مقصر نوجوانان با والدين روابط مشكل
كدامند؟
و شريفترين خبرنگاران :جمهوري رئيس
جامعهاند
بخش مظلومترين
شد منتشر ايران نيكان نشريه
- تهران اتوبان در اتوبوس دو برخورد
گذاشت برجاي مجروح قم27
نظام به حضوري مراجعه از تهراني مشمولان
كنند خودداري وظيفه
همبستگي روزنامه خبرنگار روز با همزمان
شد توقيف
توقيف به ارشاد وزير آميز اعتراض واكنش
همبستگي روزنامه
مقصر نوجوانان با والدين روابط مشكل
كدامند؟
:اشاره
معضلات از نوجوانان با والدين روابط و مناسبات مشكل
كه است بوده اخير دهه در ما جامعه بهخصوص و شهري جوامع
دامان از دختران خصوص به نوجوانان فرار رشد به رو روند
بين كشمكش و نوجوان درك عدم.مدعاست اين بيانگر خانواده
با آشنايي عدم آنها ، تربيتي متضاد شيوههاي و والدين
از دوره اين عاطفي نيازهاي و بلوغ دوران مشكلات و مسائل
و والدين بين صحيح ارتباط نبود دلايل و عوامل جمله
والدين ، از برخي واقع در.است نوجوانان با بزرگسالان
بيچون تابع بايد كه ميكنند تصور كودكي هنوز را نوجوان
حق خود به نيز نوجوان و باشند آنها خواستهاي چراي و
عقيده اظهار خانواده به مربوط تماممسائل در ميدهد
.ببرد سوال ير ز را والدين ارزشهاي و عقايد و كرده
به نسبت و خودخواه ناسازگار ، فردي را نوجوان بزرگسالان
و دانسته بيتوجه مذهبي و اجتماعي ارزشهاي و اعتقادات
آمران خود ، حقوق به متجاوزين را بزرگترها نيز نوجوان
حالي در اين.ميدانند جوان درك توانايي فاقد و بياحساس
آنان و بوده خويش فرزند تابع والدين از ديگر برخي كه است
را مخالفتي كوچكترين كه ميآورند بار چنان كودكي از را
.ميكنند تلقي دشمني و خصومت والدين جانب از
خانوادههاي سطح در قبل سالها كه يابي يكارز در
را خود نوجوانان اوليا ، از درصد گرفت 80 انجام تهراني
تحليل و تجزيه يك ديگر طرف از و ميدانستند ناسازگار
كه ميداد نشان شد انجام تهراني خانواده از 623 كه رفتار
به اعتقادي تنها نه دختران درصد و 33 پسران درصد 32
در كه نداشتند تمايلي بلكه ندارند خود والدين رفتارهاي
مانند به را خويش كودكان فرزند داشتن و ازدواج صورت
والدين كه ناهنجار وضعيت اين در.كنند تربيت والدين
خود والدين هم نوجوانها و دانسته ناسازگار را نوجوانان
آسيبهاي و حادثه نوع هر وقوع احتمال ندارند ، قبول را
سعي مقاله اين دردارد وجود نوجوانها براي ناگوار
بين روابط در مشكلات ايجاد دلايل و عوامل به ميشود
رفع جهت مناسب راهكارهاي و پرداخته نوجوانان و والدين
.گردد ارائه معضل اين
شكل خانواده در كودك شخصيت ميدانيد كه طور همان
به توجه و نوجوان با والدين ارتباط نحوه.ميگيرد
تكامل به ميتواند آنها هويت بحران و بلوغ دوران تغييرات
رشد جلوي آنها شناخت عدم با و كند كمك آنها شخصيت
.بگيرد را طبيعيشان
چيست؟ شخصيت
بود معتقد (1962)كانادايي روانشناس و روانكاو برن اريك
ارتباط هم با ابعاد اين اگر و دارد سهبعد آدمي شخصيت
فرد باشند كامل تعامل در نيز ديگر افراد با و داشته كامل
.بود خواهد سالم شخصيت داراي
تمامي در كه والد و بالغ كودكي ، :از عبارتند ابعاد اين
فرد يك ما درون در كه است اين مثل درست.دارد وجود افراد
قرار خواستههايش و نيازها تمام با (كودكي بخش) كوچك
و ارزشها به معتقد كه تجربه با و مسن فرد يك و دارد
واقعبين و عاقل بالغ ، فردي و (والد)سنتهاست و اعتقادات
ايفا را شخصيت ديگر ابعاد بين داور و ميانجي نقش دائم كه
.(بالغ)ميكند
و ارتباطات در و موقعيت هر در شخصيت از بعد سه اين
ناراحتيهاي از بسياري علت و دارند دخالت ما رفتارهاي
طرف يك از آنها بين تطابق و تعامل عدم ما رفتاري و روحي
را شخصيت مختلف بخشهاي اگر.ميباشد نيز ديگر افراد با و
هماهنگ آنها همه چنانچه كنيم ، تشبيه همنوازي گروه يك به
صورت اين غير در و ميشود شنيده موزون و خوش آواي باشند ،
.ميرسد گوش به ناموزون و ناهنجار آهنگي
(سالگي تا 5 تولد)كودكي دوران
شكل (سالگي تا 5 تولد)زندگي اول سالهاي در يعني اول بعد
داد و جيغ.است مجبور نيازهايش رفع براي كودك.ميگيرد
كالبد)راحت و گرم آرام ، مكاني از اوكند گريه و كرده
و ميشود نامطبوع و سرد ناشناخته دنيايي وارد (مادر
محيط همان به بازگشت براي او فريادهاي و گريهها اولين
او عكسالعمل و كودك پاسخ بخش اين واقع در.است قبلي امن
تا رفتارها اين و ميشنود و ميبيند كه است چيزهايي به
و پرخاشگري داد ، و جيغ تندخويي ، .مييابد تداوم بزرگسالي
كودكي در زمينهاش كه هستند رفتارهايي جمله از لجبازي
كند ، غلبه فرد منطق و تعقل بر احساسات گاه هراست فرد
گاز:نظير اعمالي با و است شده غالب او بر كودكي شخصيت
شانهها ، انداختن بالا چشمها ، بستن گريستن ، لبها ، گرفتن
رفتارهاي و ناخنها جويدن عناد ، و بدخلقي زننده ، خندههاي
نميدهم ، چه ، انجام من به نميخواهم ، :نظير كلامي
و هنجارها ارزشها ، بر ميكند سعي..و نميدهم اهميتي
گذارده اثر اوست شخصيت ديگر بخش كه والدين نهيهاي و امر
.نمايد كمرنگ را آنها و
كودك شخصيت دوم بعد والد ،
سالگي تا 5 تولد ابتداي از نيز كودك شخصيت دوم بعد والد
حقيقت در و است مادر و پدر شخصيت از ناشي و ميگيرد شكل
تابع شخصيت از بخش اين.والدين رفتارهاي كننده منعكس
و بكن و ونهيها امر شامل و والدين از يادگيري
كار به و ميآموزد خود بزرگسالان از كودك كه نكنهاييست
او به كودكي دوران در والدين آنچه.ميبندد
ضبط بخش اين در(...و ارزشها نصيحتها ، قوانين ، )بگويند
درگير والدين چنانچه زمان اين در خاطر همين به.ميشود
حالات اين كودك باشند ، يكديگر با نزاع و جنگ و اختلافات
اين.ميكند منعكس عينا بزرگسالي در و ضبط خود در را
ايفا زندگي در هم را او دهنده نجات نقش فرد شخصيت از بخش
سوزي ، مي نزن گاز چراغ به دستتو:مثل دستوراتي.ميكند
و ميشنود والدين از را ميبره ، دستتو برندار را چاقو
اجرا و يادآورده به موقعيتهايي در حال و ميكند ضبط
والد بعد كننده نهي دهندهو ودستور آمر بخش اين.ميكند
حرف بين دوگانگي نوعي كودك ذهن در مواقع بعضي اما.ماست
ومادر پدر از يادگيري از ناشي كه ميآيد ، بوجود عمل و
و ميگويد خود ولي نگو دروغ ميگويد بچه به كه پدري.است
همين از.ميكشد خودش ولي ميكند نهي را سيگاركشيدن يا
آنچه و بزرگترها توسط ميشود گفته آنچه بين اگر كه روست
وجود هماهنگي والدين تربيتي شيوههاي بين و ميشود عمل
ورفتارهاي كرده گيجي و سردرگمي دچار را او باشد نداشته
.آموخت او به رانميتوان درست
(شخصيت بين واقع بعد)بالغ بعد
شكل بعد به ماهگي ده حدود در كه شخصيت ديگر بخش اما
بر علاوه.است شخصيت بين واقع بعد يا (بالغ)ميگيرد
نخستين آوردن دست به با زندگي اوليه دوران تجربههاي
بخش مدرسه ، مقصد به منزل ترك و اجتماعي تجربههاي
ميشود متوجه كودك.ميگيرد شكل او در شخصيت از تازهاي
و دهد انجام ميتواند خودش را كارها از بسياري كه
در جالبي اتفاق حقيقت در و كرده پيدا بيشتري عمل استقلال
او حركات و اعمال رفتارها ، آن از قبل تا ;است وقوع شرف
بدون و غريزي عاجزانه ، كارهايش داشت ، بستگي اطرافيان به
تحت يا و بود اوليهاش نيازهاي رفع حد در و تحرك و فكر
و كودك درآمدن حركت به با اما والدين نهي و امر تاثير
انجام به قادر خود كه درمييابد تحرك و كنجكاوي حس ايجاد
به و نيست والدين محض تابع ديگر او.كارهاست از بسياري
جمعآوري به ابتدا بلكه.رانميپذيرد چيزي هر راحتي
يا و اطرافيان و والدين طريق از يا كه پرداخته اطلاعاتي
به را خود اشتياق و ميآورد دست به خودش تجارب ازطريق
بعد.ميدهد نشان رويدادها مستقيم كردن لمس و فهميدن
و كلامي رفتارهاي داراي ديگر بخشهاي مثل هم شخصيت بالغ
زدن مژه صورت ، عضلات و چشم چهره ، حركات.است غيركلامي
چه چگونه؟ چرا؟:مثل پرسشي جملات اداي و است تفكر نشانه
...و دارم عقيده و ميكنم فكر كسي؟ چه و كجا وقت؟
شرح را شخصيت از بعد سه اين عمل چگونگي ساده مثال يك با
و نشسته صندلي روي شلوغ اتوبوسي داخل كنيد تصور:ميدهم
قرار شما كنار دست به عصا و مسن فردي.هستيد هم خسته
.ميدهد دست از را خود تعادل اتوبوس ترمز هر با و ميگيرد
به احترام والدين هميشه زندگي طول در بياوريد ياد به
به شما از نيز واجتماع آموختهاند شما به را بزرگتر
آن به را جايتان و شده بلند دارد انتظار جوان فردي عنوان
يعني شما شخصيت والد بعد همان درست اين.دهيد پيرمرد
طرفي از اما.است والدينتان و بزرگترها وسنتهاي ارزشها
همان نيز اين و نداريد بلندشدن به تمايلي و خستهايد شما
ميدهد فرمان شما به كه شماست نيازهاي يا بعدكودكي
دو حال اين در.باشيد خودتان فكر به فقط و بوده بياعتنا
داور يعني سومي بعد كه يكديگرند با درجدال شما شخصيت بخش
شما قبلي اطلاعات تحليل و تجزيه به شروع ميانجي و
.ميكند (كودكي نيازهاي) شما احساسات و (والدين ارزشهاي)
يا باشيد بياعتنا بگيريد تصميم ميبايست نتيجه در
تصميمات از يكي شايد.دهيد ايشان رابه خود جاي برخاسته
شما را راه از مقداري كه باشد اين شما بالغ بعد منطقي
.بنشيند پيرمرد برخاسته هم را مقداري و بنشينيد
ما كه است بعد سه داراي شخصيت شد ، گفته آنچه به توجه با
كامل ارتباط در و يكديگر كنار در دوايري صورت به را آن
به زندگي طول در اگر (شكليك)ميكشيم تصوير به هم با
را خود منطقي و بين واقع يا بالغ بعد بياموزيم نوجوان
كند پيروي او از خود تصميمگيريهاي درتمام و داده پرورش
روان و سالم شخصيت كند برقرار تعادل ديگر بعد دو بين و
بخشهاي از كدام هر اگر اما.نمودهايم تضمين را او سالم
و كرده دخالت ديگر بخش بر نوجواني و كودكي دوران در فوق
فرو يگديگر در مزبور دواير كه كندطوري آلوده را آن
.ميشوند...و ناسازگاري اضطراب دچار احتمالا روند
و تعصبات مادر پدر نهيهاي امرو يا والد بخش چنانچه
تحت را كودك بالغ يا بين واقع بخش خشك ، و سطحي قضاوتهاي
و والدين از ترس طرفي از و كند آلوده و داده قرار تاثير
خاطراحساس به)آنها خواستههاي قبول نتيجه در و شدن توبيخ
.نميدهد شخصيت بالغ بخش رشد به فرصتي (امنيت
كند ، آلوده را او عقل و بالغ بعد فرد كودكي بعد چنانچه و
كرده بروز او در افراطي صورت به اضطرابها و ترسها
اجبار به را او اگر و ميشود زبان لكنت دچار احتمالا
او اضطراب كنند غريبه فردي با ارتباط برقراري به وادار
تنبيهات از ناشي)موهوم موجودات از ترس.مييابد افزايش
كه است كودكانهاي رفتارهاي..و شدن عرق ، خيس(والدين سخت
.ميدهد نشان خود امنيت حفظ براي
:نتيجهگيري
زمينه در راهكارهايي و دلايل شد كه بحثي به توجه با
از آنها متقابل درك و نسلها بين موجود ارتباطي مشكلات
خصوصيات جمله از بدانيم بايستي.ميشود ارائه يكديگر
خصوص به است ، آنها مخالفتورزي روحيه نوجواني دوره
پدر ، :ميبينند خود اطراف در كه نفوذي با افراد با مخالفت
احساس و استقلال كسب امر اين دليل...و معلم مادر ،
شناخت لذا و آنها دشمني و خصومت تا است ، نوجوان خودكفايي
.ميدهد ياري نوجوانان درك در را ما رفتارها اين علت
و نوجوان بين ارتباطي مشكل وجود دلايل از ديگر يكي
نوجوان رشد مراحل با والدين آشنايي و شناخت عدم بزرگترها
شخصيتي ابعاد شناخت حتي و آنهاست شخصيت مختلف ابعاد و
مختلف بخشهاي با تعامل و ارتباط برقراري چگونگي و خودشان
بالا از والدين و بزرگسالان ارتباط معمولا.آنها شخصيت
پدر شخصيت والد بخش نهي و امر و تحكم يعني است ، پايين به
تنش از رهايي براي نوجوان و نوجوان كودكي بخش بر مادر و
آن پذيرش جز نميبيند چارهاي خاطر امنيت آوردن دست به و
با مقابله به اينكه يا و شخصيت بالغ بخش گذاردن كنار و
والدين خواستههاي و ارزشها مقابل در و پرداخته آنها
.ميكند تقويت را خود كودكي بعد و ايستاده
:كنيد توجه زير ارتباطي الگوي به مثلا
.پارك ميبري منو بابا:كودك -1
.ندارم وقت الان باش آرام و بشين ساكت:پدر -2
.بودي داده قول تو بابا ولي كودك -3
.نميفهمي ندارم وقت الان:پدر -4
پدر با كودك ارتباط كامل قطع به منجر روند اين ادامه
رفتار نوجوان يا كودك دارد احتمال نتيجه در ميشود ،
يا گيردو پيش در لجبازي و قهر صورت به كودكانهاي
اما.شود تسليم و پذيرفته را خود پدر تحكم و فشار اينكه
دوريگزيني ، افسردگي ، جمله روحياز مشكل دچار آينده در
(شكل2).ميگردد...و اضطراب
ارتباط نوع مناسبترين
از بالغ بخش خصوص به كودك شخصيت ابعاد تمامي رشد به كمك
به سنتها و ارزشها شناساندن و والدين توسط كودكي دوران
كودكيو بعد پرورش و ميگويند آنچه به نمودن عمل همراه
به مطلوب طور به غرايز ارضاي و طراوت و شادابي حس ايجاد
بايستي.باشد داشته سالم شخصيتي تا ميكند كمك كودك
ابعاد بر منفي تاثير تهديد و اجبار و تحكم هرگونه بدانيد
صورت به بزرگسالي در عينا و گذارده فرد شخصيت مختلف
و والدين از بسياري.ميشود متجلي ناسازگارانه رفتارهاي
و ندارند اعتنا و اعتماد نوجوان بالغ بخش به بزرگترها
شناخت با ميتوانند راحتي به والدين كه است حالي در اين
صورت به فرزند ، شخصيت بالغ بعد و عقل به اعتماد و درك و
در را او و نموده مقابله نسل اين مشكلات با سازندهاي
طرفي از.نمايند ياري سالم شخصيت كسب و شدن اجتماعي
شناخته را خود بالغ تا كنند كمك نوجوان به بايستي والدين
با مطابق را نيازهايش و شود آشنا خود كودكي بعد با و
قوانين و سنتها و ارزشها.نمايد رفع منطق و واقعيت
ابعاد بابپذيرد شناخت با بلكه اجبار ، به نه را اجتماعي
درست الگوي و كرده برقرار مناسب ارتباط خود شخصيت مختلف
ارتباطي الگوي مناسبترين.گيرد فرا را اجتماعي ارتباط
شكل با مطابق مكمل و موادي صورت به فرزندتان با شما
كننده گفتوگو نفر دو بين كه زماني يعنياست شماره 3
كودكي نيازهاي از شما با كودكتان اگر دارد وجود توافق
.بگوئيد سخن او زبان با همدلي با هم شما ميزند حرف خود
.ميكند ايفا را مهمتري نقش شما بالغ بعد بين اين در ليكن
نوجوان دنياي ديدن و نوجوان مسائل درك و همدلي و تفاهم
او با باز و صادقانه ارتباط افكارش ، و او نگاه طريق از
مشكلاتش با سنجيده و درست صحيح ، تا ميكند كمك وي به
.كند رفتار زندگي واقعيات به توجه با و شده روبهرو
بخش سيطره در ديگر كرده ، رشد او بالغ بعد بدينوسيله
(شكل3).نباشد والد يا كودكي
خسروشاهيان وحيد
و شريفترين خبرنگاران :جمهوري رئيس
جامعهاند
بخش مظلومترين
مسئولين از زنداني روزنامهنگاران وكيل سيفزاده *
خواست كيفر به خواست كشور قضايي
رسيدگي تخلفات مورد در قضات انتظامي دادسراي صفحهاي 36
كنند توجه مطبوعاتي پروندههاي به
آزادي ، خواستار كشور روزنامهنگاران و صنفي انجمن رئيس *
نوري ، شمسالواعظين ، گنجي ، باقي ،
مدني ، كاظميان رحماني ، صابر ، طوسي ، رئيس رجايي ، اشكوري ،
شدند زنداني روزنامهنگاران تمامي و بستهنگار
مظلومترين شريفترينو از خبرنگاران:اجتماعي گروه
.جامعهاند بخشهاي
مراسم پايان از پس ديروز جمهوري رئيس خاتمي سيدمحمد
:افزود مطلب اين اعلام ضمن خبرنگاران با گفتگو در تحليف
جايگاه اطلاعرساني فرآيند هنوز كه ما جامعه در بخصوص
كه مسايلي و كشاكشها در احتمالا نكرده ، پيدا را خود
بار كه هستند خبرنگاران آسيبديدگان اولين دارد ، وجود
نهادهاي استقرار در را تاريخي عقبماندگيهاي از برخي
اين در گامشان و پيشتازند چون اما ميكشند دوش به مدني
.است بالاتر اجرشان است ، همه از جلوتر زمينه
كه گيريم قرار درجامعهاي:كرد اميدواري اظهار وي
از درجهاي به خبرنگاران و باشد خبرنگار بخش ، عزيزترين
داشته را انصاف و دقت نهايت اطلاعرساني در كه برسند رشد
.باشد جامعه آگاهي بالابردن تلاششان فقط و باشند
دوم دور در مطبوعات ميكنيد فكر:پرسيد وي از خبرنگاري
اصولا:داد پاسخ خاتمي آقاي باشند ، اول ازدور آزادتر
تجربه كه جامعهاي در بخصوص است ، مشكل حكومت كار چون
باشد ، پايدار ميخواهد و كرده شروع تازه را مردمسالاري
در چه است سنگيني وظيفه وظيفه ، ميكنم ، فكر اين بر بنا
.دوم دور در چه و اول دوره
دوره در كه تجربياتي با دارم اميد:افزود جمهوري رئيس
در دارد ، ما ملت كه شعوري و رشد با و كرديم پيدا اول
بنده چند هر باشيم ، داشته بيشتري موفقيتهاي دوم دوره
تدريج و شكيبايي صبر ، بزرگ ، هدفهاي به رسيدن كه معتقدم
در ديروز اسلامي شوراي مجلس رئيس ديگر سوي از.دارد نياز
شغل خبرنگار روز مناسبت به خبرنگاران با گفتوگو
عمومي افكار تنوير جهت در و مقدس بسيار را خبرنگاران
است مهم بسيار و جامعه يك مطلوب كه آنچه:گفت و دانست
.است مردم به اخبار انتقال در صداقت و امانتداري
پردردسر و شاق را خبرنگاران كار اسلامي شوراي مجلس رئيس
خيلي جاني ، خطرهاي و شهادتها از گذشته:افزود و دانست
.ميگيرند قرار توهين و هتك مورد آنان اوقات
و جامعه در سياسي التهاب وجود به اشاره با كروبي آقاي
جاافتاده و سالم رقابتها هنوز:گفت خاص دستهبنديهاي
.ندارد وجود نيز رقابت تحمل و نشده
در هنوز اينكه بر تاكيد با اسلامي شوراي مجلس رئيس
:گفت است نشده مشخص خبرنگار جايگاه جامعهما
خبرنگاران كه ميگيرد صورت قشر اين به نسبت بيمهريهايي
.باشند داشته تحمل بايد بلكه برنجند آن از نبايد
مختلفي مراسم خبرنگار روز مناسبت به ديروز است گفتني
فعاليت از و شد برگزار ارگانها و سازمانها ، نهادها توسط
.شد تجليل خبرنگاران
صنفي انجمن در آزاد تريبون مراسم مناسبت همين به
روزنامهنگارانمشكلات و شد برگزار روزنامهنگاران
خود همكاران آزادي خواستار و كردند مطرح را خود حرفهاي
.شدند زندان از
باقي ، آزادي خواستار ما:گفت مزروعي علي مراسم اين در
رحماني ، صابر ، طوسي ، رجايي ، اشكوري ، نوري ، گنجي ، شمس ،
نگاران روزنامه تمامي و بستهنگار مدني ، كاظميان ،
.هستيم زنداني
اين همه:افزود نگاران روزنامه صنفي انجمن رئيس
و بوده ايران سربلندي فكر در نگاران روزنامه
اسلامي جمهوري آزادي ، استقلال ، چتر زير ميخواهند
.كنند فعالبت
جاي امروز:گفت نيز انجمن حقوقي دبير نوروزي كامبيز
را سردي روزهاي پاك دل با كه نگاراني روزنامه سبز
.است خالي ما ميان در ميگذارند سر پشت زندان در
كه خواست زنداني روزنامهنگاران خانواده از نوروزي
.بگذارند سر پشت شكيبايي با را سخت دوران اين
مجلس در سنندج مردم نماينده زاده جلالي جلال
آزادي خواستار جلسه اين در نيز اسلامي شوراي
.شد بند در نگاران روزنامه
ما عملكرد از مجلس از خارج در عدهاي شايد:گفت وي
اينجا من باشندولي ناراحت ها مطبوعاتي خصوص در
در و اساسي قانون چارچوب در مجلس كه ميكنم اعلام
.آمد نخواهد كوتاه روزنامهنگاران حقوق از دفاع
روزنامهنگاران خانواده به:كرد تصريح جلالي
مجلس در آنها حقوق از كه دهيم مي اطمينان زنداني
.كرد خواهيم دفاع
در نيز مجلس در تهران مردم نماينده سعيدي ميثم
سر به گذار دوران در كه ما كشور در:گفت جلسه اين
خبرنگاري و نگاري روزنامه فعاليت هزينه ميبريم
ما ميشود مربوط مجلس به كه آنجا تا و است بالا
وي.كنيم حمايت نگاران روزنامه از كردهايم تلاش
اقدامات همچنين و مجلس دستور از پيش نطقهاي:افزود
تلاش از قسمتي نشاندهنده حقيقت در اصل 90 كميسيون
.است نگاران روزنامه حقوق از دفاع براي مجلسيان
عليالبدل بازرس بديعي مينو همچنين جلسه اين در
نگاران روزنامه:گفت نگاران روزنامه صنفي انجمن
كه دارند انتظار پرداختهاند كه هزينهاي خاطر به
خالي را آنها پشت طلبان اصلاح مجموعه و جمهور رئيس
.نكنند
بلكه نيست صنفي كشور نگاريدر روزنامه:افزود بديعي
. است آرماني و سياسي
زنداني روزنامهنگاران از تعدادي وكيل زاده سيف
من ، نظر به:گفت ديگرجلسه سخنران عنوان به
در قانوني نظر از هستند زندان در كه روزنامهنگاراني
.ميبرند سر به قانوني غير توقيف
خواست 36 كيفر به خواست قضايي مسئولين از وي
رسيدگي تخلفات مورد در قضات انتظامي دادسراي صفحهاي
.كنند توجه بيشتر مطبوعاتي پروندههاي به
نيز روزنامهنگار مهاجر داودي خانم جلسه اين در
اندازه به قشري هيچ معتقدم من:گفت
.است نپرداخته هزينه اصلاحات براي روزنامهنگاران
اين در نيز طوسي رئيس همسر روستايي فرزانه خانم
نحوه پاسخگوي خواست قضاييه قوه رئيس از جلسه
.باشد روزنامهنگاران با دستگاه اين برخورد
روزنامه صنفي انجمن مديره هيات عضو زيدآبادي احمد
روزنامهنگاران از سخنران آخرين عنوان به نگاران
اميدوار آينده به نسبت سختيها تمام رغم به خواست
.باشند
شد منتشر ايران نيكان نشريه
مطبوعات خانواده جمع به ايران نيكان نشريه:اجتماعي گروه
.پيوست كشور
انجمن امتيازي صاحب به كه نشريه اين شماره اولين در
مطالبي ميشود منتشر ايران كبدي بيماران از حمايت خيريه
از گزارشي ،c هپاتيت و خالكوبي چيست؟ ، هپاتيت درباره
مرتضي با گفتوگو خسرو ، ناصر خيابان در دارو سياه بازار
به...و دموكراسي تكيهگاه ورزش خسروجردي ، حسين و مميز
خيريه انجمن عمومي روابط گزارش به.خورد چشممي
دوهفتهنامه نشريه اين مجوز ايران كبدي بيماران از حمايت
ماهنامه بهصورت فعلا مشكلات از پارهاي بهعلت كه است
.شود منتشر است قرار
- تهران اتوبان در اتوبوس دو برخورد
برجايگذاشت مجروح قم27
دستگاه دو بين رانندگي حادثه يك در:اجتماعي گروه
روز بامداد كه قم - تهران اتوبان در اتوبوس
زخمي ديگر تن و 27 كشته نفر يك داد ، روي چهارشنبه
اعلام تهران ايمني خدمات و نشاني آتش سازمان.شدند
وقوع به اتوبوس دو برخورد اثر در حادثه اين:كرد
.پيوست
عازم ياسوج از كه اتوبوسي گزارش ، اين اساس بر
دستگاهاتوبوس يك با نامعلومي دلايل به بود تهران
از يكي راننده آن اثر كهدر كرد برخورد بهشدت ديگر
حوالي در حادثه اين محل.سپرد جان دم در اتوبوسها
.شد اعلام واوان پل
ما خبرنگار با گفتگو در آتشنشاني آماده افسر يك
بعد دقايقي شش ايستگاه امدادي نيروهاي:داشت اظهار
:افزود ثاني محمد.يافتند حضور محل در حادثه وقوع از
اتوبان ، نمودن ايمن ضمن ايستگاه اين ماموران
نجات ديده صدمه اتوبوس دو داخل از را مصدومين
عبوري اتومبيلهاي و اورژانس واحدهاي طريق واز داده
خسارت حال عين در وي.كردند منتقل درماني مركز به
ريال ميليون يكصد بالغبر را اتوبوس دو به وارده
اين بروز علت بررسي درحال كارشناسان.كرد برآورد
.ميباشند حادثه
نظام به حضوري مراجعه از تهراني مشمولان
كنند
خودداري وظيفه
مشمولان از بزرگ تهران عمومي وظيفه مدير:اجتماعي گروه
تهران عمومي وظيفه حوزههاي به حضوري مراجعه از خواست
انواع درخواست و خدمت به آماده دفترچه دريافت براي بزرگ
.كنند خودداري معافيتها
خبرنگار با گفتگو در ديروز فراهاني جلالي علي سرهنگ
به آماده دفترچه صدور طرح:افزود اسلامي جمهوري خبرگزاري
هشتاد در گذشته سهشنبه روز از معافيتها انواع و خدمت
.است شده گذاشته اجرا مرحله به بزرگ تهران پستي دفتر
پستي دفاتر در كه عمومي وظيفه دفترچههاي در:افزود وي
نياز مورد اطلاعات تمامي ميشود توزيع بزرگ تهران
معافيت خدمت ، به اعزام دفترچه صدور درخواست براي مشمولان
.است شده درج پزشكي معافيت و كفالت
در تجمع از كه كرد توصيه مشمولان به عمومي وظيفه مدير
دريافت براي و كنند خودداري عمومي وظيفه اداره پستي دفتر
مراجعه خود سكونت محل پستي دفتر نزديكترين به دفترچه
.كنند
نظام به مشمول معرفي منزله به مدارك ارسال:افزود وي
شش فرصت از ميخواهند كه فارغالتحصيلاني و است وظيفه
.كنند مدارك ارسال به اقدام نبايد كنند استفاده ماهه
تاكيد معافيتها از استفاده خصوص در فراهاني جلالي سرهنگ
غيبت كه كنند معافيت درخواست ميتوانند كساني فقط:كرد
پزشكي معافيت از استفاده خصوص در وي.باشند نداشته
از پس پزشكي معافيت از استفاده متقاضيان:كرد خاطرنشان
بايد پزشك توسط بيماري نوع تاييد و عمومي پزشك به مراجعه
باشند تخصصي بيمارستان به مراجعه براي نوبت تعيين منتظر
اقدام كارت صدور به نسبت بلافاصله تاييد صورت در و
.ميشود
همبستگي روزنامه خبرنگار روز با همزمان
شد توقيف
مسئولي مدير به همبستگي روزنامه:اجتماعي گروه
و مواد 12 استناد به چهارشنبه روز سلامي ابراهيمباي
شعبه 1410 رئيس سوي از تاميني اقدامات قانون 13
.شد توقيف موقت بطور تهران عمومي دادگاه
تهران عمومي دادگاه شعبه 1410 رئيس حكم اساس بر
قرار ايرنا اختيار در همبستگي روزنامه سوي از كه
توجه عدم لحاظ به روزنامه اين:است آمده گرفته
حقوق رعايت جهت در قبلي احضارهاي و تذكرات به
و حقوقي و حقيقي افراد به اهانت از پرهيز و عمومي
استناد به مطبوعاتي جرائم تكرار و افترا و تهمت ايراد
اصل 168 مطابق و تاميني اقدامات قانون و 13 مواد 12
موقت توقيف حكم درشد موقت توقيف اساسي قانون
اشاره كيفري پرونده فقره به 16 همبستگي روزنامه
ارشاد و فرهنگ وزير به كه حكم اين در.است شده
اطلاع تا است خواسته وي از شده ، اعلام اسلامي
.كند جلوگيري همبستگي روزنامه انتشار و چاپ از ثانوي
كل رئيس و حقوقي و حقيقي اشخاص روزنامه اين شكات
.هستند مدعيالعموم عنوان به تهران استان دادگستري
مصوب 12 تاميني اقدامات قانون و 13 مواد 12
:است زير شرح به سال 1339 ارديبهشت
تاميني اقدامات ساير و مالي تاميني اقدامات:ماده 12
- احتياطي 3 ضمانت - خطرناك 2 اشياء ضبط- از 1 عبارتند
و قيموميت و ابوت حق از محروميت - موسسه 4 بستن
.حكم انتشار - نظارت 5
يا و بوده جرمي ارتكاب آلت كه اشيايي:ماده 13
وجود صورتيكه در باشد شده حاصل جرم نتيجه در اينكه
آسايش يا عمومي نظم مخل يا اذهان تشويش موجب آنها
دادگاه حكم و دادستان تقاضاي برحسب باشد مردم
را هيچيك آنكه ولو ميشود صادر آنها ضبط جنحه ، دستور
.نمود محكوم يا تعقيب نتوان
از را شده ضبط اشياء كه دهد دستور دارد حق دادگاه
.نمايند نابود را آنها يا و كرده خارج عموم دسترس
رسمي جلسات از يكي در اسلامي شوراي مجلس اخيرا
تاميني اقدامات قانون مواد 12و 13 تفسير به اقدام
تفسير ، موضوع اين با نگهبان شوراي مخالفت با كه كرد
ارجاع نظام مصلحت مجمعتشخيص به اختلاف حل براي
اعلام نظريهاي اينباره در مجمعتاكنون و شد
.است نكرده
توقيف به ارشاد وزير آميز اعتراض واكنش
همبستگي روزنامه
در همبستگي روزنامه توقيف از اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
.كرد نگراني ابراز خبرنگار روز
روز "بايسلامي ابراهيم" مسئولي مدير به همبستگي روزنامه
.شد تعطيل مرتضوي قاضي حكم با چهارشنبه
روز داشت گرامي مراسم در چهارشنبه روز مسجدجامعي احمد
مطبوعات با شكل بدين برخورد:گفت وحدت تالار در خبرنگار
نظر در قضاييه قوه چنانچه ميرود انتظار و نيست پسنديده
در خود نماينده طريق از كند ، توقيف را نشريهاي دارد
.دهد قرار بررسي مورد را مسئله مطبوعات بر نظارت هيات
تنها مطبوعات با برخورد نحوه اين:كرد تاكيد ارشاد وزير
آن از نيز قضايي نظام بلكه نيست كشور اطلاعرساني ضرر به
اينكه از فارغ:داد ادامه مسجدجامعي.برد نخواهد نفعي
و تخلف به رسيدگي نحوه نه ، يا باشد گرفته صورت تخلفي
مطبوعات بر نظارت هيات طريق از است بهتر آن با برخورد
.شود دنبال
مطبوعات نمايندگان بر علاوه مطبوعات بر نظارت درهيات
نماينده و علميه حوزه نماينده سهگانه ، قواي نمايندگان
به:كرد اضافه وي.دارند حضور فرهنگي انقلاب عالي شوراي
نظام قانونمندي به ندادن بها كار اين ميرسد نظر
اشاره با اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير.باشد كشور مطبوعاتي
جمهوري رياست تحليف مراسم در قضاييه قوه رئيس سخنان به
همكاري ضرورت بر مراسم اين در شاهرودي هاشمي آقاي:گفت
اميدواريم نيز ما كردند ، تاكيد مجريه قوه با قضاييه قوه
براي اجرايي دستگاه با قضايي دستگاه نيز زمينه اين در كه
.كند همكاري مناسب راهكارهاي يافتن
|