بررسيسياستهايكليوزارتآموزشوپرورش
سيطره دوم بخش - گذشته سال چهار در
تعيين " بالا " از چيز همه ها بخشنامه
ميشود
نام ثبت چگونگي تحصيلي 8180 سال براي
شد اعلام متوسطه دانشآموزاندوره
برنامه پايان تا :پرديسان طرح اجراي با
ميشود احيا تاريخي اثر سوم 50
ايراني هنرمند نوجوان و كودك موفقيت 25
هند حيدرآباد
نقاشي مسابقه در
فرهنگي مسئله حل كشور ريزان برنامه
نميگيرند جدي را اعتياد
بررسيسياستهايكليوزارتآموزشوپرورش
سيطره دوم بخش - گذشته سال چهار در
تعيين " بالا " از چيز همه ها بخشنامه
ميشود
;اشاره
وزارت كلي سياستهاي باره در همشهري تحليلي مقاله اول بخش
صفحه همين در ديروز را گذشته چهارسال در پرورش و آموزش
از ديگري بخشهاي مقاله ، مولف دوم ، بخش در اكنون.خوانديد
تحليل را گذشته چهارسال در پرورش و آموزش وزارت عملكرد
ساير ديدگاههاي انعكاس از همشهري است بديهي.است كرده
.ميكند استقبال شده ذكر نكتههاي مورد در كارشناسان
فرهنگي و گروهعلمي
تربيت و تعليم در پنهان و آشكار كاركردهاي تعارض
هرچند كه باشيم ديده را افرادي خود ، پيرامون ما همه شايد
.گرفتهايم ياد آنها از چيزها خيلي اما نيستند ، پرحرف
.ميآموزند چيزهايي انسان به خود رفتار و اعمال با چون
گفتار ، رفتار ، نحوه كه است كرده ثابت طولاني تجربههاي
.ميگذارد مقابل طرف در عميقي تاثير..و انسان حركات
ولي.است انكارناپذير نيز تربيت و تعليم در تاثير اين
جايگاه فاقد كشور تربيت و تعليم نظام در تجربهها اين
پرورش و آموزش سنتي و متمركز ساختار واقع در و است مناسب
بسر جديد نسل مطالبات و تحولات نيازها ، با تعارض در ما
و آشكار كاركردهايي داراي تربيت و تعليم نظام.ميبرد
پرورش و آموزش در آن پنهان كاركرد ظاهرا كه است پنهان
همان آشكار كاركردهاي.است شده واقع غفلت مورد ايران
تصويب و شده تعريف آموزشي چارچوبهاي و درسي برنامههاي
شده تصويب پنهان آموزش كاركرد كه حالي در.هستند شده
پنهان كاركرد يك ازمعلم فراگير الگوبرداري مثلا.نيستند
پرورش و آموزش در پنهان كاركردهاي از بسياري ولي.است
در تعارض ايجاد آن نتايج از يكي كه است گونهاي به كشور
.است پرورش و آموزش بدنه
مدرسه در دبيرستاني دختر يك ظاهري وضعيت نمونه عنوان به
رفتار و كردن صحبت نحوه. است مدرسهمتفاوت از خارج و
تفاوت مدرسه از خارج و داخل در اوقات بسياري نيز معلمان
بسياري چرا چيست؟ تعارضها اين دليل واقعا.ميكند
است؟مسئولان كرده تغيير ما آموزشي پنهان ازكاركردهاي
تدابيري چه تعارضها اين رفع براي پرورش و آموزش
انديشيدهاند؟
مدرسه ، و است دگرگوني حال در دائما آن ضرورتهاي و جامعه
ميبايست كه دارد عهده به را نوجواناني و كودكان تربيت
مقابله براي كه افرادي تربيت يعني.كنند زندگي آينده در
ظاهرامسئولاني ولي.شوند آماده فردايجامعه مسايل با
بسنده اين به دارند عهده به را دانشآموزان پرورش امر كه
چارچوب در تنها را نوجوانان و كودكان اين كه كردهاند
را ونوجوانان اگركودكان كه صورتي در.دهند پرورش مدرسه
دوركنيم ، جامعه بطن از و دهيم قرار مدرسه درحصار فقط
تحت مدرسه مصنوعي الگوي درچارچوب تنها را يعنيآنها
شويم ، گرفتار الگو اين قالب در نيز خود و قراردهيم آموزش
بايد كه حالي در.ماند خواهيم دور زندگي واقعيتهاي از
ساله دوازده تحصيل دوران آيا بگيريم نظر در را پرسش اين
است زندگي براي شدن آماده دوره يك فقط ونوجوان كودك هر
ميآيد؟ شمار به نيز زندگي از جزئي يا
آموزشي متمركز نظام
سر آن با ايران پرورش و آموزش كه مشكلاتي ديگراز يكي
دستگاه اين نيزمسئولان گذشته سالهاي تمام در و دارد وكار
نظام"بگيرند نظر در آن براي چارهاي نتوانستهاند
اصول همه آن اساس بر كه روشي.است "آموزشي مديريت متمركز
به اجرايي سياستهاي نيز و بنيادي و اساسي مشيهاي وخط
هم آن نتيجه.ميشود ابلاغ لازمالاجرا و متمركز صورت
تلقي ابزار صورت تدريجبه به انسانها كه است اين
را مركزي دستورالعملهاي و مصوبات ميبايست كه ميشوند
صف نيروهاي درميان تلقي طرز اين خاطر همين به.كنند اجرا
همه بايد مدرسه ميشودكه ايجاد پرورش و آموزش در ستاد و
قبلا كه الگويي درچارچوب و يكنواخت شكلي به را افراد
.دهد تحويل جامعه به است شده طراحي
در مديريت بودن متمركز ايرادهاي مهمترين از يكي شايد
فردي تفاوتهاي و تواناييها كه باشد اين پرورش و آموزش
هنگام و ميشود انگاشته ناديده آن در منطقهاي شرايط و
بسته مجريان نيزدست مدرسه روزمره برنامههاي اجراي
از معدودي رشد شرايط با تنها روش اين واقع در.ميماند
ضرورتهاي به توجه مجال و بود خواهد هماهنگ جوانان
.ميگيرد را دانشآموزان بيشتر تربيتي
تربيتي ، و آموزشي مسائل از بسياري حل براي روشي چنين در
مسائل درواقع و پيشنهاد كار چاره عنوان به واحد نسخه يك
.ميشود رفع بخشنامهاي صورت به پرورش و آموزش
در كه كرد اشاره بخشنامهاي به ميتوان نمونه عنوان به
و فرهنگيان اسلامي پوشش رعايت شرايط و ضوابط خصوص
بخشنامه ايناست شده صادر سراسركشور در دانشآموزان
پسر ، و دختر دبيرستاني ، تا دبستاني دانشآموزان عظيم خيل
.دربرميگيرد را پرورش و آموزش كاركنان و مديران و معلمان
و دانشآموزان است شده تاكيد سراسري بخشنامه اين در
.كنند استفاده زننده و تند رنگهاي از نبايد فرهنگيان
مختلف مناطق اقليمي شرايط درباره اطلاعاتي اندك اگر
كه چيزي -باشيم داشته مناطق آن مردمان فرهنگ و ايران
به نسبت بايد وپرورش آموزش در بخشنامه صادركننده مسئولان
پوشش در رنگها از برخي كه مييابيم در -باشند آگاه آن
در ميرود ، شمار به هنجار يك و عادي امري منطقه يك مردم
مردم پوشش در رنگ همان از استفاده است ممكن كه صورتي
.نباشد مرسوم چندان ديگر منطقهاي
مديران ميان در واحد مفهوم يك از برداشتها نوع طرفي از
واحد ، مفهوم يك از مدير دو است ممكن و است متفاوت مدرسه
در مثلا.باشند داشته متفاوت كاملا تعبير دو
است صادرشده لباس رنگ مورد در كه بخشنامههايي
بداند خوبي و مناسب رنگ را سبز يا و سفيد رنگ شايدمديري
رنگي سبز رنگ ديگر مديري براي است ممكن كه حالي در
.آيد شمار به محيطمدرسه براي نامناسب
كه كشور وپرورش آموزش در بخشنامه اهميت دليل به بنابراين
مفاهيم ميبايست است متمركز مديريت نحوه از ناشي هم آن
بادقت ميگيرد قرار استفاده مورد كه تربيتي و روانشناسي
چنين كردن صادر هنگام ولي.شود انتخاب فراوان
مفاهيم مصداقهاي و معاني انتخاب به نسبت بخشنامههايي
برخي به عملكردن كه اين هم نتيجه.ميشود توجهي كم
تعداد به بخشنامه يك و ميشود سليقهاي ازبخشنامهها
.بود خواهد تفسير قابل مدرسهها مديران
ومديريت نظام ميبايست كه ميرسد نظر به حاضر حال در
مديريتي به را خود جاي تدريج به پرورش و متمركزآموزش
ميبايست واقع در.بدهد غيرمتمركز يا متمركز نيمه
فراهم را شرايطي پرورشي و آموزشي مسائل برنامهريزان
ضرورتهاي و نيازها اساس بر و تدريج به تا آورند
محلي سازمانهاي به اختياراتي مدرسهها شرايط و منطقهاي
در را خود تافعاليتهاي شود واگذار مدرسهها مسئولان و
با زمان ارزشهاي بر مبتني و كلي آرمانهاي چارچوب
مناسبي فرصت گذشته چهارسال.دهند ادامه موثرتر روشهاي
كار اين تنها نه ولي.پذيرد صورت تحول اين حدودي تا بود
با وپرورش آموزش مديريت در تمركز ، بر بلكه نگرفت ، صورت
سالهاي تمام در.شد اضافه زمان مقتضيات و شرايط به توجه
همواره بوده متمركز ايران پرورش و آموزش نظام گذشتهكه
كاملا شكل به پرورش و آموزش اگر كه داشت وجود شائبه اين
فرهنگ نشود ، اداره دولت مركزي مديريت سوي از متمركز
در.كرد خواهد رسوخ نوجوانان و جوانان ميان در بيگانه
اساس بر و انعطافپذير روشها كه جامعهاي در كه صورتي
نفوذ مجال باشد ، اصلاح قابل منطقه نيازهايهر و شرايط
وجود شايد.بود خواهد كمتر بسيار واستعماري بيگانه فرهنگ
آزادي چون مفاهيمي ميشود باعث كه است تفكري طرز چنين
ما پرورش و آموزش در مدرسه آزادي و معلم آزادي محصل ،
هركس كه نيست معني اين به آزادي اين البته.باشد كمرنگ
اگر بلكه.كند عمل خود دلخواه به و خواست كه جور هر
مدرسه اصلي عضو را خود كند فرض آزاد را خود دانشآموز
مسايل به نسبت را خود دانشآموزان همه يعني.برميشمرد
براي.ميدانند مسئول آموزشي فعاليتهاي و كلاس مدرسه ،
تنظيم در ميتوانند ميكنند ، تلاش آموختنآزادانه
شركت خود مدرسه آموزشي يا داخلي آئيننامههاي و مقررات
چيزي.باشند فعال مدرسه آموزشي تصميمگيريهاي ودر كنند
وفور به اردن حتي و سنگاپور ژاپن ، پرورش و آموزش در كه
.ميشود مشاهده
خود كه باشد ميتواند معنا اين به نيز معلم بودن آزاد
تدوين در بداندو مدرسه تربيتي سياست تعيينكننده عضو را
.باشد داشته فعال شركت مدرسه انضباطي و آموزشي مقررات
و كلاس به را خود آموزشي فعاليتهاي شرايطي چنين در معلم
ميكند ، سعي و كرد نخواهد منحصر معين ، دانشآموزان
اين در.بيفزايد خويش تجربههاي و اطلاعات بر پيوسته
خواهد نظر در آموزشي فرآيند نوعي را مدرسه مديريت شرايط ،
.كرد خواهد همكاري آن با صادقانه و گرفت
دست آزادگذاشتن و مدرسه به اختياراتي چنين تفويض با
مدرسه منطقهاي ، يا محلي آموزشي فعاليتهاي در مدرسه
شود تبديل عموم براي يادگيري فعال مركز يك به ميتواند
يا ابتكار هرگونه براي كه نيست نياز ديگر شرايط اين ودر
.ميشود گرفته لازم اجازه مسئولان از تازه آموزشي اقدام
ارتباط ديگر اجتماعي نهادهاي با ميتوانند مدرسهها
.باشند داشته دانشآموزان اولياي با نزديكتري
ميسرنميشود آساني به قطعا نقطهاي چنين به رسيدن البته
وجود متمركز نظام ساختار تغيير براي فراوني مشكلات و
عادت پرورش و آموزش اكثرمديران حاضر حال در.داشت خواهد
به و دستورالعملها اساس بر را كارهايشان كه كردهاند
.دهند انجام بالاتر مقامهاي با هماهنگي طريق از عبارتي
چه.است مرسوم ما پرورش و آموزش در كه است سالها روش اين
نارساييهاي بروز باعث مديران به اختيار تفويض كه بسا
و عالي همت كاري چنين به زدن دست واقع در.بشود گوناگوني
اين ديرتر چقدر هر كه ميرسد نظر بهقويميطلبد اراده
شايد اما.بود خواهد بيشتر آن ضرر شود ، انجام كار
ايجاد براي مناسبي فرصت داريم پيشرو در كه سالهايي
ميتواند كه اصلاحاتي.باشد پرورش و آموزش در اصلاحات
.باشد داشته پي در را مردم مشاركت
ميخواهند مردم كه تحولي و تغيير
براي مناسبي فرصت گذشته سال چهار كه اين به كرديم اشاره
آن شاهد خوبي به كه بود پرورش و آموزش در تحولاتي ايجاد
و تعليم تحت محيطي در دانشآموزان كه گفتيم و نبوديم
و است تعارض در آنها نيازهاي با كه ميگيرند قرار تربيت
دور جامعه واقعيتهاي از ميگذرد آن در آنچه و مدرسه
.است افتاده
كه دادند نشان كشور مردم گذشت ، كه سالي چهار در واقع در
يكسو روشهاي شدن گذاشته كنار و تحول و تغيير خواستار
نميتواند پرورش و آموزش كه است طبيعي.بودهاند نگرانه
پرورش و آموزش در ولي.كند حركت جامعه نيازهاي از سواي
بودند آن دنبال به مردم آنچه از متفاوت جلوههايي كشور
رفتار ، اعمال ، بين كه است بوده اين هم نتيجه.است متجلي
كاركنان حتيبرخي و ازدانشآموزان پوششبسياري و گفتار
مدرسه از خارج و مدرسه در پرورش و آموزش معلمان و
.شود مشاهده دوگانگي
كاربرد پرورش و آموزش در سالاري شايسته سال چند اين در
هستند برسركار كه مديراني از بسياري و است زيادينداشته
در و است پرورش و آموزش مسائل با مرتبط غير تحصيلاتشان
مهندسان جايگاه به مديريت رده در پرورش و آموزش واقع
برنامههاي دائم طور به سال چند اين در.است شده تبديل
نظامهاي همواره و است بوده تغيير حال در پرورش و آموزش
مديريت نحوه ولي.گرفتهاند را قبلي جديد نظام جاي جديد
جدي مشاركت از نكردن استفاده و پرورش و آموزش متمركز
تغييرات قبال در مسئولي هيچ كه است شده باعث آن كاركنان
است ، گرفته صورت لازم كارشناسي كار بدون كه بارهاي چند
نتيجه كه گروه يك كه شده مشاهده حتي.نباشد جوابگو
شكست آن جبران براي دوباره است شده مواجه شكست با كارشان
در.كردهاند جايگزين را ديگري برنامه كوتاهي مدت در
عظيم فكري ذخيره از ميتوان كارآمد مديريت يك با كه حالي
تغييرات و ايجاد براي پرورش و آموزش كاركنان و معلمان
تمايلات ، وليبرد بهره پرورش و آموزش در مناسب و پويا
استفاده بدون پرورش و آموزش در معلمان توان و انگيزهها
سطح كه است شده باعث عوامل اين مجموع شايد.است مانده
و كند پيدا كاهش شدت به پرورش و آموزش با مردم مشاركت
.شود خلاصه مالي كمكهاي حد در بيشتر
مالي؟ يا فكري ;مردمي مشاركت
و آموزش با مردم مشاركت مفهوم در مساله مهمترين شايد
و آموزش مختلف بخشهاي با آنها جانبه همه همكاري پرورش ،
دريافت اغلب گذشته سالهاي در كه حالي در.باشد پرورش
با مردم مشاركت مصداق عنوان به مردم از مالي كمكهاي
.ميرفت شمار به پرورش و آموزش
يعني است ، آگاهانه و داوطلبانه امري مشاركت كه حالي در
ميتوان صورتي در را پرورش و آموزش با مردم همكاري
در بودن داوطلبانه و بودن آگاهانه فعل كه ناميد مشاركت
در را خود مردم كه است حالت اين در.باشد داشته نمود آن
.ميدانند شريك پرورش و آموزش تصميمگيريهاي و فعاليتها
و آموزش با بايد كه آنچنان مردم مشاركت ظاهرا ولي
اين دلايل از يكي شايد.است نگرفته صورت فعالانه پرورش
نياز با مردم نياز ميان كه باشد تفاوتي امر
كه اين و باشد داشته وجود پرورش و آموزش دستاندركاران
و آموزش مسئولان بين مشاركت مفهوم از يكساني برداشت
.ندارد وجود مردم و پرورش
به آنها اعتماد ميبايست مردم مشاركت براي طرفي از
.شود جلب ميدهد ، صورت پرورش و آموزش كه فعاليتهايي
و آموزش با مردم همكاري گسترش براي قدم نخستين شايد
نيز اعتماد اين.باشد آنها عمومي اعتماد جلب پرورش
اهميت به نسبت مردم آگاهي سطح كه ميپذيرد صورت هنگامي
و اذهان در مشاركت مفهوم كند ، پيدا ارتقاء مشاركت مفهوم
مسئولان برخوردهاي كند ، پيدا تغيير جامعه عمومي فرهنگ
پيشرفتي و باشد صميمانه و دوستانه مردم با وپرورش آموزش
.كنند مشاهده پرورش و آموزش در
به بيندازيم مربيان و اولياء انجمن عملكرد به نگاهي اگر
كشور نقاط بيشتر در بزرگ شهرهاي مدارس از برخي از غير
اولياء انجمن جلسات و نبودهاند كارا چندان انجمنها اين
بعضي و ميشود برگزار نتيجه بدون تقريبا مربيان و
البته.است والدين از پول دريافت آن حاصل نيز وقتها
والدين با ارتباط برقراري نحوه به نسبت مديران ناآشنايي
كه اين ضمن.نيست بيتاثير جلسات اين برگزاري نحوه در
از محروم مناطق در نيز دانشآموزان والدين از برخي
مدرسه با مشاركت و همكاري براي لازم نفس به اعتماد
ميبايست مدرسهها مديران خاطر همين به.نيستند برخوردار
آن براساس و بگيرند نظر در را والدين فرهنگي تفاوتهاي
نحوه خصوص در مربيان و اولياء انجمنهاي جلسههاي در
به گفت ميتوان ولي.كنند عمل مدرسه با والدين مشاركت
جلسههاي پربارشدن براي ميبايست كه اقدامهايي همه نوعي
متمركز غير گرو در دهند ، انجام مربيان و اولياء انجمن
كه زماني تا.است مدرسهها مديران تصميمگيريهاي كردن
باشد نداشته تصميمگيري براي را لازم اختيار مدير ، يك
برخوردار نيز لازم مديريتي و علمي تواناييهاي از اگر
.دهد انجام خور در كاري نميتواند باشد
شاهي امير افشين سيد
نام ثبت چگونگي تحصيلي 8180 سال براي
شد اعلام متوسطه
دانشآموزاندوره
دوره دانشآموزان نام ثبت شرايط:فرهنگي علمي گروه
،(نيمسالي و سالي) روزانه آموزشي واحدهاي متوسطه
و روزانه) دانشآموزان و بزرگسالان آموزشي واحدهاي
سال در پيشدانشگاهي دوره آزاد داوطلبان و (بزرگسالان
.شد اعلام تحصيلي 8180
دانش نام ثبت پرورش ، و آموزش وزارت عمومي روابط گزارش به
پايههاي در (واحدي سالي شيوه) روزانه دوره در آموزان
:اول پايه در سني شرط براساس واحدي سالي سوم و اول ، دوم
آنپايه از بعد و دوم1/7/61 پايه آن از بعد و 1/7/62
همچنين.ميگيرد انجام آن از بعد و سوم1/7/60
تا واحدي ، نيمسالي شيوه روزانه دوره در كه دانشآموزاني
درسي واحدهاي كليه گذراندن به موفق سال 80 شهريور پايان
با كماكان سال ، آخرين براي نشوند ، ميتوانند مربوط
ادامه شيوهنامه رعايت با و واحدي - نيمسالي مقررات
سال در واحدي سالي نيم متوسطه دوره دانشآموزان تحصيل
روزانه آموزشي واحدهاي در ذيل ضوابط و تحصيلي 8180
دانش واحد انتخاب و نام ثبت است گفتني.دهند تحصيل ادامه
و شروع تيرماه دوم نيمه از اول ، نيمسال براي آموزان
اين براساس.ميپذيرد انجام ماه شهريور پايان تا حداكثر
سال در واحدي سالي دروس جدول با بزرگسالان دوره گزارش ،
دروس ميتوانند بزرگسالان آموزشي واحدهاي تحصيلي 8180
با واحدي سالي دروس براساس را سوم و دوم اول ، پايههاي
دانشآموزان ضمن در.شوند نام ثبت شرايط و ضوابط رعايت
تا كه بزرگسالان آموزشي واحدي ، واحدهاي نيمسالي شيوه
واحدهاي كليه گذراندن به موفق سال 80 شهريورماه پايان
دوره به مربوط مقررات برابر كماكان نشوند مربوط درسي
مذكور شيوهنامه مفاد رعايت با واحدي - سالي نيم متوسطه
گزارش ايندهند تحصيل ادامه آموزشي واحدهاي در ميتوانند
تصريح حرفهاي و فني هنرستانهاي در هنرجو پذيرش خصوص در
استثناي به) دوم سال از هنرجويان ميدارد ، پذيرش
وجود صورت در و ميپذيرد صورت (موسيقي رشتههاي هنرجويان
يا ورودي آزمون طريق از اول سال از متقاضيان پذيرش ظرفيت
كل اداره بوسيله كه آنها از تلفيقي يا مصاحبه يا معدل
انجام ميگردد ، اعلام و تعيين استان پرورش و آموزش
حرفهاي و فني شاخه در تحصيل ادامه و ثبتنام و ميشود
مورد رشته در عملي كار انجام براي توانايي داشتن به منوط
به علاقمند هنرجويان ورودي آزمون براي و ميباشد نظر
هنري استعداد سنجش براي متناسب امتحان سئوالات هنر گروه
ديني و اخلاقي تعهدات و ميشود طرح نيز دانشآموزان
.است نظر مورد نيز پذيرفتهشدگان
دانشآموزان وزارتخانه ، اين عمومي روابط گزارش براساس
شاخه به ورود متقاضي (واحدي - سالي شيوه) متوسطه دوره
قبولي شرايط داشتن با (8180) تحصيلي سال در كاردانش
براساس كاردانش شاخه به ورود كلاسهاي و اول پايه
ادامه شاخه اين در ميتوانند تحصيلي هدايت آييننامه
دروس آموزش براي مهارتآموزي مركز تعيين و دهند تحصيل
چنانچه و ميباشد دانشآموز عهده بر بزرگسالان در مهارتي
به آنها كنند ، معرفي استفاده تحصيلي معافيت از بخواهند
دروس آموزشي هزينههاي اما مانع ، بدون مهارتآموزي مراكز
.است دانشآموز عهده بر
دوره فارغالتحصيلان كليه است آمده گزارش اين ادامه در
در پيشدانشگاهي دوره به ورود ضوابط كه جديد نظام متوسطه
نيمه از ميتوانند كردهاند ، احراز را رشتهها از يك هر
دانشگاهي پيش آموزش مراكز به شهريور تا 25 تيرماه دوم
.كنند نام ثبت و مراجعه شده تعيين
برنامه پايان تا :پرديسان طرح اجراي با
ميشود احيا تاريخي اثر سوم 50
پرديسان طرح مجري تقيزاده اكبر مهندس :فرهنگي علمي گروه
توسعه 50 سوم برنامه پايان تا پرديسان طرح اجراي با:گفت
.احياءميشود كشور در تاريخي اثر
روز پرديسان طرح مجري كاشان ، در همشهري خبرنگار گزارش به
تاريخي مجموعه و مرنجاب قلعه از بازديد در پنجشنبه
سال در طرح اين:افزود خبرنگاران جمع در كاشان عامريهاي
بودجه قانون تبصره 36 د بند ويژه اعتبار اختصاص با و 78
گردشگري توسعه و خت سا زير و تاريخي بناهاي احياي جهت
فرهنگي ميراث سازمان از زيرمجموعهاي عنوان به فرهنگي
.شد تاسيس كشور
ارزش با آثار نگهداري و حفظ اهداف با طرح اين:گفت وي
به ايراني و خارجي گردشگران فرهنگي ، تشويق و تاريخي
جلوههاي زيباترين با آشنايي و تاريخي ابنيه در اقامت
آشنايي به جوان معماران و طراحان تشويق ايراني معماري
تاريخي بافتهاي در طراحي و فرهنگي ميراث مقوله با بيشتر
جزئيات احياي جهت آنها ، تلاش آگاهي سطح بالابردن و
در آن مجدد معرفي و بومي معماري ساخت تكنيكهاي و اجرايي
در موجود ظرفيتهاي توانائيو كشور ، نشاندادن سطح
برپايي و امروز بانيازهاي تطابق در ايران بومي معماري
(شاگردي استاد نظام) ايران بومي معماري آموزشي نظام مجدد
حاضر حال در:افزود تقيزاده مهندس.ميشود انجام است ،
به ميتوان آنها جمله از كه شده انتخاب كشور در مسير 38
قصر كاروانسراي -كاشان در عامريها پرديس و مرنجاب قلعه
آذربايجان در كردشت و پيام پرديس عينالرشيد ، و بهرام
مسير از 38 يكي تابستان اواخر تا و كرد اشاره...و شرقي
.رسيد خواهد بهرهبرداري به و افتتاح
ايراني هنرمند نوجوان و كودك موفقيت 25
هند نقاشيحيدرآباد مسابقه در
با ايراني هنرمند نوجوانان و كودكان:فرهنگي علمي گروه
بينالمللي مسابقه از افتخار ديپلم و 25 نشان سه دريافت
.آفريدند ديگر افتخاري هند حيدرآباد نقاشي
كانون هنري آفرينشهاي مركز اعضاي ارسالي اثر ميان 25 از
پروانه" هندوستان به نوجوانان و كودكان فكري پرورش
شهيده" و ساله 12"تاجيك مرجان" 13ساله ،"حقانيراد
را مسابقه اين افتخار ديپلم و نشان سه ساله ، 15"سلطاني
.كردند خود آن از
بين ارتباط هدف با ساله همه هند حيدرآباد نقاشي مسابقه
كودكان متقابل دوستي و درك و جهان مختلف فرهنگهاي
.ميشود برگزار نقاشي هنر طريق از جهان كشورهاي
آن برگزاركنندگان ولي است آزاد مسابقه اين موضوع چه اگر
زيارتي ، اماكن بانوان ، پوشش طرز لباس ، با كودكان آشنايي
مردم كاري محيطهاي و روزمره زندگي رسوم ، و آداب جشنها ،
.ميشمرند بر مسابقه اهداف ازديگر را جهان مختلف نقاط
فرهنگي مسئله حل كشور ريزان برنامه
نميگيرند
جدي را اعتياد
برنامهريزان توسط اعتياد مسئله حل:فرهنگي علمي گروه
.است نشده گرفته جدي كشور سياسي حتي و اقتصادي - اجتماعي
و فرهنگ وزير فرهنگي امور معاون "رمضانپور اصغر علي"
اين به توجهي بي:گفت مطلب اين اعلام با اسلامي ارشاد
و فكري _ فرهنگي مسائل حل كه است دليلي همان به موضوع
بتوان شايد كه حالي در نگرفتهايم جدي را جوانان عاطفي
و ذهني مسائل حل از مهمتر كشور در فرهنگي مسئله هيچ گفت
كارهاي كمتر كه اين از انتقاد با وي.نيست جوانان عاطفي
است ، گرفته صورت اعتياد خصوص در يافتهاي سازمان پژوهشي
از ميرويم طفره نيز واقعيات شنيدن از حتي ما:كرد تاكيد
نشود ، مطرح علني بصورت مسائل كه زماني تا رو اين
و پيشگيري زمينه در مشترك تصميمگيري به اساسا نميتوان
اعتياد معضل متاسفانه:افزود وي.رسيد اعتياد با مبارزه
شده تبديل فراغت اوقات كردن پر آسان راههاي از يكي به
فرهنگي ، مسائل نشدن حل از ناشي جوانان بين در اعتياد.است
لازم فكري پاسخ نتوانيم اگر و است آنان عاطفي و رواني
اين از گريز براي درجامعه جوان بدهيم ، آنان نياز اين به
.ميآورد روي اعتياد و مخدر مواد به مسائل قبيل
|