!نشد اجرا كه خوبي شعار محوري مدرسه
با تهران دانشگاه ساماندهي و توسعه طرح
است شده مواجه مانع
اريسمان ساله صنعتي 6000 شهر در كاوش
يافت پايان
سفر ايران به جهانگرد ميليون دو امسال
ميكنند
دانشگاهها سراسري آزمون كارت توزيع نحوه
شد اعلام عالي
آموزش موسسات و
!نشد اجرا كه خوبي شعار محوري مدرسه
چهارسال در پرورش و آموزش وزارت كلي سياستهاي بررسي
پاياني بخش - گذشته
;اشاره
در "اميرشاهي سيدافشين" تحليلي مقاله دوم و اول بخشهاي
گذشته چهارسال در پرورش و آموزش وزارت كلي سياستهاي باره
صفحه در (تيرماه سوم و دوم) يكشنبه و شنبه روزهاي را
مقاله ، اين پاياني بخش در اكنون.خوانديد فرهنگي و علمي
قطع ، بهطور كه است كرده مطرح را ديگري نكتههاي مولف
خواهد پي در را آموزشي كارشناسان منفي و مثبت ديدگاههاي
كارشناسان نظريات انعكاس از نيز همشهري است بديهي.داشت
كشور آموزشي وزارتخانههاي عملكرد باره در صاحبنظران و
.ميكند استقبال
فرهنگي و علمي گروه
مدرسه سياست گذشته سال چهار در پرورش و آموزش مسئولان
در مديران دست طريق اين از تا كردند مطرح را محوري
اظهار خود كه همانطور و باشد باز تصميمگيريها
زمينهساز و پويا دهنده ، رشد محيطي به مدرسه داشتهاند
امور اداره و شود تبديل بالقوه استعدادهاي پرورش براي
در نسبي استقلال تصميمگيري ، قدرت افزايش بر مبتني مدرسه
از ناشي تفاوتهاي به توجه با جويانه مشاركت روشهاي
.باشد محيطي و جغرافيايي شرايط
يك عنوان به محوري مدرسه سياست از اولهمواره سال دو در
هيچ ولي ميشد برده نام پرورش و آموزش در درخشان عمل
اين تا نميشد ، ارائه طرح اين جزئيات درباره نظري توضيح
پيدا ماموريت پرورش و آموزش عالي شوراي مسئولان كه
اين.كنند تهيه خصوص اين در آييننامهاي كه ميكنند
.ميشود تدوين سال 79 تابستان در نيز آييننامه
مبتني و اجرايي ديدي با را مدارس مديريت كه آئيننامهاي
.ميكند پيگيري محوري مدرسه سياست بر
نقاط اصلاح و آزمايشي اجراي دوره يك از پس آييننامه اين
كه شده تهيه "مدارس اجرايي آييننامه" عنوان با آن ضعف
مديران ، اختيارات حوزه مدارس ، شوراي خصوص در را مواردي
و ثبتنام شرايط معلمان ، شوراي مربيان ، و اولياء انجمن
مدارس ، ايمني و بهداشتي شرايط دانشآموزان ، تحصيل ادامه
امور دانشآموزان ، انضباطي مقررات دانشآموزان ، پوشش
مواردي از برخي البته.دربرميگيرد را موارد ساير و مالي
است ، گرفته قرار تاكيد مورد محوري مدرسه سياست در كه
و وظايف جزو نيز قبل سالهاي در كه ميشود شامل را مواردي
اين طريق از نيز مواردي ولياست بوده مديران اختيارات
جزو قبلا كه است شده واگذار مدارس مديران به آييننامه
.ميرفت شمار به پرورش و آموزش مناطق و كل ادارات وظايف
هر كه است اين محوري مدرسه سياست خصوص در مهم مساله ولي
شمار به مطلوب امري مدارس مديران به اختيار واگذاري چند
اين با نوعي به پرورش و آموزش متمركز سيستم اما ميرود ،
پرورش و آموزش واقع در و ميكند مقابله اختيارات افزايش
مدعا اين دليل.برنميتابد حاضر حال در را واگذاري اين
سياست اجراي فراوان شعارهاي عليرغم كه است اين نيز
.است نشده ميسر عمل در سياست اين اجراي هنوز محوري ، مدرسه
:است آمده محوري مدرسه سياست آييننامه ده ماده در
و مدارس به اختيار تفويض و مدرسهمحوري سياست براساس
معلمان ، تجربههاي از استفاده و مشاركت توسعه براي
بهبود و مدرسه اداره در دانشآموزان اولياي و مربيان
نام به شورايي مدرسهها از يك هر در تصميمگيري ، فرايند
. ميشود تشكيل مدرسه شوراي
شوراي مصوبات اجراي حسن بر نظارت چون وظايفي شورا اين
و بخشنامهها اجراي حسن بر نظارت پرورش ، و آموزش عالي
سالانه برنامههاي بررسي پرورش ، و آموزش دستورالعملهاي
مختلفي پيشنهادهاي مورد در تصميم اتخاذ و بررسي مدرسه ،
و تشويق نحوه امتحان ، برگزاري نحوه ميشود ، ارائه كه
نمونه ، دانشآموزان و كاركنان از تقدير تنبيه ،
ارتقاء براي بررسي بدني ، تربيت توسعه براي برنامهريزي
بررسي دانشآموزان ، نياز مورد اجتماعي و زندگي مهارتهاي
بين تعامل و ارتباط برقراري دانشآموزان ، موردي مشكلات
.است...و انضباطي تصميمهاي محلي ، جامعه و مدرسه
در عمدتا است شده مطرح محوري مدرسه سياست در كه مواردي
و است بوده مدارس مديران وظايف جزو نيز گذشته سالهاي
اين از ديگر برخي.ميدادند انجام را وظايفي چنين آنها
از سال هر كه ميشود محسوب وظايفي جزو نيز فعاليتها
ابلاغ مديران به واحد دستورالعملهاي يا بخشنامه طريق
را خود وظايف قبل سالهاي همچون نيز مدارس مديران و ميشد
از ثبتنام معلمان ، شوراي جلسات برگزاري.ميدادند انجام
..و مدرسه ايمني و بهداشتي شرايط كردن فراهم دانشآموزان ،
محوري مدرسه سياست ارائه از پيش كه است وظايفي ازجمله.
چون نيز مواردي ولي.بود مدرسه مديران عهده به نيز
در محلي جامعه و مدرسه ميان تعامل و ارتباط برقراري
جديد وظايف جزو كه است شده گنجانيده مدرسهمحوري سياست
است شده باعث موارد اين و شد خواهد قلمداد مدرسه مديران
.شود محسوب مترقي آييننامهاي محوري ، مدرسه آييننامه كه
به و آييننامه اين اصلي مفاد اجراي زمينههاي ولي
آقاي.است نشده فراهم هنوز محوري مدرسه سياست ديگر عبارت
براي مهم موضوعات از يكي كه داشتهاند اعلام مظفرخود
مديريت بحث پرورشي ، و آموزشي اهداف و درست انديشه تحقق
اين در مختلفي عوامل ولي.است كارآمد مديريت و آموزشي
مايوس بعضا و سست را مديريتها و داشتهاند دخالت زمينه
ساختار به مربوط را بخش يك پرورش و آموزش وزير.كردهاند
:ميكند تصريح و ميداند پرورش و آموزش وزارت تمركزگراي
را مديران پرورش ، و آموزش وزارت تمركزگراي ساختار
كندي احساس كه مديري.است كرده بياختيار و بياراده
براي نيز انديشهاش قطعا است بياختيار و ميكند اراده
ضمن.نميشود شكوفا مدرسه در پويايي و خلاقيت و باروري
و درآموزش نيز جناحي و سليقهاي و خشك برخوردهاي كه اين
.ميكند وارد خدشه شايستهسالاري به پرورش
بزند درسي كتاب را آخر حرف وقتي
در.دارد ملي درسي برنامه يك خود براي كشوري هر معمولا
ساختار در كه است شده تاكيد مشخص بهطور درسي برنامه اين
اين براساس.پذيرد صورت فعاليتهايي چه پرورش و آموزش
محتواي و وحجم درسي كتابهاي كه است ملي درسي برنامه
كتابهاي كه ميشود مشخص اساس براين.ميشود تدوين آنها
صورت چه به دبيرستان يا راهنمايي ابتدايي ، دورههاي درسي
را چهموضوعهايي شود ، تدوين كساني چه توسط باشد ،
از درسي كتاب حتي و باشد موثر آموزش در چقدر دربربگيرد ،
.باشد برخوردار اولويتي چه
در زيادي نقش و مسئوليت داراي درسي كتاب ما كشور در
جايگاه نيز تربيت و تعليم دستاندركاران همه و است آموزش
و آموزش در درسي كتاب.گرفتهاند درنظر آن براي ويژهاي
محتواي به كه نگاهي با ما و دارد برجسته نقشي ما پرورش
در را ديگرمان ناتواناييهاي ميكنيم سعي داريم آموزشي
همين به.كنيم جبران كتاب با پرورش و آموزش ساختار بعد
زياد آنها حجم يا و درسي كتابهاي تعداد يا كه است خاطر
را طولاني راه يك كتاب طريق از ميخواهيم چون.است شده
صورت به محتوا يك ارائه با زمان كمترين در و كنيم كوتاه
ميبايست كه راهي.برسيم آن به كشور سراسر در متحدالشكل
و هزينه البته كه -علم حرفهاي شايستگي تقويت طريق از
.كنيم طي -ميخواهد زمان
تبديل دانش انتقال محل به عمدتا مدرسه شرايطي چنين در
از شده برگرفته مهارتهاي تمرين براي جايي آن ودر ميشود
همواره كه دنيايي در كه است حالي در اين.اطلاعات ، نيست
يعني.داريم نياز زندگي مهارتهاي به است تغيير حال در
كه بپردازند آموزشهايي به ميبايست ما مدرسههاي
سخن خوب شنيدن ، خوب مهارتهاي چون را زندگي مهارتهاي
مطالبه بودن ، مشاركتپذير گروه ، در كردن زندگي گفتن ،
محيطزيست ، حفظ انساني ، روابط برقراري شهروندي ، حقوق
كه آموزشهايي.دهند آموزش را..و زندگي محيط با صحبت
كتاب تنها و نميشود مشاهده مدرسه محيط در آنها آموزش
خاطر همين به.بپردازد آموزشهايي چنين به نميتواند نيز
كرده پيدا محتوا شانيت كشور پرورش و آموزش در درسي كتاب
.است داده قرار تحتالشعاع را چيز همه و است
به و شود تدوين فراگير زبان به بايد نيز درسي كتاب البته
دانشآموزان ابتدايي بينش با كه باشد شده تاليف گونهاي
با بايد درسي كتابهاي متن ازطرفيباشد هماهنگ
.باشد مرتبط كاملا پرورش و آموزش هدفهاي و برنامهها
ابزار پرمصرفترين درسي كتاب ايران پرورش و آموزش در چون
عامل مواردتنها اكثر در كه گفت ميتوان و است معلمان كار
به.است فراگيران به برنامهها و هدفها منتقلكننده
را آرمانهايتربيتي از كامل تصويري بايد خاطر همين
دشوار بس كاري درسي كتاب تدوين خاطر همين به.كند منتقل
.ميطلبد بالايي تجربه و تخصص و است
زمينه در ميبايست كه اين بر علاوه درسي كتاب مولف
به را كتاب بتواند بايد باشد ، متخصص درسي كتاب موضوع
درسي كتاب مطالببنويسد دانشآموزان براي ساده زباني
اصول از نويسنده و باشد برخوردار لازم پيوستگي از بايد
آگاهي كتاب مطالب ساختن نظامدار براي نيز روانشناسي
.باشد داشته
شانيت و درسي كتابهاي تهيه درخصوص كه مشكلاتي عليرغم
چشم به ايران پرورش و آموزش در درسي كتابهاي كردن پيدا
به را وكلاس معلم زمينهاي هر در هم باز ولي ميخورد ،
سيستم واقع در.ميكنيم هدايت معين و واحد كتاب سوي
كلاس در معلم كه است شده طراحي گونهاي به كشور آموزشي
درس سخنراني روش طريق از عمدتا و ميشود حاضر درس
محتواي از استفاده با تنها هم آنميرود و ميدهد
كتابهاي محتواي طريق از تنها كه حالي در.درسي كتابهاي
معلمان البته.كرد اقدام شهروند تربيت به نميتوان درسي ،
هيچ و ندارند نقشي هيچ پرورش و آموزش فعلي نظام در ما
و نداشته دخالتي آموزشي هدفهاي تعيين در معلمان از كدام
يك درس هر براي اگر ولي.ميكنند عمل مجري عنوان به تنها
معلم شود ، تهيه لازم آزمونهاي انواع با آموزشي بسته
موجود آموزشي وسايل از شرايط ، به توجه با ميتواند
خود ، دانشآموزان ورودي رفتار به توجه با و كند استفاده
ميتوانند آموزشي تكنولوژيستهاي.كند آغاز را تدريس
كه هنگامي مثلا.كنند پرورش و آموزش به فراواني كمك
لازم وسايل همه بايد كند شروع را خود ميخواهدآموزش معلم
وسايل كه نباشد مجبور ولي باشد ، داشته اختيار در را
تخصص نه و وقت نه چون.كند تهيه را نيازخود مورد آموزش
تكنولوژيستآموزشي كه است اينجا.دارد را كار اين
آخر حرف وقتي ولي.باشد چارهساز زمينه اين در ميتواند
است طبيعي درسيبزند كتاب تنها كشور آموزشي نظام در را
وسايلآموزشي از استفاده نه تدريس ، مختلف روشهاي نه كه
.آيد كار به ميتواند تكنولوژيآموزشي رهنمودهاي نه و
و است دولت انحصار درسيدر كتاب تدوين حاضر حال در
تهيه خاص گروهي توسط تحصيل مختلف مقاطع درسي كتابهاي
كتابهاي تدوين جاي به دولت كه باشد شايسته شايد.ميشود
.باشد داشته نظر در را درسي كتابهاي تاييد مساله درسي ،
ضوابط متخصصان و كارشناسان نظر از استفاده با دولت يعني
افراد ، كندو اعلام مقطع هر در را درسي كتابهاي تهيه
دست درسي كتاب تهيه به نيز انتشاراتيها و سازمانها
ميان از را مناسب درسي كتابهاي كتابيا نيز دولتبزنند
هم اگركند انتخاب است شده تهيه كه انواعكتابهايي
مورد مجموعهدولتي از خارج در شده تهيه درسي كتابهاي
براي ميتواند كتابها اين كم دست نگرفت قرار تاييد
تنها چون.باشد مفيد درس كلاسهاي قالب از خارج مطالعه
دانش پيشرفت كه ميشود باعث كتابهايدرسي به توسل
پس.شود محدود درسي كتابهاي محتواي به تنها آموزاننيز
ولي.كند محدود را آموزان دانش ذهني رشد ميتواند
پاسخ ، و پرسش مختلف ، منابع به مراجعه با فقط عميق يادگيري
صورت گوناگون منابع در كنجكاوي و گفتوگو و بحث
چشم به كمتر ايران پرورش و آموزش در كه چيزيميپذيرد
.ميخورد
!نمره فقط كسب براي تلاش فصل ، آخر امتحان
آن به كه ميشود برگزار فصل ، امتحاني آخر سالدر هر
شرايطي ميبايست كه ميشود گفته ارزشيابي نهايي امتحان
ميشود گفته معلم فعاليت آن به ارزشيابي.باشد داشته را
براي و معلم ساخته پيش از مبنايبرنامههاي بر كه
كار نتيجه دريابد تا ميگيرد صورت معين هدف به دستيابي
بوده آميز موفقيت حد چه تا برنامه اجراي و است بوده چه
.است
ياددهي فرآيند بودن مدت دراز به توجه ارزشيابيبا بحث
چندان دو ارزشيابياهميتي بودن دائمي نيز يادگيريو و
يادگيري و ياددهي فرآيند مختلف مراحل ارزشيابيدر.دارد
خود كار نتيجه با مرحلهمعلم هر در ميپذيردتا صورت
صورت را تغييراتلازم تدريس ، جريان ودر تا شود آگاه
يكي.كرد تقسيم گروه دو به ميتوان را ارزشيابي.دهد
يك از دانشآموز انتقال ملاك آن براساس ارزشيابيكه
كه ارزشيابي آن ديگري و ميشود مشخص ديگر پايه به پايه
البته.ميشود شناسايي وكمبودها نقصها آن براساس
آن يعني آموزشي ارزشيابي پرورش و آموزش ظاهرادر
ميشود آموز دانش تحصيلي پايه ارتقاء باعث كه ارزشيابي
.است مرسوم بيشتر
نتيجه يعني.باشد برخوردار "روائي"از بايد ارزشيابي
آگاهي براي ارزشيابي كه دهد نشان را چيزي ارزشيابيآن
نيز "اعتبار" از بايد ارزشيابياست شده اجرا آن از
به واطمينان اعتماد چقدر هر اساس اين بر.باشد برخوردار
بيشتر ارزشيابينيز باشد ، اعتبار بيشتر ارزشيابي نتايج
جامع و باشد داشته"جامعيت" ارزشيابيبايد.بود خواهد
همه چونباشد هدفها تحقق موثردر همهابعاد
انجام معلم توسط تحصيلي سال طول در آموزشي فعاليتهاي
به ميدهد ، توضيح چندبار را مسائل مدت اين در و ميشود
تنبيه ميگويد ، تشويقو ميدهد ، جزوه پاسخ پرسشها
ميكند ، بيشتركار كلاس ازدانشآموزان برخي با ميكند ،
بنابراين... و ميرود درسيجلو برنامه براساس
تا پذيرد صورت معلم سوي ميبايستاز ارزشيابينيز
لازم تغييراتي اگر و است بوده چه كارش نتيجه كه دريابد
وپرورش آموزش سيستم در ولي.دهد صورت كار نحوه در است
قبلتعيين از و ويژه چارچوب نهايي ، ارزشيابي كشور
شايد خاطر همين به.نيست معلم عهده به و دارد شدهاي
استو برخوردار زيادي اصالت از پرورش و آموزش در نمره
در را خود تحصيلي آموزانتمامآينده دانش كه صورتي به
سرنوشتشغليمعلمان طرفي از.ميدانند بالا نمرات كسب
كه ومعلمي بستگيدارد امتحاناتنهايي نتايج به نيز
كسب بالاتري نمرههاي امتحاناتنهايي در او آموزان دانش
برگزار امتحاني چه اگر.شد خواهد ارزيابي موفقتر كنند
به و شده حاضر امتحان درجلسه نيز ودانشآموزان است شده
نگرفته صورت ارزشيابيواقعي ولي دادهاند ، پاسخ پرسشها
است نبوده دخيل امتحان اين در نيزچون معلم و است
.كند ارزيابي خودرا فعاليتهاي حاصل نميتواند
فصلي امتحانات برنامه كه است اين ساله هر معمول شيوه
تشريفات با امتحان نيز مختلفي درجلسات و ميشود تنظيم
اهميت از نيزفارغ آموزان دانش.ميشود برگزار خاصي
در فصل آخر روز درچند تدريجي ، هميشگيو مسالهمطالعه
يعني.ميدهند امتحان و ميخوانند را كتابها محدود زماني
."امتحاني شب" مطالعه همان
به بيشتر اختيارات واگذاري با مشكل اين ميرسد بهنظر
مساله اهميت خصوص در آنها به دادن آگاهي البته و معلمان
معلم بهرهمندي.كند پيدا بهتري صورت حدودي ارزشيابيتا
ميتواند دانشآموزان خصوصارتقاء داوريدر حق از
.باشد سودبخش
با تهران دانشگاه ساماندهي و توسعه طرح
است
شده مواجه مانع
و توسعه" مرحلهاي سه طرح:فرهنگي علمي گروه
و سلسلهشبهات يك بروز با ،"تهران دانشگاه ساماندهي
اين و است شده مانعمواجه با رسانهها ، در مباحث
اين مالي و اداري معاون اعتقاد به كه است درحالي
و عوارضاجتماعي توسعه ، طرح اجراي عدم دانشگاه ،
.داشت خواهد دنبال به را ناخوشايندي فرهنگي
رئيسجمهوري موافقت با سال 75 از طرح اين اجراي
.شد عملياتي مرحله وارد وقت ،
شمال از تهران دانشگاه طرح ، اين كامل اجراي با
از و شمالي كارگر خيابان به غرب از كشاورز ، بلوار به
.مييابد توسعه وصال خيابان به شرق
طرح كه اين درخصوص تهران دانشگاه مالي و اداري معاون
با و مرحلهاياست چه در اكنون تهران دانشگاه توسعه
سه در طرح اين:گفت است؟ شده مواجه موانعي چه
و نخست ، ساماندهي مرحله در اجراست دست در مرحله
تا تهران پزشكي علوم و تهران دانشگاه توسعه
.است بلواركشاورز
اين تهران ، شهرداري پنج ماده كميسيون مصوبه طبق"
سوم و دوم مرحله درميكند پيدا آموزشي كاربري منطقه
اقدام هرگونه نيز (شيرازي وصال و شمالي كارگر خيابان)
بلامانع وضعموجود حد در صرفا ساز و ساخت و عمراني
و املاك تمامي براي جديد حقوق ايجاد و بوده
.باشد ممنوعمي مستحدثات
تهران دانشگاه مالي و اداري معاون ايرنا ، گزارش به
تمامي مرحله ، اين در كه است مهم نكته اين:افزود
تراكم تنها و دارند را خود شهروندي حقوق مالكين
.شد نخواهد اعمال جديدي
ميان كه توافقي طبق و طرح آغاز در:اظهارداشت وي
رئيس و تهران شهردار جمهوري ، رئيس اول معاون
كه شود مي اين بر قرار ميگيرد انجام تهران دانشگاه
طرح ، نخست مرحله در ريال ميليارد تهران 30 دانشگاه
همين به نيز شهرداري و كند خريداري را منطقه املاك
به اقدام دانشگاه براي تراكم ، فروش محل از ميزان
.كند منطقه اين در املاك خريد
وارد فعال طرح اين در شهرداري:گفت "قندي" دكتر
خريداري ريال ميليارد ارزش 15 به را املاكي و ميشود
.ميكند
دوره ، درهمين نيز تهران پزشكي علوم و تهران دانشگاههاي
.كردند خريداري ريال ميليارد ارزش 70 به را املاكي
طرح ، اين قالب در اكنون هم عبارتي به:گفت وي
را منطقه املاك از واحد مجموعا 129 تهران دانشگاه
.دارد اختيار در بالفعل و بالقوه
فرهنگي ، ميراث سازمان آبان 78 در:افزود "قندي" دكتر
به ايران ملي و تاريخي آثار جزو را تهران دانشگاه
درون در ساز و ساخت هرنوع نتيجه در و رساند ثبت
.است فرهنگي ميراث تابعمقررات مركزي ، محدوده اين
اگر حتي:گفت تهران دانشگاه مالي و اداري معاون
بر شهرداري نشود ، اجرا نيز تهران دانشگاه توسعه طرح
ميراث سازمان سوي از شده تعيين ضوابط و قواعد اساس
منطقه دراين تراكمي هرنوع با نميتواند فرهنگي
.كند موافقت
اريسمان ساله صنعتي 6000 شهر در كاوش
يافت پايان
كاوش فصل دومين عمليات اتمام با:فرهنگي علمي گروه
يك عنوان به كه اريسمان باستاني محوطه در باستانشناسي
متخصصان شده شناخته ميلاد از پيش چهارم هزاره صنعتي شهر
كاري معدن زمينه در تازهاي اطلاعات به آلماني و ايراني
.يافتند دست كهن فلزكاري و
باستانشناسي گروه سرپرست چگيني زاده نوروز ناصر گفته به
در باستانشناسي كاوش و ژئوفيزيكي مطالعات انجام با
سفالگري ، كورههاي مترمربع ، هزار يك وسعت به محوطهاي
اين بر.آمد دست به..و فلزي ابزار ريختهگري ، قالبهاي
مختلف عرصههاي در شده كسب اطلاعات بالاي حجم اساس
تكنولوژي نيز و ابزارسازي معماري ، سفالگري ، فلزكاري ،
برنامه يك ارائه ضمن كه است حدي به سنگ و فلز از استفاده
در موجود علمي توان كليه از بهرهگيري نيازمند درازمدت
.است كشور
سفر ايران به جهانگرد ميليون دو امسال
ميكنند
جهانگرد ميليون دو حدود امسال:فرهنگي علمي گروه
طبيعي جاذبههاي و تاريخي بناهاي و آثار ديدن براي خارجي
.ميكنند سفر ايران به
بينالملل امور و بازاريابي مديركل طالعماسوله مرتضي
تعداد:گفت ايرنا به جهانگردي و ايرانگردي سازمان
حدود 300 سال 79 با مقايسه در خارجي بازديدكنندگان
.بود خواهد بيشتر نفر هزار
صنعت طريق از كشور ارزي درآمد امسال وي گفته به
بالغ دلار ميليارد يك به جهانگرد جذب و توريسم
دلار ميليون پارسال 300 با مقايسه در كه شد خواهد
.مييابد افزايش
در خارجي جهانگرد جذب روند:كرد تصريح ماسوله طالع
معادل 23 رشدي با ساله همه تا 79 سالهاي 77 خلال
توجه قابل موفقيت امر اين كه بوده رو روبه درصد
را جهانگردي صنعت توسعه در ايران اسلامي جمهوري
.ميدهد نشان
دانشگاهها سراسري آزمون كارت توزيع نحوه
شد اعلام عالي
آموزش موسسات و
انتشار با كشور آموزش سنجش سازمان:فرهنگي علمي گروه
جلسه به ورود كارت توزيع نحوه و محل تاريخ ، ويژهنامهاي
براساس.كرد اعلام را سال 1380 در دانشگاهها سراسري آزمون
آزمون جلسه به ورود كشور ، كارت آموزش سنجش سازمان اعلام
.ميشود توزيع جاري تيرماه دوازدهم و يازدهم سراسري
سراسر داوطلبان سراسري آزمون جلسه به ورود كارت همچنين
به شميرانات و تهران شهرستانهاي داوطلبان جز به كشور
توزيع آنها فعلي اقامت محل شهرستانهاي در زير شرح
:ميشود
تير دوشنبه 11 صبح آن ، از بعد و متولدين 1362 -1
تير دوشنبه 11 بعدازظهر سال 1361 ، متولدين -2
تير سهشنبه 12 صبح و 1360 سال 1359 متولدين -3
سهشنبه 12 بعدازظهر آن از قبل و سال 1358 متولدين -4
.تير
و تهران داوطلبان جلسه به ورود كارت توزيع حوزههاي
:است زير شرح به نيز شميرانات
دانشگاه مامايي و پرستاري دانشكده:خواهران حوزههاي -1
اجتماعي علوم تهران ، دانشكده دانشگاه تهران ، پزشكي علوم
خواجه صنعتي دانشگاه علوم دانشكده تهران ، دانشگاه
شاهد ، دانشگاه پايه علوم دانشكده طوسي ، نصيرالدين
.تهران معلم تربيت دانشگاه و شاهد دانشگاه مركزي كتابخانه
صنعت و علم شريف ، صنعتي دانشگاههاي:برادران حوزههاي -2
موسسات و دانشگاهها سال 80 سراسري آزمون اميركبير و
چهار در آينده هفته جمعه و پنجشنبه روزهاي عالي آموزش
و انساني علوم تجربي ، فني ، و رياضي علوم آزمايشي گروه
برگزار داوطلب و 521 هزار و 953 ميليون يك حضور با هنر
.ميشود
|