نيست سازگار مربياش با كودك اگر
برخورد كودكان در جدايي اضطراب با چگونه
مدرسه از درمانترس روشهاي كنيم؟
مقدس دفاع هفته بزرگداشت ويژه برنامههاي
شد اعلام
"مطبوعات آزادي از دفاع" انجمن انتخابات
ميشود برگزار مهرماه 18
ماده 187 درباره حقوقدانان ديدگاه
فن و قضا امر تداخل توسعه سوم برنامه
ميكند سلب را مردم ، حقوق دفاع
مجلس بودجه و برنامه كميسيون عضو
تامين جامع نظام لايحه ارائه خواستار
شد دولت سوي از اجتماعي
چپ و راست زنان توانايي به بياعتقادي
نميشناسد
و كشته نيشابور 12 - مشهد جاده در تصادف
گذاشت برجاي زخمي
نيست سازگار مربياش با كودك اگر
نيست مهربان او
جلوي و ميكند گريه برود ، كودكستان به نميخواهد ديگر او
و زده حيرت شما...ميكشد زمين به را پاهايش كودكستان در
يا و ميشود درست وضع اين چگونه ميپرسيد خود از ناراحت
"سازگار"مربياش با كودك اگر كرد بايد چه ساده ، خيلي
نيست؟
:بگويد شما به داردحتما مشكلي اگر نيست مجبور شما كودك
خوشش هميشه و است او مخصوص دنياي كودكستان او نظر از
.كنيد اودخالت دنياي در سوالات بمباران با شما نميآيد
گذاشته كنار اينچنين فرزندمان امر در وقتي است ، درست
براي طوري اين ولي است ، كننده ناراحت كمي ميشويم ،
در كودك است ممكن عكس بر و است شمابهتر عزيز كوچولوي
شما و باشد داشته واقعي مشكل يك كودكستان مربي با روابطش
و داريم"خطاكاري ذهن" ما.بگذريد آن كنار از ساده خيلي
آموزشهايي با كودكستان كه ميسازد مطمئن را ما ذهن اين
تازهها كشف براي محيطي ميكند ارائه كودكان به كه
چنين موارد اكثر در البته)است كودكان اطلاعات وغنيسازي
انگيزه با و علاقهمند مربيان آنجا در كه محيطي (است
ميتوان چطور پس هستند ، ما كوچولوهاي به رسيدگي مشغول
ولي.نكند راحتي احساس محيطي چنين در كودكي كه پذيرفت
خصوصيات داراي چقدر هر كودكستان كه ميكنيم فراموش
با همراه.است كودكستان هم باز باشد ، كامل و "مادرانه"
آنها با را خود بايد كودك كه قوانيني و اجبار آداب ،
;نميكنيم صحبت ديگر مشكلات از اينجا در.دهد تطبيق
نيمقد و قد سيبچه ميان را خود بايد مربي نفر يك اينكه
دانشآموزان ، ميان خشونت دادن ، هول هياهو ، كند ، تقسيم
اشتهاآور معمولا كه غذاهايي حتي يا و عمومي توالت
(!ميآيد حساب به زندگي در هم خوردن لذت كه چرا)...نيستند
ندارند دوست را كودكستان كه بچههايي هستند هميشه البته
به.دهند بروز مربي به نسبت را بيعلاقگي اين است وممكن
را شما دست كه باشد مشكل هنوز كودك براي است ممكن علاوه
كودكستان سال دومين در حتي كوچك ، بچه يك براي.كند رها
اينكه مخصوصا.باشد دور شما از تمام روز يك نيست راحت
همچنين.نميكند درك را زمان مفهوم واقعي طور به هنوز او
و باشيد غمگين كمي كودك ترك موقع هم شما خود دارد امكان
توجه و حضور ميخواهيد كه باشيد داشته اضطراب حتي يا
از خودتان اگر خصوص بهدهيد "انتقال" مربي به خودرا
اين فرزندتان ، ...باشيد نداشته خوبي خاطرات مدرسه ، دوران
در است ممكن باز و ميكند درك شما در را اضطراب حالت
تولد):مانند باشد افتاده اتفاقاتي كودك خانوادگي زندگي
كه (..زناشوييو اختلافات كشي ، اسباب كوچك ، برادر يك
محيط با كودك انطباق مانع موقت طور به حوادث اين
.شود كودكستان
نميكند انتخاب را مربياش كودك
مربياش با معنوي رابطه هيچگونه كودك ميآيد پيش گاهي
يك بايد چرا.است او حق اين حال ، هر به.نميكند احساس
و باشد؟ داشته دوست را او بودن مربي احترام به فقط كودك
نميآيد ، خوشش كودك از است ، مربي ممكن هم آن برعكس
بيانصافي گاهي ميدهد ، نشان خود از جدي و خشك چهرهاي
و دارد "بدي" كار چه ميگويد خود با ميكند ميكند ، غرغر
اگر خصوص به ميگيرد دل به عميقي كينه او از كودك
براي وضعيت اين.ميكنند سرزنش را او چرا باشد نفهميده
در فرزندم":ميگويد او بود آمده پيش بچهها از يكي مادر
شلوغي بچه را پسرم مربي داشت ، مشكل مربياش با دوم سال
او كل در ميكرد ، البته سرزنش را او دائم و ميدانست
كودكستانهاي"مانند او روش گفت بايد ولي بود خوبي مربي
كه بچههايي مثلا.ميكرد سختگيري زياد.بود "قديم
.ميكرد محروم تفريح زنگ از بودند نكرده تمام را كارشان
را بچهها كودكستان ، در كارها اين ميكنم فكر من
نظر از البته) بياهميتي شكل به كودك گاهي "ميترساند
من""نيست اوقشنگ"):كه ميكند شكايت مربياش از (شما
چه"بگوييد خود با شما است ممكن (.."ندارم دوست را صدايش
سر از او و ميكند آسان را شما كار قضيه اين زيرا "بهتر
ولي.مينشيند كلاس سر دوخته لبهاي با بيعلاقگي
:ميكند نگران را شما ميآيد پيش رفتارش در كه تغييراتي
حتي و ميكند اخم ميكند ، شكايت درد دل از ميكند ، گريه
مشكلي چه او بفهميد كنيد سعي.ميكند خيس را رختخوابش
آمده پيش مشكلي كودكستان در شايد هستي ، عصباني تو":دارد
را آن جلوي بايد كه اشتباهي اولين موارد همه در "است؟
:مانند حرفهايي است كودك مشكلات بياهميتجلوهدادن گرفت
"ميشود درست چيز همه كن صبر كمي" ،"نيست چيزي كه اينها"
بر ".است مهربان خيلي تو مربي"،"نيست اينطور ولي" ،
و دهند گوش حرفش به داردكه نياز چيز هر از قبل كودك عكس
احساس او به عميقا كه چيزي مهمترين.كنند درك را او
به كمك آماده دهيد نشان او كهبه است اين ميدهد امنيت
است ، سخت تو براي اين حاضر حال در ميدانم ، ":هستيد او
همچنين ".كنيم حل را مسئله اين ميكنيم سعي هم با حالا
خود سرجاي را چيز همه دوباره اينكه از نكنيد ترديد
كه تو ولي نداري ، دوست را مربيات تو خوب ، خيلي":بگذاريد
براي بلكه نميروي كودكستان به مربيات ديدن براي
".ميروي كودكستان به چيزها خيلي يادگرفتن
بزنيد حرف كودك با هم باز
بزنيد حرف كودك با هميشه
عكسالعمل برابر در شدن تسليم از است عبارت اشتباه دومين
شده محكوم آموزگاران ميخواهند طور هر كه والديني بد
كه آنجا تا.ميدهند قرار توهين و انتقاد رامورد
در زير بگيريد ، را زبانتان جلوي كودك مقابل در ميتوانيد
را مربياش به نسبت احترام و ارزش احساس او صورت اين غير
.بيشترخواهدشد كودك ميدهدودرنتيجه ، بيانگيزگي ازدست
اگر حتي"مربياش كه كند باور دارد احتياج او برعكس
به كه است عالي متخصص يك "نباشد شايسته واقعا
عكسالعمل مواقعي چنين در"ميدهد درس خوب" دانشآموزان
بگيريد ملاقاتي وقت كودكتان آموزگار از كه است آن درست ،
فرزندتان براي حاضر حال در كه مشكلاتي درباره او با و
.كنيد آمده ، صحبت پيش
كنيد برقرار پل يك مربي و كودك بين
آنجا تا (ببريد خود با را كودك)مربي با گفتوگو روز در
مربي با نيست قرار.بمانيد باقي بيطرف است ممكن كه
خيلي.كنيد برخورد دادگاه صندلي روي بر محكومي مانند
كودكستان در فرزندتان ميكنيد احساس بگوييد او به ساده
باره اين در هم را او نظر داريد دوست اينكه و نيست راحت
بيان كند فكر باره اين در هرچه او بگذاريدبدانيد
رفتار كه چرا است آموزنده هميشه او صحبتهاي)ميكند
دارند خانه در كه رفتاري با اغلب مدرسه در ما كوچولوهاي
ميشودكودكتان موجب احتمالا مربي صحبتهاي و است متفاوت
از را مربي همچنين (.كنيد كشف تازهاي موقعيت در را
زيرا كنيد آگاه آمده پيش كودكتان زندگي در كه اتفاقاتي
را كودك احتمالي مشكلات ميكند كمك او به مربي آگاهي
ميكند ، حسادت كوچكش برادر به او:مانند كند درك بهتر
در مادر و پدر هستيد ، بيكار شما است ، مريض بزرگش مادر
مشكل نيز مربي است ممكن ديگر طرف از...هستند طلاق شرف
شما براي را آنها ميتواند او باشد ، داشته را خود خاص
كودكتان به او مشكلات از اطلاع با نيز شما و كند بيان
تقصير است عصباني كمي مربي حاضر درحال اگر دهيد توضيح
در او كه است سختي دوره خاطر به اين و نيست خودش
صورت به)اطلاعات مبادله اينميگذراند زندگياش
به مفيد گفتوگويي "طرفين" بين ميشود باعث (محترمانه
درك را او ميكند احساس كودكگردد برقرار حضوري صورت
اين موارد ، اغلب در و ميكنند اوحمايت از ميكنند ،
.است كافي مربياش و او ميان پلي برقراري براي ملاقاتها
با ميتواند نيز سال بقيه و است محكم نسبتا كه پلي
بعدها كه ، كنيد عمل طوري.باشد داشته جريان بيشتري آرامش
.باشد داشته شفافي روابط مربياش با او نيز ،
كرد؟ بايد چه كودكان آزارهاي و اذيت مورد در
است بيانصاف واقعا كودكتان مربي كه شدهايد متوجه شما
را اذيتهايش و شود متنفر او از كودك شده موجب اين و
(!آرامي به)كنيد صحبت او با اگر..كند بيشتر مربي عليه
آموزش روانشناس از ميتوانيد آن با همراه نيست ، كافي
استفاده او توصيههاي از و بگيريد ملاقاتي وقت ابتدايي
يا بگيريد كمك مدرسه مربيان و اولياء نماينده از كنيد ،
اين.شود پيدا راهحلي تا كنيد صحبت موسسه مدير با حتي
.شود حل فرزندتان كلاس تغيير با ساده خيلي است ، ممكن مشكل
از پس معمولا و نيست زياد خيلي موارد ، اين خوشبختانه ،
.ميشود درست چيز همه منطقي ، گفتوگوي يك
آبريكت مجله:منبع
جمشيدي شادي:ترجمه
برخورد كودكان در جدايي اضطراب با چگونه
مدرسه از درمانترس روشهاي
كنيم؟
بازگشاييمراكز آغاز سالهدر همه كه حالاتي از يكي
يا ترس اولياست نگراني عامل و متداول (مدارس) آموزشي
.است مدرسه به رفتن در شديد اضطراب همان كه فوبيايمدرسه
علامت گونه هيچ وبدون ناگهاني اختلالات اين شروع
مدرسه ، به رفتن مدتي از پس كودك استو هشداردهنده
را ماندن منزل در و ميكند امتناع اينرفتار از ناگهان
رفتار تغييراين در نيز والدين اصرار و ميدهد ترجيح
باعث والدين پافشاري شرايط دراين.بود نخواهد ثمر مثمر
به اختلالاتي وحتي رواني عدمتعادل مانند ، علائمي بروز
جلوه ظاهري ضعف يا و استفراغ سرگيجه ، درد ، صورتدل
با كودك بر فشار شدت چنانچه شرايط اين تحت.مينمايد
و تحصيلي فعاليتهاي در شركت از باشد همراه زور اعمال
تشخيصي لحاظ از كه نكتهاي اما زد ، خواهد سرباز غيره
روزهاي امتناعدر علائم رفتن بين از است اهميت حائز
مطمئن كودك تعطيل روزهاي در است ، زيرا تعطيليمدارس
ويا مادر يا پدر اگر حتي و رفت نخواهد مدرسه به كه است
مشاهده بماند منزل در روزي چند كودك كه كنند توصيه پزشك
رفت خواهد بين از بيماري بلافاصلهعلائم كه خواهيدكرد
علائم روز همان يا مدرسه به رفتن از قبل روز در ولي
سردردهاي دلدردهاو اگر.ميشود ظاهر رواني يا جسماني
عبارتي به يا و عضوي علل صبحگاهي استفراغهاي و متناوب
عصبي واكنشهاي از قطعاناشي باشد نداشته فيزيولوژيكي
.بود خواهد مدرسه از عليالخصوصترس
مدرسه ، به ورود نخست روزهاي در غالبا ترس نوع اين
پس موارد اكثر ودر افتد مي اتفاق مهدكودك يا و كودكستان
از ناشي است اختلالممكن علت.ميرود بين از روز چند از
زياد ومعلم ، توقعات مدرسه محيط با سازگاريكودك اشكال
پيشرفت نهايتاعدم و كودك از والدين بويژه اطرافيان
كه است داده نشان وپژوهشها مطالعات.باشد كودك تحصيلي
ترسيا بلكه نبوده مدرسه مربوطبه علت موارد اكثر در
دليل همين وبه مادراست از شدن جدا از ناشي كودك اضطراب
دليل به امتناع علت نيز وگاهي امنيتميكند عدم احساس
اينكه يا و ميترسد مادر مرگ كودكاز است ، مادر بيماري
مادر او غياب در ميترسد كودك و است آشفته منزل اوضاع
خصوصاتغيير مادر عواطف نبودن همچنين كند ، ترك را خانه
به رفتن از امتناع دلايل از ديگر يكي است ممكن او رفتار
.باشد مدرسه
والدين از كه وقتي هستند جدايي اضطراب دچار كودكانيكه
شدهاند وابسته بدان كه آشنايي افراد يا آشنا محيط يا
اين ميدهند ، نشان را اضطرابفوقالعادهاي ميشوند جدا
اتاق در تنهايي به نباشند حاضر است ممكن كودكان گونه
ممكن ميترسند؟ چرا شود سوال آنها از كه هنگامي و بمانند
مطرح هميشه براي را كردنوالدين گم و شدن گم از ترس است
كه باشند بيماريهايي و حوادث وبيمناك نگران يا كنند ،
اين. بيايد والدينشانپيش يا آنان براي است ممكن
ورودبه از قبل و بوده خجول و اكثراباهوش كودكان
وابستگي غالبا شدهاندو مادرانشانجدا از كمتر مدرسه
به مادر ديگر طرف از.دارد وجود كودك و مادر بين شديدي
حد از بيش وحمايت وسواس خانواده ، محيط در بودن غالب علت
.شود تشديد وابستگي اين كه ميشود باعث فرزندخود از
.ميكنند وابسته خود به را كودكانشان مادران از بسياري
درمحيط و فعالند و نترس قدرت ، با منزل در كودكان اين
والدين به وابسته و ترسو ، غيرفعال برعكس خانه از خارج
.هستند خود
اختلال ، اين اصلي علت ميكنيد ملاحظه كه همانطور بنابراين
جستجو منزل در بايد را علتها بلكه نيست مدرسه از ترس
عدهاي حتي نميرسد نظر به مدرسهصحيح از لذاترس كرد ،
رفتن از امتناع كه دارند اعتقاد روانشناسانومشاوران از
درصد فقط 20 و خانواده محيط به درصدمربوط مدرسه80 به
مدتي از بعد متاسفانه كه باشد مدرسه به مربوط است ممكن
و شده ادغام يكديگر در مدرسه عوامل و خانوادگي عوامل
واكنش و درسها ، عقبماندندر مكرر غيبتهاي علت به كودك
مدرسه از تنفر نوع يك و ميترسد مدرسه از شاگردان و معلم
.ميآيد بهوجود او در
درماني راهبردهاي
مدرسه) مدرسه از ترس ديگر عبارت به يا و مدرسه فوبياي
در ميشود اطلاق مدرسه از آميز اغراق ترس به كه (هراسي
اما آيد ، پيش است ممكن باشند كه سني هر در آموزان دانش
و دوجنسپسر هر كه خودميرسد اوج به سالگي در 11و 12
.گيرند قرار اختلال طبقهبندياين در دخترميتوانند
جسميمانند شكايت نشانهآن نخستين شد قيد كه همانطور
اختلالاتفيزيولوژيكي ساير و سردرد گلودرد ، درد ، دل
رفتاريعليالخصوص علوم ومتخصصان صاحبنظران اكثر.است
بهترين كه است اين بر عقيده روانشناسانرا و مشاوران
به برگرداندنكودك فوبيايمدرسه همان يا درمانترس
رفع و تشخيصاست ممكن وسيله هر به و وقت اسرع در مدرسه
علت حتيوقتي معهذا ، بود خواهد مفيد ترس فوبييا علت
قاطعوفهميده معلمي و قاطع مادري نيست ، روشن نيز آن
ترغيب درس كلاس به آمدن براي را كودك تدريج به ميتوانند
نشستناودر ايجادامكان با است ممكن عمل اين.نمايند
در نشستن روز ، چند براي آموزشگاه مدير اتاق كتابخانهيا
اجازه گاهي و فزاينده تدريجا و كوتاه مدت براي كلاس
روز چند مدت به كودك با بودن همراه براي مادر به دادن
كه كنند اطمينان بايد همه اينكه مهم نكته.بگيرد صورت
.بازگشتاست وتنهاپرسش ، زمان گشت بهمدرسهبازخواهد كودك
مدتي طول در مدرسه بازگشتبه براي ناتواني
مدرسه از ترس بر فزاينده عوامل از يكي نسبتاكوتاه
علتعدم به ميكند احساس كودك كه دليل اين به.خواهدبود
محركي نيز امر همين و عقبافتاده بيشتر كلاسها در حضورش
را خود پيش از بيش كه كودك بيشتر نفرت ايجاد درجهت است
.ميبيند متفاوت كلاس بچههاي ساير از
نتيجهگيري
بايستي نخست كودكان در رفتاري اختلال اين درمان براي
فرايند در اينكه مهمتر كردو برطرف را اختلال علت
يا ترس به نه شود توجه كودك به بايد كودكان اين معالجه
ترسرا نه كرد بايستيمعالجه را ديگرترسو عبارت به
جلسات در حضور رفتاري اختلالات اينگونه درمان فرايند در
.كرد خواهد تسريع را درمان روند بازدرماني و مشاورهاي
ايران شاغل روانشناسان انجمن عضو / خسروي برات
گاليكش پرورش و آموزش گروهمشاورين ومدير
مقدس دفاع هفته بزرگداشت ويژه برنامههاي
شد اعلام
ورزش و پايداري فرهنگسراهاي مديران سوي از:اجتماعي گروه
تهران در مقدس دفاع هفته برنامههاي ويژه
.شد اعلام
اجراي از پايداري فرهنگسراي رئيس ما خبرنگار گزارش به
فرهنگي مراكز و فرهنگسراها در سالني و خياباني نمايش 300
برپايي حضور ، تئاتر جشنواره:گفت و داد خبر تهران هنري و
دفاع شعر) عشق فصل هشت مقدس ، دفاع داستان همايش نخستين
ديگر از مقدس دفاع داستاني ادبيات كتاب انتشار و (مقدس
.است تهران در مقدس دفاع هفته برنامههاي
عنوان با صبور صنوبران همايشهاي برپايي هشترودي سيدياسر
دفاع كوتاه داستان همايش نخستين مقدس ، دفاع در زن نقش
و كودك نمايشگاه مقدس ، دفاع در خانواده نقش همايش مقدس ،
محور با جنگي مناطق به خبرنگار اعزام 23 و مقدس دفاع
ديگر از را جوان و نوجوان نسل با ارتباط دادن قرار
هنر:گفت و كرد اعلام پايداري فرهنگسراي برنامههاي
مقدس دفاع سال قبال 8 در هنر و فرهنگ عرصه در فعالان
است مقدس دفاع و جنگ بيبديل زواياي شناسايي و بازتوليد
مقدس ، دفاع پاياني روزهاي از دهه يك گذشت رغم به زيرا
كنار مردم عاشقانه دفاع شيرين و تلخ پردههاي از بسياري
ناشناخته همچنان دفاع و جنگ بزرگوارانه سيماي و نشده زده
.است مانده
به را مقدس دفاع دوران و جنگ اگر:گفت همچنين هشترودي
را پديدهها اصولا بپنداريم ، پديده شناختي ، جامعه لحاظ
قرار بازبيني و كنكاش مورد گوناگون زواياي از ميتوان
با هستيم تلاش در پايداري فرهنگسراي در ما داد ، لذا
فرهنگ و هنر بازپيرايي به شخصيتها و عناصر از بهرهگيري
.بپردازيم مقدس دفاع زماني مقطع در دگرخواهي
ورزش فرهنگسراي بينالملل امور و عمومي روابط گزارش به
نيز بهمن فرهنگسراي مديرعامل غلامرضايي علياصغر (بهمن)
پاسداشت مقدس دفاع هفته بزرگداشت اينكه به اشاره با
فرهنگسراي:گفت است ايران ملت فداكاري و اخلاص ايثار ،
تهران شهر هنري فرهنگي مراكز ديگر با همگام بهمن
بسيجيان صعود همايش جمله از را ويژهاي برنامههاي
رقابت براي را فوتسال مسابقه برپايي و توچال به كوهنورد
.است ديده تدارك تهران مختلف مناطق بسيجيان ميان ورزشي
با مجسمه نمايشگاه از "بهمن" ورزش فرهنگسراي مديرعامل
يادگاري عكس نمايشگاه مقدس ، دفاع صحنههاي بازسازي عنوان
شهادت سرزمين عكس نمايشگاه جنگ ، دوران در اسلام رزمندگان
دفاع هفته روزهاي طي:گفت و داد خبر دلاوران حماسه و
فرهنگسرا ، محوطه در نقاشي ايستگاههاي برپايي مقدس
حماسي ، موسيقي اجراي سنگر ، ساخت جنگ ، عكاسي ايستگاه
از تيراندازي مسابقه و جنگ عكاسان خاطره شب نورافشاني ،
.است ورزش فرهنگسراي برنامههاي جمله
نمايش مقدس ، دفاع هفته طول در پيروزي مارش پخش غلامرضايي
خياباني تئاتر اجراي و مقدس دفاع مستند فيلمهاي عمومي
دفاع هفته برنامههاي ديگر از را مقدس دفاع مضمون با
.كرد اعلام مقدس
با مدارس بازگشايي تقارن "بهمن" ورزش فرهنگسراي مديرعامل
آشنايي:گفت و دانست مبارك تقارن يك را مقدس دفاع هفته
جانفشاني از اطلاع و مقدس دفاع هفته با دانشآموزان
نوجوانان براي پندآموزي ميتواند سال اين 8 طي رزمندگان
كشور ، از شرايطي ، چنين در تا باشد داشته كشور جوانان و
راستا همين در كنند ، دفاع خود ديني و ملي هويت و ميهن
سال دانشآموز 8 شهداي ياد به دانشآموزي همايش برنامه
.ميشود برگزار فرهنگسرا در جنگ
پاسداشت روزهاي طي نيز مقدس دفاع نمايشگاه است گفتني
عموم براي بازديد و برپا تهران مصلاي در مقدس دفاع هفته
.است آزاد شهروندان
"مطبوعات آزادي از دفاع" انجمن انتخابات
ميشود مهرماهبرگزار 18
اعلام مطبوعات آزادي از دفاع انجمن دبير:اجتماعي گروه
مهرماه مطبوعات 18 آزادي از دفاع انجمن انتخابات:كرد
با صفاييفر عباس ايسنا ، گزارش به.ميگردد برگزار 1380
كشور وزارت احزاب ماده 10 كميسيون دبير به نامهاي ارسال
خبرگزاري اين اختيار در نمابر طريق از آن از نسخهاي كه
مقتضي اقدام انجام خواستار مطلب اين بيان ضمن گرفته قرار
مركزي شوراي نامزدهاي اسامي نامه اين در همچنين.است شده
-كديور 2 محسن -است1 گرديده معرفي ذيل شرح به بازرسان و
عباس -حكمت 5 علي -نوروزي 4 كامبيز -رضايي 3 عبدالعلي
-جلاييپور 8 حميدرضا -تهراني 7 كفاش رضا -صفاييفر 6
حيدر غلام -قليزاده 10 رحمانقلي -علويتبار 9 عليرضا
سحرخيز عيسي -ارغندهپور 12 كريم -سلامي 11 ابراهيمباي
-گنجي 15 اكبر -شمسالواعظين 14 ماشاءالله -13
-مظفر 18 جواد محمد -مزروعي 17 رجبعلي -زهدي 16 محمدرضا
.حجاريان سعيد -رجايي 19 عليرضا
انتخابات اين برگزاري محل نمابر اين براساس است گفتني
ساعت آن زمان و روزنامهنگاران صنفي انجمن اجتماعات سالن
.است مهرماه روز 18 بعدازظهر دقيقه 30/15
ماده 187 درباره حقوقدانان ديدگاه
فن و قضا امر تداخل
توسعه سوم برنامه
ميكند سلب را مردم ، حقوق دفاع
اينكه بر مبني سوم برنامه ماده 187 اجراي:اجتماعي گروه
وكيل حقوق فارغالتحصيلان ميان از ميتواند قضائيه قوه
روبرو حقوقدانان جامعه مخالفت با كند انتخاب دادگستري
.است
حقوقدان چند با گفتگو به ايسنا خبرگزاري زمينه همين در
.است پرداخته
ميگويد زمينه اين در وكلا كانون مديره هيات عضو جندقي
شده ، تصويب ملل سازمان امنيت شوراي در كه مصوبهاي مطابق
.باشند مستقل كانوني دارند حق وكلا كانونهاي
برنامه ماده 187 با ارتباط در وكلا كانون مديره هيات عضو
در قضائي مسئله يك آوردن:افزود توسعه سوم ساله پنج
به ماده اين تصويب با و نبود صحيح اول از توسعه برنامه
زمانها آن در كه برگشتيم شمسي هجري از 1309 قبل سالهاي
.بود قضائيه قوه اختيار در وكلا انتخاب نيز
حقوق دانشكده علمي هيات عضو كاشاني سيدمحمود دكتر
پنج برنامه ماده 187:است معتقد نيز بهشتي شهيد دانشگاه
و اقتصادي برنامه در بار نخستين براي توسعه سوم ساله
چون موهومي دلايل ماده صدر در و شد ظاهر دولت اجتماعي
.است شده عنوان حقوقي خدمات به مردم دسترسي
نيستند صادقانه و درست ماده اين اهداف:كرد اضافه وي
ميگذرد ، وكلا كانون فعاليت از كه سالياني طول در زيرا
ماده اين بنابراين بودهاند ، مردم دسترس در وكلا هميشه
به ميتواند تنها باشد ، داشته مثبتي چشمانداز نميتواند
.بزند لطمه وكلا كانون استقلال
برنامه ماده 187 اجراي:است معتقد نيز نوربها دكتر
اقتصادي شرايط با نبودن همگون دليل به توسعه سوم پنجساله
خواهد ايجاد كشور براي را ديگري اجتماعي معضلات جامعه
.كرد
با دادگستري وكيل و بهشتي شهيد دانشگاه علمي هيات عضو
يك عنوان به جامعهاي هر در وكالت:افزود مطلب اين بيان
و است برخوردار وسيعتري قلمرو از بلكه نيست مطرح حرفه
ميخورد ، چشم به بيشتر كيفري امر در ويژه به وكيل مهم نقش
حقوق از دفاع جنبه بيشتر كيفري امور در اينكه براي
.است مطرح متهمان
بعد به تاريخ اين از حقيقت در:گفت داوودي فريده همچنين
و دارد استقلال كه وكيليداشت خواهيم وكيل نوع دو ما
قضائيه قوه برگزيده كه وكيلي و است وكلا كانون تحتنظر
آن استقلال با همچنين و وكالت كار ماهيت با كه ميباشد
.دارد منافات
توسعه سوم برنامه ماده 187 تصويب به اشاره با داوودي
بوجود ديگري نهاد ماده اين تصويب با واقع در:كرد تصريح
كه است نهاد همين.وكلاست كانون موازي كه است آمده
مقام در آن با دادگستري وكلاي اتفاق به قريب اكثريت
به را زيادي پيامدهاي ناهماهنگي واين برآمدند مقابله
.داشت خواهد دنبال
كه است اشتباهي اين:گفت ادامه در دادگستري وكيل اين
زيرا.نميباشد روشن چندان حقوقدانها غيراز افراد براي
اينگونه براي كه قانوني محدوديتهاي عدم وجود با
كه گرفت خواهد صورت تخلفاتي دارد وجود حقوقي معاضدتهاي
و بهقضا نسبت را حقوقي مساعدتهاي به نيازمند افراد
مشكلات نتيجه در كه مينمايد بياعتماد آن حمايت و عدالت
بهتر.شد خواهد ايجاد قضائيه قوه براي عديدهاي معضلات و
ضربه تلخي هنوز شودزيرا گرفته درس گذشته تجارب از كه است
و گرديد تصويب ماده 187 كه است نرفته بين از دادسرا حذف
نشان بيشتري نظر امعان اسلامي شوراي مجلس كه است لازم
.سازد ملغي را ماده اين و داده
مجلس بودجه و برنامه كميسيون عضو
تامين جامع نظام
لايحه ارائه خواستار
شد دولت سوي از اجتماعي
شوراي مجلس بودجه و برنامه كميسيون عضو:اجتماعي گروه
جامع طرحنظام لزوم درباره را خود ديدگاههاي اسلامي
زمينه اين در دولت لايحه ارائه و كشور اجتماعي تامين
.كرد ارائه
:گفت ايسنا به مطلب اين بيان با خيرآبادي مرتضي دكتر
و مديرانه نگرش مستلزم ايران اسلامي كشور پايداري تداوم
ايجاد امنيت ، برقراري ضرورت اصل براي دولتمردان اجتماعي
و بهتر آينده به اميد و اجتماع و خانواده فضاي در آرامش
مسئول دولت كه است جامعه افراد همه براي مادي معاش تامين
يك نداشتن:گفت ادامه در وي.است كشور در امور اين اجراي
فعلي وضع به درست انديشيدن براي كامل اطلاعاتي پايگاه
خانوادههاي تعداد پوشش ، تحت افراد تعداد لحاظ از جامعه
اجراي جهت را مشكلاتي ديگر موارد و بيسرپرست و محروم
.است كرده ايجاد ارزيابي و نظارت امدادي ، و حمايتي امور
اسلامي شوراي مجلس نمايندگان از تعدادي:شد يادآور وي
مدني درجامعه اجتماع عدالت و امنيت اصل ضرورت به توجه با
در را طرح بررسي شروع مقدمات زمينه اين در طرحي ارائه با
كميسيون يك ايجاد با و آورده فراهم اسلامي شوراي مجلس
فوري ارائه ضرورت بودجه و برنامه كميسيونهاي از مشترك
مجلس و دولت تفاهم و نشده پيشبيني مسائل جهت دولت لايحه
نقش زمان عنصر عرصه اين در و ميباشد اجتنابناپذير امري
.ميكند ايفا ويژهاي
چپ و راست زنان توانايي به بياعتقادي
نميشناسد
مشاركت جبهه مركزي شوراي عضو خانيكي ، هادي:اجتماعي گروه
پستهاي تصدي براي زنان توانايي به بياعتقادي":گفت
".ندارد جامعه چپ و راست جريان به اختصاص مديريتي ،
جبهه جوانان شاخه سالانه اردوي سومين در جمعه روز كه وي
از برگرفته كه ديدگاه اين":افزود ميگفت ، سخن مشاركت
را زن است ، اجتماعي و فرهنگي تاريخي ، غلط بينشهاي
كشف را او تواناييهاي هنوز و ميداند مرد از ضعيفتر
الهه پيش روز چند اظهارات مشاركت ، جبهه عضو".است نكرده
كه است درستي حرف اين":گفت و كرد تاييد را كولايي
در چون.نميشناسد راست و چپ زنان ، مديريت به بياعتقادي
چنين گرفتار كشور ، سياسي تمايزات از جداي حاضر ، حال
گفت نميشود":افزود خانيكي".هستيم زنان به نسبت تفكراتي
اعتقاد زنان تواناييهاي به كاملا خرداد دوم جنبش كه
سئوال به پاسخ در وي".ميدهد تن هم آن لوازم به و دارد
در اصلاحات متوليان" درباره جلسه در حاضر جوانان از يكي
كه طور همان":گفت "خصوص اين در كيان حلقه نقش و ايران
.هستند همه اصلاحات ، متولي گفتهاند ، بارها خاتمي آقاي
و انداختند راه به معدودي عده را اصلاحات كه گفت نميشود
".كردند تبعيت آن از بقيه
و كشته نيشابور 12 - مشهد جاده در تصادف
برجايگذاشت زخمي
- نيشابور جاده در خودرو دستگاه سه برخورد:اجتماعي گروه
.گذاشت جاي بر زخمي و كشته مشهد 12
دستگاه يك ميان جمعه روز دقيقه و 30 هشت ساعت تصادف اين
دستگاه دو با گنبد شهرباني 38389 شماره به كمپرسي كاميون
شماره بنز و تهران شماره 16435 به پژو سواري خودروي
فرمانده.داد رخ نيشابور محور كيلومتر 13 در تبريز 13573
به انحراف را رانندگي سانحه اين علت نيشابور ، راه پليس
.كرد ذكر سبقت هنگام در كاميون چپ
علي محمدعلي" سانحه اين در:گفت "اميني عليرضا" سرگرد
چپ به انحراف و دقت عدم علت به كاميون راننده "اكبري
و برخورد پژو خودروي با سپس و بنز سواري خودروي با ابتدا
چپ سمت در نقليه وسيله كنترل در توانايي عدم دليل به
.شد واژگون جاده
علي" و "ميرزاخاني مسعود" حادثه اين اثر بر:افزود وي
به آنها سرنشينان از تن دو و سواري رانندگان "نورين
باختند جان دم در "نوريون مهين" و "دهقان صديقه" نامهاي
فوريتهاي مركز به كاميون شاگرد همراه به سرنشينان ساير و
.يافتند انتقال نيشابور بهمن پزشكي 22
اعلام وخيم را زخميشدگان از تن چهار حال اميني سرگرد
.كرد
اين زخميشدگان از تن يك:گفت نيشابور راه پليس فرمانده
وقوع زمان در كه است "پولادوند پيروز" نام به فردي حادثه
فنر اصابت اثر بر كه بود ايستاده جاده كنار در تصادف
محور:داشت اظهار اميني سرگرد.شد مجروح وي به كاميون
تابستاني تعطيلات يافتن پايان به توجه با نيشابور - مشهد
روزهاي شلوغترين شهرهايشان به زائران و مسافران بازگشت و
رانندگي در تا خواست ، رانندگان از وي.ميكند سپري را خود
بيجا سبقتهاي گرفتن از و آورده عمل به بيشتري دقت
.كنند خودداري
- مشهد جاده بودن بسته به توجه با نيشابور - مشهد محور
غربي مناطق سوي به خراسان استان خروجي تنها اكنون گلستان
.است كشور شمالي و
است ، شده سبب محور اين در گذشته ماه يك طي متعدد تصادفات
"مرگ جاده" عنوان با جاده اين از رانندگان از برخي تا
.ببرند نام
|