كنيم ذكر را غذا يك طبخ جهت
كتب:عبارتنداز ما نياز مورد مواد و محتويات كلاس در اما
مورد درس به مربوط اطلاعات حاوي شده كپي كاغذهاي درسي ،
اين از بيشتر چه هر مسلما.غيره و ويديو اسلايد ، نظر ،
و غنيتر بهتر ، ما تدريس نتيجه شود ، استفاده محتويات
كيفيت با مواد از بيشتر چه هر چنانچه و ميشود پربارتر
.داشت خواهيم سالمتر و بهتر غذايي كنيم ، استفاده بالاتر
وسايل نقش
گاز اجاق بدون مثلا است ، مهم بسيار آشپزي در عامل اين
طور همان.بود نخواهيم شيرينها بعضي طبخ به قادر فردار
ولذيذ افتاده جا غذايي طبخ براي خبره و ماهر آشپز يك كه
مجهز بايد درس كلاس در هم معلم دارد ، لازم وسايل به نياز
او تدريس روش و او درس تا باشد تجهيزاتي و وسايل به
و گيرد قرار دانشآموزان توجه و علاقه مورد بيشتر
.باشد داشته فعالتر شاگرداني
روش
وجوددارد ، مهم مرحله سه غذا تهيه و آشپزي در كه طور همان
:ميخورد چشم به مهم مرحله سه اين نيز درس كلاس در
و سبك غذايي شامل معمولا كه:غذا پيش -اول مرحله *
اگر خصوصا كه غيره و سالاد سوپ ، مانند.است اشتهاآور
غذاي براي را شخص و بوده اشتها محرك شوند ، تهيه لذيذ
كوتاه مقدمه يك نيز درس كلاس در.ميسازند آمادهتر اصلي
به علاقه و كنجكاوي حس بحث ، مورد موضوع درباره جالب و
.ميكند تحريك دانشآموزان در را موضوع
غذاست يك از قسمت مهمترين كه:اصلي غذاي -دوم مرحله *
طبخ و تهيه براي ساعتها كه اصلي محتويات كه زماني يعني
مرحله اين البته.ميشود سرو است ، شده كشيده زحمت آن
غذاي نوع چند مكانها بعضي در زيرا است ، انعطافپذير
و خورش نوع دو مثلا.دارد وجود غذايي برنامه در اصلي
.سوخاري مرغ
تنوع با ميكند ، بايد بيان اصلياش درس درباره معلم آنچه
خستگي باعث تا باشد جذاب و مدت كوتاهترين در ارائه ،
راهبرد و روش تا 3 از 2 ميتواند معلم.نشود دانشآموزان
امر از تا كند استفاده درس هر ارائه براي يادگيري ياددهي
.شود مطمئن يادگيري
كه غذا پاياني بخش از است عبارت كه:دسر -سوم مرحله *
آن از هدف و باشد دلچسب و كوتاه سبك ، بايد مقدمه مانند
درس دركلاس.است دندان زير غذا دلنشين مزه گذاشتن جاي به
مناسب و كوتاه موخره يك با بايد درس پاياني بخش نيز
.يابد خاتمه
غذاخوري سالن عنوان به درس كلاس
سليقههاي و اشتها با مردم كه غذاخوري سالن هر مانند
دانشآموزان ميآيند ، اشتهاي آنجا به گوناگون و متفاوت
ممكن بعضيها.نيست يكسان درسي مطالب فراگرفتن نظر از هم
دقيقه چند ظرف را خود غذاي همه و باشند گرسنه خيلي است
يا اندكي است ممكن بقيه كه حالي در كنند ، تمام و بخورند
خوردن از و باشند نداشته غذا به ميلي هيچ بهاصطلاح
است موارد گونه اين در.كنند خودداري هم غذاها جالبترين
ياددهي راهبرد يك)اضافي غذاي نوع يك ديدن تدارك كه
شدن گرسنه و اشتها تحريك باعث است ممكن (متفاوت يادگيري
صاحب يك همانند كه معلم نقش اما و.دانشآموزشود
كه ميشود مطمئن و ميزند سر ميزي هر سر به زيرك رستوران
بيرون آنجا از خوشحال و هستند راضي او غذاي از مشتريانش
كلاس در بايد گشت ، برخواهند آنجا به هم باز و ميروند
سر بچهها تك تك يا و دانشآموزي گروههاي به و كند حركت
.شود آگاه آنها احتمالي مشكلات از و زده
با درس كلاس در ما رستورانها ، مراجعان برخلاف
حاصل اطمينان بايد لذا و داريم كار و سر دانشآموزان
يعني)برنگردد آشپزخانه به نخورده دست غذاها كه كنيم
ودانشآموز (نماند نشده اجرا شده ، تعيين پيش از اهداف
.نرود بيرون كلاس از گرسنه
بدين باشد ، متعادل غذا مانند بايد هم درس:پاياني نكته
گاهي و معده ناراحتي و سنگيني باعث پرحجم غذاي كه معني
ميشود باعث هم كم غذاي و ميشود غذا برگرداندن باعث هم
رستوران آن به هرگز ديگر و برود بيرون گرسنه مشتري تا
قطور و سخت كتابهاي همان مصداق به سنگين غذاهاي.برنگردد
و ميكنند كور را اشتها و هستند فهم غيرقابل و پرحجم و
.ميباشند هضم غيرقابل اوقات گاهي
نقاشيان عزتالسادات دكتر:ترجمه
دانشگاه علمي هيات عضو
هاوكينگ استيون كتاب معرفي
موسسه /خزانه رضا دكتر:مترجم /فرگوسن كيتي:مولف
/رقعي صفحه ، 182/نسخه اول ، 3300 چاپ /فاطمي انتشارات
.تومان 1300
يافتن براي جستجو در هاوكينگ استيون زندگي داستان كتاب ،
دانشمندان بزرگترين از يكي هاوكينگ.است همهچيز نظريه
در انگليسي ، دانشمند اين.است كيهانشناسي زمينه در جهان
و آكسفورد در را خود تحصيلات.شد متولد آكسفورد در 1942
سالگي سن 21 در.رسانيد پايان به فيزيك رشته در كمبريج
آن ، از پس چنديشد مبتلا عضلات تدريجي شدن فلج بيماري به
حركت چرخدار صندلي روي پس آن از بازماندو رفتن راه از
از كه خاصي شيوه به تنها پيش ، سال چند از و ميكند
نظر مورد مفاهيم انتقال به قادر ميگيرد ، بهره رايانه
انستيتوي در لوكاشين كرسي استاد سال 1980 در او.است خود
قبل كه شد كمبريج دانشگاه نظري فيزيك و كاربردي رياضيات
آن عهدهدار دانشمندان از بسياري و ديراك نيوتن ، اين از
.بودهاند
عمومي نسبيت نظريه بر تكيه با را خود پژوهشهاي هاوكينگ
جهان ، آغاز چگونگي زمينه در كوانتومي مكانيك و اينشتين
نظريه و كرم سوراخ نظريه نوزاد ، جهانهاي سياهچالهها ،
گسيل نظريه و مرز بدون جهان فرضيه.داد ادامه چيز همه
مطالعه.اوست اصلي نوآوريهاي از سياهچالهها از تابش
يادگيري در كه جواناني و نوجوانان براي كتاب ، اين
نيز و ميشوند سختي و تزلزل دچار درسي مطالب سادهترين
هاوكينگ اراده كتابو اين محتواي درباره معلمان توضيح
.باشد فايده مفيد ميتواند درس ، كلاسهاي در
است شكفتن روز خرداد ، ديدگاه18
عبادي رحيم
خرداد است ، آينده به اميد و تحول خاطرهها ، ماه خرداد
با اخير چهاردهه در بويژه ما فرهنگ و تاريخ در هميشه
.است بوده همراه شكوفهها شكفتن و جوانهها رويش
براي كه است جواني ميليون حدود 7 روز خرداد روز 18
جمهوري رياست انتخابات در خود زندگي تاريخ در نخستينبار
پربركت شيرين ، روز چه بهاران ، در بهار.كرد خواهند شركت
آنانيكه اوليها ، راي براي بويژه است نشدني فراموش و
آنرا موثر نوع مشاركتاز شيرين تجربه اولينبار براي
اولي اقدام هر هميشه.خاطرههاست روز ميكنند ، تجربه
دوره خاطرات بهترين و است ماندني ياد به و گوارا و شيرين
خاطره اين اما ميسازند ، اقدامها اولين را انسان زندگي
تعيين و رئيسجمهور يك انتخاب آن و دارد ديگري شيريني يك
جوان ، دهنده راي ميليون است70 كشور اجرايي آينده سرنوشت
.رفت خواهند صندوق پاي اولينبار براي
حضور 7 روز موعود ، آنروز براي ميكنند ، لحظهشماري همه
جشن بايد را روزها اين راستي به.اولي راي جوان ميليون
.ناميد شكوفهها شكفتن روز و سپرد ياد به گرفت ،
ناشناخته و مظلوميت عين در سال ، زير 19 جوانان خوشبختانه
نطفه بودهاند ، اول نقشآفرين تاريخ طول در هميشه ماندن ،
بسته جوانان همين توسط خرداد 42 در اسلامي بزرگ انقلاب
تعطيلي با سالهها زير 19 همين بهدست سال 57 در و شد
اصلي سرنوشت رسيد ، پيروزي به خيابانها در حضور و مدارس
سال در 8 ايران ملت سربلندي و شرف و عزت از دفاع ميادين
رقم سالهها زير 19 درصد از 60 بيش حضور با مقدس دفاع
زير 19 حضور با سال 76 در خرداد دوم حماسه حتي و شد زده
خرداد 80 آستانه 18 در اينك و گشت ماندني ياد به سالهها
خلق سالهها زير 19 توسط ديگر معجزهاي ميشود پيشبيني
در كه هستند دانشآموزاني آنان ، اكثر اينكه بويژه شود ،
شوراهاي باتشكيل را مشاركت مدارس در اخير سالهاي
در خويش نمايندگان انتخابات براي تمرين و دانشآموزي
سرنوشت در موثر مشاركت شيريني و نمودهاند تجربه مدارس
ورود براي را خود و كردند مزمزه را خود تربيتي و تحصيلي
تقنيني و اجرايي سرنوشت در دخالت و بزرگتر جامعهاي در
اين در آنچه.است حضور روز اينك و ساختهاند آماده كشور
يك شدن نهادينه سمت به انقلاب گذار دوران و حساس مقطع
آگاهانه مشاركت ميزان است ، مهمتر ديني مردمسالار نظام
است ، جمهوري رياست انتخابات روز در جوانان موثر حضور و
مساله و است ملت برعهده شود ، داده راي كسي چه به اينكه
زير 19 كليدي و موثر حضور آن از مهمتراست ثانوي
كه آنان ميليوني حضور.است انتخابات روز در سالهها
و ملي اقتدار است ، تاثيرگذار و آگاهانه موثر ، حضوري
حاصل ساله زير 19 جوانان حماسي حضور پي در بينالمللي
:ميشود توصيه پس شد ، خواهد
يا خانه در سالهاي زير 19 جوان هيچ خرداد روز 18 - 1
و شوند سرنوشتساز كه بگيرند تصميم همه نماند ، مدرسه
مورد كانديداي به و حاضر راي صندوق پاي در استثناء بدون
.دهند راي خود علاقه
خود همسالان و دوستان با اوليها راي است بهتر - 2
در را خود شاداب و موثر حضور و شوند حاضر گروهي بهصورت
آينده كه كنند باور همه تا بگذارند همگان نمايش معرض
خواهد ساخته آنان خود بهدست نتيجه در و جوانان به متعلق
.شد
دهيد ، راي خود نظر مورد كانديداي به آگاهي با حتما - 3
انتخاب روز خرداد روز 18 كه زيرا كنيد ، انتخاب و مطالعه
.هست هم
يادداشت دفتر در و بنويسيد را روز اين خاطره بالاخره - 4
جوانان اقتدار روز خرداد روز 18 بدانند تا كنيد ثبت خود
زير 19 بزرگ حماسه روز است ، آينده به اميد روز است ،
برافراشته روز شكوفههاست ، شكفتن روز و سالههاست
.است اسلامي جمهوري و استقلال آزادي ، پرچم نگهداشتن
صندوقهاي پاي خرداد ، روز 18 ما وعده آنروز ، اميد به
.راي
|