مدرسه به رفتن براي را كودكان چگونه
كنيم؟ آماده
تعامل امنيت ، حاصل:انتظامي نيروي فرمانده
است مردم همه با حاكميت
تهران در پاراجانف فيلم هفته
مقدس دفاع هفته پاسداشت اخبار
برجاي زخمي و كشته رانندگي 8 حادثه دو
گذاشت
در "ماه نور زير" و "شهر پوست زير"
ونكوور
معاصر عكاسي بررسي هفته اولين برنامه
ايران
مدرسه به رفتن براي را كودكان چگونه
كنيم؟ آماده
كودك زيرا است ، هيجانآور كودكي هر براي دبستان به ورود*
اولين و ميشود جدا خانواده و خانه از نخستينبار براي
ميكند تجربه را مادر از مدت طولاني جدايي رويداد
اول مشابه است ممكن مدرسه روز اولين ما ، از خيلي براي
و نيمكت كه است سال چند ما كه نيست مهم.باشد فروردين
ما در هنوز ولي كردهايم ، ترك را سياه تخته و مدرسه
براي نو كفش و كيف خريدن و مدادهايمان تراشيدن انگيزه
از عدهاي آن مورد در بهويژه امر اين.هست ماه مهر اول
.است بارز و آشكار كاملا دارند ، مدرسهاي فرزندان كه ما
كودكانمان ، براي قلم و دفتر تهيه و نو لباسهاي خريدن با
به جديد تحصيلي سال شروع با كه ميبنديم پيمان خود با
را آنها خوش بياني و زبان با ميكنيم سعي.كنيم كمك آنها
عادياشان خواب ساعت به تابستاني زندهداريهاي شب از
را متعادلي غذايي رژيم نو از آنها براي و برگردانيم
تماشاي كه برويم پيش آنقدر است ممكن.كنيم فراهم
درس براي و كنيم محدود را كامپيوتري بازيهاي و تلويزيون
.بگيريم نظر در را معيني وقت آنها تكاليف و
آن دادن انجام با كه هست كاري اينها از بيش آيا ولي
براي جديد تحصيلي سال با را بهتري شروع بتوانيم
.بياوريم ارمغان به فرزندانمان
كودكي هر براي دبستان به ورود دارند عقيده روانشناسان
و خانه از نخستينبار براي كودك زيرا است ، هيجانآور
از مدت طولاني جدايي رويداد اولين و ميشود جدا خانواده
تسلط اينكه ضمن تجاربي چنين اين.ميكند تجربه را مادر
مينمايد ، فراهم را مستقل زندگي براي جديد مهارتهاي روي
براي مادري ، اوليه تماسهاي دادن دست از خاطر به ليكن
.ميباشد كننده ناراحت و اضطرابآور بچهها از تعدادي
از دبستان از قبل سالهاي طي در كه تصوراتي با كودكان
كردهاند ، كسب خود همبازيهاي يا خواهر برادر ، مادر ، پدر ،
وجود.ميشوند مدرسه راهي خود مادر يا پدر دست در دست
براي را كودكان مشوقي ، عنوان به ميتواند تصورات اين
در كودكان ، .بترساند حتي يا كند آماده دبستان به ورود
و هيجانات از برخي چند دلايلي به مدرسه ، روز اولين
.ميكنند تجربه را هراسها
:مثال براي
ميكند؟ كمك من به كسي چه -
ميشوند؟ دوست من با بچهها آيا -
داد؟ خواهم دست از را خانوادهام آيا -
دارد؟ دوست مرا آموزگار آيا -
ميآيد؟ من بردن براي كلاس از بعد كسي چه -
جديد سال شروع كودكان كردن آماده براي زيادي راههاي
:شامل روشها اين سادهترين.دارد وجود تحصيلي
را كار اين.كودك بيداري و خواب ساعت كردن تنظيم -1
خواب ساعت تدريجي و آهسته دادن تطبيق از ميتوانيد
توصيه كودكتان به شب هر مثال ، براي.كنيد شروع كودكتان
نحوي به.شود آماده خوابيدن براي زودتر دقيقه چند كنيد
تحصيلي خواب ساعت با را خود خواب ساعت كمكم بتواند كه
طبيعي و مناسب روال يك ايجاد از بعد همچنين.كند هماهنگ
شستوشو ، براي ميتوانيد نيز را كار اين خوابيدن ، براي
.دهيد انجام نيز خواندن درس و لباس پوشيدن
عادت خوابيدن زودتر به را كودكتان كه همانگونه -2
.دهيد تغيير نيز را بيدارياش ساعت منوال همان به ميدهيد
دار رنگ ساعت يك از استفاده طرز ميتوانيد كار اين براي
مناسب ساعت در شما كمك بدون بتواند تا بياموزيد او به را
.شود بيدار خواب از
در را كامپيوتري بازيهاي ساير و تلويزيون تماشاي -3
از تا كنيد كمك كودكتان به ميتوانيد.كنيد محدود كودكان
مورد برنامه چند فقط تلويزيون ، متنوع برنامههاي بين
.كند انتخاب تماشا رابراي علاقهاش
دعوت با ميتوانيد. نوشتن و خواندن مهارتهاي تقويت -4
در را فعاليتها نوع اين منزلتان به همبازي چند كردن
يا يك از استفاده با ميتوانيد يا.كنيد تقويت كودكتان
كودكتان در را آموزشي توانايي مبتكرانه و ساده رويه چند
تا ببنديد داد قرار خود كودك با مثلا.كنيد پايهريزي
.بگذارد "خواندن" براي را مشخصي زمان
ابتدايي ، پنجم كلاس چه و باشد ساله شش چه شما كودك *
به او خواندن مهارت تقويت در ميتوانيد شما كه را روشي
.اوست براي بلند صداي با خواندن بگيريد ، كار
خواندن سطح از بالاتر كمي كه كنيد انتخاب را كتابهايي *
جديد ، لغات آموزش بر علاوه طريق اين از تا باشد شما كودك
عشق روش اين با و كنيد كمك او به نيز جديد مفاهيم درك در
.كنيد تقويت او در را كتابخواني به
نوشتن و خواندن مهارت از اندازهاي تا شما كودك اگر *
;بخريد سيمي قيمت ارزان دفترچه يك ميتوانيد است برخوردار
براي وسيله بدين تا كنيد منگنه بهم را سفيد ورقه چند يا
كه كنيد تشويق را او سپس.كنيد درست دفترچه يك كودكتان
در ،(خودش زبان) خودش كلمات از استفاده با آن در روز هر
.بنويسيد شما براي افكارش مورد
از اگر البته) كنيد كمك او به نويسي ديكته و نوشتن در *
كه كنيد سعي دارد امكان كه آنجا تا اما ،(ميخواهد شما
براي اگربنويسد مستقل طور به كه كنيد تشويق را او
دارد ، شما كمك به نياز خاصي موضوع مورد در نوشتن
فكر يك كردن پيدا براي گذشته در كه را كارهايي ميتوانيد
يك او به مثلا.كنيد يادآوري او به ميداديد انجام تازه
.بدهيد "..دارم دوست من" شروع جمله
تمرين او با را آنها صداي و حروف اسم نوشتن ، بر علاوه *
مفهوم چند ساده ، جمعهاي و اعداد شناخت علاوه به.كنيد
.كنيد تمرين كودكتان با ميتوانيد شما كه هستند رياضي
نقاشي براي كاغذ ، و مداد دادن با را كودك بايد همچنين -5
كودك روان و شخصيت تشكيل در نقاشي نمود ، تشويق كردن
كه را مسائلي تا ميدهد امكان او به دارد ، بسزايي اهميت
.درآورد منظمي شكل به ميشود ، مطرح برايش نامنظم صورت به
حد در مختلفي ورزشهاي كودك بايستي آموزش ، ضمن -6
حركت ، بدن ، هماهنگي به ورزش.دهد انجام نيز خود توانايي
.كرد خواهد كمك كودك خودياري مهارت و نفس به اعتماد ذهن ،
تكاليفش انجام براي وي كه لوازمي خريد براي را او -7
مدادرنگي ، دفتر ، مداد ، خريد نظير.ببريد دارد ، احتياج
...و خطكش پاككن ، ماژيك ،
:كودكان به خودياري مهارتهاي آموزش درجهت توصيههايي
بداند بايد مدرسه به رفتن زمان در شما كودك كه اطلاعاتي
خانوادگي ، ونام نام:از است كندعبارت بتواندبازگو و
.منزل آدرس تلفن ، شماره مادر ، و پدر نام
چند و انتخابكنيد مدرسهرا به خانه از راه امنترين
به و برگردانيد و ببريد مدرسه به خود راهمراه كودك بار
:كنيد توصيه او
.شدهعبوركند خيابانازمحلخطكشي گذشتنازعرض براي *
همراه بليت و برود ايستگاه به اتوبوس ، به شدن سوار براي*
.باشد داشته
راهنمايي چراغ تا بايستد خيابان عبور ، كنار از قبل *
و كند نگاه راست سمت به بعد چپ ، سمت به ابتدا شود ، سبز
عابر مخصوص كشي خط روي از -بدود كه اين بدون -آهسته
.بگذرد پياده
به راست بپرهيزد ، يك مدرسه راه وكنجكاويدر بازي از *
.برگردد و برود مدرسه
.نكند ناشناسصحبت افراد با هرگز مدرسه راه در *
پنجره از را خود سر و دست اتوبوساست داخل كه هنگامي *
.نكند خارج اتوبوس
فرزندانشان تحصيل شروع حين در والدين است ، لازم كه آنچه
:بياموزند
مثلا ، چيست ، فرزندتان مدرسهاي برنامه كه ببينيد -1
دارد؟ رياضي درس دوشنبه هر او آيا
.كنيد ملاقات را فرزندتان آموزگار زودتر چه هر -2
است بهتر.كنيد شركت مربيان و اولياء انجمن جلسات در -3
را سوالاتلازم از ليستي جلسات ، اين در شركت بار هر در
از فرزندتان وضعيت مورد در و باشيد داشته همراه به
.كنيد سوال آموزگارش
ميتوانيد است ، دشوار شما براي جلسات اين در شركت اگر -4
.كنيد كار تقسيم همسرتان با رابطه اين در
مدرسه مربوطبه كارهاي در شدن داوطلب براي را روز يك -5
.دهيد اختصاص
علميوفعاليتهاي گردشهاي درمورد اطلاعاتي قبل از -6
.كنيد كسب مدرسه برنامه فوق
مدرسه از خارج فعاليتهاي در كه كنيد كمك فرزندتان به -7
.تئاتر و ورزشي علمي ، اردوهاي در شركت مثل.كند شركت
و اطمينان گروهي ، اين ورزشهاي شمادر بدانيدحضور بايد
علاقهمندبه هم شما كه فرزندتانميدهد به دلگرميرا
.هستيد فعاليتها نوع اين ادامه
شبانه گفتوگوي يك شام صرف از بعد يا قبل كنيد سعي -8
صرف از يابعد قبل ميتوانيد كار اين براي.باشيد داشته
با روز هر كه كنيد فراهم را فرصتي عصر ، در زماني يا شام
است اتفاقافتاده مدرسه در كه فرزندتاندرموردمسائلي
راه بهترين روزانه نظارت باشيد داشته ياد به.صحبتكنيد
.ميباشد فرزندتان آموزش در مشاركت براي
به بچهها براي پرسشنامه يك هفتگي طور به كنيد سعي -9
شب هنگام به جمعهها ، در كه كنيد تنظيم طنزآميز نحو
كار اين.باشد پيچيده كه نيست لازمكنيد صحبت آن درباره
به ميتواند كهفرزندتان سوالساده ، چند با فقط را
مورد در آنها از ميتوانيددهيد انجام دهد ، پاسخ آنها
.بپرسيد سوالاتيرا ميكنند ، نگران را آنها كه چيزهايي
را چيزي وچه دارند دوست را مدرسه چيزهايياز چه مثلا
.برميانگيزاند را آنها كنجكاوي چيزهايي چهندارند دوست
بيشتري آمادگي آنها باشد ، اختصاصيتر سوالها چه هر
.كنند صحبت موضوع آن درباره كه داشت خواهند
را آموزشياو تجارب كودكتان با همراه كنيد سعي-10
.بگذاريد علمي گردش برنامه خانواده با همراه.دهيد افزايش
آنها با و برويد موزه و كتابفروشي كتابخانه ، به هم با
رابياموزندصحبت اطلاعاتي مايلند كه درموردچيزهايي
از يادگيريرا روند ميتواند گردشها نوع اين.كنيد
كه كند كمك شما به و بياورد بيرون دربستهكلاس اطاقهاي
طريق اين از و باشيد داشته فعال فرزندتانمشاركت با
.دهيد افزايش را خود كودك آموزشي تجارب
به را آن.بچسبانيد ديوار به را تابلوياعلانات يك -11
تقويم يك آن قسمت يك در.كنيد تقسيم قسمت سه يا دو
به مربوط كارهاي به را دوم قسمتدهيد قرار خانوادگيرا
تشويق را خانواده افراد سوم درقسمتدهيد اختصاص مدرسه
قول نقل شعر ، يادداشت ، ) همديگر با هفتگي طور به كه كنيد
.كنند بازگو را (خندهداري و فكاهي جملات يا
آن در را "خاص كلمه" يك روزانه ميتوانيد حتي شما
در شام از قبل تا كه بخواهيد افرادخانواده از و بنويسيد
از يابگيرند ياد را آن معني تا كنند صحبت آن مورد
جمله يك در را نظر مورد كلمه بخواهيد مدرسهايتان فرزند
ياد را نظر مورد كلمه كه كنيد پيدا اطمينان تا ببرد بكار
.است گرفته
مهارت از كه ميكنند تشويق را بچهها اعلانات ، تابلوي
.كنند استفاده بيشتر خود نوشتن و خواندن
:كودكان درغياب مادران براي مفيد توصيههاي
و بخريد را علاقهتان مورد گلهاي بزرگياز گل دسته -1
.ببريد لذت آن از روز تمام بتوانيد كه بگذاريد جايي در
ابراز آن در بنويسيدو فرزندانتان براي نامهاي-2
و منتظر وچقدر ميكنيد افتخار آنها وجود به چقدر كه كنيد
لذت تحصيليجديد سال از آنها ببينيد كه هستيد براه چشم
.ميروند پيش خوب و ميبرند
حتي يا دريا درپارك ، كنار روي پياده به را اوقاتي -3
.بگذرانيد خيابان
با و بكشيد بيرون خودرا قديمي خاطرات ودفتر آلبوم -4
.بخنديد گذشته يادآوريايام
بيخبر او مدتياز كه دوستقديمي يك به كنيد سعي -5
پريز داريد سكوت به احتياج اگر يا.كنيد تلفن ماندهايد
.كنيد خودخلوت با و بكشيد ساعتي چند براي را تلفن
يا كتابخانه به نو كتاب يك خواندن خريديا براي -6
كه طور آن را اي مجله يا ياروزنامه برويد كتابفروشي
.بخوانيد (ميخواهد دلتان) داريد دوست
ياد به دهيدكه اختصاص اين به دقيقهايرا چند -7
مدرسه بوديد ، سنفرزندتان به وقتي كه روزهاييبيافتيد
ميكرديد ، چه ميخواستيد ، چه داشتيد ، دوست چي.بود چگونه
بود ، چه روزانهتان عادتهاي بوديد ، موردنگران درچه
كه زماني بنويسيدو رويكاغذ را آن تمامي ميتوانيد
در او با را آنها برميگردد ، خانه به مدرسه فرزندتاناز
مدرسه روزهاي اولين كه كنيد تشويق را او و بگذاريد ميان
.كنند مقايسه شما خاطرات با را
كهاني شمسالدين:ترجمه/ اينترنت:منبع
باليني روانشناس
تعامل امنيت ، حاصل:انتظامي نيروي فرمانده
است مردم همه
با حاكميت
اسلامي جمهوري انتظامي نيروي فرمانده:اجتماعي گروه
تعامل حاصل كه اجتماعي توليد رايك امنيت ايران ،
تمامي و كرد استتوصيف مردم همه با حاكميت همه
كارهاي و ساز پذيرش و زمينه ايجاد به را جامعه
.فراخواند قانون اعمال
نماز خطبههاي از پيش قاليبافكه محمدباقر سردار
نيروي هفته آستانه در و تهران هفته اين جمعه
توسعه بستر را امنيت همچنين ميگفت ، سخن انتظامي
در كه كرد تاكيد و دانست ملي مصالح راس در و كشور
قابل مردم اساسي ازحقوق هيچيك امنيت ، تزلزل صورت
.بود نخواهد پايدار و تامين
در اجتماعي ، نظام در مردم نقش امروزه:گفت وي
متنوعتر و بيشتر فرهنگي و اقتصادي سياسي ، ابعاد تمامي
دستخوش نيز اجتماعي نظم برقراري ازاينرو ، و شده
.شد خواهد و شده تحولاتي
روستاهاي و شهرها در امنيت برقراري كه گفت وي
به بنا كه خراسان استان افغانستاندر مرز به نزديك
مهمترين از گرفت ، انجام قوا كل فرمانده اكيد دستور
.است بوده گذشته سال طي انتظامي نيروي اقدامات
اين اشرار شمار اقدامات ، اين نتيجه در وي گفته به
هماكنون بود ، نفر و 200 هزار يك از متجاوز كه منطقه
بزودي تعدادنيز اين كه يافته تقليل نفر تا50 به 40
.رسيد خواهد صفر به
دستگاههاي و كشور وزارت گسترده قاليبافهمكاري
موفقيت در را بسيج نيروهاي و قضائيه قوه دولتي ،
از و خواند موثر بسيار زمينه اين در انتظامي نيروي
مطلوب بهموقعو اطلاعرساني بهخاطر نيز رسانهها
.كرد قدرداني
نظارت دفتر تشكيل به اشاره با قاليباف ، سردار
اين طريق از خواست مردم از گذشته ، سال در همگاني
نيروي پرسنل احتمالي تخلفات يا و ايثارگريها دفتر ،
اطلاع به را خود سازنده پيشنهادات يا و انتظامي
.برسانند نيرو اين مقامات
تهران در پاراجانف فيلم هفته
تهران در امسال پاييز ارمني فيلمساز پاراجانف ، فيلم هفته
:گفت خبر اين اعلام با ناميرا نشر مدير.ميشود برگزار
از سرشار پاراجانف ، سينماي كه جا ازآن
عدم دليل به همچنين و است معنوي روح و شرقي سنن و آداب
به را هفته يك ناميرا نشر ايراني ، مخاطبان بيشتر شناخت
با همراه و ميدهد اختصاص پاراجانف آثار كليه نمايش
با نيز پاراجانف آثار بررسي و نقد جلسات فيلم ، نمايش
.شد خواهد برگزار سينما صاحبنظران و منتقدان حضور
به پاراجانف فيلم هفته در كه پاراجانف معروف آثار از
فراموششده نياكان ارواح به ميتوان آمد ، درخواهند نمايش
.كرد اشاره غريب عاشق و انار رنگ -سورام قلعه افسانه ما ،
مقدس دفاع هفته پاسداشت اخبار
عرصه اين در حضور ادامه از جنگ هنرمندان:اجتماعي گروه
همين خاطر به هنري حوزه جنگ سينماي بخش و شدند منصرف
گراييد ، تعطيلي به غيركارشناسانه قدرتهاي و اعمالنظرها
كنار در نبود ، مواجه مديريت سوء با جنگ سينماي اگر چراكه
جريان يك به تبديل تاكنون مقاومت هنر و ادبيات دفتر
.بود شده فراگير
از تعدادي حضور در زم محمدعلي والمسلمين حجتالاسلام
اظهار مطلب اين بيان با مقدس دفاع نويسندگان و هنرمندان
فعال حضور تاكنون تحميلي جنگ ابتداي از هنري حوزه:داشت
كه بهطوري است داشته مقدس دفاع و هنر عرصه در كارآمدي و
گرافيك ، نمايش ، سينما ، پديده ايجاد به منجر حضور اين
خاستگاه حوزه دليل همين به و شد جنگ داستان و مجسمهسازي
.است بوده متعهد هنرمندان اغلب
گرايش پايداري فرهنگسراي رئيس هشترودي سيدياسر *
مقايسه در را مقدس دفاع هفته به عمومي افكار و رسانهها
از آنكه بهرغم:گفت و دانست چشمگير گذشته سال دو با
روحيه اما ميگذرد سال مقدس 13 دفاع دوران پايان
بخش ميان در همچنان نوعدوستي و اخلاص ايثار ، دگرخواهي ،
از اميدواريم ما و ميخورد چشم به جامعه از قابلتوجهي
جبهه فرهنگ بتوانيم گرفتهايم دوش بر كه مسئوليتي رهگذر
سهم به نيست نوعدوستي و دگرخواهي جز چيزي كه را جنگ و
.دهيم گسترش جامعه در خود
مقدس دفاع سال هشت در خبرنگار شهداي خاطره و ياد *
تالار در منظور همين به كه مراسمي در.شد گراميداشته
شهداي ياد بزرگداشت ضمن شد ، برگزار اهواز شهر فردوسي
خبرنگاران خانوادههاي از مقدس دفاع سالهاي در خبرنگار
حضور با كه مراسم اين در آمد ، عمل به تجليل نيز شهيد
چون برنامههايي بود ، همراه اهواز شهر مسئولان از جمعي
برپايي و شعرخواني اسلايد ، و فيلم نمايش سرود ، اجراي
.درحماسهدفاعمقدسبرگزارشد مطبوعات نقش درخصوص ميزگردي
در شد ، برپا ايلام دانشگاه در حماسهها ياد نمايشگاه *
و رشادتها مقدس ، دفاع ازدوران عكس دهها نمايشگاه اين
پخش با و كشيده تصوير به اسلام رزمندگان ايثارگريهاي
به خاطره سراسر دوران اين جنگ صحنههاي ويديويي نوارهاي
.است درآمده نمايش
تهران مصلاي در مقدس دفاع فرهنگ نمايشگاه برپايي *
امروز جوانان و نوجوانان كه كرده فراهم فرصتي
و ايثار از جلوههايي نزديك از اسلامي ايران
كيان از دفاع سال در 8 را خود پدران ازخودگذشتگي
نمايشگاه اين در يادگار هر.ببينند نزديك از كشور
سخن سربلندي و غرور سالهاي از بيزباني زبان با گويي
شور با شهرستاني و تهراني جوانان و نوجوانان.ميگويد
از و ميشوند حماسهها ياد نمايشگاه وارد اشتياق و
.ميكنند ديدن آن جاي جاي
اهميت درباره پيشدانشگاهي دانشآموز دلانگيز حامد
برقراري به نياز جوان نسل:گفت نمايشگاه برپايي
ممكن صورت اين غير در دارد خود گذشته نسل با ارتباط
پيشرفت مسير از بهراحتي و كرده گم را هدف است
.شود منحرف
اينكه به اشاره با ساله نوجوان 15 يك اميري حميد
بيگانگان فكري نفوذ خطر معرض لحظهدر هر در جوانان
متعالي اهداف حفظ و انقلاب مسير ادامه:گفت هستند ،
و است معتقد و باور خود آگاه ، نسل يك نيازمند آن
خود آگاهي ، ايجاد براي راهي ميتواند نمايشگاه اين
انقلاب با جوان نسل اعتقاد محكمتركردن و باوري
.باشد خود وطن و اسلامي
كرده بازديد دفاع وزارت غرفه از كاظميكه مهرداد
استقلال و تماميت حفظ براي ايران ملت:گفت بود ،
و شناخت با ما و پرداخته زيادي هزينههاي خود ، كشور
جانفشانيهاي گذشته از بيش مقدس ، وقايعدفاع مرور
.ميكنيم درك را رزمندگان
برجاي زخمي و كشته رانندگي 8 حادثه دو
گذاشت
اثر بر:گفت پلدختر معمولان بخشدار:اجتماعي گروه
توابع از افرينه روستاي در تراكتور دستگاه يك واژگونشدن
.شدند مجروح نفر سه و كشته نفر دو بخش اين
جمهوري خبرگزاري با گفتگو در پنجشنبه دستياري نعمتالله
كه افتاد اتفاق زماني پنجشنبه حادثه اين:افزود اسلامي
سوار مزرعه ، در كار براي منطقه اين كشاورزان از تعدادي
.شدند تراكتور اين
سرعت دليل به تراكتور اين راننده جمشيدي بهمن:گفت وي
كنترل به قادر روستايي ناهموار جاده در اندازه از بيش
.كرد واژگون را آن و نشد تراكتور
باخت جان دم در تراكتور راننده معمولان ، بخشدار گفته به
شدت دليل به نيز لنگاني حجت نام به سرنشينان از نفر يك و
.كرد فوت بيمارستان به رسيدن از قبل جراحات
در رانندگي سانحه:است حاكي خراسان جنوب از ديگري گزارش
.گذاشت برجاي زخمي يك و كشته دو نهبندان - بيرجند جاده
چهار در پنجشنبه روز حادثه اين گزارش اين براساس
تانكر خودروي دستگاه يك برخورد اثر بر نهبندان كيلومتري
بود حركت در نهبندان سمت به بيرجند از كه گاز نفت حامل
متوقف جاده خاكي شانه در كه سواري پاترول خودروي يك با
.داد بود ، رخ
دم در سواري پاترول سرنشينان از نفر دو حاكيست گزارش اين
شده مجروح شدت به كه نيز نفت تانكر راننده و باختند جان
.يافت انتقال بيرجند (ع)رضا امام بيمارستان به بود
ميان در بودند شده آتشسوزي دچار كه نيز مزبور خودروهاي
.سوختند آتش شعلههاي
و خستگي را حادثه اين وقوع علت نهبندان راه پليس فرمانده
.است داده تشخيص گاز نفت حامل تانكر راننده خوابآلودگي
در "ماه نور زير" و "شهر پوست زير"
ونكوور
جديد فيلمهاي ميان از فارابي سينمايي بنياد گزارش به
برنده - بنياعتماد رخشان ساخته "شهر پوست زير" ايراني
"ماه نور زير" و - مسكو جشنواره داوران هيات ويژه جايزه
منتقدين هفته بزرگ جايزه برنده - كريمي رضا سيد ساخته
فيلم جشنواره دوره بيستمين در نمايش براي - كن جشنواره
كانادا كشور در جاري سال مهرماه تا 20 از 5 كه ونكوور
.شدهاند برگزيده ميشود برگزار
به ايراني فيلمهاي ديگر از نادري امير ساخته "دونده"
در نمايش به رقابتي غير جشنواره اين در كه ميآيد شمار
.ميآيد
از موشكافانه و دقيق انتخابي سبب به ونكوور فيلم جشنواره
هنر ملي جلوه نوعي به كه مختلف كشورهاي سينمايي محصولات
ساليان در مينماياند ، باز را جهان مختلف نقاط در هفتم
.است پيموده را صعودي روندي اخير
معاصر عكاسي بررسي هفته اولين برنامه
ايران
عكاسي بررسي جلسات سلسله از برنامه نخستين بحث موضوع
خانه در ساعت 18 مهر هشتم روز در كه ايران معاصر
در عكاسي تاريخ به ميشود ، نگاهي برگزار ايران هنرمندان
.بود خواهد ايران
كاوه اثر ايران عكاسي تاريخ خصوص در فيلمي برنامه اين در
ايراد به شيخ دكتر سپس و درميآيد نمايش به گلستان
تاريخ عكسهاي قديميترين از اسلايد نمايش و سخنراني
.پرداخت خواهد ايران
به نرسيده ايرانشهر خيابان انتهاي در هنرمندان خانه
.دارد قرار طالقاني خيابان
|